Dat ouders er niet zo op zitten te wachten valt volledig te begrijpen, maar dit is wel echt een non-argumentquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is absurd dat je mag zitten zuipen in de kroeg, sporten in een muf fitness hok, met zijn allen hutjemutje in de kerk zitten maar onderwijs voor kinderen IS VERBOTEN.
Zal prima gaan bij de meeste bedrijven, ook wel lekker om het jaar af te sluiten in de minquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het tijd een andere baan te zoeken als een werkgever nu over dit punt zou gaan zeuren.
Eigenlijk wat je dan zegt is "op zich had je best vrij kunnen nemen, maar alleen maar als je nog vrije dagen had gehad". Tijd om een nieuwe werkgever te zoeken dan.
Verkeerde account, Mir1986quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Eerst vaccineren dan boosteren? En dan pillen? Beschermen die prikken niet voldoende? Of die boosters? En wat komt daarna? Moeten we straks iedere dag een pil slikken?
Precies. Het lijkt me ook een taak van dit kabinet om een uitdrukkelijk verzoek neer te leggen bij de werkgevers in dit geval om mee te denken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn, zo is al gebleken, natuurlijk best wel wat werkgevers die zeker niet redelijk wensen te zijn, en die zeker wel zullen zeuren over vrije dagen of thuis moeten werken. Ik kan me prima voorstellen dat het voor mensen moeilijk kan zijn.
Dat is hetzelfde gemak als waarmee gezegd wordt dat als je kroegbaas bent je maar een andere onderneming moet beginnen in een toekomstbestendige markt. Je bent toch ondernemer?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat we dit soort discussies eerder hebben gehad. Er zijn vrij veel mensen die niet in zo'n gezonde werkrelatie zitten als jij en ik, dus die ruimte hebben ze in veel gevallen niet. Op het moment dat je vrije dagen op zijn en je dus vrije dagen moet kopen kost dat je best veel geld.
Nogmaals, ik snap waarom ze scholen willen sluiten, ik vraag me af of dit de manier is.
Daar zou de winkel van mij echt een stokje voor mogen stekenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deed
Verzoek? Plicht lijkt me meer op zijn plaats. Dringende adviezen of uitdrukkelijke verzoeken zijn heel gemakkelijk naast je neer te leggen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Precies. Het lijkt me ook een taak van dit kabinet om een uitdrukkelijk verzoek neer te leggen bij de werkgevers in dit geval om mee te denken.
Ik denk dat die groep wel meevalt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
Er zijn vrij veel mensen die niet in zo'n gezonde werkrelatie zitten als jij en ik, dus die ruimte hebben ze in veel gevallen niet. Op het moment dat je vrije dagen op zijn en je dus vrije dagen moet kopen kost dat je best veel geld.
Ben je zo jong?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:04 schreef speknek het volgende:
Ik heb sinds begin dit jaar een gastouder.
Matige analogie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde gemak als waarmee gezegd wordt dat als je kroegbaas bent je maar een andere onderneming moet beginnen in een toekomstbestendige markt. Je bent toch ondernemer?
Zoals alle werkgevers die ook in de hoogtij van de pandemie van hun werknemers eisten dat ze naar kantoor kwamen? Of werkgevers die eisen dat mensen met klachten naar kantoor komen zoals vanmorgen in de krant stond? Of sectoren (zoals schoonmaak) waar je niet thuis kunt werken?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat die groep wel meevalt.
Je moet wel echt een moreel kompas van een goudvis hebben als je het in zo'n situatie zo hoog gaat spelen als werkgever.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:07 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een leuke bingokaart voor vanavond? Of wil iemand deze maken? Dan maken we de persconferentie tenminste nog een beetje leuk!
Haha
Bejaardentehuizen bestaan al 20 jaar niet meer of zo...quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom niet de bejaardentehuizen een paar weken op slot draaien?
Deze week 2 keer noodzakelijke boodschappen moeten doen. Ik ben in 5 winkels geweest. Bij alle 5 hielden de mensen achter mij geen 1.5m afstand. En was 25% met meer dan 1 persoon. (Ik ook, kan moeilijk met kind van 3 maanden thuis laten).quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deed
Daar heeft @nattermann wel een oplossing voor.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar die hoestfabriekjes moeten in de Intratuin wel 1.5 meter afstand houden
Noodopvang. Kinderopvang blijft ook open, dus ik maak me nergens druk om, ze zoeken het maar uit.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat iedereen zijn kinderen nu bij opa en oma gaat stallen?
Ik heb net al gezegd dat die groep naar mijn inschatting beperkt is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals alle werkgevers die ook in de hoogtij van de pandemie van hun werknemers eisten dat ze naar kantoor kwamen? Of werkgevers die eisen dat mensen met klachten naar kantoor komen zoals vanmorgen in de krant stond?
Daar is dus die schoolopvang voor, hè.quote:Of sectoren (zoals schoonmaak) waar je niet thuis kunt werken?
https://covid-bingo.nl/quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:07 schreef PinkLow het volgende:
Heeft iemand een leuke bingokaart voor vanavond? Of wil iemand deze maken? Dan maken we de persconferentie tenminste nog een beetje leuk!
Haha
Hahaha nee johquote:
Ah, het nieuwe gouden ei als we er achter komen dat ook een derde booster ons niet gaat redden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Nou, ons kennende staan we achteraan de rij om die pil te kopen. Uiteraard in EU verband.
Overigens ontzettend benieuwd of dit nou een pil is die specifiek voor corona is of ook ingezet kan worden bij hele zware griep in ziekenhuizen.
Dank! Leuk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://covid-bingo.nl/
Niet mijn site.
Gelet op de hoeveelheid reisbewegingen die er nog steeds elke dag plaatsvinden denk ik dat niet eerlijk gezegd. Of heb je verdere data waar je je inschatting op baseert?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb net al gezegd dat die groep naar mijn inschatting beperkt is.
Dan ga je dus effectief krijgen dat klassen nog steeds meer dan halfvol zijn en heb je aan het eind van de week vooral de mensen die geprobeerd hebben hun best te doen benadeeld. Ik heb het vermoeden dat dat ook de mensen zijn die hun kinderen/opa en oma wel een zelftest laten doen voor kerst, dus daar win je denk ik relatief weinig mee.quote:Daar is dus die schoolopvang voor, hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |