SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Daarom dus de lockdownquote:Op zondag 19 december 2021 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk vaccinatieplicht in januari 2022![]()
![]()
prikkels?quote:Op zondag 19 december 2021 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ook die boosterverplichting hoor, maak je maar niet druk.quote:
Ursula von der Leyen wil het al naar 3 maanden terugbrengen. Om de drie maandjes een prik.![]()
O ik geloof hem wel hoor. De N=1 sloeg op m’n eigen bron.quote:Op zondag 19 december 2021 11:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je hem niet geloofd dan kun je zoeken op rechtspraak.nl. Fraudezaken in sociaal zekerheidsrecht worden bijna altijd uitgevochten in beroep en hoger beroep. Dan kun je in de beslissing lezen wat de aanleiding is geweest en zul je zelf zien dat het merendeel niet het gevolg is van een melding.
Geen zin om er verder over in discussie te gaan, goed om te horen dat er blijkbaar toch betere controle is op het oneigenlijk gebruik van die regelingen.![]()
kan je ook met origineel van de regering komen, geen zin om 23 pagina's te downloaden, prikkels en trojka lijken me geen originele documentenquote:Op zondag 19 december 2021 12:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ook die boosterverplichting hoor, maak je maar niet druk.
Ursula von der Leyen wil het al naar 3 maanden terugbrengen. Om de drie maandjes een prik.![]()
Maar wij ondervinden geen nadelige gevolgen van het feit dat wij achterlopen met boosteren, want landen die voorop lopen, bereiden nu ook vergaande maatregelen voor of voeren ze al in, aldus Hugo. Begrijpt u het nog?quote:Op zondag 19 december 2021 11:59 schreef Johannes788 het volgende:
De vaccinaties werken niet dus een booster is noodzakelijk. Als je nog niet gevaccineerd bent dan werken de vaccinaties wel.
Volgens Jaap van Dissel![]()
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
'Ik zou het echt niet weten, maar we hebben het de vorige keer ook zo gedaan.' Over waarom de supermarkten om 20:00 dicht moeten, aldus Mark.quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Maar wij ondervinden geen nadelige gevolgen van het feit dat wij achterlopen met boosteren, want landen die voorop lopen, bereiden nu ook vergaande maatregelen voor of voeren ze al in, aldus Hugo. Begrijpt u het nog?
Die persconferentie heeft me toch een partijtje fantastische quotes opgeleverd, man man man.![]()
Politicus-onwaardig deze uitspraak.quote:Op zondag 19 december 2021 12:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
'Ik zou het echt niet weten, maar we hebben het de vorige keer ook zo gedaan.' Over waarom de supermarkten om 20:00 dicht moeten, aldus Mark.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Terwijl er nu al gezegd wordt dat de eerste twee prikken niet meer tegen Omicron werken, dus wat bedoel je precies?quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.![]()
Neequote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Maar wij ondervinden geen nadelige gevolgen van het feit dat wij achterlopen met boosteren, want landen die voorop lopen, bereiden nu ook vergaande maatregelen voor of voeren ze al in, aldus Hugo. Begrijpt u het nog?![]()
Ik maak me niet druk hoor.quote:Op zondag 19 december 2021 12:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ook die boosterverplichting hoor, maak je maar niet druk.
Kan het zo gauw niet terugvinden.quote:Op zondag 19 december 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan je ook met origineel van de regering komen, geen zin om 23 pagina's te downloaden, prikkels en trojka lijken me geen originele documenten![]()
Ik ben niet voor een 100% verplichting, maar zo verder gaan is ook niet te verkopen inderdaad.quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.
Dus een beleid waarin lockdowns en beperkingen alleen gelden voor ongevaccineerden vind ik prima. Maar dan wel nadat iedereen een booster heeft kunnen krijgen.
Ook een goed experiment. Als iedereen een booster heeft gehad en de vaxlozen zitten thuis en de cijfers gaan nog niet omlaag, dan moeten we maar alles los laten en kijken waar het schip strandt.![]()
Als iemand dat bij ons op de OK als reden op geeft, want dat hebben we altijd zo gedaan, kan hij/zij op z'n minst een mooie preek krijgen. Maar in de regering kan alles
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Maar de prikken werken niet tegen omicron. Aldus jaap van dissel. Dus waarom vaccinatieplicht als dit de dominante variant binnen no time is?quote:Op zondag 19 december 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan normaal dat daar in de tweede kamer over gesproken gaat worden want zo kan het ook niet verder. Hoe weeg je de vrijheid van een groep van 10-15% om niet gevaccineerd te worden af tegen de extra beperkingen die het op levert voor de overige 85-90%. Dat is een politieke afweging waarbij de kamer tot nu toe niet aan wil maar met omicron is de kans groot dat het speelveld anders komt te liggen als gevolg van veel strengere beperkingen die langer nodig zijn.![]()
10 jaar geleden was dit motie van wantrouwen-waardig als je premier dit soort uitleg geeft over verregaande maatregelen. Maar ja, tegenwoordig is de hele tweede kamer één grote freakshow en staat dit waarschijnlijk nog niet eens in de top 100 qua grootste schandalen en debiele uitspraken van dit jaar.quote:Op zondag 19 december 2021 12:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Politicus-onwaardig deze uitspraak.![]()
Bij jouw is het kwartje al gevallen. Nu de rest van NL nogquote:Op zondag 19 december 2021 12:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Maar de prikken werken niet tegen omicron. Aldus jaap van dissel. Dus waarom vaccinatieplicht als dit de dominante variant binnen no time is?![]()
![]()
En waarom werken die niet meer?quote:Op zondag 19 december 2021 12:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Terwijl er nu al gezegd wordt dat de eerste twee prikken niet meer tegen Omicron werken, dus wat bedoel je precies?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ze werken volgens de berichten minder, vooral tegen besmetting en in wat mindere mate tegen ernstige ziekte. En de booster - hoewel niet perfect want niet voor omicron gemaakt - helpt wel.quote:Op zondag 19 december 2021 12:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Terwijl er nu al gezegd wordt dat de eerste twee prikken niet meer tegen Omicron werken, dus wat bedoel je precies?
Maar waar het mij om gaat is dat het een politieke afweging is of je door middel van (semi) dwang de vaccinatie en booster graad omhoog wil brengen of dat je kiest voor meer maatregelen en meer doden.![]()
Alleen AZ en Janssen toch? Moderna en Pfizer hebben nog wel een werking, alleen minder.quote:Op zondag 19 december 2021 12:13 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Heeft jaapie zelf gezegd gisteren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: