Misschien dat het onverstandig was maar ik begrijp het wel. En inmiddels is de toon al behoorlijk gematigd dacht ik zo. Ik zou ze niet verantwoordelijk durven stellen voor het gemauw van de gekkies op Twitter.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook van Mercedes onverstandig om dat vuurtje op te stoken, die wisten zondag al dat protesteren nutteloos was maar de boel op het spits drijven tot bijna de prijsuitreiking van donderdag en dan Toto en Lewis die niet op komen dagen, allemaal fuel for idiots.
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat het onverstandig was maar ik begrijp het wel. En inmiddels is de toon al behoorlijk gematigd dacht ik zo. Ik zou ze niet verantwoordelijk durven stellen voor het gemauw van de gekkies op Twitter.
Sterker nog, ik vind dat voor iemand die zo bezig is met social media en zijn eigen imago, eigenlijk een morele plicht.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.
Veel plezier.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:55 schreef RAVW het volgende:
Zo ik heb me naslagwerk/leesvoer binnendus k hoef me niet te vervelen in de lockdown
[ link | afbeelding ]
Daar zou ik niet op rekenen, ik heb wat van die figuren bezig gezien op the Race en ze zijn nog steeds boos.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verantwoordelijk is ook een groot woord maar als Hamilton verschijnt en zegt dat het klaar is dan zijn er veel gekkies die dat opvolgen.
Nou ja, in een huidige porsche, ferrari, lambo of zelfs een mx5 passen niet meer mensen dan 30 jaar geleden, ze zijn wel 400 tot 500 kg zwaarder geworden.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar de kinderen moeten ook mee kunnen en de vrouw heeft ook inspraak.
Dus dan koop je maar weer zo'n vreselijk lelijke Porsche, of een Audi RS station (braak).
Die Alpine is wel echt leuk trouwens. Smijt autotje en helemaal niet zo duur.
quote:[Atle Gulbrandsen] A rumor that I heard in Abu Dhabi is that there are supposed to be two teams that have found something clever with the 2022 cars that the others have not found out. Which teams I do not know, but maybe we'll get a Brawn situation?
En meestal sneller, meer luxueus en betrouwbaarder. Oh, en veel veiliger.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nou ja, in een huidige porsche, ferrari, lambo of zelfs een mx5 passen niet meer mensen dan 30 jaar geleden, ze zijn wel 400 tot 500 kg zwaarder geworden.
... voor andere teams, niet voor hem.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:18 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-verbieden/6894238/
In navolging van Formule 1-topman Ross Brawn vindt ook Mercedes-teambaas Toto Wolff dat rechtstreeks contact met de wedstrijdleider tijdens een Grand Prix verboden moet worden....
Ja, maar zoals in eerdere posts gesteld, kunnen auto's veel lichter gebouwd worden, met een kleinere motor, minder vermogen, maar met dezelfde veiligheid of zelfs betere, dezelfde snelheid en veel meer fun.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En meestal sneller, meer luxueus en betrouwbaarder. Oh, en veel veiliger.
Het Lotus principe, ja, maar ik weet niet of dat nu nog zo haalbaar is met de veiligheids en emissie eisen. Het is nog niet zo simpel om een auto lichter te maken en tegelijk veiliger en met dezelfde uitrusting die moderne autokopers verwachten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, maar zoals in eerdere posts gesteld, kunnen auto's veel lichter gebouwd worden, met een kleinere motor, minder vermogen, maar met dezelfde veiligheid of zelfs betere, dezelfde snelheid en veel meer fun.
It's more fun to drive slow cars fast, than fast cars slow.
Overigens is voor het merendeel van de SUV bezitters, de SUV hopeloos overbodig, je kan hetzelfde met een veel lichtere sedan, of station.
Weer meer fun, beter voor het milieu, klimaat, gebruik van schaarse resources en veiligheid.
Of Ferrari en Haas (waar een groep Ferrari medewerkers zijn gestald, zoals Simone Resta)quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
Kan ook Mercedes/Williams zijn?quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het Lotus principe, ja, maar ik weet niet of dat nu nog zo haalbaar is met de veiligheids en emissie eisen. Het is nog niet zo simpel om een auto lichter te maken en tegelijk veiliger en met dezelfde uitrusting die moderne autokopers verwachten.
Ze zijn er wel, overigens, Lotus bestaat ook nog steeds bijvoorbeeld.
Gordon Murray is hier ook fervent voorstander van. Zijn wel toffe filmpjes van op Youtube dat ie langs z'n collectie gaat en z'n nieuwe auto uitlegt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.
Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.
Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.
Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
Maar ergens is de indruk ontstaan dat een dure auto op alle vlakken 'premium' moet voelen. Als je alle 4-deurs Porsche (en andere merken) sport misbaksels buiten beschouwing laat, dan zijn ook de 911's van de wereld gericht op die pure luxe ervaring. Geen rijwind, geen bandengeluid. Je mag al blij zijn als je de motor nog kunt horen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoals in de eerdere posts besproken de Alpine A110S als voorbeeld.
Het is prima haalbaar. En lichtere sport auto's zijn simpelweg meer fun omdat je ze kan gebruiken.
Porsche kan met gemak een 911 bouwen met een 2 liter motor atmosferisch rond de 1000kg die gewoon kan voldoen aan veiligheid en emissie.
Zoals al eerder gezegd, hoe lager het gewicht, hoe lager de kinetisch energie, hoe minder zwaar en stevig de constructie hoeft te zijn.
Hoe kan men zoiets weten, dat andere teams niet misschien precies hetzelfde gevonden hebben?quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
neem het vooralsnog met een flinke korrel zoutquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Interessant als het waar is natuurlijk. 2 teams die iets "clevers" uitgevonden hebben met betrekking tot de nieuwe auto, je zou denken dat moeten dan 2 teams zijn die erg close samenwerken. Dan denk ik meteen aan Red Bull/ AlphaTauri.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |