SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sterktequote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik lees daar ook dat 20% van de jongeren in de leeftijd 25-30 in de afgelopen week positief heeft getest.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende: Nog even over Londen: [ twitter ]
Dat gaat ook een vertekend beeld tegen qua opnames lijkt me.
![]()
![]()
Ja... door mijn werk spreek ik met veel nationaliteiten. Een aantal daarvan woont ook in Nederland.. En die snappen echt voor geen meter wat het probleem van de Nederlander is met mondkapjes of het houden aan bepaalde regels..quote:Op woensdag 22 december 2021 14:13 schreef Perox het volgende:
[..]
Proest.
Ja want Nederlanders zijn anders dan de mensen in andere landen. Die luisteren wel gewoon netjes.
The name is Putler, Vladimir Putler![]()
https://t.co/X9uUOw4Nhy?amp=1quote:Op woensdag 22 december 2021 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is de inlog op enige wijze te omzeilen?![]()
Weet niet of deze hier al voorbij was gekomen, mooi artikel in het NRC over wat de lockdowns met tieners doen.
Geklier, gekloot en weinig concentratie. De lockdowns hakken erin op middelbare scholenThat's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
In de VS hoef je in sommige staten bijna nergens mondkapjes op, daar luisteren zelfs de senatoren niet naar de rest van de overheid. Overigens is het daar ook een paar keer kritiek geweest met overvolle ziekenhuizen maar zonder dat ze in een lockdown gingen.. jeweetwel omdat er meer in het leven is dan alleen Corona en lockdowns ook heftige gevolgen hebben. Helaas ziet onze overheid dat laatste te weinig in.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja... door mijn werk spreek ik met veel nationaliteiten. Een aantal daarvan woont ook in Nederland.. En die snappen echt voor geen meter wat het probleem van de Nederlander is met mondkapjes of het houden aan bepaalde regels..Alpha kenny one![]()
In welk seizoen was de Delta daar dan?quote:Op woensdag 22 december 2021 14:35 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Zij gaan daar net de zomer in, het is in vergelijk met NL daar nu eind Juni dus niet heel gek dat het allemaal wel meevalt.Go hard or go home![]()
Niet dat ik van plan was naar Oostenrijk te gaan, maar daar moet je als ongeboosterde Hollander nu in quarantaine.
Wij bedanken Hugo voor zijn trage gedoe.zie email 27 oktober![]()
Eind herfst/begin winter.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:48 schreef Noek het volgende:
[..]
In welk seizoen was de Delta daar dan?![]()
Ze zouden er vandaag over vergaderen. Is dat besluit nu genomen?quote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Niet dat ik van plan was naar Oostenrijk te gaan, maar daar moet je als ongeboosterde Hollander nu in quarantaine.
Wij bedanken Hugo voor zijn trage gedoe."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Staat ook pas net (2 minuten) op de NOS: https://nos.nl/artikel/24(...)osterde-nederlandersquote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zouden er vandaag over vergaderen. Is dat besluit nu genomen?![]()
Dat wordt opa en oma overboeken op je skivakantiequote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Wij bedanken Hugo voor zijn trage gedoe.![]()
Ook dit is Hugo's schuld jaquote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Wij bedanken Hugo voor zijn trage gedoe.?
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat denken jullie, hoe hoog gaat die piek in de statistiekjes worden, zeg een weekje na kerst? Ik zeg dat de talkshows vol gaan stromen en het code en zwart flink gaat vallen. Samen met een griekse letter.
Even alvast in de sfeer komen:![]()
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik vind de talkshows tamelijk leeg nu, weinig OMT meningen opeens.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:52 schreef ThierryPicking het volgende:
Wat denken jullie, hoe hoog gaat die piek in de statistiekjes worden, zeg een weekje na kerst? Ik zeg dat de talkshows vol gaan stromen en het code en zwart flink gaat vallen. Samen met een griekse letter.
Even alvast in de sfeer komen:![]()
Of ligt dat aan mij?Go hard or go home![]()
Dat is een feit ja, Hugo is verantwoordelijk voor de trage boostercampagne.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook dit is Hugo's schuld ja?
Waarom ben jij zo allergisch voor kritiek op het handelen van Mark en Hugo?![]()
Nou, het zou leuk zijn geweest als we een maandje eerder waren gaan boosteren. Niet speciaal voor de kerstvakantie van de jongeren, maar het was wel een fijne bijkomstigheid geweest voor velenquote:Op woensdag 22 december 2021 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook dit is Hugo's schuld ja?
![]()
Verwacht wel meer boostertoerisme naar Duitsland nu, om alsnog een prik te bemachtigen voor de wintersport…You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Nou ja, Oostenrijk kan ook gewoon iets minder een kut land zijn.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Wij bedanken Hugo voor zijn trage gedoe.Go hard or go home![]()
De NOS meldt dat ja.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zouden er vandaag over vergaderen. Is dat besluit nu genomen?zie email 27 oktober![]()
Maae kun je deze niet net over de grens krijgen? Of registreren ze dat niet in Nederland? Hoe kun je aan de Oosterijkers aantonen dat je je booster hebt gehad?quote:Op woensdag 22 december 2021 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Staat ook pas net (2 minuten) op de NOS: https://nos.nl/artikel/24(...)osterde-nederlandersEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
En dat heeft niks met het doorgeslagen individualisme in de VS te maken denk je? Anyway mijn internationale collega's vinden ons maar eigenwijze donders in deze crisis (en in het algemeen ook welquote:Op woensdag 22 december 2021 14:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
In de VS hoef je in sommige staten bijna nergens mondkapjes op, daar luisteren zelfs de senatoren niet naar de rest van de overheid. Overigens is het daar ook een paar keer kritiek geweest met overvolle ziekenhuizen maar zonder dat ze in een lockdown gingen.. jeweetwel omdat er meer in het leven is dan alleen Corona en lockdowns ook heftige gevolgen hebben. Helaas ziet onze overheid dat laatste te weinig in.).
The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ik ben allergisch voor dom gelul uit de onderbuik.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat is een feit ja, Hugo is verantwoordelijk voor de trage boostercampagne.
Waarom ben jij zo allergisch voor kritiek op handelen van Mark en Hugo?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je kunt Hugo niet overal de schuld van geven, dat die Oostenrijkers totale wappies zijn daar kan Hugo ook niks aan doen.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Wij bedanken Hugo voor zijn trage gedoe.
Is die quarantaine ook nog ergens op gebaseerd? Alleen omdat wij in een onnodige lockdown zitten, of zijn hier zoveel meer omnicron besmettingen dan in het buitenland?![]()
Oostenrijk probeert juist een zo kut mogelijk land te zijn, zijn ze best goed in tot nu toe.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, Oostenrijk kan ook gewoon iets minder een kut land zijn.![]()
Kerstrecesquote:Op woensdag 22 december 2021 14:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vind de talkshows tamelijk leeg nu, weinig OMT meningen opeens.
Of ligt dat aan mij?
Ah jongens, come on. Oostenrijk is gewoon een stom land. Sowieso, lelijke kleding, vies eten en vaak regen maar dat je met Janssen al niet naar binnen mocht was toch al een teken aan de wand.
Heb het land gelijk gecanceld. Zouden Bart en zn yuppen ook moeten doen.Go hard or go home![]()
Fok werkt preventief blijkbaar?quote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef Benny het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het hier zit...
[poll=3290]
Eigenlijk ook niet zo gek trouwens.![]()
![]()
Waar is de "geen idee" optie?quote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef Benny het volgende:
[poll=3290]Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Feit is dat de Nederlandse boostercampagne te laat en vooral te traag op gang is gekomen. Daar is toch echt maar een man verantwoordelijk voor. Zijn naam? Hugo.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Je kunt Hugo niet overal de schuld van geven, dat die Oostenrijkers totale wappies zijn daar kan Hugo ook niks aan doen.
Is die quarantaine ook nog ergens op gebaseerd? Alleen omdat wij in een onnodige lockdown zitten, of zijn hier zoveel meer omnicron besmettingen dan in het buitenland?zie email 27 oktober![]()
Mensen zoeken altijd naar een schuldige voor van alles.. En willen een overheid die alles voor ze regelt, maar zelf iets willen doen...quote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor dom gelul uit de onderbuik.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 14:47 schreef 4-elements het volgende:
Weet niet of deze hier al voorbij was gekomen, mooi artikel in het NRC over wat de lockdowns met tieners doen.
Geklier, gekloot en weinig concentratie. De lockdowns hakken erin op middelbare scholen@:Janneke141 heeft hier vast een pittige mening over.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:47 schreef 4-elements het volgende:
Geklier, gekloot en weinig concentratie. De lockdowns hakken erin op middelbare scholen![]()
Waarom denken hele volksstammen tegenwoordig dat het normaal is om een Minister President of Minister bij zijn voornaam aan te spreken?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat staat in je internationale qr codequote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Maae kun je deze niet net over de grens krijgen? Of registreren ze dat niet in Nederland? Hoe kun je aan de Oosterijkers aantonen dat je je booster hebt gehad?![]()
Vies eten? Lekkere schnitzels.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:55 schreef Noek het volgende:
Ah jongens, come on. Oostenrijk is gewoon een stom land. Sowieso, lelijke kleding, vies eten en vaak regen maar dat je met Janssen al niet naar binnen mocht was toch al een teken aan de wand.
Heb het land gelijk gecanceld. Zouden Bart en zn yuppen ook moeten doen.![]()
![]()
Boosteren had sneller gekund. Immers, toen de roep kwam tot versnelling heeft hij versnelling geregeld. Had ie dus vanaf het eerste moment op kunnen mikkenquote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor dom gelul uit de onderbuik.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Trein2000 is snelquote:Op woensdag 22 december 2021 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
Staat ook pas net (2 minuten) op de NOS: https://nos.nl/artikel/24(...)osterde-nederlandersHele dag F5 op Oostenrijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ik heb collega's in diverse staten in de VS. Vooral de republikeinse staten vinden dat wij niet eigenwijs genoeg zijn en maar met zijn allen de straat op moeten om af te dwingen dat de maatregelen weg gaan. Ik gok dat jouw collega's vooral in staten als Californië en New York zitten?quote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En dat heeft niks met het doorgeslagen individualisme in de VS te maken denk je? Anyway mijn internationale collega's vinden ons maar eigenwijze donders in deze crisis (en in het algemeen ook wel).
![]()
uh ohquote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom denken hele volksstammen tegenwoordig dat het normaal is om een Minister President of Minister bij zijn voornaam aan te spreken?
En het volgende grote probleem dient zich aan...Go hard or go home![]()
Zo vrouwlief is nu aan het boarden op Schiphol.
Knei-ter druk daar, kreeg ik te horen.
Alle Hollandertjes ontvluchten massaal het land.
Sja, I can't blame them.
Hier inmiddels ook al best wat NL kentekens voorbij zien komen de laatste dagen, terwijl dat een week of wat terug me niet opviel.![]()
Dat is het punt niet. Oostenrijk paniekt deze beslissing, niet Hugo.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Boosteren had sneller gekund. Immers, toen de roep kwam tot versnelling heeft hij versnelling geregeld. Had ie dus vanaf het eerste moment op kunnen mikken
Maar dat past niet in het Hugo-is-kut narratief natuurlijk dus hoor je hem daar niet over.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Op basis van de populistische manier die de Jonge hanteert in zijn tweets wil hij graag een "man van het volk" zijn. Daar hoort tutoyeren bij.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom denken hele volksstammen tegenwoordig dat het normaal is om een Minister President of Minister bij zijn voornaam aan te spreken?![]()
Ja ok dus die heeft meer informatie in zich dan de Nederlandse. Mag dat van de AVG welquote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Dat staat in je internationale qr code
Misschien kan ik de mensen die zsm een booster moeten nog op de personeelslijst van mijn moeder zetten. Haar PGB hulpen hebben allemaal een brief gekregen voor een booster. En die hebben de eerste vaccinatie nog nooit gehaald
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Wel goed nieuws, dan kunnen alle grensboosteraars dus gewoon nog op wintersport naar Oostenrijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die valt niet onder de AVG, die valt onder GDPR. Daarin is een (tijdelijke) uitzondering voor deze gegevens voor een beperkt doel. Of het wel of niet juist is voor het doel is de vraag.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:59 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja ok dus die heeft meer informatie in zich dan de Nederlandse. Mag dat van de AVG wel![]()
Als ik niet ging verhuizen, zou ik ook gaan. Met gierende banden weg bij dhr. Rutte (voor de fatsoensrakkers.)quote:Op woensdag 22 december 2021 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Zo vrouwlief is nu aan het boarden op Schiphol.
Knei-ter druk daar, kreeg ik te horen.
Alle Hollandertjes ontvluchten massaal het land.
Sja, I can't blame them.
Hier inmiddels ook al best wat NL kentekens voorbij zien komen de laatste dagen, terwijl dat een week of wat terug me niet opviel.
Niet naar Oostenrijk natuurlijk.
Go hard or go home![]()
Ik wou @Janneke141 er ook net bij halen. Wat een drama joh.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
@:Janneke141 heeft hier vast een pittige mening over.
Maar goed, weekje extra vakantie. Kan geen kwaad, beter dat dan dat oma dood gaat!
Mvg, het red team en apologetenzie email 27 oktober![]()
Zal ik je het geheim verklappen? Ik heb zo’n zwart kastje en als er groot nieuws is dan trilt die en zie ik op het scherm wat er isquote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Trein2000 is snelHele dag F5 op Oostenrijk
zie email 27 oktober![]()
En dit is Groot Nieuws?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
Zal ik je het geheim verklappen? Ik heb zo’n zwart kastje en als er groot nieuws is dan trilt die en zie ik op het scherm wat er is
Volgens mij kan je je in Oostenrijk op veel plekken laten boosteren. QR is dan meteen geldig.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien kan ik de mensen die zsm een booster moeten nog op de personeelslijst van mijn moeder zetten. Haar PGB hulpen hebben allemaal een brief gekregen voor een booster. En die hebben de eerste vaccinatie nog nooit gehaald![]()
Gelukkig kunnen veel 60+'ers wel gewoon gaan. Rest heeft pech gehad.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Wij bedanken Hugo voor zijn trage gedoe.![]()
Lekker Nederlands toch. Zeg maar gewoon Mark.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom denken hele volksstammen tegenwoordig dat het normaal is om een Minister President of Minister bij zijn voornaam aan te spreken?
Voor dat stijve formele gedoe moet je in Duitsland wezen.
Ik noem de directeur ook bij zijn voornaam. Dat hoef je in Duitsland niet te proberen.![]()
Morgen krijg ik mijn booster
Edit: Mijn vriendin in de thuiszorg werd uitgenodigd. Ook huisgenoten kunnen zich laten prikken![]()
vuurwerk verbieden maar dit wel toestaan:
https://nos.nl/artikel/24(...)tuurijs-in-friesland
symbool politiek! waar is die dikke bruls nou dan ?
volgens mij waren er 40.000 gewonden vorig jaar met het schaatsen en met oud en nieuw rond de 1300 zonder verbod.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Grappig dat jij dat zegt. Ja Hugo is volkomen kut, maar ik beoordeel alles wat ik lees op zichzelf en dan moet je tot de conclusie komen dat het trage boosteren hier gewoon debet aan is.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar dat past niet in het Hugo-is-kut narratief natuurlijk dus hoor je hem daar niet over.
Als zuid Afrika onrustig is stellen wij ook een vliegverbod in, dat is volkomen normaal.zie email 27 oktober![]()
De gdpr en de avg is hetzelfdequote:Op woensdag 22 december 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die valt niet onder de AVG, die valt onder GDPR. Daarin is een (tijdelijke) uitzondering voor deze gegevens voor een beperkt doel. Of het wel of niet juist is voor het doel is de vraag.
wij passen op hondjes..........wij houden van hondjesquote:
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
ik ben zelf PGB zorgverlener en dan moet je je aanmelden op wachtrijbooster, ik sta al een poosje in de wachtrij....quote:Op woensdag 22 december 2021 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien kan ik de mensen die zsm een booster moeten nog op de personeelslijst van mijn moeder zetten. Haar PGB hulpen hebben allemaal een brief gekregen voor een booster. En die hebben de eerste vaccinatie nog nooit gehaald
ik kan me nog niet laten boosterenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
In Nederland niet nee, dat klopt, omdat Nederland ervoor gekozen heeft het 1 op 1 over te nemen in de nationale verordening. Maar er zijn een aantal landen (waaronder Oostenrijk - kut land) die eigen wetten hebben die strenger zijn dan GDPR. Duitsland is daar helemaal koning in, met hun wetten rondom privacy. Als je een dag vrij neemt en je zet in de verkeerde agenda dat je vrij bent kun je als bedrijf al een probleem hebben.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De gdpr en de avg is hetzelfde![]()
Gotnondeju er worden terecht hier posts verwijdert![]()
Censuur! Tribunalen!
Kritiek mag in Feedback.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:06 schreef ThierryPicking het volgende:
Censuur! Tribunalen!
Dank.What can change the nature of a man?![]()
Nou ja, zo'n booster zelf regelen is tegenwoordig wat lastig. Ross zit in de bak enzo.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mensen zoeken altijd naar een schuldige voor van alles.. En willen een overheid die alles voor ze regelt, maar zelf iets willen doen...When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Leuk accent ook wel. En leuke vrouwen. En natoer. En Wenen is altijd zo ongeveer nummer 1 stad om te wonen. Niets meer aan doen.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat mag je denken, maar ik kan je vertellen dat het niet waar is. En dat ik dat doe is sowieso anders, want ik heb geen kleurtje. Jij zit er zo met gestrekt been in, dat het discussies niet ten goede komt. En dat lijkt me voor een mod gewoon niet handig.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grappig dat jij dat zegt. Ja Hugo is volkomen kut, maar ik beoordeel alles wat ik lees op zichzelf en dan moet je tot de conclusie komen dat het trage boosteren hier gewoon debet aan is.
Als zuid Afrika onrustig is stellen wij ook een vliegverbod in, dat is volkomen normaal.
In dit geval is het geen nieuwe variant om buiten te houden dus je vergelijking is mank.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als kattenpersoon ben je een outcast hier geloof ik.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij passen op hondjes..........wij houden van hondjes
Maar toch. Cats 🐈![]()
![]()
die moesten zich toch allemaal aanmelden op wachtrijbooster.nl ?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:03 schreef Benny het volgende:
Morgen krijg ik mijn booster
Edit: Mijn vriendin in de thuiszorg werd uitgenodigd. Ook huisgenoten kunnen zich laten prikkenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Welk land heeft de GDPR overgenomen in eigen wetgeving dan? Dat mag helemaal nietquote:Op woensdag 22 december 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Nederland niet nee, dat klopt, omdat Nederland ervoor gekozen heeft het 1 op 1 over te nemen in de nationale verordening. Maar er zijn een aantal landen (waaronder Oostenrijk - kut land) die eigen wetten hebben die strenger zijn dan GDPR. Duitsland is daar helemaal koning in, met hun wetten rondom privacy. Als je een dag vrij neemt en je zet in de verkeerde agenda dat je vrij bent kun je als bedrijf al een probleem hebben.
Wie of wat is Vegeta? Klinkt als de mid-mid van een Portugese subtopper.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef xFriendx het volgende:
Hopelijk bijt Vegeta vandaag in het stof met zijn 9000.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
een klap voor de wintersporters las ik, lijkt me ook wat overdrevenquote:Op woensdag 22 december 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen veel 60+'ers wel gewoon gaan. Rest heeft pech gehad.![]()
De interpretatie daarentegen...quote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk land heeft de GDPR overgenomen in eigen wetgeving dan? Dat mag helemaal nietWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Omgquote:Op woensdag 22 december 2021 15:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Wie of wat is Vegeta? Klinkt als de mid-mid van een Portugese subtopper.
Dragon Ball Z maat![]()
Haten op schaatsen op natuurijsquote:Op woensdag 22 december 2021 15:03 schreef Predator40 het volgende:
vuurwerk verbieden maar dit wel toestaan:
https://nos.nl/artikel/24(...)tuurijs-in-friesland
symbool politiek! waar is die dikke bruls nou dan ?
volgens mij waren er 40.000 gewonden vorig jaar met het schaatsen en met oud en nieuw rond de 1300 zonder verbod..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als kattenpersoon ben je een outcast hier geloof ik.
Maar toch. Cats 🐈SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?![]()
Gaat nergens over. Je mag geeneens een user hypothetisch Hugo noemen.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:06 schreef ThierryPicking het volgende:
Censuur! Tribunalen!
Wel verdacht een beetje. Het net sluit zich!![]()
Nooit wat gehad met tekenfilmpjes.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als je dat moet vragen ben je of heel jong of heel oud.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Wie of wat is Vegeta? Klinkt als de mid-mid van een Portugese subtopper.![]()
Klokje moet nog 4 minuten verder tikken.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
nee ik haat niet op schaatsen MAAR voor de zorg he.....vorig jaar 40k gewonden dat kunnen ze helemaal niet hebben.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haten op schaatsen op natuurijs.
vuurwerk verbieden om maximaal 800 SEH gewonden te voorkomen en het schaatsen gewoon door laten gaan is gewoon krom.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gaat nergens over. Je mag geeneens een user hypothetisch Hugo noemen.
Wel verdacht een beetje. Het net sluit zich!
achter de geraniums blijven zeiken ookquote:Op woensdag 22 december 2021 15:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Zowel schaatsen als vuurwerk afsteken is ontzettend primitief.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ijsbanen zijn dicht dus je moet toch ergens schaatsenquote:Op woensdag 22 december 2021 15:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee ik haat niet op schaatsen MAAR voor de zorg he.....vorig jaar 40k gewonden dat kunnen ze helemaal niet hebben.
vuurwerk verbieden om maximaal 800 SEH gewonden te voorkomen en het schaatsen gewoon door laten gaan is gewoon krom.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Wacht, je kent Hugo well maar Vegeta niet?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Wie of wat is Vegeta? Klinkt als de mid-mid van een Portugese subtopper.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ehhh ja. Ok.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Zowel schaatsen als vuurwerk afsteken is ontzettend primitief.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Eens, goede toevoeging.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
achter de geraniums blijven zeiken ookPut these foolish ambitions to rest.![]()
Je weet toch ook wel dat het vuurwerkverbod er slechts is om het zo definitief te kunnen verbieden de komende jaren? Komt het kabinet gewoon goed uit...quote:Op woensdag 22 december 2021 15:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee ik haat niet op schaatsen MAAR voor de zorg he.....vorig jaar 40k gewonden dat kunnen ze helemaal niet hebben.
vuurwerk verbieden om maximaal 800 SEH gewonden te voorkomen en het schaatsen gewoon door laten gaan is gewoon krom.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dus Oostenrijk heeft effectief de killswitch voor het wintersport seizoen gebruikt ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee......verbieden doen we dat dan he...voor de zorgquote:Op woensdag 22 december 2021 15:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ijsbanen zijn dicht dus je moet toch ergens schaatsenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
In feite wel aangezien zo ongeveer al het volk dat op wintersport gaat nog geen kans heeft gehad op een booster gok ik.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Dus Oostenrijk heeft effectief de killswitch voor het wintersport seizoen gebruikt ?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
juist jaquote:Op woensdag 22 december 2021 15:14 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je weet toch ook wel dat het vuurwerkverbod er slechts is om het zo definitief te kunnen verbieden de komende jaren? Komt het kabinet gewoon goed uit...woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat mag je denken, maar ik kan je vertellen dat het niet waar is. En dat ik dat doe is sowieso anders, want ik heb geen kleurtje. Jij zit er zo met gestrekt been in, dat het discussies niet ten goede komt. En dat lijkt me voor een mod gewoon niet handig.
In dit geval is het geen nieuwe variant om buiten te houden dus je vergelijking is mank.
Dat is anders wel de reden die de Oostenrijkers opgeven…zie email 27 oktober![]()
Ik bemerk wel vaker hiaten in mijn algemene kennis bij mezelf. Zal er mee moeten leren leven. Doordrinken, dat verzacht de pijn.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wacht, je kent Hugo well maar Vegeta niet?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Probeer hier maar eens nee tegen te zeggenquote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als kattenpersoon ben je een outcast hier geloof ik.
Maar toch. Cats 🐈Cats
Niet on-topic, maar hey, een fluffy happy foto tussendoor mag wel hoop ik?
Frost chilling by AlwaysHappy, on Flickr
![]()
Hmm, matig.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
13.344 positieve testen
179 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
47 overlijdens![]()
En als je dan geboosterd bent moet je zeker wel alsnog een PCR test doen ook?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat is anders wel de reden die de Oostenrijkers opgeven…![]()
Nee.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probeer hier maar eens nee tegen te zeggenCats
[ link | afbeelding ]Frost chilling by AlwaysHappy, on FlickrPut these foolish ambitions to rest.![]()
Niks aan de hand.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
13.344 positieve testen
179 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
47 overlijdens![]()
Britse korthaar? Van jezelf?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]Frost chilling by AlwaysHappy, on FlickrWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
normaliter is dat toch februari?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In feite wel aangezien zo ongeveer al het volk dat op wintersport gaat nog geen kans heeft gehad op een booster gok ik.![]()
In Sölden is het altijd feest.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ze hebben die variant zelf al, dus het is niet om een nieuwe variant buiten te houden zoals wij toen deden. Ergo, manke vergelijking.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat is anders wel de reden die de Oostenrijkers opgeven…'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Omicron is comingFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Lijkt toch wat vertraging gezeten te hebben dan gisteren.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Gister stukje storing toch?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ooooh wat een mooierdquote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]Frost chilling by AlwaysHappy, on FlickrVan jou?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Nou, zou dit dan dé omicron stijging zijn waar we op zitten te wachten?
Vet spannend enzo.
Overigens, er bestaat ook zoiets als een omicron taart en kaasjes vitrine.
Kiek moar:
Erg mooi.![]()
![]()
Wat een beautyquote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]Frost chilling by AlwaysHappy, on FlickrFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Omikron:quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
13.344 positieve testen
179 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
47 overlijdens![]()
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Laatste update: 22-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 13460
Gemeentes met +5 besmettingen:
812 Amsterdam
534 Rotterdam
383 's-Gravenhage
339 Utrecht
206 Tilburg
192 Haarlemmermeer
169 Almere
167 Eindhoven
163 Groningen
159 Amersfoort
158 Haarlem
146 Breda
135 Apeldoorn
108 Dordrecht
108 Leiden
106 Zaanstad
104 Maastricht
102 Delft
99 Arnhem
95 Alphen aan den Rijn
95 Leeuwarden
93 Nijmegen
92 Nissewaard
92 's-Hertogenbosch
90 AlkmaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
11 gemeentes met 2-4 besmettingen
13 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Woensdag is altijd hogerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]Frost chilling by AlwaysHappy, on FlickrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?![]()
Ik heb geen idee hoe/wat, maar lokale wetgeving in een aantal EU landen is een stuk strenger dan GDPR, bijvoorbeeld DEquote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk land heeft de GDPR overgenomen in eigen wetgeving dan? Dat mag helemaal niet![]()
![]()
Ik hoop het.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:25 schreef Questular het volgende:
Gaan we nu Amsterdam zien knallen met de cijfers door omnicron?
Amsterdam![]()
![]()
Gister net wat minder dan 10k toch? Grote kans dat er nu gewoon wat achterstallige administratie bij zit dan. Laatste dagen is het gemiddelde een beetje 13k volgens mij?![]()
Ik mis de optie: ik denk dat ik het heb gehad.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:54 schreef Benny het volgende:
[poll=3290]![]()
Gisterenochtend was er een storing in CoronIT, kan best dat er een klein beetje niet doorgekomen is.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gister net wat minder dan 10k toch? Grote kans dat er nu gewoon wat achterstallige administratie bij zit dan. Laatste dagen is het gemiddelde een beetje 13k volgens mij?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is net Tinder...quote:Op woensdag 22 december 2021 15:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik mis de optie: ik denk dat ik het heb gehad.![]()
![]()
Knaldrang?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:25 schreef Questular het volgende:
Gaan we nu Amsterdam zien knallen met de cijfers door omnicron?Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ja. Ik heb uit betrouwbare bron dat het nieuwe Pfizer vaccin Optimus heet en de nieuwe Moderna variant BMBLB.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaan de Omicrons ons al grijpen?![]()
En hij wordt ingekocht door decepticon?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Ik heb uit betrouwbare bron dat het nieuwe Pfizer vaccin Optimus heet en de nieuwe Moderna variant BMBLB.![]()
Nee. Hugo Witwicky.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:35 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
En hij wordt ingekocht door decepticon?![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:35 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
En hij wordt ingekocht door decepticon?kinderen van de jaren 80 weten.
![]()
![]()
Dat er op Urk nog twee mensen te vinden waren die nog niet waren besmet met Corona verbaast meAlius aliud dicit![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]kinderen van de jaren 80 weten.
[ afbeelding ]![]()
Op zich wel toepasselijk: transformer kabinet
![]()
De nieuwe patient 0 daarquote:Op woensdag 22 december 2021 15:37 schreef Mrmime het volgende:
Dat er op Urk nog twee mensen te vinden waren die nog niet waren besmet met Corona verbaast me![]()
![]()
Deze bazenseriequote:Op woensdag 22 december 2021 15:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]kinderen van de jaren 80 weten.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Gemeentes met +5 besmettingen:
812 Amsterdam
534 Rotterdam
383 's-Gravenhage
339 Utrecht
206 Tilburg
192 Haarlemmermeer
169 Almere
167 Eindhoven
163 Groningen
159 Amersfoort
158 Haarlem
146 Breda
135 Apeldoorn
108 Dordrecht
108 Leiden
106 Zaanstad
104 Maastricht
102 Delft
99 ArnhemGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik weet nog dat ik er pas veel later achterkwam dat die trailer van Optimus prime gewoon uit beeld ging bij transformeren en dan bij terugtransformeren weer in beeld werd geredenquote:
https://nos.nl/artikel/24(...)ele-omikron-boostersquote:Nederland koopt 12 miljoen potentiële omikron-boosters
Nederland heeft 12 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin besteld die mogelijk als eerste zijn aangepast aan de omikron-variant. Dat zegt het ministerie van Volksgezondheid na vragen van de NOS. De vaccins worden geleverd in het tweede kwartaal van 2022 en zijn voldoende om 85 procent van alle 18-plussers een nieuwe boosterprik te geven.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En nog een en nog een en nog een.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ele-omikron-boosterswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als ze nou alvast boosters zouden kopen voor omega, dat schijnt de eindbaas te zijn.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ele-omikron-boostersThat's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Haha ja dat kennen we nog. Weet u nog? AstraZeneca dat als eerste geleverd zou worden waar het hele proces op ingericht was…quote:Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ele-omikron-boosterszie email 27 oktober![]()
Zijn dat wel genoeg?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ele-omikron-boostersIsn't it ironic, don't you think
Nee, dat is voldoende voor 85% van de NL-ers boven de 18. Dat staat er tochquote:
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik heb nu een Moderna vaccinatie, zouden ze dan weer Moderna geven of zouden ze alleen Pfizer gegeven?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maakt niet uit.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:05 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb nu een Moderna vaccinatie, zouden ze dan weer Moderna geven of zouden ze alleen Pfizer gegeven?zie email 27 oktober![]()
en toen bleek dat er nog helemaal niks voorbereid/ingericht was toen er vaccins kwamen.....quote:Op woensdag 22 december 2021 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Haha ja dat kennen we nog. Weet u nog? AstraZeneca dat als eerste geleverd zou worden waar het hele proces op ingericht was…woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Wel vervelend voor betrokkenen en sws wanneer iemand last (ervan) heeft.quote:bron: nu.nl Volgens bijwerkingencentrum Lareb is het mogelijk dat een coronaprik leidt tot tijdelijke menstruatiestoornis. Van de ongeveer 6,4 miljoen gevaccineerde vrouwen in ons land heeft Lareb tot 1 december meer dan 17.000 meldingen ontvangen van tijdelijke menstruatieproblemen.
Ook hier zal het in het duister tasten zijn wat dit bij die dames veroorzaakt heeft.
Technisch gezien, interessant of -en hoe dit wordt gemonitord voor/bij komende boosters."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Hoho. Wij doen niet aan symboliek. Wij doen het zorgvuldig! Half januari.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en toen bleek dat er nog helemaal niks voorbereid/ingericht was toen er vaccins kwamen.....zie email 27 oktober![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
@:Janneke141 heeft hier vast een pittige mening over.Ik ben murw. Ik heb geen meningen meer.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wou @:janneke141 er ook net bij halen. Wat een drama joh.
Maar goed, weekje extra vakantie. Kan geen kwaad, beter dat dan dat oma dood gaat!
Mvg, het red team en apologeten
Maar als je je afvraagt of ik dit herken: 100%. Er is geen beginnen aan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Deze was ik gisteren vergeten
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Wie doet dat?quote:Op woensdag 22 december 2021 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom denken hele volksstammen tegenwoordig dat het normaal is om een Minister President of Minister bij zijn voornaam aan te spreken?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik zie het al voor me. De Corona Vaccine Gamesquote:Op woensdag 22 december 2021 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, dat is voldoende voor 85% van de NL-ers boven de 18. Dat staat er tochIsn't it ironic, don't you think
Flinke foutpositief nog, die zelftestjes.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:11 schreef LTVDK het volgende:
Deze was ik gisteren vergeten
[ afbeelding ]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Meh. Ik miste je wel al een tijdje in het topic!quote:Op woensdag 22 december 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben murw. Ik heb geen meningen meer.
Maar als je je afvraagt of ik dit herken: 100%. Er is geen beginnen aan.![]()
beter dan fout negatiefquote:Op woensdag 22 december 2021 16:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Flinke foutpositief nog, die zelftestjes.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Sylvana Simons: ‘We hebben nog geen echte lockdown gehad, nog niet echt pijn geleden’
https://www.tubantia.nl/p(...)jn-geleden~a17d51c9/
Hoe krijg je het verdomme uit je strot zeg…zie email 27 oktober![]()
Daarvan was bekend dat die dingen niet zuiver waren.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Darkest days could be behind us as data hint that omicron cases may have peaked
Met escape kun je de paywall popup omzeilen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mooi getimed op de 22e!quote:Op woensdag 22 december 2021 16:16 schreef _serial_ het volgende:
Met escape kun je de paywall popup omzeilen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Via dezelfde weg als het erin is gekomen, denk ik.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
Hoe krijg je het verdomme uit je strot zeg…crap in = crap out![]()
Hier op de eerste dag met symptomen heel licht positief op zelftest, PCR van een paar uur later negatief. Omdat mn vriend ook positief was wist ik bijna zeker dat dat niet kon kloppen. 2 dagen later nog een keer PCR: positief. Achteraf las ik dat PCR iets van 30% kans op vals negatief heeft in de eerste dagen na infectie.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Flinke foutpositief nog, die zelftestjes.![]()
Wat geeft ze als argument wat voor pijn? Betaalmuurquote:Op woensdag 22 december 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
Sylvana Simons: ‘We hebben nog geen echte lockdown gehad, nog niet echt pijn geleden’
Hoe krijg je het verdomme uit je strot zeg…![]()
![]()
die komt geen restaurant meer inquote:Op woensdag 22 december 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op woensdag 22 december 2021 16:16 schreef _serial_ het volgende:
Met escape kun je de paywall popup omzeilen.Maar de lockdown was onvermijdelijk volgens demissionair MP Ruttequote:Prof Naismith said there was always a danger of being over-optimistic and acting too late, but added: “If it turns out to be mild, then acting too quickly will be seen to have damaged livelihoods for no reason. This will damage the economy and, in time, public services.Isn't it ironic, don't you think
Hoe lang gaat het nog duren, voordat de EU gaat uitonderhandelen dat de patenten vrijgegeven moeten worden en landen de mogelijkheid moeten krijgen om zelf fabrieken op te zetten?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ele-omikron-boostersCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Niets. “Ja het kan gewoon, ja dat doet pijn maar dat is solidariteit”quote:Op woensdag 22 december 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat geeft ze als argument wat voor pijn? Betaalmuurzie email 27 oktober![]()
Daar heeft de EU toch bij lange na de onderhandelingspositie niet voor, Pfizer is gek. Sowieso is Duitsland daar (terecht) fel op tegen, dus vergeet dat maar.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lang gaat het nog duren, voordat de EU gaat uitonderhandelen dat de patenten vrijgegeven moeten worden en landen de mogelijkheid moeten krijgen om zelf fabrieken op te zetten?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dit zit achter een betaalmuur maar ik ben 70% zeker dat ze de donkere bevolking noemt als groep die ècht heeft geleden.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
Hoe krijg je het verdomme uit je strot zeg…Makkelijk eerste![]()
Die joker kan je toch niet blijven trekken. Toch? Toch?quote:Op woensdag 22 december 2021 16:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dit zit achter een betaalmuur maar ik ben 70% zeker dat ze de donkere bevolking noemt als groep die ècht heeft geleden.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het levert Pfizer maar tientallen miljarden aan omzet op inderdaad.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:24 schreef nostra het volgende:
Daar heeft de EU toch bij lange na de onderhandelingspositie niet voor, Pfizer is gek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Welke omzet als ze het patent liften? Verder kost het Pfizer geld en de EU levens als het daarop zou afketsen, succes met je keihard op te stellen. Pfizer loopt gewoon weg hoor (je komt toch wel terug) en de tijd tikt door.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het levert Pfizer maar tientallen miljarden aan omzet op inderdaad.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Goh, dat had niemand zien aankomen natuurlijk, dat argument van pasjeshouders raakt ook kant noch wal gezien er geen pascontrole is (op identiteit) en dus iedereen die een pasje in een app scant zo binnen kan komenquote:Topdrukte bij Makro: ‘Dit is heel zuur voor winkeliers’
De niet-essentiële winkels op Schiphol gingen gisteren na kritiek van de Tweede Kamer alsnog dicht, maar bij de groothandels is het business as usual. Topdrukte, ook bij de non-foodafdelingen. ,,Hier is geen sprake van solidariteit.’’
Alleen de mondkapjes en een zeeppompje bij de entree herinneren aan de pandemie. Vrijwel niemand gebruikt het. Precies een jaar geleden leidde het massale funshoppen bij met name de Makro tot veel kritiek. Niet alleen bij ondernemers die noodgedwongen hun deuren moesten sluiten, ook de politiek oefende druk uit op de groothandels om hun non-foodafdelingen tijdelijk te sluiten.
Makro, Sligro en Hanos gingen toen overstag, maar daar is nu geen sprake van. Makro-woordvoerder Marleen Acket ‘ziet geen aanleiding’ om de afdelingen waar geen eten en drinken wordt verkocht, deze keer op slot te gooien. ,,Ja, het is druk, maar niet extreem. We houden de boel goed in de gaten met camera's. De dagen voor Kerstmis zijn altijd druk, maar we hebben niet het idee dat klanten komen funshoppen bij ons. Het is ook niet zo dat iedereen naar binnen mag, alleen pasjeshouders. Dat scheelt behoorlijk. De klanten die bij ons naar binnen gaan, zijn ondernemers die producten hoofdzakelijk nodig hebben voor hun zaak. We zijn niet voor niets een essentiële winkel en houden ons strikt aan de regels.’’
https://www.bndestem.nl/w(...)winkeliers~a8fc7e97/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Stiekem levert Sylvana ook wel het argument waarom politici het vaak niet lijken te begrijpen: hun leven gaat wèl door. Zwaarder dan ooit. Die zijn gewend continu druk bezig te blijven en daar heeft Corona weinig aan veranderd. Terwijl de frustratie van een groot deel van de mensen (inclusief ik) juist is dat er veel drukte is weg te vallen, zowel binnen als buiten werk. Niet meer naar kantoor mogen, veel alleen thuis zitten, geen horeca en sport ter afleiding/ontspanning, etc. Dat stukje empathie mis je enorm bij politici en overigens ook OMT-leden die haast een dagtaak hebben aan het virus bestrijden.Makkelijk eerste![]()
vanaf Juli weer boosteren, anders koop je de shit ook niet!quote:Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ele-omikron-boosters![]()
Tuurlijk wel. Alles is een bruggetje daar naar toe voor Rosa Parks.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Die joker kan je toch niet blijven trekken. Toch? Toch?![]()
Sowieso een vermoeiende vrouw waar niets anders uit komt dan genuil waar geen hond op zit te wachten.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
Er was een keer ergens een groot interview met Simons met als titel “mensen denken dat ik achter elke boom racisme zoek”. Ik dacht alleen maar: dat is toch ook zoquote:Op woensdag 22 december 2021 16:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Die joker kan je toch niet blijven trekken. Toch? Toch?
Niet verder gelezen![]()
Zo'n hallucinant zie ik hier op COR af en toe ook wel eens aanwippen en zijn (of haar?) drek spuien.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:15 schreef trein2000 het volgende:
Hoe krijg je het verdomme uit je strot zeg…I'll give you something to do![]()
Of ze zijn van plan om ook van een ander merk (Moderna?) Omikronspuitjes te kopen. Of ze falen weer eens, ik verwacht min of meer dat laatstequote:Op woensdag 22 december 2021 16:12 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me. De Corona Vaccine Games
Mooie rustige uitleg in video.
Omicron gevallen aldaar sinds eind Nov, nog geen enkel IC geval, 15 opnames maar mogelijk incidental findings (als in opgenomen met een andere reden en positief bij routinetest)![]()
Snap nooit zo goed van mensen dat ze zo'n groot gebrek aan zelfkennis hebben. Je kijkt jezelf toch ook wel eens terug en denkt dan "tja, dat kan allemaal wel wat handiger". Nou ja, blijkbaar niet. Maar goed, laat haar lekker haar communistische gal spuwen, het is zo op zijn tijd ook wel amusant. Er zijn er alleen wat te veel in die categorie inmiddels.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er was een keer ergens een groot interview met Simons met als titel “mensen denken dat ik achter elke boom racisme zoek”. Ik dacht alleen maar: dat is toch ook zo
Niet verder gelezenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat alleen thuiszitten begint er bij mij ook wel stevig in te hakken moet ik zeggen.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Stiekem levert Sylvana ook wel het argument waarom politici het vaak niet lijken te begrijpen: hun leven gaat wèl door. Zwaarder dan ooit. Die zijn gewend continu druk bezig te blijven en daar heeft Corona weinig aan veranderd. Terwijl de frustratie van een groot deel van de mensen (inclusief ik) juist is dat er veel drukte is weg te vallen, zowel binnen als buiten werk. Niet meer naar kantoor mogen, veel alleen thuis zitten, geen horeca en sport ter afleiding/ontspanning, etc. Dat stukje empathie mis je enorm bij politici en overigens ook OMT-leden die haast een dagtaak hebben aan het virus bestrijden.
Voor wie het interesseert of gewoon leuk vindt: https://covariants.org/variants/21K.Omicron
Een site die van varianten de verschillen bijhoudt en overzichtelijk optekent.
//--//
Ook om aan te geven dat - technisch - er meer varianten te onderscheiden dan de vijf waar de WHO zich op focust(e). Ook nuttig vooe TweedeKamer leden wanneer zij een volgende keer, vragen gaan stellen over/voor welke (sub)variant een instituut dan uitspraken doet.
Naast de momentele Omicron-21K is er de 21L variant daarvan, die weer daarvan afwijkt en samen weer lid zijn van de 21M familie. Dit om even aan te geven dat de classificatie een wetenschap op zichzelf is, laat staan dat het mogelijk is om testen te doen en/of zinnige maatregelen te nemen.
Wat instanties/landen vooral doen is tegen een geduide naam vechten totdat die wordt overschaduwd door een opvolger die met een naam, dan de plaats zal innemen als nieuwe vijand die met dezelfde middelen bestreden moet worden. Ik hoop dat in de te maken lange termijn strategie geen focus zal zijn op specifieke varianten, zoals boosteren voor een bepaalde versie."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
logisch na 20 maanden........quote:Op woensdag 22 december 2021 16:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat alleen thuiszitten begint er bij mij ook wel stevig in te hakken moet ik zeggen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Je moet wel echt compleet amoreel zijn als je een continent zou laten vergaan als bedrijf zijnde.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Welke omzet als ze het patent liften? Verder kost het Pfizer geld en de EU levens als het daarop zou afketsen, succes met je keihard op te stellen. Pfizer loopt gewoon weg hoor (je komt toch wel terug) en de tijd tikt door.
"Hé, ik heb hier het medicijn tegen kanker, maar ik vraag er wel teringveel geld voor, fijn hoe rijk ik daarvan word, hè?"Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou is een continent laten vergaan wel enigszins overtrokken natuurlijk om het eufemistisch te stellen, maar dat is ook niet wat Pfizer doet. Die vraagt er een prijs voor en verdient er aan inderdaad, maar dat zijn geen achterlijke marges. Wat is überhaupt nou precies wat je van die mannen wil dan: dat ze zich de komende maanden compleet gaan toeleggen op het ontwikkelen, of aanpassen zo je wil, van het vaccin, dat ze al die miljarden zelf ophoesten en in the end één of andere Teva-kloon het resultaat gaat produceren? Sounds like a plan.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Je moet wel echt compleet amoreel zijn als je een continent zou laten vergaan als bedrijf zijnde.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ongeveer 20 euro per prikquote:Op woensdag 22 december 2021 16:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou is een continent laten vergaan wel enigszins overtrokken natuurlijk om het eufemistisch te stellen, maar dat is ook niet wat Pfizer doet. Die vraagt er een prijs voor en verdient er aan inderdaad, maar dat zijn geen achterlijke marges. Wat is überhaupt nou precies wat je van die mannen wil dan: dat ze zich de komende maanden compleet gaan toeleggen op het ontwikkelen, of aanpassen zo je wil, van het vaccin, dat ze al die miljarden zelf ophoesten en in the end één of andere Teva-kloon het resultaat gaat produceren? Sounds like a plan.Isn't it ironic, don't you think
https://www.oxfamnovib.nl(...)er-duurder-dan-nodigquote:Op woensdag 22 december 2021 16:59 schreef nostra het volgende:
Die vraagt er een prijs voor en verdient er aan inderdaad, maar dat zijn geen achterlijke marges.https://www.oxfam.org/en/(...)while-worlds-poorestquote:De kosten voor het vaccineren van de wereldbevolking tegen corona kunnen op zijn minst vijf keer goedkoper zijn als farmaceuten niet van hun monopolies hadden geprofiteerd, zo stelt de People’s Vaccine Alliance waar Oxfam Novib lid van is. Nieuw onderzoek toont aan dat Pfizer/BioNTech en Moderna een meerprijs van 41 miljard US-dollar rekenen aan overheden.quote:Despite receiving public funding of over $8 billion, the three corporations have refused calls to urgently transfer vaccine technology and know-how with capable producers in low- and middle-income countries via the World Health Organisation (WHO), a move that could increase global supply, drive down prices and save millions of lives. In Moderna's case, this is despite explicit pressure from the White House and requests from the WHO that the company collaborate in and help accelerate its plan to replicate the Moderna vaccine for wider production at its mRNA hub in South Africa.
While Albert Bourla, the CEO of Pfizer, described the call to share vaccine recipes 'dangerous nonsense,' the WHO emergency use approval of the Indian vaccine Covaxin earlier this month is clear evidence that developing countries have the capacity and expertise.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En het is nu echt niet zo alsof er niets aan gedaan kan worden. Zelfs het ultrakapitalistische VS staat aan de andere kant...Het zijn vooral landen als het VK (goh, waar komt AZ vandaan) en Duitsland (goh, waar komt Pfizer vandaan) die het blokkeren.quote:More than 100 nations, led by South Africa and India —with the support of the US— have been calling for the TRIPS waiver, which also has the support of over 100 past and present world leaders and Nobel laureates.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Pfizer komt uit de US en heeft geen cent aan funding van de federale overheid ontvangen, behalve een afnamegarantie als het zou lukken. BIontech wel van de Duitsers, dat klopt. Maar wat wil je die mannen nou laten doen dan? Tegen kostprijs (of zelfs productieprijs) van sec dat medicijn laten leveren? Wat is hun incentive dan om ook maar iets te doen? Waar financieren ze het overgrote deel van de onderzoeken dan mee die totaal mislukken? Wie verstrekt überhaupt financiering aan die hut als daar geen rendement tegenover mag staan?quote:Op woensdag 22 december 2021 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Het zijn vooral landen als het VK (goh, waar komt AZ vandaan) en Duitsland (goh, waar komt Pfizer vandaan) die het blokkeren.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Heuuuj alle boomers mogen wel naar Oostenrijk.
U weet wel, die groep waar we het allemaal voor hebben gedaan.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is wel erg suf ja, dat als je je skivakantie in Oostenrijk had geboekt voor tussen kerst en oud & nieuw je niet kan gaan omdat je hier nog niet eens de kans hebt gehad een booster te halenquote:Op woensdag 22 december 2021 17:14 schreef DonDruiper het volgende:
U weet wel, die groep waar we het allemaal voor hebben gedaan.Zullen de ondernemers in Oostenrijk die afhankelijk zijn van het toerisme ook echt blij van worden.
Nog wat helikoptertjes erbij om ze af te voeren als ze toch wat minder die jonge hinde blijken te zijn maakt de afrekening helemaal compleet.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:14 schreef DonDruiper het volgende:
U weet wel, die groep waar we het allemaal voor hebben gedaan.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Maar los daarvan, "we" zijn in het rijke westen als een debiel alle beschikbare vaccins voor de zekerheid op aan het kopen maar verbazen ons tegelijkertijd dat de fabrikant die vaccins niet kosteloos beschikbaar stelt.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Pfizer komt uit de US en heeft geen cent aan funding van de federale overheid ontvangen, behalve een afnamegarantie als het zou lukken. BIontech wel van de Duitsers, dat klopt. Maar wat wil je die mannen nou laten doen dan? Tegen kostprijs (of zelfs productieprijs) van sec dat medicijn laten leveren? Wat is hun incentive dan om ook maar iets te doen? Waar financieren ze het overgrote deel van de onderzoeken dan mee die totaal mislukken? Wie verstrekt überhaupt financiering aan die hut als daar geen rendement tegenover mag staan?![]()
Op weg naar groepsimmuniteitquote:Op woensdag 22 december 2021 17:20 schreef Za het volgende:
Denemarken, van 13.000 naar 21.000 in 1 dag.![]()
![]()
![]()
Hoeveel ziekenhuisopnames? Hoeveel overleden mensen?quote:Op woensdag 22 december 2021 17:20 schreef Za het volgende:
Denemarken, van 13.000 naar 21.000 in 1 dag.![]()
Ja, naar de toekomst toe is het natuurlijk al helemaal wonderlijk als je verwacht dat dat pro deo gaat gebeuren. En sowieso mogen we ons in onze handjes knijpen dat we überhaupt in de positie zijn om dat te kúnnen doen; het laatste waar je je nou druk om moet maken is die paar honderd miljoen die dat "kost". Ga dan om tafel en onderhandel goede prijzen en T&C voor COVAX, daar schiet je meer mee op als je per se altruïstisch wil doen. Maar dat laatste willen we natuurlijk pas zodra wijzelf (als westen) vierdubbel geboosterd zijn en nog wat reservevoorraad op de plank hebben liggen; dan gaan we eens om ons heen kijken naar de rest van de wereld.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:21 schreef chratnox het volgende:
Maar los daarvan, "we" zijn in het rijke westen als een debiel alle beschikbare vaccins voor de zekerheid op aan het kopen maar verbazen ons tegelijkertijd dat de fabrikant die vaccins niet kosteloos beschikbaar stelt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja ik hoorde laatste dat Phizer op voorhand 2.3 miljard doller erin pompte en gokte op een goed vaccin. Die shit is niet goedkoopquote:Op woensdag 22 december 2021 17:13 schreef nostra het volgende:
Pfizer komt uit de US en heeft geen cent aan funding van de federale overheid ontvangen, behalve een afnamegarantie als het zou lukken. BIontech wel van de Duitsers, dat klopt. Maar wat wil je die mannen nou laten doen dan? Tegen kostprijs (of zelfs productieprijs) van sec dat medicijn laten leveren? Wat is hun incentive dan om ook maar iets te doen? Waar financieren ze het overgrote deel van de onderzoeken dan mee die totaal mislukken? Wie verstrekt überhaupt financiering aan die hut als daar geen rendement tegenover mag staan?
15 zkn 4 IC, geen overledenen.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:24 schreef mir1986 het volgende:
Hoeveel ziekenhuisopnames? Hoeveel overleden mensen?
Zkn en IC betreft mogelijk 50% incidental findings, dus 7-2.
Die 21.000 dagelijkse positieve tests betreft bevestigde gevallen werkelijk aantal zal een veelvoud zijn.![]()
Moderna heeft meen ik wel een sloot aan subsidie gehadquote:Op woensdag 22 december 2021 17:25 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja ik hoorde laatste dat Phizer op voorhand 2.3 miljard doller erin pompte en gokte op een goed vaccin. Die shit is niet goedkoop![]()
Geef t een week of 2 voor je daar met enige zekerheid iets over kan zeggenquote:Op woensdag 22 december 2021 17:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel ziekenhuisopnames? Hoeveel overleden mensen?![]()
Groep 70+ers die naar Oostenrijk gaan zal niet groot zijnquote:Op woensdag 22 december 2021 17:14 schreef DonDruiper het volgende:
U weet wel, die groep waar we het allemaal voor hebben gedaan.![]()
Willen jullie de economie ook verbouwen om een corona proof samenleving te krijgen?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Haal je toch in Duitsland een booster.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:48 schreef Blik het volgende:
Godver, ik ga naar oostenrijk eind januari. Maar mag officieel pas een booster half maart…![]()
Als dat betekent dat je pas recent je tweede prik gehaald hebt, is het toch ook goed? Of moet je dan alsnog in quarantaine?quote:Op woensdag 22 december 2021 17:48 schreef Blik het volgende:
Godver, ik ga naar oostenrijk eind januari. Maar mag officieel pas een booster half maart…![]()
Dat zet après ski in een ander licht.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:48 schreef Blik het volgende:
Godver, ik ga naar oostenrijk eind januari. Maar mag officieel pas een booster half maart…crap in = crap out![]()
Dat lijkt me heel positief!quote:Op woensdag 22 december 2021 17:28 schreef Za het volgende:
[..]
15 zkn 4 IC, geen overledenen.
Zkn en IC betreft mogelijk 50% incidental findings, dus 7-2.
Die 21.000 dagelijkse positieve tests betreft bevestigde gevallen werkelijk aantal zal een veelvoud zijn.![]()
302 opnames in Londen. Volgens mij was het record rond de 800.quote:
Aangezien deze mensen 10 dagen geleden besmet waren...shit is aan daar.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 17:53:20 ]![]()
Nee, ik heb 2 weken geleden corona gehad.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als dat betekent dat je pas recent je tweede prik gehaald hebt, is het toch ook goed? Of moet je dan alsnog in quarantaine?
Dus dan mag ik pas begin/half maart officieel de booster![]()
Er is sowieso geen apreski.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zet après ski in een ander licht.
Je kan naar Frankrijk rijden voor je booster. Of Duitsland.
Wel weer allemaal hoepels natuurlijk.
Gelukkig lopen we hier nog steeds te kutten met jaartallen.
Wat een land
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
3u rijden op en neer voor een (illegale) booster… wat voor wereld leven we in, wat een quatschquote:Op woensdag 22 december 2021 17:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Haal je toch in Duitsland een booster.![]()
apen landquote:Op woensdag 22 december 2021 17:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er is sowieso geen apreski.
Je kan naar Frankrijk rijden voor je booster. Of Duitsland.
Wel weer allemaal hoepels natuurlijk.
Gelukkig lopen we hier nog steeds te kutten met jaartallen.
Wat een land![]()
Hoezo illegaal?quote:Op woensdag 22 december 2021 17:54 schreef Blik het volgende:
[..]
3u rijden op en neer voor een (illegale) booster… wat voor wereld leven we in, wat een quatsch
Eens met je tweede zin.
De wereld is collectief gek geworden.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Sorry. Ik vat m nuquote:Op woensdag 22 december 2021 17:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Booster na de skivakantie, woordgrap die blijkbaar niet duidelijk was.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Want hoeveel besmettingen waren er met die 800 ziekenhuisopnames?quote:Op woensdag 22 december 2021 17:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
302 opnames in Londen. Volgens mij was het record rond de 800.
Aangezien deze mensen 10 dagen geleden besmet waren...shit is aan daar.![]()
Ja het gaat nergens over maar anders gaat het skiën em niet worden.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:54 schreef Blik het volgende:
[..]
3u rijden op en neer voor een (illegale) booster… wat voor wereld leven we in, wat een quatsch![]()
Hahahaquote:Op woensdag 22 december 2021 17:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Booster na de skivakantie, woordgrap die blijkbaar niet duidelijk was.Isn't it ironic, don't you think
Uk haalt 150.000 nog wel voor einde kerstvakantieEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Beter gooit Boris de boel niet dicht. Ik hoop wel nog op voetbal en darten komende tijd.quote:
#prayforboris🫖![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)-omikronvariant.htmlquote:Cijfers laboratoria bevestigen snelle opmars omikronvariant
Testresultaten van laboratoria duiden erop dat de omikronvariant van het coronavirus zich zoals verwacht snel verspreidt in Nederland en binnenkort dominant zal zijn.
Bijna drieduizend testmonsters bevatten aanwijzingen dat het om de extra besmettelijke variant gaat. Onder meer Saltro in Utrecht en een samenwerkingsverband GGD Amsterdam, Amsterdam UMC en Inbiome doen laboratoriumonderzoek naar Nederlandse testmonsters.
Als aanvulling op kiemsurveillance gebruikt het RIVM gegevens van de laboratoria die met een speciale PCR-test al een goed indicatie geven dat een testmonster vermoedelijk deze variant bevat. Een groot voordeel is dat die gegevens heel actueel zijn.Isn't it ironic, don't you think
We zitten natuurlijk wel nog met flinke Delta overlap qua opnames/doden.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
302 opnames in Londen. Volgens mij was het record rond de 800.
Aangezien deze mensen 10 dagen geleden besmet waren...shit is aan daar.![]()
zou wat zijn, een variant die je veranderd in een aapquote:Op woensdag 22 december 2021 18:05 schreef kibo het volgende:
[..]
Over een paar weken weten wat de echte apenlanden zijn.![]()
Het track record van pfizer en kanker medicatie is anders wel bewogen op zijn minst.....quote:Op woensdag 22 december 2021 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet wel echt compleet amoreel zijn als je een continent zou laten vergaan als bedrijf zijnde.
"Hé, ik heb hier het medicijn tegen kanker, maar ik vraag er wel teringveel geld voor, fijn hoe rijk ik daarvan word, hè?"![]()
Bij sommigen zou het verschil niet echt opvallenquote:Op woensdag 22 december 2021 18:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou wat zijn, een variant die je veranderd in een aap![]()
Dan heb je (vlgs mij) wel een booster maar nog geen groen vinkje, die moet door GGD geregistreerd worden. En dus NEINNEINNEIN bij die Grenze.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Haal je toch in Duitsland een booster.![]()
zijn gewoon honden die van de GGD, hopen dat ze failliet gaanquote:Op woensdag 22 december 2021 18:09 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Dan heb je (vlgs mij) wel een booster maar nog geen groen vinkje, die moet door GGD geregistreerd worden. En dus NEINNEINNEIN bij die Grenze.![]()
Nope. Je kan dan naar een apotheek lopen (meestal naast het boostercentrum), dan zetten ze je vaccinatiebewijs om in een QR-code.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:09 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Dan heb je (vlgs mij) wel een booster maar nog geen groen vinkje, die moet door GGD geregistreerd worden. En dus NEINNEINNEIN bij die Grenze.
DeutschlandGODEN.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
In het geval van het corona medicijn is dit wel min of meer betaald door de EU.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Pfizer komt uit de US en heeft geen cent aan funding van de federale overheid ontvangen, behalve een afnamegarantie als het zou lukken. BIontech wel van de Duitsers, dat klopt. Maar wat wil je die mannen nou laten doen dan? Tegen kostprijs (of zelfs productieprijs) van sec dat medicijn laten leveren? Wat is hun incentive dan om ook maar iets te doen? Waar financieren ze het overgrote deel van de onderzoeken dan mee die totaal mislukken? Wie verstrekt überhaupt financiering aan die hut als daar geen rendement tegenover mag staan?
Zo heeft pfizer al 450 miljoen euro gekregen vanuit Duitsland![]()
Overigens in alle grensplaatsjes ook vandaag nog gewoon vrij boosteren met Nederlands paspoort. Zal morgen wel een nog langere rij staan.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rantaine-wintersportquote:Het is weer ieder voor zich. Zo koos Nederland relatief vroeg voor een harde lockdown, terwijl je in België nog naar de winkel of kapper kan. Geen wintersport in Oostenrijk, want vaccinatieplicht en quarantaine? Dan is Frankrijk of Italië een alternatief. Dansen in een nachtclub? Dat kan komend weekend nog in Duitsland.
Er is, kortom, sprake van een waterbedeffect, zegt de Vlaamse viroloog Marc Van Ranst. "Dat was eerst de ene richting op, toen Belgen in Nederland koffie gingen drinken, en nu andersom."
Volgens Van Ranst heeft dat waterbedeffect nauwelijks gevolgen voor de coronacijfers in de verschillende landen. "Wanneer twee landen ongeveer dezelfde aantallen omikron hebben, is het geen grote ramp."
De situatie verandert pas als bijvoorbeeld in Nederland al heel veel omikrongevallen zijn, en in België niet. "Maar als het virus al voet aan de grond heeft, zijn het alleen wat lokale herverdelingen die je krijgt."
Allemaal geploeter in de marge. Dat Van Ranst ooit nog eens the voice of reason zou zijn…![]()
Registratie van vaccinaties wordt gedaan door het RIVM.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn gewoon honden die van de GGD, hopen dat ze failliet gaan
De GGD geeft haar vaccinaties door aan het RIVM.
Dus jij verwacht van de GGD dat ze buitenlandse vaccinaties door geeft aan het RIVM ?![]()
![]()
Illegaal in de zin van dat het in Nederland niet de bedoeling is dat je een booster haalt binnen 3 maanden na besmettingquote:Op woensdag 22 december 2021 17:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoezo illegaal?
Eens met je tweede zin.
De wereld is collectief gek geworden.
Er is een kans dat een recente besmetting als boosterprik gezien wordt, komt nog verdere communicatie over heb ik begrepen![]()
Als je aan je huisarts je Duitse vaccinatie/boosterbewijs laat zien geeft hij/zij het ook door aan de GGD. Makkelijker is om het gewoon via de Duitse app te regelen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:14 schreef kibo het volgende:
[..]
Registratie van vaccinaties wordt gedaan door het RIVM.
Dus jij verwacht van de GGD dat ze buitenlandse vaccinaties door geeft aan het RIVM ?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 17:59 schreef RipCity het volgende:
Uk haalt 1 450.000 nog wel voor einde kerstvakantie![]()
EU land, dus dat ook regelen op EU niveauquote:Op woensdag 22 december 2021 18:14 schreef kibo het volgende:
[..]
Registratie van vaccinaties wordt gedaan door het RIVM.
Dus jij verwacht van de GGD dat ze buitenlandse vaccinaties door geeft aan het RIVM ?![]()
Ja en zolang dat nog niet het geval is, dan verzwijg je je besmetting en haal je je booster. Dan kun je wel op vakantie.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Illegaal in de zin van dat het in Nederland niet de bedoeling is dat je een booster haalt binnen 3 maanden na besmetting
Er is een kans dat een recente besmetting als boosterprik gezien wordt, komt nog verdere communicatie over heb ik begrepen
De overheden zorgen voor dit soort hoepels hé.. niet de burger.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Denk dat veel mensen die booster niet nemen en gewoon wachten op de nieuwe prik die in 2e kwartaal komt…
Daarom zullen ze ook wel die 3e pushen met het groene vinkje..Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ik wacht even af of Oostenrijk nog iets gaat toevoegen voor recent besmette mensen, die kans is nog wel aanwezig. En anders ga ik gewoon in NL een booster halen voor eind januariquote:Op woensdag 22 december 2021 18:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja en zolang dat nog niet het geval is, dan verzwijg je je besmetting en haal je je booster. Dan kun je wel op vakantie.
De overheden zorgen voor dit soort hoepels hé.. niet de burger.![]()
https://www.rijksoverheid(...)rd-in-het-buitenlandquote:Op woensdag 22 december 2021 18:09 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Dan heb je (vlgs mij) wel een booster maar nog geen groen vinkje, die moet door GGD geregistreerd worden. En dus NEINNEINNEIN bij die Grenze.
Geen probleem
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211222_96263492
Viroloog Louis Kroes van het Leidse LUMC:
Vanwege die situatie zet Kroes wel zijn vraagtekens bij de door het kabinet ingestelde harde lockdown. „Ik vind het opmerkelijk dat op basis van zoveel onzekerheden een dusdanig ingrijpend beleid ingezet wordt, dat volledig op het voorzorgsprincipe gebaseerd is en waarin je dus weer veel van de maatschappij vraagt. In feite gaat het maar om een specifiek scenario in één model waarvoor gevreesd wordt, dat is een niet al te stevige basis.”Alpha kenny one![]()
Goedzo.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:29 schreef Zwansen het volgende:
Er is al een uur niks gepost over de opnames in Zuid-Afrika. Ik ga me zorgen maken.
Grote zorgen.. daar houden we van.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ws al een uur lang geen nieuwe opnamesquote:Op woensdag 22 december 2021 18:29 schreef Zwansen het volgende:
Er is al een uur niks gepost over de opnames in Zuid-Afrika. Ik ga me zorgen maken.![]()
Boosterprik uit buitenland niet registrerenquote:Op woensdag 22 december 2021 18:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)rd-in-het-buitenland
Geen probleem
Op dit moment is het nog niet mogelijk om een boosterprik die in het buitenland is gezet op deze manier te laten registreren. Er wordt gewerkt aan een oplossing.![]()
Alweer een viroloog die zich zonodig moet profileren in de media.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:30 schreef falling_away het volgende:
Vanwege die situatie zet Kroes wel zijn vraagtekens bij de door het kabinet ingestelde harde lockdown. „Ik vind het opmerkelijk dat op basis van zoveel onzekerheden een dusdanig ingrijpend beleid ingezet wordt, dat volledig op het voorzorgsprincipe gebaseerd is en waarin je dus weer veel van de maatschappij vraagt. In feite gaat het maar om een specifiek scenario in één model waarvoor gevreesd wordt, dat is een niet al te stevige basis.”
Zit ws vanavond met een stijfje al de nieuwssites uit te pluizen![]()
![]()
Wel meer die het hoogst opmerkelijk vinden.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:30 schreef falling_away het volgende:
Vanwege die situatie zet Kroes wel zijn vraagtekens bij de door het kabinet ingestelde harde lockdown. „Ik vind het opmerkelijk dat op basis van zoveel onzekerheden een dusdanig ingrijpend beleid ingezet wordt, dat volledig op het voorzorgsprincipe gebaseerd is en waarin je dus weer veel van de maatschappij vraagt. In feite gaat het maar om een specifiek scenario in één model waarvoor gevreesd wordt, dat is een niet al te stevige basis.”
Maar ja, here we are..
Voelde het gisteren als 3 weken, vandaag voelt het al als 5 weken.Go hard or go home![]()
Expotentiele groeiquote:Op woensdag 22 december 2021 18:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Wel meer die het hoogst opmerkelijk vinden.
Maar ja, here we are..
Voelde het gisteren als 3 weken, vandaag voelt het al als 5 weken.![]()
![]()
Heeft u uw 3e prik binnen de EU ontvangen? Dan geeft het land dat u gevaccineerd heeft u een coronabewijs (Digitaal Corona Certificaat).quote:Op woensdag 22 december 2021 18:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Boosterprik uit buitenland niet registreren
Op dit moment is het nog niet mogelijk om een boosterprik die in het buitenland is gezet op deze manier te laten registreren. Er wordt gewerkt aan een oplossing.![]()
Wat een armoequote:Op woensdag 22 december 2021 18:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Boosterprik uit buitenland niet registreren
Op dit moment is het nog niet mogelijk om een boosterprik die in het buitenland is gezet op deze manier te laten registreren. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
3de prik is anders dan booster.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Heeft u uw 3e prik binnen de EU ontvangen? Dan geeft het land dat u gevaccineerd heeft u een coronabewijs (Digitaal Corona Certificaat).![]()
Waar komt trouwens vandaan dat Denemarken 21.000 besmettingen heeft? Het zijn er ruim 13.000 vandaag met als kanttekening dat er 8.000 testresultaten als "niet eenduidig". Dat wil niet zeggen dat al die 8.000 alsnog positief gaan zijn.
https://covid19.ssi.dk/overvagningsdata/daglige-covid-19-tal (Deense RIVM)![]()
Nee de 'experts' die elke avond bij op1 zitten die liefst nog strengere maatregelen willen proberen zich niet te profileren zekerquote:Op woensdag 22 december 2021 18:34 schreef kibo het volgende:
[..]
Alweer een viroloog die zich zonodig moet profileren in de media.
Zit ws vanavond met een stijfje al de nieuwssites uit te pluizenDeze hele crisis is een grote egoboost voor virologen.
maar deze Louis Kroes heeft gewoon 100% gelijk.Alpha kenny one![]()
Betaalmuur. Kutkrant.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:30 schreef falling_away het volgende:
Vanwege die situatie zet Kroes wel zijn vraagtekens bij de door het kabinet ingestelde harde lockdown. „Ik vind het opmerkelijk dat op basis van zoveel onzekerheden een dusdanig ingrijpend beleid ingezet wordt, dat volledig op het voorzorgsprincipe gebaseerd is en waarin je dus weer veel van de maatschappij vraagt. In feite gaat het maar om een specifiek scenario in één model waarvoor gevreesd wordt, dat is een niet al te stevige basis.”![]()
Ze slaan nog op op floppy's.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De GGD moet de Windows 3.1 systemen nog even updaten.
Dat duurt nou eenmaal wat langer. Wel heel zorgvuldig.Zuiger van het FOK!-OMT
Forum Opties Forumhop: Hop naar: