SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?![]()
Dat is ook maar een hypothese.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het sowieso niet raar om je aan te passen wanneer de omstandigheden veranderen. Het verbaast me dat zoveel mensen stug door willen gaan zoals ze altijd deden terwijl de situatie dat eigenlijk niet toestaat."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Omdat we sinds 2020 blijkbaar alleen maar aan moeten passen om te zorgen dat we alle kwetsbaren en ouderen helpen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso niet raar om je aan te passen wanneer de omstandigheden veranderen. Het verbaast me dat zoveel mensen stug door willen gaan zoals ze altijd deden terwijl de situatie dat eigenlijk niet toestaat.![]()
Waar ik mij aan kan ergeren dat een ander dat om andere redenen dan voor iemand gaat bepalen.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minder vakantie in de zomer en meer in de winter zou ik zelf ook niet zo raar vinden. Is het eindelijk lekker weer in Nederland, gaan mensen wegKheb dat altijd al raar gevonden.
Kheb helemaal niets met opgeflopte competities noch met (heb sws altijd) 'vakantie' maar laten sectoren dat vooral zelf uitzoeken wat gezien hun mogelijkheden, het beste is om wanneer iets te laten plaatsvinden.
Sws begrijp ik niet de hang en de lust om op dezelfde tijdstippen te moeten gaan doen wat anderen ook 'willen' doen zoals hutje-mutje in dezelfde 6 weken op vakantie te moeten. Zorg gewoon dat je kind 200 dagen per jaar les krijgt, en zoek het in de eigen situatie verder zelf maar uit."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ja, het is puur gewenning dat we oorspronkelijk veel entertainment opties hadden in de winter en we straks, mits dit plan echt jaren ingezet gaat worden, jaren lang in winterslaap mogen met z'n allen.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha het is puur gewenning denk ik, in veel gevallen. Dit deden we altijd zo dus dat moet zo blijven. Of terugkeren.![]()
Ik ben ook voor vrijheid blijheid maar het wordt toch wat minder als jouw vrijheid ten koste gaat van mijn blijheid.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat die mensen met rust, hun lijf, heb jij niks over te willen.
Ik ben ook niet voor een plicht maar neemt niet weg dat die mensen een probleem veroorzaken waar iedereen last van heeft, of heb jij een oplossing?![]()
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat die mensen met rust, hun lijf, heb jij niks over te willen.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik vind dit echt onnodig romantiserend. Misschien dat niet iedereen er slechter van wordt maar vrijwel niemand wordt beter van beperkingen voor een ander.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beter en slechter zijn subjectieve begrippen.
Iemand die nooit reist zal er minder problemen hebben als er reisbeperkingen zijn, bijvoorbeeld. Het is allemaal minder zwart-wit, er zijn enorm veel smaken, en mensen worden vaak wel beperkt door hun eigen ideeën van hoe dingen wel of niet zouden moeten.
Maar goed, dat de samenleving zo tegenstribbelt dat je er lockdown na lockdown tegenaan flikkert om gedrag nog enigszins te kunnen sturen zegt mij al dat men niet zo warm loopt voor deze veranderingen.I'll give you something to do![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:Het gaat niet om de aanpassing an sich maar op het principe. Uitgangspunt zou moeten zijn hoe we terug kunnen naar een leven zonder maatregelen (situatie 2019). Alles aanpassen om besmettingen te voorkomen (want daar gaat het hier over) is geen exitstrategie op zich.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:01 schreef miss_sly het volgende: [..] Ik ben het met je eens. Maar dat is hier een paar dagen geleden ook besproken en aanpassen is een vies woord geworden.
![]()
Ik heb de plannen prima gelezen en zoals altijd in de politiek zeg nooit nooit.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan heb je de plannen niet goed gelezen.
''3: Noodpakket: Als het echt niet goed gaat, wordt toch weer de lockdown van stal gehaald. Maar: niet meer de lompe lockdown van afgelopen weekend aldus een bron.
Maar nog steeds een lockdown. En ook zo'n niet lompe lockdown zal wel neerkomen op sluitingen of serieuze beperkingen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heb je je familiedag en verjaardag (ook al ben je jarig in januari) naar de zomer verplaatst. Bijna de hele zomer werken in de hittegolf omdat de lange vakantie in de winter heeft plaatsgevonden, lekker 6 weken thuiszitten. Heb je je helemaal aangepast. Krijg je toch ineens een piek à la Dansen met Janssen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:01 schreef Tijn het volgende:
Overigens wel leuk die praat over dat dingen naar de zomer moeten verschuiven, maar het zou de overheid dan wel sieren om dan niet de festivals weer te verbieden in die periode
"HANS DE BESMETTINGEN STIJGEN. HO STOP HO. KAN NIET, MAG NIET. DICHT."![]()
Gaat die prikplicht ervoor zorgen dat we helemaal terug gaan naar normaal dan? Denk het niet als ik Portugal zie. Enige wat werkt is het accepteren van doden + strenger toezien wie op de IC terecht komt (icm met opschalen).quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.![]()
IC opschalen is wel een oplossing. En waarom is er geen preventieve zorg voor risicogroepen die raak testen op Covid.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:
Ik ben ook voor vrijheid blijheid maar het wordt toch wat minder als jouw vrijheid ten koste gaat van mijn blijheid.
Ik ben ook niet voor een plicht maar neemt niet weg dat die mensen een probleem veroorzaken waar iedereen last van heeft, of heb jij een oplossing?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het nieuwe plan is dus dat er geen nieuw plan is? Dit is gewoon de huidige gang van zaken.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:43 schreef Johannes788 het volgende:
Hier link telegraaf artikel lange termijn corona aanpak
Wtf
https://twitter.com/helee(...)947149113114625?s=21
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Lekker blijven overdrijven en het in extremen trekkenquote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, het is puur gewenning dat we oorspronkelijk veel entertainment opties hadden in de winter en we straks, mits dit plan echt jaren ingezet gaat worden, jaren lang in winterslaap mogen met z'n allen..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
O, ik vond het nogal romantiserend dat verandering vooral goed zou moeten zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind dit echt onnodig romantiserend. Misschien dat niet iedereen er slechter van wordt maar vrijwel niemand wordt beter van beperkingen voor een ander.
Maar goed, dat de samenleving zo tegenstribbelt dat je er lockdown na lockdown tegenaan flikkert om gedrag nog enigszins te kunnen sturen zegt mij al dat men niet zo warm loopt voor deze veranderingen.
Het betekent aanpassen aan de situatie waar we in leven. Dat zal ergens verandering veroorzaken, dat kan niet anders. En echt niet iedere verandering is prettig, zeker niet voor iedereen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Met geweld iemands lijf penetreren met een spuit is wat mij betreft gewoon geweld, ik kan dat niet accepteren, die lijn is gitzwart.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker dwars doen, die mensen, dat zal wel helpen in deze pandemie. Die prikplicht kan me niet snel genoeg komen.
En waarom? Kan dat ik op de IC kom met mijn profiel is bijvoorbeeld nihil, het is zo ondoelmatig als ik weet niet wat."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Andere landen gaan verplicht vaccineren en wij gaan de hele maatschappij omgooien om de ongevaccineerden maar niet tegen het hoofd te stoten.![]()
We gaan nooit meer terug naar 2019, als je dat als insteek blijft houden gaat niets helpen.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gaat die prikplicht ervoor zorgen dat we helemaal terug gaan naar normaal dan? Denk het niet als ik Portugal zie. Enige wat werkt is het accepteren van doden + strenger toezien wie op de IC terecht komt (icm met opschalen).
De ongevaccineerden zorgen nog altijd voor een onevenredig groot deel van de ziekenhuisbezetting. Zonder die mensen zouden we niet staan waar we nu staan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wie heeft het over geweld?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met geweld iemands lijf penetreren met een spuit is wat mij betreft gewoon geweld, ik kan dat niet accepteren, die lijn is gitzwart.
En waarom? Kan dat ik op de IC kom met mijn profiel is bijvoorbeeld nihil, het is zo ondoelmatig als ik weet niet wat.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Misschien het kabinet ook wel. Om iets op tafel te hebben en dan expliciet te kunnen concluderen dat deze mate van aanpassing echt niet wenselijk is.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alle reacties zijn hetzelfde. Bizar, onhoudbaar, onnodig enz. Maar dit idee past ook niet bij de rechtse signatuur van de Telegraaf. Ik vermoed dat ze het publiceren om een maatschappelijke discussie aan te zwengelen over de wenselijkheid hiervan.
Dat hoop ik dan maar...![]()
Ik begin wel steeds meer oprecht benieuwd te worden naar het leven van al die mensen hier en op social media die het prima vinden om zich aan te passen aan de nieuwe samenleving zoals die zou worden volgens de langetermijnplanning.
Of eigenlijk, ik wil het denk ik helemaal niet weten.![]()
Dan moet je dus ook niet gaan roepen dat de nieuwe plannen beter zijn omdat er dan geen lockdowns meer gaan zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb de plannen prima gelezen en zoals altijd in de politiek zeg nooit nooit.![]()
En sommige landen laten het allemaal gewoon z'n gang gaan. Wat wil je nu precies zeggen?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:07 schreef Mondkapje het volgende:
Andere landen gaan verplicht vaccineren en wij gaan de hele maatschappij omgooien om de ongevaccineerden maar niet tegen het hoofd te stoten.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: