SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Makkelijk eerste![]()
Het is een keer gebeurd en toen was het BAO helemaal over de zeik. Weigerden te adviseren en weet ik wat meer. Rijksrecherche er bij. Dus…quote:zie email 27 oktober![]()
Eerst even aankijken?quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:31 schreef TheVulture het volgende:
Nou daar gaan we, ik voorspel dat alles dicht gaat tot 14 januari, en dan krijgen we te horen dat er nog steeds teveel onzekerheid is.Kerst
sporten
sociaal leven
carnaval
Wat een teringzooi, de angst regeert weer eens, ipv dat je eerst eens aankijkt wat Omikron doet in de ziekenhuizen op basis van deze maatregelen.
Die fout hebben we al veel te veel gemaakt- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
We moeten hopen dat we in juni, juli en augustus weer iets mogen de komende 10-15 jaar. Van september t/m mei ophokken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het paniekvoetbal is weer volledig. Zo ontzettend vermoeiend. En Hugo wilde in september natuurlijk nog geen risicogroepen gaan boosteren...quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Morgen spoedoverleg. Ben benieuwd of we dinsdagavond halen![]()
Ik vrees dat het sluiten van zaken niet voldoende is met het sociale verkeer in de feestdagen.
Als ze ingrijpen moet dat op de een of andere manier de individuele bewegingevrijheid bij wet beperken gedurende de feestdagen.
Zou Ferd al klaar staan?![]()
Zou mooi zijn als ze dan alles dicht pleuren dat het na dinsdag is want dinsdag heeft mijn dochter nog een klassenuitje in een binnenspeeltuin. Soort vaarwel 2021 afspraak.Zonder wrijving geen glans![]()
Kabinet overlegt zaterdag over OMT-advies voor extra maatregelen
https://www.telegraaf.nl/(...)elen-vanwege-omicron
Zou de godenmaatregel geen alcoholverkoop na x uur weer ingevoerd worden?
Of winkels sluiten om 14.30 (was 14u, half uurtje extra door een of andere partij bij onderhandeld)
![]()
Vorige kerst en O&N: paniek, peeuw, hoge cijfers na de feestdagen.
Maar die cijfers kwamen er niet.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Het is vaker zo dat bij mutaties de kracht afneemt als de reproductiefactor toeneemt. We moeten dus hopen op een dominant, snel verspreidend virus dat geen kwaad doet. Dan bouwen we namelijk massaal immuniteit op. Vaccinaties zijn helaas niet snel genoeg over de hele wereld verkrijgbaar, dus zijn niet meer dan een tijdelijke dam voor de rijken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
We moeten hopen dat we in juni, juli en augustus weer iets mogen de komende 10-15 jaar. Van september t/m mei ophokken.![]()
Omdat mensen zich aan de regels hieldenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
Maar die cijfers kwamen er niet.Toen hadden we nog geen omikron.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het paniekvoetbal is weer volledig. Zo ontzettend vermoeiend. En Hugo wilde in september natuurlijk nog geen risicogroepen gaan boosteren...![]()
Ze willen wel heel erg op de neus drukken dat ze deze keer wel op tijd ingrijpen he
Toch intriest dat dit clubje denkt dat ze zoveel invloed hebben op het virusMakkelijk eerste![]()
Je weet gewoon dat ze weer in een slakkentempo gaan afbouwen in de winter, ook als de Variant des Doods toch weer mee blijkt te vallen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
Maar die cijfers kwamen er niet.
Tot april/mei weer aanmodderen met allerlei onnodige schade als gevolg.![]()
Niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:16 schreef Coelho het volgende:
Omdat mensen zich aan de regels hielden![]()
Dat ben ik met je eens hoor. Ik woon niet ver van de Belgische grens af en vorig jaar ging er bijna even veel de lucht in dan normaal met oud en nieuw alleen in een korter tijdsbestek. Ik verwacht dat het met een avondklok precies hetzelfde gebeurt want voor politie valt dat natuurlijk nooit te handhaven. In België bleek al dat het topdrukte was bij de vuurwerkwinkels sinds het vuurwerk verbod dus genoeg mensen die het in huis hebben. De politie had hier al in de media geroepen dat ze er niet op gingen handhaven tenzij grote excessen op het afsteken van vuurwerk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat niet helpen. Maar het kabinet/het OMT zijn wel vaker wat wereldvreemd.![]()
Bij elke aanscherping van de maatregelen voel ik er minder bij. Ze hebben het voor elkaar, het boeit me niet heel veel meer als ze de boel op slot gooien. Ik ben murw geslagen![]()
![]()
Ditquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:18 schreef Cynicio het volgende:
Bij elke aanscherping van de maatregelen voel ik er minder bij. Ze hebben het voor elkaar, het boeit me niet heel veel meer als ze de boel op slot gooien. Ik ben murw geslagen![]()
![]()
Wanneer was het ook alweer dat zo'n beetje iedereen het er over eens was dat het kabinet veel te laat had ingegrepen? Eind november/begin december of zo?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
Eerst even aankijken?
Die fout hebben we al veel te veel gemaakt![]()
Als ze de scholen maar weer opengooien.
Of gaan we weer bedrogen worden met "het is maar een weekje".![]()
joh, lul niet, met je 15 jaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
We moeten hopen dat we in juni, juli en augustus weer iets mogen de komende 10-15 jaar. Van september t/m mei ophokken.![]()
Die kwamen er niet omdat er maatregelen getroffen werden om dat te voorkomen...quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
Maar die cijfers kwamen er niet.
![]()
![]()
Niet met maatregelen, maar met boosteren. En dat is nog steeds zo.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wanneer was het ook alweer dat zo'n beetje iedereen het er over eens was dat het kabinet veel te laat had ingegrepen? Eind november/begin december of zo?![]()
Ik voel paniek of ik nog wel mijn geld kan verdienen de komende maanden. Zo niet dan hou ik een fucking winterslaap en stik er allemaal maar in. Maak me maar wakker als de ellende over is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:18 schreef Cynicio het volgende:
Bij elke aanscherping van de maatregelen voel ik er minder bij. Ze hebben het voor elkaar, het boeit me niet heel veel meer als ze de boel op slot gooien. Ik ben murw geslagenGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat geloofde je toch sowieso al niet meer, mag ik hopen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Persconferentie nr 5 in 2 maanden tijd, maar ze zijn echt niet in paniek hoor.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
In welke branche ben je werkzaam? Eigen bedrijf?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef josja het volgende:
[..]
Ik voel paniek of ik nog wel mijn geld kan verdienen de komende maanden. Zo niet dan hou ik een fucking winterslaap en stik er allemaal maar in. Maak me maar wakker als de ellende over is.![]()
Dan nog werd er met grote angst op de cijfers gewachtquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die kwamen er niet omdat er maatregelen getroffen werden om dat te voorkomen...
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Zoiets denk ik ook. Winterseizoen voor de sporten is wel voorbij. Winkels weer dicht in de toch al rustiger januarimaand. Horeca ook op zijn gat, scholen weer met afstandsonderwijs. (En dan kan Slob (of zijn opvolger Hugo de Jonge) in februari aankondigen dat er toch nog een duimregeling komt voor de eindexamenleerlingen. )quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik verwacht voor de periode na kerst een volledige lockdown van drie weken; om ook de kerst effecten af te kunnen wachten. Wat na die drie weken dan wéér verlengd wordt omdat er nog steeds teveel onduidelijkheid is - zelfs als de cijfers nog steeds dalen/stabiel zijn op een laag niveau. Eerste versoepelingen dan pas weer in maart op z'n vroegst imo.
Ondertussen boosteren we in een zorgvuldig tempo door tot eind maart iedereen zijn booster heeft gehad.
En dan langzamerhand met 2G dingen weer openen. Mits boostershot gehaald is natuurlijk.
Ik ben er zó klaar mee
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik heb het geluk dat mijn inkomen niet afhankelijk is van de maatregelen. Als dat wel zo is snap ik dat je weer in de paniekmodus schiet. Ergens achterin m'n hoofd voel ik ook nog wel medelijden met ondernemers die weer worden genaaid.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef josja het volgende:
[..]
Ik voel paniek of ik nog wel mijn geld kan verdienen de komende maanden. Zo niet dan hou ik een fucking winterslaap en stik er allemaal maar in. Maak me maar wakker als de ellende over is.![]()
Wat denk je zelf? De kans dat ook het VO weer dicht gaat of groter dan dat het PO weer open gaat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
"Wake me up, when Corona ends"quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef josja het volgende:
[..]
Sterkte.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Nee (droom ik wel van), werk op meerdere sportscholen, geef les.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In welke branche ben je werkzaam? Eigen bedrijf?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Die beelden van Duitsland. Biertjes, kerstfeestjes, lekker samen zijn. Alleen 2G en een mondkapje.
FredGodquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef Confetti het volgende:
Ik vrees dat het sluiten van zaken niet voldoende is met het sociale verkeer in de feestdagen.
Als ze ingrijpen moet dat op de een of andere manier de individuele bewegingevrijheid bij wet beperken gedurende de feestdagen.
Zou Ferd al klaar staan?![]()
Dan zou het wel balen zijn als die helemaal dicht moeten ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:25 schreef josja het volgende:
[..]
Nee (droom ik wel van), werk op meerdere sportscholen, geef les.![]()
Eens, laat ze maar aankloten daar. Geef er echt geen ene reet meer omquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:18 schreef Cynicio het volgende:
![]()
Dat wordt gewoon pas in april of zo. Op z'n vroegst.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook. Winterseizoen voor de sporten is wel voorbij. Winkels weer dicht in de toch al rustiger januarimaand. Horeca ook op zijn gat, scholen weer met afstandsonderwijs. (En dan kan Slob (of zijn opvolger Hugo de Jonge) in februari aankondigen dat er toch nog een duimregeling komt voor de eindexamenleerlingen. )
Ondertussen boosteren we in een zorgvuldig tempo door tot eind maart iedereen zijn booster heeft gehad.
En dan langzamerhand met 2G dingen weer openen. Mits boostershot gehaald is natuurlijk.
Ik ben er zó klaar mee
Eerst nog 36 persco's en briefings van Jaap met modellen inclusief 800% onzekerheidsmarge.![]()
Zal me echt aan m'n reet roesten met wat voor maatregelen ze nu weer komen... nam die lui al nooit serieus.
Dat er alleen nog steeds mensen het ermee eens zijn snap ik niet. Dan ben je gewoon echt een kansloos stuk vreten.Facts don't care about your feelings![]()
Wel opvallend. Ministersoverleggen zijn altijd met fysieke aanwezigheid, want dat schijnt niet anders te kunnen. Nu is het morgen in het weekend en dan is er ineens een gedeelte online vanuit huis.![]()
Als alles op slot gaat, hoe kan dat aan je reet roesten?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Zal me echt aan m'n reet roesten met wat voor maatregelen ze nu weer komen... nam die lui al nooit serieus.
Dat er alleen nog steeds mensen het ermee eens zijn snap ik niet. Dan ben je gewoon echt een kansloos stuk vreten.Je zit dan ook verplicht thuis.
Hier kun je toch ook lekker feestjes geven? Tot diep in de nacht zelfs met veel mensen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:25 schreef Pisces29 het volgende:
Die beelden van Duitsland. Biertjes, kerstfeestjes, lekker samen zijn. Alleen 2G en een mondkapje.
![]()
Ze willen de urgentie laten voelen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hun gaan zelfs voor het eerst digitaal overleggen![]()
Denk dat Mark zijn Picnic-levering niet meer af kon zeggen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel opvallend. Ministersoverleggen zijn altijd met fysieke aanwezigheid, want dat schijnt niet anders te kunnen. Nu is het morgen in het weekend en dan is er ineens een gedeelte online vanuit huis.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Alleen 2G en mondkapjes?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:25 schreef Pisces29 het volgende:
De wappies zijn hier NIET blij mee.![]()
![]()
Bakkes over JaapGOAT maat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat er alleen nog steeds mensen het ermee eens zijn snap ik niet. Dan ben je gewoon echt een kansloos stuk vreten.![]()
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen 2G en mondkapjes?
De wappies zijn hier NIET blij mee.
[ afbeelding ]
Hoeveel ongevaccineerden liggen er nu op jouw afdeling?![]()
Ik hoop dat ze dan ook eens merken hoe geestdodend en demotiverend het is om altijd maar thuis te vergaderenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hun gaan zelfs voor het eerst digitaal overleggen![]()
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nóg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hou ik niet zo meer bij. Vind het niet zo relevant want iedereen weet toch wel hoe het zit.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeten zij weten.
Hoeveel ongevaccineerden liggen er nu op jouw afdeling?
Onder de 70 jaar is ongevaccineerd. Boven 70 gevaccineerd. Op IC liggen vrijwel alleen ongevaccineerden.
De precieze cijfers veranderen daar niks aan.![]()
zelf houden ze zich nooit aan de maatregelen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ze willen wel heel erg op de neus drukken dat ze deze keer wel op tijd ingrijpen he
Toch intriest dat dit clubje denkt dat ze zoveel invloed hebben op het virus![]()
Het zou eens tijd worden na 2 jaar iedereen aansporen thuis te werkenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hun gaan zelfs voor het eerst digitaal overleggen
Edit: ow wacht, even vergeten dat de regels niet voor iedereen gelden. Dom![]()
![]()
En is het verplicht bij jouw werkgever? De meeste werkgevers vinden het toch wel prima als mensen fysiek op het werk verschijnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dan ook eens merken hoe geestdodend en demotiverend het is om altijd maar thuis te vergaderen![]()
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nóg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.![]()
Mijn aandacht schiet elk alle kanten op bij een overleg van meer dan 30 minuten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dan ook eens merken hoe geestdodend en demotiverend het is om altijd maar thuis te vergaderen![]()
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nóg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.En dan heb je soms lezingen van 2 uur waar iemand met een monotone stem brabbelt.
![]()
![]()
Misschien meer een illusie ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat geloofde je toch sowieso al niet meer, mag ik hopen?
Maar ook omdat ik het onbegrijpelijk vindt dat we wel naar de kroeg kunnen maar niet naar school.
Dus een weekje "eerder kerstvakantie" onder zeer slechte argumentatie van het kabinet is nog ten daar toe, maar weer weken dicht niet.
En het is ook persoonlijk. Hier is iemand die moet leren lezen en schrijven en die krijgt nu zijn derde schoolsluiting voor zijn kiezen in 20 maanden.
En dan is het ook voor de zoveelste keer dezelfde tactiek, weken bakkeleien over wel/ niet sluiten.
Dan 1 voor 12 alsnog sluiten met "het is maar voor 1 week" om vervolgens 4 dagen later er weer bovenop te stapelen met extra maatregelen.
Het is helaas een beproefde tactiek waarbij we starten met een positieve outlook van het kabinet en we eindigen met niks van dat alles.
En ik geloof er niet meer in dat ze overvallen worden of wat dan ook.
In een tijdsbestek van 4 dagen weer compleet draaien.
Voor mijn gevoel staan Rutte en co ons glashard voor te liegen op de persconferenties met mooi weer verhalen.![]()
Ik denk dat het tijd wordt om het grote geschut erbij te halen en 's avonds een wandeling alleen toe te gaan staan voor mensen met een hond.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef leolinedance het volgende:
Zou de godenmaatregel geen alcoholverkoop na x uur weer ingevoerd worden?![]()
Je kunt er maar het beste van maken. Mijn goede vriend @Caland kookt tegenwoordig zelfs samen met collega's in Teams meetings.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nóg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.
@GGMM @Coco @onlogisch @KingRoland @Zipportal @Wereldgozer @yvonne![]()
Het is momenteel verplicht ja. Ik zou 1x in de 2 weken naar kantoor mogen maar dan zit ik alleen op mijn afdeling dus dan verpieter ik alsnogquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En is het verplicht bij jouw werkgever? De meeste werkgevers vinden het toch wel prima als mensen fysiek op het werk verschijnen.. Ik mis juist de fysieke contacten met de collega's. Ik merk nu dat ik daar meer energie van kreeg dan ik dacht.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Zijn er echt mensen die denken dat alles gewoon laten zijn wat het nu is of juist minder maatregelen willen bij een potentiële zwaar besmettelijke onbekende variant een goed plan is?![]()
VUILE KLOOTZAKquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt er maar het beste van maken. Mijn goede vriend @:caland kookt tegenwoordig zelfs samen met collega's in Teams meetings.
@:ggmm @:coco @:onlogisch @:kingroland @:zipportal @:wereldgozer @:yvonneVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar de kroegen zijn gesloten hoor. Omdat het voor die bedrijven geen enkele zin heeft om tot 17.00 open te gaan. En die wel sporadisch 'smiddags open zijn, daar moeten de mensen zitten op 1,5 meter afstand. Veiliger dan een schoolklas vol kinderen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar ook omdat ik het onbegrijpelijk vindt dat we wel naar de kroeg kunnen maar niet naar school.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het eens ben met de scholensluiting.![]()
zou het wel bij het werk aankaarten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nóg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.![]()
Die heb ik sinds een paar maanden!quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijd wordt om het grote geschut erbij te halen en 's avonds een wandeling alleen toe te gaan staan voor mensen met een hond.
Of telt die niet...![]()
Eens. Zou dat ook wel missen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is momenteel verplicht ja. Ik zou 1x in de 2 weken naar kantoor mogen maar dan zit ik alleen op mijn afdeling dus dan verpieter ik alsnog. Ik mis juist de fysieke contacten met de collega's. Ik merk nu dat ik daar meer energie van kreeg dan ik dacht.
![]()
![]()
Ze zien maar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef Questular het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat alles gewoon laten zijn wat het nu is of juist minder maatregelen willen bij een potentiële zwaar besmettelijke onbekende variant een goed plan is?![]()
Ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef Questular het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je die meeting al gehad? Zo ja, hoe kut was het?
Nou het viel eigenlijk wel mee, vooral omdat het maar anderhalf uur duurde (en ik een half uur ‘te laat’ was)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Haha, te laat komen bij een meeting thuis. Knap.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja
Nou het viel eigenlijk wel mee, vooral omdat het maar anderhalf uur duurde (en ik een half uur ‘te laat’ was)![]()
Straks met de Olympische Spelen wordt het wel weer draaglijker verwacht ik.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt er maar het beste van maken. Mijn goede vriend @:caland kookt tegenwoordig zelfs samen met collega's in Teams meetings.
@:ggmm @:coco @:onlogisch @:kingroland @:zipportal @:wereldgozer @:yvonne
Ik had oprecht de verkeerde uitnodiging van het teamskanaal dus dat heb ik maximaal uitgebuit. Zij kennen mij ook niet echt aangezien ik er pas een maand werk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, te laat komen bij een meeting thuis. Knap.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Uit dit artikel: https://nos.nl/l/2409901
In Noorwegen worden over drie weken 90.000 tot 300.000 omikronbesmettingen per dag verwacht en vijftig tot honderd ziekenhuisopnames. Het land kondigde daarom onder meer aan dat er geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken
Paar zaken die me opvallen aan dit stukje tekst:
1. Noorwegen heeft 5.3 miljoen inwoners, hoe zou dit land 300k besmettingen kunnen krijgen?
2. 300k besmettingen en 100 man ih ziekenhuis daardoor, lijkt me een prima score
3. Vermenigvuldigt het virus zich door alcohol?
Bizar stukje tekst waarin een paar modelleurs bezig zijn geweest zonder normaal na te denken![]()
Goed gewerkt!quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had oprecht de verkeerde uitnodiging van het teamskanaal dus dat heb ik maximaal uitgebuit. Zij kennen mij ook niet echt aangezien ik er pas een maand werk.
Laat Jaap dit stukje maar niet lezen, straks komt hij nog op ideeën voor zijn eigen modellen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Blik het volgende:
In Noorwegen worden over drie weken 90.000 tot 300.000 omikronbesmettingen per dag verwacht en vijftig tot honderd ziekenhuisopnames. Het land kondigde daarom onder meer aan dat er geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken
1. Noorwegen heeft 5.3 miljoen inwoners, hoe zou dit land 300k besmettingen kunnen krijgen?
2. 300k besmettingen en 100 man ih ziekenhuis daardoor, lijkt me een prima score
Bizar stukje tekst waarin een paar modelleurs bezig zijn geweest zonder normaal na te denken![]()
Wat gaan maatregelen uithalen als er geen lange termijn plan is?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef Questular het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat alles gewoon laten zijn wat het nu is of juist minder maatregelen willen bij een potentiële zwaar besmettelijke onbekende variant een goed plan is?
Vaccinatiegraad blijft hetzelfde. De huidige vaccins blijven niet goed genoeg. De zorgcapaciteit neemt af.
Maatregelen zijn een tijdelijke rem, geen oplossing op zich.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Jaloers, dan zijn ze met 2 weken klaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Blik het volgende:
Op zich wel tof. Bij 300.000 per dag heeft in twee weken iedereen het gehad daar en kunnen ze weer verder.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Blik het volgende:
Bizar stukje tekst waarin een paar modelleurs bezig zijn geweest zonder normaal na te denken
Valt me wel weer tegen hier. Hier zitten de hele dag van die cijfer/grafiekenfetisjisten en niemand valt zoiets dan op, behalve jou dan nu.![]()
Volgens mij zijn de kroegen gewoon open (tot 17:00) weliswaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar de kroegen zijn gesloten hoor. Omdat het voor die bedrijven geen enkele zin heeft om tot 17.00 open te gaan. En die wel sporadisch 'smiddags open zijn, daar moeten de mensen zitten op 1,5 meter afstand. Veiliger dan een schoolklas vol kinderen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het eens ben met de scholensluiting.
Maar we kunnen het uittekenen, de QR code voor winkels is er al doorheen dus die zal er wel komen.
En er was nog een wetsvoorstel er doorheen wat ze nog niet hebben ingevoerd (ik dacht 2g?).![]()
Laat een tijdelijke rem nu net handig zijn om te onderzoeken wat deze nieuwe variant inhoudt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat gaan maatregelen uithalen als er geen lange termijn plan is?
Vaccinatiegraad blijft hetzelfde. De huidige vaccins blijven niet goed genoeg. De zorgcapaciteit neemt af.
Maatregelen zijn een tijdelijke rem, geen oplossing op zich.![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had oprecht de verkeerde uitnodiging van het teamskanaal dus dat heb ik maximaal uitgebuit. Zij kennen mij ook niet echt aangezien ik er pas een maand werk.![]()
Held![]()
Kantoor hij mij is dicht dus ik spreek met collega's en externen af bij v/D Valk net als half Nederland als ik er zo om me heen kijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze mogen open, maar dat doen ze niet. Omdat ze dan nog meer verlies draaien dan wanneer ze 'smiddags open zouden gaan. Dat bedoel ik. Ze zijn gesloten. Misschien zijn er een paar open, maar 90 % is gesloten. De hele dag.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de kroegen gewoon open (tot 17:00) weliswaar.![]()
Als ze daar over 3 maanden achter zijn dan zijn we nog niets opgeschoten en hebben we alleen de nevenschade gemaximaliseerd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Laat een tijdelijke rem nu net handig zijn om te onderzoeken wat deze nieuwe variant inhoudt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ik zit in de bus naar Oostenrijk, gelukkig ben ik voor nu even ontsnapt. Maar ik vrees dat alles dicht is als ik terugkom... als die vermaledijde avondklok maar wegblijft.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Haha ja dat doe ik ook wekelijksquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:44 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Held![]()
Kantoor hij mij is dicht dus ik spreek met collega's en externen af bij v/D Valk net als half Nederland als ik er zo om me heen kijkwel goed eten over het algemeen
![]()
![]()
Hier is eigenlijk geen enkele kroeg gesloten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze mogen open, maar dat doen ze niet. Omdat ze dan nog meer verlies draaien dan wanneer ze 'smiddags open zouden gaan. Dat bedoel ik. Ze zijn gesloten. Misschien zijn er een paar open, maar 90 % is gesloten. De hele dag.![]()
Ow die komt wel weer terug hoor. Nu ze daar eenmaal aan geroken hebben..quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef popje het volgende:
Ik zit in de bus naar Oostenrijk, gelukkig ben ik voor nu even ontsnapt. Maar ik vrees dat alles dicht is als ik terugkom... als die vermaledijde avondklok maar wegblijft.![]()
Zal volgende keer eens om me heen kijken of ik een linedancende knakker zie zittenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha ja dat doe ik ook wekelijkswel goed eten over het algemeen
![]()
Ach ja, je moet wat
Geen idee waar hier is. Maar hier wel. Maar is een dorp. Liep van de week over het Stratumseind in Eindhoven, een aaneenschakeling van kroegen, ook alles gesloten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Hier is eigenlijk geen enkele kroeg gesloten.
Dan gaat het dus over kroegen. Niet over brasserieën, waar 'smiddags oude vrouwtjes chocolademelk met slagroom drinken. Maar echte kroegen. Waar bier wordt getapt.
Voor wie moeten ze die 'smiddags open doen? Wie gaat daar komen?![]()
Veel minder restaurants hier nu die boxen maken of aan huis bezorgen. Denk dat het niet meer loont, op kerst naquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Hier is eigenlijk geen enkele kroeg gesloten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maastricht e.o.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee waar hier is. Maar hier wel. Maar is een dorp. Liep van de week over het Stratumseind in Eindhoven, een aaneenschakeling van kroegen, ook alles gesloten.
Dan gaat het dus over kroegen. Niet over brasserieën, waar 'smiddags oude vrouwtjes chocolademelk met slagroom drinken. Maar echte kroegen. Waar bier wordt getapt.
Voor wie moeten ze die 'smiddags open doen? Wie gaat daar komen?![]()
We gaan weer met maatregelen strooien terwijl er nog echt niet veel bekend is over de nieuwe magnetron variant.
Kansloos.![]()
En als ze nu niks doen achteraf klagen dat ze niet op tijd ingegrepen hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:51 schreef Johannes788 het volgende:
We gaan weer met maatregelen strooien terwijl er nog echt niet veel bekend is over de nieuwe magnetron variant.
Kansloos.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Ik heb me ook heel lang ingehouden en allemaal niet zoveel frustratie geuit maar ik ben nu ook op 't punt dat ik denk; als je nu weer alles dicht flikkert + avondklok + etc. etc. waarbij je WEET dat het tot minstens april gaat duren want onzekerheid dit dat, dan zak er maar in, zinloze teringbende![]()
Geeft ook amper winst. De meeste winst zit in de drankjes die hun verkopen. Maar niemand gaat natuurlijk 30 euro voor een fles wijn betalen bijvoorbeeld als je die voor een fractie van de prijs kan halen in de supermarkt of bij de slijterrij.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel minder restaurants hier nu die boxen maken of aan huis bezorgen. Denk dat het niet meer loont, op kerst na![]()
Amen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Ik heb me ook heel lang ingehouden en allemaal niet zoveel frustratie geuit maar ik ben nu ook op 't punt dat ik denk; als je nu weer alles dicht flikkert + avondklok + etc. etc. waarbij je WEET dat het tot minstens april gaat duren want onzekerheid dit dat, dan zak er maar in, zinloze teringbende
Ga ook geen booster halen. Zak er maar in.![]()
Helaas u gaat niet meer door voor de volgende ronde van de QR-code.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Amen.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Ik heb me ook heel lang ingehouden en allemaal niet zoveel frustratie geuit maar ik ben nu ook op 't punt dat ik denk; als je nu weer alles dicht flikkert + avondklok + etc. etc. waarbij je WEET dat het tot minstens april gaat duren want onzekerheid dit dat, dan zak er maar in, zinloze teringbende![]()
![]()
Ik doe het weleens, als geste. Maar snap ook dat niet iedereen dat doet en dat ik in mijn eentje nou niet bepaald die tenten overeind hou.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geeft ook amper winst. De meeste winst zit in de drankjes die hun verkopen. Maar niemand gaat natuurlijk 30 euro voor een fles wijn betalen bijvoorbeeld als je die voor een fractie van de prijs kan halen in de supermarkt of bij de slijterrij.
Het is gewoon heel shit ja.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is dan ook kansloos, want is nog de enige manier om uit deze shit te komen. Als iedereen zich had laten vaccineren en het boosteren eerder was begonnen stonden we er nu heel anders voor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Amen.
Dus jouw antwoord op het feit dat je nergens naar binnen mag omdat het gesloten is, is het niet halen van een prik zodat je nergens naar binnen mag op het moment dat het weer opengaat omdat je niet gevaccineerd bent? Den Haag ligt nu al collectief wakker van deze geniale gedachten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Amen.
Ga ook geen booster halen. Zak er maar in.Put these foolish ambitions to rest.![]()
En met jou heel veel mensen (onder de 40).quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Ook al werkt de AZ en Janssen prik nog nauwelijks? Zie RTL-nieuws? Dus hoezo zouden we dan niet in deze shit zitten?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan ook kansloos, want is nog de enige manier om uit deze shit te komen. Als iedereen zich had laten vaccineren en het boosteren eerder was begonnen stonden we er nu heel anders voor.![]()
Ik overweeg wel sterk om die booster zo lang mogelijk uit te stellen. Zeker als hier toch weer van alles dicht zit de komende maanden. Kan ik hem beter gaan halen ergens in het voorjaar als het alleen maar om een nieuwe QR gaat. Is ie lekker de hele zomer geldig, kun je er tenminste nog iets mee.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Helaas u gaat niet meer door voor de volgende ronde van de QR-code.![]()
Dood door diarree, wel passend bij de staat van onze bananenrepubliekquote:
In ieder geval een stuk minder in de shit. De gevaccineerd<->ongevaccineerd verhoudingen in het ziekenhuis zijn je niet ontgaan toch?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ook al werkt de AZ en Janssen prik nog nauwelijks? Zie RTL-nieuws? Dus hoezo zouden we dan niet in deze shit zitten?I'll give you something to do![]()
Maar sorry hoor, alleen een prik halen om iets in de zomer te mogen doen? Iedereen ziet toch wel wat voor iets raars dat is?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik overweeg wel sterk om die booster zo lang mogelijk uit te stellen. Zeker als hier toch weer van alles dicht zit de komende maanden. Kan ik hem beter gaan halen ergens in het voorjaar als het alleen maar om een nieuwe QR gaat. Is ie lekker de hele zomer geldig, kun je er tenminste nog iets mee.![]()
Hoezo is dat beter?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik overweeg wel sterk om die booster zo lang mogelijk uit te stellen. Zeker als hier toch weer van alles dicht zit de komende maanden. Kan ik hem beter gaan halen ergens in het voorjaar als het alleen maar om een nieuwe QR gaat.
Als het geen meerwaarde heeft is niet halen prima hoor. Maar van alles wat ik ervan hoor met nieuwe variant is dat een booster meerwaarde heeft voor iedereen die enigszins bevattelijk is voor corona.
Waaronder ik, dus komt u maar door met die prik.
Ik zit in de griepprikgroep dus verwacht volgende week een sms met uitnodiging.
Vooruitlopend daarop al een afspraak gemaakt, kon vlak voor oud en nieuw terecht. Wil alleen niet gaar dat weekend in, dus de maandag erop gepland.
Eigenbelang beste belang yoooo
Niet mijn probleem, dit hebben ze zelf in de hand gewerkt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar sorry hoor, alleen een prik halen om iets in de zomer te mogen doen? Iedereen ziet toch wel wat voor iets raars dat is?
Om medische redenen zie ik vooralsnog voor mijzelf niet veel noodzaak een derde prik te gaan halen.![]()
Dat is netjes maar wat je zegt niet iedereen doet dat. Hier in de omgeving ook een speciaal bier café die eerst ook bierpakketjes had. Leuk eenmalig om ze te steunen maar die biertjes haal je veel goedkoper in de winkel. Als je in de café zit maakt het me niet zoveel uit want daar betaal je natuurlijk ook voor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doe het weleens, als geste. Maar snap ook dat niet iedereen dat doet en dat ik in mijn eentje nou niet bepaald die tenten overeind hou.
Het is gewoon heel shit ja.![]()
Ik zit niet in een risico- of griepprikgroep dus ik geloof het voor mijzelf eerlijk gezegd wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo is dat beter?
Als het geen meerwaarde heeft is niet halen prima hoor. Maar van alles wat ik ervan hoor met nieuwe variant is dat een booster meerwaarde heeft voor iedereen die enigszins bevattelijk is voor corona.
Waaronder ik, dus komt u maar door met die prik.
Ik zit in de griepprikgroep dus verwacht volgende week een sms met uitnodiging.
Vooruitlopend daarop al een afspraak gemaakt, kon vlak voor oud en nieuw terecht. Wil alleen niet gaar dat weekend in, dus de maandag erop gepland.
Eigenbelang beste belang yoooo![]()
In Spanje moeten ze niet zo janken dat ze niet mochten wandelen tijdens de eerste lockdown. Sommige mensen hebben niet eens benen. Stel jankende.paella bakkers.Go hard or go home![]()
Zo dachten al die wappies op de IC ook.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, dit hebben ze zelf in de hand gewerkt.
Om medische redenen zie ik vooralsnog voor mijzelf niet veel noodzaak een derde prik te gaan halen.![]()
nosDoor zijn laksheid/nalatigheid kán dat gewoon niet. Afspraak maken op korte termijn lukt echt niet.quote:"Wat we in ieder geval weten is dat de mensen die wel hun eerste en tweede prik hebben gehad, onvoldoende beschermd zijn tegen de nieuwe variant." De Jonge roept mensen daarom op om een boosterafpraak te maken als ze kunnen. "Haal hem nou, het is echt nodig."
Er zijn van die momenten dat ik graag een grote fles onkruidverdelger over zijn bloemschoenen zou willen leeggieten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
wat stel jij voor dan?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar sorry hoor, alleen een prik halen om iets in de zomer te mogen doen? Iedereen ziet toch wel wat voor iets raars dat is?![]()
Dan zou ik die spuiten gewoon gaan rammen want het is hun beroep om levens te redden want met deze variant des doods is dat exact wat je zou moeten doen, levens redden.quote:Go hard or go home![]()
Moah, die hebben echt helemaal geen bescherming gehaald. Dat heb ik wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zo dachten al die wappies op de IC ook.![]()
Heb corona 2 keer gehad dus had maar 1 spuitje officieel nodig voor groen vinkje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan ook kansloos, want is nog de enige manier om uit deze shit te komen. Als iedereen zich had laten vaccineren en het boosteren eerder was begonnen stonden we er nu heel anders voor.
Dus nee, genoeg geprikt![]()
![]()
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze mogen open, maar dat doen ze niet. Omdat ze dan nog meer verlies draaien dan wanneer ze 'smiddags open zouden gaan. Dat bedoel ik. Ze zijn gesloten. Misschien zijn er een paar open, maar 90 % is gesloten. De hele dag.![]()
alsof ze dat willen...quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.
maar leg uit hoe rendabel het voor de kleine horeca is om 's middags open te zijn?Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Daar gaat het niet om. Het gaat om een Totalitair registratiesysteem voor QR-codes. En de GGF vindt dat het alleen zij het zorgvuldig kunnen en er spelen grote, duistere financiele belangen bij het GGD-kartel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan zou ik die spuiten gewoon gaan rammen want het is hun beroep om levens te redden want met deze variant des doods is dat exact wat je zou moeten doen, levens redden.![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om een Totalitair registratiesysteem voor QR-codes. En de GGD vindt dat het alleen zij het zorgvuldig kunnen en er spelen grote, duistere financiele belangen bij het GGD-kartel.![]()
De memo gemist dat er geen steunmaatregelen meer komen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dan lijden ze alsnog verlies, want de meeste kosten lopen door.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.![]()
Mehquote:![]()
Ik weet dat er gerommel was vanuit de NHG en de LHV, de huisartsentoko's, was hierover. Maar hoopte wel dat die eruit waren gekomen
Er zijn mensen voor minder gekheid gedwongen opgenomenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om een Totalitair registratiesysteem voor QR-codes. En de GGF vindt dat het alleen zij het zorgvuldig kunnen en er spelen grote, duistere financiele belangen bij het GGD-kartel.![]()
Ja zoiets doe je eenmalig, niet regelmatig. Dus helpt in the end geen zak iddquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is netjes maar wat je zegt niet iedereen doet dat. Hier in de omgeving ook een speciaal bier café die eerst ook bierpakketjes had. Leuk eenmalig om ze te steunen maar die biertjes haal je veel goedkoper in de winkel. Als je in de café zit maakt het me niet zoveel uit want daar betaal je natuurlijk ook voor.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
TVL en NOW zijn er weer wel. Maar dat is niet kostendekkend en zeker niet winstgevend.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De memo gemist dat er geen steunmaatregelen meer komen?![]()
en dat is na 2 vaccins + booster, de ongevaccineerde lachen zich kapot, vermoed ikquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Zeker, ook waarquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zit niet in een risico- of griepprikgroep dus ik geloof het voor mijzelf eerlijk gezegd wel.
Flikker er gewoon een plicht op voor 50+ ofzo
Breid die zorg uit met alle mogelijkheden die je heb en prik je de ballen uit je broek
Einde
Tijd voor bier?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Toch gaan horeca's dicht omdat ze anders niet onder de omzetverliesgrens komen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
TVL en NOW zijn er weer wel. Maar dat is niet kostendekkend en zeker niet winstgevend.
Dat hele systeem is volstrekt pervers. Een hele sector vol zombiebedrijven waar wij voor mogen opdraaien.![]()
Die powned dude net op npo1 denkt dat we weer in lockdown gaan voor kerst, ze kunnen de ….. krijgen. Ga ik me niet aan houden![]()
Niemand krijgt gratis geld, niet zo dom doen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.Go hard or go home![]()
Stoer hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:11 schreef Johannes788 het volgende:
Die powned dude net op npo1 denkt dat we weer in lockdown gaan voor kerst, ze kunnen de ….. krijgen. Ga ik me niet aan houden![]()
De overheid klapt je dicht, schopt daarmee je hele verdienmodel onderuit en dan ben je opeens een zombiebedrijf?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch gaan horeca's dicht omdat ze anders niet onder de omzetverliesgrens komen.
Dat hele systeem is volstrekt pervers. Een hele sector vol zombiebedrijven waar wij voor mogen opdraaien.I'll give you something to do![]()
Dus had ze gewoon open gelaten nu met QR, desnoods 2G, net als in de andere Europese landen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hele systeem is volstrekt pervers. Een hele sector vol zombiebedrijven waar wij voor mogen opdraaien.![]()
Haha, deze man maakt het echt bont. Heeft alles opengegooid boven de 60, zodat hij op de persconferentie kon melden dat iedereen een afspraak kon maken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:01 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]
Door zijn laksheid/nalatigheid kán dat gewoon niet. Afspraak maken op korte termijn lukt echt niet.
Er zijn van die momenten dat ik graag een grote fles onkruidverdelger over zijn bloemschoenen zou willen leeggieten.
Maar in werkelijkheid kan nu niemand een afspraak maken door overbelasting en onvoldoende GGD capaciteit- verwijderd door admin -![]()
Het is ook geen verwijt, maar een constatering. Er staat bij het MKB 17 miljard euro aan belastingschuld open per oktober. Nu waarschijnlijk tegen de 20 miljard euro. Je zag al toen het steunpakket tijdelijk stop werd gezet de faillissementen snel stegen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef galantis het volgende:
[..]
De overheid klapt je dicht, schopt daarmee je hele verdienmodel onderuit en dan ben je opeens een zombiebedrijf?
Al die DGA's wachten op het juiste moment om de boel te laten ploffen en opnieuw te beginnen. Je gaat nu geen bedrijven meer door 'de crisis sleuren'. Daar zijn de schulden al veel te hoog voor.![]()
Denk dat veel tenten er veel beter van worden. Hoeven ze ook niet te werken en toch geldquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Niemand krijgt gratis geld, niet zo dom doen.
Ideaal
En huisartsen mogen dus schijnbaar niet prikken die waarschijnlijk gewoon hun eigen patiënten willen helpen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:13 schreef groenen het volgende:
[..]
Haha, deze man maakt het echt bont. Heeft alles opengegooid boven de 60, zodat hij op de persconferentie dat iedereen een afspraak kon maken.
Maar in werkelijkheid kan nu niemand een afspraak maken door overbelasting en onvoldoende GGD capaciteit
UMCG is toen toch ook gewoon begonnen met het testen ed op hun eigen personeel.
Als ik medicus was, zou ik echt niet gaan wachten op de instanties want die zijn immers altijd te laat. Proberen we hier levens te redden of hoe zit dat?Go hard or go home![]()
quote:quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.![]()
kom op, normaal gaan er x horeca bedrijven per jaar failliet door concurrentie of wanbeleid, nu gaat er niks failliet door dat ze aan het gratis geld infuus hangen, dat snap je toch wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Niemand krijgt gratis geld, niet zo dom doen.![]()
Na deze winter moeten we allemaal even verversen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk trouwens wel dat het echt beter is om na deze winter het hele OMT eens te verversen.
Zien we Rutte straks weer met lang haar want solidair met zn volkje.
Go hard or go home![]()
Het gaat een steeds vicuezere cirkel worden van lockdowns, mensen die het er niet meer mee eens zijn en daardoor zich er niet meer aan houden, hogere cijfers, nog zwaardere lockdowns.
Ben benieuwd wat voor praatje ze dit keer gaan houden en of het het draagvlak dit keer wel gaat vergroten.![]()
Je denkt dat die rekening nooit wordt opgemaakt. Dat ze nu naar de Bahama's kunnen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom op, normaal gaan er x horeca bedrijven per jaar failliet door concurrentie of wanbeleid, nu gaat er niks failliet door dat ze aan het gratis geld infuus hangen, dat snap je toch wel.
Kom op.Go hard or go home![]()
er is nu dus geen sprake van concurrentie of wanbeleid..............quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom op, normaal gaan er x horeca bedrijven per jaar failliet door concurrentie of wanbeleid, nu gaat er niks failliet door dat ze aan het gratis geld infuus hangen, dat snap je toch wel.Omnibus in omnibus.
https://www.rijksoverheid(...)ot-en-met-maart-2022quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De memo gemist dat er geen steunmaatregelen meer komen?![]()
Het OMT heeft dit meegenomen in het advies en het OMT is van mening dat het OMT prima is zoals het is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk trouwens wel dat het echt beter is om na deze winter het hele OMT eens te verversen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Er is wel sprake van wanbeleid, maar niet bij de horeca.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
er is nu dus geen sprake van concurrentie of wanbeleid..............![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Het OMT heeft dit meegenomen in het advies en het OMT is van mening dat het OMT prima is zoals het is.
Go hard or go home![]()
Dit zijn nu dus hun eigen koepels die ze tegenhouden hè...quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:15 schreef Noek het volgende:
[..]
En huisartsen mogen dus schijnbaar niet prikken die waarschijnlijk gewoon hun eigen patiënten willen helpen.
UMCG is toen toch ook gewoon begonnen met het testen ed op hun eigen personeel.
Als ik medicus was, zou ik echt niet gaan wachten op de instanties want die zijn immers altijd te laat. Proberen we hier levens te redden of hoe zit dat?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zolang hun adviezen doorgaans 1-op-1 worden overgenomen zonder ze nog aan proportionaliteit te toetsen kun je ze beter opheffen en een club vinden die divers genoeg is om die toetsing te waarborgen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk trouwens wel dat het echt beter is om na deze winter het hele OMT eens te verversen.I'll give you something to do![]()
Onze regering is de weg kwijt, nadenken is hun vreemd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
Maar die cijfers kwamen er niet.![]()
Denk dat ook het ziekenhuis daar nog wel open is. Itt Nederlandquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:19 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Alles bijna open in Polen en ook geen rare Qr-codes.. Tof!
Dom wijfOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wanbeleid van de overheidquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
er is nu dus geen sprake van concurrentie of wanbeleid..............![]()
Denken dat je meteen in het ziekenhuis terecht komt na een corona besmetting.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat ook het ziekenhuis daar nog wel open is. Itt Nederland
Dom wijf![]()
Theoretisch heel leuk alleen als je de juist rechtsvorm hebt. De bedrijven die niet die rechtsvorm hebben zijn de mensen dus zelf aansprakelijk en trap je gewoon de armoede in (en de schuldsanering als ze al geaccepteerd worden). Dat zal het geval zijn bij vooral de kleine horecabedrijfjes en niet de Yip Wongs van deze wereld.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook geen verwijt, maar een constatering. Er staat bij het MKB 17 miljard euro aan belastingschuld open per oktober. Nu waarschijnlijk tegen de 20 miljard euro. Je zag al toen het steunpakket tijdelijk stop werd gezet de faillissementen snel stegen.
Al die DGA's wachten op het juiste moment om de boel te laten ploffen en opnieuw te beginnen. Je gaat nu geen bedrijven meer door 'de crisis sleuren'. Daar zijn de schulden al veel te hoog voor.![]()
Denken dat besmettingen niet leiden tot ziekenhuisopnames en een zorginfarct in een land met amper ziekenhuiscapaciteitquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Denken dat je meteen in het ziekenhuis terecht komt na een corona besmetting.
Dat gaat nu ook niet gebeuren, als je wil dat zo goed als iedereen zich laat vaccineren dan heb je een vaccinatieplicht zonder uitzonderingen nodig. Om een vaccinatieplicht af te dwingen moet je denk ik een concrete code zwart situatie terecht komen, dan kan de politiek er niet meer omheen. Als provaxer wacht ik gewoon tot er een vaccinatieplicht komt onder het mom ´verplicht samen tegen corona´.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is dan ook kansloos, want is nog de enige manier om uit deze shit te komen. Als iedereen zich had laten vaccineren en het boosteren eerder was begonnen stonden we er nu heel anders voor.
Dat het zover heeft moeten komen![]()
![]()
quote:Nederland heeft al coronapillen gereserveerd bij fabrikant
Nederland heeft via een Europees inkoopprogramma en ook direct bij farmaceut Merck al orders geplaatst voor de coronapillen die gisteren voorlopig zijn goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau EMA. Dat laat het ministerie van VWS weten. Om hoeveel pillen het gaat kan het ministerie niet zeggen, want er wordt nog gesproken over de prijs. Hoeveel er nodig zijn, is ook nog niet zeker.
Het gaat om de middelen Molnupiravir (ook bekend als Lagevrio) van Merck en Paxlovid van fabrikant Pfizer. Antwoorden op de belangrijkste vragen daarover hebben we op een rij gezet.![]()
Ja maar Omikron.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel blij dat deze 'korte lockdown' zoals het OMT begin november adviseerde z'n vruchten afwerpt
En de discussie is weer dood.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Inderdaad. Ben ondertussen aardig jaloers op hen die volledig 'thuis' kunnen werken en de mogelijkheid hebben langdurig buiten de landgrenzen te blijven en simpelweg elders hun functie te kunnen uitoefenen. Functie elders.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Zou weleens opnieuw een kansloze winter kunnen worden.![]()
Ik heb bij die van Dissel altijd deze associatie
Ooit eens 2 leuke powerpoints en een VLOOKUP gemaakt voor het RIVM maar (net als een ieder) nog nooit een pandemie meegemaakt, en die is nu de grote deskundige van ons adviesteam. Tja.![]()
Maar blijkbaar kan het op dit moment gewoon in Polen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Denken dat besmettingen niet leiden tot ziekenhuisopnames en een zorginfarct in een land met amper ziekenhuiscapaciteitA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Aangepast.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Zou weleens Het gaat opnieuw een kansloze winter kunnen worden.
Het OMT wilde toen veel strenger, dan waren we met een 'korte klap' wel minder ver van huis geweest. En ja, Omikron maakt de situatie nou eenmaal veel anders.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja maar Omikron.
En de discussie is weer dood.![]()
Schiet alsjeblieft op met die omikron want die angsthazerij van nu hebben we ook niets aan. Laat ons het eerst maar eens ondervinden, for better or worse.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja maar Omikron.
En de discussie is weer dood.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ze beginnen er vroeg mee.quote:Venlo schrapt alle activiteiten rond carnaval
Venlo heeft alle activiteiten rond carnaval geschrapt, meldt 1limburg. "De actuele nog steeds hoge besmettingscijfers, de onophoudelijke druk op de zorg, maar zeker ook de sombere verwachtingen voor de eerste weken van het nieuwe jaar als gevolg van de omikronvariant laten ons geen andere keuze", schrijven de organisatoren.
Het is andermaal een streep door de rekening voor carnavalsvierders. Op veel plekken in Noord-Brabant en Limburg ging 11 november ook al de viering van het begin van het carnavalsseizoen niet door vanwege de vele coronabesmettingen en de druk op de zorg. Het is komend jaar carnaval van 26 februari tot en met 1 maart.![]()
Blijkbaarquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan het op dit moment gewoon in Polen?
Hier kan het iig niet
Niet dat QR codes helpen tegen corona natuurlijk, maar dat er minder kan in Nederland dan in Polen snap ik welOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zou het te maken hebben met het geweldige gouden ei aan maatregelen dat de Poolse Republiek heeft gevonden óf gewoon dat ze in een andere fase van de crisis zitten?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan het op dit moment gewoon in Polen?![]()
Da's helaas nog waar ook. Rondje hardhollen in het duister na werk het enige mogelijke vertier ... !quote:![]()
die variant valt reuze mee, is een milde versie van Covid-19quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Schiet alsjeblieft op met die omikron want die angsthazerij van nu hebben we ook niets aan. Laat ons het eerst maar eens ondervinden, for better or worse.![]()
Dit is meer te vergelijken met de gemeente die op maandagochtend besluit om je kroeg omver te bulldozeren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom op, normaal gaan er x horeca bedrijven per jaar failliet door concurrentie of wanbeleid, nu gaat er niks failliet door dat ze aan het gratis geld infuus hangen, dat snap je toch wel.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik ben er inmiddels wel (nog meer) van overtuigd dat je je eigen geluk moet maken en je niet te veel moet laten leiden door de capriolen van die malle overheid. Gewoon gezond verstand gebruiken maar je niet gek laten maken.![]()
Dat hoor je hier en daar wel, maar ergens anders dan weer niet. Ik hoop het. Op zich heb ik er wel vertrouwen in. Enige waar ik vertrouwen in kan hebben aangezien de mensheid toch een kankergezwel is. Nee, vertrouwen in onszelf heb ik niet meer sinds na de zomer.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die variant valt reuze mee, is een milde versie van Covid-19A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Lekker thuisblijven als je bang bent, dan kan de rest van de samenleving verderquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan kun je zo'n inhoudsloze reactie geven, maar als het alternatief is dat we de complete zorg over de kop laten gaan en duizenden of tienduizenden extra sterfgevallen accepteren, dan heb je weinig keuze lijkt me.
Of heb je wel betere argumenten dan drie smileys?![]()
![]()
Als ik klompen had zouden ze beide breken.quote:Nederland heeft via een Europees inkoopprogramma en ook direct bij farmaceut Merck al orders geplaatst voor de coronapillen die gisteren voorlopig zijn goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau EMA.![]()
Ze moeten hier echt mee opschieten want dit kan nog wel eens van pas komen. Dit zijn in mijn ogen ook de enige echte duurzame oplossingen daar dit zich itt maatregelen focust op het minder kwetsbaar maken van de samenleving.quote:I'll give you something to do![]()
Is dat nou eigenlijk een voltijdsbaan, die medicijnnamen bedenken? Ik zoek nog wat.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
In the end zijn we allemaal gewoon dieren die vooral voor hun eigen behoeften gaan. Such is life.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hoor je hier en daar wel, maar ergens anders dan weer niet. Ik hoop het. Op zich heb ik er wel vertrouwen in. Enige waar ik vertrouwen in kan hebben aangezien de mensheid toch een kankergezwel is. Nee, vertrouwen in onszelf heb ik niet meer sinds na de zomer.![]()
Dat is hun werk niet. Dat is de taak van de regering en die wijkt geregeld af van de adviezen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Zolang hun adviezen doorgaans 1-op-1 worden overgenomen zonder ze nog aan proportionaliteit te toetsen kun je ze beter opheffen en een club vinden die divers genoeg is om die toetsing te waarborgen.![]()
Probleem is die tijd heb je helemaal niet met deze mutatie, zeker niet met de huidige situatie in de ziekenhuizen. Even voor de beeldvorming dit kaartje gaat over de dominantie in Zuid Afrika : rood is Britse groen Delta, paars is Omikron.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Schiet alsjeblieft op met die omikron want die angsthazerij van nu hebben we ook niets aan. Laat ons het eerst maar eens ondervinden, for better or worse.
Binnen een week of anderhalf is hij dominant (waar delta daar bijna anderhalve maand over deed) en kijk je tegen een verdrievoudiging aan van je besmettingen en met een beetje pech ook de ziekenhuisopnames. Ziekenhuizen die toch al niks er bij kunnen hebben. Dan is code zwart wel een heel realistisch scenario en begrijp ik de urgentie wel voor een hele, hele harde lockdown in elk geval een aantal weken om te kijken hoe deze situatie zich verder ontwikkeld.blablablabla![]()
Mooi, met zo'n r-waarde zijn we in Nederland na iets meer dan tweeëneenhalve week van de omikrons af.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Blik het volgende:
Bizar stukje tekst waarin een paar modelleurs bezig zijn geweest zonder normaal na te denken“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dit soort uitspraken doen het vast goed in je Facebook groepje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lekker thuisblijven als je bang bent, dan kan de rest van de samenleving verder![]()
Nee op Fok! doen ze het beterquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:33 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken doen het vast goed in je Facebook groepje.![]()
![]()
Godzijdank tiert dat welig in Nederland getuige de covid statistieken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:29 schreef GS-Raw het volgende:
Ik ben er inmiddels wel (nog meer) van overtuigd dat je je eigen geluk moet maken en je niet te veel moet laten leiden door de capriolen van die malle overheid. Gewoon gezond verstand gebruiken maar je niet gek laten maken.![]()
Wirelessmouse zit er al klaar voor, kom maar op met die 25k besmettingen tijdens een lockdown 👍
Hoe meer hoe beter 👍👍👍![]()
Zal je zien dat de maatregelen hier uiteindelijk weinig afwijken van het verguisde Portugal. Terwijl feitelijk het enige verschil is dat de mensen zich er daar fatsoenlijk op konden voorbereiden![]()
![]()
Meer dan 25K zal het ook niet worden want dan zitten we aan ons testplafond.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wirelessmouse zit er al klaar voor, kom maar op met die 25k besmettingen tijdens een lockdown 👍
Maar de avondklok gaat ons daarvan redden hoor jongens, aldus van Dissel!quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mooi, met zo'n r-waarde zijn we in Nederland na iets meer dan tweeëneenhalve week van de omikrons af.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Frits Wester zei net dat het OMT 'wil' dat alles dichtgaat. Winkels, horeca, pretparken.
Weet niet of hij doelde op het advies van vandaag.![]()
Ik volg het buitenlandse corona nieuws niet zo heel goed, maar zijn er al meer landen die lockdowns gaan instellen vanwege deze variant? Of zijn we de eerste deze keer?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet over brasserieën, waar 'smiddags oude vrouwtjes chocolademelk met slagroom drinken.
[..]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Waarom? Behalve dat je schijnbaar behoorlijk gefrustreerd bent en dit van je af wilt typen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lekker, hoop dat het enigszins klopt en niet dat we weer blij worden gemaakt met een dooie mus...quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mooi, met zo'n r-waarde zijn we in Nederland na iets meer dan tweeëneenhalve week van de omikrons af.![]()
Minder nog, want tijdens een lockdown moet je binnen blijven. Niet de deur uit gaan om te testen als een wandelende virusbom natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer dan 25K zal het ook niet worden want dan zitten we aan ons testplafond.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat is het werk van het kabinet inderdaad maar waarin zij afwijken zijn doorgaans slechts details.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is hun werk niet. Dat is de taak van de regering en die wijkt geregeld af van de adviezen.
De adviezen mogen op z'n minst breder, in bijv een als-dan vorm met meerdere scenario's, zodat ze in ieder geval de kans krijgen om afwegingen te maken en hier de impact van te weten.I'll give you something to do![]()
Kom maar door met dat gratis geld, nu ik dadelijk weer zonder werk zitquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef Confetti het volgende:
Frits Wester zei net dat het OMT 'wil' dat alles dichtgaat. Winkels, horeca, pretparken.
![]()
![]()
Niet gefrustreerd hoor, beetje gezonde spanning of omicron de verwachtingen waar kan maken 👍quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom? Behalve dat je schijnbaar behoorlijk gefrustreerd bent en dit van je af wilt typen.![]()
Op basis van OMT advies, politiek heeft zich nog niet concreet uitgesproken. Maar ga maar uit van het ergste scenario zolang ze niks weten, alles dicht behalve de essentiële winkels.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef Confetti het volgende:
Weet niet of hij doelde op het advies van vandaag.blablablabla![]()
Nee, dat mogen ze niet. Het OMT is er voor medisch en epidemologisch advies, er zijn andere organen en ministeries die op andere terreinen advies uitbrengen omdat zij experts zijn of hebben op die gebieden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is het werk van het kabinet inderdaad maar waarin zij afwijken zijn doorgaans slechts details.
De adviezen mogen op z'n minst breder, in bijv een als-dan vorm met meerdere scenario's, zodat ze in ieder geval de kans krijgen om afwegingen te maken en hier de impact van te weten.![]()
Waarom genieten van lijden van anderen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet gefrustreerd hoor, beetje gezonde spanning of omicron de verwachtingen waar kan maken 👍blablablabla![]()
Lekker beentjes omhoog op het bankje en WK Darts kijken dus.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Op basis van OMT advies, politiek heeft zich nog niet concreet uitgesproken. Maar ga maar uit van het ergste scenario zolang ze niks weten, alles dicht behalve de essentiële winkels.![]()
Ik hoop dat ze de supermarkten ook dichtgooien voor de Kerstdagen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:37 schreef josja het volgende:
Ik volg het buitenlandse corona nieuws niet zo heel goed, maar zijn er al meer landen die lockdowns gaan instellen vanwege deze variant? Of zijn we de eerste deze keer?![]()
![]()
Zat zeker weer op de vrijmibo. Hi ha hoquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef Confetti het volgende:
Dit meen je niet toch????quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Ze maken het de BNW types ook niet erg moeilijk meer he
[ twitter ]![]()
Volgens mij is het hier het strengst. Veel andere landen zijn zaken in de avond gewoon open; wel 2G.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:37 schreef josja het volgende:
Ik volg het buitenlandse corona nieuws niet zo heel goed, maar zijn er al meer landen die lockdowns gaan instellen vanwege deze variant? Of zijn we de eerste deze keer?![]()
Drankdozijn.nl zal dan wel een mega-bestelling hebben ontvangen uit het Voorburgse vanavond.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef Confetti het volgende:
Weet niet of hij doelde op het advies van vandaag.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Goeie nieuws is dat de 25k besmettingen niet doorbroken wordt door de max testcapaciteit, de ziekenhuisopnames ook niet exponentieel kunnen stijgen door de max bezetting en we met een beetje geluk Omnikron dus helemaal niet zien in onze dagelijkse statistiekenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik ben niet bang, ik leef echter wél in een samenleving in tegenstelling tot wat jij nastreeft. Samenleving betekent dat je om elkaar geeft. Ik loop ook geen risico, maar ik kan ook degene zijn waar het virus op meelift. Gelukkig leven we in 2021 en niet in donker Afrika en dus kunnen we gewoon voor onze vaccinaties naar de GGD. Als we thuis moeten blijven hebben we in tegenstelling tot 20 jaar terug allemaal snel internet en devices. We kunnen met iedereen in contact blijven, beeldbellen enz. Dus zo slecht hebben we het allemaal nog niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lekker thuisblijven als je bang bent, dan kan de rest van de samenleving verder
Het zijn degenen die zich het hardst verzetten tegen alle maatregelen die een belangrijke mede-oorzaak van diezelfde maatregelen zijn. Dat krijg je ze alleen niet aan hen verstand gebracht.
Heel simpel voorbeeldje: Er liggen bij 85% vaccinatiegraad 600 mensen op de IC. 70% is ongevaccineerd, 30% gevaccineerd. Kortom, 85% van de mensen zorgen voor 180 IC bedden. Als 100% gevaccineerd was, zouden we dus ongeveer op 210 bezette bedden zitten. En maar roepen dat ze gezond zijn, dat corona een hoax is en dat politiek Den Haag een dubbele agenda heeft.
Dáár ben ik, en samen met mij een hele grote zwijgende minderheid, helemaal klaar mee!![]()
ze zijn gek geworden!quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef Confetti het volgende:
ach, las net alweer dat de mensheid 'een kankergezwel' is... blijf je houden, dat soort types.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom genieten van lijden van anderen.Omnibus in omnibus.
Misschien moet ik zelf ook wel lijden, geen idee. Ik hoop het zodat de "alles dicht" reactie eens doorbroken kan worden 👍quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom genieten van lijden van anderen.![]()
Jawel, maar het is nog niet direct zo erg als het lijkt hoor. Het is ook weer niet zo dat ze dit direct gaan uitrollen over de EU, het is maar 1 Zweeds bedrijf die deze technologie (ook al precorona) maakt, en nu toepasbaar voor een COVID paspoort heeft gemaakt.quote:![]()
Ja ga er maar vanuit. Gelukkig feestdagen etc en schoolvakantie, als ze slim zijn gaan ze maandag meteen die maatregelen invoeren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker beentjes omhoog op het bankje en WK Darts kijken dus.
Wel een beetje dit gevoel bij:
blablablabla![]()
Straks alleen maar al je gegevens eraan koppelen, bankrekening, etc.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel, maar het is nog niet direct zo erg als het lijkt hoor. Het is ook weer niet zo dat ze dit direct gaan uitrollen over de EU, het is maar 1 Zweeds bedrijf die deze technologie (ook al precorona) maakt, en nu toepasbaar voor een COVID paspoort heeft gemaakt.![]()
Ik ben gewoon gevaccineerd hoorquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik ben niet bang, ik leef echter wél in een samenleving in tegenstelling tot wat jij nastreeft. Samenleving betekent dat je om elkaar geeft. Ik loop ook geen risico, maar ik kan ook degene zijn waar het virus op meelift. Gelukkig leven we in 2021 en niet in donker Afrika en dus kunnen we gewoon voor onze vaccinaties naar de GGD. Als we thuis moeten blijven hebben we in tegenstelling tot 20 jaar terug allemaal snel internet en devices. We kunnen met iedereen in contact blijven, beeldbellen enz. Dus zo slecht hebben we het allemaal nog niet.
Het zijn degenen die zich het hardst verzetten tegen alle maatregelen die een belangrijke mede-oorzaak van diezelfde maatregelen zijn. Dat krijg je ze alleen niet aan hen verstand gebracht.
Heel simpel voorbeeldje: Er liggen bij 85% vaccinatiegraad 600 mensen op de IC. 70% is ongevaccineerd, 30% gevaccineerd. Kortom, 85% van de mensen zorgen voor 180 IC bedden. Als 100% gevaccineerd was, zouden we dus ongeveer op 210 bezette bedden zitten. En maar roepen dat ze gezond zijn, dat corona een hoax is en dat politiek Den Haag een dubbele agenda heeft.
Dáár ben ik, en samen met mij een hele grote zwijgende minderheid, helemaal klaar mee!![]()
Nah is toch kut man, al die mensen weer in ZH overbelaste zorg. Geen reet kunnen behalve gamen en tv kijken thuis. Gadverdamme.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet gefrustreerd hoor, beetje gezonde spanning of omicron de verwachtingen waar kan maken 👍
[..]
Misschien moet ik zelf ook wel lijden, geen idee. Ik hoop het zodat de "alles dicht" reactie eens doorbroken kan worden 👍blablablabla![]()
Ik ben vooral benieuwd hoe snel nieuwe maatregelen weer weg gaan, mochten (!) ze tot de conclusie komen dat omicron écht minder ziekmakend is. Ik heb erg sterke twijfels of dat wel zo snel gaat gebeuren namelijk.![]()
Nu ben je een ongeboosterde.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik ben gewoon gevaccineerd hoor![]()
Als je dit nieuwtje mixt met het nieuwe Europese ID gebeuren, ga ik weer veel posten in BNW.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks alleen maar al je gegevens eraan koppelen, bankrekening, etc.![]()
Snel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe snel nieuwe maatregelen weer weg gaan, mochten (!) ze tot de conclusie komen dat omicron écht minder ziekmakend is. Ik heb erg sterke twijfels of dat wel zo snel gaat gebeuren namelijk.
Hugo zei dat we misschien wel hadden kunnen versoepelen zelfs dinsdag, alleen dat de situatie door Omikron compleet anders is geworden.blablablabla![]()
Vijf persco's sinds begin november. Ze lijken de controle echt volledig kwijt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ga er maar vanuit. Gelukkig feestdagen etc en schoolvakantie, als ze slim zijn gaan ze maandag meteen die maatregelen invoeren.
Wel een beetje dit gevoel bij:
[ afbeelding ]![]()
Ik bedoel breder in de zin van: als je X doet gebeurt zus en als je Y doet gebeurt zo. En dat dan puur op medisch/epidemologisch vlak. Bijvoorbeeld dat je een scenario krijgt zonder het sluiten van scholen en eentje met. Waarbij die zonder sluiting waarschijnlijk nadeliger uitpakt in virologisch opzicht maar vervolgens het kabinet wel betere handvaten krijgt om een proportionaliteitsafweging te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat mogen ze niet. Het OMT is er voor medisch en epidemologisch advies, er zijn andere organen en ministeries die op andere terreinen advies uitbrengen omdat zij experts zijn of hebben op die gebieden.I'll give you something to do![]()
Maart op z’n vroegst denk ik. Zal wel meermaals verlengd worden omdat ‘er nog veel onzekerheden zijn’ of omdat ze denken dat het zonder maatregelen veel slechter zou gaan. Gewoon voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe snel nieuwe maatregelen weer weg gaan, mochten (!) ze tot de conclusie komen dat omicron écht minder ziekmakend is. Ik heb erg sterke twijfels of dat wel zo snel gaat gebeuren namelijk.![]()
Wie weet. We gaan het zien, ik heb er in elk geval GEEN vertrouwen in.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Snel.
Hugo zei dat we misschien wel hadden kunnen versoepelen zelfs dinsdag, alleen dat de situatie door Omikron compleet anders is geworden.![]()
![]()
Hugo lult maar wat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Snel.
Hugo zei dat we misschien wel hadden kunnen versoepelen zelfs dinsdag, alleen dat de situatie door Omikron compleet anders is geworden.![]()
Als user @Nober een prikje gaat halen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Vind je het gek met die nieuwe variant die is krankzinnig, zie de cijfers in UK.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vijf persco's sinds begin november. Ze lijken de controle echt volledig kwijt.blablablabla![]()
Ik ben er nog meer klaar mee dat dit niet wordt aangepakt, voer een vaccinatieplicht in voor 50+.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik ben niet bang, ik leef echter wél in een samenleving in tegenstelling tot wat jij nastreeft. Samenleving betekent dat je om elkaar geeft. Ik loop ook geen risico, maar ik kan ook degene zijn waar het virus op meelift. Gelukkig leven we in 2021 en niet in donker Afrika en dus kunnen we gewoon voor onze vaccinaties naar de GGD. Als we thuis moeten blijven hebben we in tegenstelling tot 20 jaar terug allemaal snel internet en devices. We kunnen met iedereen in contact blijven, beeldbellen enz. Dus zo slecht hebben we het allemaal nog niet.
Dáár ben ik, en samen met mij een hele grote zwijgende minderheid, helemaal klaar mee!
Lekker zeiken op Hugo en boosters, maar 70% op de IC is niet gevaccineerd. Ergo, boosters gaan je IC niet veel leger maken.
Dus dan maar hopen op een totale corona explosie 👍![]()
Het doet allemaal maar gewoon wat. En ondertussen zit er een maatschappij met mensen achter die er ook gewoon door naar de klote gaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vijf persco's sinds begin november. Ze lijken de controle echt volledig kwijt.
Maar goed, gelukkig hebben we nog mensen die het goed praten allemaal."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
De situatie in de UK is heel anders dan hier, met veel AZ-geprikten dacht ik en daar is nog van alles open.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je het gek met die nieuwe variant die is krankzinnig, zie de cijfers in UK.![]()
Begrijpelijk maar als je ziet hoever ze het hebben op laten oplopen in de zorg zonder maatregelen geeft dat toch hoop. Kost ook 2 miljard per week of zo zo'n lockdownquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wie weet. We gaan het zien, ik heb er in elk geval GEEN vertrouwen in.
blablablabla![]()
Beetje zoals vanaf volgende week dus... Dan maar thuis tijdens een complete corona explosie...quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Nah is toch kut man, al die mensen weer in ZH overbelaste zorg. Geen reet kunnen behalve gamen en tv kijken thuis. Gadverdamme.![]()
In la France is het inmiddels ook hens aan dek. TF1 (televisiezender) staat volledig in het teken van Castex (PM) die allerlei maatregelen gaat melden. Na gisteren Macron de hele avond presidentieel in gesprek is geweest over het geweldige land en haar burgers, mag Castex het weer met Omicron gaan afmaken en verdere aspriraties de kop in drukken.
Hun OMT heeeft ook allerlei adviezen gegeven over de 5e golf die nu als Omicron het land, snel overspoeld. Nu zijn er een paar honderd gevallen en kijkend naar de UK, zal het volgens Castex in FR niet veel anders gaan.
Er zijn te weinig testen en hij gaat aangeven wat het komende vooruitzicht is.
Primair gaan ze inzetten op boosteren omdat dit 70% bescherming zou geven tegen Omicron; en om de 6 miljoen ongevaccineerden alsnog te overtuigen; ook omdat de ziekenhuizen al flink belast zijn.
Vanaf morgen gaan de volgende maatregelen in, ook gelet de komende Kerst:
• aanscherpen de sociale afstand
• strikter dragen van maskers
• advies om geen grote bijeenkomsten te houden
• de nachtclubs/disco's sluiten t/m 06jan22
• de gezondheidspas (3G) wordt een vaccinatiepas (1G).
• hervatten thuiswerken van waar mogelijk 2-3 dagen.
//--//
Niet heel innovatief maar vooral om de mensen bij de les te houden"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ja dit, maar je moet nog maar even volhouden. Eat, sleap, work, repeat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Het doet allemaal maar gewoon wat. En ondertussen zit er een maatschappij met mensen achter die er ook gewoon door naar de klote gaan.
Maar goed, gelukkig hebben we nog mensen die het goed praten allemaal.![]()
En ondertussen ben je een aso als je je kind straks niet laat vaccineren… haha wat een grapquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben er nog meer klaar mee dat dit niet wordt aangepakt, voer een vaccinatieplicht in voor 50+.
Lekker zeiken op Hugo en boosters, maar 70% op de IC is niet gevaccineerd. Ergo, boosters gaan je IC niet veel leger maken.
Dus dan maar hopen op een totale corona explosie 👍![]()
Ja klopt, maar ik heb nu juist het idee dat omdat ze daar wel wat 'mis' mee zaten ze er nu extra hard opgaan. Ik proef bij zowel De Jonge, Rutte en ook Van Dissel een beetje 'spijt' over de afgelopen 3 maanden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Begrijpelijk maar als je ziet hoever ze het hebben op laten oplopen in de zorg zonder maatregelen geeft dat toch hoop. Kost ook 2 miljard per week of zo zo'n lockdown![]()
1 juni zal er heel misschien weer iets mogen. Maar dan moeten we ons wel gedragen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maart op z’n vroegst denk ik. Zal wel meermaals verlengd worden omdat ‘er nog veel onzekerheden zijn’ of omdat ze denken dat het zonder maatregelen veel slechter zou gaan. Gewoon voor de zekerheid.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Een vaccinatiepas? Dus alleen als je gevaccineerd bent mag je nog naar binnen ofzo? Of verplicht testen voor iedereen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:48 schreef Vallon het volgende:
In la France is het inmiddels ook hens aan dek. TF1 (televisiezender) staat volledig in het teken van Castex (PM) die allerlei maatregelen gaat aantonen. Na gisteren Macron de hele avond presidentieel in gesprek is geweest over het geweldige land en zijn burger, mag Castex het weer met Omicron gaan afmaken en de kop in drukken.
Hun OMT heeeft ook allerlei adviezen gegeven over de 5e golf die nu als Omicron het land, snel overspoeld. Nu zoijn er een paar honderd casussen en kijkend naar de UK, zal het in FR niet veel anders gaan.
Er zijn te weinig testen en hij gaat aangeven wat het komende vooruitzicht is. Primair gaan ze inzetten op boosteren omdat dit 70% bescherming geeft tegen Omicron; en de 6 miljoen ongevaccineerden te voertuigen; ook omdat de ziekenhuizen al flink belast zijn.
Vanaf morgen gaan de volgende maatregelen in, ook gelet de komende Kerst:
• aanscherpen de sociale afstand
• strikter dragen van maskers
• advies om geen grote bijeenkomsten te houden
• de nachtclubs/disco's sluiten t/m 06jan22
• de gezondheidspas (3G) wordt een vaccinatiepas (1G).
• hervatten thuiswerken van waar mogelijk 2-3 dagen.
//--//
Niet heel innovatief maar vooral om de mensen bij de les te houden![]()
Ook daar staat de paniekmodus aan inmiddels en komt er noodoverleg.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De situatie in de UK is heel anders dan hier, met veel AZ-geprikten dacht ik en daar is nog van alles open.quote:COVID news live: 65 patients in hospital with Omicron as UK emergency meeting planned
Coronavirus latest as Wales to introduce new coronavirus restrictions; Tory chairman defends PM's May 2020 meeting as 'appropriate'; restrictions to remain the same before Christmas due to 'key' booster rollout.
https://news.sky.com/stor(...)arty-claims-12469075blablablabla![]()
Dat dus... 's kijken wat de France MSM daarvan gaan vinden... ik vermoed dat ze het verwelkomen om die vermalijde subversievelingen die in zwart hun gele hesjes dragen, uit te sluiten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Een vaccinatiepas? Dus alleen als je gevaccineerd bent mag je nog naar binnen ofzo? Of verplicht testen voor iedereen?
Hier nog de bron LCI en-francais: (17dec21 19u14) .
Er wordt vooral een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid
[ Bericht 5% gewijzigd door Vallon op 17-12-2021 20:00:52 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat is wel een gunstig bericht. Omicron zou weleens de sleutel kunnen zijn om te kunnen ontsnappen aan deze crisis.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:48 schreef Scrummie het volgende:
Even een update van mijn grote vriend Pieter uit ZA:
[ twitter ]![]()
Dit ja, ik kreeg al scheve gezichten toen ik zei dat ik daar niet aan ging beginnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:49 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
En ondertussen ben je een aso als je je kind straks niet laat vaccineren… haha wat een grap
Kijk eerst eens naar de categorie ongevaccineerden in de 50+ range. Daar valt de winst te behalen.![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Ze maken het de BNW types ook niet erg moeilijk meer he
[ twitter ]![]()
![]()
Ze gaan helemaal loco op de Engelse "data", maar hoe zit het dan met andere landen Waar komt deze paniek vandaan?
Er is notabene data dat men er minder ziek van wordt.
Flikker nou eens op met die maatregelen. Als de ziekenhuizen vol liggen met ongevaccineerden dan leg je die maar wat op. Heel verleidelijk zo om je te laten vaccineren (om de groep wappies te overtuigen). Ahum. want zelfs met een variant waarvan je minder ziek wordt moet je zowat nog je voordeur dicht spijkeren.
Rot.op.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
We moeten het verdienen inderdaad.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
1 juni zal er heel misschien weer iets mogen. Maar dan moeten we ons wel gedragen.![]()
Ik roep het maar alvast, deze variant is een gewoon griepjequote:Op vrijdag 17 december 2021 19:48 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]![]()
Nog nergens gehoord dat ik een aso ben. Zal wel te maken hebben waar je je begeeft.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:49 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
En ondertussen ben je een aso als je je kind straks niet laat vaccineren… haha wat een grap![]()
Grotemensenland Polen heeft meer IC-bedden per 100.000 inwoners dan derdewereldland nederlandje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat ook het ziekenhuis daar nog wel open is. Itt Nederland
Dom wijf“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Vier aanvallers opstellen tegen Omicron.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dan mogen we Afrika bedanken...tot die tijd weer in lockdown zoals het nu lijktquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:52 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat is wel een gunstig bericht. Omicron zou weleens de sleutel kunnen zijn om te kunnen ontsnappen aan deze crisis.![]()
Was Afrika stukquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dan mogen we Afrika bedanken...tot die tijd weer in lockdown zoals het nu lijkt![]()
![]()
Die discussie komt nog wel. Dit terwijl er nog hordes ouderen zijn die geen prik willen. Schandalig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Nog nergens gehoord dat ik een aso ben. Zal wel te maken hebben waar je je begeeft.![]()
Waarom dan al die onnodige heisa hier over.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:53 schreef byah het volgende:
[..]
Ik roep het maar alvast, deze variant is een gewoon griepje![]()
Nee, heb liever dat ze mijn voordeur dichtlassen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef Questular het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat alles gewoon laten zijn wat het nu is of juist minder maatregelen willen bij een potentiële zwaar besmettelijke onbekende variant een goed plan is?
Moet toch wat kilo's kwijt
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Jammer voor die mus dat ze geen omikron opgelopen heeft, dan was het bij een loopneussnavel gebleven.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker, hoop dat het enigszins klopt en niet dat we weer blij worden gemaakt met een dooie mus...“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Toto69 ook!quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is niet nodig, I bless the rains down in Africa![]()
Zojuist op nieuws, waarschijnlijk gaat alles dicht, behalve essentiële winkels. Zelfde situatie als de vorige winter. Bron: nos journaal![]()
Valt wel iets voor te zeggen. @Evenstar legde eerder al uit dat hoewel de variant mogelijk minder erg ziekmakend lijkt, kan haar snelle groei alsnog zorgen voor het overspoelen van de zorg.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:53 schreef ZarB het volgende:
Ze gaan helemaal loco op de Engelse "data", maar hoe zit het dan met andere landen Waar komt deze paniek vandaan?
Er is notabene data dat men er minder ziek van wordt.
Flikker nou eens op met die maatregelen. Als de ziekenhuizen vol liggen met ongevaccineerden dan leg je die maar wat op. Heel verleidelijk zo om je te laten vaccineren (om de groep wappies te overtuigen). Ahum. want zelfs met een variant waarvan je minder ziek wordt moet je zowat nog je voordeur dicht spijkeren.
Rot.op.
Diezelfde gedachte zie je nu overal opduiken om dus vooral de contacten te beperken en als een waanzinnige gaan doorprikken, inclusief kinderen < 12 en zelfs instellen van een (verkapte) vaccinatieplicht. Dit met als doel, de snelheid van oprukken wat te beperken.
Men kan met goed fatsoen niet anders dan toch iets doen dweilen, ook omdat je niet achteraf de golf kunt bijsturen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat hebben ze helemaal niet zo gezegdquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:07 schreef Bottomleftone het volgende:
Zojuist op nieuws, waarschijnlijk gaat alles dicht, behalve essentiële winkels. Zelfde situatie als de vorige winter. Bron: nos journaal“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, snap ook niet waarom ze niet gewoon tafeltjes laten reserveren na 17.00 uur. Rare stamgastenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar als we alles dicht gooien is het gelukkig maar voor drie weken."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Omicron is wel een mooie afleidingsmanoeuvre om het veel te laat beginnen met boosteren te camoufleren.![]()
"Ja maar: Engeland."quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omicron is wel een mooie afleidingsmanoeuvre om het veel te laat beginnen met boosteren te camoufleren."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Heb journaal gekeken en jawel hoor. Kans is heel grootquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hebben ze helemaal niet zo gezegd![]()
😂quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:08 schreef OProg het volgende:
Maar als we alles dicht gooien is het gelukkig maar voor drie weken.![]()
Helaas laat de green card op zich wachten, ik sta te popelen om dit land zsm te verlaten voor een land dat geen oogkleppen heeft voor de nevenschade van een lockdown en gewoon vrijwel alles open houdt. Om te kotsen het paniekvoetbal van het omt en regeringAlpha kenny one![]()
De zorg is in een derdewereldland als nederlandje met zijn vijf IC-bedjes al overbelast wanneer iemand een beetje ongelukkig met zijn fiets valt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Nah is toch kut man, al die mensen weer in ZH overbelaste zorg. Geen reet kunnen behalve gamen en tv kijken thuis. Gadverdamme.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ja dit, de nevenschade wordt ontzettend vergeten in dit land. Bizar, positief blijven is lastig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef falling_away het volgende:
Helaas laat de green card op zich wachten, ik sta te popelen om dit land zsm te verlaten voor een land dat geen oogkleppen heeft voor de nevenschade van een lockdown en gewoon vrijwel alles open houdt. Om te kotsen het paniekvoetbal van het omt en regering![]()
Welkom in NLquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef falling_away het volgende:
Helaas laat de green card op zich wachten, ik sta te popelen om dit land zsm te verlaten voor een land dat geen oogkleppen heeft voor de nevenschade van een lockdown en gewoon vrijwel alles open houdt. Om te kotsen het paniekvoetbal van het omt en regering![]()
Gelukkig is USA een veel beter land ja momenteelquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef falling_away het volgende:
![]()
Ze accepteren dus gewoon 592 Corona doden gisterenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan het op dit moment gewoon in Polen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ligt eraan welke staat. De staat waar ik naartoe ga heeft geen mondkapjesplicht en alles is openquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:11 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gelukkig is USA een veel beter land ja momenteelAlpha kenny one![]()
Nou ik ga vast OSB platen bestellen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:07 schreef Bottomleftone het volgende:
Zojuist op nieuws, waarschijnlijk gaat alles dicht, behalve essentiële winkels. Zelfde situatie als de vorige winter. Bron: nos journaalJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Laat me raden, een republikeinse staatquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ligt eraan welke staat. De staat waar ik naartoe ga heeft geen mondkapjesplicht en alles is open![]()
![]()
Dat was sowieso al het geval geweest.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:13 schreef Dutch_view het volgende:
Vanaf volgende week weer filevrij over de snelwegen rijden genotWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat is vrij gebruikelijk eind decemberquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:13 schreef Dutch_view het volgende:
Vanaf volgende week weer filevrij over de snelwegen rijden genotZonder wrijving geen glans![]()
Mooi, veel plezier daar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef falling_away het volgende:
Helaas laat de green card op zich wachten, ik sta te popelen om dit land zsm te verlaten voor een land dat geen oogkleppen heeft voor de nevenschade van een lockdown en gewoon vrijwel alles open houdt. Om te kotsen het paniekvoetbal van het omt en regering
Amerika een 3e wereldland met een gouden randje.![]()
Wanneer komen de normale mensen eens in opstand tegen deze belachelijke gedragingen van dit kabinet en het OMT?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Yep.. kan niet geloven dat ik het in dit geval compleet eens ben met de controversiële beslissingen van republikeinse gouverneurs.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:14 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Laat me raden, een republikeinse staatAlpha kenny one![]()
Fake news: in Noorwegen hebben ze al gemodelleerd dat er 300.000 Noren per dag de omicrons gaan krijgen. Dat worden in Nederland dus meer dan een miljoen nieuwe omicrons per dag en waarschijnlijk meer dan vijf miljoen 150 kg wegende 60+ vrouwen die hun taart niet meer proeven in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:48 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: