En Toto stuurde hem een SMS.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:48 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Voor de vorm even zeggen, net als Lewis hem feliciteerde na afloop van de race.
Het probleem is dat de alternatieven net zo goed controversieel zijn. Als men alle auto's had weg gehaald was men onder SC gefinisht en dat is tegen de afspraak. En het niet weghalen van de gelapte auto's gaat regelrecht in tegen de regel. Idem voor het gebruik van de rode vlak. Masi had het wat dat betreft niet goed kunnen doen.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat Masi teveel macht heeft op zo’n moment en daar komt nog bij dat hij eerst besloot om de auto’s tussen Max en Lewis in te laten zitten, om na commentaar van RB daarop dat om te draaien naar ‘alleen de auto’s tussen Lewis en Max weg te valen’ en ook nog eens een ronde eerde de baan vrij te geven om te racen.
Ik wil niet uitsluiten dat zoiets in het voetbal wel eens gebeurd hoor.quote:Hoe je het ook wendt of keert, dat is een beetje alsof je in de laatste minuut van een wkfinale voetbal bij 0-0 een situatie hebt in het ene strafschopgebied waarvoor je een penalty kan geven, maar dubbeltje op zijn kant en dat niet doet, vervolgens een gelijke situatie aan de andere kant en dan wel een penalty geeft. Maar op basis van het protest van de partij die eerder een penalty wilde de beslissing omdraait en zo de wedstrijd toch de andere kant opvalt.
Dat niemand echt blij van dit soort dingen wordt is wel duidelijk. Maar ik geloof wel dat je in meer sporten dat soort situaties tegen kan komen. De "echte wereld" laat zich niet altijd even makkelijk in regels gieten.quote:En dan kun je nog zo roepen dat de scheidsrechter vrij was om zich te bedenken en op zichzelf geen strikte regel is gebroken, dat is gewoon voor iedereen behalve de winnaars een volstrekt onacceptabele wijze om een wk te beslissen.
Ik ben blij dat ze die optie gaan afschaffen want dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. De wedstrijdleiding moet niet zo makkelijk benvloed kunnen worden.quote:En ja, ik weet dat we tegenwoordig met de VAR iets vergelijkbaars hebben, maar je mag als team nu eenmaal niet met de VAR bellen.
Ik wil ook een Bose headsetje. Na een seizoen gooien, smijten en slaan met dat ding kan Toto nog duidelijk 'Mikey' opbellen en te horen krijgen 'Toto, it's called a motor race. We went car racing'.quote:
Je denkt serieus dat dat hetzelfde set is waar hij mee smeet??quote:Op donderdag 16 december 2021 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik wil ook een Bose headsetje. Na een seizoen gooien, smijten en slaan met dat ding kan Toto nog duidelijk 'Mikey' opbellen en te horen krijgen 'Toto, it's called a motor race. We went car racing'.
Stukje degelijkheid en kwaliteit. Hou ik van.
Waarschijnlijk is het gewoon op een akkoordje gegooid.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:41 schreef Fosive het volgende:
Dat statement is best wel triest. Beetje het niveau "hoewel we gelijk hebben en Lewis wereldkampioen hoort te zijn, gaan we niet in beroep".
Ga dan lekker in beroep als je zo zeker van je zaak bent, of accepteer dat het klopt op deze manier.
Niet helemaal waar. Hij vond het juist zeer mooi en respectwaardig dat Lewis en zijn vader naderhand naar hem toe kwamen. Zelfde met de sms van Toto. Het eerste zal hem wel bij blijven, over het 2de denk ik dat hij zo iets heeft van 'het is wel goed zo'.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:47 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik denk dat Max 0 fucks geeft om felicitaties van Mercedes.
Is dit wel zo? Want nergens staat dat het unlappen verplicht is. Denk dat dit nog de minst controversile optie zou zijn waarbij nog wel geraced zou kunnen worden.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
En het niet weghalen van de gelapte auto's gaat regelrecht in tegen de regel.
Even een schaamteloze zelfquote van de lapo van het vorige deel. dit is 'my take'.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:54 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het gewoon op een akkoordje gegooid.
Mercedes; Wij willen gelijk hebben want wij hebben hart voor de sport en we waren altijd de beste. Maar we zijn ook weer niet zo moedig om zo een statement te maken dat we volgens jaar niet op komen dagen.
FIA; Wij gaan onderzoek doen en als er wat mis is beloven we beterschap en met jullie inzicht de regels aan te passen dan doen jullie afzien van beroep zodat het Gala zonder smet door kan gaan want smokings zijn al gehuurd. En op deze manier krijgen jullie ook nog een beetje gelijk.
quote:Op donderdag 16 december 2021 11:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit was gisteravond mij al duidelijk nadat het FIA statement van de jaarlijkse vergadering naar buiten kwam.
Er is 0 kans dat de uitslag aangepast wordt, alleen is het wel geheel duidelijk dat het duidelijker moet worden.
Mercedes was van mening dat er een foute beslissing is gemaakt, de rest van de coureurs was het ook onduidelijk. Maar de fout is helemaal niet gemaakt, maar wat wel is, het moet eenduidiger.
Dat willen we allemaal. Want deze hele discussie is gestart omdat er niet een eenduidige lijn is gevolgd dit jaar. Wordt er een keer een juiste beslissing genomen, is het weer niet goed.
Beter voor het vertrouwen dus dat de FIA die analyse gaat uitvoeren.
Als je sec kijkt naar wat de stewards gezegd hebben dan komt het erop neer dat er tegen een beslissing van Masi aangaande SC. VSC of red flag situaties geen beroep is en dat alleen hij daar enige autoriteit heeft.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dit wel zo? Want nergens staat dat het unlappen verplicht is. Denk dat dit nog de minst controversile optie zou zijn waarbij nog wel geraced zou kunnen worden.
Dan zal het een ongeschreven regel zijn die wel praktisch altijd uitgevoerd is. Kan mij niet herinneren dat het niet gebeurd is.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dit wel zo? Want nergens staat dat het unlappen verplicht is. Denk dat dit nog de minst controversile optie zou zijn waarbij nog wel geraced zou kunnen worden.
Zal wel niet natuurlijk. Maar is wel een leuke gimmick en herinnering aan dit fantastische seizoen. EN met al dat gethuiswerk van tegenwoordig ook zeer handig.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dat hetzelfde set is waar hij mee smeet??
In controverse zit (voor de verliezende partij) geen gradatie. Letterlijk alle opties zouden controversieel zijn geweest.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat n oorstuk het niet meer deed.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal wel niet natuurlijk. Maar is wel een leuke gimmick en herinnering aan dit fantastische seizoen. EN met al dat gethuiswerk van tegenwoordig ook zeer handig.
Overigens op Jeddah smeet Toto de tafel stuk met dat ding en sprak letterlijk een paar tellen later de wedstrijdleiding aan. Dus zijn wel degelijk stevig
Jawel, bijvoorbeeld tijdens natte races.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan zal het een ongeschreven regel zijn die wel praktisch altijd uitgevoerd is. Kan mij niet herinneren dat het niet gebeurd is.
"No Mikey"quote:Op donderdag 16 december 2021 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat n oorstuk het niet meer deed.
wolff luistert toch alleen maar naar zichzelf, dus heel veel maakt dat niet uit.
Nadat:quote:Op donderdag 16 december 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, komt voort uit een hle creatieve interpretatie van regels die duidelijk anders bedoeld zijn imo.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je sec kijkt naar wat de stewards gezegd hebben dan komt het erop neer dat er tegen een beslissing van Masi aangaande SC. VSC of red flag situaties geen beroep is en dat alleen hij daar enige autoriteit heeft.
Ja, maar gewoon starten zonder te unlappen zou een stuk minder de randen opzoeken imo.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nadat:
1. een rode vlag niet van toepassing kan zijn omdat niet de hele baan is versperd, maar de helft en dus het veld op plaats van incident nog kan passeren?
2. Gezien de beschikbare tijd die nog over was en men de afspraak heeft niet onder geel te finishen, als dat enigszins mogelijk is met in acht neming van de veiligheid?
Ja. Het is de randen opzoeken van wat mag. Maar dat mocht de wedstrijdleiding.
Ik snap de keuze van Masi om die auto's tussen Ham en Max weg te halen 100%.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jawel, bijvoorbeeld tijdens natte races.
In de boeken staat het dat je alleen mag unlappen als dat baancondities het toelaten. Dan kan je stellen dat de condities het niet toelaten omdat Latifi er nog stond en je bij track clear gelijk de SC naar binnen haalt om nog te kunnen racen.
Dat lijkt me iig veel beter verdedigbaar dan slechts een paar auto’s laten unlappen en dan de SC naar binnen halen terwijl die auto’s nog achter moeten aansluiten n er in de regels staat dat bij unlappen de SC een extra rondje maakt.
Dat is nog steeds twijfelachtig maar ga het maar eens aanvechten en mocht je dan gelijk krijgen wat wordt de eindbeslissing.quote:
Een andere vraag is of je de flexibiliteit van een wedstrijdleiding moet wegnemen over deze situaties want, hoe lullig dat ook klinkt, de situaties zijn maar zelden identiek en een "one size fits all" regelement op dat vlak is mischien ook geen goed idee.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nadat:
1. een rode vlag niet van toepassing kan zijn omdat niet de hele baan is versperd, maar de helft en dus het veld op plaats van incident nog kan passeren?
2. Gezien de beschikbare tijd die nog over was en men de afspraak heeft niet onder geel te finishen, als dat enigszins mogelijk is met in acht neming van de veiligheid?
Ja. Het is de randen opzoeken van wat mag. Maar dat mocht de wedstrijdleiding.
Heerlijk met de beelden uit hun paddock erbijquote:Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
"No Mikey"
Nog steeds genieten
DtS heeft in de vorige series eigenlijk maar weinig tijd en aandacht besteed aan de strijd om de titel (vooral omdat die er nauwelijks was, natuurlijk, maar soit) en gegeven het feit dat Verstappen en Hamilton niet echt grote fans lijken te zijn en dat Mercedes met name geen fan lijkt te zijn van camera's in hun gezicht weet ik niet hoeveel we ervan mee gaan krijgen in DtS.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heerlijk met de beelden uit hun paddock erbij
Ben benieuwd welke invalshoek DTS gaat pakken. Zal wel met Hamilton als de good guy zijn.
Vraag het me af, er was vorig seizoen helemaal geen drama te maken rond de titelstrijd idd. Nu des te meer.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DtS heeft in de vorige series eigenlijk maar weinig tijd en aandacht besteed aan de strijd om de titel (vooral omdat die er nauwelijks was, natuurlijk, maar soit) en gegeven het feit dat Verstappen en Hamilton niet echt grote fans lijken te zijn en dat Mercedes met name geen fan lijkt te zijn van camera's in hun gezicht weet ik niet hoeveel we ervan mee gaan krijgen in DtS.
Drive to Survive, de Netflix dramadocu.quote:
Mijn ringtonequote:Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
"No Mikey"
Nog steeds genieten
dat vind ik wel een groot gebrek aan de huidige auto's, zal ook in 26 niet terugkomen als ik het nieuwe initile motorenreglement ziequote:Op donderdag 16 december 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet nog hoe de V8's klonken in de jaren 70, ik had nog nooit zoiets luids gehoord
Juist omdat niet iedere situatie hetzelfde is en one-size-fits-all hier niet van toepassing kan zijn door de praktijk, heeft de wedstrijdleiding de vrije hand nodig.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een andere vraag is of je de flexibiliteit van een wedstrijdleiding moet wegnemen over deze situaties want, hoe lullig dat ook klinkt, de situaties zijn maar zelden identiek en een "one size fits all" regelement op dat vlak is mischien ook geen goed idee.
Olav Mol had al gezegd dat dat een heel goed idee is. Schijnt dat Whiting ook iemand standaard naast zich had en die functie nu niet meer bestaat.quote:Ik vond Masi het hele seizoen al weinig overtuigend, overigens, en zijn communicatie werd naarmate de druk groter werd steeds slechter richting de teams en ik zou het geen vreemde zaak vinden als hij of een andere functie krijgt of dat zijn huidige functie verdeeld wordt over meerdere personen.
Zet nog wel eens de echte F1 intro tune op. Jeweetwel, die uit de jaren '90quote:
Masi was datquote:Op donderdag 16 december 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
Schijnt dat Whiting ook iemand standaard naast zich had en die functie nu niet meer bestaat.
Je weet het niet natuurlijk maar die hadden 'm waarschijnlijk allemaal snel even in de berm geparkeerd tot M. voorbij was.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik snap de keuze van Masi om die auto's tussen Ham en Max weg te halen 100%.
En ik snap de keuze om de andere gelapte auto's zich niet te laten unlappen ook 100%.
Als alle auto's zich hadden moeten unlappen, hadden ze geen ronde meer kunnen racen en waren ze onder de SC gefinished. Iets waarvan Masi en de teams al hadden gezegd dat dat nooit zou moeten gebeuren.
De gelapte auto's die tussen Ham en Max reden daar laten staan had voor hachelijke mogelijk gevaarlijke situaties geleid.
Die hadden als de sodemieter aan de kant moeten gaan voor Max.
ow.quote:
Herbie Blashquote:Op donderdag 16 december 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ow.![]()
Dacht dat Masi uit de V8Supercars kwam. Weet wel veel, maar niet alles.
Dat is dan wel weer flauw. Recent nog werd Max zwaar bekritiseerd omdat ie in Jeddah niet de volledige podium ceremonie wilde bijwonen. Dan geef je als Mercedes hier niet bepaald het betere voorbeeld.quote:
Haha... Nu maken ze zichzelf pas echt belachelijk.quote:
Ik kan me nog van een paar jaar geleden herinneren dat Kimi blij was dat Max P3 had gepakt in het kampioenschap omdat p1 t/m 3 verplicht aanwezig moesten zijn.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
typisch wel ja, zeker van Wolff, Hamilton heeft niets gewonnen dus begrijpelijker
Luister de radio's maar na. Staan op joutroep ergens. Al die gasten die er tussen zaten: 'will be blue flags right after the racingline?'.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je weet het niet natuurlijk maar die hadden 'm waarschijnlijk allemaal snel even in de berm geparkeerd tot M. voorbij was.
is dat zo, dan zit ik fout, ik dacht alleen de winnaarsquote:Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik kan me nog van een paar jaar geleden herinneren dat Kimi blij was dat Max P3 had gepakt in het kampioenschap omdat p1 t/m 3 verplicht aanwezig moesten zijn.
Is die regel niet meer?
Die regel is er nog steeds. Dus ze willen nog steeds een punt maken. Zielige stumpers.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik kan me nog van een paar jaar geleden herinneren dat Kimi blij was dat Max P3 had gepakt in het kampioenschap omdat p1 t/m 3 verplicht aanwezig moesten zijn.
Is die regel niet meer?
Niet helemaal. Masi was er net bijgekomen in het jaar dat Whiting overleden is. Tot die tijd vormde Whiting een koppel met Herbie Blash. Blash was dacht ik met pensioen en Masi zou promotie maken vanuit de V8 supercars on na een jaartje inwerken Whiting op te volgen. Helaas overleed Whiting een dag voor het GP weekend startte en werd Masi ineens in het diepe gegooid.quote:
Nee, dat lijkt er niet op, zoals het er nu uitziet blijven het dezelfde V6 motoren minus de MGU-Hquote:Op donderdag 16 december 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vind ik wel een groot gebrek aan de huidige auto's, zal ook in 26 niet terugkomen als ik het nieuwe initile motorenreglement zie
Misschien wou Toto toch doorzetten, maar is ie teruggefloten uit Stuttgart?quote:Op donderdag 16 december 2021 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die regel is er nog steeds. Dus ze willen nog steeds een punt maken. Zielige stumpers.
Hamilton moest de WDC trofee uitreiken.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
typisch wel ja, zeker van Wolff, Hamilton heeft niets gewonnen dus begrijpelijker
quote:Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Luister de radio's maar na. Staan op joutroep ergens. Al die gasten die er tussen zaten: 'will be blue flags right after the racingline?'.
Uit alle reacties van de gasten tussen Lewis en Max kon je opmaken dat ze er niet wilde zijn op die plek en geen moer snapte van dat ze er niet langs mochten.
Denk dat ze allemaal links zouden parkeren op het rechte eind als ze er niet langs mochten voor de restart.
De kans dat er weer wat was gebeurd, was groter dan de oplossing waarvoor gekozen was.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je weet het niet natuurlijk maar die hadden 'm waarschijnlijk allemaal snel even in de berm geparkeerd tot M. voorbij was.
Zo hey, laten die zich even kennen. Dat komt hun populariteit niet bepaald ten goede.quote:
zou kunnen maar uiteindelijk gaat het er ook om wat je ermee opschiet want het enige goeie resultaat voor hun zou zijn dat er een ronde van de race afgehaald zou worden, die kans is gewoon nihil.quote:Op donderdag 16 december 2021 12:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Misschien wou Toto toch doorzetten, maar is ie teruggefloten uit Stuttgart?
Speciale suggestie voor Toto "Bose" Wolfquote:Op donderdag 16 december 2021 12:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Zolang iedereen maar keurig achter Mercedes aan rijdt is er niets aan de hand aar anders.![]()
![]()
10 plaatsen gridstraf eerste race 2022quote:Op donderdag 16 december 2021 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die regel is er nog steeds. Dus ze willen nog steeds een punt maken. Zielige stumpers.
Mja, wat kan je er nog van zeggen. Oh ja:quote:
Als ze 'm zijn derde reprimande geven inderdaad.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:00 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
10 plaatsen gridstraf eerste race 2022
Toto... wat is die man diep gezakt. En de klasse van Lauda ga je met terugwerkende kracht steeds meer waarderen.quote:
Nober, it,s called a boycot. ve are boycotting olraait?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:03 schreef Nober het volgende:
[..]
No Torgy, No no no Torgie, that's not the right decision Torger.
His integrityquote:
Mooie foto, geeft ook aardig aan hoeveel mensen er keihard werken voor die ene auto en coureur.quote:
Toto's nieuwe werkplaats:quote:
Zijn hij, en vooral Hamilton niet verplicht te gaan? Als constructeurskampioen en Hamilton als tweede van het WK?quote:
Jep. Vergeten mensen nog wel eens.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooie foto, geeft ook aardig aan hoeveel mensen er keihard werken voor die ene auto en coureur.
Hamilton wel, Toto dacht ik niet.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zijn hij, en vooral Hamilton niet verplicht te gaan? Als constructeurskampioen en Hamilton als tweede van het WK?
Mercedes is verplicht iemand af te sturen, en dat doen ze. Je kan moeilijk iemand persoonlijk verplichten. Stel hun moeke ligt op sterven of hun vrouw is aan het bevallen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zijn hij, en vooral Hamilton niet verplicht te gaan? Als constructeurskampioen en Hamilton als tweede van het WK?
Volgens mij sturen ze iemand in hun plek, al weet ik niet of dat ook toegestaan is.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sporting code: fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_13_-_2021-12-08.pdfquote:Op donderdag 16 december 2021 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mercedes is verplicht iemand af te sturen, en dat doen ze. Je kan moeilijk iemand persoonlijk verplichten. Stel hun moeke ligt op sterven of hun vrouw is aan het bevallen.
Dit is anders natuurlijk. Sore loser zijn kan ook pijn doen. Je kan ook in het ziekenhuis belanden met een massive snuggie twister natuurlijk.
[ afbeelding ]
quote:The drivers finishing first, second and third in the Championship must be present at the annual FIA Prize Giving ceremony.
laten ze daar maar een reprimande voor uitdelen, dan begint Lewis meteen met een 10 plaatsen grid penalty maar het zal wel een boete wordenquote:Op donderdag 16 december 2021 13:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sporting code: fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_13_-_2021-12-08.pdf
artikel 6.6
[..]
ik geloof dat het een soort van 'verplicht' was als je in de top 3 eindigde...quote:Op donderdag 16 december 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mischien moet ie ook op cursus met de stewards als strafquote:Op donderdag 16 december 2021 13:21 schreef Rianne84 het volgende:
Lewis start dus met 15 plekken gridstraf wegens afwezigheid bij het gala?
ja en dat een jaar langquote:Op donderdag 16 december 2021 13:21 schreef Rianne84 het volgende:
Lewis start dus met 15 plekken gridstraf wegens afwezigheid bij het gala?
nee klopt ik zat daar fout, het is verplicht voor de top 3quote:Op donderdag 16 december 2021 13:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik geloof dat het een soort van 'verplicht' was als je in de top 3 eindigde...
natuurlijk niet echt verplicht, maar je wordt wel geacht daar te zijn.
quote:Op donderdag 16 december 2021 13:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 december 2021 13:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sporting code: fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_13_-_2021-12-08.pdf
artikel 6.6
[..]
Of tijdens de 1e race mag een ander team op last van de FIA onverwachts bij een pitstop een wielklem monteren bij Lewis, de sleuteltjes zijn af te halen bij Masi.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja en dat een jaar lang![]()
Maar als hij er niet is zal hij wel een aardige boete krijgen
want dit is 1 van de verplichtingen die je heb als rijder ..
Want FIA feestjes en andere hoge bobo's
Toch was dit al besproken door Masi. In die bocht geen rode vlag bij geen ernstige klapper.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toch was dit met een rode vlag minder controversieel geweest.
- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke kansen
- Iedereen gelijke gaps
- Geen geklaag achteraf, want: race control had de andere alternatieve manieren van het einde van de wedstrijd kunnen
Het tegenargument wat ik veel zie is "maar de baan was niet kapot genoeg". Dan zeg ik: wat is belangrijker: een rode vlag terwijl de baan het technisch gezien niet behoeft, of de gelijke kansen en een gelijk speelveld voor alle coureurs?
Oew!quote:Op donderdag 16 december 2021 13:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
artikel 6.6
[..]
aha dat hebben ze natuurlijk al getest bij Bottas vandaar dat het 3 dagen duurde voor het wiel eraf was :-)quote:Op donderdag 16 december 2021 13:25 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Of tijdens de 1e race mag een ander team op last van de FIA onverwachts bij een pitstop een wielklem monteren bij Lewis, de sleuteltjes zijn af te halen bij Masi.
quote:Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke gaps
- Geen geklaag achteraf, want: race control had de andere alternatieve manieren van het einde van de wedstrijd kunnen
Het tegenargument wat ik veel zie is "maar de baan was niet kapot genoeg". Dan zeg ik: wat is belangrijker: een rode vlag terwijl de baan het technisch gezien niet behoeft, of de gelijke kansen en een gelijk speelveld voor alle coureurs?
21:00quote:Op donderdag 16 december 2021 13:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
aha dat hebben ze natuurlijk al getest bij Bottas vandaar dat het 3 dagen duurde voor het wiel eraf was :-)
...sleutels ??? welke voor wat ??
PS hoe laat begint dat Bobo feestje
Het staat gewoon in de regelementen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Is al behandeld.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:31 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de regelementen.
Het een sluit het ander niet uit he. Mercedes had de optie om te pitten maar deed dat niet. Moet je dan als wedstrijdleiding dan zo'n team gaan helpen om dat alsnog te doen? Los van dat het raar is hadden ze dan ook een rare keuze moeten maken om dat te bewerkstelligen. Het was geel en men kon vrij makkelijk de baan vrijmaken. Moet je dan vervolgens toch nog een rode vlag uithangen puur voor "gelijke kansen"? Dat zou totaal niet in lijn zijn met de regels en net zo goed tot kritiek leiden.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke gaps
True, op zich. Maar rode vlag zou ook een ernstige buiging van de bestaande regels zijn geweest. En uiteindelijk is F1 ook een tactisch spel die red bull deze keer het slimst heeft uitgespeeld.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke gaps
Omdat Masi wel de autoriteit over de SC heeft om van de regelementen af te wijken, en geen autoriteit om een rode vlag te laten zwaaien zonder dat daar een feit dat genoemd wordt in het reglement aan de hand is.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke gaps
Rode vlag heeft voorwaarden waar niet aan voldaan zijn, de rode vlag is er niet om alle rijders een gratis pitstop te geven.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke gaps
Daar waren afspraken over volgens Masi in zijn statement bij de stewards waar alle teams akkoord mee zijn gegaan.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:33 schreef jogy het volgende:
[..]
True, op zich. Maar rode vlag zou ook een ernstige buiging van de bestaande regels zijn geweest. En uiteindelijk is F1 ook een tactisch spel die red bull deze keer het slimst heeft uitgespeeld.
Maar sowieso zou het niet gek zijn om een voorzieining in de regels te maken voor een gele vlag in het eindstadium van de race.
dat vraag ik me af maar het doet er niet toe, hij deed het anders, achteraf kan je er van alles bij halen maar dat is zinloosquote:Op donderdag 16 december 2021 13:34 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Omdat Masi wel de autoriteit over de SC heeft om van de regelementen af te wijken, en geen autoriteit om een rode vlag te laten zwaaien zonder dat daar een feit dat genoemd wordt in het reglement aan de hand is.
Iets wat graag over het hoofd gezien wordt door bepaalde mensen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar waren afspraken over volgens Masi in zijn statement bij de stewards waar alle teams akkoord mee zijn gegaan.
Hier ben ik het niet mee eens. De mogelijkheid om regels aan te passen moet beschikbaar blijven in het geval van.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:33 schreef BroesWillems het volgende:
Maar @:ChevyCaprice, dat er eens goed naar de regels en uitvoering moet worden gekeken ben ik wel met je eens. Maar dan niet naar aanleiding van de laatste race.
Graag duidelijkheid over tracklimits.
Graag duidelijkheid over gaining a lasting advantage, (Hamilton in ronde 1)
Graag strengere regels bij het overtreden van je motorpool
Geen regels tijdens de loop van het seizoen meer aanpassen.
etc. etc.
En dat is dus een onjuiste beslissing geweest.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Toch was dit al besproken door Masi. In die bocht geen rode vlag bij geen ernstige klapper.
Als een normale safetycarprocedure omwille van tijd niet mogelijk is hoef je maar op n knop te drukken om dat hele probleem aan de kant te schuiven.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit he. Mercedes had de optie om te pitten maar deed dat niet. Moet je dan als wedstrijdleiding dan zo'n team gaan helpen om dat alsnog te doen? Los van dat het raar is hadden ze dan ook een rare keuze moeten maken om dat te bewerkstelligen. Het was geel en men kon vrij makkelijk de baan vrijmaken. Moet je dan vervolgens toch nog een rode vlag uithangen puur voor "gelijke kansen"? Dat zou totaal niet in lijn zijn met de regels en net zo goed tot kritiek leiden.
Masi wist dat hij vrije hand had qua SC, en geen vrije hand qua rode vlag. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vraag ik me af maar het doet er niet toe, hij deed het anders, achteraf kan je er van alles bij halen maar dat is zinloos
En daarmee tegen het mandaat dat de teams hem gegeven hebben ingaan?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En dat is dus een onjuiste beslissing geweest.
[..]
Als een normale safetycarprocedure omwille van tijd niet mogelijk is hoef je maar op n knop te drukken om dat hele probleem aan de kant te schuiven.
Over de voorwaarden voor een rode vlag zal vast ook van afgeweken kunnen worden.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rode vlag heeft voorwaarden waar niet aan voldaan zijn, de rode vlag is er niet om alle rijders een gratis pitstop te geven.
Soms werkt in je voordeel, soms niet, zelfde laken een pak voor een SC, overigens.
Dat het onwenselijk werd geacht om deze race te eindigen met een gele vlag bedoel je? Ik wist niet dat de teams daar ook een akkoord over hadden gegeven en dat het berhaupt nodig zou zijn geweest.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar waren afspraken over volgens Masi in zijn statement bij de stewards waar alle teams akkoord mee zijn gegaan.
Masi heeft het van tevoren aangekondigd; dat is dan juist iets waar je niet vanaf moet gaan wijken...quote:Op donderdag 16 december 2021 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Over de voorwaarden voor een rode vlag zal vast ook van afgeweken kunnen worden.
Je kan het argument van de banden trouwens ook weglaten, de gaps en de posities zijn eigenlijk belangrijker.
op het moment van SC denk ik niet dat hij meteen al inzag dat het een SC finish zou kunnen wordenquote:Op donderdag 16 december 2021 13:37 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Masi wist dat hij vrije hand had qua SC, en geen vrije hand qua rode vlag. Zo simpel is het.
Ze zijn overduidelijk op het matje geroepen bij Daimler.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:38 schreef DjVero het volgende:
In tegenstelling tot velen hier vind ik de statements van Mercedes juist wel erg netjes. Het laat duidelijk zien dat ze Max (en de rest van het RB-team) feliciteren na een fantastisch seizoen (hoe maakt toch geen donder uit?), maar dat ze het oneens zijn met hoe de FIA dit opgelost heeft. En dat mag ook; hoewel Abu Dhabi niet per se het schoolvoorbeeld is van een democratie lijkt mij.
De regels op dit moment zijn niet eenduidig; al jaren niet eigenlijk. Daar wil de FIA nu wat aan gaan doen en dat lijkt me alleen maar goed.
Ik vraag me eigenlijk af of ie wel het mandaat heeft om af te wijken in de sfeer van het gebruik van vlaggen. De onderwerpen waarover ie eigen keuzes kan maken staan beschreven in de sporting regulations en daarbij wordt het gebruik van vlaggen niet concreet benoemd. In artikel 15.3 staat het volgende:quote:Op donderdag 16 december 2021 13:34 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Omdat Masi wel de autoriteit over de SC heeft om van de regelementen af te wijken, en geen autoriteit om een rode vlag te laten zwaaien zonder dat daar een feit dat genoemd wordt in het reglement aan de hand is.
quote:15.3 The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race
Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may
give orders in respect of them only with his express agreement:
a) The control of practice, sprint qualifying session and the race, adherence to the timetable and, if he deems it necessary, the making of any proposal to the stewards to modify the timetable in accordance with the Code or Sporting Regulations.
b) The stopping of any car in accordance with the Code or Sporting Regulations.
c) The stopping of practice, suspension of a sprint qualifying session or suspension of the race in accordance with the Sporting Regulations if he deems it unsafe to continue and ensuring that the correct restart procedure is carried out.
d) The starting procedure.
e) The use of the safety car.
Kan je het artikel uit het regelement laten zien die jouw bericht rechtvaardigt?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Over de voorwaarden voor een rode vlag zal vast ook van afgeweken kunnen worden.
in geval van wat?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. De mogelijkheid om regels aan te passen moet beschikbaar blijven in het geval van.
Of men moet de teams meer vrijheid geven om meer te innoveren.
Waar ze wel meteen vanaf moeten is het veto recht van onder andere Ferrari.
Klopt, maar dan kan je achteraf misschien ook concluderen dat je bepaalde zaken niet van tevoren moet uitsluiten.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:39 schreef DjVero het volgende:
[..]
Masi heeft het van tevoren aangekondigd; dat is dan juist iets waar je niet vanaf moet gaan wijken...
En zo hoort het ook, want anders had hij misschien ongeacht de puinzooi op de ban een VSC gebruikt.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
op het moment van SC denk ik niet dat hij meteen al inzag dat het een SC finish zou kunnen worden
Waarom is dat een onjuiste beslissing gebleken? Omdat merc te laat was om ham nieuwe banden te geven?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En dat is dus een onjuiste beslissing geweest.
[..]
Als een normale safetycarprocedure omwille van tijd niet mogelijk is hoef je maar op n knop te drukken om dat hele probleem aan de kant te schuiven.
Dat is de kern. Soms zit het mee, soms zit het tegen. En natuurlijk was de keuze om maar een deel te laten unlappen discutabel, maar dat was puur een correctie van een verkeerde inschatting van Masi. Hij had natuurlijk direct de opdracht tot unlappen moeten geven, daar was ruimte genoeg voor. Dan had je die hele discussie niet gehad en ook onder die omstandigheden had Mercedes geen trackpositie opgegeven om te pitten.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rode vlag heeft voorwaarden waar niet aan voldaan zijn, de rode vlag is er niet om alle rijders een gratis pitstop te geven.
Soms werkt in je voordeel, soms niet, zelfde laken een pak voor een SC, overigens.
Omdat de enige goede manier om het einde van deze race de managen een rode vlag was, dus zou je in dat opzicht een rode vlag niet moeten uitsluiten.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom is dat een onjuiste beslissing gebleken? Omdat merc te laat was om ham nieuwe banden te geven?
Of omdat het kwartje goed viel voor RB?
Extra gelijk voor Mercedesquote:Op donderdag 16 december 2021 13:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit he. Mercedes had de optie om te pitten maar deed dat niet. Moet je dan als wedstrijdleiding dan zo'n team gaan helpen om dat alsnog te doen? Los van dat het raar is hadden ze dan ook een rare keuze moeten maken om dat te bewerkstelligen. Het was geel en men kon vrij makkelijk de baan vrijmaken. Moet je dan vervolgens toch nog een rode vlag uithangen puur voor "gelijke kansen"? Dat zou totaal niet in lijn zijn met de regels en net zo goed tot kritiek leiden.
Dat is jouw invulling; voor mij is het nergens "overduidelijk".quote:Op donderdag 16 december 2021 13:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ze zijn overduidelijk op het matje geroepen bij Daimler.
Wat je noemt een pitSTOPquote:Op donderdag 16 december 2021 13:25 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Of tijdens de 1e race mag een ander team op last van de FIA onverwachts bij een pitstop een wielklem monteren bij Lewis, de sleuteltjes zijn af te halen bij Masi.
Strikt technisch zijn er gedurende het seizoen ook geen regels veranderd, alleen technische richtlijnen omdat het vermoeden bestond dat de bestaande richtlijnen niet voldoende waren om te garanderen dat de regels werden nageleefd.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. De mogelijkheid om regels aan te passen moet beschikbaar blijven in het geval van.
Of men moet de teams meer vrijheid geven om meer te innoveren.
Waar ze wel meteen vanaf moeten is het veto recht van onder andere Ferrari.
En dat was simpelweg onmogelijk, hoe vaak je het ook probeert te herhalen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat de enige goede manier om het einde van deze race de managen een rode vlag was, dus zou je in dat opzicht een rode vlag niet moeten uitsluiten.
Je wil een competitief veld hebben. Als n team daar flink bovenuit steekt is het vrij normaal dat daar naar gekeken gaat worden. Tenzij je er voor kiest dat de uitslag al vast staat na een paar races.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
in geval van wat?
Aan het begin van het seizoen bouw je een auto met de regels als basis. Dan is het vreemd dat je tijdens het seizoen te horen krijgt dat je auto niet meer voldoet. Maar ook voor het veranderen van de regels tijdens de pitstops was geen echte aanleiding voor en het had wmb prima in het volgende seizoen aangepast mogen worden.
Rode vlag in de laatste ronden is eerlijker en ook goed voor de show. Maar tot nu toe niet de normale gang van zaken als er niet teveel schade is.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke gaps
Safety first dus dat de SC eerst naar buiten kwam volkomen logisch, dan kijk je naar het opruimen en eventuele schade aan de baan of barrires en besluit je de volgende stap, ik denk dat hij op dat moment voor code rood had kunnen kiezen maar zijn inschatting was waarschijnlijk dat het nog wel zou lukken om under green die race te finishen, toen hij toch in tijdsnood kwam nam hij een paar dubieuze beslissingen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En zo hoort het ook, want anders had hij misschien ongeacht de puinzooi op de ban een VSC gebruikt.
Als het wel nodig was geweest, was die wel gebruikt.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat de enige goede manier om het einde van deze race de managen een rode vlag was, dus zou je in dat opzicht een rode vlag niet moeten uitsluiten.
Dat is anders al wel 7 jaar lang geweest. Ik vind niet dat je iemand tijdens een seizoen kan straffen omdat ze binnen de regels een snellere auto hebben gebouwd. Dat is juist de essentie van de sport. Dan moet je het jaar er op maar andere regels maken, maar niet tijdens een seizoen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je wil een competitief veld hebben. Als n team daar flink bovenuit steekt is het vrij normaal dat daar naar gekeken gaat worden. Tenzij je er voor kiest dat de uitslag al vast staat na een paar races.
Er was geen situatie die een rode vlag had kunnen rechtvaardigen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Safety first dus dat de SC eerst naar buiten kwam volkomen logisch, dan kijk je naar het opruimen en eventuele schade aan de baan of barrires en besluit je de volgende stap, ik denk dat hij op dat moment voor code rood had kunnen kiezen maar zijn inschatting was waarschijnlijk dat het nog wel zou lukken om under green die race te finishen, toen hij toch in tijdsnood kwam nam hij een paar dubieuze beslissingen.
Nogmaals achteraf is dat heel makkelijk, hij nam die beslissingen in the heat of the moment en op sportieve gronden.
Ik deed een aanname, geen dichtgetimmerde bewering.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:40 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Kan je het artikel uit het regelement laten zien die jouw bericht rechtvaardigt?
Dit heb ik nooit volgehouden, dus je doet wederom een valse bewering.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:46 schreef JochemSjakie het volgende:
En aangezien iemand hier bij andere situatds bleef volhouden dat de stewards ALTIJD gelijk hebben, is dat ook in deze situatie het geval.
Of, @:ChevyCaprice , is dat nu ineens anders?
Bedankt, ik neem mijn woorden terug nu blijkt dat het in het regelement staat.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik deed een aanname, geen dichtgetimmerde bewering.
Maar vooruit, omdat jij het bent
The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race
Director shall have overriding authority in the following matters and the clerk of the course may
a) The control of practice and the race, adherence to the timetable and, if he deems it
necessary, the making of any proposal to the stewards to modify the timetable in
accordance with the Code or Sporting Regulations.
c) The stopping of practice or suspension of the race in accordance with the Sporting
Regulations if he deems it unsafe to continue and ensuring that the correct restart
procedure is carried out.
Dit is een artikel met verwijzingen naar de Code or Sporting Regulations. Zonder exact te weten wat daar in staat over dit onderwerp is deze post geen enkele onderbouwing van wat je beweert.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik deed een aanname, geen dichtgetimmerde bewering.
Maar vooruit, omdat jij het bent
The clerk of the course shall work in permanent consultation with the Race Director. The Race
a) The control of practice and the race, adherence to the timetable and, if he deems it
necessary, the making of any proposal to the stewards to modify the timetable in
accordance with the Code or Sporting Regulations.
c) The stopping of practice or suspension of the race in accordance with the Sporting
Regulations if he deems it unsafe to continue and ensuring that the correct restart
procedure is carried out.
En nu zijn ze butthurt nu blijkt dat Mercedes niet boven alles gaatquote:Op donderdag 16 december 2021 13:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
all teams are equal, but Mercedes is more equaler.
"niet nodig"quote:Op donderdag 16 december 2021 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als het wel nodig was geweest, was die wel gebruikt.
Als daar een auto in twee stukken had gestaan was de rode vlag gehanteerd.
Nu was dat niet nodig, dus niet gedaan.
Dus dan had Ferrari nog gewoon kunnen blijven vals spelen als regels niet aangepast worden tijdens een seizoen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat is anders al wel 7 jaar lang geweest. Ik vind niet dat je iemand tijdens een seizoen kan straffen omdat ze binnen de regels een snellere auto hebben gebouwd. Dat is juist de essentie van de sport. Dan moet je het jaar er op maar andere regels maken, maar niet tijdens een seizoen.
Ah, we gaan beweringen doen die we niet kunnen bewijzen? Typisch weer ditquote:Op donderdag 16 december 2021 13:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om weer je quotes te vinden waaruit het tegendeel blikt om die post weer binnen een minuut verwijderd te zien wofden,
Het statement van Mercedes wel.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:38 schreef DjVero het volgende:
In tegenstelling tot velen hier vind ik de statements van Mercedes juist wel erg netjes. Het laat duidelijk zien dat ze Max (en de rest van het RB-team) feliciteren na een fantastisch seizoen (hoe maakt toch geen donder uit?), maar dat ze het oneens zijn met hoe de FIA dit opgelost heeft. En dat mag ook; hoewel Abu Dhabi niet per se het schoolvoorbeeld is van een democratie lijkt mij.
De regels op dit moment zijn niet eenduidig; al jaren niet eigenlijk. Daar wil de FIA nu wat aan gaan doen en dat lijkt me alleen maar goed.
Nee, daar werd duidelijk vals gespeeld, buiten de regels.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus dan had Ferrari nog gewoon kunnen blijven vals spelen als regels niet aangepast worden tijdens een seizoen.
2022 gaat wel een vreemd jaar worden, nu Red Bull en Mercedes tot op het laatst hun auto hebben ontwikkeld.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wel bizar zag Verstappen wereldkampioen is geworden. Ik was tot de eerste race van dit jaar er 110% van overtuigd dat het een enorm Mercedes gedomineerd jaar zou gaan worden en dat we moesten hopen op 2022
eens, dus dat was ook dubieus geweest maar of hij dat had kunnen beslissen weet ik nietquote:Op donderdag 16 december 2021 13:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Er was geen situatie die een rode vlag had kunnen rechtvaardigen.
Volgens mij is het heel duidelijk wat daar staat. Letter C ging het overquote:Op donderdag 16 december 2021 13:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is een artikel met verwijzingen naar de Code or Sporting Regulations. Zonder exact te weten wat daar in staat over dit onderwerp is deze post geen enkele onderbouwing van wat je beweert.
Zeker wel. Omdat dat een potentieel gevaarlijke situatie had veroorzaakt.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"niet nodig"
Het was ook "niet nodig" om 5 van de 8 gelapte auto's de safetycar te laten passeren. En dat werd ook gedaan. Dus dat vind ik geen argument.
Wat was de gevaarlijke situatie dan?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker wel. Omdat dat een potentieel gevaarlijke situatie had veroorzaakt.
Duidelijk? Waar is het onomstotelijk bewijs dan?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, daar werd duidelijk vals gespeeld, buiten de regels.
Ze willen er iets aan doen, is ook heel iets anders dan ze 100% eenduidig te maken. Ik denk dat dat ook geen haalbaar doel is voor welke sport dan ook.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:55 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het statement van Mercedes wel.
Het statement van Toto niet.
https://www.racefans.net/(...)director-masi-wolff/
De regels kunnen nooit eenduidig worden daarvoor is de sport veel te complex geworden, en taal niet toereikend voor.
Zoals Sainz al zei 'het wordt een chaos met al die blauwe vlaggen in 1 ronde'.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat was de gevaarlijke situatie dan?
2009 genotquote:Op donderdag 16 december 2021 13:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
2022 gaat wel een vreemd jaar worden, nu Red Bull en Mercedes tot op het laatst hun auto hebben ontwikkeld.
De regels zijn nog nooit zo duidelijk geweest.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ze willen er iets aan doen, is ook heel iets anders dan ze 100% eenduidig te maken. Ik denk dat dat ook geen haalbaar doel is voor welke sport dan ook.
Die blauwe vlaggen kreeg Stroll ook, omdat hij een gelapte auto was die niet de safety car mocht inhalenquote:Op donderdag 16 december 2021 13:59 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zoals Sainz al zei 'het wordt een chaos met al die blauwe vlaggen in 1 ronde'.
Dat kan ja maar er was een overeenkomst met de teams waar iedereen het mee eens was voor de race over de rode vlag.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan het argument van de banden trouwens ook weglaten, de gaps en de posities zijn eigenlijk belangrijker.
Masi heeft de helft van die chaos weten te voorkomen. Prima argument dus.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die blauwe vlaggen kreeg Stroll ook, omdat hij een gelapte auto was die niet de safety car mocht inhalen
Dus dat kan nooit het argument zijn geweest.
Maar mercedes wil daar vanaf wijken als dat hun uitkomt. De rest moet zich er uiteraard aan houden.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan ja maar er was een overeenkomst met de teams waar iedereen het mee eens was voor de race over de rode vlag.
Als iemand Mercedes koopt is het Ineos, niet Mazepin.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:53 schreef Tinos85 het volgende:
Hamilton komt niet omdat hij z’n helm toch aan de wilgen hangt. Mercedes wordt verkocht aan Mazepins pa en Mazepin gaat volgend jaar samen met Russel rijden in het team met de kleuren van de Russische vlag.
Nee, hij creerde een ongelijk speelveldquote:Op donderdag 16 december 2021 14:02 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Masi heeft de helft van die chaos weten te voorkomen. Prima argument dus.
Je bevestigt hiermee mijn argument volgens mijquote:Maar goed, wat weet Sainz er nu van, toch?
En Ineos wil je echt niet nog meer macht geven. Walgelijke partij in de sportsponsoring.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als iemand Mercedes koopt is het Ineos, niet Mazepin.
Dat moet je aan de FIA vragen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Duidelijk? Waar is het onomstotelijk bewijs dan?
Nee. mercedes creerde het ongelijke spelveld door ham niet op tijd naar binnen te halen voor softs.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, hij creerde een ongelijk speelveld
[..]
Je bevestigt hiermee mijn argument volgens mij
Even los daarvan was een rode vlag dus toch de optimale oplossing geweest.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan ja maar er was een overeenkomst met de teams waar iedereen het mee eens was voor de race over de rode vlag.
Nee, Masi creerde het ongelijke speelveld door 5 gelapte auto's in niemandsland te laten rijdenquote:Op donderdag 16 december 2021 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee. mercedes creerde het ongelijke spelveld door ham niet op tijd naar binnen te halen voor softs.
Verduidelijking is een aanpassing omdat de vorige niet duidelijk genoeg was.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat moet je aan de FIA vragen.
Maar daar er is destijds een TD uitgegeven, een verduidelijking van de regels. Waarin stond dat je sensor natuurlijk niet mag benvloeden. Dat is wat anders dan de regels aanpassen ten tijde van een seizoen.
Hij creerde hiermee een situatie waarmee hij aan het mandaat van alle teambazen voldeed.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, hij creerde een ongelijk speelveld
[..]
Je bevestigt hiermee mijn argument volgens mij
Als ham op softs had gereden was hij kampioen geweest. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, Masi creerde het ongelijke speelveld door 5 gelapte auto's in niemandsland te laten rijden
Als je Sainz gelijk geeft in het feit dat je een chaos creert met blauwe vlaggen, dan kan je niet blijven volhouden dat dit de beste oplossing is geweest want in het achterveld had je nog steeds die situatiequote:Op donderdag 16 december 2021 14:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Hij creerde hiermee een situatie waarmee hij aan het mandaat van alle teambazen voldeed.
En ja, volgens jou. Volgens de mening van een 140-voudig GP-coureur niet. Ik ga met zijn mening in.
Maar dan zit het ongelijke speelveld chter Hamilton en Verstappen en maakt het dus geen drol uit voor de kampioensstrijd.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, Masi creerde het ongelijke speelveld door 5 gelapte auto's in niemandsland te laten rijden
Dat is niet echt een argument en Ineos is wat meer dan een sponsor, het is voor eenderde eigenaar.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En Ineos wil je echt niet nog meer macht geven. Walgelijke partij in de sportsponsoring.
Zo, ik wist niet dat jij zo hoog in de boom zat bij de FIA.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Even los daarvan was een rode vlag dus toch de optimale oplossing geweest.
Dit gaat de nieuw aangestelde commissie zeker meenemen.
Sterker nog: ik ga me er sterk voor maken dat dit punt wordt geagendeerd.
Nee dan had Max hem kapoet verdedigd.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als ham op softs had gereden was hij kampioen geweest. Zo simpel is het.
Ik vind een verduidelijking echt wel wat anders dan een wijziging.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verduidelijking is een aanpassing omdat de vorige niet duidelijk genoeg was.
Dus als regels niet meer aangepast mogen worden, mag een additionele verduidelijking ook niet.
Anders krijgen we inderdaad de situatie dat advocaten voortaan met de raceleiding gaan praten i.p.v. engineers bij de teams.
Maar als het in Max' voordeel was geweest om te crashen waarom is hij dan Lewis gewoon voorbijgereden zonder te crashen? Dat argument lijkt niet erg sterk en vooral een teken dat Max de mentale oorlog heeft gewonnen. Met als resultaat dat Max nu WDC is.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee dan had Max hem kapoet verdedigd.
Mercedes had afgelopen zondag maar n taak:
Niet
Achter
Max
Terechtkomen
Dat is het enige waar zij op hebben gefocust
Dat moet toch ook niet uitmaken? Volgens mij gaat een wedstrijd niet alleen om de 2 titelkandidaten, maar om nog 12/13 andere coureurs op dat moment.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:09 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar dan zit het ongelijke speelveld chter Hamilton en Verstappen en maakt het dus geen drol uit voor de kampioensstrijd.
Dit is een nutteloze discussie. Ik stop er mee. Jij hebt jouw kijk erop, de rest heeft er een andere kijk op.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je Sainz gelijk geeft in het feit dat je een chaos creert met blauwe vlaggen, dan kan je niet blijven volhouden dat dit de beste oplossing is geweest want in het achterveld had je nog steeds die situatieHalfslachtige oplossing was het dus.
Ja de helft ja. De andere helft dus niet. En waarom de ene helft wel en de andere helft niet?quote:Op donderdag 16 december 2021 14:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei:
[..]
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 16 december 2021 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je Sainz gelijk geeft in het feit dat je een chaos creert met blauwe vlaggen, dan kan je niet blijven volhouden dat dit de beste oplossing is geweest want in het achterveld had je nog steeds die situatieHalfslachtige oplossing was het dus.
quote:Op donderdag 16 december 2021 14:02 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Maar goed, wat weet Sainz er nu van, toch?
Nee, het was een ideale oplossing voor Mercedes.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Even los daarvan was een rode vlag dus toch de optimale oplossing geweest.
Dit gaat de nieuw aangestelde commissie zeker meenemen.
Sterker nog: ik ga me er sterk voor maken dat dit punt wordt geagendeerd.
Ik had zoiets van "het zou al fijn zijn als ie dit jaar echt de strijd zou kunnen aangaan voor het kampioenschap". Een serieuze kans op het kampioenschap kon ik me niet voorstellen.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wel bizar zag Verstappen wereldkampioen is geworden. Ik was tot de eerste race van dit jaar er 110% van overtuigd dat het een enorm Mercedes gedomineerd jaar zou gaan worden en dat we moesten hopen op 2022
Er zijn additionele regels toegevoegd, dus een aanpassing oftewel wijziging.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik vind een verduidelijking echt wel wat anders dan een wijziging.
Met de pitstop regels zijn er duidelijk dingen veranderd, geen verduidelijking.
Overal waar Ineos verschijnt komt er ellende. Ook als eigenaar.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet echt een argument en Ineos is wat meer dan een sponsor, het is voor eenderde eigenaar.
Omdat het kon. Je moet het natuurlijk altijd clean doen zolang het clean kan.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als het in Max' voordeel was geweest om te crashen waarom is hij dan Lewis gewoon voorbijgereden zonder te crashen?
Wellicht.quote:Dat argument lijkt niet erg sterk en vooral een teken dat Max de mentale oorlog heeft gewonnen. Met als resultaat dat Max nu WDC is.
Ik probeer me in te leven in de mind van de onbegripvolle coureurs zoals Stroll en Ricciardo. En dan ontdek ik toch dat ik ze wel snap.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit is een nutteloze discussie. Ik stop er mee. Jij hebt jouw kijk erop, de rest heeft er een andere kijk op.
De regel was dat je maar een maximum fuelflow mag hebben, die is niet gewijzigd. De manier hoe die gemeten word is veranderd.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er zijn additionele regels toegevoegd, dus een aanpassing oftewel wijziging.
Als de regels aan het begin van een nieuw seizoen in beton zijn gegoten, kan er niks aan veranderd worden.
Geen wijzigingen, addendum, verduidelijkingen, enzovoorts.
Volgens mij ben je nu gewoon aan het fantaseren en zit Max net zo in je hoofd als hij bij Mercedes zat met als resultaat, zoals opgemerkt, dat Max WDC is en Hamilton niet.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat het kon. Je moet het natuurlijk altijd clean doen zolang het clean kan.
Maar stel dat Max op wit had gereden en Hamilton achter hem op rood. Dan was het geindigd in een klapper hoor
[..]
Wellicht.![]()
dat hij geen tijd had om die andere ook door te sturen , ze gingen namelijk al bijna over d e streep voor de laatste ronden ..quote:Op donderdag 16 december 2021 14:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja de helft ja. De andere helft dus niet. En waarom de ene helft wel en de andere helft niet?
Dat is niet uit te leggen aan de fans en coureurs.
Waarschuwingen en strafpunten blijven volgens mij een jaar staan.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:18 schreef beantherio het volgende:
Als Lewis een 3e reprimande krijgt voor het niet aanwezig zijn bij de uitreiking geld de gridstraf dan enkel voor het huidige seizoen (en vervalt het dus) of schuift het door naar het volgende seizoen?
Je zag toch in Brazili en Jeddah toch ook wel dat Max Lewis onder geen beding wilde voorbij laten? Daarmee maakte die wel even een statement natuurlijk.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu gewoon aan het fantaseren en zit Max net zo in je hoofd als hij bij Mercedes zat met als resultaat, zoals opgemerkt, dat Max WDC is en Hamilton niet.
Probleem was dat het niet volgens de normaal bedoelde regels was.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat hij geen tijd had om die andere ook door te sturen , ze gingen namelijk al bijna over d e streep voor de laatste ronden ..
het weghalen van de auto's tussen Ham en Max en SC ending this lap , was bijna in 1 zin genoemd ..
omdat er geen ruimte meer was om die lui nog 1 rondje door te laten rijden dan was het onder geel geeindigt en dat wilde de teams niets
de enige "fout " die Masi heeft gemaakt heeft is dat hij de auto's niet eerder weggestuurd had , maar dit kon weer niet ivm mensen op de baan
dus Masi had maar 20 a 30 sec de tijd om volgens de regels te handelen
vandaar ook de chaos
Dit is een goede samenvatting maar omdat je dus te weinig tijd hebt voor een 100% correcte oplossing, had je naar mijn mening die code rood eruit moeten gooien.quote:.. Baan schoon ....... auto weg ...... auto's weg tussen max en ham ... oke gaan voor de streep voor de laatste ronden
SC ending this lap en GROEN
En dat is precies de reden dat Mercedes voor track position koos tijdens de SC.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zag toch in Brazili en Jeddah toch ook wel dat Max Lewis onder geen beding wilde voorbij laten? Daarmee maakte die wel even een statement natuurlijk.
"You shall not pass!"
Het lijkt me ook wel een beetje extreem ja dus ik verwacht het ook niet. Sowieso zijn er geen stewards of wedstrijdleiding om een overtreding vast te stellen. Er is dus ook niemand die een reprimande kan uitdelen.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:21 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Waarschuwingen en strafpunten blijven volgens mij een jaar staan.
Maar ze gaan Lewis hier echt niet voor straffen, durven ze niet. En anders haalt hij wel ergens een positieve covidtest.
nee dat kon weer niet ivm met geen geldige redequote:Op donderdag 16 december 2021 14:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Probleem was dat het niet volgens de normaal bedoelde regels was.
[..]
Dit is een goede samenvatting maar omdat je dus te weinig tijd hebt voor een 100% correcte oplossing, had je naar mijn mening die code rood eruit moeten gooien.
Stemmingmakerij. Hamilton staat daar gewoon weer volgend jaar, hoor.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wolff vreest dat Hamilton na controversile slotrace loopbaan beindigt
Nyck de Vries????
Dat kan Masi weer overriden. Maar met het feit dat die dus van tevoren al aangaf dat die het niet ging doen was dat nog een extra reden.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee dat kon weer niet ivm met geen geldige rede
Dat weet ik nog zo net niet.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Stemmingmakerij. Hamilton staat daar gewoon weer volgend jaar, hoor.
Hamilton passeerde echter wel. En als er een crash was geweest was Verstappen geen WDC geweest. Er was al duidelijk aangegeven dat dit gevolgen zou hebben zoals puntenaftrek.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zag toch in Brazili en Jeddah toch ook wel dat Max Lewis onder geen beding wilde voorbij laten? Daarmee maakte die wel even een statement natuurlijk.
"You shall not pass!"
Het enige wat ik er zo snel over kan vinden:quote:Op donderdag 16 december 2021 14:34 schreef exile79 het volgende:
Is er trouwens nog toelichting geweest waar volgens de stewards Lewis het voordeel terug had gegeven toen hij in bocht 1 een halve ronde afsneed ?
https://www.racefans.net/(...)rstappen-on-lap-one/quote:Masi reiterated the stewards’ position, stating Verstappen had forced Hamilton off. “The stewards have reviewed it and determined that all of the lasting advantage was gained and that Max forced that position there,” he said. “They say that they have reviewed it and aren’t investigating it.”
Nee en dat komt er niet ook, "No investigation necessary" betekent dat het daar ophoudt.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:34 schreef exile79 het volgende:
Is er trouwens nog toelichting geweest waar volgens de stewards Lewis het voordeel terug had gegeven toen hij in bocht 1 een halve ronde afsneed ?
Nee, want rode vlag heeft specifiekere eisen voor override authority:quote:Op donderdag 16 december 2021 14:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat kan Masi weer overriden. Maar met het feit dat die dus van tevoren al aangaf dat die het niet ging doen was dat nog een extra reden.
Naderhand onhandig.
Ligt eraan of de stewards een crash als een racing incident hadden verklaard of een overtreding van Max in dit geval.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hamilton passeerde echter wel. En als er een crash was geweest was Verstappen geen WDC geweest. Er was al duidelijk aangegeven dat dit gevolgen zou hebben zoals puntenaftrek.
Stel je hebt stukjes debris op de baan dan kan hij al zeggen dat het te onveilig is om door te rijden omdat die stukjes punctures kunnen veroorzaken.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want rode vlag heeft specifiekere eisen voor override authority:
Uit 15.3:
c) The stopping of practice, suspension of a sprint qualifying session or suspension of the race in accordance with the Sporting Regulations if he deems it unsafe to continue and ensuring that the correct restart procedure is carried out.
Dus dat kon niet.
Ah daarom reed Hammelflap er achterop, omdat max hem niet voorbij wilde laten.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"You shall not pass!"
De livestream voor de prijsuitreiking om 21:00quote:
Daarvoor is toch echt Max bestraftquote:Op donderdag 16 december 2021 14:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah daarom reed Hammelflap er achterop, omdat max hem niet voorbij wilde laten.
Je hebt altijd stukjes debris op de baan, maar er was ruimte genoeg om er langs te kunnen, dus kon hij geen rode vlag gooien. Als Latifi de tecpro had geraakt wel, maar ik denk dat dat voor evenveel controverse had gezorgd. Ik ben blij dat hij daar niet voor gekozen heeft, want een pislinke Toto is altijd goeie televisiequote:Op donderdag 16 december 2021 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Stel je hebt stukjes debris op de baan dan kan hij al zeggen dat het te onveilig is om door te rijden omdat die stukjes punctures kunnen veroorzaken.
Ben er bang voor. Sainz (of Hamilton) WDC 2022?quote:Op donderdag 16 december 2021 13:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
2022 gaat wel een vreemd jaar worden, nu Red Bull en Mercedes tot op het laatst hun auto hebben ontwikkeld.
Ik denk dat het niet voor controverse had gezorgd.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:49 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je hebt altijd stukjes debris op de baan, maar er was ruimte genoeg om er langs te kunnen, dus kon hij geen rode vlag gooien. Als Latifi de tecpro had geraakt wel, maar ik denk dat dat voor evenveel controverse had gezorgd. Ik ben blij dat hij daar niet voor gekozen heeft, want een pislinke Toto is altijd goeie televisie
En toch is Hamiltonquote:Op donderdag 16 december 2021 14:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee dan had Max hem kapoet verdedigd.
Mercedes had afgelopen zondag maar n taak:
Niet
Achter
Max
Terechtkomen
Dat is het enige waar zij op hebben gefocust
quote:Op donderdag 16 december 2021 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De regel was dat je maar een maximum fuelflow mag hebben, die is niet gewijzigd. De manier hoe die gemeten word is veranderd.
Dus misschien wel hetzelfde als de meetmethode van de vleugel. Daarin moet ik je dan gelijk geven.
Dan heb je eigenlijk 2 dingen:
1. Verduidelijking van regels, zoals met de fuelflow of het doorbuigen van de vleugels:
Dit wel toestaan, want daar in veranderd de eigenlijke regel niet, (maximum fuelflow of hoever een vleugel mag doorbuigen) maar wel de manier op hoe dit getoetst word. Dit zou moeten blijven.
2. Aanpassen van regels, zoals met de pitstop, waarin er zonder directe aanleiding, een regel helemaal word aan gepast. Zou imo niet meer mogelijk moeten zijn.
Ik denk dat er weinig gaat veranderen. Wat ik trouwens ook denk is dat coureurs als Russell, Leclerc en Norris nog wat missen om te kunnen strijden zoals Lewis en Max. Is toch niet hetzelfde niveau.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ben er bang voor. Sainz (of Hamilton) WDC 2022?
Daar hebben we het toch niet over. Jij claimt dat max ham niet in wilde laten halen.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daarvoor is toch echt Max bestraft
Fuck them all!quote:
Hoezo, was dat een serieus bedoelde post dan?quote:Op donderdag 16 december 2021 14:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar hebben we het toch niet over. Jij claimt dat max ham niet in wilde laten halen.
Deels wel mee eens.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]![]()
Graag dan een stop op ongelimiteerd motoren wisselen, banden wisselen en reparaties tijdens code rood.
Daar mag idd ook even goed naar gekeken worden.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]![]()
Graag dan een stop op ongelimiteerd motoren wisselen, banden wisselen en reparaties tijdens code rood.
Maar hoe bepaal je of een motor kritiek is? Serieuze vraag.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:59 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Deels wel mee eens.
Alleen niet banden wissel.
Wel alleen motor verwisselen bij kritieke toestand, en niet zomaar even.
Nu lijkt meer op competitie vervalsing.
Andere teams hebben die mogelijkheden niet.
als er olie uit loopt of een beetje vreemde rook uit gaat komenquote:Op donderdag 16 december 2021 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je of een motor kritiek is? Serieuze vraag.
FIA zal dan een test procedure moeten bedenken.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je of een motor kritiek is? Serieuze vraag.
Als er rook of olie uit komt lopen is die al kapot.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
als er olie uit loopt of een beetje vreemde rook uit gaat komen
![]()
bij vlammen ben je al te laat
Geen idee wat er hier serieus is van jou, tussen de onzin die je uitkraamt als zelfverklaarde TV-kijk-expertquote:Op donderdag 16 december 2021 14:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo, was dat een serieus bedoelde post dan?
Ja natuurlijk wilde Max hem niet laten inhalen
Dan moet je bij Skysports en de BBC zijn.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:02 schreef Mansjester het volgende:
Ondanks dat ik de frustratie bij Mercedes goed snap ben ik wel klaar met dat gejank
Sommige raceklasses nog steeds hoorquote:Op donderdag 16 december 2021 15:01 schreef RAVW het volgende:
Nee helemaal geen Pits stops meer en ze doen maar een paar races met een set banden :-)
zo ging het vroeger ... heel vroeger .. ook al ..
Met een rollende start dan. Met een herstart op de grid had hij wellicht weer een poepstart gehad.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat zelfs bij een rode vlag Max nog wel had kunnen winnen. Hij had misschien niet de snelste race pace, maar over een rondje was-ie wel heel snel. Hij had niet voor niks pole position.
Ook redelijke opties.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als er rook of olie uit komt lopen is die al kapot.
Of ze hanger er een serieuze straf aan, als je meer dan 3 motoren gebruikt. Dus geen 10 of daarna 5, maar 15 plaatsen straf, de volgende is starten vanuit de pits.
Noem 1 voorbeeldquote:Op donderdag 16 december 2021 15:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen idee wat er hier serieus is van jou, tussen de onzin die je uitkraamt als zelfverklaarde TV-kijk-expert
Dat Max Ham niet voorbij wilde laten.quote:
Ik zet m wel aan. Hoop dat Max en Valtteri er samen een feestje van makenquote:Op donderdag 16 december 2021 15:03 schreef DjVero het volgende:
Wie gaat de livestream kijken vanavond? Ik wel, wordt de eerste keer
Ik merk dat ik nog steeds moet grijnzen als ik aan de wereldtitel denk
Volgens mij is het logisch dat Max hem er niet voorbij wilde latenquote:Op donderdag 16 december 2021 15:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat Max Ham niet voorbij wilde laten.
Anders lees je zelf even terug, denk dat @:JochemSjakie je het ook al vaak genoeg verteld heeft.
Vergeet Kimi niet!quote:Op donderdag 16 december 2021 15:08 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik zet m wel aan. Hoop dat Max en Valtteri er samen een feestje van maken
Dronken Bottas ipv Kimiquote:Op donderdag 16 december 2021 15:08 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik zet m wel aan. Hoop dat Max en Valtteri er samen een feestje van maken
RB heeft niet zo heel veel voordeel van een nieuwe motor. De motor van mercedes is zeer goed als die nieuw is. De BR motor is beter voor meer races. De degradatie is minder.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:06 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ook redelijke opties.
Nu zijn de straffen voor Merc en Bull een lachertje.
Ik zet 'm wel aan ja.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:03 schreef DjVero het volgende:
Wie gaat de livestream kijken vanavond? Ik wel, wordt de eerste keer
Ik merk dat ik nog steeds moet grijnzen als ik aan de wereldtitel denk
Dus Max liet het gas los omdat hij Hamilton er niet voorbij wilde laten?quote:Op donderdag 16 december 2021 15:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij is het logisch dat Max hem er niet voorbij wilde laten
Anders kan je net zo goed stoppen met racen.
Gaan we het nou weer hebben over Jeddahquote:Op donderdag 16 december 2021 15:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dus Max liet het gas los omdat hij Hamilton er niet voorbij wilde laten?
Misschien kan Hamilton idd stoppen met racen, hij durft een Verstappen die bijna stilstaat nog niet in te halen.
Slingeren is volgens bepaalde mensen exact hetzelfde als een brake checkquote:Op donderdag 16 december 2021 15:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat Max Ham niet voorbij wilde laten.
Anders lees je zelf even terug, denk dat @:JochemSjakie je het ook al vaak genoeg verteld heeft.
Ik heb daar gisteren bewijs, in de vorm van een paar quotes van jou, van jou geleverd dat je er naast zat, maar dat berichtje was binnen 1 minuut weg.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gaan we het nou weer hebben over Jeddah
Kom op man. Dat heb ik destijds al goed voorspeld en mag nu wel een keer afgesloten zijn.
Daar ging het toch ook over>??>??quote:Op donderdag 16 december 2021 15:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gaan we het nou weer hebben over Jeddah
Kom op man. Dat heb ik destijds al goed voorspeld en mag nu wel een keer afgesloten zijn.
quote:Op donderdag 16 december 2021 14:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daarvoor is toch echt Max bestraft
Waar is het te volgen?quote:
YT ja. Link staat hier ergens.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:17 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Waar is het te volgen?
Officile YouTube kanaal of site?
Kap ff met indirect woorden in iemands mond leggen.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:12 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Slingeren is volgens bepaalde mensen exact hetzelfde als een brake check
Volgens mij zegt die post alles al, dus voor mij is hoofdstuk Jeddah afgesloten. Daar ga ik het hier niet meer over hebben.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daar ging het toch ook over>??>??
[..]
Ja doei, je gaat er zelf op in. Maar als ik er dan op in haak wil je het er niet meer over hebben. Hou toch op.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij zegt die post alles al, dus voor mij is hoofdstuk Jeddah afgesloten. Daar ga ik het hier niet meer over hebben.
quote:Op donderdag 16 december 2021 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maar laat skysports,BBC en toto even rond gaan op het internet en ze worden wakker uit hun droom
quote:Op donderdag 16 december 2021 15:17 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Waar is het te volgen?
Officile YouTube kanaal of site?
Heb wel een tv, maar geen tv abonnement, te veel bagger over het algemeen.
Iemand brengt het naar voren en ik hoef er maar 1 ding over te zeggen, dat vind ik voldoende.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:22 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja doei, je gaat er zelf op in. Maar als ik er dan op in haak wil je het er niet meer over hebben. Hou toch op.
Ik post alleen maar juistheden en correct geanalyseerde zaken, dus dit klopt niet.quote:Misschien kun je beter niet zo veel onzin meer uitkramen, dan hoef je ook niet telkens in de verdediging.
Hahahahahahahahaquote:Op donderdag 16 december 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Iemand brengt het naar voren en ik hoef er maar 1 ding over te zeggen, dat vind ik voldoende.
[..]
Ik post alleen maar juistheden en correct geanalyseerde zaken, dus dit klopt niet.
Precies dit. Mercedes staat toch echt op versleten harde banden door hun eigen keuze, pakt verkeerd uit. . Risico op een safetycar is gewoon onderdeel van het spel, en dit zou in iedere race een safetycar zijn geweest. En dat Masi nog laat racen, ook voor 1 ronde is ook regel en geen uitzondering.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is de kern. Soms zit het mee, soms zit het tegen. En natuurlijk was de keuze om maar een deel te laten unlappen discutabel, maar dat was puur een correctie van een verkeerde inschatting van Masi. Hij had natuurlijk direct de opdracht tot unlappen moeten geven, daar was ruimte genoeg voor. Dan had je die hele discussie niet gehad en ook onder die omstandigheden had Mercedes geen trackpositie opgegeven om te pitten.
Dat is natuurlijk de grote olifant die Toto strak negeert. Deze SC was absoluut in het nadeel van HAM, zoals de rode vlag op Imola in zijn voordeel was. Maar had Mercedes HAM een eerlijke kans willen geven, dan hadden ze hem op nieuwe softs moeten zetten. Dan was hij achter VER uitgekomen, maar had hij wel een eerlijk gevecht aangekund. Ook met alle risico's, natuurlijk, maar dan had ik nog maar moeten zien wie aan het langste eind had getrokken.
Mercedes is er aan gewend geraakt om tactisch alleen verdedigend te denken, daar zijn ze dit (en vorig) seizoen al een aantal keer flink de mist mee ingegaan. Nu kost het ze een rele kans om de titel te pakken.
Dit krijg ik ook alleen maar omdat ik niet 100% pro-Verstappenstraatje post hoor.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hahahahahahahaha
Ow wacht, dat was serieus bedoeld?
Zijn er regels verbroken door Masi zondag?quote:Op donderdag 16 december 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik post alleen maar juistheden en correct geanalyseerde zaken, dus dit klopt niet.
Nee hoor. Daar staat dat hij de wedstrijd mag stoppen met inachtname van andere regelgeving. En juist daar staat wat je wilt aantonen. Je quote dus het verkeerde, waarschijnlijk omdat je donders goed weet dat datgeen wat je ermee denkt aan te tonen niet klopt.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij is het heel duidelijk wat daar staat. Letter C ging het over
Echt hequote:Op donderdag 16 december 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Iemand brengt het naar voren en ik hoef er maar 1 ding over te zeggen, dat vind ik voldoende.
[..]
Nieuwe James Bond-Vilain GENOTquote:Op donderdag 16 december 2021 15:29 schreef Rnie het volgende:
"He will never overcome the pain" | Wolff on championship 'nightmare' & FIA's controversial decision
Heeft zijn begravenis outfit aan
Iedereen is gek, behalve jij.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Er staat “sporting regulations”quote:Op donderdag 16 december 2021 15:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee hoor. Daar staat dat hij de wedstrijd mag stoppen met inachtname van andere regelgeving. En juist daar staat wat je wilt aantonen. Je quote dus het verkeerde, waarschijnlijk omdat je donders goed weet dat datgeen wat je ermee denkt aan te tonen niet klopt.
Ik vind het heel dubbel. Want ik voel echt wel dat het voor hun ontzettend kut is en vreselijk onrechtvaardig lijkt. Ik heb daar echt wel een raar gevoel bij omdat de manier waarop het is gelopen ook echt niet is zoals ik VER zijn eerste kampioenschap gun.quote:Op donderdag 16 december 2021 15:29 schreef Rnie het volgende:
"He will never overcome the pain" | Wolff on championship 'nightmare' & FIA's controversial decision
Heeft zijn begravenis outfit aan
Quote die maar dan? De juiste plek waar het staat?quote:Op donderdag 16 december 2021 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er staat “sporting regulations”
Daar staat die regel in.
Waar wat staat?quote:Op donderdag 16 december 2021 15:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Quote die maar dan? De juiste plek waar het staat?
"He is only know as... the Wolff."quote:
Dr. NO NO NOquote:Op donderdag 16 december 2021 15:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"He is only know as... the Wolff."
dat denk ik ook wel ... bij elke ding wta volgens Ham niet ging zo als het moest gaan .. ging meneer weer janken en tieren over de radioquote:Op donderdag 16 december 2021 15:41 schreef Rianne84 het volgende:
Waarschijnlijk had Lewis geen zin meer en wilde hij nu na zijn achtste titel lekker stoppen, misschien achter de schermen nog wat bijdragen... En nu moet hij eigenlijk doorgaan om zijn waardigheid te redden, want als hij nu stopt komt hij over als een grote huilbaby.
quote:
Executive Order: Senna 1990quote:Op donderdag 16 december 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat zelfs bij een rode vlag Max nog wel had kunnen winnen. Hij had misschien niet de snelste race pace, maar over een rondje was-ie wel heel snel. Hij had niet voor niks pole position.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |