abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202645029
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202645031
MaxGod
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202645037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Voor de vorm even zeggen, net als Lewis hem feliciteerde na afloop van de race.
En Toto stuurde hem een SMS.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_202645047
Live topic kan gesloten worden. Het is definitief *O*

Tot volgend jaar :W
pi_202645056
*O*
"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕
  donderdag 16 december 2021 @ 11:52:15 #6
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_202645057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem is gewoon dat Masi teveel macht heeft op zo’n moment en daar komt nog bij dat hij eerst besloot om de auto’s tussen Max en Lewis in te laten zitten, om na commentaar van RB daarop dat om te draaien naar ‘alleen de auto’s tussen Lewis en Max weg te valen’ en ook nog eens een ronde eerde de baan vrij te geven om te racen.
Het probleem is dat de alternatieven net zo goed controversieel zijn. Als men alle auto's had weg gehaald was men onder SC gefinisht en dat is tegen de afspraak. En het niet weghalen van de gelapte auto's gaat regelrecht in tegen de regel. Idem voor het gebruik van de rode vlak. Masi had het wat dat betreft niet goed kunnen doen.

quote:
Hoe je het ook wendt of keert, dat is een beetje alsof je in de laatste minuut van een wkfinale voetbal bij 0-0 een situatie hebt in het ene strafschopgebied waarvoor je een penalty kan geven, maar dubbeltje op zijn kant en dat niet doet, vervolgens een gelijke situatie aan de andere kant en dan wel een penalty geeft. Maar op basis van het protest van de partij die eerder een penalty wilde de beslissing omdraait en zo de wedstrijd toch de andere kant opvalt.
Ik wil niet uitsluiten dat zoiets in het voetbal wel eens gebeurd hoor. :)

quote:
En dan kun je nog zo roepen dat de scheidsrechter vrij was om zich te bedenken en op zichzelf geen strikte regel is gebroken, dat is gewoon voor iedereen behalve de winnaars een volstrekt onacceptabele wijze om een wk te beslissen.
Dat niemand echt blij van dit soort dingen wordt is wel duidelijk. Maar ik geloof wel dat je in meer sporten dat soort situaties tegen kan komen. De "echte wereld" laat zich niet altijd even makkelijk in regels gieten.

quote:
En ja, ik weet dat we tegenwoordig met de VAR iets vergelijkbaars hebben, maar je mag als team nu eenmaal niet met de VAR bellen.
Ik ben blij dat ze die optie gaan afschaffen want dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. De wedstrijdleiding moet niet zo makkelijk benvloed kunnen worden.
pi_202645061
quote:
Ik wil ook een Bose headsetje. Na een seizoen gooien, smijten en slaan met dat ding kan Toto nog duidelijk 'Mikey' opbellen en te horen krijgen 'Toto, it's called a motor race. We went car racing'.

Stukje degelijkheid en kwaliteit. Hou ik van.
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 11:54:15 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202645080
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik wil ook een Bose headsetje. Na een seizoen gooien, smijten en slaan met dat ding kan Toto nog duidelijk 'Mikey' opbellen en te horen krijgen 'Toto, it's called a motor race. We went car racing'.

Stukje degelijkheid en kwaliteit. Hou ik van.
Je denkt serieus dat dat hetzelfde set is waar hij mee smeet?? :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202645084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:41 schreef Fosive het volgende:
Dat statement is best wel triest. Beetje het niveau "hoewel we gelijk hebben en Lewis wereldkampioen hoort te zijn, gaan we niet in beroep".

Ga dan lekker in beroep als je zo zeker van je zaak bent, of accepteer dat het klopt op deze manier.
Waarschijnlijk is het gewoon op een akkoordje gegooid.

Mercedes; Wij willen gelijk hebben want wij hebben hart voor de sport en we waren altijd de beste. Maar we zijn ook weer niet zo moedig om zo een statement te maken dat we volgens jaar niet op komen dagen.

FIA; Wij gaan onderzoek doen en als er wat mis is beloven we beterschap en met jullie inzicht de regels aan te passen dan doen jullie afzien van beroep zodat het Gala zonder smet door kan gaan want smokings zijn al gehuurd. En op deze manier krijgen jullie ook nog een beetje gelijk. Gooien we even in een statementje

FIA :S___D Mercedes
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_202645092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:47 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Ik denk dat Max 0 fucks geeft om felicitaties van Mercedes.
Niet helemaal waar. Hij vond het juist zeer mooi en respectwaardig dat Lewis en zijn vader naderhand naar hem toe kwamen. Zelfde met de sms van Toto. Het eerste zal hem wel bij blijven, over het 2de denk ik dat hij zo iets heeft van 'het is wel goed zo'.
1947-2016
pi_202645110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:52 schreef beantherio het volgende:

[..]
En het niet weghalen van de gelapte auto's gaat regelrecht in tegen de regel.
Is dit wel zo? Want nergens staat dat het unlappen verplicht is. Denk dat dit nog de minst controversile optie zou zijn waarbij nog wel geraced zou kunnen worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202645133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:54 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is het gewoon op een akkoordje gegooid.

Mercedes; Wij willen gelijk hebben want wij hebben hart voor de sport en we waren altijd de beste. Maar we zijn ook weer niet zo moedig om zo een statement te maken dat we volgens jaar niet op komen dagen.

FIA; Wij gaan onderzoek doen en als er wat mis is beloven we beterschap en met jullie inzicht de regels aan te passen dan doen jullie afzien van beroep zodat het Gala zonder smet door kan gaan want smokings zijn al gehuurd. En op deze manier krijgen jullie ook nog een beetje gelijk.

:S___D
Even een schaamteloze zelfquote van de lapo van het vorige deel. dit is 'my take'.
Mercedes dacht nog even door alle onduidelijkheid van het seizoen een punt te kunnen maken. Niet gebeurd op zondag, maar heeft wel duidelijk kunnen maken in de tussentijd dat de FIA gewoon niet duidelijk genoeg is. En daar ben ik het volledig mee eens.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit was gisteravond mij al duidelijk nadat het FIA statement van de jaarlijkse vergadering naar buiten kwam.
Er is 0 kans dat de uitslag aangepast wordt, alleen is het wel geheel duidelijk dat het duidelijker moet worden.

Mercedes was van mening dat er een foute beslissing is gemaakt, de rest van de coureurs was het ook onduidelijk. Maar de fout is helemaal niet gemaakt, maar wat wel is, het moet eenduidiger.

Dat willen we allemaal. Want deze hele discussie is gestart omdat er niet een eenduidige lijn is gevolgd dit jaar. Wordt er een keer een juiste beslissing genomen, is het weer niet goed.
Beter voor het vertrouwen dus dat de FIA die analyse gaat uitvoeren.
1947-2016
pi_202645159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Is dit wel zo? Want nergens staat dat het unlappen verplicht is. Denk dat dit nog de minst controversile optie zou zijn waarbij nog wel geraced zou kunnen worden.
Als je sec kijkt naar wat de stewards gezegd hebben dan komt het erop neer dat er tegen een beslissing van Masi aangaande SC. VSC of red flag situaties geen beroep is en dat alleen hij daar enige autoriteit heeft.

Ik weet waar het vandaan komt, dat was Ecclestone die Whiting uit de wind hield, maar je kan je afvragen of dit een goede situatie is.
Aan de ene kant zal er altijd iemand moeten zijn die dit soort beslissingen neemt en dit soort zaken in een poldermodel gieten lijkt mij ondoenbaar maar er moet ook een zekere accountability zijn en dat missen we nu een beetje, denk ik.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 12:00:54 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202645161
quote:

[..]
Dan zal het een ongeschreven regel zijn die wel praktisch altijd uitgevoerd is. Kan mij niet herinneren dat het niet gebeurd is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202645169
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Je denkt serieus dat dat hetzelfde set is waar hij mee smeet?? :D
Zal wel niet natuurlijk. Maar is wel een leuke gimmick en herinnering aan dit fantastische seizoen. EN met al dat gethuiswerk van tegenwoordig ook zeer handig.
Overigens op Jeddah smeet Toto de tafel stuk met dat ding en sprak letterlijk een paar tellen later de wedstrijdleiding aan. Dus zijn wel degelijk stevig :D
1947-2016
pi_202645171
quote:

[..]
In controverse zit (voor de verliezende partij) geen gradatie. Letterlijk alle opties zouden controversieel zijn geweest.

Het seizoen is wat dat betreft geheel in stijl tot een einde gekomen. Waarbij qua eindspel de invloed van merc in mijn ogen door niet te gaan pitten het grootst was. En niet die van Mickey Masi. w/
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 12:03:20 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202645196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zal wel niet natuurlijk. Maar is wel een leuke gimmick en herinnering aan dit fantastische seizoen. EN met al dat gethuiswerk van tegenwoordig ook zeer handig.
Overigens op Jeddah smeet Toto de tafel stuk met dat ding en sprak letterlijk een paar tellen later de wedstrijdleiding aan. Dus zijn wel degelijk stevig :D
Kan goed zijn dat n oorstuk het niet meer deed. :P
wolff luistert toch alleen maar naar zichzelf, dus heel veel maakt dat niet uit.
pi_202645204
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan zal het een ongeschreven regel zijn die wel praktisch altijd uitgevoerd is. Kan mij niet herinneren dat het niet gebeurd is.
Jawel, bijvoorbeeld tijdens natte races.

In de boeken staat het dat je alleen mag unlappen als dat baancondities het toelaten. Dan kan je stellen dat de condities het niet toelaten omdat Latifi er nog stond en je bij track clear gelijk de SC naar binnen haalt om nog te kunnen racen.

Dat lijkt me iig veel beter verdedigbaar dan slechts een paar auto’s laten unlappen en dan de SC naar binnen halen terwijl die auto’s nog achter moeten aansluiten n er in de regels staat dat bij unlappen de SC een extra rondje maakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202645215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Kan goed zijn dat n oorstuk het niet meer deed. :P
wolff luistert toch alleen maar naar zichzelf, dus heel veel maakt dat niet uit.
"No Mikey"

Nog steeds genieten
pi_202645217
quote:

[..]
Nadat:
1. een rode vlag niet van toepassing kan zijn omdat niet de hele baan is versperd, maar de helft en dus het veld op plaats van incident nog kan passeren?
2. Gezien de beschikbare tijd die nog over was en men de afspraak heeft niet onder geel te finishen, als dat enigszins mogelijk is met in acht neming van de veiligheid?

Ja. Het is de randen opzoeken van wat mag. Maar dat mocht de wedstrijdleiding.
1947-2016
pi_202645234
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je sec kijkt naar wat de stewards gezegd hebben dan komt het erop neer dat er tegen een beslissing van Masi aangaande SC. VSC of red flag situaties geen beroep is en dat alleen hij daar enige autoriteit heeft.

Klopt, komt voort uit een hle creatieve interpretatie van regels die duidelijk anders bedoeld zijn imo.

Laten we hopen dat volgend jaar dit minder zal spelen, maar ik heb ook niet 1-2-3 een oplossing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202645270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nadat:
1. een rode vlag niet van toepassing kan zijn omdat niet de hele baan is versperd, maar de helft en dus het veld op plaats van incident nog kan passeren?
2. Gezien de beschikbare tijd die nog over was en men de afspraak heeft niet onder geel te finishen, als dat enigszins mogelijk is met in acht neming van de veiligheid?

Ja, maar gewoon starten zonder te unlappen zou een stuk minder de randen opzoeken imo.

Maargoed, we kunnen erover ophouden. De stewards hebben geoordeeld en er komt geen protest, dus de finish is wat dat betreft volgens de regels verlopen :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 12:08:05 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202645275
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Jawel, bijvoorbeeld tijdens natte races.

In de boeken staat het dat je alleen mag unlappen als dat baancondities het toelaten. Dan kan je stellen dat de condities het niet toelaten omdat Latifi er nog stond en je bij track clear gelijk de SC naar binnen haalt om nog te kunnen racen.

Dat lijkt me iig veel beter verdedigbaar dan slechts een paar auto’s laten unlappen en dan de SC naar binnen halen terwijl die auto’s nog achter moeten aansluiten n er in de regels staat dat bij unlappen de SC een extra rondje maakt.
Ik snap de keuze van Masi om die auto's tussen Ham en Max weg te halen 100%.
En ik snap de keuze om de andere gelapte auto's zich niet te laten unlappen ook 100%.

Als alle auto's zich hadden moeten unlappen, hadden ze geen ronde meer kunnen racen en waren ze onder de SC gefinished. Iets waarvan Masi en de teams al hadden gezegd dat dat nooit zou moeten gebeuren.
De gelapte auto's die tussen Ham en Max reden daar laten staan had voor hachelijke mogelijk gevaarlijke situaties geleid.
Die hadden als de sodemieter aan de kant moeten gaan voor Max.
pi_202645283
quote:
Maar dat mocht de wedstrijdleiding.
Dat is nog steeds twijfelachtig maar ga het maar eens aanvechten en mocht je dan gelijk krijgen wat wordt de eindbeslissing.

Ze hebben gewoon eieren voor hun geld gekozen en misschien zien we volgend jaar wel weer een voordeeltje hun kant op gaan, dan weten we wat Jean Todt heeft moeten toegeven.
pi_202645285
quote:

[..]
Nadat:

Een andere vraag is of je de flexibiliteit van een wedstrijdleiding moet wegnemen over deze situaties want, hoe lullig dat ook klinkt, de situaties zijn maar zelden identiek en een "one size fits all" regelement op dat vlak is mischien ook geen goed idee.

Ik vond Masi het hele seizoen al weinig overtuigend, overigens, en zijn communicatie werd naarmate de druk groter werd steeds slechter richting de teams en ik zou het geen vreemde zaak vinden als hij of een andere functie krijgt of dat zijn huidige functie verdeeld wordt over meerdere personen.
pi_202645295
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
"No Mikey"

Nog steeds genieten
Heerlijk met de beelden uit hun paddock erbij _O_

Ben benieuwd welke invalshoek DTS gaat pakken. Zal wel met Hamilton als de good guy zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202645319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Heerlijk met de beelden uit hun paddock erbij _O_

Ben benieuwd welke invalshoek DTS gaat pakken. Zal wel met Hamilton als de good guy zijn.
DtS heeft in de vorige series eigenlijk maar weinig tijd en aandacht besteed aan de strijd om de titel (vooral omdat die er nauwelijks was, natuurlijk, maar soit) en gegeven het feit dat Verstappen en Hamilton niet echt grote fans lijken te zijn en dat Mercedes met name geen fan lijkt te zijn van camera's in hun gezicht weet ik niet hoeveel we ervan mee gaan krijgen in DtS.

Ik denk niet dat DtS een van de twee slechter gaat benaderen, overigens, Verstappen is wereldwijd nogal populair.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2021 12:11:59 ]
pi_202645321
Ah, Mercedes heeft geen zin om voor de derde keer hetzelfde kampioenschap te verliezen lees ik. Top.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202645342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
DtS heeft in de vorige series eigenlijk maar weinig tijd en aandacht besteed aan de strijd om de titel (vooral omdat die er nauwelijks was, natuurlijk, maar soit) en gegeven het feit dat Verstappen en Hamilton niet echt grote fans lijken te zijn en dat Mercedes met name geen fan lijkt te zijn van camera's in hun gezicht weet ik niet hoeveel we ervan mee gaan krijgen in DtS.
Vraag het me af, er was vorig seizoen helemaal geen drama te maken rond de titelstrijd idd. Nu des te meer.

En die finale race, die schijnt dus ontzettend goed ontvangen te zijn in Noord- en Zuid-Amerika. De drama in de ontknoping heeft daar grotendeels aan meegeholpen.

En DTS is volledig gericht op dramatisering… we gaan het meemaken, kijk er wel naar uit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202645346
Wat of wie is DtS? :@

Never mind.. ineens een gloeilamp boven mijn hoofd
pi_202645350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:13 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Wat of wie is DtS? :@
Drive to Survive, de Netflix dramadocu.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_202645451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:04 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
"No Mikey"

Nog steeds genieten
Mijn ringtone *O*
pi_202645477
quote:
4s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:22 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn ringtone *O*
ik heb good old Ferrari V10
pi_202645604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik weet nog hoe de V8's klonken in de jaren 70, ik had nog nooit zoiets luids gehoord :)
pi_202645628
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik weet nog hoe de V8's klonken in de jaren 70, ik had nog nooit zoiets luids gehoord :)
dat vind ik wel een groot gebrek aan de huidige auto's, zal ook in 26 niet terugkomen als ik het nieuwe initile motorenreglement zie
pi_202645651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een andere vraag is of je de flexibiliteit van een wedstrijdleiding moet wegnemen over deze situaties want, hoe lullig dat ook klinkt, de situaties zijn maar zelden identiek en een "one size fits all" regelement op dat vlak is mischien ook geen goed idee.
Juist omdat niet iedere situatie hetzelfde is en one-size-fits-all hier niet van toepassing kan zijn door de praktijk, heeft de wedstrijdleiding de vrije hand nodig.
Dus nee. Please don't.
Een andere mogelijkheid is er ook niet, zoals in de VS gebruikt wordt: overtime. Dat kan simpelweg niet door de regelementen van niet kunnen bijtanken en minimale hoeveelheid nodig voor een evt labtest.

Afgelopen zondag was dit het maximaal haalbare.
quote:
Ik vond Masi het hele seizoen al weinig overtuigend, overigens, en zijn communicatie werd naarmate de druk groter werd steeds slechter richting de teams en ik zou het geen vreemde zaak vinden als hij of een andere functie krijgt of dat zijn huidige functie verdeeld wordt over meerdere personen.
Olav Mol had al gezegd dat dat een heel goed idee is. Schijnt dat Whiting ook iemand standaard naast zich had en die functie nu niet meer bestaat.
Lijkt me duidelijk dat die functie dus keihard nodig is.
1947-2016
pi_202645678
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zet nog wel eens de echte F1 intro tune op. Jeweetwel, die uit de jaren '90

Heeft toch net iets meer 'echt' vind ik.
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 december 2021 @ 12:41:49 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202645682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
Schijnt dat Whiting ook iemand standaard naast zich had en die functie nu niet meer bestaat.
Masi was dat :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202645703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik snap de keuze van Masi om die auto's tussen Ham en Max weg te halen 100%.
En ik snap de keuze om de andere gelapte auto's zich niet te laten unlappen ook 100%.

Als alle auto's zich hadden moeten unlappen, hadden ze geen ronde meer kunnen racen en waren ze onder de SC gefinished. Iets waarvan Masi en de teams al hadden gezegd dat dat nooit zou moeten gebeuren.
De gelapte auto's die tussen Ham en Max reden daar laten staan had voor hachelijke mogelijk gevaarlijke situaties geleid.
Die hadden als de sodemieter aan de kant moeten gaan voor Max.
Je weet het niet natuurlijk maar die hadden 'm waarschijnlijk allemaal snel even in de berm geparkeerd tot M. voorbij was.
Wie dit leest is gek
pi_202645706
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
ow. :D

Dacht dat Masi uit de V8Supercars kwam. Weet wel veel, maar niet alles.
1947-2016
pi_202645713
twitter
pi_202645731
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:44 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
:')
pi_202645734
quote:
[ twitter ]
pi_202645735
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
ow. :D

Dacht dat Masi uit de V8Supercars kwam. Weet wel veel, maar niet alles.
Herbie Blash
Wie dit leest is gek
  donderdag 16 december 2021 @ 12:47:05 #45
38114 beantherio
pi_202645747
quote:
[ twitter ]
Dat is dan wel weer flauw. Recent nog werd Max zwaar bekritiseerd omdat ie in Jeddah niet de volledige podium ceremonie wilde bijwonen. Dan geef je als Mercedes hier niet bepaald het betere voorbeeld. -O-
pi_202645756
quote:
typisch wel ja, zeker van Wolff, Hamilton heeft niets gewonnen dus begrijpelijker
pi_202645772
quote:
[ twitter ]
Haha... Nu maken ze zichzelf pas echt belachelijk. _O- 8)7
pi_202645781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
typisch wel ja, zeker van Wolff, Hamilton heeft niets gewonnen dus begrijpelijker
Ik kan me nog van een paar jaar geleden herinneren dat Kimi blij was dat Max P3 had gepakt in het kampioenschap omdat p1 t/m 3 verplicht aanwezig moesten zijn.

Is die regel niet meer?
pi_202645785
quote:
99s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Je weet het niet natuurlijk maar die hadden 'm waarschijnlijk allemaal snel even in de berm geparkeerd tot M. voorbij was.
Luister de radio's maar na. Staan op joutroep ergens. Al die gasten die er tussen zaten: 'will be blue flags right after the racingline?'.
Uit alle reacties van de gasten tussen Lewis en Max kon je opmaken dat ze er niet wilde zijn op die plek en geen moer snapte van dat ze er niet langs mochten.
Denk dat ze allemaal links zouden parkeren op het rechte eind als ze er niet langs mochten voor de restart.
1947-2016
pi_202645793
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Ik kan me nog van een paar jaar geleden herinneren dat Kimi blij was dat Max P3 had gepakt in het kampioenschap omdat p1 t/m 3 verplicht aanwezig moesten zijn.

Is die regel niet meer?
is dat zo, dan zit ik fout, ik dacht alleen de winnaars
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 12:50:41 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202645797
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Is die regel niet meer?
Die regel is er nog steeds. Dus ze willen nog steeds een punt maken. Zielige stumpers.
pi_202645800
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet helemaal. Masi was er net bijgekomen in het jaar dat Whiting overleden is. Tot die tijd vormde Whiting een koppel met Herbie Blash. Blash was dacht ik met pensioen en Masi zou promotie maken vanuit de V8 supercars on na een jaartje inwerken Whiting op te volgen. Helaas overleed Whiting een dag voor het GP weekend startte en werd Masi ineens in het diepe gegooid.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_202645802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat vind ik wel een groot gebrek aan de huidige auto's, zal ook in 26 niet terugkomen als ik het nieuwe initile motorenreglement zie
Nee, dat lijkt er niet op, zoals het er nu uitziet blijven het dezelfde V6 motoren minus de MGU-H
pi_202645806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Die regel is er nog steeds. Dus ze willen nog steeds een punt maken. Zielige stumpers.
Misschien wou Toto toch doorzetten, maar is ie teruggefloten uit Stuttgart?
pi_202645823
quote:

[..]
Hamilton moest de WDC trofee uitreiken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 12:52:13 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202645825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Luister de radio's maar na. Staan op joutroep ergens. Al die gasten die er tussen zaten: 'will be blue flags right after the racingline?'.
Uit alle reacties van de gasten tussen Lewis en Max kon je opmaken dat ze er niet wilde zijn op die plek en geen moer snapte van dat ze er niet langs mochten.
Denk dat ze allemaal links zouden parkeren op het rechte eind als ze er niet langs mochten voor de restart.
quote:
99s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
De kans dat er weer wat was gebeurd, was groter dan de oplossing waarvoor gekozen was.
pi_202645828
quote:
[ twitter ]
ah c'mon!

1947-2016
  donderdag 16 december 2021 @ 12:52:32 #58
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202645833
quote:
[ twitter ]
Zo hey, laten die zich even kennen. Dat komt hun populariteit niet bepaald ten goede.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202645834
Zolang iedereen maar keurig achter Mercedes aan rijdt is er niets aan de hand aar anders. _O- _O- _O-
pi_202645870
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:51 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Misschien wou Toto toch doorzetten, maar is ie teruggefloten uit Stuttgart?
zou kunnen maar uiteindelijk gaat het er ook om wat je ermee opschiet want het enige goeie resultaat voor hun zou zijn dat er een ronde van de race afgehaald zou worden, die kans is gewoon nihil.
  donderdag 16 december 2021 @ 12:54:56 #61
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202645879
Mocht Hamilton met Mercedes nog ooit wk worden, zou het mooi zijn als niemand van de andere f1 stallen naar dat gala gaan :D .
pi_202645885
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Zolang iedereen maar keurig achter Mercedes aan rijdt is er niets aan de hand aar anders. _O- _O- _O-
Speciale suggestie voor Toto "Bose" Wolf

pi_202645888
quote:
[ twitter ]
Wat triest :')
pi_202645904
quote:
[ twitter ]
Dit is Trumpiaans
pi_202645971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
10 plaatsen gridstraf eerste race 2022 :7
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 december 2021 @ 13:02:19 #66
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_202645994
quote:
[ twitter ]
Mja, wat kan je er nog van zeggen. Oh ja:

GENIETEN!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 13:02:42 #67
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202645996
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:00 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
10 plaatsen gridstraf eerste race 2022 :7
Als ze 'm zijn derde reprimande geven inderdaad. :7
  donderdag 16 december 2021 @ 13:03:08 #68
38114 beantherio
pi_202646003
pi_202646006
quote:
[ twitter ]
No Torgy, No no no Torgie, that's not the right decision Torger.
  donderdag 16 december 2021 @ 13:05:04 #70
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_202646037
quote:
[ twitter ]
Toto... wat is die man diep gezakt. En de klasse van Lauda ga je met terugwerkende kracht steeds meer waarderen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_202646042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:03 schreef Nober het volgende:

[..]
No Torgy, No no no Torgie, that's not the right decision Torger.
Nober, it,s called a boycot. ve are boycotting olraait?
pi_202646122
twitter
  donderdag 16 december 2021 @ 13:11:24 #73
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_202646151
quote:
His integrity :')
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_202646180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:11 schreef TAV74 het volgende:

[..]
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 december 2021 @ 13:13:12 #75
Brabo Bastard
pi_202646188
quote:
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_202646205
quote:

[..]
'Fuck them all'
pi_202646210
quote:
Mooie foto, geeft ook aardig aan hoeveel mensen er keihard werken voor die ene auto en coureur.
pi_202646216
quote:

[..]
Toto's nieuwe werkplaats:

1947-2016
pi_202646228
quote:
Zijn hij, en vooral Hamilton niet verplicht te gaan? Als constructeurskampioen en Hamilton als tweede van het WK?
pi_202646230
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mooie foto, geeft ook aardig aan hoeveel mensen er keihard werken voor die ene auto en coureur.
Jep. Vergeten mensen nog wel eens.
1947-2016
pi_202646241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:15 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Zijn hij, en vooral Hamilton niet verplicht te gaan? Als constructeurskampioen en Hamilton als tweede van het WK?
Hamilton wel, Toto dacht ik niet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 13:16:51 #82
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202646250
Bottas kan sowieso gaan, die rijd voor Alfa nu. Heeft niks meer met merc te maken.
pi_202646265
quote:

[..]
Mercedes is verplicht iemand af te sturen, en dat doen ze. Je kan moeilijk iemand persoonlijk verplichten. Stel hun moeke ligt op sterven of hun vrouw is aan het bevallen.

Dit is anders natuurlijk. Sore loser zijn kan ook pijn doen. Je kan ook in het ziekenhuis belanden met een massive snuggie twister natuurlijk.

1947-2016
pi_202646274
quote:
integrity :D what about dignity?
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 december 2021 @ 13:18:50 #85
Brabo Bastard
pi_202646275
quote:

[..]
Volgens mij sturen ze iemand in hun plek, al weet ik niet of dat ook toegestaan is.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_202646285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mercedes is verplicht iemand af te sturen, en dat doen ze. Je kan moeilijk iemand persoonlijk verplichten. Stel hun moeke ligt op sterven of hun vrouw is aan het bevallen.

Dit is anders natuurlijk. Sore loser zijn kan ook pijn doen. Je kan ook in het ziekenhuis belanden met een massive snuggie twister natuurlijk.

[ afbeelding ]
Sporting code: fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_13_-_2021-12-08.pdf

artikel 6.6
quote:
The drivers finishing first, second and third in the Championship must be present at the annual FIA Prize Giving ceremony.
pi_202646312
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:19 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Sporting code: fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_13_-_2021-12-08.pdf

artikel 6.6
[..]

laten ze daar maar een reprimande voor uitdelen, dan begint Lewis meteen met een 10 plaatsen grid penalty maar het zal wel een boete worden
  donderdag 16 december 2021 @ 13:21:10 #88
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_202646316
Max mag wel wat rustiger aan gaan doen de komende jaren ... want als die zo veel prijzen blijft behalen , kan hij straks gaan verhuizen })

want zo veel ruimt in dat Monaco hok kan hij toch niet hebben
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_202646327
twitter
pi_202646331
Lewis start dus met 15 plekken gridstraf wegens afwezigheid bij het gala?
pi_202646337
quote:

[..]
ik geloof dat het een soort van 'verplicht' was als je in de top 3 eindigde...
natuurlijk niet echt verplicht, maar je wordt wel geacht daar te zijn.
pi_202646342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:21 schreef Rianne84 het volgende:
Mischien moet ie ook op cursus met de stewards als straf :P
pi_202646350
@Nattekat, link voor in de OP?

Gala ook hier te volgen, voor de mensen zonder facebook. (@Whiskers2009)
  Moderator donderdag 16 december 2021 @ 13:23:37 #94
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_202646364
Toch was dit met een rode vlag minder controversieel geweest.

- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke kansen
- Iedereen gelijke gaps
- Geen geklaag achteraf, want: race control had de andere alternatieve manieren van het einde van de wedstrijd kunnen

Het tegenargument wat ik veel zie is "maar de baan was niet kapot genoeg". Dan zeg ik: wat is belangrijker: een rode vlag terwijl de baan het technisch gezien niet behoeft, of de gelijke kansen en een gelijk speelveld voor alle coureurs?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 16 december 2021 @ 13:24:07 #95
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_202646378
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:21 schreef Rianne84 het volgende:
ja en dat een jaar lang >:)

Maar als hij er niet is zal hij wel een aardige boete krijgen
want dit is 1 van de verplichtingen die je heb als rijder ..

Want FIA feestjes en andere hoge bobo's
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_202646383
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:22 schreef koemleit het volgende:

[..]
nee klopt ik zat daar fout, het is verplicht voor de top 3
pi_202646385
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:22 schreef koemleit het volgende:

[..]
quote:

[..]

artikel 6.6
[..]

pi_202646405
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:24 schreef RAVW het volgende:

[..]
ja en dat een jaar lang >:)

Maar als hij er niet is zal hij wel een aardige boete krijgen
want dit is 1 van de verplichtingen die je heb als rijder ..

Want FIA feestjes en andere hoge bobo's
Of tijdens de 1e race mag een ander team op last van de FIA onverwachts bij een pitstop een wielklem monteren bij Lewis, de sleuteltjes zijn af te halen bij Masi.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 december 2021 @ 13:25:17 #99
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202646409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toch was dit met een rode vlag minder controversieel geweest.

- Iedereen nieuwe banden
- Iedereen gelijke kansen
- Iedereen gelijke gaps
- Geen geklaag achteraf, want: race control had de andere alternatieve manieren van het einde van de wedstrijd kunnen

Het tegenargument wat ik veel zie is "maar de baan was niet kapot genoeg". Dan zeg ik: wat is belangrijker: een rode vlag terwijl de baan het technisch gezien niet behoeft, of de gelijke kansen en een gelijk speelveld voor alle coureurs?
Toch was dit al besproken door Masi. In die bocht geen rode vlag bij geen ernstige klapper.
pi_202646419
quote:

[..]

artikel 6.6
[..]

Oew!
Kijk! :D

Stand corrected.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: