abonnement Unibet Coolblue
pi_202803692
Sinds twee weken heb contact met iemand waarmee ik een goede klik heb, er komen van beide kanten ook gevoelens bij kijken. Echter, uit een eerdere relatie heb ik twee kinderen, die zijn er en zullen er altijd blijven.

Zij geeft aan dat ze hierover twijfelt, vooral door haar negatieve ervaringen in het verleden. Met mannen die kinderen hebben uit een eerdere relatie waarmee ze gedate heeft.

Deze situatie geeft een soort beklemmend gevoel, zijn er mensen hier met ervaring op dit gebied? Hoe hier mee om te gaan?
pi_202803896
jullie daten net 2 weken. Daar hoeven de kinderen toch nog niet aan toegevoegd te worden? Ik zou vragen wat precies bedoeld met "beklemmend gevoel"
pi_202803917
Gelijk afkappen, want neem aan dat je kinderen voor een nieuwe vriendin gaan. Na twee weken al een beklemmend gevoel, wat na 2 jaar?

Denk aan je kinderen.
pi_202804009
Ik zou zo'n topic verwachten vanuit de kant van de vriendin, niet van de vader :@ (niet om de sekse, maar omdat het háár aangaat)

(want jij hebt toch niet het beklemmende gevoel, ts? Just to be sure)
Somebody that I used to know
pi_202804061
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:18 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou zo'n topic verwachten vanuit de kant van de vriendin, niet van de vader :@ (niet om de sekse, maar omdat het háár aangaat)

(want jij hebt toch niet het beklemmende gevoel, ts? Just to be sure)
Eerlijk? Op dit moment zet het mijn gevoelens voor haar stil. Weet niet goed wat ik ermee aan moet.
pi_202804113
Ik dacht door de TT dat TS moe werd van zijn eigen kinderen terwijl hij probeert weer op het zadel te klimmen :D

Dit is natuurlijk echt iets waar ze zelf mee in het reine moet komen, als ze het al lastig vindt zo vroeg in de relatie. Heeft ze de kinderen al een keer gezien? Je kan natuurlijk ook gewoon lekker lang daten en tegen de tijd dat je relatie stabiel is de volgende fase aangaan en de kinderen betrekken.

Als ze op voorhand al moeite heeft met kinderen omdat eerdere relaties niet lekker werkten, dan beloofd dat weinig goeds.
-nee-
pi_202804134
Haar probleem. Die kinderen zijn er nu eenmaal, als zij daar om wat voor redden dan ook niet mee kan of wil leven is de relatie niet levensvatbaar.
blablablabla
  zaterdag 25 december 2021 @ 15:30:13 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202804177
Kies voor je kinderen.
soooo, da's mooi!
pi_202804243
Eerst maar even een paar maanden NEUKEN en dan maar verder kijken.
pi_202804299
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:34 schreef Socios het volgende:
Eerst maar even een paar maanden NEUKEN en dan maar verder kijken.
Precies 8)7
pi_202804338
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:25 schreef Marsenal het volgende:
Ik dacht door de TT dat TS moe werd van zijn eigen kinderen terwijl hij probeert weer op het zadel te klimmen :D

Dit is natuurlijk echt iets waar ze zelf mee in het reine moet komen, als ze het al lastig vindt zo vroeg in de relatie. Heeft ze de kinderen al een keer gezien? Je kan natuurlijk ook gewoon lekker lang daten en tegen de tijd dat je relatie stabiel is de volgende fase aangaan en de kinderen betrekken.

Als ze op voorhand al moeite heeft met kinderen omdat eerdere relaties niet lekker werkten, dan beloofd dat weinig goeds.
Dat had ik ook voor ogen, gewoon daten en daarna verder kijken. Alleen het gevoel speelt natuurlijk ook een rol. Omdat er gevoelens bij komen, beginnende verliefdheid, maakt dat onzeker. Wil voorkomen dat ik straks de jankende partij ben omdat ze het toch niet kan. Als ik dat nu al weet, kan ik er beter mee kappen.
pi_202804408
Voor iemand anders zijn kinderen zorgen is een hele grote stap waar je goed over na moet denken. Bij mijn huidige relatie heb ik daar ook goed over na moeten denken maar was ik er niet in de eerste twee weken al mee bezig.

Ja ik vond het een gek idee, zelf was ik een typische vrijgezel. Lekker los en leef de leven. Dat verandert sowieso met een relatie maar bij een waar een kind in voorkomt zeker.

Mijn gevoel zegt afkappen. Dit gaat alleen nog maar harder terug komen wanneer ze merkt dat ze niet op de eerste plaats staat. Dat is ook mijn tip aan iedere toekomstige stiefouder, realiseer jezelf dat jij niet het allerbelangrijkste bent. Dan begrijp je die ander veel beter.
pi_202804427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:41 schreef step2step2 het volgende:

[..]
Dat had ik ook voor ogen, gewoon daten en daarna verder kijken. Alleen het gevoel speelt natuurlijk ook een rol. Omdat er gevoelens bij komen, beginnende verliefdheid, maakt dat onzeker. Wil voorkomen dat ik straks de jankende partij ben omdat ze het toch niet kan. Als ik dat nu al weet, kan ik er beter mee kappen.
Better to have loved and lost than never loved at all, niet vergeten.
-nee-
  zaterdag 25 december 2021 @ 16:05:04 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202804605
Het lijkt me voor jou toch ook een duidelijke dealbreaker als zij jouw kinderen niet ziet zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202805329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:57 schreef step2step2 het volgende:
Hoe hier mee om te gaan?
Een paar keer overheen gaan en als het serieus wordt duidelijk aangeven dat je kinderen altijd op nummer 1 staan.
Zo heeft ieder het pleziertje gehad voor de echte zaken beginnen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_202805436
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:46 schreef Document1 het volgende:
Voor iemand anders zijn kinderen zorgen is een hele grote stap waar je goed over na moet denken. Bij mijn huidige relatie heb ik daar ook goed over na moeten denken maar was ik er niet in de eerste twee weken al mee bezig.

Ja ik vond het een gek idee, zelf was ik een typische vrijgezel. Lekker los en leef de leven. Dat verandert sowieso met een relatie maar bij een waar een kind in voorkomt zeker.

Mijn gevoel zegt afkappen. Dit gaat alleen nog maar harder terug komen wanneer ze merkt dat ze niet op de eerste plaats staat. Dat is ook mijn tip aan iedere toekomstige stiefouder, realiseer jezelf dat jij niet het allerbelangrijkste bent. Dan begrijp je die ander veel beter.
Waar komt het idee vandaan dat als je een "relatie" aangaat met iemand met kinderen dat je dan ook voor die kinderen moet zorgen?
pi_202805447
Wees eerlijk tegen haar wat betreft het gevoel wat je nu hebt. Niet iedereen ziet het zitten om een partner met kinderen te hebben (en alles wat daar bij komt kijken) en het is eigenlijk juist wel goed dat ze daar nu al eerlijk over is, ook al kennen jullie elkaar pas net.

Mijn man heeft twee kinderen, en hoewel alles nu na meerdere jaren echt heel goed en fijn is, heeft dat bloed zweet en tranen gekost.
pi_202805475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 17:04 schreef magrec het volgende:

[..]
Waar komt het idee vandaan dat als je een "relatie" aangaat met iemand met kinderen dat je dan ook voor die kinderen moet zorgen?
Het is natuurlijk niet alleen de zorg, wat uiteindelijk vaak vanzelf wel verwacht wordt, maar ook alle mogelijke problemen die erbij komen kijken. Kinderen die de nieuwe partner niet accepteren, ex-partners die moeilijk doen enz.
pi_202806310
Meteen mee kappen
Cindy De Vuyst
pi_202808637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 17:04 schreef magrec het volgende:

[..]
Waar komt het idee vandaan dat als je een "relatie" aangaat met iemand met kinderen dat je dan ook voor die kinderen moet zorgen?
Waarom voel je je zo aangevallen?

Wij zijn uiteindelijk gaan samenwonen, hoe zie je dat voor je? Lekker lui in je boxer op de bank en dat kind negeren?
pi_202811354
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:13 schreef Document1 het volgende:

[..]
Waarom voel je je zo aangevallen?

Wij zijn uiteindelijk gaan samenwonen, hoe zie je dat voor je? Lekker lui in je boxer op de bank en dat kind negeren?
Geen aanval hoor! Ik vind dat je het behoorlijk één kant op trekt. In mijn "wereld" zijn er meer mogelijkheden dan dat iemand de opvoeder wordt van de kinderen van een ander als je een relatie aangaat. Alsof een relatie altijd samenwonen moet betekenen of elkaars leven integreren. Er zijn zoveel vormen dat ik het bijzonder vind dat iemand na 2 weken daten al begint over angstig worden van kinderen terwijl je de vorm van de relatie nog helemaal niet kan voorzien.
pi_202812348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:57 schreef step2step2 het volgende:
Sinds twee weken heb contact met iemand waarmee ik een goede klik heb, er komen van beide kanten ook gevoelens bij kijken. Echter, uit een eerdere relatie heb ik twee kinderen, die zijn er en zullen er altijd blijven.

Zij geeft aan dat ze hierover twijfelt, vooral door haar negatieve ervaringen in het verleden. Met mannen die kinderen hebben uit een eerdere relatie waarmee ze gedate heeft.

Deze situatie geeft een soort beklemmend gevoel, zijn er mensen hier met ervaring op dit gebied? Hoe hier mee om te gaan?
Dat is aan haar. Als zij vindt dat kinderen uit een eerdere relatie een 'dealbreaker' zijn dan is dat zo. Alleen als ze het accepteert dat die kinderen bestaan en mogelijk ondersteunend zal zijn in de opvoeding heeft een eventuele relatie kans van slagen.
  zondag 26 december 2021 @ 07:50:31 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202814747
Hoe oud zijn die kinderen? Als ze nog heel jong zijn dan kun je ze best verlaten, die maken toch nog geen actieve herinneringen aan. Moet de moeder wel meespelen natuurlijk lololol.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 17:04 schreef magrec het volgende:

[..]
Waar komt het idee vandaan dat als je een "relatie" aangaat met iemand met kinderen dat je dan ook voor die kinderen moet zorgen?
"Voor die kinderen zorgen" is nogal een breed begrip. Als vrouw hoef je ze denk ik geen borstvoeding te geven maar het idee dat je (in een langdurige relatie) geen rol hoeft te hebben is naïef en daar moet je van tevoren gewoon goed over nadenken/praten. Als bijvoorbeeld het idee van een dagje oppassen al zware weerstand oproept dan gewoon afkappen want dan gaat het never nooit werken en je brengt je partner ook nog eens in een klote situatie. Al is de leeftijd van de kinderen natuurlijk wel een grote factor in dit hele verhaal.

[ Bericht 35% gewijzigd door Twiitch op 26-12-2021 09:19:29 ]
pi_202815497
quote:
11s.gif Op zondag 26 december 2021 07:50 schreef Twiitch het volgende:
Hoe oud zijn die kinderen? Als ze nog heel jong zijn dan kun je ze best verlaten, die maken toch nog geen actieve herinneringen aan. Moet de moeder wel meespelen natuurlijk lololol.
[..]
"Voor die kinderen zorgen" is nogal een breed begrip. Als vrouw hoef je ze denk ik geen borstvoeding te geven maar het idee dat je (in een langdurige relatie) geen rol hoeft te hebben is naïef en daar moet je van tevoren gewoon goed over nadenken/praten. Als bijvoorbeeld het idee van een dagje oppassen al zware weerstand oproept dan gewoon afkappen want dan gaat het never nooit werken en je brengt je partner ook nog eens in een klote situatie. Al is de leeftijd van de kinderen natuurlijk wel een grote factor in dit hele verhaal.
In principe vraag ik niet van haar om de 'moeder'-rol over te nemen, maar besef tegelijkertijd ook dat ze wel degelijk een rol zal spelen als we verder gaan. Het vraagstuk komt voor mij simpelweg te vroeg in deze fase. Dat geeft mij dan ook een beklemmend gevoel, omdat ik niet een keuze heb ik deze.

Mijn gevoelens ontwikkelen maar tegelijkertijd staan deze nu stil door dit onderwerp. Mijn gevoel zegt afkappen, want deze boemerang gaat keihard terugkomen. Aan de andere kant zegt zij, we zien het wel. Het komt allemaal goed.

De kinderen zijn nu 12 en 7.
  zondag 26 december 2021 @ 09:52:13 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202815598
Klinkt niet alsof zij bereid is om ruimte te maken voor jouw kinderen. En als die bereidheid er niet is, dan houdt het op.

Mijn stiefdochters waren 12 en 9 toen ik ze leerde kennen. Ik ben geen moeder maar eerder een soort tante. Ik bemoei me dus wel vanaf de zijlijn. Soms lastig, want je moet zelf altijd heel veel ruimte geven en anderzijds moet je je zelf altijd afvragen waar je je wel en niet mee bemoeid.

Verder is de band met de moeder van echt doorslaggevend. In mijn geval is die best goed te noemen. Ik erger me wel eens aan haar en dat zal omgekeerd ook zo zijn. Maar we appen wel eens over de meiden.

In mijn vorige relatie waren 2 pubers van 13 en 16. Geen contact met hun moeder want vechtscheiding. En in zo'n relatie zou ik zelf echt nooit meer stappen, getraumatiseerde kinderen, vader en moeder allebei erg onvolwassen naar elkaar dus veel dingen werden negatief of doodgezwegen. Hoop drama.
Resistance is futile.
pi_202815946
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2021 09:52 schreef Seven. het volgende:
Klinkt niet alsof zij bereid is om ruimte te maken voor jouw kinderen. En als die bereidheid er niet is, dan houdt het op.
Precies dat. Gisterochtend kwam het onderwerp toevalligerwijs, aan de telefoon (stom weet het), op tafel. Heb ook aangegeven dat dit mij niet lekker zit, voor mij is het letterlijk alles of niets (dus ofwel je accepteert het of niet). De gevoelens zijn goed, maar toch stap ik onbewust nu op de rem.

Zij wil doorgaan op de manier waarop het ging, dus het ontdekken of wij bij elkaar passen etc. Dat vind ik dan nu wel lastig. Als zij überhaupt de ruimte niet wil maken, zou ze ook niet doorgaan. Of verdedig ik haar nu. :')
  zondag 26 december 2021 @ 11:46:13 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202817213
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 10:23 schreef step2step2 het volgende:

[..]
Precies dat. Gisterochtend kwam het onderwerp toevalligerwijs, aan de telefoon (stom weet het), op tafel. Heb ook aangegeven dat dit mij niet lekker zit, voor mij is het letterlijk alles of niets (dus ofwel je accepteert het of niet). De gevoelens zijn goed, maar toch stap ik onbewust nu op de rem.

Zij wil doorgaan op de manier waarop het ging, dus het ontdekken of wij bij elkaar passen etc. Dat vind ik dan nu wel lastig. Als zij überhaupt de ruimte niet wil maken, zou ze ook niet doorgaan. Of verdedig ik haar nu. :')
Wat mij betreft is de bereidheid om ruimte te maken de basisvoorwaarde. De vraag of ze bereid is om, kun je alleen maar beantwoord zien door zelf heel duidelijk aan te geven dat jij het gevoel hebt dat ze niet bereid is om op termijn een rol te spelen in het leven van jouw kinderen (en andersom moet ze ook ruimte willen geven voor jouw kinderen om een rol te spelen in haar leven op termijn). Als die ruimte er toch wel blijkt te zijn, dan is er niks aan de hand.

En ik snap heel goed dat je dit niet zomaar op z'n beloop wil laten. Maar besef ook goed dat de motivatie om dit snel af te tikken 'm voor jou vooral zit in het vermijden van het risico op een gebroken hart. Daar is niks mee want je bent gewoon heel menselijk. Als het je puur om je kinderen te doen was, dan was het veel makkelijker geweest om te zeggen 'joh, even goede vrienden, maar dan beter niet'. Zij voelt waarschijnlijk ook dat er ruimte is om het zo te regelen dat jij kiest voor haar, terwijl zij geen toezeggingen doet omtrent jouw kinderen.

Alles wat na de bereidheid komt, is grijs gebied, dus vooral een kwestie van aftasten hoe jullie dat zelf in willen vullen.

Ik ben zelf meer een tante. De meiden hebben hier allebei een eigen kamer, de oudste komt alleen nog op visite dus met haar ga ik om de maand een hapje eten of shoppen of zo. De jongste is hier om het weekend, neemt ook vaak een maatje mee enzo.
Resistance is futile.
pi_202817383
Het is altijd een kwestie van wennen ook, dus wat ze nu voelt kan eventueel nog veranderen. Dat weet je vantevoren niet. Misschien is ze na een paar maand ook wel zat van jouw lichaamsgeur, wie weet. Relaties ontwikkelen kost tijd en energie, hoe je het ook wendt of keert. En als een langdurige relatie het enige bevredigende einddoel is, dan ja, dan zul je ook veel tijd en energie verspillen uiteindelijk.
pi_202856103
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:57 schreef step2step2 het volgende:
Sinds twee weken heb contact met iemand waarmee ik een goede klik heb, er komen van beide kanten ook gevoelens bij kijken. Echter, uit een eerdere relatie heb ik twee kinderen, die zijn er en zullen er altijd blijven.

Zij geeft aan dat ze hierover twijfelt, vooral door haar negatieve ervaringen in het verleden. Met mannen die kinderen hebben uit een eerdere relatie waarmee ze gedate heeft.

Deze situatie geeft een soort beklemmend gevoel, zijn er mensen hier met ervaring op dit gebied? Hoe hier mee om te gaan?
Nooit doorzetten met een partner met twijfels.
En hoe sexistisch dit ook mag klinken, zeker niet met een vrouw.
Dat begint met twijfels en vragen en eindigt met ellende en drama met daartussen in steeds terugkerend gezeik.

Zoek liever iemand van de cattegorie "kinderen geen bezwaar."

Daar doe je jezelf en haar op de lange termijn allebei een groot plezier mee.
pi_202858742
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 21:13 schreef Document1 het volgende:

[..]
Waarom voel je je zo aangevallen?

Wij zijn uiteindelijk gaan samenwonen, hoe zie je dat voor je? Lekker lui in je boxer op de bank en dat kind negeren?
Ja niet gaan samenwonen dus. Gewoon blijven LATten. Ik wil graag dat een kind een eigen plekje houdt bij zijn/haar ouder en dat gaat niet als ik met die ouder ga samenwonen. En ik kan prima LATten uit praktische redenen, heb ik 2/3 van mijn huidige relatie ook gedaan.

Echt zo kortzichtig om samenwonen altijd maar als de enige mogelijke optie voor een relatie te zien. Denk dat het ook voor veel mensen goed zou zijn als ze dat wat minder als heilige graal zouden beschouwen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_202863405
quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2021 11:46 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat mij betreft is de bereidheid om ruimte te maken de basisvoorwaarde. De vraag of ze bereid is om, kun je alleen maar beantwoord zien door zelf heel duidelijk aan te geven dat jij het gevoel hebt dat ze niet bereid is om op termijn een rol te spelen in het leven van jouw kinderen (en andersom moet ze ook ruimte willen geven voor jouw kinderen om een rol te spelen in haar leven op termijn). Als die ruimte er toch wel blijkt te zijn, dan is er niks aan de hand.

En ik snap heel goed dat je dit niet zomaar op z'n beloop wil laten. Maar besef ook goed dat de motivatie om dit snel af te tikken 'm voor jou vooral zit in het vermijden van het risico op een gebroken hart. Daar is niks mee want je bent gewoon heel menselijk. Als het je puur om je kinderen te doen was, dan was het veel makkelijker geweest om te zeggen 'joh, even goede vrienden, maar dan beter niet'. Zij voelt waarschijnlijk ook dat er ruimte is om het zo te regelen dat jij kiest voor haar, terwijl zij geen toezeggingen doet omtrent jouw kinderen.

Alles wat na de bereidheid komt, is grijs gebied, dus vooral een kwestie van aftasten hoe jullie dat zelf in willen vullen.

Ik ben zelf meer een tante. De meiden hebben hier allebei een eigen kamer, de oudste komt alleen nog op visite dus met haar ga ik om de maand een hapje eten of shoppen of zo. De jongste is hier om het weekend, neemt ook vaak een maatje mee enzo.
Het risico op een gebroken hart wil ik natuurlijk voorkomen, helaas kan dat niet altijd (daarvan ben ik mezelf ook bewust). De bereidheid, om ruimte te geven om de kinderen te accepteren, is er. Ze wist dit tenslotte vanaf het begin en heeft desondanks toch gevoelens. Gisteren hebben we het nog kort besproken, ze geeft ook aan misschien 'te moeilijk' te denken.
pi_202863438
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 11:54 schreef Cockwhale het volgende:
Het is altijd een kwestie van wennen ook, dus wat ze nu voelt kan eventueel nog veranderen. Dat weet je vantevoren niet. Misschien is ze na een paar maand ook wel zat van jouw lichaamsgeur, wie weet. Relaties ontwikkelen kost tijd en energie, hoe je het ook wendt of keert. En als een langdurige relatie het enige bevredigende einddoel is, dan ja, dan zul je ook veel tijd en energie verspillen uiteindelijk.
100% eens.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:22:41 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202865289
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 10:23 schreef step2step2 het volgende:

[..]
Precies dat. Gisterochtend kwam het onderwerp toevalligerwijs, aan de telefoon (stom weet het), op tafel. Heb ook aangegeven dat dit mij niet lekker zit, voor mij is het letterlijk alles of niets (dus ofwel je accepteert het of niet). De gevoelens zijn goed, maar toch stap ik onbewust nu op de rem.

Zij wil doorgaan op de manier waarop het ging, dus het ontdekken of wij bij elkaar passen etc. Dat vind ik dan nu wel lastig. Als zij überhaupt de ruimte niet wil maken, zou ze ook niet doorgaan. Of verdedig ik haar nu. :')
Je verdedigt haar.
Je weet dondersgoed dat dit geen toekomst heeft.

Maar misschien hoeft het dat ook niet te hebben. Als je dat voor jezelf maar helder hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_202865770
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 11:54 schreef Cockwhale het volgende:
Het is altijd een kwestie van wennen ook, dus wat ze nu voelt kan eventueel nog veranderen. Dat weet je vantevoren niet. Misschien is ze na een paar maand ook wel zat van jouw lichaamsgeur, wie weet. Relaties ontwikkelen kost tijd en energie, hoe je het ook wendt of keert. En als een langdurige relatie het enige bevredigende einddoel is, dan ja, dan zul je ook veel tijd en energie verspillen uiteindelijk.
Ja maarja, dat zijn dingen die je kunt veranderen of die van een minder groot kaliber zijn dan dat je 2 kinderen hebt die zij dan niet accepteert. Ik vind, zoals papa @Sfancta hier al eerder zegt, dat die kids ten alle tijden voor gaan, en als de acceptatie er vanaf het begin al niet is, zou ik heel erg gaan twijfelen of die er dan nog wel komt.

Wat ik ook vreemd vind @step2step2, zij wist allang dat jij kids had. En dan nu wel moeilijk gaan doen. Wat ik ook vreemd vind is dat ze zegt dat ze eerder relaties heeft gehad met mannen met kinderen, en daar geen goede ervaring mee heeft. Waar heeft ze dan geen goede ervaringen mee, met die mannen, of met die kinderen :? En waarom steeds mannen met kinderen? So many questions...
pi_202865827
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:57 schreef step2step2 het volgende:
Sinds twee weken heb contact met iemand waarmee ik een goede klik heb, er komen van beide kanten ook gevoelens bij kijken. Echter, uit een eerdere relatie heb ik twee kinderen, die zijn er en zullen er altijd blijven.

Zij geeft aan dat ze hierover twijfelt, vooral door haar negatieve ervaringen in het verleden. Met mannen die kinderen hebben uit een eerdere relatie waarmee ze gedate heeft.

Deze situatie geeft een soort beklemmend gevoel, zijn er mensen hier met ervaring op dit gebied? Hoe hier mee om te gaan?
Het gaat er denk ik ook om dat men ziet hoe men met de kinderen omgaat. Natuurlijk kunnen er vooroordelen zijn op basis van voorgaande ervaringen maar het gaat ook om dat moment.

Een collega die was gescheiden en een kind had ging weer aan het daten. Elke vrouw die geen kind had wijsde hem af vanwege het kind. Toen ging hij daten met vrouwen met kinderen. Met één vrouw klikte het en hebben ze samen een huis gekocht, getrouwd etc. Haar dochter en zijn zoon zijn dus stiefbroer/zus. Probleem dat hij nu heeft is dat ze beiden op elkaar verliefd zijn.
pi_202866965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Wat ik ook vreemd vind @:Step2Step2, zij wist allang dat jij kids had. En dan nu wel moeilijk gaan doen. Wat ik ook vreemd vind is dat ze zegt dat ze eerder relaties heeft gehad met mannen met kinderen, en daar geen goede ervaring mee heeft. Waar heeft ze dan geen goede ervaringen mee, met die mannen, of met die kinderen :? En waarom steeds mannen met kinderen? So many questions...
Klopt, vanaf het begin wist ze dat er kinderen zijn. Ze zegt dat ze twijfelt of het haar gelukkig maakt in de toekomst (een samengesteld gezin). Weet dat ze gehecht is geraakt aan een kind uit een eerdere relatie. Denk dat het haar geraakt heeft, dat ze daar afscheid van moest nemen.
pi_202867557
-knip-
Spuit 11
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_202867637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:57 schreef step2step2 het volgende:
Zij geeft aan dat ze hierover twijfelt, vooral door haar negatieve ervaringen in het verleden. Met mannen die kinderen hebben uit een eerdere relatie waarmee ze gedate heeft.
Los van waar ze haar 'problemen' mee heeft...
Maar als iemand na twee weken daten al begint over 'haar negatieve ervaringen met eerdere dates' krijg ik het gevoel dat ze een enorme Rugzak aan eerder-bestaande Relatie-misère meebrengt en dat zijn meestal ook niet de beste types om een relatie mee te beginnen.
(Als al die eerdere relaties zo 'negatief' waren, is juist zij de meest constante factor daarin)

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202867924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:40 schreef stokj het volgende:
Probleem dat hij nu heeft is dat ze beiden op elkaar verliefd zijn.
Geen probleem toch, zou ik eerder mooi vinden, de kinderen iets gelukkiger door papa en mama :D

Zeker als het zo'n kinderliefde tussen 2 8 jarigen is, alleen maar schattig O+ Als ze 16 en 17 zijn alleen maar hopen dat iemand niet zwanger raakt :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:10 schreef step2step2 het volgende:

[..]
Het risico op een gebroken hart wil ik natuurlijk voorkomen, helaas kan dat niet altijd (daarvan ben ik mezelf ook bewust). De bereidheid, om ruimte te geven om de kinderen te accepteren, is er. Ze wist dit tenslotte vanaf het begin en heeft desondanks toch gevoelens. Gisteren hebben we het nog kort besproken, ze geeft ook aan misschien 'te moeilijk' te denken.
Volgens mij denk je met je lul en zie je er tegen op weer te moeten daten.

Laat haar gaan, haar voorgeschiedenis is al van een moeilijk mens. Beter ga je daten met een moeder met kinderen, kan hier ook op Fok!, misschien past @Avianflu wel bij je :) Moeders met kinderen hebben immers dezelfde prioriteiten als jij :s)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_202868433
[..]
Volgens mij denk je met je lul en zie je er tegen op weer te moeten daten.

Laat haar gaan, haar voorgeschiedenis is al van een moeilijk mens. Beter ga je daten met een moeder met kinderen, kan hier ook op Fok!, misschien past @:Avianflu wel bij je :) Moeders met kinderen hebben immers dezelfde prioriteiten als jij :s)
[/quote]

Ha Ha! Denk ik eens niet met mijn lul, wordt het verweten dat ik met mijn lul denk. Denk inderdaad dat het geen makkelijk mens is, misschien juist daarom wel de interesse.
pi_202870664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:17 schreef step2step2 het volgende:

[..]
Klopt, vanaf het begin wist ze dat er kinderen zijn. Ze zegt dat ze twijfelt of het haar gelukkig maakt in de toekomst (een samengesteld gezin). Weet dat ze gehecht is geraakt aan een kind uit een eerdere relatie. Denk dat het haar geraakt heeft, dat ze daar afscheid van moest nemen.
Oh oke op die manier. Ik miste de context een beetje maar nu snap ik het beter.

Ik denk dat je wel van haar mag verwachten dat zij volwassen genoeg is om hiermee om te gaan, en zo niet, dat jij dan volwassen genoeg bent om het tijdig af te kappen, al is het maar om de kinderen.

Je kan het nog wel proberen denk ik nu ik deze info erbij heb, maar ik kan niet in jullie datingfase kijken (of hoe dat nu dan ook heet), ben slechts een vreemdeling op internet en heb summiere info natuurlijk. Communicatie is in deze (en in alle zaken) heel belangrijk, maar als zij bijv. maar blijft hangen in oude zaken en er niet constructief mee om kan gaan is dat wel een basic red flag.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 17:28:03 #42
441859 crew  Lenny77
pi_202871023
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:51 schreef Godshand het volgende:
Als ze 16 en 17 zijn alleen maar hopen dat iemand niet zwanger raakt :P

Maakt toch ook niet uit? Geen bloedband :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_202874955
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:51 schreef Godshand het volgende:

[..]
Geen probleem toch, zou ik eerder mooi vinden, de kinderen iets gelukkiger door papa en mama :D

Zeker als het zo'n kinderliefde tussen 2 8 jarigen is, alleen maar schattig O+ Als ze 16 en 17 zijn alleen maar hopen dat iemand niet zwanger raakt :P
[..]

Het is dat laatste. Volgens mijn zijn ze nu 18 en 19. Ze schijnen het al een keer stiekem te hebben gedaan tot grote ergernis van de pa en ma. En als ik het zo hoor zal het niet bij die ene keer zijn gebleven.
pi_202875000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maakt toch ook niet uit? Geen bloedband :)
Ha die Lensel, dat is een tijd geleden!
Biologisch gezien is er niks aan de hand nee. Theoretisch gezien kunnen er morele bezwaren opkomen bij vooral de ouders in dit geval. Ik ken nog een andere situatie van de tandeloze heks waarvan haar stiefbroer verliefd op haar werd en een kind van haar wou (maarja, in haar thuisland wil elke jongen wel 'lossen').
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 19:25:39 #45
441859 crew  Lenny77
pi_202875092
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:23 schreef stokj het volgende:

[..]
Ha die Lensel, dat is een tijd geleden!
Biologisch gezien is er niks aan de hand nee. Theoretisch gezien kunnen er morele bezwaren opkomen bij vooral de ouders in dit geval. Ik ken nog een andere situatie van de tandeloze heks waarvan haar stiefbroer verliefd op haar werd en een kind van haar wou (maarja, in haar thuisland wil elke jongen wel 'lossen').
Flauw als zo een ouders er morele bezwaren tegen zouden hebben... zij hebben hun partner toch ook mogen kiezen?
Het enigste wat ik me kan bedenken is het einde van zo een relatie en dan nog gedwongen in hetzelfde huis moeten wonen..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_202875131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Flauw als zo een ouders er morele bezwaren tegen zouden hebben... zij hebben hun partner toch ook mogen kiezen?
Het enigste wat ik me kan bedenken is het einde van zo een relatie en dan nog gedwongen in hetzelfde huis moeten wonen..
Ja, dit is al een paar jaar aan de hand en de kinderen willen vooruit met elkaar maar de ouders willen dat niet proberen er elke keer een stokje voor te steken. Ergens begrijp ik dat wel maar als ouder moet je ook op een bepaald moment je kind vrij laten in bepaalde dingen als je daar geen invloed op kan of wilt uitoefenen.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 19:29:09 #47
441859 crew  Lenny77
pi_202875228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef stokj het volgende:

[..]
Ja, dit is al een paar jaar aan de hand en de kinderen willen vooruit met elkaar maar de ouders willen dat niet proberen er elke keer een stokje voor te steken. Ergens begrijp ik dat wel maar als ouder moet je ook op een bepaald moment je kind vrij laten in bepaalde dingen als je daar geen invloed op kan of wilt uitoefenen.
Nuja, hoe harder zij het proberen tegen te houden, hoe sterker die aantrekking wordt :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_202887297
Als het serieuzer wordt – jullie daten pas twee weken –, kan ik mij voorstellen dat jij het gesprek met haar aangaat over de ervaringen die zij eerder heeft opgedaan. Dit kan jou helpen om haar angst te begrijpen. En haar helpen om erop te vertrouwen dat tussen jullie wél goed kan gaan. Ik lees in de OP vooral dat zij het spannend vindt dat jij uit een eerdere relatie al twee kinderen hebt. Niet, dat zij dit een onoverkomelijk probleem vindt. En als single begrijp ik dat wel.

Als ik zou gaan daten met een vrouw die al kinderen heeft, zou ik ook twijfels krijgen. Want áls je samen een relatie aangaat, dan heeft dat ook consequenties voor derden. Dat maakt het complexer en spannender. Ook als het (later) toch mis gaat. Jij hoeft maar aan één nieuw persoon te wennen. Zij moet drie. En maar hopen dat jouw kinderen haar ook accepteren; jou accepteren ze wel. Jullie daten pas twee weken. Kijk gewoon wat het kan worden, geef het tijd en toon een beetje begrip.

[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 29-12-2021 08:21:21 ]
pi_202887462
En lieve ouders. Ik begrijp best dat jullie kinderen een verrijking zijn voor jullie leven en vóór alles gaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedere potentiële partner zichzelf in zijn/haar handjes moet knijpen van geluk bij de wetenschap dat jullie al kinderen hebben. Face it: het is ook gewoon een nadeel. Dus als kinderloze even twijfelen en stilstaan bij de vraag of je dit echt wil/kunt is niet raar.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:34:10 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202888408
Kan prima begrijpen dat iemand wat twijfels heeft bij kinderen uit een andere relatie. Sterker nog, ik vind het zelfs vrij gezond dat iemand daar over nadenkt en niet alleen maar aan kusje kroel denkt.

Jullie daten pas kort. Misschien is het handig om vooral ook aan te geven dat jullie eerst maar eens elkaar beter moeten leren kennen en dat contact met de kinderen nu nog helemaal niet aan de orde is. Dat over een gepaste tijd dat rustig aan vanzelf komt. En het contact dan langzaam opgebouwd wordt zodat alle kanten rustig te tijd hebben aan elkaar te wennen en iets te vinden dat voor allen werkt.

Het is niet dat ze zegt absoluut niet. Ze is gewoon voorzichtig hiermee en dat lijkt me een stuk beter dan iemand die zegt het oh zo fantastisch te vinden. Want kinderen uit een vorige relatie maken het ook complexer en maken dat er meer op het spel staat straks. Dat iemand daar serieus over nadenkt en dat ook aangeeft vind ik eerder een pluspunt dan een minpunt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')