Dat langzame heb ik nu echte elke keer bij verschillende mensen gehad.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga het morgen pas eten als lunch. Vrijdag de rest.
Dat meisje dat bij de kraam stond was echt de traagste ever. Het was een ware marteling om haar te zien werken. Nul snelheid en vooral nul klantvriendelijkheid.
Wat een verschrikking zeg. Dit was echt een van de traagste mensen die ik ooit heb gezien. Ik zou het niet eens na kunnen doen, zo erg was het.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat langzame heb ik nu echte elke keer bij verschillende mensen gehad.Al is de man die er vaak staat wel heel vriendelijk. Maar tempo zit er nooit in.
Hier kwam de gözleme vandaan. Die hele kaart ziet er geweldig uit. Geen wonder dat het zo druk was bij die kraam.quote:
Geen idee wat ie kost, dat zien we dan wel.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij eten ook konijn 1 dag. Wat is dat duuuuur tegenwoordig (wij hebben geen groothandelspassen) 😱
Ik was bij de Makro begin van de maand. Het is net een supermarkt tegenwoordig.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee wat ie kost, dat zien we dan wel.
De groothandel is niet per definitie goedkoper hoor. Wel een ruim assortiment en personeel met warenkennis
Ja, is inderdaad altijd druk. Is een keten, zit op meerdere plekken. Wel erg lekker, ja.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier kwam de gözleme vandaan. Die hele kaart ziet er geweldig uit. Geen wonder dat het zo druk was bij die kraam.
Die kerel in Dordrecht was echt snel. En dat terwijl ik er nog voor openingstijd was en die zaak vol dozen sla enzo stond.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:25 schreef Myraela het volgende:
De traagheid is overigens één van de redenen dat ik altijd voor de pakketjes kies bij de Cigkoftem. Dat zou makkelijker en sneller moeten zijn, maar zelfs dat krijgen ze heel langzaam voor elkaar. En er heeft blijkbaar ook nog nooit iemand bedacht dat je sommige dingen echt wel kan voorbereiden, zoals vast wat cupjes met saus vullen.
Ik ben nog nooit bij de Makro geweest, ik zag deze week op tv dat de familie Gillis in de (Belgische) Makro was, ik zag veel klein verpakkingen. Soms is het onhandig voor, ik moest ook nog een pot kersen hebben. Die kun je alleen per zes kopen. Of zakken paneermeel van 2,5kgquote:Op woensdag 22 december 2021 21:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik was bij de Makro begin van de maand. Het is net een supermarkt tegenwoordig.Mijn vorige bezoek was 15 jaar geleden oid
Sligro is nog echt een groothandel zoals ik een groothandel in gedachten heb. De toko's bij Duivendrecht dus![]()
Dat kan bij de Makro allemaal in consumentenverpakkingen gekocht worden tegenwoordig. Het is inderdaad net een supermarkt.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bij de Makro geweest, ik zag deze week op tv dat de familie Gillis in de (Belgische) Makro was, ik zag veel klein verpakkingen. Soms is het onhandig voor, ik moest ook nog een pot kersen hebben. Die kun je alleen per zes kopen. Of zakken paneermeel van 2,5kg
Nou bij de Makro kon je gewoon 1 blikje tomatenblokjes kopen a 400ml.... Daar ging iets mis in mijn hoofd. Al waren de grote blikken er ook wel.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bij de Makro geweest, ik zag deze week op tv dat de familie Gillis in de (Belgische) Makro was, ik zag veel klein verpakkingen. Soms is het onhandig voor, ik moest ook nog een pot kersen hebben. Die kun je alleen per zes kopen. Of zakken paneermeel van 2,5kg
Hanos is een uur rijden en heb ik nooit iets van mijn aanvraag voor een pasje gehoord.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:43 schreef Myraela het volgende:
Ik vind Makro en Sligro beide eigenlijk gewoon supermarkten. Hanos vind ik dan toffer spul hebben.
Sligro heeft wel meer dingen die je in de super niet kan vinden.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:43 schreef Myraela het volgende:
Ik vind Makro en Sligro beide eigenlijk gewoon supermarkten. Hanos vind ik dan toffer spul hebben.
Makro is ook eigenlijk niet écht een horecagroothandel, het is vooral een hypermarche op een industrieterrein waar je een pasje voor nodig hebt om binnen de regels te blijven.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sligro heeft tijd terug mijn pas ingenomen omdat ik niet vaak genoeg kwam, maar pas na ik mijn inkopen had afgerekend. Die kunnen me wat verder.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Sligro heeft wel meer dingen die je in de super niet kan vinden.
Voor ons kerstdiner wel wat moeilijke dingen daar kunnen vinden
Doen ze datquote:Op woensdag 22 december 2021 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sligro heeft tijd terug mijn pas ingenomen omdat ik niet vaak genoeg kwam, maar pas na ik mijn inkopen had afgerekend. Die kunnen me wat verder.
Ja hoor. Ik ging met een pasje van vrienden. Sligro hield het want te lang niet gebruikt (ook na betalen)quote:Op woensdag 22 december 2021 22:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Doen ze datIk kom er ook echt maar af e tie naar nog nooit problemen mee gehad. Ook stom zeg.
Vriendin van mij ook, wellicht is het wat van de vestiging in Apeldoornquote:Op woensdag 22 december 2021 22:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Doen ze datIk kom er ook echt maar af e tie naar nog nooit problemen mee gehad. Ook stom zeg.
Hanos is alleen aan te vragen als je een bedrijf in de levensmiddelen hebt.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb ook veel gehaald bij de Sligro en Makro. Ik wilde eigenlijk naar de Hanks maar kwam niet meer in de buurt van west Brabant voor de pas. Zou die net zo makkelijk aan te vragen zijn als Sligro en Makro? Anders zelf maar eens aanvragen.
Mooi zegquote:Op woensdag 22 december 2021 20:39 schreef Sarabi het volgende:
Het was een mooie dag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh nou nu kom ik tegenwoordig voornamelijk bij die in Helmond. Maar in Roosendaal heb ik ook nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hanos is alleen aan te vragen als je een bedrijf in de levensmiddelen hebt.
Ik heb onlangs mijn KvK inschrijving gewijzigd dus ik ga wel een pas aanvragen. Ik hoop dat ik hem krijg.
Jij zult trouwens wel spierballen hebben gekweekt de afgelopen weken![]()
Sligro Rotterdam Zuid doet ook moeilijk als je langer dan een half jaar niet komt. Ze namen ons pasje niet in maar het scheelde weinig.
Dit was zeker 10 jaar geleden en ik weet niet hoe lang die vrienden er niet meer waren geweest. Van mijn vorige baan had ik een makro pas. Niemand had mij verteld dat de pas ongeldig was verklaard, kwam daar achter toen ik naar binnen wilde…niet leukquote:Op woensdag 22 december 2021 22:55 schreef Sarabi het volgende:
Iedereen lijkt tegenwoordig ook zo'n pasje te hebben, misschien niet raar dat ze ze daarom ook weer sneller innemen.
Oh nee dat voelt. Jet prettig neequote:Op woensdag 22 december 2021 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit was zeker 10 jaar geleden en ik weet niet hoe lang die vrienden er niet meer waren geweest. Van mijn vorige baan had ik een makro pas. Niemand had mij verteld dat de pas ongeldig was verklaard, kwam daar achter toen ik naar binnen wilde…niet leuk
Als je aannemelijk kan maken dat er een kantine is (of wat daarvoor door kan gaan) lukt het wel (voorheen in ieder geval)quote:Op woensdag 22 december 2021 23:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh nou nu kom ik tegenwoordig voornamelijk bij die in Helmond. Maar in Roosendaal heb ik ook nooit problemen gehad.
Hanos zal hem wel niet worden dan gezien het een IT bedrijf is haha.
En ja spierballen, overbelaste knieën en enkels mijn lichaam heeft het wel een beetje gehad zeg maar
Echt lullig.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit was zeker 10 jaar geleden en ik weet niet hoe lang die vrienden er niet meer waren geweest. Van mijn vorige baan had ik een makro pas. Niemand had mij verteld dat de pas ongeldig was verklaard, kwam daar achter toen ik naar binnen wilde…niet leuk
We hebben een keuken in ons huis staan met een goedgevulde koelkastquote:Op woensdag 22 december 2021 23:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als je aannemelijk kan maken dat er een kantine is (of wat daarvoor door kan gaan) lukt het wel (voorheen in ieder geval)
Wat lief!quote:Op woensdag 22 december 2021 23:58 schreef AnneX het volgende:
Paul NewmanWat een persoonlijkheid en wat een acteur.
![]()
Wat goed Blues, dat je nog een kerstpakket hebt losgepeuterd.
Sterkte morgen bij de praatmevrouw.![]()
Gisteravond werd nog een doosje Kerst chocolaatjes gebracht door een ‘werkgever’ van mnX.
Post 4. CUL / Chili con carne (recepten?)quote:Op donderdag 23 december 2021 07:41 schreef Holyme het volgende:
Haai, ik val even binnen met een vraagje. Ik weet dat MaximusTG een chili con carne recept had wat in de smaak viel, maar de afbeelding die ik tot dusver via search vind is niet meer te bekijken. Heeft iemand toevallig dat recept bij de hand? Scheelt mijn slaaphoofd weer verder zoeken![]()
Welk recept gebruik jij voor de desem?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:27 schreef Blues het volgende:
Heb het morgen 'druk'!
FOK!wet nr. 2, optypelen zodat het allemaal gebeurd
*Zuurdesembrood voor de 2e keer maken met eigen moederrrrr om het smakelijker (meer zout) en luchtiger (meer, langere rijs) te krijgen.
*Sessie van mijn 20e-30e levensjaren doorspreken/eruit gooien bij psych morgenochtend
*Veel boskippen met kaartje voor versche Australische () schoondochter
*Naar zieke coll, want ik heb een extra kerstpakket die iedereen vergeten was losgepeuterd bij de artsen voor haar, dat ga ik op de bonnafooi langsbrengen
Dus.
Held! Dankjewel Lienekienquote:Op donderdag 23 december 2021 07:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Post 4. CUL / Chili con carne (recepten?)
Wat ik nog wou zeggen: brood kan inderdaad luchtiger worden van langer rijzen, zeker de tweede rijs is daarin belangrijk. Pas in de oven schuiven als je je vinger er in drukt en het niet helemaal terug veert. Zie ook hier:quote:Op woensdag 22 december 2021 23:27 schreef Blues het volgende:
Heb het morgen 'druk'!
FOK!wet nr. 2, optypelen zodat het allemaal gebeurd
*Zuurdesembrood voor de 2e keer maken met eigen moederrrrr om het smakelijker (meer zout) en luchtiger (meer, langere rijs) te krijgen.
*Sessie van mijn 20e-30e levensjaren doorspreken/eruit gooien bij psych morgenochtend
*Veel boskippen met kaartje voor versche Australische () schoondochter
*Naar zieke coll, want ik heb een extra kerstpakket die iedereen vergeten was losgepeuterd bij de artsen voor haar, dat ga ik op de bonnafooi langsbrengen
Dus.
Helaas zat er geen viezigheid inquote:Op donderdag 23 december 2021 08:36 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Zo maar eens naar de huisarts.
Hoe duur is konijn dan?quote:Op woensdag 22 december 2021 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom is konijn zo duur tegenwoordig?![]()
Vrieger aten we het gewoon op een doordeweekse dag (nou ja, niet speciaal met kerst i.i.g.).
En meestal vond ik het nogal droog vlees ook..
Konijn is niet duur tegenwoordig, het is alleen nu voor kerst duurder.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom is konijn zo duur tegenwoordig?![]()
Ik koop mijn rijstolie altijd voor grofweg dezelfde prijs. Nu bij beide grootgruttersketens ineens 2,- per kan duurder.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Konijn is niet duur tegenwoordig, het is alleen nu voor kerst duurder.
Das waarquote:Op donderdag 23 december 2021 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Brrr @:Cat-astrophe, maar je kunt wel morgen uitslapen
@:Blues, ja teveel gedaan inderdaad dus vandaag maar wat minder doen dan gepland. En lief van het lospeuteren van het kerstpakket
Fijn toch wel dat je geen oorontsteking hebt @:Sarabi
Of de zoekskills van @Lonaa 😂quote:
Daarvoor heb je toch internet ook. Ofwel ik ‘heb’ jullie om op terug te vallen.quote:
Zolang je jezelve niet vergiftigt.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:45 schreef Lonaa het volgende:
Maar nog steeds geen schoon huis, trouwens.
Nah, mijn huis is nooit smerig maar bijna altijd "niet schoon". Zand, kattenhaar, afgespoelde afwas, mount washmore in verschillende stadia, niet-dichtgeslagen-dekbed.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch internet ook. Ofwel ik ‘heb’ jullie om op terug te vallen.
En de hulpwaarvoor ik nog een kerstpakket wil maken.
[..]
Zolang je jezelve niet vergiftigt.![]()
# hoofd leeg
Niet dicht geslagen bed is juist super schoon!quote:Op donderdag 23 december 2021 10:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nah, mijn huis is nooit smerig maar bijna altijd "niet schoon". Zand, kattenhaar, afgespoelde afwas, mount washmore in verschillende stadia, niet-dichtgeslagen-dekbed.
Het is ook geen enorme puinzooi ofzo hoor, maar er wordt wel geleefd.
maar wel morgen uitslapen dus!quote:Op donderdag 23 december 2021 11:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen gasten voor kerst dus geen reden om flink te poetsen.
Wel Mount Dishmore nog wegwerken, maar dat is vooral omdat ik morgen wat dingetjes moet voorbereiden en plek/keukengereedschap nodig heb.
@:Kaatje1 : morgen uitslapen ja![]()
Dekbed bij opstaan altijd richting voeteneinde. En gedurende de dag bed weer opmaken. Want ik vind het zo knus mijn dekbed open te slaan om in bed te kruipen. Bed voelt ‘kouder’ als dekbed open ligt*![]()
![]()
*Nog steeds dag en nacht raam open dus slaapkamer is gewoon een vrieskist![]()
Kakelverse gasleiding is gelegd, huis is op aan het warmen![]()
En ik ben gigantisch aan het WOGgen.
Straks vast panna cotta maken, als de Plus geleverd heeft.
Wel erg liefquote:Op donderdag 23 december 2021 11:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond net een VVV bon in een envelopje met mijn naam in de bus. Gulle gever heeft zich langs de gasleidingmannen moeten werken.
Was fijn geweest als de afzender zich bekend had gemaakt. Ik verdenk mijn vrijwilligerswerk, maar daarvoor is het saldo van de bon wel weer erg royaalKunnen ze beter aan de zwemmertjes spenderen.
Ja dat staat erquote:Op donderdag 23 december 2021 10:42 schreef AnneX het volgende:
@:Blues “ soort beeldhouwwerkje van ijs, van een opera, ” wat staat hier nou? In post #40
.
Maar nu is er ijswind, lijkt wel kouder dan gisterquote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben benieuwd @:Jan_Onderwater , deel je foto's?![]()
Huishoud: ik heb uitgevogeld wat het minimale is dat ik moet doen om de boel hier naar mijn maatstaven "schoon" te houden en dat doe ik![]()
Uiteindelijk houdt dat in dat ik eens in de week stofzuig, en eens in de twee weken bed verschoon, afstof en badkamer poets. Dweilen alleen als ik iets gemorst heb, zelfde geldt voor nat doekje over dingen. 60-gradenwas als het bed verschoond is, 30-gradenwas als m'n sportkleding bijzonder begint te ruiken.![]()
Oh en de keuken poets ik niet, ik haal er alleen na de afwas even een lapje over![]()
Bijzonder dat het op sommige plekken zo glad is en andere niet. Op het nieuws was een gladheidswaarschuwing voor alles boven de rivieren dus dan zou je verwachten dat het bij @:sigme ook glad is.
Hier was het in ieder geval niet glad. Het was vanochtend wel koud, tijdens het survivallen hadden we zelfs even ijsregen![]()
Inmiddels heeft het gedooid denk ik, ik zie geen wit meer op gras, stoep en auto's.
Ja, het weerbericht zei iets over een "warme zuidwester wind" die ons land zou bereiken vandaag. FAKE NEWS.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar nu is er ijswind, lijkt wel kouder dan gister
Inderdaad geen wit gras meer dus is het niet kouder.
Nu ja bij mij was het gisteren koud, met echt vriestemperaturen, maar vannacht gewoon lauw en vanmorgen ook boven nul om 7:00. Dus hoe dat echt vette ijzel had moeten opleveren weet ik niet, zo diep kan die vorst niet gezeten hebbenquote:Op donderdag 23 december 2021 13:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben benieuwd @:Jan_Onderwater , deel je foto's?![]()
Huishoud: ik heb uitgevogeld wat het minimale is dat ik moet doen om de boel hier naar mijn maatstaven "schoon" te houden en dat doe ik![]()
Uiteindelijk houdt dat in dat ik eens in de week stofzuig, en eens in de twee weken bed verschoon, afstof en badkamer poets. Dweilen alleen als ik iets gemorst heb, zelfde geldt voor nat doekje over dingen. 60-gradenwas als het bed verschoond is, 30-gradenwas als m'n sportkleding bijzonder begint te ruiken.![]()
Oh en de keuken poets ik niet, ik haal er alleen na de afwas even een lapje over![]()
Bijzonder dat het op sommige plekken zo glad is en andere niet. Op het nieuws was een gladheidswaarschuwing voor alles boven de rivieren dus dan zou je verwachten dat het bij @:sigme ook glad is.
Hier was het in ieder geval niet glad. Het was vanochtend wel koud, tijdens het survivallen hadden we zelfs even ijsregen![]()
Inmiddels heeft het gedooid denk ik, ik zie geen wit meer op gras, stoep en auto's.
Groet zij jou wel?quote:Op donderdag 23 december 2021 13:43 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues een pittige therapiesessie kan soms lichamelijk uitputtender voelen dan een sporttraining.
Lief dat je een kerstkaartje had voor je therapeut.
Ik heb mijne niks gegevenvind de relatie cliënt-therapeut best wel lastig, elke therapeut lijkt het ook weer anders te doen. Degene die ik begin dit jaar had, was heel formeel en onpersoonlijk (sprak me ook aan met mevrouw en u) en die ik nu heb is amper ouder dan ik en veel informeler. Mijn allereerste therapeut kom ik in mijn wijk regelmatig tegen en dan doe ik alsof ik haar niet ken
Zij groet mij ook niet. Als ze wel wat zou zeggen, zou ik wel wat terugzeggen (ik groet totaal onbekenden ook als ze hoi zeggen)quote:Op donderdag 23 december 2021 16:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Groet zij jou wel?
Informeler lijkt me prettiger.
Deze therapeute zou een collega van me kunnen zijn. Beetje zelfde level en ik voel me mezelf bij haar en ik goor er alles uit zonder dat ik het gevoel heb me ergens voor te moeten schamen of te moeten inhouden. Steeds meer eigenlijk.![]()
Het was een impulsieve gedachte, dat kaartje, met een sterke onderbuik dat ik dat wilde doen. Zij helpt me zó vooruit, ik ben gewoon blij met haar en ik weet niet of t gebruikelijk of wenselijk is, ze was er iig oprecht erg blij mee.
Ik heb nog nooit therapie gehad natuurlijk.
We hebben afspraken tot ergens halverwege maart 22, dan zijn we door de tijdlijnen heen en wil ik er een tijdje of helemaal mee stoppen.
De Gelderlander heeft gegevens opgevraagd van veehouders als WOB verzoek.quote:Op donderdag 23 december 2021 14:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Opstopping voor de deur, zeker 40 langzaamaan rijdende tractoren. Denk dat ze nu weer op weg naar huis zijn want vanochtend kwamen ze van de andere kant.
Heb besloten vandaag toch maar geen huishoudelijke dingen te doen, alleen even stoofpeertjes schillen en koken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een onrust brengt dat. Moest even spuien.
[ Bericht 17% gewijzigd door AnneX op 23-12-2021 17:05:37 ]
quote:Op donderdag 23 december 2021 16:24 schreef AnneX het volgende:
Thuis met boodschappen zonder mobiel, zie ik dat broerlief gebeld heeft![]()
Flabbergasted.
Had bijna liever, dat het niet zo was. Wel zo rustig.
Wat een onrust brengt dat. Moest even spuien.
Alsof de activisten niet weten waar de bedrijven zitten. En een WOB onderzoek is gewoon een normaal verzoek (boeren doen ze zelf ook) maar ik vind het erg eng dat ze zoiets willen tegenhouden.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Gelderlander heeft gegevens opgevraagd van veehouders als WOB verzoek.
Journalisten zitten niet zelden aan de kant van de activisten dus ik snap de commotie wel. Nog even afgezien van het feit dat ik vind dat er nog zo iets als privacy en bedrijfsgeheimen.
ehhhh, een drol van de zuivelhoeve?quote:Op donderdag 23 december 2021 16:47 schreef sigme het volgende:
Gister kwam er een brievenbuspakketje met bonbonnetjes, van de directie.
Vandaag kwam er een pakket van de zuivelhoeve (kaas, worst, flesje bier, flesje wijn, nootjes, drol) van een afgerond project.
En een grot stuk chocolade van de manager.
Voorlopig ben ik wel weer genoeg gefeteerd.
Liefste had een bol.com bon van de baas, en heeft zich een dure werkjas besteld, waarvan de baasbon een klein stukje betaalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |