SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Makkelijk eerste![]()
Het is een keer gebeurd en toen was het BAO helemaal over de zeik. Weigerden te adviseren en weet ik wat meer. Rijksrecherche er bij. Dus…quote:zie email 27 oktober![]()
Eerst even aankijken?quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:31 schreef TheVulture het volgende:
Nou daar gaan we, ik voorspel dat alles dicht gaat tot 14 januari, en dan krijgen we te horen dat er nog steeds teveel onzekerheid is.Kerst
sporten
sociaal leven
carnaval
Wat een teringzooi, de angst regeert weer eens, ipv dat je eerst eens aankijkt wat Omikron doet in de ziekenhuizen op basis van deze maatregelen.
Die fout hebben we al veel te veel gemaakt- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
We moeten hopen dat we in juni, juli en augustus weer iets mogen de komende 10-15 jaar. Van september t/m mei ophokken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het paniekvoetbal is weer volledig. Zo ontzettend vermoeiend. En Hugo wilde in september natuurlijk nog geen risicogroepen gaan boosteren...quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Morgen spoedoverleg. Ben benieuwd of we dinsdagavond halen![]()
Ik vrees dat het sluiten van zaken niet voldoende is met het sociale verkeer in de feestdagen.
Als ze ingrijpen moet dat op de een of andere manier de individuele bewegingevrijheid bij wet beperken gedurende de feestdagen.
Zou Ferd al klaar staan?![]()
Zou mooi zijn als ze dan alles dicht pleuren dat het na dinsdag is want dinsdag heeft mijn dochter nog een klassenuitje in een binnenspeeltuin. Soort vaarwel 2021 afspraak.Zonder wrijving geen glans![]()
Kabinet overlegt zaterdag over OMT-advies voor extra maatregelen
https://www.telegraaf.nl/(...)elen-vanwege-omicron
Zou de godenmaatregel geen alcoholverkoop na x uur weer ingevoerd worden?
Of winkels sluiten om 14.30 (was 14u, half uurtje extra door een of andere partij bij onderhandeld)
![]()
Vorige kerst en O&N: paniek, peeuw, hoge cijfers na de feestdagen.
Maar die cijfers kwamen er niet.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Het is vaker zo dat bij mutaties de kracht afneemt als de reproductiefactor toeneemt. We moeten dus hopen op een dominant, snel verspreidend virus dat geen kwaad doet. Dan bouwen we namelijk massaal immuniteit op. Vaccinaties zijn helaas niet snel genoeg over de hele wereld verkrijgbaar, dus zijn niet meer dan een tijdelijke dam voor de rijken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
We moeten hopen dat we in juni, juli en augustus weer iets mogen de komende 10-15 jaar. Van september t/m mei ophokken.![]()
Omdat mensen zich aan de regels hieldenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
Maar die cijfers kwamen er niet.Toen hadden we nog geen omikron.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het paniekvoetbal is weer volledig. Zo ontzettend vermoeiend. En Hugo wilde in september natuurlijk nog geen risicogroepen gaan boosteren...![]()
Ze willen wel heel erg op de neus drukken dat ze deze keer wel op tijd ingrijpen he
Toch intriest dat dit clubje denkt dat ze zoveel invloed hebben op het virusMakkelijk eerste![]()
Je weet gewoon dat ze weer in een slakkentempo gaan afbouwen in de winter, ook als de Variant des Doods toch weer mee blijkt te vallen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
Maar die cijfers kwamen er niet.
Tot april/mei weer aanmodderen met allerlei onnodige schade als gevolg.![]()
Niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:16 schreef Coelho het volgende:
Omdat mensen zich aan de regels hielden![]()
Dat ben ik met je eens hoor. Ik woon niet ver van de Belgische grens af en vorig jaar ging er bijna even veel de lucht in dan normaal met oud en nieuw alleen in een korter tijdsbestek. Ik verwacht dat het met een avondklok precies hetzelfde gebeurt want voor politie valt dat natuurlijk nooit te handhaven. In België bleek al dat het topdrukte was bij de vuurwerkwinkels sinds het vuurwerk verbod dus genoeg mensen die het in huis hebben. De politie had hier al in de media geroepen dat ze er niet op gingen handhaven tenzij grote excessen op het afsteken van vuurwerk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat niet helpen. Maar het kabinet/het OMT zijn wel vaker wat wereldvreemd.![]()
Bij elke aanscherping van de maatregelen voel ik er minder bij. Ze hebben het voor elkaar, het boeit me niet heel veel meer als ze de boel op slot gooien. Ik ben murw geslagen![]()
![]()
Ditquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:18 schreef Cynicio het volgende:
Bij elke aanscherping van de maatregelen voel ik er minder bij. Ze hebben het voor elkaar, het boeit me niet heel veel meer als ze de boel op slot gooien. Ik ben murw geslagen![]()
![]()
Wanneer was het ook alweer dat zo'n beetje iedereen het er over eens was dat het kabinet veel te laat had ingegrepen? Eind november/begin december of zo?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
Eerst even aankijken?
Die fout hebben we al veel te veel gemaakt![]()
Als ze de scholen maar weer opengooien.
Of gaan we weer bedrogen worden met "het is maar een weekje".![]()
joh, lul niet, met je 15 jaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
We moeten hopen dat we in juni, juli en augustus weer iets mogen de komende 10-15 jaar. Van september t/m mei ophokken.![]()
Die kwamen er niet omdat er maatregelen getroffen werden om dat te voorkomen...quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
Maar die cijfers kwamen er niet.
![]()
![]()
Niet met maatregelen, maar met boosteren. En dat is nog steeds zo.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wanneer was het ook alweer dat zo'n beetje iedereen het er over eens was dat het kabinet veel te laat had ingegrepen? Eind november/begin december of zo?![]()
Ik voel paniek of ik nog wel mijn geld kan verdienen de komende maanden. Zo niet dan hou ik een fucking winterslaap en stik er allemaal maar in. Maak me maar wakker als de ellende over is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:18 schreef Cynicio het volgende:
Bij elke aanscherping van de maatregelen voel ik er minder bij. Ze hebben het voor elkaar, het boeit me niet heel veel meer als ze de boel op slot gooien. Ik ben murw geslagenGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat geloofde je toch sowieso al niet meer, mag ik hopen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Persconferentie nr 5 in 2 maanden tijd, maar ze zijn echt niet in paniek hoor.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
In welke branche ben je werkzaam? Eigen bedrijf?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef josja het volgende:
[..]
Ik voel paniek of ik nog wel mijn geld kan verdienen de komende maanden. Zo niet dan hou ik een fucking winterslaap en stik er allemaal maar in. Maak me maar wakker als de ellende over is.![]()
Dan nog werd er met grote angst op de cijfers gewachtquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die kwamen er niet omdat er maatregelen getroffen werden om dat te voorkomen...
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Zoiets denk ik ook. Winterseizoen voor de sporten is wel voorbij. Winkels weer dicht in de toch al rustiger januarimaand. Horeca ook op zijn gat, scholen weer met afstandsonderwijs. (En dan kan Slob (of zijn opvolger Hugo de Jonge) in februari aankondigen dat er toch nog een duimregeling komt voor de eindexamenleerlingen. )quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik verwacht voor de periode na kerst een volledige lockdown van drie weken; om ook de kerst effecten af te kunnen wachten. Wat na die drie weken dan wéér verlengd wordt omdat er nog steeds teveel onduidelijkheid is - zelfs als de cijfers nog steeds dalen/stabiel zijn op een laag niveau. Eerste versoepelingen dan pas weer in maart op z'n vroegst imo.
Ondertussen boosteren we in een zorgvuldig tempo door tot eind maart iedereen zijn booster heeft gehad.
En dan langzamerhand met 2G dingen weer openen. Mits boostershot gehaald is natuurlijk.
Ik ben er zķ klaar mee
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik heb het geluk dat mijn inkomen niet afhankelijk is van de maatregelen. Als dat wel zo is snap ik dat je weer in de paniekmodus schiet. Ergens achterin m'n hoofd voel ik ook nog wel medelijden met ondernemers die weer worden genaaid.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef josja het volgende:
[..]
Ik voel paniek of ik nog wel mijn geld kan verdienen de komende maanden. Zo niet dan hou ik een fucking winterslaap en stik er allemaal maar in. Maak me maar wakker als de ellende over is.![]()
Wat denk je zelf? De kans dat ook het VO weer dicht gaat of groter dan dat het PO weer open gaat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
"Wake me up, when Corona ends"quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef josja het volgende:
[..]
Sterkte.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Nee (droom ik wel van), werk op meerdere sportscholen, geef les.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In welke branche ben je werkzaam? Eigen bedrijf?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Die beelden van Duitsland. Biertjes, kerstfeestjes, lekker samen zijn. Alleen 2G en een mondkapje.
FredGodquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef Confetti het volgende:
Ik vrees dat het sluiten van zaken niet voldoende is met het sociale verkeer in de feestdagen.
Als ze ingrijpen moet dat op de een of andere manier de individuele bewegingevrijheid bij wet beperken gedurende de feestdagen.
Zou Ferd al klaar staan?![]()
Dan zou het wel balen zijn als die helemaal dicht moeten ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:25 schreef josja het volgende:
[..]
Nee (droom ik wel van), werk op meerdere sportscholen, geef les.![]()
Eens, laat ze maar aankloten daar. Geef er echt geen ene reet meer omquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:18 schreef Cynicio het volgende:
![]()
Dat wordt gewoon pas in april of zo. Op z'n vroegst.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook. Winterseizoen voor de sporten is wel voorbij. Winkels weer dicht in de toch al rustiger januarimaand. Horeca ook op zijn gat, scholen weer met afstandsonderwijs. (En dan kan Slob (of zijn opvolger Hugo de Jonge) in februari aankondigen dat er toch nog een duimregeling komt voor de eindexamenleerlingen. )
Ondertussen boosteren we in een zorgvuldig tempo door tot eind maart iedereen zijn booster heeft gehad.
En dan langzamerhand met 2G dingen weer openen. Mits boostershot gehaald is natuurlijk.
Ik ben er zķ klaar mee
Eerst nog 36 persco's en briefings van Jaap met modellen inclusief 800% onzekerheidsmarge.![]()
Zal me echt aan m'n reet roesten met wat voor maatregelen ze nu weer komen... nam die lui al nooit serieus.
Dat er alleen nog steeds mensen het ermee eens zijn snap ik niet. Dan ben je gewoon echt een kansloos stuk vreten.Facts don't care about your feelings![]()
Wel opvallend. Ministersoverleggen zijn altijd met fysieke aanwezigheid, want dat schijnt niet anders te kunnen. Nu is het morgen in het weekend en dan is er ineens een gedeelte online vanuit huis.![]()
Als alles op slot gaat, hoe kan dat aan je reet roesten?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Zal me echt aan m'n reet roesten met wat voor maatregelen ze nu weer komen... nam die lui al nooit serieus.
Dat er alleen nog steeds mensen het ermee eens zijn snap ik niet. Dan ben je gewoon echt een kansloos stuk vreten.Je zit dan ook verplicht thuis.
Hier kun je toch ook lekker feestjes geven? Tot diep in de nacht zelfs met veel mensen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:25 schreef Pisces29 het volgende:
Die beelden van Duitsland. Biertjes, kerstfeestjes, lekker samen zijn. Alleen 2G en een mondkapje.
![]()
Ze willen de urgentie laten voelen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hun gaan zelfs voor het eerst digitaal overleggen![]()
Denk dat Mark zijn Picnic-levering niet meer af kon zeggen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel opvallend. Ministersoverleggen zijn altijd met fysieke aanwezigheid, want dat schijnt niet anders te kunnen. Nu is het morgen in het weekend en dan is er ineens een gedeelte online vanuit huis.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Alleen 2G en mondkapjes?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:25 schreef Pisces29 het volgende:
De wappies zijn hier NIET blij mee.![]()
![]()
Bakkes over JaapGOAT maat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat er alleen nog steeds mensen het ermee eens zijn snap ik niet. Dan ben je gewoon echt een kansloos stuk vreten.![]()
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen 2G en mondkapjes?
De wappies zijn hier NIET blij mee.
[ afbeelding ]
Hoeveel ongevaccineerden liggen er nu op jouw afdeling?![]()
Ik hoop dat ze dan ook eens merken hoe geestdodend en demotiverend het is om altijd maar thuis te vergaderenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hun gaan zelfs voor het eerst digitaal overleggen![]()
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nķg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hou ik niet zo meer bij. Vind het niet zo relevant want iedereen weet toch wel hoe het zit.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeten zij weten.
Hoeveel ongevaccineerden liggen er nu op jouw afdeling?
Onder de 70 jaar is ongevaccineerd. Boven 70 gevaccineerd. Op IC liggen vrijwel alleen ongevaccineerden.
De precieze cijfers veranderen daar niks aan.![]()
zelf houden ze zich nooit aan de maatregelen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ze willen wel heel erg op de neus drukken dat ze deze keer wel op tijd ingrijpen he
Toch intriest dat dit clubje denkt dat ze zoveel invloed hebben op het virus![]()
Het zou eens tijd worden na 2 jaar iedereen aansporen thuis te werkenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hun gaan zelfs voor het eerst digitaal overleggen
Edit: ow wacht, even vergeten dat de regels niet voor iedereen gelden. Dom![]()
![]()
En is het verplicht bij jouw werkgever? De meeste werkgevers vinden het toch wel prima als mensen fysiek op het werk verschijnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dan ook eens merken hoe geestdodend en demotiverend het is om altijd maar thuis te vergaderen![]()
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nķg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.![]()
Mijn aandacht schiet elk alle kanten op bij een overleg van meer dan 30 minuten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dan ook eens merken hoe geestdodend en demotiverend het is om altijd maar thuis te vergaderen![]()
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nķg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.En dan heb je soms lezingen van 2 uur waar iemand met een monotone stem brabbelt.
![]()
![]()
Misschien meer een illusie ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat geloofde je toch sowieso al niet meer, mag ik hopen?
Maar ook omdat ik het onbegrijpelijk vindt dat we wel naar de kroeg kunnen maar niet naar school.
Dus een weekje "eerder kerstvakantie" onder zeer slechte argumentatie van het kabinet is nog ten daar toe, maar weer weken dicht niet.
En het is ook persoonlijk. Hier is iemand die moet leren lezen en schrijven en die krijgt nu zijn derde schoolsluiting voor zijn kiezen in 20 maanden.
En dan is het ook voor de zoveelste keer dezelfde tactiek, weken bakkeleien over wel/ niet sluiten.
Dan 1 voor 12 alsnog sluiten met "het is maar voor 1 week" om vervolgens 4 dagen later er weer bovenop te stapelen met extra maatregelen.
Het is helaas een beproefde tactiek waarbij we starten met een positieve outlook van het kabinet en we eindigen met niks van dat alles.
En ik geloof er niet meer in dat ze overvallen worden of wat dan ook.
In een tijdsbestek van 4 dagen weer compleet draaien.
Voor mijn gevoel staan Rutte en co ons glashard voor te liegen op de persconferenties met mooi weer verhalen.![]()
Ik denk dat het tijd wordt om het grote geschut erbij te halen en 's avonds een wandeling alleen toe te gaan staan voor mensen met een hond.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:15 schreef leolinedance het volgende:
Zou de godenmaatregel geen alcoholverkoop na x uur weer ingevoerd worden?![]()
Je kunt er maar het beste van maken. Mijn goede vriend @Caland kookt tegenwoordig zelfs samen met collega's in Teams meetings.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nķg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.
@GGMM @Coco @onlogisch @KingRoland @Zipportal @Wereldgozer @yvonne![]()
Het is momenteel verplicht ja. Ik zou 1x in de 2 weken naar kantoor mogen maar dan zit ik alleen op mijn afdeling dus dan verpieter ik alsnogquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En is het verplicht bij jouw werkgever? De meeste werkgevers vinden het toch wel prima als mensen fysiek op het werk verschijnen.. Ik mis juist de fysieke contacten met de collega's. Ik merk nu dat ik daar meer energie van kreeg dan ik dacht.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Zijn er echt mensen die denken dat alles gewoon laten zijn wat het nu is of juist minder maatregelen willen bij een potentiële zwaar besmettelijke onbekende variant een goed plan is?![]()
VUILE KLOOTZAKquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt er maar het beste van maken. Mijn goede vriend @:caland kookt tegenwoordig zelfs samen met collega's in Teams meetings.
@:ggmm @:coco @:onlogisch @:kingroland @:zipportal @:wereldgozer @:yvonneVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar de kroegen zijn gesloten hoor. Omdat het voor die bedrijven geen enkele zin heeft om tot 17.00 open te gaan. En die wel sporadisch 'smiddags open zijn, daar moeten de mensen zitten op 1,5 meter afstand. Veiliger dan een schoolklas vol kinderen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar ook omdat ik het onbegrijpelijk vindt dat we wel naar de kroeg kunnen maar niet naar school.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het eens ben met de scholensluiting.![]()
zou het wel bij het werk aankaarten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik word echt onrustig bij het idee dat we nķg weer maanden thuiswerken. Kan nu de motivatie al bijna niet meer opbrengen. Het weer (opnieuw volledig) thuiswerken valt me nu zwaarder dan eerder.![]()
Die heb ik sinds een paar maanden!quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijd wordt om het grote geschut erbij te halen en 's avonds een wandeling alleen toe te gaan staan voor mensen met een hond.
Of telt die niet...![]()
Eens. Zou dat ook wel missen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is momenteel verplicht ja. Ik zou 1x in de 2 weken naar kantoor mogen maar dan zit ik alleen op mijn afdeling dus dan verpieter ik alsnog. Ik mis juist de fysieke contacten met de collega's. Ik merk nu dat ik daar meer energie van kreeg dan ik dacht.
![]()
![]()
Ze zien maar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef Questular het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat alles gewoon laten zijn wat het nu is of juist minder maatregelen willen bij een potentiële zwaar besmettelijke onbekende variant een goed plan is?![]()
Ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef Questular het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je die meeting al gehad? Zo ja, hoe kut was het?
Nou het viel eigenlijk wel mee, vooral omdat het maar anderhalf uur duurde (en ik een half uur ‘te laat’ was)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Haha, te laat komen bij een meeting thuis. Knap.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja
Nou het viel eigenlijk wel mee, vooral omdat het maar anderhalf uur duurde (en ik een half uur ‘te laat’ was)![]()
Straks met de Olympische Spelen wordt het wel weer draaglijker verwacht ik.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt er maar het beste van maken. Mijn goede vriend @:caland kookt tegenwoordig zelfs samen met collega's in Teams meetings.
@:ggmm @:coco @:onlogisch @:kingroland @:zipportal @:wereldgozer @:yvonne
Ik had oprecht de verkeerde uitnodiging van het teamskanaal dus dat heb ik maximaal uitgebuit. Zij kennen mij ook niet echt aangezien ik er pas een maand werk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, te laat komen bij een meeting thuis. Knap.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Uit dit artikel: https://nos.nl/l/2409901
In Noorwegen worden over drie weken 90.000 tot 300.000 omikronbesmettingen per dag verwacht en vijftig tot honderd ziekenhuisopnames. Het land kondigde daarom onder meer aan dat er geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken
Paar zaken die me opvallen aan dit stukje tekst:
1. Noorwegen heeft 5.3 miljoen inwoners, hoe zou dit land 300k besmettingen kunnen krijgen?
2. 300k besmettingen en 100 man ih ziekenhuis daardoor, lijkt me een prima score
3. Vermenigvuldigt het virus zich door alcohol?
Bizar stukje tekst waarin een paar modelleurs bezig zijn geweest zonder normaal na te denken![]()
Goed gewerkt!quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had oprecht de verkeerde uitnodiging van het teamskanaal dus dat heb ik maximaal uitgebuit. Zij kennen mij ook niet echt aangezien ik er pas een maand werk.
Laat Jaap dit stukje maar niet lezen, straks komt hij nog op ideeën voor zijn eigen modellen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Blik het volgende:
In Noorwegen worden over drie weken 90.000 tot 300.000 omikronbesmettingen per dag verwacht en vijftig tot honderd ziekenhuisopnames. Het land kondigde daarom onder meer aan dat er geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken
1. Noorwegen heeft 5.3 miljoen inwoners, hoe zou dit land 300k besmettingen kunnen krijgen?
2. 300k besmettingen en 100 man ih ziekenhuis daardoor, lijkt me een prima score
Bizar stukje tekst waarin een paar modelleurs bezig zijn geweest zonder normaal na te denken![]()
Wat gaan maatregelen uithalen als er geen lange termijn plan is?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef Questular het volgende:
Zijn er echt mensen die denken dat alles gewoon laten zijn wat het nu is of juist minder maatregelen willen bij een potentiële zwaar besmettelijke onbekende variant een goed plan is?
Vaccinatiegraad blijft hetzelfde. De huidige vaccins blijven niet goed genoeg. De zorgcapaciteit neemt af.
Maatregelen zijn een tijdelijke rem, geen oplossing op zich.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Jaloers, dan zijn ze met 2 weken klaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Blik het volgende:
Op zich wel tof. Bij 300.000 per dag heeft in twee weken iedereen het gehad daar en kunnen ze weer verder.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Blik het volgende:
Bizar stukje tekst waarin een paar modelleurs bezig zijn geweest zonder normaal na te denken
Valt me wel weer tegen hier. Hier zitten de hele dag van die cijfer/grafiekenfetisjisten en niemand valt zoiets dan op, behalve jou dan nu.![]()
Volgens mij zijn de kroegen gewoon open (tot 17:00) weliswaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar de kroegen zijn gesloten hoor. Omdat het voor die bedrijven geen enkele zin heeft om tot 17.00 open te gaan. En die wel sporadisch 'smiddags open zijn, daar moeten de mensen zitten op 1,5 meter afstand. Veiliger dan een schoolklas vol kinderen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het eens ben met de scholensluiting.
Maar we kunnen het uittekenen, de QR code voor winkels is er al doorheen dus die zal er wel komen.
En er was nog een wetsvoorstel er doorheen wat ze nog niet hebben ingevoerd (ik dacht 2g?).![]()
Laat een tijdelijke rem nu net handig zijn om te onderzoeken wat deze nieuwe variant inhoudt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat gaan maatregelen uithalen als er geen lange termijn plan is?
Vaccinatiegraad blijft hetzelfde. De huidige vaccins blijven niet goed genoeg. De zorgcapaciteit neemt af.
Maatregelen zijn een tijdelijke rem, geen oplossing op zich.![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had oprecht de verkeerde uitnodiging van het teamskanaal dus dat heb ik maximaal uitgebuit. Zij kennen mij ook niet echt aangezien ik er pas een maand werk.![]()
Held![]()
Kantoor hij mij is dicht dus ik spreek met collega's en externen af bij v/D Valk net als half Nederland als ik er zo om me heen kijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze mogen open, maar dat doen ze niet. Omdat ze dan nog meer verlies draaien dan wanneer ze 'smiddags open zouden gaan. Dat bedoel ik. Ze zijn gesloten. Misschien zijn er een paar open, maar 90 % is gesloten. De hele dag.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de kroegen gewoon open (tot 17:00) weliswaar.![]()
Als ze daar over 3 maanden achter zijn dan zijn we nog niets opgeschoten en hebben we alleen de nevenschade gemaximaliseerd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Laat een tijdelijke rem nu net handig zijn om te onderzoeken wat deze nieuwe variant inhoudt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ik zit in de bus naar Oostenrijk, gelukkig ben ik voor nu even ontsnapt. Maar ik vrees dat alles dicht is als ik terugkom... als die vermaledijde avondklok maar wegblijft.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Haha ja dat doe ik ook wekelijksquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:44 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Held![]()
Kantoor hij mij is dicht dus ik spreek met collega's en externen af bij v/D Valk net als half Nederland als ik er zo om me heen kijkwel goed eten over het algemeen
![]()
![]()
Hier is eigenlijk geen enkele kroeg gesloten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze mogen open, maar dat doen ze niet. Omdat ze dan nog meer verlies draaien dan wanneer ze 'smiddags open zouden gaan. Dat bedoel ik. Ze zijn gesloten. Misschien zijn er een paar open, maar 90 % is gesloten. De hele dag.![]()
Ow die komt wel weer terug hoor. Nu ze daar eenmaal aan geroken hebben..quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef popje het volgende:
Ik zit in de bus naar Oostenrijk, gelukkig ben ik voor nu even ontsnapt. Maar ik vrees dat alles dicht is als ik terugkom... als die vermaledijde avondklok maar wegblijft.![]()
Zal volgende keer eens om me heen kijken of ik een linedancende knakker zie zittenquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha ja dat doe ik ook wekelijkswel goed eten over het algemeen
![]()
Ach ja, je moet wat
Geen idee waar hier is. Maar hier wel. Maar is een dorp. Liep van de week over het Stratumseind in Eindhoven, een aaneenschakeling van kroegen, ook alles gesloten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Hier is eigenlijk geen enkele kroeg gesloten.
Dan gaat het dus over kroegen. Niet over brasserieën, waar 'smiddags oude vrouwtjes chocolademelk met slagroom drinken. Maar echte kroegen. Waar bier wordt getapt.
Voor wie moeten ze die 'smiddags open doen? Wie gaat daar komen?![]()
Veel minder restaurants hier nu die boxen maken of aan huis bezorgen. Denk dat het niet meer loont, op kerst naquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Hier is eigenlijk geen enkele kroeg gesloten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maastricht e.o.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee waar hier is. Maar hier wel. Maar is een dorp. Liep van de week over het Stratumseind in Eindhoven, een aaneenschakeling van kroegen, ook alles gesloten.
Dan gaat het dus over kroegen. Niet over brasserieën, waar 'smiddags oude vrouwtjes chocolademelk met slagroom drinken. Maar echte kroegen. Waar bier wordt getapt.
Voor wie moeten ze die 'smiddags open doen? Wie gaat daar komen?![]()
We gaan weer met maatregelen strooien terwijl er nog echt niet veel bekend is over de nieuwe magnetron variant.
Kansloos.![]()
En als ze nu niks doen achteraf klagen dat ze niet op tijd ingegrepen hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:51 schreef Johannes788 het volgende:
We gaan weer met maatregelen strooien terwijl er nog echt niet veel bekend is over de nieuwe magnetron variant.
Kansloos.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Ik heb me ook heel lang ingehouden en allemaal niet zoveel frustratie geuit maar ik ben nu ook op 't punt dat ik denk; als je nu weer alles dicht flikkert + avondklok + etc. etc. waarbij je WEET dat het tot minstens april gaat duren want onzekerheid dit dat, dan zak er maar in, zinloze teringbende![]()
Geeft ook amper winst. De meeste winst zit in de drankjes die hun verkopen. Maar niemand gaat natuurlijk 30 euro voor een fles wijn betalen bijvoorbeeld als je die voor een fractie van de prijs kan halen in de supermarkt of bij de slijterrij.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel minder restaurants hier nu die boxen maken of aan huis bezorgen. Denk dat het niet meer loont, op kerst na![]()
Amen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Ik heb me ook heel lang ingehouden en allemaal niet zoveel frustratie geuit maar ik ben nu ook op 't punt dat ik denk; als je nu weer alles dicht flikkert + avondklok + etc. etc. waarbij je WEET dat het tot minstens april gaat duren want onzekerheid dit dat, dan zak er maar in, zinloze teringbende
Ga ook geen booster halen. Zak er maar in.![]()
Helaas u gaat niet meer door voor de volgende ronde van de QR-code.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Amen.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Ik heb me ook heel lang ingehouden en allemaal niet zoveel frustratie geuit maar ik ben nu ook op 't punt dat ik denk; als je nu weer alles dicht flikkert + avondklok + etc. etc. waarbij je WEET dat het tot minstens april gaat duren want onzekerheid dit dat, dan zak er maar in, zinloze teringbende![]()
![]()
Ik doe het weleens, als geste. Maar snap ook dat niet iedereen dat doet en dat ik in mijn eentje nou niet bepaald die tenten overeind hou.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geeft ook amper winst. De meeste winst zit in de drankjes die hun verkopen. Maar niemand gaat natuurlijk 30 euro voor een fles wijn betalen bijvoorbeeld als je die voor een fractie van de prijs kan halen in de supermarkt of bij de slijterrij.
Het is gewoon heel shit ja.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is dan ook kansloos, want is nog de enige manier om uit deze shit te komen. Als iedereen zich had laten vaccineren en het boosteren eerder was begonnen stonden we er nu heel anders voor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Amen.
Dus jouw antwoord op het feit dat je nergens naar binnen mag omdat het gesloten is, is het niet halen van een prik zodat je nergens naar binnen mag op het moment dat het weer opengaat omdat je niet gevaccineerd bent? Den Haag ligt nu al collectief wakker van deze geniale gedachten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Amen.
Ga ook geen booster halen. Zak er maar in.Put these foolish ambitions to rest.![]()
En met jou heel veel mensen (onder de 40).quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Ook al werkt de AZ en Janssen prik nog nauwelijks? Zie RTL-nieuws? Dus hoezo zouden we dan niet in deze shit zitten?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan ook kansloos, want is nog de enige manier om uit deze shit te komen. Als iedereen zich had laten vaccineren en het boosteren eerder was begonnen stonden we er nu heel anders voor.![]()
Ik overweeg wel sterk om die booster zo lang mogelijk uit te stellen. Zeker als hier toch weer van alles dicht zit de komende maanden. Kan ik hem beter gaan halen ergens in het voorjaar als het alleen maar om een nieuwe QR gaat. Is ie lekker de hele zomer geldig, kun je er tenminste nog iets mee.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Helaas u gaat niet meer door voor de volgende ronde van de QR-code.![]()
Dood door diarree, wel passend bij de staat van onze bananenrepubliekquote:
In ieder geval een stuk minder in de shit. De gevaccineerd<->ongevaccineerd verhoudingen in het ziekenhuis zijn je niet ontgaan toch?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ook al werkt de AZ en Janssen prik nog nauwelijks? Zie RTL-nieuws? Dus hoezo zouden we dan niet in deze shit zitten?I'll give you something to do![]()
Maar sorry hoor, alleen een prik halen om iets in de zomer te mogen doen? Iedereen ziet toch wel wat voor iets raars dat is?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik overweeg wel sterk om die booster zo lang mogelijk uit te stellen. Zeker als hier toch weer van alles dicht zit de komende maanden. Kan ik hem beter gaan halen ergens in het voorjaar als het alleen maar om een nieuwe QR gaat. Is ie lekker de hele zomer geldig, kun je er tenminste nog iets mee.![]()
Hoezo is dat beter?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik overweeg wel sterk om die booster zo lang mogelijk uit te stellen. Zeker als hier toch weer van alles dicht zit de komende maanden. Kan ik hem beter gaan halen ergens in het voorjaar als het alleen maar om een nieuwe QR gaat.
Als het geen meerwaarde heeft is niet halen prima hoor. Maar van alles wat ik ervan hoor met nieuwe variant is dat een booster meerwaarde heeft voor iedereen die enigszins bevattelijk is voor corona.
Waaronder ik, dus komt u maar door met die prik.
Ik zit in de griepprikgroep dus verwacht volgende week een sms met uitnodiging.
Vooruitlopend daarop al een afspraak gemaakt, kon vlak voor oud en nieuw terecht. Wil alleen niet gaar dat weekend in, dus de maandag erop gepland.
Eigenbelang beste belang yoooo
Niet mijn probleem, dit hebben ze zelf in de hand gewerkt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar sorry hoor, alleen een prik halen om iets in de zomer te mogen doen? Iedereen ziet toch wel wat voor iets raars dat is?
Om medische redenen zie ik vooralsnog voor mijzelf niet veel noodzaak een derde prik te gaan halen.![]()
Dat is netjes maar wat je zegt niet iedereen doet dat. Hier in de omgeving ook een speciaal bier café die eerst ook bierpakketjes had. Leuk eenmalig om ze te steunen maar die biertjes haal je veel goedkoper in de winkel. Als je in de café zit maakt het me niet zoveel uit want daar betaal je natuurlijk ook voor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doe het weleens, als geste. Maar snap ook dat niet iedereen dat doet en dat ik in mijn eentje nou niet bepaald die tenten overeind hou.
Het is gewoon heel shit ja.![]()
Ik zit niet in een risico- of griepprikgroep dus ik geloof het voor mijzelf eerlijk gezegd wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo is dat beter?
Als het geen meerwaarde heeft is niet halen prima hoor. Maar van alles wat ik ervan hoor met nieuwe variant is dat een booster meerwaarde heeft voor iedereen die enigszins bevattelijk is voor corona.
Waaronder ik, dus komt u maar door met die prik.
Ik zit in de griepprikgroep dus verwacht volgende week een sms met uitnodiging.
Vooruitlopend daarop al een afspraak gemaakt, kon vlak voor oud en nieuw terecht. Wil alleen niet gaar dat weekend in, dus de maandag erop gepland.
Eigenbelang beste belang yoooo![]()
In Spanje moeten ze niet zo janken dat ze niet mochten wandelen tijdens de eerste lockdown. Sommige mensen hebben niet eens benen. Stel jankende.paella bakkers.Go hard or go home![]()
Zo dachten al die wappies op de IC ook.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, dit hebben ze zelf in de hand gewerkt.
Om medische redenen zie ik vooralsnog voor mijzelf niet veel noodzaak een derde prik te gaan halen.![]()
nosDoor zijn laksheid/nalatigheid kán dat gewoon niet. Afspraak maken op korte termijn lukt echt niet.quote:"Wat we in ieder geval weten is dat de mensen die wel hun eerste en tweede prik hebben gehad, onvoldoende beschermd zijn tegen de nieuwe variant." De Jonge roept mensen daarom op om een boosterafpraak te maken als ze kunnen. "Haal hem nou, het is echt nodig."
Er zijn van die momenten dat ik graag een grote fles onkruidverdelger over zijn bloemschoenen zou willen leeggieten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
wat stel jij voor dan?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar sorry hoor, alleen een prik halen om iets in de zomer te mogen doen? Iedereen ziet toch wel wat voor iets raars dat is?![]()
Dan zou ik die spuiten gewoon gaan rammen want het is hun beroep om levens te redden want met deze variant des doods is dat exact wat je zou moeten doen, levens redden.quote:Go hard or go home![]()
Moah, die hebben echt helemaal geen bescherming gehaald. Dat heb ik wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zo dachten al die wappies op de IC ook.![]()
Heb corona 2 keer gehad dus had maar 1 spuitje officieel nodig voor groen vinkje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan ook kansloos, want is nog de enige manier om uit deze shit te komen. Als iedereen zich had laten vaccineren en het boosteren eerder was begonnen stonden we er nu heel anders voor.
Dus nee, genoeg geprikt![]()
![]()
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze mogen open, maar dat doen ze niet. Omdat ze dan nog meer verlies draaien dan wanneer ze 'smiddags open zouden gaan. Dat bedoel ik. Ze zijn gesloten. Misschien zijn er een paar open, maar 90 % is gesloten. De hele dag.![]()
alsof ze dat willen...quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.
maar leg uit hoe rendabel het voor de kleine horeca is om 's middags open te zijn?Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Daar gaat het niet om. Het gaat om een Totalitair registratiesysteem voor QR-codes. En de GGF vindt dat het alleen zij het zorgvuldig kunnen en er spelen grote, duistere financiele belangen bij het GGD-kartel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan zou ik die spuiten gewoon gaan rammen want het is hun beroep om levens te redden want met deze variant des doods is dat exact wat je zou moeten doen, levens redden.![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om een Totalitair registratiesysteem voor QR-codes. En de GGD vindt dat het alleen zij het zorgvuldig kunnen en er spelen grote, duistere financiele belangen bij het GGD-kartel.![]()
De memo gemist dat er geen steunmaatregelen meer komen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dan lijden ze alsnog verlies, want de meeste kosten lopen door.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.![]()
Mehquote:![]()
Ik weet dat er gerommel was vanuit de NHG en de LHV, de huisartsentoko's, was hierover. Maar hoopte wel dat die eruit waren gekomen
Er zijn mensen voor minder gekheid gedwongen opgenomenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om een Totalitair registratiesysteem voor QR-codes. En de GGF vindt dat het alleen zij het zorgvuldig kunnen en er spelen grote, duistere financiele belangen bij het GGD-kartel.![]()
Ja zoiets doe je eenmalig, niet regelmatig. Dus helpt in the end geen zak iddquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is netjes maar wat je zegt niet iedereen doet dat. Hier in de omgeving ook een speciaal bier café die eerst ook bierpakketjes had. Leuk eenmalig om ze te steunen maar die biertjes haal je veel goedkoper in de winkel. Als je in de café zit maakt het me niet zoveel uit want daar betaal je natuurlijk ook voor.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
TVL en NOW zijn er weer wel. Maar dat is niet kostendekkend en zeker niet winstgevend.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De memo gemist dat er geen steunmaatregelen meer komen?![]()
en dat is na 2 vaccins + booster, de ongevaccineerde lachen zich kapot, vermoed ikquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:52 schreef Oriente het volgende:
Zeker, ook waarquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zit niet in een risico- of griepprikgroep dus ik geloof het voor mijzelf eerlijk gezegd wel.
Flikker er gewoon een plicht op voor 50+ ofzo
Breid die zorg uit met alle mogelijkheden die je heb en prik je de ballen uit je broek
Einde
Tijd voor bier?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Toch gaan horeca's dicht omdat ze anders niet onder de omzetverliesgrens komen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
TVL en NOW zijn er weer wel. Maar dat is niet kostendekkend en zeker niet winstgevend.
Dat hele systeem is volstrekt pervers. Een hele sector vol zombiebedrijven waar wij voor mogen opdraaien.![]()
Die powned dude net op npo1 denkt dat we weer in lockdown gaan voor kerst, ze kunnen de ….. krijgen. Ga ik me niet aan houden![]()
Niemand krijgt gratis geld, niet zo dom doen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen weer gratis geld, lekker aan het infuus hangen.Go hard or go home![]()
Stoer hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:11 schreef Johannes788 het volgende:
Die powned dude net op npo1 denkt dat we weer in lockdown gaan voor kerst, ze kunnen de ….. krijgen. Ga ik me niet aan houden![]()
De overheid klapt je dicht, schopt daarmee je hele verdienmodel onderuit en dan ben je opeens een zombiebedrijf?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch gaan horeca's dicht omdat ze anders niet onder de omzetverliesgrens komen.
Dat hele systeem is volstrekt pervers. Een hele sector vol zombiebedrijven waar wij voor mogen opdraaien.I'll give you something to do![]()
Dus had ze gewoon open gelaten nu met QR, desnoods 2G, net als in de andere Europese landen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch gaan horeca's dicht omdat ze anders niet onder de omzetverliesgrens komen.
Dat hele systeem is volstrekt pervers. Een hele sector vol zombiebedrijven waar wij voor mogen opdraaien.![]()
Haha, deze man maakt het echt bont. Heeft alles opengegooid boven de 60, zodat hij op de persconferentie kon melden dat iedereen een afspraak kon maken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:01 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]
Door zijn laksheid/nalatigheid kán dat gewoon niet. Afspraak maken op korte termijn lukt echt niet.
Er zijn van die momenten dat ik graag een grote fles onkruidverdelger over zijn bloemschoenen zou willen leeggieten.
Maar in werkelijkheid kan nu niemand een afspraak maken door overbelasting en onvoldoende GGD capaciteit- verwijderd door admin -![]()
Het is ook geen verwijt, maar een constatering. Er staat bij het MKB 17 miljard euro aan belastingschuld open per oktober. Nu waarschijnlijk tegen de 20 miljard euro. Je zag al toen het steunpakket tijdelijk stop werd gezet de faillissementen snel stegen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef galantis het volgende:
[..]
De overheid klapt je dicht, schopt daarmee je hele verdienmodel onderuit en dan ben je opeens een zombiebedrijf?
Al die DGA's wachten op het juiste moment om de boel te laten ploffen en opnieuw te beginnen. Je gaat nu geen bedrijven meer door 'de crisis sleuren'. Daar zijn de schulden al veel te hoog voor.![]()
Denk dat veel tenten er veel beter van worden. Hoeven ze ook niet te werken en toch geldquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Niemand krijgt gratis geld, niet zo dom doen.
Ideaal
En huisartsen mogen dus schijnbaar niet prikken die waarschijnlijk gewoon hun eigen patiënten willen helpen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:13 schreef groenen het volgende:
[..]
Haha, deze man maakt het echt bont. Heeft alles opengegooid boven de 60, zodat hij op de persconferentie dat iedereen een afspraak kon maken.
Maar in werkelijkheid kan nu niemand een afspraak maken door overbelasting en onvoldoende GGD capaciteit
UMCG is toen toch ook gewoon begonnen met het testen ed op hun eigen personeel.
Als ik medicus was, zou ik echt niet gaan wachten op de instanties want die zijn immers altijd te laat. Proberen we hier levens te redden of hoe zit dat?Go hard or go home![]()
quote:quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.![]()
kom op, normaal gaan er x horeca bedrijven per jaar failliet door concurrentie of wanbeleid, nu gaat er niks failliet door dat ze aan het gratis geld infuus hangen, dat snap je toch wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Niemand krijgt gratis geld, niet zo dom doen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: