Dat van Turken is klein bier, stelt niets voor qua aantallen.quote:
Ze gingen toch altijd iets van compensatie doen? Helemaal niets zou pas raar geweest zijn.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:37 schreef Hanca het volgende:
Wel compensatie voor de studenten van het leenstelsel, trouwens. Dat had ik niet verwacht.
[..]
Als ze gaan werken en hun steentje bijdragen zoals wij heb ik er weinig problemen mee.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat van Turken is klein bier, stelt niets voor qua aantallen.
'Kansrijke' asielzoekers vanaf dag 1 behandelen als statushouders zal alleen maar betekenen dat we nog aantrekkelijker worden voor ze.
Er zijn wat onderzoeken dat microdoseren kan helpen bij de behandeling van oa depressies.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit is ook een interessante. Ik wis niet dat er medicinaal XTC gebruik was.
Ja, en het feit dat er hier geen burgeroorlog met al dan niet genocidale trekjes gaande is, doet het ook al zo goed in de overzeese flyercampagnes.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat van Turken is klein bier, stelt niets voor qua aantallen.
'Kansrijke' asielzoekers vanaf dag 1 behandelen als statushouders zal alleen maar betekenen dat we nog aantrekkelijker worden voor ze.
Ik had eigenlijk een vorm van ondersteuning van de studenten via de belasting verwacht, om zo deze compensatie te ontwijken. Dan kun je namelijk niet zeggen dat maar een paar jaar niet de basisbeurs kreeg. Maar dus wel de basisbeurs en een compensatie, dat is beter dan ik had verwacht.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze gingen toch altijd iets van compensatie doen? Helemaal niets zou pas raar geweest zijn.
Veel van de uitwerking is ook nog niet bekend natuurlijk. In dat klimaat- en transitiefonds komt 35 miljard, daar zal zonne-energie vast een belangrijke rol in spelen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:39 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ik zie helaas weinig om zonnepanelen op daken aantrekkelijk te maken zodat deze niet in weilanden terecht komen, of mis ik iets?
In de praktijk zal dat wederom vies tegenvallen. Ze hebben over het algemeen niet het niveau om hier mee te kunnen. Ik snap de gedachte wel dat je mensen snel moet laten meedoen, maar de bijwerkingen dat je aantrekkelijker wordt als asielland lijkt niet echt onderkend.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als ze gaan werken en hun steentje bijdragen zoals wij heb ik er weinig problemen mee.
Helaas valt dat zo vaak tegen.
In ieder geval niet met een nieuwe kerncentrale want die staat er dan nog nietquote:Op woensdag 15 december 2021 14:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Vertel. Hoe gaan we dat doen binnen nu en 10 jaar? En hou er even rekening mee dat we ook van het gas af willen en warmtepompen behoorlijk veel electriciteit slurpen. En EV's ook vrij dorstig zijn maar we vooral ook van de verbrandingsmotor af willen in dezelfde 10 jaar.
Qua regeerakkoord wel, de implementatie kan natuurlijk wel rechtser uitvallen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, GL en PvdA konden hier prima aansluiten, eigenlijk...
Als het meezit is er over 10 jaar een besluit over een locatie.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:45 schreef fathank het volgende:
[..]
In ieder geval niet met een nieuwe kerncentrale want die staat er dan nog niet
En over 11 jaar ook niet.
Met wiens steun willen ze dat dan precies voor elkaar krijgen? Ik denk niet dat je van Forum of de PVV erg veel hoeft te verwachten.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Qua regeerakkoord wel, de implementatie kan natuurlijk wel rechtser uitvallen.
Ja, dat is natuurlijk altijd afwachten. Al hebben PvdA en GL natuurlijk gewoon invloed op die implementatie, al is het maar omdat die 2 vooral de steun in de eerste kamer zullen moeten leveren. Daar lijkt in dit akkoord ook op voorgesorteerd, de route Otten lijkt met zo'n akkoord niet zo logisch.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Qua regeerakkoord wel, de implementatie kan natuurlijk wel rechtser uitvallen.
Allemaal van tevoren uitgestippeld door meesterstrateeg Kaag. Inzetten op een onmogelijke coalitie, dan mokkend toegeven om uiteindelijk inhoudelijk alles binnen te trekken. 3D-chessquote:
Sowieso hoop ik op een niet te gepolitiseerde Eerste Kamer.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk altijd afwachten. Al hebben PvdA en GL natuurlijk gewoon invloed op die implementatie, al is het maar omdat die 2 vooral de steun in de eerste kamer zullen moeten leveren. Daar lijkt in dit akkoord ook op voorgesorteerd, de route Otten lijkt met zo'n akkoord niet zo logisch.
Het enige dat een beetje kans van slagen heeft is wanneer de bij Petten en Borssele nieuwe reactoren bouwen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:47 schreef freako het volgende:
[..]
Als het meezit is er over 10 jaar een besluit over een locatie.
Met name dit volgens de budgettaire bijlage:quote:Op woensdag 15 december 2021 14:05 schreef Hanca het volgende:
Op pag 45, de financiële onderbouwing, daar krijgen gemeentes tijdelijk wel heel veel meer budget, maar dat is niet structureel. Iemand er al uit kunnen vissen waar dat precies heen gaat?
quote: Daarnaast wordt de oploop van de opschalingskorting deze kabinetsperiode geschrapt, krijgen
de medeoverheden via een specifieke uitkering middelen voor de uitvoering van het
klimaatbeleid, en wordt in lijn met de uitspraak van de commissie van wijzen additionele
financiering voor jeugdzorg beschikbaar gesteld. Vanaf 2024 worden in aanvulling op de huidige
hervormingsagenda extra beleidsmaatregelen in de jeugdzorg genomen; in 2024 wordt
100 miljoen euro extra bespaard en vanaf 2025 structureel 0,5 miljard euro. Daarbij kan gedacht
worden aan (een combinatie van) normeren van de behandelduur of het introduceren van een
eigen bijdrage.
Maar waarom niet? Frankrijk heeft er een stuk of 50.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:45 schreef fathank het volgende:
[..]
In ieder geval niet met een nieuwe kerncentrale want die staat er dan nog niet
En over 11 jaar ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |