Sylvanian Familyquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:58 schreef Sfancta het volgende:
Ben ik gelijk klaar, had een budget van 50 euro per kind.![]()
Misschien pak ik nog een los pakje pijltjes bij deze.
Dan heb ik dit jaar Geomag, Nerf en Sylvanian family ()
pijltjes kan je ook bij de action kopen, stuk goedkoper.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:58 schreef Sfancta het volgende:
Ben ik gelijk klaar, had een budget van 50 euro per kind.![]()
Misschien pak ik nog een los pakje pijltjes bij deze.
Dan heb ik dit jaar Geomag, Nerf en Sylvanian family ()
Wat naar dit! Beterschap, en ik hoop dat de oorzaak makkelijk aangepakt kan wordenquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:57 schreef Malteser het volgende:
Ik mag me straks ook melden bij de huisarts. Ben niet fit, begon met een verkoudheid, zowel thuis als in de teststraat negatief getest. Eind vorige week koorts gekregen, opnieuw door de teststraat, nog altijd negatief. Heb moeite aan mijn lucht te komen, zeker als ik plat lig. Dus nu toch een afspraak bij de huisarts gemaakt.
Precies die zoon heeft🤣. Veel plezier ermee😀.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:30 schreef Sfancta het volgende:
Ik wist niet hoe ik een nieuwe moest openen![]()
Moet dit ook nog even delen![]()
Ik heb er net 2 gekocht![]()
Goede tip om er 2 te nemen
![]()
[ link | afbeelding ]
html mail linki
Kan zelf al niet wachten tot kerst nu
Ga je geen spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:30 schreef Sfancta het volgende:
Ik wist niet hoe ik een nieuwe moest openen![]()
Moet dit ook nog even delen![]()
Ik heb er net 2 gekocht![]()
Goede tip om er 2 te nemen
![]()
[ link | afbeelding ]
html mail linki
Kan zelf al niet wachten tot kerst nu
quote:Op maandag 13 december 2021 20:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Inzinking was eigenlijk niet vanwege de afgelopen 1,5 jaar
Allemaal heel herkenbaar. Volgens mij zitten wij behoorlijk in het zelfde schuitje. En ik heb ook een behoorlijke inzinking gehad vorige week (op dag 12 van onze quarantaineSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Maar goed, toen Kevin weer naar school ging en Willem nog steeds thuis zat, was ie echt onthand en miste hij zijn broer enorm. Kwam nergens aan toe, want niks was leuk alleen. Toon je affectie ook een keer als ie er bij is![]()
Willem kreeg een nerf met z’n verjaardag en zette het in een hoekje: “dit mag niet van oma”quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:49 schreef BE het volgende:
[..]
Ga je geen spijt van krijgen.
Hier hebben mijn man en zoons de grootste lol gehad met nerf gevechten onderling!
Van mij hoefde het ook allemaal niet, maar hoer gold toch echt ‘boys will be boys’ en hoewel stereotypering van mij echt niet hoeft ga ik ook niet krampachtig dingen buiten de deur houden omdat ik iets vind…
quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:52 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Willem kreeg een nerf met z’n verjaardag en zette het in een hoekje: “dit mag niet van oma”
Zo klinkt het vaak wel ja! Logisch ook, met 2 jongens in dezelfde leeftijd denk ikquote:Op dinsdag 14 december 2021 10:50 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Allemaal heel herkenbaar. Volgens mij zitten wij behoorlijk in het zelfde schuitje. En ik heb ook een behoorlijke inzinking gehad vorige week (op dag 12 van onze quarantaine)
Maar goed, toen Kevin weer naar school ging en Willem nog steeds thuis zat, was ie echt onthand en miste hij zijn broer enorm. Kwam nergens aan toe, want niks was leuk alleen. Toon je affectie ook een keer als ie er bij is
12 dagen is in het meest gunstige geval, als je het alle 4 precies tegelijk krijgt of als maar 1 iemand het krijgt. Bij mijn schoonzusje test nu elke week een ander positief, die zijn er wel een maand zoet meequote:Op dinsdag 14 december 2021 11:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zo klinkt het vaak wel ja! Logisch ook, met 2 jongens in dezelfde leeftijd denk ik![]()
En hoe stom ook voor jou, de herkenbaarheid is altijd wel fijn, dat ik niet alleen op mijn eilandje zit.
Die quarantaine hebben we hier nog niet gehad, ik probeer ook gewoon te doen alsof wij immuun zijn voor het virus. 12 dagen met z’n 4en op elkaars lip zitten
Langste maand van je leven. Zeker als je er echt veel last van hebt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:22 schreef SQ het volgende:
[..]
12 dagen is in het meest gunstige geval, als je het alle 4 precies tegelijk krijgt of als maar 1 iemand het krijgt. Bij mijn schoonzusje test nu elke week een ander positief, die zijn er wel een maand zoet mee
Ssssst! Niet zeggen!quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:22 schreef SQ het volgende:
[..]
12 dagen is in het meest gunstige geval, als je het alle 4 precies tegelijk krijgt of als maar 1 iemand het krijgt. Bij mijn schoonzusje test nu elke week een ander positief, die zijn er wel een maand zoet mee
idem dito.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:50 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Allemaal heel herkenbaar. Volgens mij zitten wij behoorlijk in het zelfde schuitje. En ik heb ook een behoorlijke inzinking gehad vorige week (op dag 12 van onze quarantaine)
Maar goed, toen Kevin weer naar school ging en Willem nog steeds thuis zat, was ie echt onthand en miste hij zijn broer enorm. Kwam nergens aan toe, want niks was leuk alleen. Toon je affectie ook een keer als ie er bij is
Thanks voor de action tip!! Heb die van bij bij bol geannuleerd (zal een versie 2.0 zijn, maar qua reviews "a step back". Net deze ook opgehaald bij de action. Scheelt weer meer dan 10 euro voor hetzelfdequote:Op dinsdag 14 december 2021 11:05 schreef hilliebillie het volgende:
Deze had ik voor de oudste https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Maar dan bij de action voor 17 euro ipv 33 op bol.
Wij schieten juist graag met lasergameguns. Mag dat niet meer?quote:
Van mij wel, maar hier is zojuist een antiwapenbolwerk opgerold, dus ik ben wat voorzichtig met mijn stellingen!quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij schieten juist graag met lasergameguns. Mag dat niet meer?
Maar op zich mogen degenen die het eerst positief waren na hun 7 dagen (en mits klachtenvrij) wel weer naar school/werk etc toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Hebben wij ook gedaan, maar bleek te laat. Moet dus maar net uitkomen. Nu ben ik vooral blij dat iedereen er voor kerst vanaf is bij onsquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
Daarom hebben wij ook geïsoleerd, dat scheelde weer vijf dagen quarantaine. We waren er nu met z'n drieën in een week doorheen.
Wij hebben ook geluk gehad hoor. Ik testte positief. Toen een zelftest bij vrouw en kind, beide negatief, daarop ging ik in isolatie. Op de PCR de volgende dag bleek kind positief en mijn vriendin nog steeds negatief. Toen is kind bij mij in isolatie gekomen. Onze klachtenvrije dag viel samen met haar 5 dagen na laatste contact met ons, dus toen haar test weer negatief was, mochten we er samen weer uit. Maar het was een geluk dat zij niet besmet is geraakt door een van ons vóór de isolatie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hebben wij ook gedaan, maar bleek te laat. Moet dus maar net uitkomen. Nu ben ik vooral blij dat iedereen er voor kerst vanaf is bij ons
Of vanaf maandagquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:32 schreef Sfancta het volgende:
Dus a.s. vrijdag begint de vakantie?
Heb al er 2 thuis zitten nu, met ongemakken, geen corona. Hebben we net achter de rug allemaal
Ik vind het niet erg, vind het prachtig om met ze allemaal thuis te zijn. Af en toe beetje ruzie, maar verder gewoon veel plezier maken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Of vanaf maandagDat kan ik niet helemaal opmaken uit de tekst, zal vanavond in de persco wel blijken.
Ik lees het als extra optie voor ouders die nog niets kunnen regelen, maar het kan idd ook gewoon school zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Of vanaf maandagDat kan ik niet helemaal opmaken uit de tekst, zal vanavond in de persco wel blijken.
Dat inderdaad! Laten we nou ook niet met z'n allen doen alsof ze in die week voor Kerst anders zoveel uitvoeren op school.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is te hopen van wel, dat het niet een of andere thuisschoolverplichting wordt.
Precies, maar ben wel zo'n type dat mochten de kids vakantie eerder vakantie krijgen, dan maak die huiswerkjes wel in die week als ze zoiets doms beslissen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is te hopen van wel, dat het niet een of andere thuisschoolverplichting wordt.
Kerststukjes maken die je moet veilen in de familie-appquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat inderdaad! Laten we nou ook niet met z'n allen doen alsof ze in die week voor Kerst anders zoveel uitvoeren op school.
Qua jullie werk of qua een week langer met de kids (?) Schokkende reactie indien optie 2quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef Quoi het volgende:
Ik ga een spandoek maken en naar het malieveld geloof ik. Wat een klerezooi.
Ga toch weg.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Qua jullie werk of qua een week langer met de kids (?) Schokkende reactie indien optie 2
Maar de KDV's niet?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef littledrummergirl het volgende:
BSO gaat ook dicht lees ik net
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-voor-kerstvakantie
Onhandig,maar wel logisch wmb.
Wat ben jij toch een topouder!quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg, vind het prachtig om met ze allemaal thuis te zijn. Af en toe beetje ruzie, maar verder gewoon veel plezier maken.
Pff wat een traject, hopelijk kunnen ze snel iets vinden/enge dingen uitsluitenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:01 schreef exode het volgende:
Als het maar echt vakantie is anders weet ik even niet hoe we het gaan regelen allemaal.
Nou heel lang met huisarts gebeld vandaag. Verloofde is nog steeds ziek, flink ook, ze ligt als een vaatdoekje half in bed, half boven de wc en dan weer half op een stoel.
We gaan een onderzoekstraject in om 1 voor 1 dingen uit te sluiten. Eerst de maag/darm/lever arts, maar ook haar hart gaat bekeken worden. Zodra een aanval weer begint, moet ze naar de huisarts of huisartsenpost voor een hartfilmpje. Ze zei zelf 'dat moet dan wel op de wc gebeuren'
Na dat hele traject gaan ze kijken naar evenwichtsorgaan, maar die is schijnbaar het minst waarschijnlijk en ook het lastigste te onderzoeken.
Ik heb haar net ziek gemeld voor de rest van de week. Zelf twijfelde ze, want ze voelde zich dan vast wel beter. Echt waarom zijn vrouwen zo eigenwijs als ze ziek zijn.
Dat wilde ik serieus ook doen, mits het vakantie is. Kan verloofde met die kinderen op pad in het park (CP) en ik op de wifi doorwerken. Maar ik denk dat verloofde momenteel het liefste gewoon thuis is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:58 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben nog mooi ff een paar midweekje weg geboekt, is volgende week nog lekker goedkoop
Heh wat? Het is toch verdomme prachtig om met je kids samen te zijn? Weet niet wat ik lees nu.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:12 schreef SQ het volgende:
't gaat gewoon tegen een zeer been, die mensen die hier vertellen dat ZIJ het WÉL leuk vinden om de kinderen veel thuis te hebben en insinueren dat mensen die dat niét zo ervaren toch eigenlijk wel heel absurd zijn.
Ik doe mee!!quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef Quoi het volgende:
Ik ga een spandoek maken en naar het malieveld geloof ik. Wat een klerezooi.
Er zit alleen iets in de weg, verdomd, hoe noem je dat nou, wacht ik kom er wel op.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:14 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heh wat? Het is toch verdomme prachtig om met je kids samen te zijn? Weet niet wat ik lees nu.
WERKquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:14 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heh wat? Het is toch verdomme prachtig om met je kids samen te zijn? Weet niet wat ik lees nu.
Daarnaast kun je er vanuit gaan dat vrijwel iedereen het doorgaans heerlijk vind om de kinderen om zich heen te hebben, als de omstandigheden eromheen dat ook toelaten. Als je werk totaal inflexibel is en je daardoor gedwongen bent om je kinderen (tegen je gevoel van veiligheid/gezondheid in) bijv bij grootouders onder te brengen dat gewoon superkut.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:12 schreef SQ het volgende:
't gaat gewoon tegen een zeer been, die mensen die hier vertellen dat ZIJ het WÉL leuk vinden om de kinderen veel thuis te hebben en insinueren dat mensen die dat niét zo ervaren toch eigenlijk wel heel absurd zijn.
Ja of je hebt dus geen oppasoma's bijvoorbeeld en je moet werken met 3 kinderen om je heen waarvan alleen de oudste een beetje zelfredzaam is. Dat inderdaad. Blugh.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Daarnaast kun je er vanuit gaan dat vrijwel iedereen het doorgaans heerlijk vind om de kinderen om zich heen te hebben, als de omstandigheden eromheen dat ook toelaten. Als je werk totaal inflexibel is en je daardoor gedwongen bent om je kinderen (tegen je gevoel van veiligheid/gezondheid in) bijv bij grootouders is dat gewoon superkut.
Je wilt het beste/veiligste doen, maar tegelijkertijd is de realiteit ook gewoon dat er werk ligt, en veel werkgevers gewoon 0,0 meegeven. Dat is stressvol.
Ja, dan kun je dus gewoon 0.0 doen op een dag, terwijl er wel een werkgever in je nek hijgt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja of je hebt dus geen oppasoma's bijvoorbeeld en je moet werken met 3 kinderen om je heen waarvan alleen de oudste een beetje zelfredzaam is. Dat inderdaad. Blugh.
Dat is gewoon enorm kut.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja of je hebt dus geen oppasoma's bijvoorbeeld en je moet werken met 3 kinderen om je heen waarvan alleen de oudste een beetje zelfredzaam is. Dat inderdaad. Blugh.
Idioot eigenlijk he, dat zoveel banen gewoon totaal niet zijn ingericht om rekening te kunnen houden met ouderschapquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:20 schreef Aure het volgende:
Ik hoor het al, iedereen heeft mijn baan nodig![]()
Ik hoor het een collega nog zo tegen mij zeggen 6 jaar geleden toen ik op dat punt beweerde dat ik over 5 jaar een andere baan ging zoeken "Wacht maar totdat je kinderen hebt, dan wil je hier niet meer weg". Ik heb haar heel hard uitgelachenNu zeg ik zelf het tegen mijn nieuwe jonge vrouwelijke collega's
Dat wordt helemaal niet gezegd? Lees het nog eens terug met een objectieve bril? Sfancta zegt: "ik vind het niet erg", hij zegt niet: "in tegenstelling tot jullie vind IK het NIET erg".quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:12 schreef SQ het volgende:
Mijn baan houdt prima rekening met ouderschap. Maar niet met deze frequentie van school- en opvangsluitingen...quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Idioot eigenlijk he, dat zoveel banen gewoon totaal niet zijn ingericht om rekening te kunnen houden met ouderschap
not sure if seriousquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:14 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ja echt niet van deze tijd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Idioot eigenlijk he, dat zoveel banen gewoon totaal niet zijn ingericht om rekening te kunnen houden met ouderschap
Nee, je proeft het er echt niet tussendoor?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niet gezegd? Lees het nog eens terug met een objectieve bril? Sfancta zegt: "ik vind het niet erg", hij zegt niet: "in tegenstelling tot jullie vind IK het NIET erg".
Je bent geen reactie waardig, maar soit.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wtf moet jij dan? Waar slaat dit op?
Ik kom met moe hoofd net binnenvallen, excuusquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, je proeft het er echt niet tussendoor?
het helpt misschien iets kdv is wel open. Dan heb je M thuis of G inmiddels ook?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Wij hebben nu een huisje geboekt dat de week erop vier keer zo duur isquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef exode het volgende:
CP is volgende week wel echt bizar goedkoop. Kon ik maar vrijnemen, dan zou ik boeken. Schiet wel zijn doel voorbij he, dat scholen sluiten.
G wordt over 3 maanden alweer 5 johquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef F_r het volgende:
[..]
het helpt misschien iets kdv is wel open. Dan heb je M thuis of G inmiddels ook?
Ik heb er 3. Verder neem ik de moeite niet om te reageren op deze onzin.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:25 schreef arvensis het volgende:
[..]
Je bent geen reactie waardig, maar soit.
De afgelopen 2 jaar hebben alle ouders hier het ontzettend zwaar gehad door werkdruk met de kinderen thuis.
Iedereen houdt van zijn kinderen en iedereen ziet zijn kinderen graag bij zich, maar helaas zitten we op dit moment niet in een positie om er van te genieten. De rek is er uit, niet alleen bij ouders maar ook bij werkgevers. Die verwachten dat je weer gewoon vol meedraait - iets wat onmogelijk is met je kinderen thuis. Ook niet iedereen kan last minute verlof opnemen.
En nee, in de huidige tijd kan je ook niet thuis blijven voor je kinderen. Er moet brood op tafel komen. Tegenwoordig is dat een luxe positie.
Heb je zelf kinderen?
Je posts zouden een stuk minder triggeren als je zinnen zoals het dikgedrukte weg zou laten. Dat begrijp je denk ik wel, als slimme jongen toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:35 schreef Sfancta het volgende:
Daarnaast heb ik ook nog de zorg voor mijn zieke vrouw, en 1 ziek kind. En nog heb ik ze het liefste 24/7 bij me.
Ik ben echt ontsteld.
Wat een oordelen over mensen die het anders hebben aangepakt dan jullie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik heb er 3. Verder neem ik de moeite niet om te reageren op deze onzin.
Ik heb een mening over het ouderschap, en daarmee kom ik altijd uit wat er ook gebeurt. En ik hoef ook niet terug te vallen op de opa's en oma's.
En ja, wij werken ook. Heb het blijkbaar alleen wat slimmer bekeken dan anderen.
Wat een aanval op iets waar ik mijn persoonlijke mening op geef zeg.
Ik heb ook een sterke mening over ouderschap.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik heb een mening over het ouderschap, en daarmee kom ik altijd uit wat er ook gebeurt. En ik hoef ook niet terug te vallen op de opa's en oma's.
En ja, wij werken ook. Heb het blijkbaar alleen wat slimmer bekeken dan anderen.
Ik was zo dom even te kijken, wat een lage prijzen joh. Maar is al geVeto'd hier en dat snap ik wel.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben nu een huisje geboekt dat de week erop vier keer zo duur is
Ik zat ook al te kijken. Maar toen bedacht ik me dat de oudste wel gewoon moet trainenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef exode het volgende:
CP is volgende week wel echt bizar goedkoop. Kon ik maar vrijnemen, dan zou ik boeken. Schiet wel zijn doel voorbij he, dat scholen sluiten.
Niet iedereen is in die gelukkige positie, tel vooral je zegeningen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef Sfancta het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef SQ het volgende:
[..]
G wordt over 3 maanden alweer 5 joh
Nou ja, 1 troost, we hangen er allemaal weer samen in. Hier dan. Niet op m'n werk
Practise what you preach.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:46 schreef Sfancta het volgende:
Zal zo uitleg geven over alles. Jullie hoeven niet zo te haten op mij.
oh wat een rust zal dat gevenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef LeSage het volgende:
Donderdag trouwens maar eens een hele bijzondere lunch gaan bedenken. Dit is de laatste keer overblijven voor de jongens. Vanaf januari gaat de school over op een continuerooster. Wel veel fijner, want dat op en neer racen 2 dagen in de week is vooral onrustig.
Maar wel gek dat ze dan niet meer tussen de middag aan tafel zitten![]()
En dat moeten we natuurlijk wel lekker afsluiten
Oeh dat gaat een flinke verandering zijn, maar wel fijn geen gehaast meerquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef LeSage het volgende:
Donderdag trouwens maar eens een hele bijzondere lunch gaan bedenken. Dit is de laatste keer overblijven voor de jongens. Vanaf januari gaat de school over op een continuerooster. Wel veel fijner, want dat op en neer racen 2 dagen in de week is vooral onrustig.
Maar wel gek dat ze dan niet meer tussen de middag aan tafel zitten![]()
En dat moeten we natuurlijk wel lekker afsluiten
Deze maakte ik ooit:quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:46 schreef arvensis het volgende:
Delen jullie de inhoud van die potten? Ben wel benieuwd.
Thanks!quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Deze maakte ik ooit:
https://www.smaakhetzelf.nl/maak-het-zelf-zomer-activiteitenpot/
Ik vind dat best ernstig dat ze je elders heen proberen te duwen. Wat een kak situatie en ook wel oneerlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:15 schreef SQ het volgende:
Ik vind het gewoon zo kak, ik werk in een team van 12 man waarvan er 2 met schoolgaande kinderen (ik dus, en 1 andere) en het begrip is al dusdanig op dat ze me eigenlijk in een andere baan proberen te motiveren. Ben het spuug en spuugzat.
Echt ja! Nu is het vooral ‘doortrappen S., kom op, we moeten op tijd thuis zijn!’, gevolgd door ‘Nou, even snel die boterham opeten, hup hup.’, daarna ‘Ja, 5 minuten spelen is kort maar we moeten écht weer gaan’ en als afsluiter ‘doortrappen S., kom op, we moeten op tijd op school zijn!’quote:
Ik heb zo een illegale, waarmee je vliegtuigen neer kan halen, vinden de honden echt fantastisch, springen ze met zn allen tegen de muren! Of buiten in het donker op de losloop, rennen ze echt een uur lang tot ze niet meer kunnenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij schieten juist graag met lasergameguns. Mag dat niet meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Hier wel...quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:16 schreef Adrian4 het volgende:
Overigens: zijn de speelhellen wel open tot 17 uur??
quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:16 schreef PKM het volgende:
@:arvensis tot nu toe heb ik dit staan. Gewoon wat dingen van internet geplukt en een paar dingen zelf bedacht. Boom klimmen gaat eruit, ik denk dat ik peuter er geen plezier mee doe.Verjaardag van een knuffel of huisdier vieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een andersom dag. Kan qua kleren, eten of wat je maar wilt.
Raamtekening met speciale stiften
Picnic in een eigen gebouwde tent
Maak je eigen schudkoker, met boontjes, pasta of glitters
Alle speelgoed auto's of barbies etc door de wasstraat of in badIk heb je lief mijn hele leven
Ik heb inmiddels voor volgende week donderdag al een speelhal-date staan met mijn nichtjequote:Op dinsdag 14 december 2021 15:16 schreef Adrian4 het volgende:
Overigens: zijn de speelhellen wel open tot 17 uur??
Officieel weten ze nog niks zeggen ze bij ons en is de persco de mededeling. De mail volgt daarom morgen is aangegeven.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:26 schreef exode het volgende:
Ik hoop wel dat B zijn Kerstdiner op school een week eerder zal zijn. Het is angstvallig stil vanuit zijn school.
Leuk voor jou ik heb echt een leuke baan maar reken maar dat jij op je achterste benen gaat staan als mensen met mijn baan ineens zeggen ja hoi ik heb kinderen dus vandaag doen we het anders. Leuk dat jij en je vrouw dat kunnen met werk helaas geldt dat niet voor iedereen. Als iedereen nl dat werk zou doen had je ook een probleem.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga me niet de moeite doen hier ons ons hele levensverhaal te typen, mocht iemand interesse hebben zal ik het wel pmmen.
Maar ik neem toch aan dat als je met beiden ouders veel/fulltime werkt, dat het wel eens wringen? Dat wisten jullie van te voren toch ook?
Dat wisten wij ook, en daarbij mijn ouders en ouders van mijn vrouw wil ik niet opzadelen met mijn kinderen. Daar zijn ze niet voor. Ik moet ook altijd gniffelen als opa's en oma's een vaste dag/dagen de kleinkinderen hebben.
Om die reden had ik al geen kinderen gewild.
Maar om beetje uit te leggen, voor dat wij met kinderen begonnen ben ikzelf gelijk gekapt met mijn 40 urige job op locatie en beginnen te solliciteren voor iets met meer vrijheid en eigen inbreng. Toen dat geregeld was zijn we met de kinderen begonnen. Mijn vrouw heeft een goede functie binnen de zorg, die is al flexibel.
De kinderen kwamen, 3 stuks, en ik heb ze op deze manier nog nooit ergens naartoe hoeven brengen. Geen BSO, geen opvang, niet onze eigen vaders en moeders een verplichting geven.
Er is geen dag voorbij gegaan dat ik of mijn vrouw onze kinderen niet persoonlijk hebben opgehaald en gebracht bij de basisschool. Hier ben ik best trots op, want sta daar 90% van de tijd tussen oudjes.
Dit heeft niks te maken dat ik neerkijk op andere mensen, verre van, vind het knap met beiden fulltime werkend van huis af. Maar dit wilden wij zelf absoluut niet.
Huisje gekocht op 1 loon, dus er is ook geen erge druk van extreme maandlasten.
Ik vul mijn dag in met werk, de kinderen en zorg voor mijn vrouw. In 2019 is ze getroffen door een infarct en kon niks meer. Na veel revalideren is ze nu weer begonnen met een paar uurtjes per week "werken". Als ze thuis is, ben ik trots op haar en doe ik verder alles. Als ze weer beter kan, kan ze ook in huis meer doen.
Daarnaast hou ik enorm van mijn kids en mis ik hun al als ze savonds in bedje liggen, daarom is het voor mij persoonlijk enorm genieten die extra week. Kijk ik nu al naar uit.
Echt klote dat ik zo'n vage en aanvallende reacties heb gehad.
Ik ben actief op dit forum als een of andere domme baggeraar, maar dat is voor mij gewoon even afschakelen. Heb al vaker discussies gehad hier, dat lui denken dat je nooit serieus kan zijn of geen serieus persoon bent als je vaak onzin hier neerpoot.
Gisteren is pas een mail over de Kerstviering uit gegaan, op 22 december. Geen woord over vervroegen of iets anders. Gewoon alsof er niets aan de hand is. Ik vind daar van alles van, maar ja.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Officieel weten ze nog niks zeggen ze bij ons en is de persco de mededeling. De mail volgt daarom morgen is aangegeven.
Wij hebben net een mail met aangepast schema gekregen. Komt bij jullie vàst ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:26 schreef exode het volgende:
Ik hoop wel dat B zijn Kerstdiner op school een week eerder zal zijn. Het is angstvallig stil vanuit zijn school.
Och, van alles wat je in zo'n extra week vakantie kan doen is een huisje boeken denk ik nog het veiligst, lekker in je gezinsbubbel kneuteren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef exode het volgende:
Buiten dat ik het oprecht erg vind wat je vrouw is overkomen, kom je gewoon niet over als empatisch persoon of iemand die zich in een ander kan verplaatsen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga me niet de moeite doen hier ons ons hele levensverhaal te typen, mocht iemand interesse hebben zal ik het wel pmmen.
Maar ik neem toch aan dat als je met beiden ouders veel/fulltime werkt, dat het wel eens wringen? Dat wisten jullie van te voren toch ook?
Dat wisten wij ook, en daarbij mijn ouders en ouders van mijn vrouw wil ik niet opzadelen met mijn kinderen. Daar zijn ze niet voor. Ik moet ook altijd gniffelen als opa's en oma's een vaste dag/dagen de kleinkinderen hebben.
Maar om beetje uit te leggen, voor dat wij met kinderen begonnen ben ikzelf gelijk gekapt met mijn 40 urige job op locatie en beginnen te solliciteren voor iets met meer vrijheid en eigen inbreng. Toen dat geregeld was zijn we met de kinderen begonnen. Mijn vrouw heeft een goede functie binnen de zorg, die is al flexibel.
De kinderen kwamen, 3 stuks, en ik heb ze op deze manier nog nooit ergens naartoe hoeven brengen. Geen BSO, geen opvang, niet onze eigen vaders en moeders een verplichting geven.
Er is geen dag voorbij gegaan dat ik of mijn vrouw onze kinderen niet persoonlijk hebben opgehaald en gebracht bij de basisschool. Hier ben ik best trots op, want sta daar 90% van de tijd tussen oudjes.
Dit heeft niks te maken dat ik neerkijk op andere mensen, verre van, vind het knap met beiden fulltime werkend van huis af. Maar dit wilden wij zelf absoluut niet.
Ik vul mijn dag in met werk, de kinderen en zorg voor mijn vrouw. In 2019 is ze getroffen door een infarct en kon niks meer. Na veel revalideren is ze nu weer begonnen met een paar uurtjes per week "werken". Als ze thuis is, ben ik trots op haar en doe ik verder alles. Als ze weer beter kan, kan ze ook in huis meer doen.
Daarnaast hou ik enorm van mijn kids en mis ik hun al als ze savonds in bedje liggen, daarom is het voor mij persoonlijk enorm genieten die extra week. Kijk ik nu al naar uit.
Ik ben actief op dit forum als een of andere domme baggeraar, maar dat is voor mij gewoon even afschakelen. Heb al vaker discussies gehad hier, dat lui denken dat je nooit serieus kan zijn of geen serieus persoon bent als je vaak onzin hier neerpoot.
Eigenlijk gaat het niet over hoe jij je leven inricht, of hoe anderen hun leven inrichten. Het gaat om het (onbedoeld?) veroordelende toontje richting mensen die alles uit de kast halen om hun hoofd boven water te houden en worden afgefakkeld omdat alles 'het gevolg is van eigen keuzes'. Mensen hebben het zwaar, dat mag er zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik werkte voor de kinderen 50 tot 60 uur, nu 32 uur en mijn verloofde 24 uur. Zij staat voor de klas dus kan niet zomaar thuisblijven. Ik heb een flexibele werkgever, manager en baan. Maar ja, ik word niet betaald om thuis niets te doen dus het werk gaat door.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:33 schreef Sfancta het volgende:
En dat in een week waarin normaal gesproken echt niet zoveel spannends meer gebeurd vanwege vlak-voor-de-kerst.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:51 schreef exode het volgende:
Ik lees dat scholen zelf bepalen of ze vakantie geven aan de kinderen of thuis onderwijs gaan geven. Ik weet al wat de school van verloofde gaat doen....die zijn namelijk al aan het voorbereiden op thuisonderwijs.![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ja en noodopvang.
Kortom, hallo, avonduren, vroege ochtenden en weekenden werken.
Ja! Plus, sommige dingen moeten gewoon gebeuren. Als iedereen zijn droom volgt haalt niemand het vuilnis meer op.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:55 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind in het algemeen dat de huidige maatschappij erg dweept met MAKE YOUR OWN MAGIC HAPPEN en FOLLOW YOUR INNER VOICE en allemaal van die prachtig irritante dooddoeners waar je alleen iets mee kan als je een trustfund hebt want de meesten van ons moeten gewoon werken om de rekeningen te betalen en mijn ultieme droom van elke wakkere minuut katten bellyrubs geven terwijl we kerstmuziek luisteren levert geen geld op.
Precies, ik zou met liefde alleen maar tijdens schooluren werken en zelf mn kind ophalen ect, maar helaas werken mijn partner en ik (ondanks hoogopgeleid) niet in een sector waar het grote geld vloeit of waar je je eigen werktijden kunt indelen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:55 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind in het algemeen dat de huidige maatschappij erg dweept met MAKE YOUR OWN MAGIC HAPPEN en FOLLOW YOUR INNER VOICE en allemaal van die prachtig irritante dooddoeners waar je alleen iets mee kan als je een trustfund hebt want de meesten van ons moeten gewoon werken om de rekeningen te betalen en mijn ultieme droom van elke wakkere minuut katten bellyrubs geven terwijl we kerstmuziek luisteren levert geen geld op.
Ik ben gestopt met de massagepraktijk omdat ik dat niet vond matchen met kinderen en een partner die ziekte etc in principe niet op kan vangen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:57 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja! Plus, sommige dingen moeten gewoon gebeuren. Als iedereen zijn droom volgt haalt niemand het vuilnis meer op.
Ik ook. Maar ik denk dat veel dat niet gaan accepteren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Precies, ik zou met liefde alleen maar tijdens schooluren werken en zelf mn kind ophalen ect, maar helaas werken mijn partner en ik (ondanks hoogopgeleid) niet in een sector waar het grote geld vloeit of waar je je eigen werktijden kunt indelen.
Dus helaas ook geen kerstmuziek en bellyrubs hier
Ik vind het knap hoe je het doet en hoe jullie keuzes gemaakt hebben om zoveel mogelijk thuis te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:33 schreef Sfancta het volgende:
quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels voor volgende week donderdag al een speelhal-date staan met mijn nichtje
Nou, ik vind het oprecht heel fijn en tof dat het voor jullie allemaal zo uitgepakt heeft en dat het zo werktquote:Op dinsdag 14 december 2021 15:33 schreef Sfancta het volgende:
Hier ook. Ook even met de kinderen om de tafel om een soort schema te maken en verwachtingen te managen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:50 schreef SQ het volgende:
Zo, mijn emoties zijn alweer wat getemperd.
Vanavond maar eens een concreet plan maken met mijn echtgenoot.
Dit dus (ik heb zelf exact dezelfde vakantiequote:Op dinsdag 14 december 2021 16:12 schreef laziness het volgende:
Ik ben van 23 december t/m 9 januari vrij. Maar ik zit echt niet te wachten op thuisonderwijs die laatste 3 werkdagen.
Geef die koters gewoon vakantie. Normaal waren ze druk een kerststukje te maken voor het kerstdiner.
Mocht je er oprecht benieuwd naar zijn waarom mensen over je posts vallen: bijv. het dikgedrukte stukje hierboven. Is gewoon niet nodig.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Qua jullie werk of qua een week langer met de kids (?) Schokkende reactie indien optie 2
Voordat ik kinderen had zag ik thuisblijfmoeders altijd als luie werkschuwe mormels die de halve dag zaten te netflixenquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:24 schreef Phaidra het volgende:
Overigens: voor ik zelf kinderen had, begreep ik oprecht niet waarom je je baby/peuter naar de opvang zou brengen als je zelf een vrije dag had. Hier was een ‘wacht maar...’ zeer op zijn plaats.
Ik zei het vanochtend nog, wat zijn het toch egoistische wezens die kinderen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:17 schreef Nanukerst het volgende:
Kinderen zijn gewoon kleine kutmensen soms, dat mag ook wel gezegd.
Ooohh ja, gewoon oprollen in een grot onder een stapel kleden en er twee weken blijven liggen. In stilte.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:30 schreef Quoi het volgende:
Hey sfancata ofzoiets, eigenlijk klinkt dat best ok. Dat zijn zo ongeveer de keuzes die ik ook maakte in mijn leven. Huis op 1 salaris (wordt krap, maar kan), minder werken, geen beroep willen (en helaas kunnen) doen op opa's en oma's. Alleen blijft het zo dat ik soms moet werken. Ik heb denkwerk en daar past geen kind naast. En dat betekent dat het bij mij dus niet gaat.
En eigenlijk nog even naast al het andere hè? Ik vind het ook voor mijn kind gewoon stom. En ik vind de manier van beleid voeren stom.
Ik voel trouwens een enorme kloof tussen de anti-verveeltips en mijn dagelijks leven, maar dat ligt ook aan mij. Ik wil eigenlijk soms heel graag in een winterslaap, want man, wat zitten die dagen vol.
ik zei dat laatst tegen mijn man. Het allerliefste in de hele wereld zou ik nu gewoon 2 dagen op de bank willen liggen netflixen. Niet meer, niet minder. Ok, wat lekker eten erbij. Ik kan me niet herinneren wanneer ik een dag voor mezelf gehad heb. Zonder 'mama, ik heb gepoept', 'mama, hij sloeg me in m'n oog', 'mama, ik heb nieuwe batterijen nodig', 'mama, ik heb honger, dorst, lust ik niet'....etc.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:30 schreef Quoi het volgende:
Hey sfancata ofzoiets, eigenlijk klinkt dat best ok. Dat zijn zo ongeveer de keuzes die ik ook maakte in mijn leven. Huis op 1 salaris (wordt krap, maar kan), minder werken, geen beroep willen (en helaas kunnen) doen op opa's en oma's. Alleen blijft het zo dat ik soms moet werken. Ik heb denkwerk en daar past geen kind naast. En dat betekent dat het bij mij dus niet gaat.
En eigenlijk nog even naast al het andere hè? Ik vind het ook voor mijn kind gewoon stom. En ik vind de manier van beleid voeren stom.
Ik voel trouwens een enorme kloof tussen de anti-verveeltips en mijn dagelijks leven, maar dat ligt ook aan mij. Ik wil eigenlijk soms heel graag in een winterslaap, want man, wat zitten die dagen vol.
Netflixen lukte mij het eerste jaar anders nog prima (Inmiddels niet meer).quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Voordat ik kinderen had zag ik thuisblijfmoeders altijd als luie werkschuwe mormels die de halve dag zaten te netflixen
Zul je zien dat ze zoiets gaan bedenken als thuiswerkopdrachtquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:12 schreef laziness het volgende:
Normaal waren ze druk een kerststukje te maken voor het kerstdiner.
Fok & herkenbaarheidquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Zonder 'mama, ik heb gepoept', 'mama, hij sloeg me in m'n oog', 'mama, ik heb nieuwe batterijen nodig', 'mama, ik heb honger, dorst, lust ik niet'....etc.
Dit is wel hoe ik ben, overigensquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Voordat ik kinderen had zag ik thuisblijfmoeders altijd als luie werkschuwe mormels die de halve dag zaten te netflixen
Oh ja het eerste jaar heb ik me suf genetflixt op mijn vrije dagen met mijn baby aan de borst.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:37 schreef Elleska het volgende:
Het leven is niet maakbaar. Dat ik thuis ben is door omstandigheden zo gelopen en was vooraf helemaal niet de bedoeling. Pakt in geval van de coronacrisis goed uit maar op andere vlakken soms iets minder. Hoe je je leven ook inricht er zijn altijd risico's.
[..]
Netflixen lukte mij het eerste jaar anders nog prima (Inmiddels niet meer).
Maar voor kinderen zorgen + thuiswerken is toch echt wel next level. Dat zijn gewoon 2 banen tegelijk.
[..]
Zul je zien dat ze zoiets gaan bedenken als thuiswerkopdracht
Ik had bij de oudste nog geen netflix. Eeuwig zonde. Nog steeds spijt van deze gemiste kansquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh ja het eerste jaar heb ik me suf genetflixt op mijn vrije dagen met mijn baby aan de borst.
MAAR DAN!!!
Oh man ja. En dan wel 50% co-ouderschapquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:47 schreef Clubsoda het volgende:
Als je weekenden wil Netflixen raad ik een scheiding aan![]()
Hihi, ja. Niet gewoon “mama”, maar “MAMAAAAAA”quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:37 schreef twist02 het volgende:
[..]
Fok & herkenbaarheid![]()
Ik heb wel eens getracht een verbod in te stellen hier thuis op het woord 'mama', gewoon omdat ik het na 368x beu was...![]()
Oudste begon me toen bij m'n voornaam te noemen en de jongste begon gewoon aan m'n broekspijpen te trekken. Vervolgens kwam papa binnen en vervielen ze beiden in "Papa, wil je voor mij aan mama vragen of...?"
Zo ongeveer jaquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh man ja. En dan wel 50% co-ouderschapen nooit meer seks hoeven
gewoon de helft van je tijd in een lelijke pyjama op de bank vegeteren met chips
Maar ja, die downsides he
Scheiding en co-ouderschap was toevallig vannacht mijn nachtmerrie. Dat ging niet de over weekenden Netflixen maar 1 groot drama met uiteindelijk kinderontvoering enzo. Zo leuk joh die zwangerschapshormonen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:47 schreef Clubsoda het volgende:
Als je weekenden wil Netflixen raad ik een scheiding aan![]()
Behalve dat het een user is die wel vaker her en der loopt te trollen, dus ik snap de irritatie wel.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niet gezegd? Lees het nog eens terug met een objectieve bril? Sfancta zegt: "ik vind het niet erg", hij zegt niet: "in tegenstelling tot jullie vind IK het NIET erg".
Overigens wel helemaal terecht om dit kut te vinden.
Wat een nare droomquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:59 schreef Elleska het volgende:
[..]
Scheiding en co-ouderschap was toevallig vannacht mijn nachtmerrie. Dat ging niet de over weekenden Netflixen maar 1 groot drama met uiteindelijk kinderontvoering enzo. Zo leuk joh die zwangerschapshormonen.
Hij heeft inmiddels een streepje door z'n naamquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat het een user is die wel vaker her en der loopt te trollen, dus ik snap de irritatie wel.
Komt hier binnen, begint vrijwel direct te roepen dat het allemaal zo leuk is en snapt niet dat er ouders zijn die dat anders zien.
Van een reguliere user zou ik dat al minder vinden, maar van zo'n trollende user die net een dag binnen is helemaal.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:09 schreef Nanukerst het volgende:
Ohh dat gemama! Ik dacht vroeger dat het iets van jongere kinderen was, maar op je 13de blijf je blijkbaar de neiging hebben bij alles je mammie te roepen
Ik heb serieus de jongens wel eens vol bombarie naar beneden geroepen omdat ik ze iets bijzonders wilde laten zien. Man zat nietsvermoedend thuis te werken, heb ik op z'n Freek Vonks een overenthousiaste monoloog gehouden over 'dit bijzondere exemplaar dat PAPA genoemd wordt met vrijwel ALLE skills die een moeder ook heeft' (elke moeder weet dat dit gelogen is maar ik wil niet dat mijn kinderen dat al ontdekken).
Heeft geen fuck geholpen natuurlijk.
Ja dit ook! Zelfs in een gesprek al he?! WAAROMquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Ik smeek wel eens of niet IEDERE ZIN die aan mij gericht wordt met mama hoeft te beginnen. Je kunt ook beginnen met praten, ik luister heus wel.
'Ja, is goed, ik zal er op letten. (...) Mama! Wat ik zeggen wilde: '
EXACT! Ja vriend, dit was al een dialoog, waarom?! Ik had hier zondag een zenuwinzinking door, ook omdat ik al een paar dagen 'mamsie' gevolgd door een commando wasquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:17 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ja dit ook! Zelfs in een gesprek al he?! WAAROM!
En ik dacht serieus dat mijn exemplaar uniek was door elke zin met mama te beginnen. Zitten we met z'n 2'en in de auto. Ik 'tegen wie anders zou je kunenn praten, denk je dat ik niet luister als je praat?'. 'nee, je luistert altijd goed'. Dan hoef je ook niet met mama je zin te beginnen. 'Ja, ok, is goed. .....'. 'mama, weet je nog toen.....'quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Ik smeek wel eens of niet IEDERE ZIN die aan mij gericht wordt met mama hoeft te beginnen. Je kunt ook beginnen met praten, ik luister heus wel.
'Ja, is goed, ik zal er op letten. (...) Mama! Wat ik zeggen wilde: '
Nee hoor, universeel dit volgens mij. Ik ben wel liever 'mama' dan 'maarmama' of 'NEEMAMA' trouwensquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En ik dacht serieus dat mijn exemplaar uniek was door elke zin met mama te beginnen.
Ik zeg dit al jaren maar het valt zelden in goede aarde moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:17 schreef Nanukerst het volgende:
Kinderen zijn gewoon kleine kutmensen soms, dat mag ook wel gezegd.
Oh, je editte nog. Maar precies dit ja! Zo boeiend hoe dat in die hoofden werkt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En ik dacht serieus dat mijn exemplaar uniek was door elke zin met mama te beginnen. Zitten we met z'n 2'en in de auto. Ik 'tegen wie anders zou je kunenn praten, denk je dat ik niet luister als je praat?'. 'nee, je luistert altijd goed'. Dan hoef je ook niet met mama je zin te beginnen. 'Ja, ok, is goed. .....'. 'mama, weet je nog toen.....'![]()
Nee, dat zegt ze niet. Als je single bent hóef je geen seksquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:33 schreef oh-oh het volgende:
Ok, schijnbaar mag je geen seks als je niet getrouwd bent.
Ik snap er geen biet meer van
Geen sex voor het huwelijk!quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:33 schreef oh-oh het volgende:
Ok, schijnbaar mag je geen seks als je niet getrouwd bent.
Ik snap er geen biet meer van
Ja, en dan heb je drie keer seks en dan komt de lesbian bed deathquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef exode het volgende:
[..]
Geen sex voor het huwelijk!
Daarom is het extra balen dat wij nog steeds niet getrouwd zijn.
Jazeker, minstens 1 van de 2 moet getrouwd zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:35 schreef oh-oh het volgende:
Oh maar dan mag het wel met getrouwde mannen toch?
I'm good , pfiew!
Precies. Gewoon lekker uitdijen in je lelijke onesie met een zak chipsquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, dat zegt ze niet. Als je single bent hóef je geen seks
3 keer?!quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je drie keer seks en dan komt de lesbian bed death
Wacht ze dan wel even tot je iets terugzegt? Want hier is het gewoon "Mamaratelblablablablablargh"quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:42 schreef Sjeen het volgende:
Grappig dit, ik vraag hier aan dochterlief regelmatig om eerst even contact te maken voordat ze begint te ratelen. Voordat ik door heb dat ze het tegen mij heeft heb ik de eerste helft gemist![]()
Oh daar zou ik ook jeuk van krijgenquote:Ik heb wel een collega die in elke tweede zin mijn naam zegt. Heeft hij tijdens zijn studie geleerd ofzo, dat het betrokkenheid weergeeft… ik word er vooral kriegel van, na 45 jaar weet ik echt wel hoe ik heet
quote:
Mijn dochter is nu als een hikkende misthoorn tekeer aan het gaan omdat ze tussen thuiskomen en eten (15 minuten) geen tablet mag kijken wegens idioot brutaal gedoe op de terugweg.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:49 schreef Vaiana het volgende:
Het feit dat ik nu vooral denk “Mnoh dat klinkt wel gezellig” zegt veel over hoe hard ik rammel.
![]()
Ik verwacht over een paar jaar terug te komen op deze gedachtegang en realiseer me dat elke ‘wacht maar’ hier hoogstwaarschijnlijk terecht gaat zijn.
Ook dan zijn we er voor je hier hoorquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:49 schreef Vaiana het volgende:
Het feit dat ik nu vooral denk “Mnoh dat klinkt wel gezellig” zegt veel over hoe hard ik rammel.
![]()
Ik verwacht over een paar jaar terug te komen op deze gedachtegang en realiseer me dat elke ‘wacht maar’ hier hoogstwaarschijnlijk terecht gaat zijn.
Nog een half uur denk ik en dan wordt het ineens twee keer zo duur..quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef exode het volgende:
Stiekem samen schieten in een donker hoekje?quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Van mij wel, maar hier is zojuist een antiwapenbolwerk opgerold, dus ik ben wat voorzichtig met mijn stellingen!
quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn dochter is nu als een hikkende misthoorn tekeer aan het gaan omdat ze tussen thuiskomen en eten (15 minuten) geen tablet mag kijken wegens idioot brutaal gedoe op de terugweg.
Maar je krijgt er zo veel voor terug
Pubers....quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn dochter is nu als een hikkende misthoorn tekeer aan het gaan omdat ze tussen thuiskomen en eten (15 minuten) geen tablet mag kijken wegens idioot brutaal gedoe op de terugweg.
Ik lees het zo wel, als ik ben voorbereid, met wijn, een dekentje en een goed boek als troostquote:Op dinsdag 14 december 2021 18:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zitten jullie allemaal al voor de tv met popcorn?
Hoofdpijn, grijze haren, hartkloppingen, tranen en schreeuw partijen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:10 schreef SQ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 december 2021 19:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Geen afstandsonderwijs volgende week
Ze zijn ook wel lief hoor..quote:
Zoiets ja.quote:Op dinsdag 14 december 2021 19:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoofdpijn, grijze haren, hartkloppingen, tranen en schreeuw partijen.
Krom he?quote:Op dinsdag 14 december 2021 19:41 schreef Malteser het volgende:
“Vanwege de kalender zouden de kinderen tot 24 december naar school hebben gemoeten om de dag erna aan te schuiven aan het Kerstdiner bij de grootouders.” zegt Rutte. “We sluiten de scholen, om dit te voorkomen.”
En mijn ruim 3,5 jarige mag gewoon t/m de 24e covid krijgen op het kinderdagverblijf om dat vervolgens een dag later wel te verspreiden tijdens het Kerstdiner.
In 2 kwartier zelfs..quote:
met portquote:Op dinsdag 14 december 2021 18:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zitten jullie allemaal al voor de tv met popcorn?
Ja, maar dat geldt natuurlijk voor heel veel kinderen niet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 19:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Krom he?
Plus al die honderduizenden kinderen die de komende week bij opa en oma gedumpt worden
Hohoquote:Op dinsdag 14 december 2021 19:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Krom he?
Plus al die honderduizenden kinderen die de komende week bij opa en oma gedumpt worden
Nee, de school mág open als ze dat nodig achten. 🥲quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:05 schreef Burdie het volgende:
Begrijp ik nou dat de kinderen maandag nog naar school moeten?
En werkt het dan ook zo dat met elke nieuwe mutatie een booster nodig is? Of is een combinatie van een aantal vaccinaties genoeg om uiteindelijk voldoende weerstand te bieden tegen weer iets nieuws?quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:07 schreef laziness het volgende:
@:oh-oh, vandaag wat meer gelezen over de booster prik. Korte samenvatting.
Hoe meer prikken hoe langer je immuunsysteem het in zijn geheugen blijft houden dus zou in theorie de tijd tussen prikken steeds groter moeten worden.
Met elke prik worden de antilichamen in het systeem knapper en geavanceerder. Een booster zorgt er voor dat er antilichamen worden getriggerd die zich steviger aan het virus binden. En doordat ze steviger aan dat virus vast zitten kan een omikron mutatie minder makkelijk het virus los wrikken van je antilichamen en daarmee als nog je ziek maken.
De booster triggert het immuunsysteem om een breder repertoire op te bouwen, nieuwe manieren te vinden om het virus aan te vallen. De kwaliteit en hoeveelheid antilichamen en t-cellen gaat omhoog van een booster prik. Elke nieuwe variant krijgt hierdoor minder voet aan de grond in je lichaam. En dat komt overeen met wat ik van de week zei. Minder kans op een mutatie op deze manier.
De protectie voor een omikron infectie is na een booster 75%.
Mocht school bij jullie open zijn, dan hebben de kinderen toch gewoon een snotneus? #denken in oplossingenquote:Op dinsdag 14 december 2021 20:05 schreef Burdie het volgende:
Begrijp ik nou dat de kinderen maandag nog naar school moeten?
Dat laatste is het idee en een kleine studie laat ook zien dat het voor omikron ook zo werkt, dat de protectie omhoog gaat. Je immuunsysteem wordt slimmer. Ze zeggen ook bescherming voor uberhaupt symptomen (niet alleen hospitalisatie) gaat omhoog met die booster.quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
En werkt het dan ook zo dat met elke nieuwe mutatie een booster nodig is? Of is een combinatie van een aantal vaccinaties genoeg om uiteindelijk voldoende weerstand te bieden tegen weer iets nieuws?
Zondag mochten ze dus nog naar mijn moeder, sinds gister dan niet meer. Ze is gister 70 geworden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:13 schreef Elleska het volgende:
Volgens Rutte hoeven kinderen alleen weggehouden te worden bij 70+ers hoor ik hem net zeggen.
Dat zijn bij ons de overgrootouders en niet opa&oma.
ik vind de persconferentie vooral verwarrend en totaal geen duidelijkheid geven.
Oma past dinsdag en vrijdag op. Anders kan ik niet werken én kan ik mijn booster niet halenquote:Op dinsdag 14 december 2021 19:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Krom he?
Zo onhandig ook dat die kalender opeens anderhalve week van tevoren nog aangepast is, waardoor ze dit niet eerder konden voorzien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 19:41 schreef Malteser het volgende:
“Vanwege de kalender zouden de kinderen tot 24 december naar school hebben gemoeten om de dag erna aan te schuiven aan het Kerstdiner bij de grootouders.” zegt Rutte. “We sluiten de scholen, om dit te voorkomen.”
En mijn ruim 3,5 jarige mag gewoon t/m de 24e covid krijgen op het kinderdagverblijf om dat vervolgens een dag later wel te verspreiden tijdens het Kerstdiner.
Je kunt als je zwanger wordt bijna alles, behalve bier drinken, dus daar zou ik me niet zo druk over maken. De point of no return komt vaak pas na de geboortequote:Op dinsdag 14 december 2021 21:27 schreef Vaiana het volgende:
Even heel iets anders. Ik zit me te bedenken dat als ik dan toch niet zo snel (weer) zwanger word als dat ik zou willen, ik dat dan beter kan proberen te benutten. Wat zijn nou dingen die jullie (meer) hadden willen doen voordat jullie zwanger werden? Bier drinken komt al goed dit weekend, en ik zoek wel een beetje dingen die ik kan doen zonder weken vakantie en reizen naar het buitenland enzo. Bankhangen en netflixen enzo doe ik al heel veel, dus hoeven niet meer getipt te worden.
Oh gelukkig, dan mag mijn kleinzoon hier nog wel komen, maar mag mijn 11-jarige niet naar mijn vader..... nou maar hopen dat mijn vader niet hier komt terwijl mijn kleinzoon er ook is, dan zijn we helemaal in overtreding.quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:13 schreef Elleska het volgende:
Volgens Rutte hoeven kinderen alleen weggehouden te worden bij 70+ers hoor ik hem net zeggen.
Dat zijn bij ons de overgrootouders en niet opa&oma.
ik vind de persconferentie vooral verwarrend en totaal geen duidelijkheid geven.
Hulde aan de ouder die nog de humor heeft na 22 maanden covid om dit in elkaar te draaien ipv in een hoekje te zitten wiegen.quote:
Ehm nee toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:13 schreef exode het volgende:
Scholen worden geacht volgende week over te gaan op onderwijs op afstand, maar verplicht is dat niet.
Dat polderen in Nederland is wel echt tot het ultieme verheven he?! De scholen hebben eerder vakantie, maar toch eigenlijk niet, of wel, of toch niet. Eej kijk maar.
Op afstand Kerststukjes maken, de klas opruimen, nog wat halve lesjes draaien.
B krijgt iig geen les volgende week (wat zijn school ook beslist) en ik hoop de klas van verloofde ook niet.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)-kerstvakantie-dichtquote:Scholen hoeven tot de kerst geen afstandsonderwijs te geven.
Hoe snel werkt die booster eigenlijk? Is dat ook weer 2 weken of is het eigenlijk instant?quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat laatste is het idee en een kleine studie laat ook zien dat het voor omikron ook zo werkt, dat de protectie omhoog gaat. Je immuunsysteem wordt slimmer. Ze zeggen ook bescherming voor uberhaupt symptomen (niet alleen hospitalisatie) gaat omhoog met die booster.
Of het in de praktijk ook echt zo uitpakt met een nieuwe variant is natuurlijk altijd afwachten
Mooi.quote:
Uitslapen, uitjes op het moment dat ze in je opkomen, spontaan een nachtje weg, niesen zonder in je broek te pissen (kiddingquote:Op dinsdag 14 december 2021 21:27 schreef Vaiana het volgende:
Even heel iets anders. Ik zit me te bedenken dat als ik dan toch niet zo snel (weer) zwanger word als dat ik zou willen, ik dat dan beter kan proberen te benutten. Wat zijn nou dingen die jullie (meer) hadden willen doen voordat jullie zwanger werden? Bier drinken komt al goed dit weekend, en ik zoek wel een beetje dingen die ik kan doen zonder weken vakantie en reizen naar het buitenland enzo. Bankhangen en netflixen enzo doe ik al heel veel, dus hoeven niet meer getipt te worden.
7 dagen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe snel werkt die booster eigenlijk? Is dat ook weer 2 weken of is het eigenlijk instant?
Over dingen nadenken en dagdromen zonder dat iemand je onderbreekt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 21:35 schreef laziness het volgende:
Met stip op één, genieten van de stilte.
Love him maar hij ouwehoert de hele dag door.
Na 2-3 dagen werkt ie in ieder geval nog nietquote:Op dinsdag 14 december 2021 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe snel werkt die booster eigenlijk? Is dat ook weer 2 weken of is het eigenlijk instant?
Ik haat leuren… heb ook nooit mensen laten sponsoren of meedoen met de Grote-Club-Actiequote:Op dinsdag 14 december 2021 21:59 schreef Leandra het volgende:
Godver, in plan B maken ze alsnog vrijdag dat kutkerststukje dat je in een appgroep moet veilen.... tering zeg, als ze morgen nou bericht sturen dat ze maandag toch school hebben dan mogen ze hun prioriteiten daar steken waar de zon niet schijnt.
Uitslapenquote:Op dinsdag 14 december 2021 21:27 schreef Vaiana het volgende:
In het begin is het nog awesome & cute, don’t worryquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:49 schreef Vaiana het volgende:
![]()
Dat meen je niet!quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:05 schreef Loj het volgende:
Ik heb de eerste 6!!! mailtjes van ouders al binnen, dat het kind volgende week toch moet komen. Dat is al 1/5 en een bovenbouwgroep
Ik ben benieuwd hoeveel dagen ik volgende week gewoon moet komen met hoestende en proestende kinderen om me heen
De oudste ook niet, dus die was in z’n nopjes. Of eigenlijk had hij het werken op zich niet erg gevonden, alleen wel dat ik dan zijn juf was. Omdat ik daar gewoon niet zo goed in was.quote:Op dinsdag 14 december 2021 19:15 schreef Burdie het volgende:
[..]jippie! Daar had ik namelijk écht geen zin in.
Mijn zoon meldde gewoon doodleuk dat hij liever naar school zou gaan want zijn mama is echt een hele slechte juf. Sta je dan met je goede gedrag.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De oudste ook niet, dus die was in z’n nopjes. Of eigenlijk had hij het werken op zich niet erg gevonden, alleen wel dat ik dan zijn juf was. Omdat ik daar gewoon niet zo goed in was.
![]()
We hebben er samen om gelachen hoor, want hij heeft gewoon gelijk en hij zei het ook met een twinkel in zijn ogen. Heerlijk dat hij inmiddels een beetje doorheeft hoe sarcasme werkt.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 21:59 schreef Leandra het volgende:
Godver, in plan B maken ze alsnog vrijdag dat kutkerststukje dat je in een appgroep moet veilen.... tering zeg, als ze morgen nou bericht sturen dat ze maandag toch school hebben dan mogen ze hun prioriteiten daar steken waar de zon niet schijnt.
Maar wel TWEE cruciale ouders en GEEN kwetsbare kinderen in de brief terwijl ze nota bene linken naar de regels op rijksoverheid.nl waar in nood 1 en wel kwetsbare kinderen worden genoemd. Onbehoorlijk ontmoedigend vind ik het, voor m.n. die laatste doelgroep.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:01 schreef Clubsoda het volgende:
Onze school doet geen afstandsonderwijs
Maar die kwetsbare kinderen zijn toch allang in beeld op school lijkt me? Of worden door een andere organisatie doorgestuurd? Dat lijkt me niet iets wat ouders zelf bepalen in het algemeen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar wel TWEE cruciale ouders en GEEN kwetsbare kinderen in de brief terwijl ze nota bene linken naar de regels op rijksoverheid.nl waar in nood 1 en wel kwetsbare kinderen worden genoemd. Onbehoorlijk ontmoedigend vind ik het, voor m.n. die laatste doelgroep.
Daar zou ik dan toch een gesprek aan wagen als dat mijn situatie betrof.quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar wel TWEE cruciale ouders en GEEN kwetsbare kinderen in de brief terwijl ze nota bene linken naar de regels op rijksoverheid.nl waar in nood 1 en wel kwetsbare kinderen worden genoemd. Onbehoorlijk ontmoedigend vind ik het, voor m.n. die laatste doelgroep.
De keuze is voornamelijk gemaakt vanwege kerstviering. Dan zijn de meeste familiebezoeken met kinderen erbij. De kinderen gaan een week van te voren soort van in quarantaine. Zo hopen ze de besmettingen enigszins te beperken. BSO gaat open na kerst.quote:Op woensdag 15 december 2021 06:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik lees net dat de BSO komende week dicht moet, maar in de gewone vakantie wel open mag. Ik snap de logica niet.
De vorige keer was bijna een jaar geleden. Er kan een hoop gebeurd zijn. Ouders die gescheiden zijn, ouders die baan zijn verloren, kinderen die problemen hebben ontwikkeld. Kinderen die nieuw in beeld zijn omdat ze zijn veranderd van school of nieuw zijn ingestroomd op school. Sowieso als er iets in de thuissituatie speelt hoeft de school hier echt niet van op de hoogte te zijn. Als de school hier niet van op de hoogte is, moeten de ouders zelf vragen om noodopvang en dit overleggen met de school.quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar die kwetsbare kinderen zijn toch allang in beeld op school lijkt me? Of worden door een andere organisatie doorgestuurd? Dat lijkt me niet iets wat ouders zelf bepalen in het algemeen.
Hmm, daar heb je mogelijk een punt. Voor de zittende populatie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
Maar die kwetsbare kinderen zijn toch allang in beeld op school lijkt me? Of worden door een andere organisatie doorgestuurd? Dat lijkt me niet iets wat ouders zelf bepalen in het algemeen.
Ik ook, maar daar moet je wel mondig voor zijn. De drempel wordt denk ik lager als je benoemt dat ouders daarover in gesprek kunnenquote:Op woensdag 15 december 2021 06:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Daar zou ik dan toch een gesprek aan wagen als dat mijn situatie betrof.
Totaal niet nee. Wat een waanzin, zeker met maandag optioneel open. Maandag nog even iedereen vesmetten5, 5 dagen incubatietijd, precies met kerst hoppa alle opa's en oma's meepikken.quote:Ik lees net dat de BSO komende week dicht moet, maar in de gewone vakantie wel open mag. Ik snap de logica niet.
Het is niet verplicht, maar zou wel fijn zijn. Dat is wat ze zeggen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee toch?
[..]
Bron: https://www.rijksoverheid(...)-kerstvakantie-dicht
Maar als de scholen open waren gebleven was dat risico er sowieso.quote:Op woensdag 15 december 2021 07:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Totaal niet nee. Wat een waanzin, zeker met maandag optioneel open. Maandag nog even iedereen vesmetten5, 5 dagen incubatietijd, precies met kerst hoppa alle opa's en oma's meepikken.
Wtf.
Wie bedenkt zoiets?
Dat is niet wat Rutte zei en ik overal lees.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:03 schreef exode het volgende:
[..]
Het is niet verplicht, maar zou wel fijn zijn. Dat is wat ze zeggen.
Dus kom maar door overijverige scholen.
De groep die andere keuzes maakt en gewoon niet per se 24-26 december alle opa- en omabezoeken erdoorheen jaagt had dat risico ook al niet. Maar nee, omdat 'we toch vast allemaal per se kerst willen vieren' moet weer het halve land last minute lijden.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar als de scholen open waren gebleven was dat risico er sowieso.
Nu is er ook een groep die dat risico niet loopt.
Corona en communicatie zijn geen gouden combinatie.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:10 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is niet wat Rutte zei en ik overal lees.
[ link | afbeelding ]
Herkenbaar, mijn moeder heeft een relatie maar woont alleen, haar vriend 200 km verderop. Ze ging net voor corona met pensioen, haar dagen voelen best leeg voor haar en juist het contact met (klein)kinderen helpt haar ontzettend. Het voelt gewoon niet goed haar dat af te nemen.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:42 schreef Kyara het volgende:
Oma past hier sowieso al op. Maar nu zou ze dan volgende week niet op mogen passen zodat we met kerst veilig bij haar aan tafel kunnen zitten.
Overigens is oma 75 en alleen en met normaal gesproken een rijk sociaal leven dat nu allemaal stil ligt. Het oppassen op haar kleinkinderen is nu juist wat haar door deze coronacrisis heeft gesleept.
Oef, dat je als ouders "de Kerstvakantie gaat een week eerder in" hebt onthouden van de persconferentie en dan een vrolijk bericht krijgt van school dat ze het afstandsonderwijs rond hebben weten te krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:45 schreef exode het volgende:
[..]
Corona en communicatie zijn geen gouden combinatie.
Op school bij verloofde wordt nu vergaderd over het op afstand lesgeven.
Ik persoonlijk denk dat de groep die wel die keuzes maakt net zo groot is als de groep die moet lijden. Kerst met de familie is iets wat men kostte wat het kost wilt. Dat bleek vorig jaar bij strengere regels ook wel.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De groep die andere keuzes maakt en gewoon niet per se 24-26 december alle opa- en omabezoeken erdoorheen jaagt had dat risico ook al niet. Maar nee, omdat 'we toch vast allemaal per se kerst willen vieren' moet weer het halve land last minute lijden.
Pure waanzin dit.
quote:Op woensdag 15 december 2021 08:45 schreef exode het volgende:
[..]
Corona en communicatie zijn geen gouden combinatie.
Op school bij verloofde wordt nu vergaderd over het op afstand lesgeven.
Wij hadden ons familiekerstdiner al naar oud&nieuw verplaatst vanwege deze reden. Schoonzus is directeur op een basisschool en wilde pertinent niet met haar ouders op minder dan 1,5e meter afstand zitten de dag na de laatste schooldag (vonden wij ook prima). Nu gaan we het toch gewoon met kerst doen, met een geruster gevoel.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar als de scholen open waren gebleven was dat risico er sowieso.
Nu is er ook een groep die dat risico niet loopt.
Ben ik nou echt gek, er staat toch overal dat het niet verplicht is. Zelfs op de site van het Aob staat het. Het mag maar hoeft niet.quote:Op woensdag 15 december 2021 08:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat de groep die wel die keuzes maakt net zo groot is als de groep die moet lijden. Kerst met de familie is iets wat men kostte wat het kost wilt. Dat bleek vorig jaar bij strengere regels ook wel.
Juist de groep met schoolgaande kinderen zien opa en oma soms doordeweeks ook en zal met kerst gewoon gaan. Ja het risico bestaat dat je kind het al heeft en nu voor kerst nog even aan oma geeft maar zij die het niet nu al hebben kunnen het ook niet meer op school oppikken aankomende week.
Ik vind het beleid laks, vaak te laat en zoals nu met de scholen weer blijkt, zwabberen. Nee, nee, oh ja we doen het toch. Maar ik snap de gedachtengang wel in dit geval. Ik vind deze beter te verdedigen dan de vorige schoolsluiting die alleen was om ouders thuis te laten blijven.
Net zo goed dat ik snap dat er veel ouders pisnijdig zijn trouwens. En ik zou ook niet stoppen met structureel oppassen aankomende week. Dat risico is niet hoger dan het vorige week was tenslotte voor deze specifieke groep.
[..]dat lijkt me dan toch eerder aan de school liggen? Of hebben zij intern een andere mail van de overheid ontvangen? Ik vond Rutte toch zeer duidelijk in zijn woorden deze keer.
Ik hoop van harte dat ze het laten zitten op alle scholen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |