abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2021 @ 14:51:49 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202631415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept.

Twee kerncentrales die er heel heel misschien ooit komen.
pi_202631418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar waarom niet? Frankrijk heeft er een stuk of 50.
Waarom zouden wij niet nog eentje kunnen bouwen.
Omdat die er pas over 20 jaar staat, op zijn vroegst. En dan hele dure energie gaat leveren. En het is met de vervuilende winning die er nodig is natuurlijk niet echt schoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202631427
quote:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept.
De positie van Rutte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 15 december 2021 @ 14:52:43 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202631428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het enige dat een beetje kans van slagen heeft is wanneer de bij Petten en Borssele nieuwe reactoren bouwen.
Zeewolde is misschien ook wel een optie. Is het probleem van het energieverbruik van hyperscale datacentra meteen opgelost. :P.
pi_202631442
quote:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept. D66 heeft ze helemaal op de knieën gekregen zo te lezen.
Meer geld naar Defensie
  woensdag 15 december 2021 @ 14:54:23 #256
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202631446
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:50 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ twitter ]
Greet :')
De tweet waarvan je wist dat ie ging komen. :').
pi_202631451
Wanneer gaan de toeslagen in de kinderopvang concreet verdwijnen dan? Lijkt me toch wel een heikel punt, aangezien het vorige kabinet daardoor demissionair werd.
blablablabla
pi_202631467
quote:
Ik begin me wel echt af te vragen wat de VVD in hemelsnaam heeft binnengesleept. D66 heeft ze helemaal op de knieën gekregen zo te lezen.
Het premierschap. Dat was ook het enige waar het Rutte om te doen was.
pi_202631475
Ik ben ook wel positief over de begrotingsregels die ze weer gaan hanteren. Duidelijk trendmatig begrotingsbeleid, dat was onder Rutte 3 helemaal losgelaten en dat komt besluitvorming niet ten goede.

Intensiveringen op de aanvullende post geeft het parlement ook duidelijk de kans om hier over te debateren en rol van budgetrecht goed te spelen. wel met risico dat budget er blijft staan doordat men er niet uitkomt. maar dat wordt dan maar expliciet zichtbaar.
pi_202631486
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:54 schreef Elan het volgende:
Wanneer gaan de toeslagen in de kinderopvang concreet verdwijnen dan? Lijkt me toch wel een heikel punt, aangezien het vorige kabinet daardoor demissionair werd.
Dat is natuurlijk een punt waar gewoon heel veel uitzoekwerk van een ministerie nodig is. Als ze dat hadden moeten uitzoeken, dan hadden ze zeker nog een jaar samen moeten praten. Toeslagen weg zonder dat de armsten er op achteruit gaan is namelijk niet zo makkelijk. Ook aan de plannen van D66 en CU die er liggen zaten haken en ogen die eerst moeten worden weggehaald.
pi_202631501
Ik zal het waarschijnlijk wel gemist hebben (er is nogal wat gebeurd in de F1 dat mijn aandacht een beetje weg trok) maar zijn er ook nog partijen waarbij de leden eerst nog moeten instemmen met kabinetsdeelname?
pi_202631506
Overigens kan het natuurlijk ook winst zijn voor een partij als iets er juist niet in staat. Ik zie zo 1,2,3 niets over de hypotheekrenteaftrek
pi_202631511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:57 schreef Tocadisco het volgende:
Ik zal het waarschijnlijk wel gemist hebben (er is nogal wat gebeurd in de F1 dat mijn aandacht een beetje weg trok) maar zijn er ook nog partijen waarbij de leden eerst nog moeten instemmen met kabinetsdeelname?
Ze zijn allemaal akkoord gegaan.
  woensdag 15 december 2021 @ 14:58:49 #264
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202631518
quote:
Ja die zijn echt niet blij hoor.
Blijkbaar discrimineert Rutte niet en is hij in staat om iedereen te naaien. Dit keer zijn eigen achterban.

Ik vind het niet erg hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202631537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ze zijn allemaal akkoord gegaan.
Dat zijn de kamerleden, volgens mij moet iig bij CDA ook het congres toestemming verlenen.
pi_202631542
quote:
We maken werken lonender en verkleinen de armoedeval. We voeren een minimumuurloon in
op basis van de 36-urige werkweek (initiatiefwetsvoorstel Gijs van Dijk (PvdA) en Maatoug
(GroenLinks), (Kamerstuk 35335)). We verhogen het minimumloon stapsgewijs met 7,5% en
houden de koppeling met de uitkeringen (behoudens de AOW) in stand om het
bestaansminimum te verstevigen. We komen ouderen tegemoet via een hogere ouderen korting.
Ik dacht eerder in dit topic gelezen te hebben dat de koppeling met (bijstands-)uitkeringen juist losgelaten zou worden?
  woensdag 15 december 2021 @ 15:00:06 #267
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202631548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar waarom niet? Frankrijk heeft er een stuk of 50.
Waarom zouden wij niet nog eentje kunnen bouwen.
Google eens naar de bouw van recente kerncentrales in o.a. Engeland, Frankrijk en Finland.

Uitstel na uitstel en miljarden duurder dan begroot. En dat in 2 landen die behoorlijk bedreven zouden moeten zijn in kernenergie.

Hier kunnen we niet eens vrachtwagens voor Defensie aanschaffen met de juiste hoogte :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202631552
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn de kamerleden, volgens mij moet iig bij CDA ook het congres toestemming verlenen.
Ah ja, las het niet goed.
pi_202631554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een punt waar gewoon heel veel uitzoekwerk van een ministerie nodig is. Als ze dat hadden moeten uitzoeken, dan hadden ze zeker nog een jaar samen moeten praten. Toeslagen weg zonder dat de armsten er op achteruit gaan is namelijk niet zo makkelijk. Ook aan de plannen van D66 en CU die er liggen zaten haken en ogen die eerst moeten worden weggehaald.
Het is in elk geval goed dat de bestaande toeslagen per direct naar de kinderopvang gaat en niet meer naar de ouders, waardoor problemen ontstaan. Of gaat dat ook nog een poos duren?

Verder hoop ik dat ze iets hebben georganiseerd waardoor ook de peuters van niet werkenden gewoon een of 2 dagen gratis naar de opvang kunnen in verband met oplopen van leerachterstanden.
blablablabla
pi_202631561
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik dacht eerder in dit topic gelezen te hebben dat de koppeling met (bijstands-)uitkeringen juist losgelaten zou worden?
Ja, de Telegraaf zat er naast. Ook met het bedrag trouwens.
pi_202631573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Verder hoop ik dat ze iets hebben georganiseerd waardoor ook de peuters van niet werkenden gewoon een of 2 dagen gratis naar de opvang kunnen in verband met oplopen van leerachterstanden.
Dat staat er niet in. Maar kan bij de uitvoering, wellicht als geste richting PvdA en GL, natuurlijk best komen.
  woensdag 15 december 2021 @ 15:03:47 #272
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202631587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het (legendarische) congres in 2010 was een uitzondering, volgens mij is er niet zo'n verplichting bij het CDA.
pi_202631601
quote:
Op woensdag 15 december 2021 15:03 schreef freako het volgende:

[..]
Het (legendarische) congres in 2010 was een uitzondering, volgens mij is er niet zo'n verplichting bij het CDA.
Toch jammer, CDA congressen kun je niet genoeg hebben natuurlijk.
pi_202631617
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:37 schreef Hanca het volgende:
Wel compensatie voor de studenten van het leenstelsel, trouwens. Dat had ik niet verwacht.
[..]

Dit slaat nergens op. Mensen die maximaal geleend en gefeest hebben krijgen korting en mensen die alles netjes hebben afgelost krijgen dus niks.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202631634
quote:
Ook moet het belastingstelsel worden hervormd.
echt zo'n dooddoener dit... in de praktijk worden er dan her en der een paar procenten bijgedaan en afgehaald, komen er nog wat uitzonderingen voor minderbedeelden en dat noemen ze dan een hervorming :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')