abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202815532
Het viel me op dat het Sint Pietersplein in Rome gewoon weer vol gelovigen (met mondkap) stond gisteren. Winkelstraten in Rome vertoonden de afgelopen dagen hetzelfde beeld op YouTube walking video's. Het ene land gooit alles dicht, terwijl het andere land leeft alsof er niets aan de hand is. :?
pi_202815544
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 01:03 schreef nostra het volgende:
De Beierse minister van volksgezondheid wil een algemene vaccinatieplicht vóór 15.03 op straffe van zowel boetes als een malusregeling op je zorgverzekering, eigen bijdrage bij behandelingen en zelfs uitsluiting van loondoorbetaling bij ziekte.
[..]
https://www.welt.de/vermi(...)sten-beteiligen.html
--> BNW
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202815563
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:44 schreef Nia het volgende:
Het viel me op dat het Sint Pietersplein in Rome gewoon weer vol gelovigen (met mondkap) stond gisteren. Winkelstraten in Rome vertoonden de afgelopen dagen hetzelfde beeld op YouTube walking video's. Het ene land gooit alles dicht, terwijl het andere land leeft alsof er niets aan de hand is. :?
Er is ook bijna niks aan de hand.

Wat er aan de hand is is zorgachterstand die geaccumuleerd is en misschien (maar dat weet ik niet eens zeker) iets meer druk op de IC's dan tijdens een zware griep.

Tis ongekend dit allemaal. Dit is niet de weg. Maar collectief zitten we in de waanzin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202815579
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:28 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Ja joh lekker weer gaan knuffelen met bejaarden en ze allemaal met omicrom besmetten. super goed idee
Als zij daar gelukkig van worden, waarom niet? Zeker als ze al een booster hebben gehad moet het leven ook een keer doorgaan.
  Moderator zondag 26 december 2021 @ 09:52:27 #255
5428 crew  miss_sly
pi_202815599
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er is ook bijna niks aan de hand.

Wat er aan de hand is is zorgachterstand die geaccumuleerd is en misschien (maar dat weet ik niet eens zeker) iets meer druk op de IC's dan tijdens een zware griep.

Tis ongekend dit allemaal. Dit is niet de weg. Maar collectief zitten we in de waanzin.
Iets meer druk? Het is je al heel wat keren verteld, met linkjes erbij, dat tijdens bijvoorbeeld de hele zware griepgolf in 2018 op het hoogtepunt nog geen 350 mensen op de IC lagen. Voor een kortere tijd dat coronapatienten op de IC liggen en niet bijna twee jaar lang, maar hooguit een week uitgestelde zorg die achteraf ingehaald moet worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 26 december 2021 @ 09:53:21 #256
5428 crew  miss_sly
pi_202815609
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gewoon een spontaan moment dat ontstaat tussen verslaggever en mevrouw. Mooi om te delen en te laten zien wat eenzaamheid is en doet met mensen (rond Kerst en door corona)
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb hij spontane momenten nooit mijn telefoon in de aanslag om te filmen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202815610
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:50 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als zij daar gelukkig van worden, waarom niet? Zeker als ze al een booster hebben gehad moet het leven ook een keer doorgaan.
Ach dat doelpalen verschuiven slaat ook nergens op. Men accepteert de risico's dus het zou ok moeten zijn.

Dat de staat een situatie niet kan bolwerken en dat probleem op de bevolking schuift is ongekend. Kan niet!
pi_202815623
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:50 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Daarbij zegt die man tevens “ik ben getest” om de twijfel bij mevrouw weg te nemen. Sommige mensen hier zijn echt chronisch negatief lijkt wel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 26 december 2021 @ 09:54:36 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202815625
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ach dat doelpalen verschuiven slaat ook nergens op. Men accepteert de risico's dus het zou ok moeten zijn.

Dat de staat een situatie niet kan bolwerken en dat probleem op de bevolking schuift is ongekend. Kan niet!
Op wie moeten ze het anders 'afschuiven' :? .
Huilen dan.
pi_202815626
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:44 schreef Nia het volgende:
Welk land doet alsof niks aan de hand is? Mondkapjes buiten zijn nogal wat (in Italië) en er zijn daar recent meer maatregelen geweest + ze zijn verder met boosters.
pi_202815637
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb hij spontane momenten nooit mijn telefoon in de aanslag om te filmen.
Zal vast door een echte cameraploeg zijn geschoten in het kader van we gaan langs bij eenzame ouderen met een presentje, dat dit dan spontaan gebeurt, dat kan toch?
pi_202815643
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iets meer druk? Het is je al heel wat keren verteld, met linkjes erbij, dat tijdens bijvoorbeeld de hele zware griepgolf in 2018 op het hoogtepunt nog geen 350 mensen op de IC lagen. Voor een kortere tijd dat coronapatienten op de IC liggen en niet bijna twee jaar lang, maar hooguit een week uitgestelde zorg die achteraf ingehaald moet worden.
Ok dus we zouden 350 moeten zien als binnen onze redelijke verwachting zogezegd in 2018... Dat is nu met 10% meer oudjes dus eigenlijk 385.

Daar zitten we dan idd overheen met tegen de 550 IC opnames met corona op dit moment.

Ik heb die cijfers overigens nooit gezien. En we zitten hier al 2 jaar in. En het draait natuurlijk ook om het aantal ligdagen van de patiënten. Die statistieken zijn nooit netjes opgemaakt en gedeeld.
  zondag 26 december 2021 @ 09:57:17 #263
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202815656
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 01:03 schreef nostra het volgende:
De Beierse minister van volksgezondheid wil een algemene vaccinatieplicht vóór 15.03 op straffe van zowel boetes als een malusregeling op je zorgverzekering, eigen bijdrage bij behandelingen en zelfs uitsluiting van loondoorbetaling bij ziekte.
[..]
https://www.welt.de/vermi(...)sten-beteiligen.html
Geweldige ideeën van de beste meneer. Hier sta ik volledig achter.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202815673
Laat me niet wegzetten zonder fatsoenlijke statistieken kom toch. Je mag wel wat feitelijke statistieken verwachten ondertussen. We praten hier over een situatie waarin we extreme vrijheidsbeperkingen rechtvaardigen. Waar is de onderbouwing?
pi_202815674
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daarbij zegt die man tevens “ik ben getest” om de twijfel bij mevrouw weg te nemen. Sommige mensen hier zijn echt chronisch negatief lijkt wel..
Ja, hopelijk als ze (klein) kinderen heeft volgen die hetzelfde voorbeeld. Ze lijkt prima in staat om die keuze zelf te maken.
pi_202815676
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 09:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok dus we zouden 350 moeten zien als binnen onze redelijke verwachting zogezegd in 2018... Dat is nu met 10% meer oudjes dus eigenlijk 385.

Daar zitten we dan idd overheen met tegen de 550 IC opnames met corona op dit moment.

Ik heb die cijfers overigens nooit gezien. En we zitten hier al 2 jaar in. En het draait natuurlijk ook om het aantal ligdagen van de patiënten. Die statistieken zijn nooit netjes opgemaakt en gedeeld.
Wat zeg je nu eigenlijk? Echt geen touw aan vast te knopen..
pi_202815685
Wat staat hier nu? "Wel sneller, maar niet meer"? Piek niet hoger?

pi_202815694
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat zeg je nu eigenlijk? Echt geen touw aan vast te knopen..
Mag je vinden. Ik denk dat jij vooral je best doet om het niet te begrijpen.
  zondag 26 december 2021 @ 10:06:39 #269
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_202815739
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 10:00 schreef zoost het volgende:
Wat staat hier nu? "Wel sneller, maar niet meer"? Piek niet hoger?

[ afbeelding ]
Leest positief weg *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 26 december 2021 @ 10:07:41 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202815752
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:59 schreef ludovico het volgende:
Laat me niet wegzetten zonder fatsoenlijke statistieken kom toch. Je mag wel wat feitelijke statistieken verwachten ondertussen. We praten hier over een situatie waarin we extreme vrijheidsbeperkingen rechtvaardigen. Waar is de onderbouwing?
Er zijn geen statistieken over de IC-bezetting en ligduur van coronpatiënten?

Huh.
Huilen dan.
pi_202815759
quote:
Deze sentimentele doos zit nu dus met tranen in dr ogen. Dat mensje, wat lief, en ook zo treurig eigenlijk.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202815778
De overheid weet ook wel wat ze weg geven... :9 Ik wilde gisteren een van die sneltesten gebruiken die ze gratis verstuurden en nadat ik mijzelf al nasaal gepenetreerd (in beide neusgaten) had kwam ik erachter het buisje met de vloeistof lek was en er dus geen vloeistof meer in zat. :')
pi_202815801
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 09:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In Rotterdam kan je daar digitaal melding van maken. Wordt ook veel gedaan.
Kan je daarvoor bellen met 010-1940 1945?

Nee zonder dollen. Zo’n meldpunt is toch ronduit treurig. Wat ben je voor zure sneuneus als je actief anderen erbij lapt?
pi_202815882
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kan je daarvoor bellen met 010-1940 1945?

Nee zonder dollen. Zo’n meldpunt is toch ronduit treurig. Wat ben je voor zure sneuneus als je actief anderen erbij lapt?
Klikken en verraden zit sommige meelopers in het bloed.
  zondag 26 december 2021 @ 10:24:26 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202815957
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 10:19 schreef zoost het volgende:

[..]
Klikken en verraden zit sommige meelopers in het bloed.
het is vaak ook waarom ik wel en zij niet, daar zijn er toch wel veel van, af en toe op de snelweg heb je ook van die onderwijzers die met 100 voor je blijven rijden op de linkerbaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')