SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Daarom dus de lockdownquote:Op zondag 19 december 2021 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk vaccinatieplicht in januari 2022![]()
![]()
prikkels?quote:Op zondag 19 december 2021 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ook die boosterverplichting hoor, maak je maar niet druk.quote:
Ursula von der Leyen wil het al naar 3 maanden terugbrengen. Om de drie maandjes een prik.![]()
O ik geloof hem wel hoor. De N=1 sloeg op m’n eigen bron.quote:Op zondag 19 december 2021 11:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je hem niet geloofd dan kun je zoeken op rechtspraak.nl. Fraudezaken in sociaal zekerheidsrecht worden bijna altijd uitgevochten in beroep en hoger beroep. Dan kun je in de beslissing lezen wat de aanleiding is geweest en zul je zelf zien dat het merendeel niet het gevolg is van een melding.
Geen zin om er verder over in discussie te gaan, goed om te horen dat er blijkbaar toch betere controle is op het oneigenlijk gebruik van die regelingen.![]()
kan je ook met origineel van de regering komen, geen zin om 23 pagina's te downloaden, prikkels en trojka lijken me geen originele documentenquote:Op zondag 19 december 2021 12:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ook die boosterverplichting hoor, maak je maar niet druk.
Ursula von der Leyen wil het al naar 3 maanden terugbrengen. Om de drie maandjes een prik.![]()
Maar wij ondervinden geen nadelige gevolgen van het feit dat wij achterlopen met boosteren, want landen die voorop lopen, bereiden nu ook vergaande maatregelen voor of voeren ze al in, aldus Hugo. Begrijpt u het nog?quote:Op zondag 19 december 2021 11:59 schreef Johannes788 het volgende:
De vaccinaties werken niet dus een booster is noodzakelijk. Als je nog niet gevaccineerd bent dan werken de vaccinaties wel.
Volgens Jaap van Dissel![]()
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
'Ik zou het echt niet weten, maar we hebben het de vorige keer ook zo gedaan.' Over waarom de supermarkten om 20:00 dicht moeten, aldus Mark.quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Maar wij ondervinden geen nadelige gevolgen van het feit dat wij achterlopen met boosteren, want landen die voorop lopen, bereiden nu ook vergaande maatregelen voor of voeren ze al in, aldus Hugo. Begrijpt u het nog?
Die persconferentie heeft me toch een partijtje fantastische quotes opgeleverd, man man man.![]()
Politicus-onwaardig deze uitspraak.quote:Op zondag 19 december 2021 12:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
'Ik zou het echt niet weten, maar we hebben het de vorige keer ook zo gedaan.' Over waarom de supermarkten om 20:00 dicht moeten, aldus Mark.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Terwijl er nu al gezegd wordt dat de eerste twee prikken niet meer tegen Omicron werken, dus wat bedoel je precies?quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.![]()
Neequote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Maar wij ondervinden geen nadelige gevolgen van het feit dat wij achterlopen met boosteren, want landen die voorop lopen, bereiden nu ook vergaande maatregelen voor of voeren ze al in, aldus Hugo. Begrijpt u het nog?![]()
Ik maak me niet druk hoor.quote:Op zondag 19 december 2021 12:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ook die boosterverplichting hoor, maak je maar niet druk.
Kan het zo gauw niet terugvinden.quote:Op zondag 19 december 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan je ook met origineel van de regering komen, geen zin om 23 pagina's te downloaden, prikkels en trojka lijken me geen originele documenten![]()
Ik ben niet voor een 100% verplichting, maar zo verder gaan is ook niet te verkopen inderdaad.quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.
Dus een beleid waarin lockdowns en beperkingen alleen gelden voor ongevaccineerden vind ik prima. Maar dan wel nadat iedereen een booster heeft kunnen krijgen.
Ook een goed experiment. Als iedereen een booster heeft gehad en de vaxlozen zitten thuis en de cijfers gaan nog niet omlaag, dan moeten we maar alles los laten en kijken waar het schip strandt.![]()
Als iemand dat bij ons op de OK als reden op geeft, want dat hebben we altijd zo gedaan, kan hij/zij op z'n minst een mooie preek krijgen. Maar in de regering kan alles
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Maar de prikken werken niet tegen omicron. Aldus jaap van dissel. Dus waarom vaccinatieplicht als dit de dominante variant binnen no time is?quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.![]()
10 jaar geleden was dit motie van wantrouwen-waardig als je premier dit soort uitleg geeft over verregaande maatregelen. Maar ja, tegenwoordig is de hele tweede kamer één grote freakshow en staat dit waarschijnlijk nog niet eens in de top 100 qua grootste schandalen en debiele uitspraken van dit jaar.quote:Op zondag 19 december 2021 12:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Politicus-onwaardig deze uitspraak.![]()
Bij jouw is het kwartje al gevallen. Nu de rest van NL nogquote:Op zondag 19 december 2021 12:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Maar de prikken werken niet tegen omicron. Aldus jaap van dissel. Dus waarom vaccinatieplicht als dit de dominante variant binnen no time is?![]()
![]()
En waarom werken die niet meer?quote:Op zondag 19 december 2021 12:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Terwijl er nu al gezegd wordt dat de eerste twee prikken niet meer tegen Omicron werken, dus wat bedoel je precies?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ze werken volgens de berichten minder, vooral tegen besmetting en in wat mindere mate tegen ernstige ziekte. En de booster - hoewel niet perfect want niet voor omicron gemaakt - helpt wel.quote:Op zondag 19 december 2021 12:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Terwijl er nu al gezegd wordt dat de eerste twee prikken niet meer tegen Omicron werken, dus wat bedoel je precies?
Maar waar het mij om gaat is dat het een politieke afweging is of je door middel van (semi) dwang de vaccinatie en booster graad omhoog wil brengen of dat je kiest voor meer maatregelen en meer doden.![]()
Alleen AZ en Janssen toch? Moderna en Pfizer hebben nog wel een werking, alleen minder.quote:Op zondag 19 december 2021 12:13 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Heeft jaapie zelf gezegd gisteren.![]()
Ik vraag waarom? Waarom werken ze niet meer tegen omikron?quote:Op zondag 19 december 2021 12:13 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Heeft jaapie zelf gezegd gisteren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zie de uitspraak van Van Dissel gisteren. Je moet een booster nemen, omdat de eerste twee prikken niet voldoende werken.quote:![]()
Nog meer verontrustend nieuws.
Israel: 69 % van de mensen die besmet zijn met Omicron variant zijn driemaal gevaccineerd. Denemarken: 70 % van de Omicron variant besmettingen bij mensen < 40 jaar en dubbel gevaccineerd. De eerste omicron variant in SA werd aangetoond bij 4 gevaccineerden. Doel van booster?
https://twitter.com/carlapeeters3/status/1472288489647616006?s=21![]()
Pagina 11, de alinea boven het kopje "3. Maatregelen"quote:
Geen dank.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
quote:kijk dat is het punt, je komt met een bewering die je niet kan staven maar je plaatste het wel, check even of het klopt voor je het plaatst
![]()
Terwijl een booster ongeveer hetzelfde is als de eerste 2 prikjes. Apartquote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zie de uitspraak van Van Dissel gisteren. Je moet een booster nemen, omdat de eerste twee prikken niet voldoende werken.![]()
![]()
Zie hierboven.quote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]kijk dat is het punt, je komt met een bewering die je niet kan staven maar je plaatste het wel, check even of het klopt voor je het plaatst
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Komt gewoon uit de Kamerbrief:quote:Op zondag 19 december 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan je ook met origineel van de regering komen, geen zin om 23 pagina's te downloaden, prikkels en trojka lijken me geen originele documentenquote:Sociaal-maatschappelijke en economische reflectie Trojka
De sociaal-maatschappelijke en economische reflectie van de ministeries van
SZW, EZK en FIN geeft prioriteit aan het openstellen van het onderwijs na de
kerstvakantie. Zij stellen dat 20% van de positieve coronagevallen is toe te wijzen
aan scholen. Blijvende sluiting is daarom niet proportioneel volgens de Trojka. Een
sluiting van het onderwijs trekt een zware wissel op de mentale gezondheid van
jongeren. Een kwart van de jongeren is psychisch ongezond blijkt uit cijfers van
het CBS. Afstandsonderwijs leidt tot leerachterstanden bovenop de achterstanden
die er al zijn. Ook vergroot het de kansenongelijkheid gezien het effect het grootst
is bij leerlingen met ouders met een laag of gemiddeld opleidingsniveau. De
Trojka geeft aan dat achterstanden het verdienvermogen van leerlingen en
Nederland als geheel aantasten. Ook gaat een schoolsluiting ten koste van de
productiviteit van werkende ouders. De Trojka concludeert dat de schade van een
schoolsluiting onevenredig neerslaat bij jonge generaties, terwijl de baten ervan
primair bij oude generaties neerslaan.
Uit de reflectie van de Trojka komt naar voren dat de schade van het volledig
sluiten van sectoren groot is. Binnen-en buitensport mogelijk blijven maken is van
groot belang voor de mentale en fysieke weerbaarheid van burgers. Uit cijfers van
het CBS blijkt dat de psychische gesteldheid een historisch dieptepunt heeft
bereikt. Daarom adviseert de Trojka om bibliotheken en buurthuizen indien
mogelijk open te houden. Deze plekken vervullen een belangrijke sociale functie in
de buurt als sociaal vangnet, met name voor jongeren en kwetsbaren. Sluiting in
de week voor kerst heeft grote impact op winkeliers en horeca omdat zij in de
laatste weken van het jaar veel omzet draaien. Het toestaan van winkelen op
afspraak en click en collect is van belang om te voorkomen dat winkeliers met
grote onverkoopbare voorraden blijven zitten. Hoewel de impact van corona
macro-economisch vooralsnog meevalt, is er onder de radar forse schade. De
huidige dynamiek van sluitingen én steun is onhoudbaar. De Trojka geeft aan dat
het beslag op overheidsfinancíën van steunmaatregelen zeer groot is. Dit zal
uiteindelijk ook moeten worden terugbetaald door jonge generaties. Door de
steunpakketten worden ook niet-productieve bedrijven in leven gehouden, wat ten
koste gaat van het lange termijn verdienvermogen van Nederland.
De Trojka pleit voor het maken van scherpere keuzes in het vaccinatiebeleid. Het
verhogen van de immuniteit via vaccinatie inclusief boosters blijft de structurele
uitweg uit de crisis en is het middel tegen overbelasting van de zorg en
ingrijpende vrijheid beperkende maatregelen. Daarom adviseren zij op korte
termijn de voor-en nadelen van varianten van vaccinatie-en boosterprikkels en -
plichten in kaart brengen. De SME-schade van sluitingen is gigantisch en een
lockdown impliceert ook vergaande beperking van vrijheden.![]()
Enige voordeel van de booster die ik zo kan bedenken, is dat je in ieder geval alle Delta gevallen weg vangt die er nog zijn. Dan is er in ieder geval plek zat in de ziekenhuizen voor de Omi gevallen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef Johannes788 het volgende:
Israel: 69 % van de mensen die besmet zijn met Omicron variant zijn driemaal gevaccineerd. Denemarken: 70 % van de Omicron variant besmettingen bij mensen < 40 jaar en dubbel gevaccineerd. De eerste omicron variant in SA werd aangetoond bij 4 gevaccineerden. Doel van booster?
https://twitter.com/carlapeeters3/status/1472288489647616006?s=21Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Omdat Omikron dusdanig anders is qua :"samenstelling" (om het even heel kort door de bocht uit te leggen).quote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag waarom? Waarom werken ze niet meer tegen omikron?![]()
Ze hebben een andere broek aangetrokken en nu herkennen de vaccins hem niet meer.quote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag waarom? Waarom werken ze niet meer tegen omikron?![]()
Het jasje van Van Dissel vond ik een leukere uitleg (maar kan zijn dat je toen al in slaap gevallen was).quote:Op zondag 19 december 2021 12:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat Omikron dusdanig anders is qua :"samenstelling" (om het even heel kort door de bocht uit te leggen).![]()
Pagina 10 van het desbetreffende document, zie @vosssquote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]kijk dat is het punt, je komt met een bewering die je niet kan staven maar je plaatste het wel, check even of het klopt voor je het plaatst
![]()
Evenstar
![]()
Doel van vaccinatie (en dus ook booster) is al heel lang niet meer besmettingen voorkomen, maar ernstig ziekteverloop voorkomen. Kom op, je post hier al maandenlang mee en dan kom je nog steeds met besmettings gerelateerde feitjes om zogenaamd te bewijzen dat vaccineren geen zin heeft.quote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef Johannes788 het volgende:
https://twitter.com/carlapeeters3/status/1472288489647616006?s=21![]()
En nu veel zelfstandigen door de nieuwe lockdown financieel de broekriem andermaal moeten aanhalen wordt het helemaal een lastig verhaal ...quote:Op zondag 19 december 2021 12:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ze hebben een andere broek aangetrokken en nu herkennen de vaccins hem niet meer.![]()
Ze gingen toch besmetting tegen? Daarom moest ik alsnog de vaccinatie halen ondanks mijn besmetting met Corona.quote:Op zondag 19 december 2021 12:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doel van vaccinatie (en dus ook booster) is al heel lang niet meer besmettingen voorkomen, maar ernstig ziekteverloop voorkomen. Kom op, je post hier al maandenlang mee en dan kom je nog steeds met besmettings gerelateerde feitjes om zogenaamd te bewijzen dat vaccineren geen zin heeft.![]()
Evenstar
![]()
Ja, dat was ook wel een prima uitleg ja. Heb het half gevolgd, was lekker aan het eten ondertussenquote:Op zondag 19 december 2021 12:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het jasje van Van Dissel vond ik een leukere uitleg (maar kan zijn dat je toen al in slaap gevallen was).![]()
![]()
Godtering, er staat een link naar het officiële overheidsdocument in de tweet. Download het. Pagina 11.quote:Op zondag 19 december 2021 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
plaats het dan dan anders moet ik weer gaan zoekenDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
11, mijn pdf reader zat er 1 pagina naast, ik heb het aangepast.quote:Op zondag 19 december 2021 12:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Pagina 10 van het desbetreffende document, zie @:vosssDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Evenstar
![]()
Dat was helemaal in het begin nog het idee ja, maar sinds deltavariant is dat al lang achterhaald en al maandenlang heel duidelijk voor iedereen die het wil horen en open voor staat om het te willen begrijpen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ze gingen toch besmetting tegen? Daarom moest ik alsnog de vaccinatie halen ondanks mijn besmetting met Corona.![]()
Ýep, de gezonde 20 en 30'er moest prikken om anderen te beschermen. Maar kinderen prikken om anderen te beschermingen ging dan ineens weer te ver.quote:Op zondag 19 december 2021 12:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat was ook wel een prima uitleg ja. Heb het half gevolgd, was lekker aan het eten ondertussen![]()
Je kan het beste stoppen met boosters geven voor jonge gezonde mensen, laten we zeggen, 55 min. Als het doel toch is om ernstig ziekteverloop te stoppen heeft het geen zin natuurlijk om <55 te vaccineren, die hebben immers ook al een dubbele vaccinatie. Gaan we nu uit paniek steeds zo maar door?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Kom op. De vraag is of het boosteren dus zin heeft tegen de omikron variant. Dat is de vraag van nu.quote:Op zondag 19 december 2021 12:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doel van vaccinatie (en dus ook booster) is al heel lang niet meer besmettingen voorkomen, maar ernstig ziekteverloop voorkomen. Kom op, je post hier al maandenlang mee en dan kom je nog steeds met besmettings gerelateerde feitjes om zogenaamd te bewijzen dat vaccineren geen zin heeft.
Antwoord is dus twijfel. Is niks over bekend. Dat is zorgelijk. Even nadenken dus voordat je iets typt.![]()
Ik krijg het nog regelmatig te horen hoor in mijn omgeving. Dus veel mensen geloven dat nog steeds.quote:Op zondag 19 december 2021 12:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat was helemaal in het begin nog het idee ja, maar sinds deltavariant is dat al lang achterhaald en al maandenlang heel duidelijk voor iedereen die het wil horen en open voor staat om het te willen begrijpen.![]()
Dit inderdaad,quote:Op zondag 19 december 2021 12:22 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan het beste stoppen met boosters geven voor jonge gezonde mensen, laten we zeggen, 55 min. Als het doel toch is om ernstig ziekteverloop te stoppen heeft het geen zin natuurlijk om <55 te vaccineren, die hebben immers ook al een dubbele vaccinatie. Gaan we nu uit paniek steeds zo maar door?![]()
Evenstar
![]()
Hier ben ik het ook mee eens, maar dit is weer typisch een politiek besluit om te voorkomen dat ze moeilijke keuzes moeten maken, want dat is eng.quote:Op zondag 19 december 2021 12:22 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan het beste stoppen met boosters geven voor jonge gezonde mensen, laten we zeggen, 55 min. Als het doel toch is om ernstig ziekteverloop te stoppen heeft het geen zin natuurlijk om <55 te vaccineren, die hebben immers ook al een dubbele vaccinatie. Gaan we nu uit paniek steeds zo maar door?
Liever iedereen prikken in plaats van de risicogroepen, want dat is eerlijker. Ofzo ....
Het is ondertussen wel duidelijk dat wij voorlopig echt geen enkele kans maken om besmettingen onder controle te houden zonder ernstige maatregelen te treffen. Enige wat men dan nog kan doen is voorkomen dat de zorg niet overbelast wordt en dat doe je door de juiste groepen te vaccineren, inclusief boosters, inclusief verplichting. Je kan de boosters dan voor de overige groepen beschikbaar stellen, vrijwillig.![]()
Booster!!!!!in de boosterrrrrrrr!!!!!quote:Op zondag 19 december 2021 12:22 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan het beste stoppen met boosters geven voor jonge gezonde mensen, laten we zeggen, 55 min. Als het doel toch is om ernstig ziekteverloop te stoppen heeft het geen zin natuurlijk om <55 te vaccineren, die hebben immers ook al een dubbele vaccinatie. Gaan we nu uit paniek steeds zo maar door?![]()
Ik denk dat er gewoon een verplichting aan gaat komen. Voor iedereen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook mee eens, maar dit is weer typisch een politiek besluit om te voorkomen dat ze moeilijke keuzes moeten maken, want dat is eng.
Liever iedereen prikken in plaats van de risicogroepen, want dat is eerlijker. Ofzo ....
Het is ondertussen wel duidelijk dat wij voorlopig echt geen enkele kans maken om besmettingen onder controle te houden zonder ernstige maatregelen te treffen. Enige wat men dan nog kan doen is voorkomen dat de zorg niet overbelast wordt en dat doe je door de juiste groepen te vaccineren, inclusief boosters, inclusief verplichting. Je kan de boosters dan voor de overige groepen beschikbaar stellen, vrijwillig.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Evenstar
![]()
Zin heeft tegen wat? Besmetting? Snotneus? Ziekenhuisopname?quote:Op zondag 19 december 2021 12:22 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kom op. De vraag is of het boosteren dus zin heeft tegen de omikron variant. Dat is de vraag van nu.
Antwoord is dus twijfel. Is niks over bekend. Dat is zorgelijk. Even nadenken dus voordat je iets typt.
Je gebruikt besmettingscijfers om te zeggen dat vaccinatie niet werkt. Echter is het al lang achterhaald dat men vaccinaties probeert te gebruiken om besmettingen te voorkomen. Dat is gewoon niet meer waar, ook al lijkt het daar soms op.
En als ze dat nog wel proberen te doen dan zijn ze te dom om te poepen.![]()
bij vorige vaccinatierondes bleek ook de besmettelijkheid minder te zijn voor een periode, over omicron heb ik dat nog niet gelezen maar zou kunnen kunnen dat ze daarom iedereen willen doen om de verspreiding te dimmenquote:Op zondag 19 december 2021 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook mee eens, maar dit is weer typisch een politiek besluit om te voorkomen dat ze moeilijke keuzes moeten maken, want dat is eng.
Het is ondertussen wel duidelijk dat wij voorlopig echt geen enkele kans maken om besmettingen onder controle te houden zonder ernstige maatregelen te treffen. Enige wat men dan nog kan doen is voorkomen dat de zorg niet overbelast wordt en dat doe je door de juiste groepen te vaccineren, inclusief boosters, inclusief verplichting. Je kan de boosters dan voor de overige groepen beschikbaar stellen, vrijwillig.![]()
Prima post.quote:Op zondag 19 december 2021 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan ga ik weigeren.quote:Op zondag 19 december 2021 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon een verplichting aan gaat komen. Voor iedereen.![]()
Evenstar
![]()
Ja, omdat ze niet durven om de echte probleemgevallen aan te pakken, want dat is dan weer tweedeling ofzo.quote:Op zondag 19 december 2021 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon een verplichting aan gaat komen. Voor iedereen.
Vanaf nu gaan wij ook maar de buren van rokers met kanker opereren, want dat is eerlijker.![]()
Met andere woorden: er is geen alternatief voor een vaccinatieplicht, behalve lockdowns.quote:Op zondag 19 december 2021 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Komt gewoon uit de Kamerbrief:
[..]![]()
Ook heel logisch om die 12-jarige verplicht te vaccineren!quote:Op zondag 19 december 2021 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon een verplichting aan gaat komen. Voor iedereen.![]()
Goed punt, vergeet niet dat er nog -tig varianten aan komen . Elke keer weer die grote groep vaccineren kost klauwen met geld en tijd. Beperk je tot de kwetsbaren, een beetje zoals de griepprik.quote:Op zondag 19 december 2021 12:22 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan het beste stoppen met boosters geven voor jonge gezonde mensen, laten we zeggen, 55 min. Als het doel toch is om ernstig ziekteverloop te stoppen heeft het geen zin natuurlijk om <55 te vaccineren, die hebben immers ook al een dubbele vaccinatie. Gaan we nu uit paniek steeds zo maar door?
Niet dat ik Covid met de griep vergelijk want dan ben je hier per definitie een wappie natuurlijk![]()
![]()
En voor de duidelijkheid, dat gaat om bescherming tegen infectie. Tegen ernstig ziekteverloop werken alle vaccins nog steeds. Hetzij minder goed dan tegen andere varianten.quote:Op zondag 19 december 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen AZ en Janssen toch? Moderna en Pfizer hebben nog wel een werking, alleen minder.![]()
Ben je net gevaccineerd als 12-jarige komt de volgende variant er al weer aan, opnieuw een booster.quote:Op zondag 19 december 2021 12:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goed punt, vergeet niet dat er nog -tig varianten aan komen . Elke keer weer die grote groep vaccineren kost klauwen met geld en tijd. Beperk je tot de kwetsbaren, een beetje zoals de griepprik.
Niet dat ik Covid met de griep vergelijk want dan ben je hier per definitie een wappie natuurlijk![]()
Oh ja en dan is iedereen blij want dan kunnen de etters weer naar school en kun je gewoon weer live eiersnijders kopen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon een verplichting aan gaat komen. Voor iedereen.Go hard or go home![]()
die prikken zijn gewoon een goedkope oplossing in verhouding met een lockdownquote:Op zondag 19 december 2021 12:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goed punt, vergeet niet dat er nog -tig varianten aan komen . Elke keer weer die grote groep vaccineren kost klauwen met geld en tijd. Beperk je tot de kwetsbaren, een beetje zoals de griepprik.
Maar we hebben nu beide (prikken en lockdown).quote:Op zondag 19 december 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
die prikken zijn gewoon een goedkope oplossing in verhouding met een lockdown
Of begrijp ik je verkeerd?![]()
Moeder is net geboosterd. Ze is blij. Dat is mooi!
Ze zorgt 24/7 voor mn terminale vader en alles tesaam was wel veel stress voor het deerntje. We zijn wel eerder weggegaan dan de aanbevolen 15 min. Wilde toch een escape room ervaring meemaken.Go hard or go home![]()
Die boosters zijn voor een zeer groot deel dus gewoon politiek gemotiveerd. Medische ingrepen uit politiek motief ... Had iemand mij dit tot begin vorig jaar voorgehangen als toekomstbeeld, dan had ik die persoon als aluminiumhoedje weggelachen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe druk was het?quote:Op zondag 19 december 2021 12:33 schreef Noek het volgende:
Moeder is net geboosterd. Ze is blij. Dat is mooi!
Ze zorgt 24/7 voor mn terminale vader en alles tesaam was wel veel stress voor het deerntje. We zijn wel eerder weggegaan dan de aanbevolen 15 min. Wilde toch een escape room ervaring meemaken.![]()
Gewoon een algemene vaccinatie plicht voor de basis vaccinatie van twee prikken en dan een booster verplichting voor 50+. En rest optioneel houden inderdaad. En dan gewoon stoppen met het QR systeem. En al helemaal met die booster verplichting om nog dingen te mogen voor 50-.quote:Op zondag 19 december 2021 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
dat is dus het punt, waren ze in september begonnen met boosteren hadden we dan die lockdown kunnen vermijden? Feit blijft dat prikken een relatief goedkope manier is om de ziekenhuis opnames te beperken.quote:Op zondag 19 december 2021 12:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar we hebben nu beide (prikken en lockdown).
Of begrijp ik je verkeerd?![]()
Ik denk dat, als je eenmaal begint aan een vaccinatieplicht, het een kwestie van tijd is voor iedereen verplicht om de x aantal maanden een booster moet halen, ook 50-.quote:Op zondag 19 december 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon een algemene vaccinatie plicht voor de basis vaccinatie van twee prikken en dan een booster verplichting voor 50+. En rest optioneel houden inderdaad. En dan gewoon stoppen met het QR systeem. En al helemaal met die booster verplichting om nog dingen te mogen voor 50-.![]()
Wel als je je op de juiste groepen richt.quote:Op zondag 19 december 2021 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus het punt, waren ze in september begonnen met boosteren hadden we dan die lockdown kunnen vermijden? Feit blijft dat prikken een relatief goedkope manier is om de ziekenhuis opnames te beperken.
Continu boosteren van niet-risicogroepen lijkt me weinig zinvol.![]()
Ik weet het niet, of dat te vermijden was. Ik denk van niet, maar we zullen het nooit weten.quote:Op zondag 19 december 2021 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus het punt, waren ze in september begonnen met boosteren hadden we dan die lockdown kunnen vermijden? Feit blijft dat prikken een relatief goedkope manier is om de ziekenhuis opnames te beperken.
Wel eens met dat laatste ja. Maar tenzij je elke 3 maanden gaat boosteren zie ik het niet als een lange termijn oplossing. Misschien is die er ook wel niet. Ofzo.![]()
Vond het vrij druk maar heel strak georganiseerd waardoor je het amper merkt.quote:
Beetje zoals Tokyo. Daar is het onwijs druk maar omdat alles zo goed georganiseerd is merk je die drukte daar niet als je uit het station loopt.
Allemaal oude besjes en hele lieve medewerkers.Go hard or go home![]()
Waar zeg ik dat vaccinaties werken? Vaccinaties werken 100%. Ik zeg alleen de omicron variant is niks over bekend is.quote:Op zondag 19 december 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zin heeft tegen wat? Besmetting? Snotneus? Ziekenhuisopname?
Je gebruikt besmettingscijfers om te zeggen dat vaccinatie niet werkt. Echter is het al lang achterhaald dat men vaccinaties probeert te gebruiken om besmettingen te voorkomen. Dat is gewoon niet meer waar, ook al lijkt het daar soms op.
En als ze dat nog wel proberen te doen dan zijn ze te dom om te poepen.
Lees eens goed. In plaats van schreeuwen gelijk.![]()
Ah mooi.quote:Op zondag 19 december 2021 12:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Vond het vrij druk maar heel strak georganiseerd waardoor je het amper merkt.
Beetje zoals Tokyo. Daar is het onwijs druk maar omdat alles zo goed georganiseerd is merk je die drukte daar niet als je uit het station loopt.
Allemaal oude besjes en hele lieve medewerkers.
Mijn opa was vrijdag, maar was de laatste van de dag (16:30) en het was dus ook compleet uitgestorven verder.![]()
Ik merk dat ik zelf al zenuwachtig wordt om ziek te worden van omikron, al helemaal omdat ik binnenkort, half januari, mijn booster moet zien te krijgen. Maar waarom? Ik ben volledig gevaccineerd, jong, gezond, fit, etc. In het ziekenhuis kom ik toch niet. Wat ik met die booster wil is dat mocht ik ziek worden, het dan gewoon ontzettend mild is. Maar dat kan net zo goed ook het geval zijn zonder de booster, juist omdat ik ook volledig gevaccineerd ben.quote:Op zondag 19 december 2021 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is ondertussen wel duidelijk dat wij voorlopig echt geen enkele kans maken om besmettingen onder controle te houden zonder ernstige maatregelen te treffen. Enige wat men dan nog kan doen is voorkomen dat de zorg niet overbelast wordt en dat doe je door de juiste groepen te vaccineren, inclusief boosters, inclusief verplichting. Je kan de boosters dan voor de overige groepen beschikbaar stellen, vrijwillig.
Ik moet gewoon reality accepteren en me niet zo paranoia gedragen, vroeg of laat raakt toch wel iedereen besmet, zo lang je maar de ouderen en zwakkeren beschermd. Als ik 65+ geweest zou zijn zou die angst wel enigszins gerechtvaardigd zijn, maar waar ik me nu druk om maak slaat totaal nergens op.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En dat laatste vind ik dus onzin, want medische onderbouwing ontbreekt nogal voor 50-, hooguit ‘solidariteit’ of om je QR te kunnen verlengen. Niet de juiste redenen om groepen te vaccineren.quote:Op zondag 19 december 2021 12:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat, als je eenmaal begint aan een vaccinatieplicht, het een kwestie van tijd is voor iedereen verplicht om de x aantal maanden een booster moet halen, ook 50-.![]()
Vaccineren en boosteren.quote:Op zondag 19 december 2021 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus het punt, waren ze in september begonnen met boosteren hadden we dan die lockdown kunnen vermijden? Feit blijft dat prikken een relatief goedkope manier is om de ziekenhuis opnames te beperken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het was ook nog eens in een Christelijke plaats, vlakbij Staphorst en het was dus vrij druk op zondagochtend.quote:Op zondag 19 december 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah mooi.
Mijn opa was vrijdag, maar was de laatste van de dag (16:30) en het was dus ook compleet uitgestorven verder.Go hard or go home![]()
Reken er maar niet op dat je half januari al je booster gaat krijgen als je nog jong bent. Die beloftes van Hugo kennen we onderhand wel.quote:Op zondag 19 december 2021 12:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik merk dat ik zelf al zenuwachtig wordt om ziek te worden van omikron, al helemaal omdat ik binnenkort, half januari, mijn booster moet zien te krijgen. Maar waarom? Ik ben volledig gevaccineerd, jong, gezond, fit, etc. In het ziekenhuis kom ik toch niet. Wat ik met die booster wil is dat mocht ik ziek worden, het dan gewoon ontzettend mild is. Maar dat kan net zo goed ook het geval zijn zonder de booster, juist omdat ik ook volledig gevaccineerd ben.
Ik moet gewoon reality accepteren en me niet zo paranoia gedragen, vroeg of laat raakt toch wel iedereen besmet, zo lang je maar de ouderen en zwakkeren beschermd. Als ik 65+ geweest zou zijn zou die angst wel enigszins gerechtvaardigd zijn, maar waar ik me nu druk om maak slaat totaal nergens op.![]()
er zijn al wat dingen bekend daarom pleiten ze voor een booster, al is dat meer om tijd te winnen tot er een omicron vaccin is, zoals ik er tegenaan kijk zou ik zeggen, een booster voor 50+ en als je jonger bent en het heel graag wil en dan voor iedereen een omicron prik in de periode september-november 22quote:Op zondag 19 december 2021 12:38 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat vaccinaties werken? Vaccinaties werken 100%. Ik zeg alleen de omicron variant is niks over bekend is.
Lees eens goed. In plaats van schreeuwen gelijk.![]()
Lees net dat ze in Frankrijk vanaf januari overwerk voor zorgpersoneel dubbel gaan vergoeden. Zouden we hier ook moeten doen.![]()
Liever kapot aan de boetes dan aan de vaccinatiesquote:Op zondag 19 december 2021 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon een verplichting aan gaat komen. Voor iedereen.
No way dat ik en mijn gezin mee gaan in de verplichting![]()
Als je die RIVM-modellen ziet snap ik wel dat er hard aan de noodrem is getrokken, zelfs in het meest gunstige geval kom je uit tussen de 800 en 2000 bezette IC bedden. Dat is met zware lockdown die nu in gaat. Had je het afgewacht of niks gedaan kun je op 4000 uit komen.blablablabla![]()
Reken ik sws ook niet op. En bovendien is 22 januari pas het moment dat het 6 maanden is na mijn 2e prik, en ik lees overal dat er wordt gezegd dat je zeker een half jaar na de 2e prik pas een booster zou moeten nemen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Reken er maar niet op dat je half januari al je booster gaat krijgen als je nog jong bent. Die beloftes van Hugo kennen we onderhand wel.
Daarbij, wil ik die fucking booster eigenlijk helemaal niet. Maar ja, als mijn leven straks zo beperkt wordt dat ik niet kan reizen / uit eten / openbare ruimtes kan bezoeken zonder "hernieuwde" QR. Ja, wat ga ik dan doen?![]()
![]()
Ze hadden vorig jaar ook code zwart, code zwart voorspeld en november dit jaar ook..quote:Op zondag 19 december 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
Als je die RIVM-modellen ziet snap ik wel dat er hard aan de noodrem is getrokken, zelfs in het meest gunstige geval kom je uit tussen de 800 en 2000 bezette IC bedden. Dat is met zware lockdown die nu in gaat. Had je het afgewacht of niks gedaan kun je op 4000 uit komen.![]()
Een beetje pragmatisme.https://www.nu.nl/coronav(...)len-ontvluchten.htmlquote:België verwacht een golf van Nederlandse toeristen die in steden als Antwerpen, Gent en kleine grensgemeenten als Turnhout kerstinkopen komen doen of komen profiteren van het latere sluitingsuur van de horeca. De gemeentebesturen zeggen zondag er klaar voor te zijn en zetten bijvoorbeeld extra personeel in de winkelstraten in om drukte in goede banen te leiden.
Virologen maken zich echter grote zorgen. "Dat ze uit Nederland komen, is op zich niet erg, maar het mag niet bijdragen tot overmatige drukte", zegt viroloog Marc Van Ranst die ook de Belgische regering adviseert. "Cafés en restaurants merken nu al veel reservaties met Kerst vanuit Nederland."
In Antwerpen reageert men laconiek. "Voor de horeca maakt het weinig uit: er zijn maar zo veel plaatsen, en je mag maar met zes aan tafel. Of daar nu een Nederlander zit of een Vlaming, het gaat niet voller zitten. De capaciteit is wat ze is", tekent Het Nieuwsblad op uit de mond van een medewerker op het kabinet van burgemeester Bart De Wever.
Ook in Turnhout blijven ze kalm. "We hebben dit ook vorige keer gezien en zijn er een beetje op voorbereid", zegt burgemeester Paul Van Miert in Het Belang van Limburg. "Maar of je nu uit Mol, uit Herentals of uit Tilburg komt: het maakt geen verschil. Als het druk wordt, is het aan ons om dat in goede banen te leiden." Zo wordt er gecontroleerd op het dragen van mondkapjes en moeten de winkeliers zorgen dat er niet te veel mensen tegelijk binnen zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja want die krijgen niet al genoeg extra natuurlijk.quote:Op zondag 19 december 2021 12:42 schreef Scrummie het volgende:
Lees net dat ze in Frankrijk vanaf januari overwerk voor zorgpersoneel dubbel gaan vergoeden. Zouden we hier ook moeten doen.blablablabla![]()
Zijn dat die modellen uit de UK? Ik las ergens dat het RIVM zich voor deze lockdown op modellen uit de UK had gebaseerd?quote:Op zondag 19 december 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
Als je die RIVM-modellen ziet snap ik wel dat er hard aan de noodrem is getrokken, zelfs in het meest gunstige geval kom je uit tussen de 800 en 2000 bezette IC bedden. Dat is met zware lockdown die nu in gaat. Had je het afgewacht of niks gedaan kun je op 4000 uit komen.![]()
Die RIVM-modellen neem ik met kilo's zout.quote:Op zondag 19 december 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat er een lange termijn visie is naast iedereen zoveel mogelijk prikken te geven. En lockdowns natuurlijk.quote:Op zondag 19 december 2021 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet het niet, of dat te vermijden was. Ik denk van niet, maar we zullen het nooit weten.
Wel eens met dat laatste ja. Maar tenzij je elke 3 maanden gaat boosteren zie ik het niet als een lange termijn oplossing. Misschien is die er ook wel niet. Ofzo.![]()
Maar daar zal het wel op neer komen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat laatste vind ik dus onzin, want medische onderbouwing ontbreekt nogal voor 50-, hooguit ‘solidariteit’ of om je QR te kunnen verlengen. Niet de juiste redenen om groepen te vaccineren.
Weet je, er lopen hier twee dingen door elkaar.
- vaccineren/boosteren (van met name risicogroepen) om risico's en druk op ziekenhuizen te verlichten. Prima, je zult mij nooit horen beweren dat in dat opzicht prikken niet helpt.
- vaccineren/boosteren om van de maatregelen af te komen. Daarvan ligt oorzaak en gevolg niet zo zwart/wit imo. Ik denk dat een gedachtegang als "met een vaccinatieplicht zijn we van alle regels en met name die domme QR af en gaan we weer terug naar normaal" erg naief is, en dat ligt dan zeker niet enkel aan het virus zelf. Ik voorspel dat we met de huidige beleidskoers dan nog eerder naar 1G gaan, dus met een vaccinatieplicht iedereen geprikt maar dan alsnog moeten testen voor vanalles en nog wat.![]()
Het lijkt erop dat Nederland op zijn eigen modellen afgaat. Ik kijk nu naar Wakker Nederland en er wordt niet gerefereerd naar modellen in het buitenland.quote:Op zondag 19 december 2021 12:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zijn dat die modellen uit de UK? Ik las ergens dat het RIVM zich voor deze lockdown op modellen uit de UK had gebaseerd?![]()
Code zwart was alleen voorspeld als mogelijk scenario bij niet ingrijpen toch?quote:Op zondag 19 december 2021 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ze hadden vorig jaar ook code zwart, code zwart voorspeld en november dit jaar ook..blablablabla![]()
Als we nu het braafste jongetje van Europa zijn terwijl het niet had gehoeven, hoop ik dat we in de toekomst ons meer gaan richten op wat omringende landen doen.
Het lijkt wel alsof we steeds ons eigen wiel willen uitvinden.![]()
als dat omicron doet wat ze zeggen qua verspreiding zullen heel veel mensen het oplopen voor maart 22, als je daar bij hoort met je gezin hoef je ook geen vaccinatie meerquote:Op zondag 19 december 2021 12:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Liever kapot aan de boetes dan aan de vaccinaties
No way dat ik en mijn gezin mee gaan in de verplichting![]()
Geen idee.quote:Op zondag 19 december 2021 12:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zijn dat die modellen uit de UK? Ik las ergens dat het RIVM zich voor deze lockdown op modellen uit de UK had gebaseerd?
Wel redelijk bizar in elk geval.blablablabla![]()
Waarom zou een booster van 0,25 ml Moderna wél werken tegen de nieuwe variant en 2x 1,5ml van daarvoor niet?
Iemand antwoord![]()
Is gewoon een smerig spelletje imo; helemaal voor gezonde 50 minners. Mee gaan met alle boosters (die voor 50- gewoon niet tot amper onderbouwd is), en anders mag je je weer overal gaan testen. Als dat al een optie is en ze niet overstappen naar 2G waar een negatieve test niet meer genoeg is. Je moet dan eigenlijk wel.quote:Op zondag 19 december 2021 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarbij, wil ik die fucking booster eigenlijk helemaal niet. Maar ja, als mijn leven straks zo beperkt wordt dat ik niet kan reizen / uit eten / openbare ruimtes kan bezoeken zonder "hernieuwde" QR. Ja, wat ga ik dan doen?![]()
Ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik vroeg of laat wel ergens een keer corona oploop. Nou ja, jammer dan.quote:Op zondag 19 december 2021 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
als dat omicron doet wat ze zeggen qua verspreiding zullen heel veel mensen het oplopen voor maart 22, als je daar bij hoort met je gezin hoef je ook geen vaccinatie meer![]()
We gaan het meemaken de aankomende weken.quote:Op zondag 19 december 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
Als je die RIVM-modellen ziet snap ik wel dat er hard aan de noodrem is getrokken, zelfs in het meest gunstige geval kom je uit tussen de 800 en 2000 bezette IC bedden. Dat is met zware lockdown die nu in gaat. Had je het afgewacht of niks gedaan kun je op 4000 uit komen.Go hard or go home![]()
Vooralsnog zijn gevaccineerde mensen nog niet bij bosjes dood neergevallen, dus misschien is het niet zo erg als je vreest.quote:Op zondag 19 december 2021 12:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Liever kapot aan de boetes dan aan de vaccinaties
No way dat ik en mijn gezin mee gaan in de verplichtingAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Booster wordt ook verplicht, qr systeem is Europees al opgetuigd. Enkel nog poortjes bij winkels.quote:Op zondag 19 december 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon een algemene vaccinatie plicht voor de basis vaccinatie van twee prikken en dan een booster verplichting voor 50+. En rest optioneel houden inderdaad. En dan gewoon stoppen met het QR systeem. En al helemaal met die booster verplichting om nog dingen te mogen voor 50-.
Vraag is of het daar bij blijft, en nier iedereen straks een 2jaarlijkse abbo krijgt.![]()
In Zwitserland kan je 2G+ ontwijken door een booster te nemen. Slim truckjes, zie andere landen het wel kopieren.quote:Op zondag 19 december 2021 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is gewoon een smerig spelletje imo; helemaal voor gezonde 50 minners. Mee gaan met alle boosters (die voor 50- gewoon niet tot amper onderbouwd is), en anders mag je je weer overal gaan testen. Als dat al een optie is en ze niet overstappen naar 2G waar een negatieve test niet meer genoeg is. Je moet dan eigenlijk wel.![]()
Die gaan nog wel wat extra staatsschuld aan die collectief gedragen wordt.quote:Op zondag 19 december 2021 12:42 schreef Scrummie het volgende:
Lees net dat ze in Frankrijk vanaf januari overwerk voor zorgpersoneel dubbel gaan vergoeden. Zouden we hier ook moeten doen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
En dan straks alles aan je QR-code gekoppeld. Gedraag je je niet naar behoren, bankrekening geblokkeerd! Dat zal je leren.quote:Op zondag 19 december 2021 12:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Booster wordt ook verplicht, qr systeem is Europees al opgetuigd. Enkel nog poortjes bij winkels.
Vraag is of het daar bij blijft, en nier iedereen straks een 2jaarlijkse abbo krijgt.![]()
En het niet n code zwart terechtkomen daardoor wordt gezien als het bewijs dat het dus grote onzin was.quote:Op zondag 19 december 2021 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Code zwart was alleen voorspeld als mogelijk scenario bij niet ingrijpen toch?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wat bedoel je hiermee?quote:Op zondag 19 december 2021 12:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In Zwitserland kan je 2G+ ontwijken door een booster te nemen. Slim truckjes, zie andere landen het wel kopieren.![]()
Als Israel komt met cijfers dat een booster tot flink dalende sterfte lijkt, dan kun je daar wel op afgaan, lijkt mij. Als dan ook Engeland met een superboostercampagne komt, dan heb je twee landen die eerder MEER weten dan minder weten dan Nederland. Misschien hadden zij al van Omicron gehoord, deze landen weten alles eerder.![]()
Ja echt bidden dat het een mild variantje van de tyfus is.quote:Op zondag 19 december 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
We gaan het meemaken de aankomende weken.
Zullen ze in Den Haag wel weer bakken stront over zich heen krijgen maar kunnen we in elk geval verder.blablablabla![]()
Omdat je te maken hebt met tanende antistoffen niveau's en die eersten te lang geleden zijn, meende ik.quote:Op zondag 19 december 2021 12:48 schreef Bottomleftone het volgende:
Waarom zou een booster van 0,25 ml Moderna wél werken tegen de nieuwe variant en 2x 1,5ml van daarvoor niet?
Iemand antwoordI'll give you something to do![]()
Dit zou een typisch Nederlands poldercompromis kunnen zijn. CU moet een vaccinatieplicht slikken maar krijgt 1G ervoor terug. Zou zomaar eens kunnen.quote:Op zondag 19 december 2021 12:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar daar zal het wel op neer komen.
Weet je, er lopen hier twee dingen door elkaar.
- vaccineren/boosteren (van met name risicogroepen) om risico's en druk op ziekenhuizen te verlichten. Prima, je zult mij nooit horen beweren dat in dat opzicht prikken niet helpt.
- vaccineren/boosteren om van de maatregelen af te komen. Daarvan ligt oorzaak en gevolg niet zo zwart/wit imo. Ik denk dat een gedachtegang als "met een vaccinatieplicht zijn we van alle regels en met name die domme QR af en gaan we weer terug naar normaal" erg naief is, en dat ligt dan zeker niet enkel aan het virus zelf. Ik voorspel dat we met de huidige beleidskoers dan nog eerder naar 1G gaan, dus met een vaccinatieplicht iedereen geprikt maar dan alsnog moeten testen voor vanalles en nog wat.![]()
Ik heb er geen kloten zin meer in.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
het gaat niet om wel of niet, het gaat om beter en minder goedquote:Op zondag 19 december 2021 12:48 schreef Bottomleftone het volgende:
Iemand antwoord![]()
Als dat zo is - omicron is likely minder ziekmakend - dan heb je die golf voor je uit geschoven, hetzelfde als je een aanmaning onder je bank of fauteuil legt.quote:Op zondag 19 december 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
Als je die RIVM-modellen ziet snap ik wel dat er hard aan de noodrem is getrokken, zelfs in het meest gunstige geval kom je uit tussen de 800 en 2000 bezette IC bedden. Dat is met zware lockdown die nu in gaat. Had je het afgewacht of niks gedaan kun je op 4000 uit komen.
Wat win je hier mee?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Grappig hoe selectief dat blijkbaar blijft hangen in mensen hun hoofd ja.quote:Op zondag 19 december 2021 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het niet n code zwart terechtkomen daardoor wordt gezien als het bewijs dat het dus grote onzin was.blablablabla![]()
Heeft iemand nog het model van de Alpha variant? Volgens mij zat die er ook overdreven ver naast, erg verontrustend hoeft dit niet te zijnquote:Op zondag 19 december 2021 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee.
[ twitter ]
Wel redelijk bizar in elk geval.Makkelijk eerste![]()
Fijn dat de trojka het wel inziet. Maar daar doen we niks meequote:Op zondag 19 december 2021 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Komt gewoon uit de Kamerbrief:
[..]![]()
Ik zie de huidige lockdown echt als een compensatie op het eerdere, te late ingrijpen en ik denk dat dit wel de laatste keer was, volgende keren zullen we meer in de pas lopen met landen die meer kennis hebben dan wij.![]()
Iemand anders zijn leven zuur maken puur omdat hen het leven zuur wordt gemaakt is doorgaans niet echt de politieke stijl van de CU...quote:Op zondag 19 december 2021 12:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zou een typisch Nederlands poldercompromis kunnen zijn. CU moet een vaccinatieplicht slikken maar krijgt 1G ervoor terug. Zou zomaar eens kunnen.![]()
Niemand die het antwoord weet. Ze doen dus maar wat. Zoals afgelopen 23 maanden. En de komende 3 jaar aldus Pfizer.quote:Op zondag 19 december 2021 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat zo is - omicron is likely minder ziekmakend - dan heb je die golf voor je uit geschoven, hetzelfde als je een aanmaning onder je bank of fauteuil legt.
Wat win je hier mee?![]()
Ben uiteraard geen viroloog maar het voelt erg onlogisch dat een virus wél telkens keer op keer muteert naar besmettelijker, maar nul inlevert aan kracht/ziekmakendheid.quote:Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja echt bidden dat het een mild variantje van de tyfus is.
Zullen ze in Den Haag wel weer bakken stront over zich heen krijgen maar kunnen we in elk geval verder.
Buiten het feit dat de wereldbevolking in steeds grotere mate is blootgesteld en dus - in bepaalde vorm - door eerdere besmetting / vaccinatie een mate van afweer heeft tegen het virus.
Ben nogmaals geen viroloog, dus wellicht kan het wel dat het gewoon steeds besmettelijker én krachtiger wordt, maar dat voelt imo gewoon nogmaals onlogisch.![]()
dit inderdaadquote:Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Zullen ze in Den Haag wel weer bakken stront over zich heen krijgen maar kunnen we in elk geval verder.![]()
tijd om te boosterenquote:Op zondag 19 december 2021 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat zo is - omicron is likely minder ziekmakend - dan heb je die golf voor je uit geschoven, hetzelfde als je een aanmaning onder je bank of fauteuil legt.
Wat win je hier mee?![]()
Dat is dus helemaal nog niet zeker. Die cijfers uit ZA hebben een grote foutmarge en verdere harde data hebben we niet. Als je in deze situatie verkeerd gokt en het blijkt niet milder dondert je zorg 100% om. Jij vindt serieus dat ze die gok maar hadden moeten nemen?quote:Op zondag 19 december 2021 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat win je hier mee?blablablabla![]()
hahahahahaquote:Op zondag 19 december 2021 12:57 schreef Mondkapje het volgende:
en ik denk dat dit wel de laatste keer was, volgende keren zullen we meer in de pas lopen met landen die meer kennis hebben dan wij.
Nee.![]()
Mogen ze wel eens wat doen aan die test capaciteit. Of dat een zelftest ook telt op de een of andere manier. Ik zie het al voor me hier in NL; elke 48 uur testen om fatsoenlijk te mogen leven; zelfs na vaccinatiequote:Op zondag 19 december 2021 12:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zou een typisch Nederlands poldercompromis kunnen zijn. CU moet een vaccinatieplicht slikken maar krijgt 1G ervoor terug. Zou zomaar eens kunnen.Ook 50 minners die sowieso amper risico lopen op ernstige ziekte; totaal niet proportioneel.
![]()
Wat krijgen ze nu extra dan?quote:Op zondag 19 december 2021 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want die krijgen niet al genoeg extra natuurlijk.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
De definitieve val van Rutte zou prettige bijvangst zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Zullen ze in Den Haag wel weer bakken stront over zich heen krijgen maar kunnen we in elk geval verder.![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 12:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heeft iemand nog het model van de Alpha variant? Volgens mij zat die er ook overdreven ver naast, erg verontrustend hoeft dit niet te zijn
Dit dus.Makkelijk eerste![]()
Bijv. als je naar wellness/sauna van de sportschool wilt heb je 2G+ nodig, 2 vaccins en PCR.quote:
Maar uitzondering geldt voor mensen die een booster hebben of hun laatste prik minder dan 4 maanden geleden. Enkel 55+ heeft tot nu toe de mogelijkheid gehad voor booster, en de verlate gevaccineerden hebben een mooi voordeeltje.
Geldt niet voor alles, evenmenten meer dan 300 man is enkel voor 2prikjes+booster+PCR. Niet dat zulke grote bijeenkomsten nu nog georganiseerd wordt, want geen hond doet daar aan mee.![]()
Ergens is het ook wel wat makkelijk voor ze.quote:Op zondag 19 december 2021 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Grappig hoe selectief dat blijkbaar blijft hangen in mensen hun hoofd ja.
- Er wordt code zwart voorspelt.
- We voeren maatregelen in.
- Als er een daling volgt komt dat automatisch door die maatregelen. Onmogelijk dat het virus gewoon een natuurlijke curve heeft. Niet voor niets al regelmatig gebeurd dat de daling al inzette voordat maatregelen überhaupt ingingen.
- Als er geen daling is (of heel traag) dan komt dat omdat de maatregelen niet hevig genoeg zijn, of omdat de bevolking stout is geweest.
We zullen nooit weten of we code zwart zouden bereiken zonder maatregelen; dat valt niet met 100% zekerheid te zeggen, gezien we het nooit afwachten en maar meteen naar maatregelen grijpen. Er is inderdaad een grote kans dat niks doen zorgt voor code zwart; maar het is ook geen garantie.![]()
Als het doel van de boosters is om in korte tijd iedereen een hogere mate van steriliserende immuniteit te geven dan kan ik me er nog in vinden. Als het ze gaat om symptomatische immuniteit dan heb ik ook mijn vraagtekens voor wat betreft de jongere generatie.quote:Op zondag 19 december 2021 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is gewoon een smerig spelletje imo; helemaal voor gezonde 50 minners. Mee gaan met alle boosters (die voor 50- gewoon niet tot amper onderbouwd is), en anders mag je je weer overal gaan testen. Als dat al een optie is en ze niet overstappen naar 2G waar een negatieve test niet meer genoeg is. Je moet dan eigenlijk wel.I'll give you something to do![]()
Dit jaar twee bonussen ontvangen en 5% extra toch? Cruciaal, zeker. Maar welk beroep is nu niet cruciaal. En die krijgen ook geen bonussen of extra's.quote:Op zondag 19 december 2021 13:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat krijgen ze nu extra dan?blablablabla![]()
Restaurants blijven zitten met grote onverkoopbare voorraden
https://www.nu.nl/economi(...)pbare-voorraden.html![]()
Hij wordt - waarschijnlijk - ook minder ziekmakend. Alleen meer mensen worden sneller wat zieker.quote:Op zondag 19 december 2021 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben uiteraard geen viroloog maar het voelt erg onlogisch dat een virus wél telkens keer op keer muteert naar besmettelijker, maar nul inlevert aan kracht/ziekmakendheid.
Buiten het feit dat de wereldbevolking in steeds grotere mate is blootgesteld en dus - in bepaalde vorm - door eerdere besmetting / vaccinatie een mate van afweer heeft tegen het virus.
Ben nogmaals geen viroloog, dus wellicht kan het wel dat het gewoon steeds besmettelijker én krachtiger wordt, maar dat voelt imo gewoon nogmaals onlogisch.
Heb de overtuiging dat deze golf - en anders mutatie - ervoor zorgt dat dit een van de laatste grote golven is, en dat daarna de gevraagde capaciteit in de zorg voor vele jaren op een hoog niveau blijft."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het zou werkelijk een schande zijn als die schade niet vergoed wordt. Keuzes maken heeft consequenties hè.quote:Op zondag 19 december 2021 13:03 schreef Johannes788 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)pbare-voorraden.htmlWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik maak me meer zorgen om het beleid van de regering en de QR maatschappij dan het virus zelf op dit moment.quote:Op zondag 19 december 2021 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij wordt - waarschijnlijk - ook minder ziekmakend. Alleen meer mensen worden sneller wat zieker.
Heb de overtuiging dat deze golf - en anders mutatie - ervoor zorgt dat dit een van de laatste grote golven is, en dat daarna de gevraagde capaciteit in de zorg voor vele jaren op een hoog niveau blijft.![]()
Echt kut.quote:Op zondag 19 december 2021 13:03 schreef Johannes788 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)pbare-voorraden.html![]()
Wat je zegt kan, ZA (N=1) kun je niet alleen op blijven steunen en je hebt meer data nodig.quote:Op zondag 19 december 2021 12:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal nog niet zeker. Die cijfers uit ZA hebben een grote foutmarge en verdere harde data hebben we niet. Als je in deze situatie verkeerd gokt en het blijkt niet milder dondert je zorg 100% om. Jij vindt serieus dat ze die gok maar hadden moeten nemen?
Maar stel dat je gelijk hebt, wat dan? Ja dan hebje een piek voorkomen, en kun je wat gaan boosteren met een vaccin dat hetzelfde is als het initiele vaccin maar dan lagere dosis. Het gaat really geen significante zoden aan de dijk zetten.
Wat ik wil? Een maatschappelijke discussie of we als maatschappij bereid zijn om tijdelijk oversterfte te accepteren zodat niet noodzakelijk maar wel belangrijke zorg weer door kan, en de maatschappij weer terug kan gaan naar de situatie voor corona. Of dat we ervoor kiezen om met verplichte vaccins/boosters te gaan werken, thuiswerken af te dwingen, periodieke lockdowns, etc etc te gaan werken."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Gooien ze vast op ondernemers risico. Moeten ze zich maar beter aanpassen.quote:Op zondag 19 december 2021 13:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zou werkelijk een schande zijn als die schade niet vergoed wordt. Keuzes maken heeft consequenties hè.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: