Twee kerncentrales die er heel heel misschien ooit komen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept.
Omdat die er pas over 20 jaar staat, op zijn vroegst. En dan hele dure energie gaat leveren. En het is met de vervuilende winning die er nodig is natuurlijk niet echt schoon.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Frankrijk heeft er een stuk of 50.
Waarom zouden wij niet nog eentje kunnen bouwen.
De positie van Rutte.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept.
Zeewolde is misschien ook wel een optie. Is het probleem van het energieverbruik van hyperscale datacentra meteen opgelost.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het enige dat een beetje kans van slagen heeft is wanneer de bij Petten en Borssele nieuwe reactoren bouwen.
Meer geld naar Defensiequote:Op woensdag 15 december 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept. D66 heeft ze helemaal op de knieën gekregen zo te lezen.
Het premierschap. Dat was ook het enige waar het Rutte om te doen was.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept. D66 heeft ze helemaal op de knieën gekregen zo te lezen.
Dat is natuurlijk een punt waar gewoon heel veel uitzoekwerk van een ministerie nodig is. Als ze dat hadden moeten uitzoeken, dan hadden ze zeker nog een jaar samen moeten praten. Toeslagen weg zonder dat de armsten er op achteruit gaan is namelijk niet zo makkelijk. Ook aan de plannen van D66 en CU die er liggen zaten haken en ogen die eerst moeten worden weggehaald.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:54 schreef Elan het volgende:
Wanneer gaan de toeslagen in de kinderopvang concreet verdwijnen dan? Lijkt me toch wel een heikel punt, aangezien het vorige kabinet daardoor demissionair werd.
Ze zijn allemaal akkoord gegaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:57 schreef Tocadisco het volgende:
Ik zal het waarschijnlijk wel gemist hebben (er is nogal wat gebeurd in de F1 dat mijn aandacht een beetje weg trok) maar zijn er ook nog partijen waarbij de leden eerst nog moeten instemmen met kabinetsdeelname?
Ja die zijn echt niet blij hoor.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Dat zijn de kamerleden, volgens mij moet iig bij CDA ook het congres toestemming verlenen.quote:
Ik dacht eerder in dit topic gelezen te hebben dat de koppeling met (bijstands-)uitkeringen juist losgelaten zou worden?quote:We maken werken lonender en verkleinen de armoedeval. We voeren een minimumuurloon in
op basis van de 36-urige werkweek (initiatiefwetsvoorstel Gijs van Dijk (PvdA) en Maatoug
(GroenLinks), (Kamerstuk 35335)). We verhogen het minimumloon stapsgewijs met 7,5% en
houden de koppeling met de uitkeringen (behoudens de AOW) in stand om het
bestaansminimum te verstevigen. We komen ouderen tegemoet via een hogere ouderen korting.
Google eens naar de bouw van recente kerncentrales in o.a. Engeland, Frankrijk en Finland.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Frankrijk heeft er een stuk of 50.
Waarom zouden wij niet nog eentje kunnen bouwen.
Ah ja, las het niet goed.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn de kamerleden, volgens mij moet iig bij CDA ook het congres toestemming verlenen.
Het is in elk geval goed dat de bestaande toeslagen per direct naar de kinderopvang gaat en niet meer naar de ouders, waardoor problemen ontstaan. Of gaat dat ook nog een poos duren?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een punt waar gewoon heel veel uitzoekwerk van een ministerie nodig is. Als ze dat hadden moeten uitzoeken, dan hadden ze zeker nog een jaar samen moeten praten. Toeslagen weg zonder dat de armsten er op achteruit gaan is namelijk niet zo makkelijk. Ook aan de plannen van D66 en CU die er liggen zaten haken en ogen die eerst moeten worden weggehaald.
Ja, de Telegraaf zat er naast. Ook met het bedrag trouwens.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:59 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik dacht eerder in dit topic gelezen te hebben dat de koppeling met (bijstands-)uitkeringen juist losgelaten zou worden?
Dat staat er niet in. Maar kan bij de uitvoering, wellicht als geste richting PvdA en GL, natuurlijk best komen.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Verder hoop ik dat ze iets hebben georganiseerd waardoor ook de peuters van niet werkenden gewoon een of 2 dagen gratis naar de opvang kunnen in verband met oplopen van leerachterstanden.
Het (legendarische) congres in 2010 was een uitzondering, volgens mij is er niet zo'n verplichting bij het CDA.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn de kamerleden, volgens mij moet iig bij CDA ook het congres toestemming verlenen.
Toch jammer, CDA congressen kun je niet genoeg hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:03 schreef freako het volgende:
[..]
Het (legendarische) congres in 2010 was een uitzondering, volgens mij is er niet zo'n verplichting bij het CDA.
Dit slaat nergens op. Mensen die maximaal geleend en gefeest hebben krijgen korting en mensen die alles netjes hebben afgelost krijgen dus niks.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:37 schreef Hanca het volgende:
Wel compensatie voor de studenten van het leenstelsel, trouwens. Dat had ik niet verwacht.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |