Gaat dat geld opleveren? Broekzak/vestzak neem ik aan. In mijn geval ga ik er daarmee normaliter zelfs op vooruit.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het rekeningrijden is er al een van.
Wordt de wegenbelasting dan afgeschaft?quote:Op woensdag 15 december 2021 08:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Gaat dat geld opleveren? Broekzak/vestzak neem ik aan. In mijn geval ga ik er daarmee normaliter zelfs op vooruit.
quote:Maar voor een partij die op zoek is naar zichzelf, wordt het best lastig om aan te wijzen wat er nou écht typisch CDA is aan het akkoord. Het is moeilijk voor het CDA, een centrumrechtse partij, om zich te profileren in een coalitie met partijen die een uitgesprokener profiel hebben. De ChristenUnie is christelijker. De VVD rechtser. D66 groener. En in de vorige kabinetsperiode merkte het CDA al dat het dan erg moeilijk is om zélf ook iets te zijn.
Uiteindelijk moet het bakken met geld opleveren. Als het er al ooit gaat komen, er zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Maar komt het er, reken er dan maar op dat het omslagpunt al met vrij weinig kilometers gehaald wordt.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Gaat dat geld opleveren? Broekzak/vestzak neem ik aan. In mijn geval ga ik er daarmee normaliter zelfs op vooruit.
Vast niet gelijk afgeschaft. Maar ik denk inderdaad wel dat de opbrengst van rekeningrijden terug vloeit in een lagere wegenbelasting en een lagere accijnsopbrengt (sowieso dalen beide opbrengsten door het elektrisch rijden, voor elektrische auto's betaal je geen wegenbelasting en natuurlijk ook geen accijns). Uiteindelijk zal denk ik het doel zijn dat de opbrengst niet daalt, niet dat er meer uit gehaald wordt.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wordt de wegenbelasting dan afgeschaft?
Ben benieuwd, dan zouden de eerste paar kilometers per maand zwaarder belast worden dan die boven de 1000km?quote:Op woensdag 15 december 2021 08:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet het bakken met geld opleveren. Als het er al ooit gaat komen, er zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Maar komt het er, reken er dan maar op dat het omslagpunt al met vrij weinig kilometers gehaald wordt.
We gaan het meemaken. Volgens mij weet de politiek zelf ook nog in de verste verte niet hoe ze het willen implementeren. Laat staan een technische uitwerking. Gouden kansen iig voor bedrijven zoals mijn werkgever. Een lang slepend project waarbij de requirements nog niet duidelijk zijn en nog regelmatig zullen veranderen. Miljoenen euro's zullen verbrand en verspild worden.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben benieuwd, dan zouden de eerste paar kilometers per maand zwaarder belast worden dan die boven de 1000km?
Snelweg of ook binnenwegen?quote:Op woensdag 15 december 2021 08:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet het bakken met geld opleveren. Als het er al ooit gaat komen, er zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Maar komt het er, reken er dan maar op dat het omslagpunt al met vrij weinig kilometers gehaald wordt.
Ik neem aan beide, anders pomp je de binnenwegen vol. Dat zie je al in Frankrijk: de Nederlanders zijn volgens mij degene die het meest geneigd zijn tot het mijden van de tolwegen daar. Je ziet op de binnenwegen allemaal Nederlandse caravans e.d.quote:
Dan gaat het een lastig traject worden. Ook ivm privacy,quote:Op woensdag 15 december 2021 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem aan beide, anders pomp je de binnenwegen vol. Dat zie je al in Frankrijk: de Nederlanders zijn volgens mij degene die het meest geneigd zijn tot het mijden van de tolwegen daar. Je ziet op de binnenwegen allemaal Nederlandse caravans e.d.
Ik denk niet dat er veel details over rekeningrijden in het akkoord staan. Zo'n akkoord gaat toch over hoofdlijnen, de uitvoering is aan de ministeries.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We gaan het wellicht vandaag horen.
Vrachtwagens hebben allemaal al zo'n kastje, per 2027 (was eerst 2023, daarna 2024) krijgen die ook al rekeningrijden. Als het daar kan, kan het denk ik bij gewone auto's ook.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan gaat het een lastig traject worden. Ook ivm privacy,
Vrachtwagens hebben niet te maken met de wet persoonsgegevens.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vrachtwagens hebben allemaal al zo'n kastje, per 2027 (was eerst 2023, daarna 2024) krijgen die ook al rekeningrijden. Als het daar kan, kan het denk ik bij gewone auto's ook.
https://www.ad.nl/politie(...)achtwagens~a80cbe04/
Ok, dat wist ik niet. Wel opvallend, aangezien een heel deel van de vrachtwagens wordt bestuurd door 'eigen rijders' en die staan dus gewoon op naam van de bestuurder.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vrachtwagens hebben niet te maken met de wet persoonsgegevens.
Het gaat sowieso een dingetje worden, technisch en wettelijk. Om te smullen denk ik. Jammer dat ons gemeenschapsgeld eraan kapot geslagen wordt maar goed, de politiek wenst en enkele IT bedrijven zullen er echt goed beter van worden.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan gaat het een lastig traject worden. Ook ivm privacy,
Dat gaat miljarden kosten, denk ik. Honderden miljoenen aan projectkosten en honderden miljoenen aan infrastructuur.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het gaat sowieso een dingetje worden, technisch en wettelijk. Om te smullen denk ik. Jammer dat ons gemeenschapsgeld eraan kapot geslagen wordt maar goed, de politiek wenst en enkele IT bedrijven zullen er echt goed beter van worden.
Durf ik mijn handen niet volledig voor in het vuur te steken maar lijkt me minder privacygevoelig waar Petr met zijn vrachtwagen naartoe gaat (die heeft toch ook vrachtbrieven e.d. en rijtijdenregistratie) dan waar Jan met de Pet met zijn prive auto heen rijdt. De opsporingsdiensten zullen er iig van smullen. Kun je bij iedereen langs die in Baarle-Hertog is geweest om vuurwerk in beslag te nemen.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik niet. Wel opvallend, aangezien een heel deel van de vrachtwagens wordt bestuurd door 'eigen rijders' en die staan dus gewoon op naam van de bestuurder.
Vluchtauto's na een misdaad ook veel sneller te achterhalen.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Durf ik mijn handen niet volledig voor in het vuur te steken maar lijkt me minder privacygevoelig waar Petr met zijn vrachtwagen naartoe gaat (die heeft toch ook vrachtbrieven e.d. en rijtijdenregistratie) dan waar Jan met de Pet met zijn prive auto heen rijdt. De opsporingsdiensten zullen er iig van smullen. Kun je bij iedereen langs die in Baarle-Hertog is geweest om vuurwerk in beslag te nemen.
De infrastructuur staat er dus per 2027 al voor vrachtwagens, dat is zo goed als zeker (het wetsvoorstel ligt in de Tweede Kamer, maar was volgens mij tot nu toe controversieel verklaard). Dat hoeft dus niet zo veel te kosten.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat gaat miljarden kosten, denk ik. Honderden miljoenen aan projectkosten en honderden miljoenen aan infrastructuur.
Eerlijk gezegd zie ik dat als groot extra voordeel, al vrees ik inderdaad dat de privacy-wet wel weer eens belangrijker gaat zijn dan misdaadbestrijding. Van mij mag de overheid elke centimeter die ik met de auto rij weten.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
De opsporingsdiensten zullen er iig van smullen.
Het gaat idd miljarden kosten. Ongeacht wat politici je nu vooraf willen wijsmaken. 1 gelukje voor de schatkist, aan het eind is het allemaal betaald door de automobilist ongeacht de prijs voor het bedenken, bouwen en in stand houden.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat gaat miljarden kosten, denk ik. Honderden miljoenen aan projectkosten en honderden miljoenen aan infrastructuur.
En een prachtige financiële injectie voor alle betrokken private partijen. Stimuleert de economie ook weer.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het gaat idd miljarden kosten. Ongeacht wat politici je nu vooraf willen wijsmaken. 1 gelukje voor de schatkist, aan het eind is het allemaal betaald door de automobilist ongeacht de prijs voor het bedenken, bouwen en in stand houden.
Van mij dus niet! Hele duidelijk no. Overheid heeft geen enkel recht om die gegevens van mij op te slaan. Je ziet nu al hoe men bij de GGD's omgaat met persoonsgegevens. Alles wat je opslaat kan op straat komen.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik dat als groot extra voordeel, al vrees ik inderdaad dat de privacy-wet wel weer eens belangrijker gaat zijn dan misdaadbestrijding. Van mij mag de overheid elke centimeter die ik met de auto rij weten.
Zonder meer. Met een beetje geluk (als mijn werkgever een aanbesteding wint in dit project) hou ik er ook nog een leukere financiële bonus aan over.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een prachtige financiële injectie voor alle betrokken private partijen. Stimuleert de economie ook weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |