Dat komt omdat ik overal ter werereld mijn euros neer pleurquote:Op maandag 20 december 2021 21:22 schreef Digi2 het volgende:
[
Sinds vorig jaar is de euro de meest gebruikte valuta ter wereld om betalingen te doen, net iets meer dan de US$.
Distribution of currencies worldwide in 2020, based on their transaction value
Inderdaad zo'n swap lijn heeft de centrale bank van Turkije niet met grote machtige centrale banken. Garanties afgeven is makkelijk maar waarop is dat gebaseerd? Oplopende begrotingstekorten die gemonetariseerd worden hoogst waarschijnlijk in het slechtste geval of door de tekorten te financieren middels goudverkopen door de turkse centrale bank. Die goudreserve zal dan echter snel slinken.quote:Op maandag 20 december 2021 21:31 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Aah ok, dat lijkt me geen haalbare kaart. Waarom zou een ECB of FED dat risico overnemen?
Dat ruikt zo lekker, alsof het vers uit de oven komt. Erdogan bakt er toch wel wat van. Zojuist weer een verse lading op sociale media geplaatst, mmmmmmmquote:Op maandag 20 december 2021 21:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Netjes allemaal de serienummers op volgorde, versgeprint.
Lijkt heel wat, maar het is iets van ¤80.quote:Op maandag 20 december 2021 21:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat ruikt zo lekker, alsof het vers uit de oven komt. Erdogan bakt er toch wel wat van. Zojuist weer een verse lading op sociale media geplaatst, mmmmmmm![]()
[ afbeelding ]
Ik zit te bedenken hoe je met een wat leuke leverage hier bakken met geld aan kan verdienen (a la het shorten op GME aandelen), maar het is maandagavond en ga maar geen koffie drinken.quote:Op maandag 20 december 2021 21:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Inderdaad zo'n swap lijn heeft de centrale bank van Turkije niet met grote machtige centrale banken. Garanties afgeven is makkelijk maar waarop is dat gebaseerd? Oplopende begrotingstekorten die gemonetariseerd worden hoogst waarschijnlijk in het slechtste geval of door de tekorten te financieren middels goudverkopen door de turkse centrale bank. Die goudreserve zal dan echter snel slinken.
Allemaal briefjes van ¤5. De hoogste coupures van ¤10 waren zeker opquote:Op maandag 20 december 2021 21:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lijkt heel wat, maar het is iets van ¤80.
Deugen op zijn Turks :-)quote:Op maandag 20 december 2021 21:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat ruikt zo lekker, alsof het vers uit de oven komt. Erdogan bakt er toch wel wat van. Zojuist weer een verse lading op sociale media geplaatst, mmmmmmm![]()
[ afbeelding ]
Speculeren tegen een Turkse Centrale bank die er op random momenten een paar miljard tegenaan smijt is niet voor angsthazen.quote:Op maandag 20 december 2021 21:41 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Ik zit te bedenken hoe je met een wat leuke leverage hier bakken met geld aan kan verdienen (a la het shorten op GME aandelen), maar het is maandagavond en ga maar geen koffie drinken.
Hey, de Turken zijn ook laat met het inslaan van wc-papier. Wij deden dat 2 jaar geleden massaal.quote:Op maandag 20 december 2021 21:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, maar George Soros durfde het aan om tegen de BOE te gokken terwijl die een grotere kans had dat de bundesbank ter hulp zou gaan komen. Gokken tegen een uitgeputte stand alone centrale bank zou wel eens minder eng kunnen blijken.quote:Op maandag 20 december 2021 21:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Speculeren tegen een Turkse Centrale bank die er op random momenten een paar miljard tegenaan smijt is niet voor angsthazen.
Verschil is dat ze hun wc-papier allang verbrast hebben en weer nieuwe nodig hebben. Ondertussen humor op sociale media. Als bijschrift staat hier: Dollar valt Turkse Lira aanquote:Op maandag 20 december 2021 21:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hey, de Turken zijn ook laat met het inslaan van wc-papier. Wij deden dat 2 jaar geleden massaal.
Geen grapje, een van die kut katten heeft mijn hond wel eens zo aangevallen. 😱quote:Op maandag 20 december 2021 21:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Verschil is dat ze hun wc-papier allang verbrast hebben en weer nieuwe nodig hebben. Ondertussen humor op sociale media. Als bijschrift staat hier: Dollar valt Turkse Lira aan![]()
[ twitter ]
Turkse straatkatten zijn eckte straatvechtersquote:Op maandag 20 december 2021 21:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geen grapje, een van die kut katten heeft mijn hond wel eens zo aangevallen. 😱
Mijn hond is ook Turks, die haat tegenwoordig niks meer dan katten.quote:Op maandag 20 december 2021 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Turkse straatkatten zijn eckte straatvechters
Ik zie of lees niks nieuws.quote:Op maandag 20 december 2021 10:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Onislamitisch lol. Ik weet zeker dat dat gigantische paleis wel 10 regels van de Islam schend.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 20:49 schreef Peppert het volgende:
Erdogan is een serieuze moslim, en de islamitische leer schuwt het verzamelen van rente.
Ik denk dat zijn religieuze overtuiging de bron is voor zijn economische overtuigingen over het verlagen van de rentetarieven.
Weimar Duitsland (1918-1933) en Republic of China (1912-1949) waren twee prominente staten die onder andere vielen door zeer extreme inflatie in de eerste helft van de 20ste eeuw naast tal van andere belangrijke redenen. Het is een van de redenen waarom Hitler en Mao in 1933 en 1949 aan de macht kwamen: zeer extreme inflatie die het leven ruineerde voor de gewone man op straat: armoedige klasse en middenklasse gaan plat en moeten zich zorgen maken om armoedig voedsel als fabrieksbrood of goedkoop rijst. Als het zo doorgaat dan moet de Turkse centrale bank biljetten van een miljoen en miljard lira gaan printen.quote:Op maandag 20 december 2021 21:35 schreef HiZ het volgende:
De Turkse regering verzekert de waardevermindering van de Turkse lira die veroorzaakt wordt door het eigen inflationaire beleid.
Ik moest plotseling aan Weimar denken.
Geen idee. Ik mis werkelijk alle transparantie, maar dat is natuurlijk helemaal des Erdonomics. Af en toe komt er een oliesjeik 'helpen' zonder te weten wat er tegenover staat en we hebben weer even lucht voor een half uur. Zeg het maar...quote:Op maandag 20 december 2021 22:13 schreef HiZ het volgende:
Zou het trouwens niet kunnen dat deze rebound te maken had met het afwikkelen van short posities?
Dat is voor bedrijven funest want die weten niet waar ze aan toe zijn, zowel aan de inkoopzijde als verkoopzijde. In zo'n geval is het waarschijnlijk dat ze een afwachtende houding aannemen. Het lijkt me geen goede basis voor de economische ontwikkeling. Garanties afgeven kan dan heel behulpzaam zijn mits die garanties berusten op een geloofwaardige langdurige basis van financiering, dus geen monetarisering of goudverkopen. Daaraan heb ik sterke twijfel maar de tijd zal het leren.quote:Op maandag 20 december 2021 22:33 schreef HiZ het volgende:
Turkse media hebben trouwens nu wel de extreme waardewisselingen ontdekt.
Die leverancier sorteert alvast voor op de mogelijkheid dat buitenlandse bedrijven niet meer aan Turkse bedrijven willen gaan leveren. Of alleen op vooruitbetaling in euro of dollar.quote:Op maandag 20 december 2021 22:45 schreef HiZ het volgende:
Real life probleempje dat duidelijk maakt dat je geld verdienen in euro's je niet volledig isoleert van de chaos:ik had bedacht dat ik wat kussens wilde in een bepaalde stof.
De leverancier vertelde mij dat hij dat niet meer kon leveren omdat het niet meer rendeerde die stof aan te houden omdat hij uit het buitenland wordt geïmporteerd. Overigens is de prijs die is afgesproken de laatste paar uur gestegen van ¤35 naar ¤50.
Amerika = 0% rente = komt doordat Biden een serieuze islamiet isquote:
Ik doe geen voorspellingen, maar ik reken wel op een rare dag.quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:28 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Euro - Lira ruim 35% verschil geweest tussen hoog gisteren en laag vandaag. Kan niet goed gaan.
De mensen in Turkije worden nu wakker en na de euforie van gisteren beginnen ze nu wat nuchterder te denken, hè, hoe gaat dat eigenlijk allemaal betaald worden….quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:16 schreef Perrin het volgende:
Alweer hard aan het kelderen, bijna 16 lira per euro. Wat een spektakel.
Door te printen ja. De beste man heeft het ook nooit over hervormingen of dingen beter doen. Alleen maar meer lira's tegenaan gooien. Dit wordt een klassieke dead cat bounce.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
De mensen in Turkije worden nu wakker en na de euforie van gisteren beginnen ze nu wat nuchterder te denken, hè, hoe gaat dat eigenlijk allemaal betaald worden….
Dat zijn de vruchten van extreem nationalistische groeperingen als Diyanet en Milli Gorus die we decennia lang maar hun gang hebben laten gaan in Nederland en andere Europese landen.quote:
Was het eigenlijk niet gewoon een soort short squeeze wat we gisteren zagen?quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:28 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Euro - Lira ruim 35% verschil geweest tussen hoog gisteren en laag vandaag. Kan niet goed gaan.
Volgens mij grotendeels blind nationalisme.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:25 schreef StateOfMind het volgende:
En figuren al Werkperd, vanuit het veilige Nederland, maar in blinde adoratie (waarom eigenlijk?) achter Erdo aan blijven rennen.
Ja daar leek het wel op.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Was het eigenlijk niet gewoon een soort short squeeze wat we gisteren zagen?
Omdat ze op ongekend mooie voorwaarden onroerend goed kunnen verwerven in Turkije.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:25 schreef StateOfMind het volgende:
En figuren al Werkperd, vanuit het veilige Nederland, maar in blinde adoratie (waarom eigenlijk?) achter Erdo aan blijven rennen.
Ik hoop dat de Nederlandse belastingdienst hun oogjes open houden voor grote overboekingen naar Turkijequote:Op dinsdag 21 december 2021 10:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat ze op ongekend mooie voorwaarden onroerend goed kunnen verwerven in Turkije.
OMdat er heel veel betaalde trollen zijn die vanuit Turkije het domme Turkse stemvolk hier beinvloedenquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat ze op ongekend mooie voorwaarden onroerend goed kunnen verwerven in Turkije.
Omdat ondanks alle educatie een groot deel zichzelf niet kan of wil verheffen boven dom nationalisme.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
OMdat er heel veel betaalde trollen zijn die vanuit Turkije het domme Turkse stemvolk hier beinvloeden
funda.tr/marmarisquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wat kost in Turkije een vrijstaande villa met zwembad aan de kust tegenwoordig?
Voor 4-6 ton heb je al wel iets leuks:quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wat kost in Turkije een vrijstaande villa met zwembad aan de kust tegenwoordig?
Niet bepaald koopjes, voor dat geld heb je ook mooie huizen aan de kust in Kroatië of Spanjequote:Op dinsdag 21 december 2021 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor 4-6 ton heb je al wel iets leuks:
https://www.propertyturke(...)-with-panoramic-view
https://www.propertyturke(...)in-selimiye-for-sale
Ik denk dat veel mensen nu proberen met een hypotheek in lira iets te kopen, de prijzen van vastgoed zullen vast lekker gaanquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet bepaald koopjes, voor dat geld heb je ook mooie huizen aan de kust in Kroatië of Spanje
Mja, had je 5 jaar geleden moeten doen, was je nu spekkoper, euh, Sucukkoperquote:Op dinsdag 21 december 2021 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen nu proberen met een hypotheek in lira iets te kopen, de prijzen van vastgoed zullen vast lekker gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |