Binnenkort natuurijspiekquote:Op zondag 26 december 2021 13:25 schreef Zipportal het volgende:
Vanavond marathon op natuurijs in Noordlaren
https://www.rtvnoord.nl/n(...)uurijs-in-noordlaren
ERG MOOI.
Marathonschaatsen doe je in kleine groepjesquote:
Zonder publiek.quote:Op zondag 26 december 2021 13:25 schreef Zipportal het volgende:
Vanavond marathon op natuurijs in Noordlaren
https://www.rtvnoord.nl/n(...)uurijs-in-noordlaren
ERG MOOI.
Met test en QR en 3 boosters, mag ik toch hopen??quote:Op zondag 26 december 2021 13:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zonder publiek.
Levensgevaarlijk in de buitenlucht.
6 tot en met 12 decemberquote:Op zondag 26 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Schitterende een-twee, van het FOK OMT!
Het gaat echt wel de goede kant op. Als we met 13-15 k aan besmettingen 120 instroom hebben, kan de wereld wel weer open. Een besmetting stelt niet zoveel meer voor.quote:
Van alle besmettingen dus nog maar 1,1% de Omikron variant? Hij zou toch vanaf volgende week dominant zijn?quote:Op zondag 26 december 2021 14:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Variant percentage verschil met vorige meting
Delta
98,8%
0,8 minder
Omikron
1,1%
0,7 meer
Lijkt me gek. Alleen Amsterdam zat toch al op 60% een paar dagen terug?quote:Op zondag 26 december 2021 14:05 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Van alle besmettingen dus nog maar 1,1% de Omikron variant? Hij zou toch vanaf volgende week dominant zijn?
Vertraagde cijfers.quote:Op zondag 26 december 2021 14:05 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Van alle besmettingen dus nog maar 1,1% de Omikron variant? Hij zou toch vanaf volgende week dominant zijn?
In sommige streken is het natuurlijk al lang dominant.quote:Op zondag 26 december 2021 14:05 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Van Dissel.quote:Op zondag 26 december 2021 14:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Variant percentage verschil met vorige meting
Delta
98,8%
0,8 minder
Omikron
1,1%
0,7 meer
Dan gaat het dus net als bij de Britse variant weer heel lang duren voordat Omikron dominant is en moeten we dat afwachten... lockdown forever according to OMTquote:Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Van Dissel.
Naar verwachting is omicron voor de jaarwisseling dominant in Nederland en verdrukt het de tot dusver dominante deltavariant.
Ze zitten er weer mijlenver naast.
Prima cijfers. Dinsdag zal er wel weer een hoop achterstallige administratie bij zitten zodat we dan een flinke daling gaan zien.quote:
Over welke periode zijn deze cijfers?quote:
6 tot en met 12 december.quote:Op zondag 26 december 2021 14:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Over welke periode zijn deze cijfers?
De politiek gaat toch pas weer open na het kerstreces.quote:Op zondag 26 december 2021 14:18 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wauw die cijfers worden dus lekker snel naar buiten gebracht.
Ik denk dat het sequences weer totaal faalt. Zo'n verschil met buurlanden kan haast niet.quote:Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Van Dissel.
Naar verwachting is omicron voor de jaarwisseling dominant in Nederland en verdrukt het de tot dusver dominante deltavariant.
Die nieuwe zullen ook wel weer zorgvuldig worden geprikt, dus per geboortejaar.quote:Op zondag 26 december 2021 14:27 schreef Nattekat het volgende:
Goed, als de nieuwe boosters in Q2 komen, en een beetje vroeg in Q2, dan ben je toch dom om als twintiger ergens in januari die booster te nemen, of ben ik nou gek?
Dan trek zelfs ik een lijn. De groeten.quote:Op zondag 26 december 2021 14:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Die nieuwe zullen ook wel weer zorgvuldig worden geprikt, dus per geboortejaar.
Dat vind jij, dat vind ik, maar als er (hard of de facto) een 1G samenleving is, en kijkend naar DE en FR verwacht ik niet anders, kost dat lijnen trekken nogal wat.quote:Op zondag 26 december 2021 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan trek zelfs ik een lijn. De groeten.
Nieuwe booster geen probleem, maar er komt toch een moment dat het eerder een poppenkast is dan een noodzakelijk iets.
Mijn lijn is nu gewoon afwachten en geen volkomen nutteloze booster nemen als de daadwerkelijk nuttige booster amper 2 maanden later beschikbaar komt.quote:Op zondag 26 december 2021 14:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat vind jij, dat vind ik, maar als er (hard of de facto) een 1G samenleving is, en kijkend naar DE en FR verwacht ik niet anders, kost dat lijnen trekken nogal wat.
En wat als de booster nodig is voor toegang? Mensen onder de 50 zijn misschien in Mei aan de beurt voor omikron variant (x2 prikken), duurt nog best lang dusquote:Op zondag 26 december 2021 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn lijn is nu gewoon afwachten en geen volkomen nutteloze booster nemen als de daadwerkelijk nuttige booster amper 2 maanden later beschikbaar komt.
Ik haal mijn booster ook pas wanneer het echt nodig is. In februari is het pas zes maanden geleden dat ik voor het laatst geprikt ben. Als we in het voorjaar of in de zomer weg willen zal ik hem tegen die tijd wel halen. Of als hij in NL ook opeens weer noodzakelijk is.quote:Op zondag 26 december 2021 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn lijn is nu gewoon afwachten en geen volkomen nutteloze booster nemen als de daadwerkelijk nuttige booster amper 2 maanden later beschikbaar komt.
Gaat niet gebeuren zo snel al. Die nietsnutten durven 2G niet eens aan, laat staan een boosterverplichting direct zodra iedereen de uitnodiging heeft gehad.quote:Op zondag 26 december 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wat als de booster nodig is voor toegang? Mensen onder de 50 zijn misschien in Mei aan de beurt voor omikron variant (x2 prikken), duurt nog best lang dus
Dit gaat om de week van 6 december. Jij zit er weer mijlenver naast.quote:Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Van Dissel.
Krankzinnig dat iemand de autoriteit krijgt om jou gedwongen een spuit met medicamenten te laten zetten opdat jij zou mogen reizen.quote:Op zondag 26 december 2021 14:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik haal mijn booster ook pas wanneer het echt nodig is. In februari is het pas zes maanden geleden dat ik voor het laatst geprikt ben. Als we in het voorjaar of in de zomer weg willen zal ik hem tegen die tijd wel halen. Of als hij in NL ook opeens weer noodzakelijk is.
Yup, crazy world we live in.quote:Op zondag 26 december 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Krankzinnig dat iemand de autoriteit krijgt om jou gedwongen een spuit met medicamenten te laten zetten opdat jij zou mogen reizen.
You are a true PFIZER WARRIOR sir.quote:Op zondag 26 december 2021 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was heel goed te begrijpen met de gewone vaccinatie, maar nu begint het wel een tikkie lachwekkend te worden.quote:Op zondag 26 december 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Krankzinnig dat iemand de autoriteit krijgt om jou gedwongen een spuit met medicamenten te laten zetten opdat jij zou mogen reizen.
Gebeurt al jaren hoor. Twee jaar geleden Kerst gevierd in Maleisië, moesten we ook twee vaccinaties laten zetten (semi-verplicht). Geen haan die er naar kraait.quote:Op zondag 26 december 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat doen we voor bepaalde gebieden al best wel lang Hansquote:Op zondag 26 december 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, ben blij dat ze dit nu ook verplicht hebben voor Europa.quote:Op zondag 26 december 2021 14:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gebeurt al jaren hoor. Twee jaar geleden Kerst gevierd in Maleisië, moesten we ook twee vaccinaties laten zetten (semi-verplicht). Geen haan die er naar kraait.
Eens ja. Waren er maar meer winkels of webshops waar ze kaarsen verkopen!quote:Op zondag 26 december 2021 15:09 schreef popje het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik naar de Action moet omdat mijn kaarsen op zijn, maar die is dus dicht van de week. Eigenlijk bizar
Het duurt natuurlijk alleen maar langer tot het afgelopen is als iedereen zo moedig in verzet komt..quote:Op zondag 26 december 2021 15:08 schreef Johannes788 het volgende:
Wel mooi om te zien dat er in de supermarkten steeds minder mondkapjes te zien zijn. Die onzin mag zo snel mogelijk zijn afgelopen.
Bij de appie hebben ze ook kaarsen, maar wie heeft er nou nog kaarsen nodig na kerst? Moet het milieu zo nodig kapot?quote:Op zondag 26 december 2021 15:09 schreef popje het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik naar de Action moet omdat mijn kaarsen op zijn, maar die is dus dicht van de week. Eigenlijk bizar dat elke keer al die winkels dicht moeten omdat een aantal ongevaccineerden zich niet wil laten prikken en we te weinig ziekenhuisbedden hebben. Hoe lang moet de hele samenleving hier nog voor boeten met zijn allen?
Dus je denkt dat mondkapjes nut hebben? Ok, de Den Haag propaganda heeft geholpen bij je.quote:Op zondag 26 december 2021 15:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het duurt natuurlijk alleen maar langer tot het afgelopen is als iedereen zo moedig in verzet komt..
Ze zijn bewezen effectief: https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-veel-toe-a4065136quote:Op zondag 26 december 2021 15:11 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dus je denkt dat mondkapjes nut hebben? Ok, de Den Haag propaganda heeft geholpen bij je.
Het gaat niet om het feit dat ik kaarsen wil kopen, dat kan op meerdere plekken. Het gaat om de gedachte dat winkels dicht moeten omdat mensen zich niet willen laten prikken en dat de hele maatschappij daar last van heeft.quote:Op zondag 26 december 2021 15:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij de appie hebben ze ook kaarsen, maar wie heeft er nou nog kaarsen nodig na kerst? Moet het milieu zo nodig kapot?
Het is Tweede Kerstdag, dan horen de winkels dicht te zijn..quote:Op zondag 26 december 2021 15:13 schreef popje het volgende:
[..]
Het gaat niet om het feit dat ik kaarsen wil kopen, dat kan op meerdere plekken. Het gaat om de gedachte dat winkels dicht moeten omdat mensen zich niet willen laten prikken en dat de hele maatschappij daar last van heeft.
Lekker meegaan in het frame van de staat die zijn shit niet op orde heeft...quote:Op zondag 26 december 2021 15:09 schreef popje het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik naar de Action moet omdat mijn kaarsen op zijn, maar die is dus dicht van de week. Eigenlijk bizar dat elke keer al die winkels dicht moeten omdat een aantal ongevaccineerden zich niet wil laten prikken en we te weinig ziekenhuisbedden hebben. Hoe lang moet de hele samenleving hier nog voor boeten met zijn allen?
quote:Op zondag 26 december 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze zijn bewezen effectief: https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-veel-toe-a4065136
Maar dat zal natuurlijk ook wel propaganda zijn toch? de NRC zit immers ook in het complot met Hugo de Jonge, de WEF en Tupac.
[..]
Maar dat zal natuurlijk ook wel propaganda zijn toch? de NRC zit immers ook in het complot met Hugo de Jonge, de WEF en Tupac.
Het ligt aan meerdere factoren, daar zijn ziekenhuisbedden en personeel er een van, en mensen die zich niet willen laten prikken de tweede. Dat zou zeker 50% van de ziekenhuisopnames schelen.quote:Op zondag 26 december 2021 15:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker meegaan in het frame van de staat die zijn shit niet op orde heeft...
Maar in GIDSLAND Portugal is iedereen gevaccineerd en verzwaren ze ook weerquote:Op zondag 26 december 2021 15:17 schreef popje het volgende:
[..]
Het ligt aan meerdere factoren, daar zijn ziekenhuisbedden en personeel er een van, en mensen die zich niet willen laten prikken de tweede. Dat zou zeker 50% van de ziekenhuisopnames schelen.
Mag toch hopen dat dat om meer gaat dan een wereldwijd aanwezig virus dat zich tamelijk weinig aanttrekt van de vaccin immuniteit.....quote:Op zondag 26 december 2021 14:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doen we voor bepaalde gebieden al best wel lang Hans
Van Dissel gelooft er ook nog steeds niet in, tenminste niet als er 1.5 meter afstand gehouden wordt.quote:Op zondag 26 december 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Om en nabij misschien 50% geloof ik ook wel ja. In de UK praat je over minder druk op de ziekenhuizen vanaf de ongevaccineerden. Je hoort wel vaker signalen dat het aantal opgenomen patienten in de ziekenhuizen juist voor het grotere deel uit gevaccineerden bestaat mbt covid zorg.quote:Op zondag 26 december 2021 15:17 schreef popje het volgende:
[..]
Het ligt aan meerdere factoren, daar zijn ziekenhuisbedden en personeel er een van, en mensen die zich niet willen laten prikken de tweede. Dat zou zeker 50% van de ziekenhuisopnames schelen.
In gidsland Portugal zijn de boosters nog niet uitgerold en zijn de omstandigheden ook veranderd door de Omicron-variant. Zo raar is dat dus niet.quote:Op zondag 26 december 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar in GIDSLAND Portugal is iedereen gevaccineerd en verzwaren ze ook weer
Erg raar
Je ademt er dwars doorheen en het verspreidt zich voornamelijk via aerosols ipv via oppervlakte en speeksel.quote:Op zondag 26 december 2021 15:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Van Dissel gelooft er ook nog steeds niet in, tenminste niet als er 1.5 meter afstand gehouden wordt.
Maar de meubelboulevard hoort open te zijn. Wij willen een nieuwe badkamer shoppen maar dat lukt ook maar nietquote:Op zondag 26 december 2021 15:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is Tweede Kerstdag, dan horen de winkels dicht te zijn..
[..]
Ja, want mondkapjes zullen veel helpen wanneer je al op 1,5m van mensen loopt.quote:Op zondag 26 december 2021 15:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het duurt natuurlijk alleen maar langer tot het afgelopen is als iedereen zo moedig in verzet komt..
Noord-Korea?quote:Op zondag 26 december 2021 15:38 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Een keer raden welk land
Japan.quote:Op zondag 26 december 2021 15:38 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Een keer raden welk land
Eén van de olifanten in de kamer dit. Generieke maatregelen schijnen in de hogere kringen vrij populair te zijn, anders hadden we inmiddels wel anders gezien. Tekenend hiervoor is ook het OMT dat zich opeens geroepen voelde zich uit te spreken over de wenselijkheid van bijv een 2G.quote:Op zondag 26 december 2021 15:09 schreef popje het volgende:
Uh, in Portugal zijn ze al gewoon bezig met boosters hoor. Op 1 december was 11% al gevaccineerd met een derde prik en daarna is het alleen maar sneller gegaan.quote:Op zondag 26 december 2021 15:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In gidsland Portugal zijn de boosters nog niet uitgerold en zijn de omstandigheden ook veranderd door de Omicron-variant. Zo raar is dat dus niet.
Ik erger me er ook echt mateloos aan. Het gaat absoluut nergens meer over dit.quote:Op zondag 26 december 2021 15:09 schreef popje het volgende:
Die one size fits all maatregelen zijn inderdaad altijd irritant geweest.quote:Op zondag 26 december 2021 15:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Eén van de olifanten in de kamer dit. Generieke maatregelen schijnen in de hogere kringen vrij populair te zijn, anders hadden we inmiddels wel anders gezien. Tekenend hiervoor is ook het OMT dat zich opeens geroepen voelde zich uit te spreken over de wenselijkheid van bijv een 2G.
dat is het niet, landen met een volledige vaccinatie zitten ook in een lockdown.quote:Op zondag 26 december 2021 15:13 schreef popje het volgende:
[..]
Het gaat niet om het feit dat ik kaarsen wil kopen, dat kan op meerdere plekken. Het gaat om de gedachte dat winkels dicht moeten omdat mensen zich niet willen laten prikken en dat de hele maatschappij daar last van heeft.
paarden race, dus UKquote:Op zondag 26 december 2021 15:38 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Een keer raden welk land
Welke dan? Nederland heeft op dit moment de strengste lockdown van Europa.quote:Op zondag 26 december 2021 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is het niet, landen met een volledige vaccinatie zitten ook in een lockdown.
Portugal, Gibraltarquote:Op zondag 26 december 2021 16:28 schreef popje het volgende:
[..]
Welke dan? Nederland heeft op dit moment de strengste lockdown van Europa.
Wat onderdelen waar ik me in kan vinden; sommige alinea's kan ik me dan weer minder in vinden.quote:
Daar zit wel wat in.quote:Bovendien heb ik weinig vertrouwen in de farmaceutische industrie. Zo vind ik het ongelooflijk dat de vaccinproducenten het voor elkaar hebben gekregen dat ze niet aansprakelijk zijn voor mogelijke bijwerkingen, terwijl zij er wel klauwen met geld aan verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |