abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 13:03:07 #1
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202768796

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
What can change the nature of a man?
pi_202768802
quote:
2s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het sowieso niet raar om je aan te passen wanneer de omstandigheden veranderen. Het verbaast me dat zoveel mensen stug door willen gaan zoals ze altijd deden terwijl de situatie dat eigenlijk niet toestaat.
Dat is ook maar een hypothese.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202768808
quote:
2s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso niet raar om je aan te passen wanneer de omstandigheden veranderen. Het verbaast me dat zoveel mensen stug door willen gaan zoals ze altijd deden terwijl de situatie dat eigenlijk niet toestaat.
Omdat we sinds 2020 blijkbaar alleen maar aan moeten passen om te zorgen dat we alle kwetsbaren en ouderen helpen.
  donderdag 23 december 2021 @ 13:03:53 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202768812
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Minder vakantie in de zomer en meer in de winter zou ik zelf ook niet zo raar vinden. Is het eindelijk lekker weer in Nederland, gaan mensen weg :? Kheb dat altijd al raar gevonden.
Waar ik mij aan kan ergeren dat een ander dat om andere redenen dan voor iemand gaat bepalen.

Kheb helemaal niets met opgeflopte competities noch met (heb sws altijd) 'vakantie' maar laten sectoren dat vooral zelf uitzoeken wat gezien hun mogelijkheden, het beste is om wanneer iets te laten plaatsvinden.
Sws begrijp ik niet de hang en de lust om op dezelfde tijdstippen te moeten gaan doen wat anderen ook 'willen' doen zoals hutje-mutje in dezelfde 6 weken op vakantie te moeten. Zorg gewoon dat je kind 200 dagen per jaar les krijgt, en zoek het in de eigen situatie verder zelf maar uit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202768827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Haha het is puur gewenning denk ik, in veel gevallen. Dit deden we altijd zo dus dat moet zo blijven. Of terugkeren.
Ja, het is puur gewenning dat we oorspronkelijk veel entertainment opties hadden in de winter en we straks, mits dit plan echt jaren ingezet gaat worden, jaren lang in winterslaap mogen met z'n allen.
  donderdag 23 december 2021 @ 13:04:46 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202768829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Laat die mensen met rust, hun lijf, heb jij niks over te willen.
Ik ben ook voor vrijheid blijheid maar het wordt toch wat minder als jouw vrijheid ten koste gaat van mijn blijheid.

Ik ben ook niet voor een plicht maar neemt niet weg dat die mensen een probleem veroorzaken waar iedereen last van heeft, of heb jij een oplossing?
pi_202768832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Laat die mensen met rust, hun lijf, heb jij niks over te willen.
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202768833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Beter en slechter zijn subjectieve begrippen.
Iemand die nooit reist zal er minder problemen hebben als er reisbeperkingen zijn, bijvoorbeeld. Het is allemaal minder zwart-wit, er zijn enorm veel smaken, en mensen worden vaak wel beperkt door hun eigen ideeën van hoe dingen wel of niet zouden moeten.
Ik vind dit echt onnodig romantiserend. Misschien dat niet iedereen er slechter van wordt maar vrijwel niemand wordt beter van beperkingen voor een ander.
Maar goed, dat de samenleving zo tegenstribbelt dat je er lockdown na lockdown tegenaan flikkert om gedrag nog enigszins te kunnen sturen zegt mij al dat men niet zo warm loopt voor deze veranderingen.
I'll give you something to do
pi_202768835
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:01 schreef miss_sly het volgende: [..] Ik ben het met je eens. Maar dat is hier een paar dagen geleden ook besproken en aanpassen is een vies woord geworden.
Het gaat niet om de aanpassing an sich maar op het principe. Uitgangspunt zou moeten zijn hoe we terug kunnen naar een leven zonder maatregelen (situatie 2019). Alles aanpassen om besmettingen te voorkomen (want daar gaat het hier over) is geen exitstrategie op zich.
pi_202768840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan heb je de plannen niet goed gelezen.

''3: Noodpakket: Als het echt niet goed gaat, wordt toch weer de lockdown van stal gehaald. Maar: niet meer de lompe lockdown van afgelopen weekend aldus een bron.

Maar nog steeds een lockdown. En ook zo'n niet lompe lockdown zal wel neerkomen op sluitingen of serieuze beperkingen.
Ik heb de plannen prima gelezen en zoals altijd in de politiek zeg nooit nooit.
In Southern Sun
pi_202768847
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:01 schreef Tijn het volgende:
Overigens wel leuk die praat over dat dingen naar de zomer moeten verschuiven, maar het zou de overheid dan wel sieren om dan niet de festivals weer te verbieden in die periode :+
Heb je je familiedag en verjaardag (ook al ben je jarig in januari) naar de zomer verplaatst. Bijna de hele zomer werken in de hittegolf omdat de lange vakantie in de winter heeft plaatsgevonden, lekker 6 weken thuiszitten. Heb je je helemaal aangepast. Krijg je toch ineens een piek à la Dansen met Janssen.

"HANS DE BESMETTINGEN STIJGEN. HO STOP HO. KAN NIET, MAG NIET. DICHT."
pi_202768848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.
Gaat die prikplicht ervoor zorgen dat we helemaal terug gaan naar normaal dan? Denk het niet als ik Portugal zie. Enige wat werkt is het accepteren van doden + strenger toezien wie op de IC terecht komt (icm met opschalen).
pi_202768855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:
Ik ben ook voor vrijheid blijheid maar het wordt toch wat minder als jouw vrijheid ten koste gaat van mijn blijheid.

Ik ben ook niet voor een plicht maar neemt niet weg dat die mensen een probleem veroorzaken waar iedereen last van heeft, of heb jij een oplossing?
IC opschalen is wel een oplossing. En waarom is er geen preventieve zorg voor risicogroepen die raak testen op Covid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 23 december 2021 @ 13:06:56 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202768864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:43 schreef Johannes788 het volgende:
Hier link telegraaf artikel lange termijn corona aanpak

Wtf

https://twitter.com/helee(...)947149113114625?s=21
Het nieuwe plan is dus dat er geen nieuw plan is? Dit is gewoon de huidige gang van zaken. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202768866
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, het is puur gewenning dat we oorspronkelijk veel entertainment opties hadden in de winter en we straks, mits dit plan echt jaren ingezet gaat worden, jaren lang in winterslaap mogen met z'n allen.
Lekker blijven overdrijven en het in extremen trekken ^O^.
In Southern Sun
pi_202768873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik vind dit echt onnodig romantiserend. Misschien dat niet iedereen er slechter van wordt maar vrijwel niemand wordt beter van beperkingen voor een ander.
Maar goed, dat de samenleving zo tegenstribbelt dat je er lockdown na lockdown tegenaan flikkert om gedrag nog enigszins te kunnen sturen zegt mij al dat men niet zo warm loopt voor deze veranderingen.
O, ik vond het nogal romantiserend dat verandering vooral goed zou moeten zijn.

Het betekent aanpassen aan de situatie waar we in leven. Dat zal ergens verandering veroorzaken, dat kan niet anders. En echt niet iedere verandering is prettig, zeker niet voor iedereen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202768877
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Met geweld iemands lijf penetreren met een spuit is wat mij betreft gewoon geweld, ik kan dat niet accepteren, die lijn is gitzwart.

En waarom? Kan dat ik op de IC kom met mijn profiel is bijvoorbeeld nihil, het is zo ondoelmatig als ik weet niet wat.
pi_202768878
Andere landen gaan verplicht vaccineren en wij gaan de hele maatschappij omgooien om de ongevaccineerden maar niet tegen het hoofd te stoten.
pi_202768884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Gaat die prikplicht ervoor zorgen dat we helemaal terug gaan naar normaal dan? Denk het niet als ik Portugal zie. Enige wat werkt is het accepteren van doden + strenger toezien wie op de IC terecht komt (icm met opschalen).
We gaan nooit meer terug naar 2019, als je dat als insteek blijft houden gaat niets helpen.
De ongevaccineerden zorgen nog altijd voor een onevenredig groot deel van de ziekenhuisbezetting. Zonder die mensen zouden we niet staan waar we nu staan.
In Southern Sun
pi_202768889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met geweld iemands lijf penetreren met een spuit is wat mij betreft gewoon geweld, ik kan dat niet accepteren, die lijn is gitzwart.

En waarom? Kan dat ik op de IC kom met mijn profiel is bijvoorbeeld nihil, het is zo ondoelmatig als ik weet niet wat.
Wie heeft het over geweld?
In Southern Sun
  donderdag 23 december 2021 @ 13:08:43 #21
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202768891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alle reacties zijn hetzelfde. Bizar, onhoudbaar, onnodig enz. Maar dit idee past ook niet bij de rechtse signatuur van de Telegraaf. Ik vermoed dat ze het publiceren om een maatschappelijke discussie aan te zwengelen over de wenselijkheid hiervan.
Misschien het kabinet ook wel. Om iets op tafel te hebben en dan expliciet te kunnen concluderen dat deze mate van aanpassing echt niet wenselijk is.

Dat hoop ik dan maar...
pi_202768904
Ik begin wel steeds meer oprecht benieuwd te worden naar het leven van al die mensen hier en op social media die het prima vinden om zich aan te passen aan de nieuwe samenleving zoals die zou worden volgens de langetermijnplanning.

Of eigenlijk, ik wil het denk ik helemaal niet weten.
pi_202768906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik heb de plannen prima gelezen en zoals altijd in de politiek zeg nooit nooit.
Dan moet je dus ook niet gaan roepen dat de nieuwe plannen beter zijn omdat er dan geen lockdowns meer gaan zijn.
pi_202768907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef Mondkapje het volgende:
Andere landen gaan verplicht vaccineren en wij gaan de hele maatschappij omgooien om de ongevaccineerden maar niet tegen het hoofd te stoten.
En sommige landen laten het allemaal gewoon z'n gang gaan. Wat wil je nu precies zeggen? :?
pi_202768912
Hopelijk gaan we enigszins in de pas lopen met landen om ons heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')