abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 25 december 2021 @ 11:34:51 #151
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202799077
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit.

Wat ik hoogstens zie gebeuren: winkels mogen open op afspraak, scholen weer open, en wellicht iets meer opties voor sporten.

Bioscopen, theaters, horeca mogen wachten op april. Tot die tijd teveel ‘onzekerheid’ en doem grafiekjes gerelateerd tot de zorg die telkens vooruit geschoven worden.
We gaan het zien. Het zijn in ieder geval spannende tijden. :+
pi_202799084
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit.

Wat ik hoogstens zie gebeuren: winkels mogen open op afspraak, scholen weer open, en wellicht iets meer opties voor sporten.

Bioscopen, theaters, horeca mogen wachten op april. Tot die tijd teveel ‘onzekerheid’ en doem grafiekjes gerelateerd tot de zorg die telkens vooruit geschoven worden.
Eens idd.. met argument als we nu nog even iets langer volhouden kunnen we straks in de zomer iig weer naar evenementen en festivals (die dan gewoon gecapped worden op paar duizend dus massaal gecancelled) en op vakantie.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202799091
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:34 schreef nostra het volgende:
Maar wat gaan we bij de volgende variant doen met de paniekmodellen van Jaap c.s.? Allemaal leuk en aardig die onzekerheden, maar die blijken dus gigantisch te zijn. Durven we dan ook het risico te nemen dat Jonas een keer de wolf echt heeft gezien?
Zoals we in september de anderhalve meter veel te voorbarig afgeschaft hebben, omdat we juist aan de optimistische kant van de modellen gingen zitten?

Echt, hoe vermoeiend worden deze toneelstukjes? :Z
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:36:17 #154
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202799094
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat ook ja. Je hebt mensen die er niks van merken en die dit niet eens een lockdown vinden omdat er kerst koren zijn. Omdat ze zelf niet tot amper geraakt worden.
Mwah, denk dat het voor iedereen verschillend is maar zolang het overgrote deel van Nederland het gewoon erg goed heeft gaan ze zich niet aansluiten bij een REVOLUTIE.

Ik bedoel ik vind het ook ontzettend kut dat er nu weer een stop zit op de dingen die ik doe in mijn vrije tijd, maar dat betekent nog niet dat ik dan de neiging voel om te gaan lopen rellen ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202799099
quote:
Kijk er is voorzichtig gereageerd maar nu begint te blijken dat hetver goed uit ziet kan je niet die maatregelen blijven rechtvaardigen.
Als het zo door gaat moet de boel ook gewoon open na de kerstvakantie.
Om te beginnen met scholen, sport, winkels en die avondlockdown eraf.
pi_202799108
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:35 schreef RipCity het volgende:

[..]
Eens idd.. met argument als we nu nog even iets langer volhouden kunnen we straks in de zomer iig weer naar evenementen en festivals (die dan gewoon gecapped worden op paar duizend dus massaal gecancelled) en op vakantie.
Op vakantie is zo ongeveer het enige dat wél mag. Zelfs nu.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202799117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zoals we in september de anderhalve meter veel te voorbarig afgeschaft hebben, omdat we juist aan de optimistische kant van de modellen gingen zitten?

De anderhalve meter was onhoudbaar geworden in september. Dat wordt nog wel eens vergeten.
pi_202799153
quote:

[..]

Het lijkt me gewoon een terechte vraag hoe je in de toekomst met zulke enorme onzekerheden omgaat en wat dat mag kosten.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202799170
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De anderhalve meter was onhoudbaar geworden in september. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Eens, maar het is echt volledige onzin dat Nederland altijd aan de pessimistische kant van de modellen gaat zitten. Integendeel.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202799171
quote:

[..]

De anderhalve meter bestond al maanden niet meer in de realiteit. Die officiële 'afschaffing' in september heeft precies nul komma nul effect gehad omdat niemand zich er nog aan hield.

En de enige toneelstukjes zijn de persconferenties en optredens van OMT-leden in talkshows.
pi_202799179
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Desondanks hebben ze zich lelijk in de vingers gesneden en hadden ze na 3 weken eigenlijk alweer in moeten grijpen gezien de stijgingen. Dat duurde echter een week of 6..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202799183
quote:

[..]

anderhalve meter was er (onofficieel) al veel eerder af. En zelfs nu denk ik dat de meeste mensen daar wel klaar mee zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202799193
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Het lijkt me gewoon een terechte vraag hoe je in de toekomst met zulke enorme onzekerheden omgaat en wat dat mag kosten.
En het is prima mogelijk om zo'n vraag daadwerkelijk als vraag te formuleren, zonder suggestieve termen als "paniekmodellen".
pi_202799197
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:40 schreef Pistolero het volgende:

[..]
De anderhalve meter bestond al maanden niet meer in het realiteit. Die officiële 'afschaffing' in september heeft precies nul komma nul effect gehad omdat niemand zich er nog aan hield.

En de enige toneelstukjes zijn de persconferenties en optredens van OMT-leden in talkshows.
De 1,5m BINNEN afschaffen was de katalysator voor de snelle stijging
pi_202799212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De 1,5m BINNEN afschaffen was de katalysator voor de snelle stijging
Onzin. De 1,5m bestond al lang niet meer
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202799213
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:40 schreef Pistolero het volgende:
Die officiële 'afschaffing' in september heeft precies nul komma nul effect gehad omdat niemand zich er nog aan hield.
Aldus epidemioloog Pistolero.

Blijft toch knap hoe men zo stellig denkt te kunnen zijn.
pi_202799231
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En het is prima mogelijk om zo'n vraag daadwerkelijk als vraag te formuleren, zonder suggestieve termen als "paniekmodellen".
We hebben ons nu toch ook alleen gebaseerd op het worst case scenario.
pi_202799251
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:43 schreef nostra het volgende:

[..]
We hebben ons nu toch ook alleen gebaseerd op het worst case scenario.
Nee, dat hebben we niet.
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:44:47 #169
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202799261
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Moet jij eens opletten, begin volgende maand gaan de OMT-leden in talkshows gewoon weer zitten lobbyen voor een verlenging hoor.
ik hoor alweer in de verte "code zwart moeten we voorkomen" in de echo
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202799262
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Onzin. De 1,5m bestond al lang niet meer
Binnen niet overal, dat werd volledig losgelaten. Het was de combi van dat loslaten en de seizoensomslag (denk ik).
pi_202799269
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Aldus epidemioloog Pistolero.

Blijft toch knap hoe men zo stellig denkt te kunnen zijn.
Het virus van menselijke interactie?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202799273
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, denk dat het voor iedereen verschillend is maar zolang het overgrote deel van Nederland het gewoon erg goed heeft gaan ze zich niet aansluiten bij een REVOLUTIE.

Ik bedoel ik vind het ook ontzettend kut dat er nu weer een stop zit op de dingen die ik doe in mijn vrije tijd, maar dat betekent nog niet dat ik dan de neiging voel om te gaan lopen rellen ofzo.
Ik doelde ook niet zo zeer op geweld of rellen. Het zou bv kunnen helpen als alle ondernemers (of de grote meerderheid) hun tent of winkel of bedrijf open zouden houden tegen de regels in. Dat geeft al een iets ander signaal af dan wanneer twee restaurants het doen.

Wij hebben het hier ook erg goed, maar dat haalt niet weg dat ik dan niet mijn best zou doen om weer terug te kunnen naar een wat normalere samenleving; zolang er geen geweld bij komt kijken bij zo’n opstand zou ik best wat willen doen. Maar dan heb je zo’n grote groep nodig en dat gaat in NL nooit gebeuren helaas
pi_202799282
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Binnen niet overal, dat werd volledig losgelaten.
Zeker in combinatie met de coronapas, waarvan je je kunt afvragen in hoeverre dat meer schade heeft berokkend dan voorkomen.

'We zijn gescand, dus we kunnen weer ouderwets leven'.

De 3G-pas lijkt me in feite hetzelfde als het TvT-debacle à la 'we zijn getest dus we kunnen elkaar niet meer besmetten'.
pi_202799312
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, dat hebben we niet.
Nou ja, de grafiekjes van Jaap die (ook hier) steeds als modellering worden aangehaald zijn toch echt precies dat.
pi_202799325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Binnen niet overal, dat werd volledig losgelaten. Het was de combi van dat loslaten en de seizoensomslag (denk ik).
Het voelt ergens of het misschien ook gewoon niet maakbaar is. Dat al die regels voornamelijk geneuzel in de marge is maar we met delta en ons gedrag bij veranderende seizoenen automatisch de lul waren.

Zelfde nu. We hebben gewoon enorm geluk dat omicron mild lijkt te zijn.
Ergens moeten we dat meer gaan accepteren als hoe we met de griep deden voorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')