SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?![]()
Dat is ook maar een hypothese.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het sowieso niet raar om je aan te passen wanneer de omstandigheden veranderen. Het verbaast me dat zoveel mensen stug door willen gaan zoals ze altijd deden terwijl de situatie dat eigenlijk niet toestaat."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Omdat we sinds 2020 blijkbaar alleen maar aan moeten passen om te zorgen dat we alle kwetsbaren en ouderen helpen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso niet raar om je aan te passen wanneer de omstandigheden veranderen. Het verbaast me dat zoveel mensen stug door willen gaan zoals ze altijd deden terwijl de situatie dat eigenlijk niet toestaat.![]()
Waar ik mij aan kan ergeren dat een ander dat om andere redenen dan voor iemand gaat bepalen.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minder vakantie in de zomer en meer in de winter zou ik zelf ook niet zo raar vinden. Is het eindelijk lekker weer in Nederland, gaan mensen wegKheb dat altijd al raar gevonden.
Kheb helemaal niets met opgeflopte competities noch met (heb sws altijd) 'vakantie' maar laten sectoren dat vooral zelf uitzoeken wat gezien hun mogelijkheden, het beste is om wanneer iets te laten plaatsvinden.
Sws begrijp ik niet de hang en de lust om op dezelfde tijdstippen te moeten gaan doen wat anderen ook 'willen' doen zoals hutje-mutje in dezelfde 6 weken op vakantie te moeten. Zorg gewoon dat je kind 200 dagen per jaar les krijgt, en zoek het in de eigen situatie verder zelf maar uit."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ja, het is puur gewenning dat we oorspronkelijk veel entertainment opties hadden in de winter en we straks, mits dit plan echt jaren ingezet gaat worden, jaren lang in winterslaap mogen met z'n allen.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha het is puur gewenning denk ik, in veel gevallen. Dit deden we altijd zo dus dat moet zo blijven. Of terugkeren.![]()
Ik ben ook voor vrijheid blijheid maar het wordt toch wat minder als jouw vrijheid ten koste gaat van mijn blijheid.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat die mensen met rust, hun lijf, heb jij niks over te willen.
Ik ben ook niet voor een plicht maar neemt niet weg dat die mensen een probleem veroorzaken waar iedereen last van heeft, of heb jij een oplossing?![]()
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat die mensen met rust, hun lijf, heb jij niks over te willen.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik vind dit echt onnodig romantiserend. Misschien dat niet iedereen er slechter van wordt maar vrijwel niemand wordt beter van beperkingen voor een ander.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beter en slechter zijn subjectieve begrippen.
Iemand die nooit reist zal er minder problemen hebben als er reisbeperkingen zijn, bijvoorbeeld. Het is allemaal minder zwart-wit, er zijn enorm veel smaken, en mensen worden vaak wel beperkt door hun eigen ideeën van hoe dingen wel of niet zouden moeten.
Maar goed, dat de samenleving zo tegenstribbelt dat je er lockdown na lockdown tegenaan flikkert om gedrag nog enigszins te kunnen sturen zegt mij al dat men niet zo warm loopt voor deze veranderingen.I'll give you something to do![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:Het gaat niet om de aanpassing an sich maar op het principe. Uitgangspunt zou moeten zijn hoe we terug kunnen naar een leven zonder maatregelen (situatie 2019). Alles aanpassen om besmettingen te voorkomen (want daar gaat het hier over) is geen exitstrategie op zich.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:01 schreef miss_sly het volgende: [..] Ik ben het met je eens. Maar dat is hier een paar dagen geleden ook besproken en aanpassen is een vies woord geworden.
![]()
Ik heb de plannen prima gelezen en zoals altijd in de politiek zeg nooit nooit.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan heb je de plannen niet goed gelezen.
''3: Noodpakket: Als het echt niet goed gaat, wordt toch weer de lockdown van stal gehaald. Maar: niet meer de lompe lockdown van afgelopen weekend aldus een bron.
Maar nog steeds een lockdown. En ook zo'n niet lompe lockdown zal wel neerkomen op sluitingen of serieuze beperkingen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heb je je familiedag en verjaardag (ook al ben je jarig in januari) naar de zomer verplaatst. Bijna de hele zomer werken in de hittegolf omdat de lange vakantie in de winter heeft plaatsgevonden, lekker 6 weken thuiszitten. Heb je je helemaal aangepast. Krijg je toch ineens een piek à la Dansen met Janssen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:01 schreef Tijn het volgende:
Overigens wel leuk die praat over dat dingen naar de zomer moeten verschuiven, maar het zou de overheid dan wel sieren om dan niet de festivals weer te verbieden in die periode
"HANS DE BESMETTINGEN STIJGEN. HO STOP HO. KAN NIET, MAG NIET. DICHT."![]()
Gaat die prikplicht ervoor zorgen dat we helemaal terug gaan naar normaal dan? Denk het niet als ik Portugal zie. Enige wat werkt is het accepteren van doden + strenger toezien wie op de IC terecht komt (icm met opschalen).quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.![]()
IC opschalen is wel een oplossing. En waarom is er geen preventieve zorg voor risicogroepen die raak testen op Covid.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:
Ik ben ook voor vrijheid blijheid maar het wordt toch wat minder als jouw vrijheid ten koste gaat van mijn blijheid.
Ik ben ook niet voor een plicht maar neemt niet weg dat die mensen een probleem veroorzaken waar iedereen last van heeft, of heb jij een oplossing?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het nieuwe plan is dus dat er geen nieuw plan is? Dit is gewoon de huidige gang van zaken.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:43 schreef Johannes788 het volgende:
Hier link telegraaf artikel lange termijn corona aanpak
Wtf
https://twitter.com/helee(...)947149113114625?s=21
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Lekker blijven overdrijven en het in extremen trekkenquote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, het is puur gewenning dat we oorspronkelijk veel entertainment opties hadden in de winter en we straks, mits dit plan echt jaren ingezet gaat worden, jaren lang in winterslaap mogen met z'n allen..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
O, ik vond het nogal romantiserend dat verandering vooral goed zou moeten zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind dit echt onnodig romantiserend. Misschien dat niet iedereen er slechter van wordt maar vrijwel niemand wordt beter van beperkingen voor een ander.
Maar goed, dat de samenleving zo tegenstribbelt dat je er lockdown na lockdown tegenaan flikkert om gedrag nog enigszins te kunnen sturen zegt mij al dat men niet zo warm loopt voor deze veranderingen.
Het betekent aanpassen aan de situatie waar we in leven. Dat zal ergens verandering veroorzaken, dat kan niet anders. En echt niet iedere verandering is prettig, zeker niet voor iedereen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Met geweld iemands lijf penetreren met een spuit is wat mij betreft gewoon geweld, ik kan dat niet accepteren, die lijn is gitzwart.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.
En waarom? Kan dat ik op de IC kom met mijn profiel is bijvoorbeeld nihil, het is zo ondoelmatig als ik weet niet wat."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Andere landen gaan verplicht vaccineren en wij gaan de hele maatschappij omgooien om de ongevaccineerden maar niet tegen het hoofd te stoten.![]()
We gaan nooit meer terug naar 2019, als je dat als insteek blijft houden gaat niets helpen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gaat die prikplicht ervoor zorgen dat we helemaal terug gaan naar normaal dan? Denk het niet als ik Portugal zie. Enige wat werkt is het accepteren van doden + strenger toezien wie op de IC terecht komt (icm met opschalen).
De ongevaccineerden zorgen nog altijd voor een onevenredig groot deel van de ziekenhuisbezetting. Zonder die mensen zouden we niet staan waar we nu staan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wie heeft het over geweld?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met geweld iemands lijf penetreren met een spuit is wat mij betreft gewoon geweld, ik kan dat niet accepteren, die lijn is gitzwart.
En waarom? Kan dat ik op de IC kom met mijn profiel is bijvoorbeeld nihil, het is zo ondoelmatig als ik weet niet wat.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Misschien het kabinet ook wel. Om iets op tafel te hebben en dan expliciet te kunnen concluderen dat deze mate van aanpassing echt niet wenselijk is.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alle reacties zijn hetzelfde. Bizar, onhoudbaar, onnodig enz. Maar dit idee past ook niet bij de rechtse signatuur van de Telegraaf. Ik vermoed dat ze het publiceren om een maatschappelijke discussie aan te zwengelen over de wenselijkheid hiervan.
Dat hoop ik dan maar...![]()
Ik begin wel steeds meer oprecht benieuwd te worden naar het leven van al die mensen hier en op social media die het prima vinden om zich aan te passen aan de nieuwe samenleving zoals die zou worden volgens de langetermijnplanning.
Of eigenlijk, ik wil het denk ik helemaal niet weten.![]()
Dan moet je dus ook niet gaan roepen dat de nieuwe plannen beter zijn omdat er dan geen lockdowns meer gaan zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb de plannen prima gelezen en zoals altijd in de politiek zeg nooit nooit.![]()
En sommige landen laten het allemaal gewoon z'n gang gaan. Wat wil je nu precies zeggen?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef Mondkapje het volgende:
Andere landen gaan verplicht vaccineren en wij gaan de hele maatschappij omgooien om de ongevaccineerden maar niet tegen het hoofd te stoten.![]()
![]()
Dat 'nieuwe' plan is een beetje wat we hier al een paar dagen geleden bespraken. Ik ben er helemaal voor, dat hier nu over nagedacht wordt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar gaat het niet over, want besmettingen zijn niet de bottleneck. En als je dat echt nu nog beweert, heb je niet opgelet. De ziekenhuizen zijn de bottleneck. De zorg voor iedereen. Dat gaat nu ook niet goed, maar ik denk toch altijd nog beter dan wanneer we het echt uit de hand laten lopen. Er wordt hier wel eens geschermd met de opmerking dat 'code zwart' ook niets meer voorstelt en alleen gebruikt wordt om urgentie aan te geven, maar als er gedaan zou worden wat sommigen zouden willen, dan is code zwart real. En als dat echt diepzwart is, dan wordt de maatschappij daar echt niet beter van. Nog niet een beetje.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Het gaat niet om de aanpassing an sich maar op het principe. Uitgangspunt zou moeten zijn hoe we terug kunnen naar een leven zonder maatregelen (situatie 2019). Alles aanpassen om besmettingen te voorkomen (want daar gaat het hier over) is geen exitstrategie op zich.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Maar dan wel alleen zoals WIJ dat willen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:09 schreef capricia het volgende:
Dat 'nieuwe' plan is een beetje wat we hier al een paar dagen geleden bespreken. Ik ben er helemaal voor, dat hier nu over nagedacht wordt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Plicht is geen vrije keuze hè.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Altijd fijn die vrijheden om een ander dan te kunnen dwingen tot prikken die dat niet wil of nodig vindt.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.
Prikken doe je altijd voor jezelf, ook wanneer je vindt dat dit voor anderen is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ook bij een plicht niet. Paar mensen zullen een boete krijgen ofzo. Die betaald zal worden door één of andere rijke antivaxxer. Het betekent allemaal vrij weinig. Maar het klinkt zo leuk voor de meute.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met geweld iemands lijf penetreren met een spuit is wat mij betreft gewoon geweld, ik kan dat niet accepteren, die lijn is gitzwart.
En waarom? Kan dat ik op de IC kom met mijn profiel is bijvoorbeeld nihil, het is zo ondoelmatig als ik weet niet wat.![]()
Liefst ook niet maar 2g voor hen zou helpen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als je 50+ verplicht boostert kom je al een heel eind. Maar ja...
Op een gegeven moment verandert het natuurlijk ook. Meer immuniteit, wellicht milder virus. Minder ongevaccineerden op de IC.
Maar combineer dat met gezondere bevolking met minder overgewicht en meer zorgcapaciteit dan zijn we er toch ook ipv vaccinatieplicht voor iedereen of lockdowns en maatregelen voor altijd of een aangepaste samenleving op corona?![]()
Dat is niet wat er bedoeld wordt met een prikplicht. Als straf moet je denken aan boetes, belasting nadelen of het duurder worden van je zorgverzekering... dat soort dingen. Niet dat er een soldaat jouw lijf komt penetreren met een spuitquote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Je ziet ook dat de bevolking mee begint te groeien met de maatregelen. De overheid heeft nu bij wet bepaald dat je met niet meer dan 1 andere persoon op straat mag rondlopen, maar je hoort er niemand meer over. Ze moesten dit in de Coronawet apart opnemen omdat zelfs de bestaande noodwetgeving niet zo ver ging. De overheid bepaalt om de zoveel tijd dat alles dicht moet, een maatregelen die niet eens in oorlogstijd was genomen. Een binnenlands paspoort om je vrij te kunnen bewegen. Voor Corona hadden een paar landen in de hele geschiedenis een dergelijk paspoort.
Wen er maar aan. De Coronacrisis heeft ervoor gezorg dat de machtige overheid weer terug is, en wij als onderanen zijn aan haar grillen overgeleverd.![]()
Thanks. Geleerd van de bestequote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker blijven overdrijven en het in extremen trekken.
![]()
![]()
Nogmaals, wie heeft het over geweld? Een prikplicht kan prima zonder geweld.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Plicht is geen vrije keuze hè.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
We zijn een samenleving. Die ondermijnt wordt door een groep dwarse helden.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Altijd fijn die vrijheden om een ander dan te kunnen dwingen tot prikken die dat niet wil of nodig vindt.
Prikken doe je altijd voor jezelf, ook wanneer je vindt dat dit voor anderen is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Aanpassingen heb je ook in meerdere smaken. Code zwart accepteren is er één van, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Het gaat niet om de aanpassing an sich maar op het principe. Uitgangspunt zou moeten zijn hoe we terug kunnen naar een leven zonder maatregelen (situatie 2019). Alles aanpassen om besmettingen te voorkomen (want daar gaat het hier over) is geen exitstrategie op zich.I'll give you something to do![]()
Persoonlijk lijkt mij dat een beetje onzin, want de groep die onbeschermd is raakt natuurlijk ook gewoon op. Alhoewel iemand die besmet is geweest natuurlijk niet gevaccineerd is.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We gaan nooit meer terug naar 2019, als je dat als insteek blijft houden gaat niets helpen.
De ongevaccineerden zorgen nog altijd voor een onevenredig groot deel van de ziekenhuisbezetting. Zonder die mensen zouden we niet staan waar we nu staan.![]()
Ik neem die prik wel, als Da Sandman dat mij verplicht, maar dan wil ik wel dat hij zijn geslacht laat veranderen op eigen kosten.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Altijd fijn die vrijheden om een ander dan te kunnen dwingen tot prikken die dat niet wil of nodig vindt.
Prikken doe je altijd voor jezelf, ook wanneer je vindt dat dit voor anderen is."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik begrijp dat politici bang zijn voor de haatwappies maar als je een beetje nadoet wat landen om ons heen doen, heb je heel sterke argumentatie, wij zijn maar een klein landje en kunnen niet bij alles het wiel zelf gaan uitvinden, uit de pas lopen is gewoon onverstandig omdat we geen eiland zijn.![]()
Ik ben wel voor een opkomstplicht voor het prikken. Je hoeft die prik niet maar je moet wel op komen dagen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, wie heeft het over geweld? Een prikplicht kan prima zonder geweld.
Voor de prikweigeraars staan psychologen klaar![]()
![]()
Sorry, dan kom ik in de zorg en dat is wat we nou juist niet willenquote:Op donderdag 23 december 2021 13:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik neem die prik wel, als Da Sandman dat mij verplicht, maar dan wil ik wel dat hij zijn geslacht laat veranderen op eigen kosten..
In Southern Sun
Ik was Carla Peeters juist positiever aan het afbeelden dan ze daadwerkelijk is, eigenlijk is ze namelijk een spirituele kwakzalver:quote:Op donderdag 23 december 2021 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee waarom je haar in diskrediet zit te brengen hier, dat doe je bewust, waarom?
https://goodcarefeelsbetter.com/nl/over-carla-peeters-nl/https://www.goodcarefeelsbetter.com/nl/particulieren/quote:De Westerse gezondheidszorg heeft op vele wijzen een positieve bijdrage geleverd aan de gezondheid van de mens. Dankzij deze vooruitgang leven wij steeds langer. Tot op heden is de Westerse geneeskunde echter niet in staat gebleken om een goede oplossing te vinden voor het stabiliseren of omkeren van het proces van chronisch zieke mensen en mensen met onverklaarbare klachten. Beide groepen van patienten nemen jaarlijks toe.
De afgelopen jaren verschijnt een toenemend aantal wetenschappelijke artikelen over de effecten van voeding en leefstijl op gezondheid. In Amerika, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk is de integratie van complementaire en alternatieve geneeskunde in de Westerse geneeskunde (integrative medicine) gestart. Recent is in het Westen onderzoek gestart naar op de persoon afgestemde medicijnen. De eeuwenoude geneeswijzen uit o.a. India en China maken, vanaf het ontstaan van deze geneeswijzen, gebruik van een persoonsgerichte benadering. Tevens is in deze culturen veel kennis en ervaring aanwezig over de effecten van voeding en leefstijl op gezondheid. In het Westen is voeding in beperkte mate opgenomen in de opleiding van artsen en specialisten.
Iedere persoon is verschillend op het mentale, fysieke, ecologische, spirituele, sociale en economische niveau. Bij COBALA erkennen wij dat een persoonsgerichte integrale benadering, die alle 6 dimensies betrekt, positieve effecten heeft op het herstel van balans en behoud van een goede gezondheid. Klanten zijn voor ons gelijkwaardige partners in de besluitvorming over het proces naar een optimale gezondheid. Wij luisteren met aandacht naar uw verhaal en creëren samen met u een weg naar optimale gezondheid.
Maar het punt was dat ze dus geen insider inzichten heeft in de overlijdensregistratie van het CBS.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat probleem lost zichzelf natuurlijk op.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben ook voor vrijheid blijheid maar het wordt toch wat minder als jouw vrijheid ten koste gaat van mijn blijheid.
Ik ben ook niet voor een plicht maar neemt niet weg dat die mensen een probleem veroorzaken waar iedereen last van heeft, of heb jij een oplossing?
Er lopen met de dag minder mensen zonder enige immuniteit rond.
Omicron gaat daar ook voor zorgen.
Met oog op toekomstige ziekenhuisopnamens wordt dat dus steeds minder.
Iedereen komt vroeg of laat immers aan de beurt.![]()
Lolquote:Op donderdag 23 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We zijn een samenleving. Die ondermijnt wordt door een groep dwarse helden.![]()
Ach. Veel mensen voelen zich gefrustreerd hier.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dan wel alleen zoals WIJ dat willen.
Maar uiteindelijk zullen ze gewoon meegaan in het nieuwe normaal."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kan toch niet man, komop zeg.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Dud1r het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ook bij een plicht niet. Paar mensen zullen een boete krijgen ofzo. Die betaald zal worden door één of andere rijke antivaxxer. Het betekent allemaal vrij weinig. Maar het klinkt zo leuk voor de meute.
Jullie kleuren met een kleurpallet waarbij alle kleuren door elkaar gekwast zijn, één grote bruine hoop."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Graag gedaanquote:.
In Southern Sun
Dat is ook ongekend, hou op met mensen dwingen een medische behandeling te ondergaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is niet wat er bedoeld wordt met een prikplicht. Als straf moet je denken aan boetes, belasting nadelen of het duurder worden van je zorgverzekering... dat soort dingen. Niet dat er een soldaat jouw lijf komt penetreren met een spuit
Al was het suikerwater."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Gernot!quote:Nederlanders snel naar Oostenrijk: ‘De benzinepomp draaide vannacht in drie uur de dagomzet’
Nederlandse wintersporters hebben tot zaterdag om Oostenrijk te bereiken. Vanaf dan moeten ongeboosterde sneeuwliefhebbers eerst minimaal vijf dagen in quarantaine. Verslaggever Pieter Hotse Smit keek donderdagochtend aan de grens hoeveel Nederlanders zich nu naar de Alpen haasten.
Dag Pieter Hotse, waar ben je nu?
‘Ik zit in de auto terug naar huis. Vanochtend stond ik bij de grensovergang bij Arnhem: het laatste tankstation aan de A12 voordat je Duitsland in rijdt. Het is zo’n plek waar leaserijders nog even hun tank vol gooien.’
Trof je daar veel Nederlanders aan die halsoverkop naar Oostenrijk gaan nu het land heeft aangekondigd dat ze vanaf zaterdag in quarantaine moeten?
‘Het was heel druk, ja. Ik schat dat elke vijfde auto een skibak op zijn dak had. De medewerkers van de benzinepomp zeiden dat ze vannacht in drie uur tijd een dagomzet hadden gedraaid, omdat zo veel mensen toen al weggingen.
‘Om 8.15 uur was het het drukst. Daarna werd het geleidelijk aan rustiger. Mensen willen graag op tijd in Oostenrijk aankomen, terwijl ze daar eigenlijk pas voor zaterdag hoeven te zijn. Lang ging in Oostenrijkse media het gerucht dat de nieuwe inreisregel vrijdag al zou ingaan. Maar dat is een dag naar achteren geschoven, tot Eerste Kerstdag.’
Hoe herken je een haastende wintersportliefhebber?
‘Dat is niet zo moeilijk. Als ze aan het tanken zijn, dragen ze meestal een joggingbroek. Hun auto’s hebben een skibak op het dak. Een volgeladen achterbak kan ook. Ik passeer het tankstation nu aan de andere kant van de weg: je ziet alleen maar skibakken.’
Kostte het omboeken hun veel moeite?
‘Nee, voor de meesten was dat geen probleem. Ik zag voornamelijk gezinnen. Alle kinderen zaten al thuis, ouders hoefden alleen maar vrij te vragen op hun werk of hun eigen onderneming eerder dicht te doen.
‘Bijna niemand had moeite om eerder hun hotel of vakantiewoning in te mogen. Ik hoorde dat Oostenrijkse accommodaties juist blij waren dat de Nederlanders belden: zij hadden al veel afzeggingen gehad. Een groep van vijf – een gezin met een zwager erbij – had nog enige moeite om iets te vinden. Zij zouden pas volgende week gaan, maar dat kon niet meer. Gisteravond om 21.30 uur hoorden zij dat ze toch ergens terecht konden. Twaalf uur later stonden ze bij de grens in Duitsland.
‘Natuurlijk kwam ik wel alleen mensen tegen die hadden kunnen regelen dat ze eerder konden vertrekken. Er zijn ook zat mensen die nu thuis zitten te balen dat hun wintersport niet doorgaat.’
Proefde je onder de vakantiegangers een schuldgevoel, omdat ze door de mazen van de coronaregels glippen?
‘Oostenrijk neemt deze maatregel natuurlijk om zijn zorgstelsel te ontzien. Maar de Nederlanders hadden niet het gevoel dat ze het Oostenrijkse zorgsysteem zouden gaan overbelasten. Eerder voelden ze zich ongemakkelijk tegenover hun landgenoten, omdat ze de Nederlandse lockdown ontvluchten. Dat vond ik interessant. Iemand zei ook: ‘Deze wintersport gaat een keer niet op Instagram.’’
Leken de wintersporters die je sprak goed op de hoogte van de andere coronamaatregelen in Oostenrijk?
‘Iedereen kende de regels tot in de puntjes. Ze wisten precies welke testen ze gedaan moeten hebben. Met de gesloten après-ski hadden ze al rekening gehouden. Ze willen gewoon heel graag weer in de sneeuw staan, omdat dat vorig jaar nauwelijks kon. Ze vonden het alleen vervelend dat de boostereis als aanvullende maatregel boven op het Europese QR-codebeleid was gekomen.’
Heb je ook geboosterde Nederlanders gesproken die wel op hun gemak naar Oostenrijk konden afreizen?
‘Die kwam ik bijna niet tegen. De 60-plussers zijn over het algemeen niet degenen die nu op wintersport gaan. Mensen die in Aken een coronaprik hebben gehaald, heb ik niet getroffen. Ik sprak wel een geboosterd iemand, maar die was met jongere kinderen op pad. Ik zag geen mensen die met een booster en een PCR-test op hun gemakje een broodje stonden te eten. De meesten hadden toch wel enige haast. Pas als ik er ben, is de wintersport echt begonnen, leek de gedachte.’VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ik zeg wel dat dit hetgeen is dat gaat gebeuren bij een 'plicht'.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan toch niet man, komop zeg.
Jullie kleuren met een kleurpallet waarbij alle kleuren door elkaar gekwast zijn, één grote bruine hoop.![]()
Wat?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Confetti het volgende:
Je ziet ook dat de bevolking mee begint te groeien met de maatregelen. De overheid heeft nu bij wet bepaald dat je met niet meer dan 1 andere persoon op straat mag rondlopen, maar je hoort er niemand meer over. Ze moesten dit in de Coronawet apart opnemen omdat zelfs de bestaande noodwetgeving niet zo ver ging. De overheid bepaalt om de zoveel tijd dat alles dicht moet, een maatregelen die niet eens in oorlogstijd was genomen. Een binnenlands paspoort om je vrij te kunnen bewegen. Voor Corona hadden een paar landen in de hele geschiedenis een dergelijk paspoort.
Wen er maar aan. De Coronacrisis heeft ervoor gezorg dat de machtige overheid weer terug is, en wij als onderanen zijn aan haar grillen overgeleverd."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het zou trouwens ook nog een strategie kunnen zijn om 2G of vaccinatieplicht erdoor te krijgen, als minder onaantrekkelijke alternatieven voor het totaal omgooien van de samenleving. (Een scenario dat ook zuiver in praktische en economische zin nogal bezwaarlijk is, met het verschuiven van vakanties en internationaal erkende feestdagen en het nekken van hele sectoren.)![]()
Aardige DDR-retoriek wel. De gewenste oplossingsrichting claimen als onontkoomlijk feit en so soll es sein.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:13 schreef capricia het volgende:
Ach. Veel mensen voelen zich gefrustreerd hier.
Maar uiteindelijk zullen ze gewoon meegaan in het nieuwe normaal.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Iemands geld afpakken op basis van discriminatoire regeltjes is ook geweld, maar misschien minder fysiek, hoewel, als je tekort geld hebt om normaal in je leven te voorzien is dat ook gewoon op fysiek niveau geweld.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Nogmaals, wie heeft het over geweld? Een prikplicht kan prima zonder geweld."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik zag laatst een headline over het importeren van Filipijnse IC verpleegkundigen, daar al iets van uitgelekt van Mark en Hugo of hebben zij liever lockdowns omdat de Filpijnse IC verpleegkundigen (of waar dan ook vandaan) geen Nederlands kunnen/Nederlandse diplomas hebben?![]()
Toch wel grappig dat het in veel van dat soort apenlanden inmiddels een stuk vrijer is dan in het vrije westen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Aardige DDR-retoriek wel. De gewenste oplossingsrichting claimen als onontkoomlijk feit en so soll es sein.
Maar daar zullen de machthebbers nog wel weet hebben wat er op den duur kan gebeuren als het volk het beu is "+![]()
We gaan buiten corona nog een probleem krijgen.
Lees net dat leveranciers nu bijna ¤3 per kubieke meter gas berekenen. ( vattenfall). Veel mensen krijgen financiele problemem erbij. Brrr![]()
Het gros heeft een kans van ongeveer nihil om in het ziekenhuis opgenomen te moeten worden van Covid. Die gooi jij op diezelfde hoop ja?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We zijn een samenleving. Die ondermijnt wordt door een groep dwarse helden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wat dan vreemd is dat onze TK moties die dat ten ene male zullen blokkeren, niet aanneemt.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Dud1r het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ook bij een plicht niet. Paar mensen zullen een boete krijgen ofzo. Die betaald zal worden door één of andere rijke antivaxxer. Het betekent allemaal vrij weinig. Maar het klinkt zo leuk voor de meute.
Ook drang en dwang of voordelen hebben van een vaccinatie, zijn hier een ver(kr)achting van een vrije keuze.
Genoeg voorbeelden waar de zg vrije keuze van een systeem, iemand de knoet aanlegt van weet waar je aan begint om je recht(en) te halen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Alsjeblieft niet zeg.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:12 schreef Mondkapje het volgende:
Ik begrijp dat politici bang zijn voor de haatwappies maar als je een beetje nadoet wat landen om ons heen doen, heb je heel sterke argumentatie, wij zijn maar een klein landje en kunnen niet bij alles het wiel zelf gaan uitvinden, uit de pas lopen is gewoon onverstandig omdat we geen eiland zijn."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 13:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een opkomstplicht voor het prikken. Je hoeft die prik niet maar je moet wel op komen dagen.
Voor de prikweigeraars staan psychologen klaarals ze maar goede koffie hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
1,18 biedt Vattenfall me nu. Wel drie jaar vast.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef Johannes788 het volgende:
Lees net dat leveranciers nu bijna ¤3 per kubieke meter gas berekenen. ( vattenfall).When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dus een vaccinatieplicht voor 50+ zou je wel ok vinden?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gros heeft een kans van ongeveer nihil om in het ziekenhuis opgenomen te moeten worden van Covid. Die gooi jij op diezelfde hoop ja?![]()
Als ik het ik het geschetste plan mag geloven dan is die WIJ juist de groep tegen welke hier nu geageerd wordt.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dan wel alleen zoals WIJ dat willen.
Wat dat betreft is het plan zeer gelegen voor zij die menen dat alle aanpassingen moeten worden gezocht in beperkingen/sluitingen in de samenleving.I'll give you something to do![]()
Mag de operatie uitgevoerd worden in de zomer of in een privé kliniek, zal mij aan mijn reet roesten, maar als jij denkt te beslissen over mijn lijf dan mag ik dat ook over de jouwe toch? Wel zo eerlijk?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sorry, dan kom ik in de zorg en dat is wat we nou juist niet willen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Niet iedere verandering is een verbetering.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik vond het nogal romantiserend dat verandering vooral goed zou moeten zijn.
Het betekent aanpassen aan de situatie waar we in leven. Dat zal ergens verandering veroorzaken, dat kan niet anders. En echt niet iedere verandering is prettig, zeker niet voor iedereen.![]()
Is met Zuid-Afrikanen rond 2000 ook geprobeerd. Werkte totaal niet omdat ze van een lager opleidingsniveau zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef Anton91 het volgende:
Ik zag laatst een headline over het importeren van Filipijnse IC verpleegkundigen, daar al iets van uitgelekt van Mark en Hugo of hebben zij liever lockdowns omdat de Filpijnse IC verpleegkundigen (of waar dan ook vandaan) geen Nederlands kunnen/Nederlandse diplomas hebben?
We moeten geen derdewereldtoestanden willen hier.![]()
Voor die groep zou dat juist helpen. Voor kinderen vanaf 13 jaar hebben we inmiddels ook al een indirecte vaccinatieplicht/drang.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus een vaccinatieplicht voor 50+ zou je wel ok vinden?![]()
Was deze van John Hopkins hier al gepost? Ik vind hem leuk gedaan.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. Veel mensen voelen zich gefrustreerd hier.
Maar uiteindelijk zullen ze gewoon meegaan in het nieuwe normaal.
Nee, dat is precies wat ik al eerder posttequote:Op donderdag 23 december 2021 13:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet iedere verandering is een verbetering.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja, natuurlijk. Ik ben mijn booster allang gehad maar het is wel de laatste die ooit gezet is geweest. Over 9/6/3/1 maand, wat ze dan ook weer gaan verzinnen, ben ik ook gewoon ongevaccineerd tuig. Ondanks drie prikken, een reeds doorlopen vrijwel symptoomloze besmetting en met m'n 30 jaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gros heeft een kans van ongeveer nihil om in het ziekenhuis opgenomen te moeten worden van Covid. Die gooi jij op diezelfde hoop ja?
Allemaal gek geworden joh![]()
![]()
Dat zeiden al die ongevaccineerden in het ziekenhuis ook.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gros heeft een kans van ongeveer nihil om in het ziekenhuis opgenomen te moeten worden van Covid. Die gooi jij op diezelfde hoop ja?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Sinds 2020 hebben we dagelijks te maken met derdewereldtoestanden te maken waarbij de regering ons vrijheidsbeperkende maatregelen oplegt.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is met Zuid-Afrikanen rond 2000 ook geprobeerd. Werkte totaal niet omdat ze van een lager opleidingsniveau zijn.
Laffe retoriek en dat weet je zelf maar al te goed.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mag de operatie uitgevoerd worden in de zomer of in een privé kliniek, zal mij aan mijn reet roesten, maar als jij denkt te beslissen over mijn lijf dan mag ik dat ook over de jouwe toch? Wel zo eerlijk?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, dat is het he. Iedereen denkt dat ze sterk, jong, gezond etc. zijn. Tot ze opeens kortademig worden en met de ambulance moeten worden afgevoerd.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zeiden al die ongevaccineerden in het ziekenhuis ook.![]()
Werkt in Oostenrijk anders al vele jaren perfect, en hebben ook toen de ziekenhuizen daar op overstromen stonden probleemloos zorg uit de Balkan ingekocht.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is met Zuid-Afrikanen rond 2000 ook geprobeerd. Werkte totaal niet omdat ze van een lager opleidingsniveau zijn.
quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef Johannes788 het volgende:
Lees net dat leveranciers nu bijna ¤3 per kubieke meter gas berekenen. ( vattenfall). Veel mensen krijgen financiele problemem erbij. Brrrquote:- Russian President Vladimir Putin said on Thursday it was unfair to blame Moscow for record-high natural gas prices in Europe as Russia's Gazprom was meeting all of its supply obligations.
Putin told an annual media briefing that Gazprom had to meet obligations under long-term deals before providing gas to spot markets, and the countries that had struck long-term contracts - such as Germany - were now enjoying much lower prices and could even resell gas to neighbours profitably.
Europe has created its own gas problems and should resolve them itself, Putin said, adding that he suspected some Russian gas piped to Germany was ultimately being resold to Ukraine."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat is niet ongekend want de groep ongevaccineerden blokkeren de volledige zorg en storten daarmee de hele samenleving in een crisis. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is ook ongekend, hou op met mensen dwingen een medische behandeling te ondergaan.
Al was het suikerwater.
Desnoods alleen voor 40+ers als dat er voor zorgt dat het draagvlak er wel is.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Feit is nog steeds dat het merendeel gewoon milde klachten heeft, maar omdat het zo veel aanwezig is die kleine minderheid al gauw heel groot wordt.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het he. Iedereen denkt dat ze sterk, jong, gezond etc. zijn. Tot ze opeens kortademig worden en met de ambulance moeten worden afgevoerd.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En dus kun je maar beter een prik nemen. Het is zo ingewikkeld echt niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Feit is nog steeds dat het merendeel gewoon milde klachten heeft, maar omdat het zo veel aanwezig is die kleine minderheid al gauw heel groot wordt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zeker. Daarom: neem het zekere voor het onzekere dat je niet bijdraagt aan de ellende en haal gewoon die prik even.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Feit is nog steeds dat het merendeel gewoon milde klachten heeft, maar omdat het zo veel aanwezig is die kleine minderheid al gauw heel groot wordt.![]()
https://www.ekathimerini.(...)n-covid-free-wallet/
Griekenland weer stapje dichterbij de QR dictatuur.Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God![]()
Die zal ook wel gaan omvallen dan. Linksom of rechtsom... Gaprom praat over 2.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:18 schreef nostra het volgende:
[..]
1,18 biedt Vattenfall me nu. Wel drie jaar vast.quote:- Russian gas giant Gazprom expects its average gas exporting price to rise to $296 per 1,000 cubic metres in 2022, Gazprom Deputy CEO Famil Sadygov was quoted by Interfax news agency as saying on Wednesday."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik zou gerichte oplossingen en daardoor een plicht voor 40+ (of 50+ whatever) nog enigszins te billijken vinden. Botweg het hele land aan een plicht helpen zonder enig nut lijkt me wat overtrokken.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is niet ongekend want de groep ongevaccineerden blokkeren de volledige zorg en storten daarmee de hele samenleving in een crisis. Wat begrijp je daar niet aan?
Desnoods alleen voor 40+ers als dat er voor zorgt dat het draagvlak er wel is.![]()
Nee, maar dat zou iig wel doelmatig zijn. Als je rechten tegen elkaar gaat afwegen is iets wat niet doelmatig is krankzinnig, maar rechters laten nogal weten dat ze er niks van snappen dus ik voel me sowieso overgeleverd aan pure willekeur.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus een vaccinatieplicht voor 50+ zou je wel ok vinden?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Die boosters voor niet risicogroepen en ouderen is echt de grootste onzin.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vooralsnog heb ik de afgelopen maanden fors minder gas verbruikt. Nu al zin in de afrekening.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef Johannes788 het volgende:
Lees net dat leveranciers nu bijna ¤3 per kubieke meter gas berekenen. ( vattenfall). Veel mensen krijgen financiele problemem erbij. Brrr![]()
![]()
In Griekenland moet je nu twee mondkapjes over elkaar dragen als je geen medisch mondkapje hebt.
Gelachen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zeiden al die ongevaccineerden in het ziekenhuis ook.
Die hebben nou net een ander profiel dan "gezond en niet oud""Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
0,2. En VF heeft al ingetrokken.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die zal ook wel gaan omvallen dan. Linksom of rechtsom... Gaprom praat over 2.
[..]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het is laf dat jij mij wilt dwingen dingen te doen met mijn lijf die ik niet wil doen met mijn lijf!quote:Op donderdag 23 december 2021 13:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laffe retoriek en dat weet je zelf maar al te goed.
Als een man dat bij een vrouw doet noemen we dat verkrachting.
Lichtvoetigheid m.b.t. lichamelijke integriteit zint mij totaal niet. Een enge totalitaire staat leef je dan in, voor dit? Een virus met mortaliteit van +- de griep?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Haha.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die hebben nou net een ander profiel dan "gezond en niet oud"
Nee.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Gaat er gewoon in onder het mom van dezelfde 'baat het niet dan schaadt het niet' mentaliteit waardoor de schappen bij de apotheek vol oscillococcinum e.d. liggen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:29 schreef Discombobulate het volgende:
Die boosters voor niet risicogroepen en ouderen is echt de grootste onzin.![]()
Ik ook in mijn eigen woning... Zit al maanden in het buitenland en daar betaald de huurder of werkgever het.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vooralsnog heb ik de afgelopen maanden fors minder gas verbruikt. Nu al zin in de afrekening.![]()
Dat denkt iedereen die jong is en dat hebben we ook nooit een probleem gevonden, omdat de gevolgen van die keuzes a) voornamelijk bij henzelf terecht kwamen en b) voor zover dat niet het geval was, draagbaar was voor de maatschappij. Dat is nu niet het geval en zolang je de bestaande kaders niet wil verzetten blijf je in matig werkende symptoombestrijding met forse gevolgen voor de rest van de maatschappij klungelen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het he. Iedereen denkt dat ze sterk, jong, gezond etc. zijn. Tot ze opeens kortademig worden en met de ambulance moeten worden afgevoerd.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Met iedereen bedoel je zegmaar de mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis ?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het he. Iedereen denkt dat ze sterk, jong, gezond etc. zijn. Tot ze opeens kortademig worden en met de ambulance moeten worden afgevoerd.
Cultuur-Historisch gezien het wel een interessante waarneming dat de overheid (Tower-Of-Power) zich zo weer kan neervleien als de baas die bepaalt wat haar onderdanen zich (neo-liberaal) wel/niet zich mogen (laten) welgevallen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Confetti het volgende:
Wen er maar aan. De Coronacrisis heeft ervoor gezorg dat de machtige overheid weer terug is, en wij als onderanen zijn aan haar grillen overgeleverd.
Dat iets went is vooral mens-eigen om zo aangepast te kunnen overleven in een complexe situatie; wat voor mij nooit zal kunnen overtuigen. De handeling ... vul-in.. is niet eens het issue, dat hier bestaat uit dat een ander puur willekeur kan uitoefenen met wat het "deugende" gedrag moet zijn.
Dat (recht op vrijheidskeuze) van geen belang vinden, is prima en geeft voor mij aan zo iemand niet het eigenbelang daarvan inziet dat het daarmee ook de vrijheid geeft omdat niet van belang te hoeven vinden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik vind dat je recht hebt op zelfverdediging als mensen je met geweld wat willen aandoen, al is het "voor je eigen bestwil" je mag eerst wel wilsonbekwaam benoemd wordenquote:Op donderdag 23 december 2021 13:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is niet ongekend want de groep ongevaccineerden blokkeren de volledige zorg en storten daarmee de hele samenleving in een crisis. Wat begrijp je daar niet aan?
Desnoods alleen voor 40+ers als dat er voor zorgt dat het draagvlak er wel is..
Wat gebeurt er als iemand na een ernstige allergische reactie of bijwerking overlijdt van het vaccin? Nevenschade?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
preventieve zorg, zoiets als vaccineren bedoel je?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
IC opschalen is wel een oplossing. En waarom is er geen preventieve zorg voor risicogroepen die raak testen op Covid.![]()
Gazprom.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen we een mooi dividend van Shell"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Yes, hoort erbij inderdaad. Je doet het voor de zorg.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat je recht hebt op zelfverdediging als mensen je met geweld wat willen aandoen, al is het "voor je eigen bestwil" je mag eerst wel wilsonbekwaam benoemd worden.
Wat gebeurt er als iemand na een ernstige allergische reactie of bijwerking overlijdt van het vaccin? Nevenschade?![]()
Nee, je doet het om uit deze crisis te komen. En daarbij helpt vaccineren. En boosten. En minder dwars doen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, hoort erbij inderdaad. Je doet het voor de zorg.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat de overheid allesbehalve machtig is. Integendeel, daarom zitten we nu in deze ellende.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:10 schreef Confetti het volgende:
Wen er maar aan. De Coronacrisis heeft ervoor gezorg dat de machtige overheid weer terug is, en wij als onderanen zijn aan haar grillen overgeleverd.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Kans van 1/100.000 van ziekenhuisopname mogen we toch niet beoordelen als groot risico, we zijn massaal hypocriet als we ons dat zonder helm in het verkeer begeven.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Heb je een punt, in landen met een sterke overheid heb je ook minder gerapporteerde besmettingen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat de overheid allesbehalve machtig is. Integendeel, daarom zitten we nu in deze ellende.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Haha, de kwetsbare en ouderen moeten zich laten boosteren. Niet de mensen die al corona gehad hebben of de 12-jarige. Lekker de farmaceutische industrie spekken.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, je doet het om uit deze crisis te komen. En daarbij helpt vaccineren. En boosten. En minder dwars doen.![]()
Zeker! Van jouw belastingcenten ook nog eensquote:Op donderdag 23 december 2021 13:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, de kwetsbare en ouderen moeten zich laten boosteren. Niet de mensen die al corona gehad hebben of de 12-jarige. Lekker de farmaceutische industrie spekken..
In Southern Sun
Landen met een (semi) dictatuur bedoel je. Democratieën werken gewoon in crisistijden minder goed.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Heb je een punt, in landen met een sterke overheid heb je ook minder gerapporteerde besmettingen.![]()
Alsof je de buurjongen op zijn flikker geeft omdat hij niet is gaan blazen tegen je huis toen het in de fik stond.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat denkt iedereen die jong is en dat hebben we ook nooit een probleem gevonden, omdat de gevolgen van die keuzes a) voornamelijk bij henzelf terecht kwamen en b) voor zover dat niet het geval was, draagbaar was voor de maatschappij. Dat is nu niet het geval en zolang je de bestaande kaders niet wil verzetten blijf je in matig werkende symptoombestrijding met forse gevolgen voor de rest van de maatschappij klungelen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Yes, helaas wel, al ben ik blij dat we (nog) in een verzorgingsstaat leven.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker! Van jouw belastingcenten ook nog eens.
![]()
Bron?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef Johannes788 het volgende:
Niet te vergelijkenquote:Op donderdag 23 december 2021 13:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kans van 1/100.000 van ziekenhuisopname mogen we toch niet beoordelen als groot risico, we zijn massaal hypocriet als we ons dat zonder helm in het verkeer begeven..
In Southern Sun
Met de griepprik hebben we veel ervaring, maar het is nog maar de vraag of dat jaarlijks boosten wel helemaal veilig is. Voor 55+ interesseert me dat niet veel aangezien zij zo'n groot risico hebben voor covid, maar iedereen?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gaat er gewoon in onder het mom van dezelfde 'baat het niet dan schaadt het niet' mentaliteit waardoor de schappen bij de apotheek vol oscillococcinum e.d. liggen.
Als het eenmaal endemisch is doe dat alsjeblieft dat prikje gewoon hetzelfde als de griepprik. Laat mensen met rust, ze kunnen best voor zichzelf denken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is het niet allang endemisch? Kheb niet het idee dat alle gevallen van covid uit het buitenland geïmporteerd worden, of wel?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het eenmaal endemisch is doe dat alsjeblieft dat prikje gewoon hetzelfde als de griepprik. Laat mensen met rust, ze kunnen best voor zichzelf denken.![]()
Denk dat we wel tot meer in staat zijn dan alleen dat toch? Of niet?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
preventieve zorg, zoiets als vaccineren bedoel je?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ben wel benieuwd naar de lange termijn oplossing voor scholen. Een leerling die omlaag gaat van havo naar bijvoorbeeld mavo vanwege de crisis verliest gemiddeld iets van 7 gezonde levensjaren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mja, wie kan/wil het de Kieizer zonder kleren vertellen dat die de naakte waarheid ontkent ?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:29 schreef Discombobulate het volgende:
Die boosters voor niet risicogroepen en ouderen is echt de grootste onzin.
Adviesorganen die het verordonneren, Wetgevers die zich moet opleggen, BigPharma die het graag wil toepassen, Artsenij die niets anders mogen vertellen en lijdzaam gemaakte Burgers die murw gemaakt graag zo zien om er vanaf te zijn. Het systeem heeft zichzelf hier bij de circulaire staart gegrepen.
Puur technisch/inhoudelijke argumenten doen er t.a.v virus/middelen nauwelijks toe en worden snel afgedaan als subversieve mening. Wat overblijft, zijn (be)lijdend geloof en (voor)beeldige hoop; wat iemand natuurlijk zelf mag weten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat is jouw keuze.quote:Maar heeft niks met ratio te maken.
Sterk staaltje cognitieve dissonantie."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Besmettingen zijn toch niet constant? Er gaat echt wel iets van groepsimmuniteit komen na verloop van tijd. Ik geloof echt niet dat we hier jarenlang aan vast gaan zitten. Zo is het nooit gegaan in de geschiedenis.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het niet allang endemisch? Kheb niet het idee dat alle gevallen van covid uit het buitenland geïmporteerd worden, of wel?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wel extreme backwardation hè. Het wordt wel een spel van wie hoe heeft ingekocht, als dit nog even aanhoudt gaan er érgens klappen vallen en al helemaal als er een paar jongens hebben lopen slapen qua matching in kort/kort en lang/lang.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:17 schreef Johannes788 het volgende:
Lees net dat leveranciers nu bijna ¤3 per kubieke meter gas berekenen. ( vattenfall).When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Statistieken laten correlaties zien hè. Causaliteit is een stuk subjectiever van aard.. De boodschap van deze tekst mag je zelf destilleren.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd naar de lange termijn oplossing voor scholen. Een leerling die omlaag gaat van havo naar bijvoorbeeld mavo vanwege de crisis verliest gemiddeld iets van 7 gezonde levensjaren."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Blaf die booster er maar in voor het groene vinkje. Kan ik tenminste op wintersport.Tics van je petten.![]()
Stadsverwarmingprijzen gaan in ieder geval verdubbelen: https://www.acm.nl/nl/pub(...)mteleveranciers-2022
Dit is de prijs van lockdowns beste mensen: hyperinflatie. Geld lenen en uitdelen zorgt niet voor meer goederen en diensten.![]()
Vandaar dat je de helm koos en niet de gordel zekerquote:Op donderdag 23 december 2021 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze.Maar heeft niks met ratio te maken.
Sterk staaltje cognitieve dissonantie..
In Southern Sun
Zelf mogen weten.... Maar oh oh, wat ben je dan gehypnotiseerd en onbewust.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mja, wie kan/wil het de Kieizer zonder kleren vertellen dat die de naakte waarheid ontkent ?
Adviesorganen die het verordonneren, Wetgevers die zich moet opleggen, BigPharma die het graag wil toepassen, Artsenij die niets anders mogen vertellen en lijdzaam gemaakte Burgers die murw gemaakt graag zo zien om er vanaf te zijn. Het systeem heeft zichzelf hier bij de circulaire staart gegrepen.
Puur technisch/inhoudelijke argumenten doen er t.a.v virus/middelen nauwelijks toe en worden snel afgedaan als subversieve mening. Wat overblijft, zijn (be)lijdend geloof en (voor)beeldige hoop; wat iemand natuurlijk zelf mag weten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
dus de geboden oplossingen weigeren maar wel blijven mekkerenquote:Op donderdag 23 december 2021 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat we wel tot meer in staat zijn dan alleen dat toch? Of niet?![]()
Heb het gelezen van een hoogleraar veiligheidskunde. Die zal er wel meer verstand van hebben dan jij. Misschien, wie weet.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Statistieken laten correlaties zien hè. Causaliteit is een stuk subjectiever van aard.. De boodschap van deze tekst mag je zelf destilleren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En sowieso alle andere veiligheidssystemen in moderne auto's. We doen niet voor niks al decennia botsproeven.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat je de helm koos en niet de gordel zeker.
"Nee ik geloof niet in een kooiconstructie, ik vertrouw op m'n eigen gezonde lichaam"![]()
![]()
Hetgeen feilloos aantoont dat dit allesbehalve een 'machtige overheid' is. Het is een zwabberend, zwalkend geheel van kortetermijndenken en incompetentie, culminerend in niet alleen zaken niet op orde hebben in tijden van een crisis, maar zelfs in het niet kunnen garanderen van basale levensbehoeften.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
Stadsverwarmingprijzen gaan in ieder geval verdubbelen: https://www.acm.nl/nl/pub(...)mteleveranciers-2022
Dit is de prijs van lockdowns beste mensen: hyperinflatie. Geld lenen en uitdelen zorgt niet voor meer goederen en diensten.Omnibus in omnibus.
Overigens, mocht dat 'nieuwe normaal' plannetje werkelijk zo vorm krijgen, vind ik dat bij uitstek iets waar de bevolking nog iets van mag vinden dmv een referendum ofzoiets.![]()
Gasprijs ¤3 per kuub.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
Dit is de prijs van lockdowns beste mensen: hyperinflatie. Geld lenen en uitdelen zorgt niet voor meer goederen en diensten.
2022 wordt een eng jaar.
Systeem gaat klappen.![]()
Als 5 dingen werkzaam zijn en er wordt maar 1 optie geboden die post-infectie niet meer werkt, terwijl er nog 4 andere zaken zijn die wel zouden werken, waar slaat het dan op om die andere 4 niet beschikbaar te maken?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus de geboden oplossingen weigeren maar wel blijven mekkeren
Je dwingt mensen naar 1 oplossing, wat is er mis met keuze?
Als je er mensen mee kan redden moet je dat toch altijd exploiteren?
Maar die mensen mogen wel gewoon dood en ziekenhuizen belasten van je want ze hebben de geboden oplossing geweigerd?
En dan komen we in een mooie spiegelsituatie uit...
Want jij had de optie om meer opties vrij te geven, en dat deed je niet en nu komen er mensen onnodig op de IC... en daar heb je dan voor gekozen.... dus de geboden oplossing weigeren maar wel blijven mekkeren?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Lastige deze. Ergens eens, maar er zit zoveel onvrede momenteel dat álles wat je voorstelt kut gevonden gaat worden behalve het oude normaal.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:54 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, mocht dat 'nieuwe normaal' plannetje werkelijk zo vorm krijgen, vind ik dat bij uitstek iets waar de bevolking nog iets van mag vinden dmv een referendum ofzoiets.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Eens. Maar ik ga er van uit dat deze absurde waandenkbeelden niet uitgerold gaan worden. Zal eerder wisselgeld zijn voor iets a la 2G oid.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:54 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, mocht dat 'nieuwe normaal' plannetje werkelijk zo vorm krijgen, vind ik dat bij uitstek iets waar de bevolking nog iets van mag vinden dmv een referendum ofzoiets.Tics van je petten.![]()
wat zijn die andere 4?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als 5 dingen werkzaam zijn en er wordt maar 1 optie geboden die post-infectie niet meer werkt, terwijl er nog 4 andere zaken zijn die wel zouden werken, waar slaat het dan op om die andere 4 niet beschikbaar te maken?
Je dwingt mensen naar 1 oplossing, wat is er mis met keuze?![]()
Allemaal aan de paardenontwormer en essential oils, mensen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als 5 dingen werkzaam zijn en er wordt maar 1 optie geboden die post-infectie niet meer werkt, terwijl er nog 4 andere zaken zijn die wel zouden werken, waar slaat het dan op om die andere 4 niet beschikbaar te maken?
Je dwingt mensen naar 1 oplossing, wat is er mis met keuze?
[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 23-12-2021 14:03:24 ]Omnibus in omnibus.
Uiteindelijk is alles het gevolg van de zorgcapaciteit. Je kunt niet stemmen over hoeveel ziekenhuisbedden er bezet zullen zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lastige deze. Ergens eens, maar er zit zoveel onvrede momenteel dat álles wat je voorstelt kut gevonden gaat worden behalve het oude normaal.![]()
Mensen kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om zelf op bepaalde manier warmte/energie op te wekken. Koken hoeft ook niet op gas en de gasboiler kan vervangen worden voor een elektrische.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gasprijs ¤3 per kuub.
2022 wordt een eng jaar.
Systeem gaat klappen.![]()
Denk het niet, maar als jij autoriteit belangrijker vindt dan de waarheid en (statistische) wetenschap moet je dat zelf weten.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb het gelezen van een hoogleraar veiligheidskunde. Die zal er wel meer verstand van hebben dan jij. Misschien, wie weet.
Statistiek 101: Correlatie is niet hetzelfde als causatie.
Statistiek 102: veel onderzoeken trekken de verkeerde conclusies uit statistisch onderzoek."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hahaquote:Op donderdag 23 december 2021 13:54 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, mocht dat 'nieuwe normaal' plannetje werkelijk zo vorm krijgen, vind ik dat bij uitstek iets waar de bevolking nog iets van mag vinden dmv een referendum ofzoiets.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Dat ja. En überhaupt betwijfel ik hoe lang zoiets standhoudt. Stel dat cijfers laag worden en blijven, dan ga je niet voor de lol zo'n geforceerd systeem aanhouden. Omgekeerd ga je de boel ook niet laten ontploffen, mocht de moeder aller varianten zich aandienen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:54 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, mocht dat 'nieuwe normaal' plannetje werkelijk zo vorm krijgen, vind ik dat bij uitstek iets waar de bevolking nog iets van mag vinden dmv een referendum ofzoiets.I'll give you something to do![]()
Ik krijg over anderhalf jaar stadsverwarming. Wordt niet echt blij van deze zogenaamde duurzame oplossing. Heb gelukkig al voorbereidingen meegenomen voor het installeren van een warmtepomp + boiler om zo van de stadsverwarming af te gaanquote:Op donderdag 23 december 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
Dit is de prijs van lockdowns beste mensen: hyperinflatie. Geld lenen en uitdelen zorgt niet voor meer goederen en diensten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: