Ik help het je ontzettend hopen, maar de doorgerekende scenario's en de cijfers uit de praktijk in het VK, Denemarken en Israël zijn helaas niet zo optimistisch tot nu toe. De aantallen van de besmettingen zijn zo hoog dat het effect van het minder ziekmakend zijn en het minder lang besmettelijk zijn ruimschoots teniet gedaan wordt.quote:Op zondag 26 december 2021 19:56 schreef popje het volgende:
Hee maar als Omikron minder ziekmakend is en minder lang besmettelijk, dan zijn we hier toch zo klaar mee?
Bron(nen)?quote:Op zondag 26 december 2021 20:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik help het je ontzettend hopen, maar de doorgerekende scenario's en de cijfers uit de praktijk in het VK, Denemarken en Israël zijn helaas niet zo optimistisch tot nu toe.
Ik dacht dat er gisteren of eergisteren wat tweets voorbij kwamen dat Israël de 4e prik (booster) liet schieten omdat Omicron milder was, die zou vandaag starten? Veel positiever kan het toch niet worden daarvandaan?quote:Op zondag 26 december 2021 20:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik help het je ontzettend hopen, maar de doorgerekende scenario's en de cijfers uit de praktijk in het VK, Denemarken en Israël zijn helaas niet zo optimistisch tot nu toe. De aantallen van de besmettingen zijn zo hoog dat het effect van het minder ziekmakend zijn en het minder lang besmettelijk zijn ruimschoots teniet gedaan wordt.
We gaan het zien de komende weken. In de regio Amsterdam is het nu al de dominante variant (3 dagen geleden zo'n 60% al). Kijk hier maar even, en klik dan even op Amsterdam en wat kernen dicht erom heen. Enige plekken waar de cijfers stijgen en niet zo'n beetje ook.
Als mensen niet meer op de IC komen dan kan het allemaal best meevallen.quote:Op zondag 26 december 2021 20:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik help het je ontzettend hopen, maar de doorgerekende scenario's en de cijfers uit de praktijk in het VK, Denemarken en Israël zijn helaas niet zo optimistisch tot nu toe. De aantallen van de besmettingen zijn zo hoog dat het effect van het minder ziekmakend zijn en het minder lang besmettelijk zijn ruimschoots teniet gedaan wordt.
We gaan het zien de komende weken. In de regio Amsterdam is het nu al de dominante variant (3 dagen geleden zo'n 60% al). Kijk hier maar even, en klik dan even op Amsterdam en wat kernen dicht erom heen. Enige plekken waar de cijfers stijgen en niet zo'n beetje ook.
Eerst nog even 2 cruciale weken.quote:Op zondag 26 december 2021 19:56 schreef popje het volgende:
Hee maar als Omikron minder ziekmakend is en minder lang besmettelijk, dan zijn we hier toch zo klaar mee?
Dat ziet er inderdaad best ok uitquote:Op zondag 26 december 2021 20:24 schreef Anton91 het volgende:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Laat ook verder nog geen ernstig beeld zien. Dus het zal wel meevallen met omicron
Zeker, de kerstpiek komt er aan...quote:Op zondag 26 december 2021 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eerst nog even 2 cruciale weken.
Maar het gaat ook niet omlaag dus veel redding brengt omicron niet of mag je dat dan weer niet concluderen?quote:Op zondag 26 december 2021 20:24 schreef Anton91 het volgende:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Laat ook verder nog geen ernstig beeld zien. Dus het zal wel meevallen met omicron
Hier ook. Omdat maatregelen. Het is toch wonderlijk, eigenlijk, maatregelen = daling, geen maatregelen = stijging.quote:Op zondag 26 december 2021 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook in Denemarken alweer dalingen in ALLES te zien
De GGD weet blijkbaar niet dat je dat gewoon ter plekke kunt regelen aldaar met de Duitse appquote:De GGD adviseert met klem geen boosterprikken over de grens te halen. Dit kan problemen opleveren bij de registratie in de Coronacheck-app, zegt een woordvoerder van koepelorganisatie GGD GHOR Nederland tegen persbureau ANP.
Mensen die in Duitsland een oppepprik halen, zien dat niet terug bij het vaccinatiebewijs in hun Coronacheck-app. Ze kunnen achteraf via een registratie in Nederland alleen een papieren coronatoegangsbewijs (CTB) krijgen. Ze krijgen geen Digitaal Corona Certificaat om mee te kunnen reizen. Dat laatste is de verantwoordelijkheid van het Europese land waar mensen de booster halen, zegt de woordvoerder van de koepelorganisatie.
De IC gaat de laatste paar dagen nogsteeds omlaag daar. De laatste 7 dagen ongeveer -50 patiënten. Daarnaast zijn de vaccins die we nu nog gebruiken niet omicron specifiek en is er nog niet echt veel immuniteit opgebouwd tegen die variant.quote:Op zondag 26 december 2021 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar het gaat ook niet omlaag dus veel redding brengt omicron niet of mag je dat dan weer niet concluderen?
quote:Op zondag 26 december 2021 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier ook. Omdat maatregelen. Het is toch wonderlijk, eigenlijk, maatregelen = daling, geen maatregelen = stijging.
Mwah, zo goed gaat het daar niet hoor.quote:Op zondag 26 december 2021 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht dat er gisteren of eergisteren wat tweets voorbij kwamen dat Israël de 4e prik (booster) liet schieten omdat Omicron milder was, die zou vandaag starten? Veel positiever kan het toch niet worden daarvandaan?
Maar volgens mij niet veel mensen die in het ziekenhuis belanden?quote:Op zondag 26 december 2021 20:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, zo goed gaat het daar niet hoor.
[ afbeelding ]
Verdubbeling van aantal serieuze gevallen, R op 1.41. PM ook in quarantaine, dochter positief.
Als je op 1 maand inzoomt dan is er een stijging van ziekenhuisopnames, echter en geen daling. En we weten nog veel te weinig om te weten of je uberhaupt immuniteit tegen omicron specifiek opbouwt.quote:Op zondag 26 december 2021 20:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De IC gaat de laatste paar dagen nogsteeds omlaag daar. De laatste 7 dagen ongeveer -50 patiënten. Daarnaast zijn de vaccins die we nu nog gebruiken niet omicron specifiek en is er nog niet echt veel immuniteit opgebouwd tegen die variant.
de scholensluiting (de dinsdag-persco) was waarschijnlijk ook wel voldoende geweest.quote:Op zondag 26 december 2021 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier ook. Omdat maatregelen. Het is toch wonderlijk, eigenlijk, maatregelen = daling, geen maatregelen = stijging.
Wellicht handig om niet te denken in (on)gevaccineerde termen maar vooral overwegen dat onze overheid vooral wil handelen n.a.v. besmettingen i.p.v. zich bezig houden met concrete gevolgen die Corona heeft voor een groep kwetsbaren. Kortom niet blijven hangen in(geluisterde) gedachten maar kijken naar wat vooral gebeurd dat men maar wat aanrommelt.quote:Op zondag 26 december 2021 15:13 schreef popje het volgende:
[..]
Het gaat niet om het feit dat ik kaarsen wil kopen, dat kan op meerdere plekken. Het gaat om de gedachte dat winkels dicht moeten omdat mensen zich niet willen laten prikken en dat de hele maatschappij daar last van heeft.
Ik moest mijn Hebreeuws even afstoffen, maar aantallen vallen inderdaad nog reuze mee - het is alleen wel een verdubbeling in een week. Fraai dashboard overigens!quote:Op zondag 26 december 2021 20:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar volgens mij niet veel mensen die in het ziekenhuis belanden?
https://datadashboard.hea(...)&utm_medium=referral
En dan? Maar weer lockdown verlengen 'want we weten nog te weinig'? De maatschappij gaat kapot zo.quote:Op zondag 26 december 2021 20:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je op 1 maand inzoomt dan is er een stijging van ziekenhuisopnames, echter en geen daling. En we weten nog veel te weinig om te weten of je uberhaupt immuniteit tegen omicron specifiek opbouwt.
we hebben het hier niet op orde en dan gaat de GGD de uitvalswegen ook nog eens de maat nemen, fuck it!quote:Op zondag 26 december 2021 20:36 schreef Caland het volgende:
[..]
De GGD weet blijkbaar niet dat je dat gewoon ter plekke kunt regelen aldaar met de Duitse app
One will never know. Als we toch parallelle universa zouden kunnen hebben.quote:Op zondag 26 december 2021 20:46 schreef Noek het volgende:
[..]
de scholensluiting (de dinsdag-persco) was waarschijnlijk ook wel voldoende geweest.
Nee oke, infecties. Maar als er iets is wat Israël tijdens deze hele pandemie is geweest is het voorzichtig. Als zij de booster uitstellen hebben ze daar toch een goede reden voor lijkt me?quote:Op zondag 26 december 2021 20:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, zo goed gaat het daar niet hoor.
[ afbeelding ]
Verdubbeling van aantal serieuze gevallen, R op 1.41. PM ook in quarantaine, dochter positief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |