abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:45:03 #2
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_202738419
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ook van Mercedes onverstandig om dat vuurtje op te stoken, die wisten zondag al dat protesteren nutteloos was maar de boel op het spits drijven tot bijna de prijsuitreiking van donderdag en dan Toto en Lewis die niet op komen dagen, allemaal fuel for idiots.
Misschien dat het onverstandig was maar ik begrijp het wel. En inmiddels is de toon al behoorlijk gematigd dacht ik zo. Ik zou ze niet verantwoordelijk durven stellen voor het gemauw van de gekkies op Twitter.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:46:53 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202738455
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:45 schreef beantherio het volgende:

[..]
Misschien dat het onverstandig was maar ik begrijp het wel. En inmiddels is de toon al behoorlijk gematigd dacht ik zo. Ik zou ze niet verantwoordelijk durven stellen voor het gemauw van de gekkies op Twitter.
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:55:32 #4
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_202738628
Zo ik heb me naslagwerk/leesvoer binnen *O* dus k hoef me niet te vervelen in de lockdown

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_202738712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.

Sterker nog, ik vind dat voor iemand die zo bezig is met social media en zijn eigen imago, eigenlijk een morele plicht.

Als je dat in goede tijden gebruikt voor je eigen eer en roem, mag je het ook wel even in the picture houden als je fans zo uit de bocht vliegen.

Hij is niet verantwoordelijk voor het gedrag van zijn fans, maar hij heeft er wel invloed op en dat weet hij natuurlijk verdomde goed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 december 2021 @ 18:40:23 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_202740253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:55 schreef RAVW het volgende:
Zo ik heb me naslagwerk/leesvoer binnen *O* dus k hoef me niet te vervelen in de lockdown

[ link | afbeelding ]
Veel plezier.

Hier tot nu toe geen enkele last van de lockdown gehad
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 19:18:30 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202740800
https://nl.motorsport.com(...)r-verbieden/6894238/

In navolging van Formule 1-topman Ross Brawn vindt ook Mercedes-teambaas Toto Wolff dat rechtstreeks contact met de wedstrijdleider tijdens een Grand Prix verboden moet worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202741682
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Daar zou ik niet op rekenen, ik heb wat van die figuren bezig gezien op the Race en ze zijn nog steeds boos.

Speaking of...een van die wappies weet te beweren dat de bedreigingen van Latifi van Max fans komen om Hamilton fans in een kwaad daglicht te stellen. Hoe ver kun je down the rabbit hole gaan....

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 20:17:56 ]
pi_202742096
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, maar de kinderen moeten ook mee kunnen en de vrouw heeft ook inspraak.

Dus dan koop je maar weer zo'n vreselijk lelijke Porsche, of een Audi RS station (braak).

Die Alpine is wel echt leuk trouwens. Smijt autotje en helemaal niet zo duur.
Nou ja, in een huidige porsche, ferrari, lambo of zelfs een mx5 passen niet meer mensen dan 30 jaar geleden, ze zijn wel 400 tot 500 kg zwaarder geworden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_202742187
quote:
[Atle Gulbrandsen] A rumor that I heard in Abu Dhabi is that there are supposed to be two teams that have found something clever with the 2022 cars that the others have not found out. Which teams I do not know, but maybe we'll get a Brawn situation?
twitter

Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_202742211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:15 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Nou ja, in een huidige porsche, ferrari, lambo of zelfs een mx5 passen niet meer mensen dan 30 jaar geleden, ze zijn wel 400 tot 500 kg zwaarder geworden.
En meestal sneller, meer luxueus en betrouwbaarder. Oh, en veel veiliger.
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:36:00 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202742651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:18 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-verbieden/6894238/

In navolging van Formule 1-topman Ross Brawn vindt ook Mercedes-teambaas Toto Wolff dat rechtstreeks contact met de wedstrijdleider tijdens een Grand Prix verboden moet worden....
... voor andere teams, niet voor hem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202742720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En meestal sneller, meer luxueus en betrouwbaarder. Oh, en veel veiliger.
Ja, maar zoals in eerdere posts gesteld, kunnen auto's veel lichter gebouwd worden, met een kleinere motor, minder vermogen, maar met dezelfde veiligheid of zelfs betere, dezelfde snelheid en veel meer fun.

It's more fun to drive slow cars fast, than fast cars slow.

Overigens is voor het merendeel van de SUV bezitters, de SUV hopeloos overbodig, je kan hetzelfde met een veel lichtere sedan, of station.

Weer meer fun, beter voor het milieu, klimaat, gebruik van schaarse resources en veiligheid.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_202742889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:38 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Ja, maar zoals in eerdere posts gesteld, kunnen auto's veel lichter gebouwd worden, met een kleinere motor, minder vermogen, maar met dezelfde veiligheid of zelfs betere, dezelfde snelheid en veel meer fun.

It's more fun to drive slow cars fast, than fast cars slow.

Overigens is voor het merendeel van de SUV bezitters, de SUV hopeloos overbodig, je kan hetzelfde met een veel lichtere sedan, of station.

Weer meer fun, beter voor het milieu, klimaat, gebruik van schaarse resources en veiligheid.
Het Lotus principe, ja, maar ik weet niet of dat nu nog zo haalbaar is met de veiligheids en emissie eisen. Het is nog niet zo simpel om een auto lichter te maken en tegelijk veiliger en met dezelfde uitrusting die moderne autokopers verwachten.

Ze zijn er wel, overigens, Lotus bestaat ook nog steeds bijvoorbeeld.
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:56:33 #16
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202743220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
Of Ferrari en Haas (waar een groep Ferrari medewerkers zijn gestald, zoals Simone Resta)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 december 2021 @ 21:01:19 #17
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_202743366
quote:

[..]
[ twitter ]

Kan ook Mercedes/Williams zijn?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 december 2021 @ 21:05:02 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_202743488
ik hoop geen Mercedes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_202743577
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het Lotus principe, ja, maar ik weet niet of dat nu nog zo haalbaar is met de veiligheids en emissie eisen. Het is nog niet zo simpel om een auto lichter te maken en tegelijk veiliger en met dezelfde uitrusting die moderne autokopers verwachten.

Ze zijn er wel, overigens, Lotus bestaat ook nog steeds bijvoorbeeld.
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.

Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.

Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.

Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
pi_202744396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.

Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.

Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
Gordon Murray is hier ook fervent voorstander van. Zijn wel toffe filmpjes van op Youtube dat ie langs z'n collectie gaat en z'n nieuwe auto uitlegt.

Helaas is de markt er niet echt voor om volume te maken.
pi_202744745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Maar ergens is de indruk ontstaan dat een dure auto op alle vlakken 'premium' moet voelen. Als je alle 4-deurs Porsche (en andere merken) sport misbaksels buiten beschouwing laat, dan zijn ook de 911's van de wereld gericht op die pure luxe ervaring. Geen rijwind, geen bandengeluid. Je mag al blij zijn als je de motor nog kunt horen.

Maar niet alleen bij de Duitse merken. Zelfs een Honda S2000 weegt 1200+ kilo. En die beschouw ik dan nog als redelijk leuk om te rijden.

Er hoort gewoon maar één razendsnelle luxe wagen te zijn en dat is een Maserati Quattroporte. De rest moet daar ver vandaan blijven, of het moet een Aston Martin zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 december 2021 @ 22:06:32 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202745336
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoop geen Mercedes
Dan weet RB het straks ook via Albon :D
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 22:55:00 #23
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_202746610
Alpha Taiuri-RB of Force India-Mercedes

Spanning EN sensatie
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:06:41 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_202746833
quote:

[..]
[ twitter ]

Hoe kan men zoiets weten, dat andere teams niet misschien precies hetzelfde gevonden hebben?

Als het waar is dan moet het wel over RB-AT gaan, die wagens worden door dezelfde ontwerper ontworpen (in elk geval voor een groot deel).
En opzich zou het niet verbazen als Newey iets gevonden zou hebben, hij is de koning van de Aero.
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:54:56 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202747573
quote:

[..]
[ twitter ]

neem het vooralsnog met een flinke korrel zout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')