abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:29:33 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_202610446
Alleen met nerfs uiteraard :P
disclaimer
pi_202610457
Ik wist niet hoe ik een nieuwe moest openen :@

Moet dit ook nog even delen :@

Ik heb er net 2 gekocht :@ :@ Goede tip om er 2 te nemen :@

html mail linki

Kan zelf al niet wachten tot kerst nu :D
pi_202610727
Ik mag me straks ook melden bij de huisarts. Ben niet fit, begon met een verkoudheid, zowel thuis als in de teststraat negatief getest. Eind vorige week koorts gekregen, opnieuw door de teststraat, nog altijd negatief. Heb moeite aan mijn lucht te komen, zeker als ik plat lig. Dus nu toch een afspraak bij de huisarts gemaakt.
pi_202610736
Ben ik gelijk klaar, had een budget van 50 euro per kind. :D
Misschien pak ik nog een los pakje pijltjes bij deze.

Dan heb ik dit jaar Geomag, Nerf en Sylvanian family ( :r )
pi_202610774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:58 schreef Sfancta het volgende:

Sylvanian Family O+ Zo schattig.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202610788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:58 schreef Sfancta het volgende:

pijltjes kan je ook bij de action kopen, stuk goedkoper.
*poef* nu is het weg
pi_202610828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:57 schreef Malteser het volgende:
Ik mag me straks ook melden bij de huisarts. Ben niet fit, begon met een verkoudheid, zowel thuis als in de teststraat negatief getest. Eind vorige week koorts gekregen, opnieuw door de teststraat, nog altijd negatief. Heb moeite aan mijn lucht te komen, zeker als ik plat lig. Dus nu toch een afspraak bij de huisarts gemaakt.
Wat naar dit! Beterschap, en ik hoop dat de oorzaak makkelijk aangepakt kan worden :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_202610849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:30 schreef Sfancta het volgende:

[ link | afbeelding ]
html mail linki

Precies die zoon heeft🤣. Veel plezier ermee😀.

Zoon wacht maar op droog weer, kan ie buiten wat aan gort schieten. Of zn nichtje want die doet niet voor hem onder😎.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_202610858
Beterschap voor alle zieken😘
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_202610897
Wij hadden al Nerf liggen voordat er een kindje kwam. Lekker toch op elkaar schieten. :s) Peuter doet het nu nog weleens met papa maar dan schieten ze in een doos geloof ik.
Als ik er binnenkort aan toe kom maak ik een vakantie ideeën bakje en dan komt er ook een Nerf middag in. Misschien een leuk parcours met dingen om op te schieten.

Beterschap voor alle zieken trouwens. :*
@exode naar klinkt het. -O- Je mag toch hopen dat er nu wel onderzoek gedaan wordt.

Ook een :* voor iedereen die er moeite mee heeft als de kinderen (mogelijk) een week langer thuis zijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202611081
@exode wat naar die aanvallen van je verloofde. :{ Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt.

@Malteser dat klinkt ook niet fijn zeg. Succes bij de huisarts zometeen!

Wij hadden eigenlijk ook een 'geen wapens' beleid, maar inmiddels zijn er toch Nerfs en klappertjespistolen in huis. Nostalgie trouwens, die geur die van zo'n klappertjespistool komt na het vuren. O+
  dinsdag 14 december 2021 @ 10:49:46 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202611333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:30 schreef Sfancta het volgende:

[ link | afbeelding ]
html mail linki

Ga je geen spijt van krijgen.
Hier hebben mijn man en zoons de grootste lol gehad met nerf gevechten onderling! ^O^

Van mij hoefde het ook allemaal niet, maar hier gold toch echt ‘boys will be boys’ en hoewel stereotypering van mij echt niet hoeft ga ik ook niet krampachtig dingen buiten de deur houden omdat ik iets vind…
pi_202611351
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:56 schreef LeSage het volgende:

[..]
Inzinking was eigenlijk niet vanwege de afgelopen 1,5 jaar :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal heel herkenbaar. Volgens mij zitten wij behoorlijk in het zelfde schuitje. En ik heb ook een behoorlijke inzinking gehad vorige week (op dag 12 van onze quarantaine :') )
Maar goed, toen Kevin weer naar school ging en Willem nog steeds thuis zat, was ie echt onthand en miste hij zijn broer enorm. Kwam nergens aan toe, want niks was leuk alleen. Toon je affectie ook een keer als ie er bij is :(
pi_202611377
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:49 schreef BE het volgende:

[..]
Ga je geen spijt van krijgen.
Hier hebben mijn man en zoons de grootste lol gehad met nerf gevechten onderling! ^O^

Van mij hoefde het ook allemaal niet, maar hoer gold toch echt ‘boys will be boys’ en hoewel stereotypering van mij echt niet hoeft ga ik ook niet krampachtig dingen buiten de deur houden omdat ik iets vind…
Willem kreeg een nerf met z’n verjaardag en zette het in een hoekje: “dit mag niet van oma” :N
  dinsdag 14 december 2021 @ 11:01:16 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_202611485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:52 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Willem kreeg een nerf met z’n verjaardag en zette het in een hoekje: “dit mag niet van oma” :N
_O-
disclaimer
pi_202611539
Deze had ik voor de oudste https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Maar dan bij de action voor 17 euro ipv 33 op bol.

@exode dat klinkt heel naar van je vriendin. Hopelijk dat nu bij de huisarts wel alles goed verteld wordt en ook serieus genomen wordt. En hopelijk knapt ze er snel van op.

@Malteser, dat klinkt ook niet best. Goed dat je er mee naar de huisarts gaat. Hopelijk heeft die wat om de klachten te verlichten :*

@LeSage fijn dat je moeder je kan helpen wat te ontlasten en dat je dan zelf het leuke weer maar gaat voelen/ervaren. Tis een dooddoener, maar het komt goed, heeft soms tijd nodig en dat is wel kl*te
pi_202611734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:50 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Allemaal heel herkenbaar. Volgens mij zitten wij behoorlijk in het zelfde schuitje. En ik heb ook een behoorlijke inzinking gehad vorige week (op dag 12 van onze quarantaine :') )
Maar goed, toen Kevin weer naar school ging en Willem nog steeds thuis zat, was ie echt onthand en miste hij zijn broer enorm. Kwam nergens aan toe, want niks was leuk alleen. Toon je affectie ook een keer als ie er bij is :(
Zo klinkt het vaak wel ja! Logisch ook, met 2 jongens in dezelfde leeftijd denk ik :Y
En hoe stom ook voor jou, de herkenbaarheid is altijd wel fijn, dat ik niet alleen op mijn eilandje zit.
Die quarantaine hebben we hier nog niet gehad, ik probeer ook gewoon te doen alsof wij immuun zijn voor het virus. 12 dagen met z’n 4en op elkaars lip zitten :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 14 december 2021 @ 11:22:09 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_202611754
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 11:20 schreef LeSage het volgende:

[..]
Zo klinkt het vaak wel ja! Logisch ook, met 2 jongens in dezelfde leeftijd denk ik :Y
En hoe stom ook voor jou, de herkenbaarheid is altijd wel fijn, dat ik niet alleen op mijn eilandje zit.
Die quarantaine hebben we hier nog niet gehad, ik probeer ook gewoon te doen alsof wij immuun zijn voor het virus. 12 dagen met z’n 4en op elkaars lip zitten :X
12 dagen is in het meest gunstige geval, als je het alle 4 precies tegelijk krijgt of als maar 1 iemand het krijgt. Bij mijn schoonzusje test nu elke week een ander positief, die zijn er wel een maand zoet mee ;(
disclaimer
pi_202611772
Daarom hebben wij ook geïsoleerd, dat scheelde weer vijf dagen quarantaine. We waren er nu met z'n drieën in een week doorheen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202611778
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 11:22 schreef SQ het volgende:

[..]
12 dagen is in het meest gunstige geval, als je het alle 4 precies tegelijk krijgt of als maar 1 iemand het krijgt. Bij mijn schoonzusje test nu elke week een ander positief, die zijn er wel een maand zoet mee ;(
Langste maand van je leven. Zeker als je er echt veel last van hebt.
pi_202612068
quote:

[..]
Ssssst! Niet zeggen!

Grapje, ik weet het. De juf van Mijm heeft inderdaad een maand in quarantaine gezeten. Mijm zei dat toen ze terug was ze de hele dag heeft gezegd hoe fijn ze dat vond en hoeveel ze de kinderen had gemist O+
pi_202612370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:50 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
idem dito.
pi_202612576
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 11:05 schreef hilliebillie het volgende:
Deze had ik voor de oudste https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Maar dan bij de action voor 17 euro ipv 33 op bol.

Thanks voor de action tip!! Heb die van bij bij bol geannuleerd (zal een versie 2.0 zijn, maar qua reviews "a step back". Net deze ook opgehaald bij de action. Scheelt weer meer dan 10 euro voor hetzelfde _O_
pi_202612582
@exode en @Malteser , veel sterkte, wat klinkt dat naar allemaal :{ :*

Hier bleek de invaljuf van C donderdag positief getest op corona, ze had de juf nog vrolijk lopen knuffelen bij het naar huis gaan :X Maar de thuistests bleven gelukkig negatief en ze heeft ook geen kwaaltjes tot noch toe.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_202612631
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:29 schreef SQ het volgende:
Alleen met nerfs uiteraard :P
Wij schieten juist graag met lasergameguns. Mag dat niet meer? :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 december 2021 @ 12:34:58 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_202612642
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Van mij wel, maar hier is zojuist een antiwapenbolwerk opgerold, dus ik ben wat voorzichtig met mijn stellingen!
disclaimer
pi_202612967
quote:

[..]
Maar op zich mogen degenen die het eerst positief waren na hun 7 dagen (en mits klachtenvrij) wel weer naar school/werk etc toch?

Hier zijn de klachten nog niet weg trouwens, dus ik zit nog binnen :(
Uiterlijk tot dinsdag dus daar focus ik dan maar op, kan alleen maar meevallen dan :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202613155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
Daarom hebben wij ook geïsoleerd, dat scheelde weer vijf dagen quarantaine. We waren er nu met z'n drieën in een week doorheen.
Hebben wij ook gedaan, maar bleek te laat. Moet dus maar net uitkomen. Nu ben ik vooral blij dat iedereen er voor kerst vanaf is bij ons :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202613315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:15 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Hebben wij ook gedaan, maar bleek te laat. Moet dus maar net uitkomen. Nu ben ik vooral blij dat iedereen er voor kerst vanaf is bij ons :')
Wij hebben ook geluk gehad hoor. Ik testte positief. Toen een zelftest bij vrouw en kind, beide negatief, daarop ging ik in isolatie. Op de PCR de volgende dag bleek kind positief en mijn vriendin nog steeds negatief. Toen is kind bij mij in isolatie gekomen. Onze klachtenvrije dag viel samen met haar 5 dagen na laatste contact met ons, dus toen haar test weer negatief was, mochten we er samen weer uit. Maar het was een geluk dat zij niet besmet is geraakt door een van ons vóór de isolatie.
pi_202613351
https://twitter.com/fonsl(...)-6oHBvbfKVdngUA&s=19

Vervroegen van de vakantie lijkt erdoor te zijn
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202613364
Ik las het ook. Driemaal hoera voor 3 weken kerstvakantie. *O* *O* *O*
:')
pi_202613403
Dus a.s. vrijdag begint de vakantie?

Heb al er 2 thuis zitten nu, met ongemakken, geen corona. Hebben we net achter de rug allemaal :)
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:34:41 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202613452
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202613464
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:32 schreef Sfancta het volgende:

Heb al er 2 thuis zitten nu, met ongemakken, geen corona. Hebben we net achter de rug allemaal :)
Of vanaf maandag :? Dat kan ik niet helemaal opmaken uit de tekst, zal vanavond in de persco wel blijken.
pi_202613497
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Of vanaf maandag :? Dat kan ik niet helemaal opmaken uit de tekst, zal vanavond in de persco wel blijken.
Ik vind het niet erg, vind het prachtig om met ze allemaal thuis te zijn. Af en toe beetje ruzie, maar verder gewoon veel plezier maken.
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:36:27 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202613501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:32 schreef Sfancta het volgende:
Dat is te hopen van wel, dat het niet een of andere thuisschoolverplichting wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:37:34 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202613524
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik lees het als extra optie voor ouders die nog niets kunnen regelen, maar het kan idd ook gewoon school zijn.
Lekker duidelijk weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202613545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is te hopen van wel, dat het niet een of andere thuisschoolverplichting wordt.
Dat inderdaad! Laten we nou ook niet met z'n allen doen alsof ze in die week voor Kerst anders zoveel uitvoeren op school.
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:40:17 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202613591
NOS NIEUWS • POLITIEK • VANDAAG, 13:29
Toch volgende week al kerstvakantie basisscholen

De basisscholen gaan toch een week eerder dicht. Dat melden bronnen rond het kabinet. Dat betekent dat de kerstvakantie na aanstaande vrijdag al begint. De deskundigen van het Outbreak managementteam hadden dit geadviseerd om de verspreiding van de omikronvariant tegen te gaan en het kabinet neemt dat nu over.

Vorige week lieten verschillende kabinetsleden nog weten dat het niet wenselijk was om de scholen eerder met kerstvakantie te laten gaan, omdat er door corona al leerachterstanden zijn. Minister Slob voor Basis- en Voortgezet Onderwijs benadrukte meerdere malen dat de inzet van het kabinet was om de scholen open te houden.

Maar vanwege omikron en de hoge besmettingscijfers heeft het kabinet nu toch besloten om de basisscholen drie in plaats van twee weken kerstvakantie te laten houden, tot maandag 10 januari. Minister De Jonge zei gisteren dat "je telkens moet handelen naar de situatie van dat moment." En die situatie is zeer zorgelijk, stelde hij.

Het voortgezet onderwijs gaat volgende week nog wel door.

Vanavond is er weer een corona-persconferentie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:40:37 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202613598
Ik lees bij de NOS iig niets over maandag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202613605
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Precies, maar ben wel zo'n type dat mochten de kids vakantie eerder vakantie krijgen, dan maak die huiswerkjes wel in die week als ze zoiets doms beslissen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2021 13:41:39 ]
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:41:25 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202613619
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Dat inderdaad! Laten we nou ook niet met z'n allen doen alsof ze in die week voor Kerst anders zoveel uitvoeren op school.
Kerststukjes maken die je moet veilen in de familie-app :r
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202613699
BSO gaat ook dicht lees ik net

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-voor-kerstvakantie

Onhandig,maar wel logisch wmb.
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:50:25 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202613778
Ik ga een spandoek maken en naar het malieveld geloof ik. Wat een klerezooi.
pi_202613805
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef Quoi het volgende:
Qua jullie werk of qua een week langer met de kids (?) Schokkende reactie indien optie 2 ;(
pi_202613825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Qua jullie werk of qua een week langer met de kids (?) Schokkende reactie indien optie 2 ;(
Ga toch weg.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:54:01 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202613857
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef littledrummergirl het volgende:
BSO gaat ook dicht lees ik net

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-voor-kerstvakantie

Onhandig,maar wel logisch wmb.
Maar de KDV's niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:58:00 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202613919
Wij hebben nog mooi ff een paar midweekje weg geboekt, is volgende week nog lekker goedkoop :D
KuikenGuppy
pi_202613972
Als het maar echt vakantie is anders weet ik even niet hoe we het gaan regelen allemaal.

Nou heel lang met huisarts gebeld vandaag. Verloofde is nog steeds ziek, flink ook, ze ligt als een vaatdoekje half in bed, half boven de wc en dan weer half op een stoel.
We gaan een onderzoekstraject in om 1 voor 1 dingen uit te sluiten. Eerst de maag/darm/lever arts, maar ook haar hart gaat bekeken worden. Zodra een aanval weer begint, moet ze naar de huisarts of huisartsenpost voor een hartfilmpje. Ze zei zelf 'dat moet dan wel op de wc gebeuren'
Na dat hele traject gaan ze kijken naar evenwichtsorgaan, maar die is schijnbaar het minst waarschijnlijk en ook het lastigste te onderzoeken.

Ik heb haar net ziek gemeld voor de rest van de week. Zelf twijfelde ze, want ze voelde zich dan vast wel beter. Echt waarom zijn vrouwen zo eigenwijs als ze ziek zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:06:59 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_202614067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:36 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Ik vind het niet erg, vind het prachtig om met ze allemaal thuis te zijn. Af en toe beetje ruzie, maar verder gewoon veel plezier maken.
Wat ben jij toch een topouder!
disclaimer
pi_202614090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:01 schreef exode het volgende:
Als het maar echt vakantie is anders weet ik even niet hoe we het gaan regelen allemaal.

Nou heel lang met huisarts gebeld vandaag. Verloofde is nog steeds ziek, flink ook, ze ligt als een vaatdoekje half in bed, half boven de wc en dan weer half op een stoel.
We gaan een onderzoekstraject in om 1 voor 1 dingen uit te sluiten. Eerst de maag/darm/lever arts, maar ook haar hart gaat bekeken worden. Zodra een aanval weer begint, moet ze naar de huisarts of huisartsenpost voor een hartfilmpje. Ze zei zelf 'dat moet dan wel op de wc gebeuren'
Na dat hele traject gaan ze kijken naar evenwichtsorgaan, maar die is schijnbaar het minst waarschijnlijk en ook het lastigste te onderzoeken.

Ik heb haar net ziek gemeld voor de rest van de week. Zelf twijfelde ze, want ze voelde zich dan vast wel beter. Echt waarom zijn vrouwen zo eigenwijs als ze ziek zijn.
Pff wat een traject, hopelijk kunnen ze snel iets vinden/enge dingen uitsluiten :*
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:09:46 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_202614101
Dus ook geen bso, heerlijk. Zit ik 10 januari alweer door de helft van mijn vakantiedagen voor 2022 hihaho jolly holly!!!
disclaimer
pi_202614111
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ga toch weg.
Wtf moet jij dan? Waar slaat dit op?
pi_202614117
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat ben jij toch een topouder!
Waar gaat dit over in godsnaam?
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:12:58 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_202614150
't gaat gewoon tegen een zeer been, die mensen die hier vertellen dat ZIJ het WÉL leuk vinden om de kinderen veel thuis te hebben en insinueren dat mensen die dat niét zo ervaren toch eigenlijk wel heel absurd zijn.
disclaimer
pi_202614172
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:58 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben nog mooi ff een paar midweekje weg geboekt, is volgende week nog lekker goedkoop :D
Dat wilde ik serieus ook doen, mits het vakantie is. Kan verloofde met die kinderen op pad in het park (CP) en ik op de wifi doorwerken. Maar ik denk dat verloofde momenteel het liefste gewoon thuis is.
pi_202614175
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:12 schreef SQ het volgende:
't gaat gewoon tegen een zeer been, die mensen die hier vertellen dat ZIJ het WÉL leuk vinden om de kinderen veel thuis te hebben en insinueren dat mensen die dat niét zo ervaren toch eigenlijk wel heel absurd zijn.
Heh wat? Het is toch verdomme prachtig om met je kids samen te zijn? Weet niet wat ik lees nu.
pi_202614178
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef Quoi het volgende:
Ik doe mee!!
pi_202614184
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:14 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Heh wat? Het is toch verdomme prachtig om met je kids samen te zijn? Weet niet wat ik lees nu.
Er zit alleen iets in de weg, verdomd, hoe noem je dat nou, wacht ik kom er wel op.

Oh ja:
Werk.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:15:36 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_202614188
Ik vind het gewoon zo kak, ik werk in een team van 12 man waarvan er 2 met schoolgaande kinderen (ik dus, en 1 andere) en het begrip is al dusdanig op dat ze me eigenlijk in een andere baan proberen te motiveren. Ben het spuug en spuugzat.
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:15:48 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_202614195
quote:

[..]
WERK
disclaimer
pi_202614196
quote:
Daarnaast kun je er vanuit gaan dat vrijwel iedereen het doorgaans heerlijk vind om de kinderen om zich heen te hebben, als de omstandigheden eromheen dat ook toelaten. Als je werk totaal inflexibel is en je daardoor gedwongen bent om je kinderen (tegen je gevoel van veiligheid/gezondheid in) bijv bij grootouders onder te brengen dat gewoon superkut.

Je wilt het beste/veiligste doen, maar tegelijkertijd is de realiteit ook gewoon dat er werk ligt, en veel werkgevers gewoon 0,0 meegeven. Dat is stressvol.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:17:25 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_202614227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Daarnaast kun je er vanuit gaan dat vrijwel iedereen het doorgaans heerlijk vind om de kinderen om zich heen te hebben, als de omstandigheden eromheen dat ook toelaten. Als je werk totaal inflexibel is en je daardoor gedwongen bent om je kinderen (tegen je gevoel van veiligheid/gezondheid in) bijv bij grootouders is dat gewoon superkut.

Je wilt het beste/veiligste doen, maar tegelijkertijd is de realiteit ook gewoon dat er werk ligt, en veel werkgevers gewoon 0,0 meegeven. Dat is stressvol.
Ja of je hebt dus geen oppasoma's bijvoorbeeld en je moet werken met 3 kinderen om je heen waarvan alleen de oudste een beetje zelfredzaam is. Dat inderdaad. Blugh.
disclaimer
pi_202614246
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja of je hebt dus geen oppasoma's bijvoorbeeld en je moet werken met 3 kinderen om je heen waarvan alleen de oudste een beetje zelfredzaam is. Dat inderdaad. Blugh.
Ja, dan kun je dus gewoon 0.0 doen op een dag, terwijl er wel een werkgever in je nek hijgt.

Superkut :*
pi_202614271
Ik hoor het al, iedereen heeft mijn baan nodig O+

Ik hoor het een collega nog zo tegen mij zeggen 6 jaar geleden toen ik op dat punt beweerde dat ik over 5 jaar een andere baan ging zoeken "Wacht maar totdat je kinderen hebt, dan wil je hier niet meer weg". Ik heb haar heel hard uitgelachen :') Nu zeg ik zelf het tegen mijn nieuwe jonge vrouwelijke collega's _O-
pi_202614284
quote:

[..]
Dat is gewoon enorm kut.
Wat dat betreft is samen zijn met een juf nu wel luxe, denk ik.
Het helpt geen ene zak, maar je hebt alle recht op je klote te voelen.
pi_202614290
Maar het lijkt mij dus echt oprecht heel kut als je niet zo'n flexibele werkgever zou hebben. Mijn vriend mag echt in zn handjes knijpen met de mijne, ik los altijd alle shit op.
pi_202614300
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:20 schreef Aure het volgende:
Ik hoor het al, iedereen heeft mijn baan nodig O+

Ik hoor het een collega nog zo tegen mij zeggen 6 jaar geleden toen ik op dat punt beweerde dat ik over 5 jaar een andere baan ging zoeken "Wacht maar totdat je kinderen hebt, dan wil je hier niet meer weg". Ik heb haar heel hard uitgelachen :') Nu zeg ik zelf het tegen mijn nieuwe jonge vrouwelijke collega's _O-
Idioot eigenlijk he, dat zoveel banen gewoon totaal niet zijn ingericht om rekening te kunnen houden met ouderschap -O-
pi_202614304
Sterkte voor alle (door)werkende ouders :S___D

Het kerstdiner (lees; patat en frikandellen) is een weekje naar voren geschoven, kind was zó verdrietig dat het vorig jaar niet doorging. :')
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:22:10 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_202614317
En weet je die paar dagen volgende week los ik vast wel ergens op. Maar die bso de hele vakantie dicht echt wtf jongens. Die heb ik in week 1 toch wel echt nodig :(
disclaimer
pi_202614324
Mijn werkgever is echt heel flexibel, de mail is al binnen dat voor elke dag verlof die je neemt, je er 1 gratis bij krijgt als de scholen dichtgaan.
Mijn manager is super flexibel.

Maar ja....
Dat werk wordt niet door kabouters gedaan. Ik heb 2 deadlines nog dit jaar. 2 waarvan ik nu vooral wacht op anderen. Als ik die niet haal, heb ik vanaf 2022 alle tijd van de wereld. En nee dat kan niemand overnemen en het kan zeker niet uitgesteld worden.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:23:53 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202614347
quote:
Dat wordt helemaal niet gezegd? Lees het nog eens terug met een objectieve bril? Sfancta zegt: "ik vind het niet erg", hij zegt niet: "in tegenstelling tot jullie vind IK het NIET erg".

Overigens wel helemaal terecht om dit kut te vinden :*.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:23:58 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_202614350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Idioot eigenlijk he, dat zoveel banen gewoon totaal niet zijn ingericht om rekening te kunnen houden met ouderschap -O-
Mijn baan houdt prima rekening met ouderschap. Maar niet met deze frequentie van school- en opvangsluitingen...
disclaimer
pi_202614353
quote:

[..]
not sure if serious :{w
pi_202614358
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ja echt niet van deze tijd.

Nu werk ik wel bij een kleine organisatie, dat zal vast schelen. En mijn baan is bijna een soort zzp iets maar dan in loondienst. Maar mijn directeur zegt ook altijd, voor mij hoef je je uren niet te schrijven, als je maar gewoon je werk gedaan krijgt.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:24:49 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_202614368
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:23 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat wordt helemaal niet gezegd? Lees het nog eens terug met een objectieve bril? Sfancta zegt: "ik vind het niet erg", hij zegt niet: "in tegenstelling tot jullie vind IK het NIET erg".
Nee, je proeft het er echt niet tussendoor? :D
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:25:05 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202614372
Maandag liet De Jonge echter doorschemeren dat een vroegere kerstvakantie "serieus" werd overwogen. De demissionair minister begrijpt dat veel scholen in de problemen komen door de langere vakantie. "Maar we zeggen al een paar weken dat we hieraan denken", aldus de bewindsman.

Ja lamlul, jullie roepen al weken dat het niet gaat gebeuren en nu zijn de scholen het schuld dat ze het niet geregeld krijgen? Echt he...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202614376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Wtf moet jij dan? Waar slaat dit op?
Je bent geen reactie waardig, maar soit.

De afgelopen 2 jaar hebben alle ouders hier het ontzettend zwaar gehad door werkdruk met de kinderen thuis.
Iedereen houdt van zijn kinderen en iedereen ziet zijn kinderen graag bij zich, maar helaas zitten we op dit moment niet in een positie om er van te genieten. De rek is er uit, niet alleen bij ouders maar ook bij werkgevers. Die verwachten dat je weer gewoon vol meedraait - iets wat onmogelijk is met je kinderen thuis. Ook niet iedereen kan last minute verlof opnemen.

En nee, in de huidige tijd kan je ook niet thuis blijven voor je kinderen. Er moet brood op tafel komen. Tegenwoordig is dat een luxe positie.

Heb je zelf kinderen?
pi_202614378
Ik vind het zelfs geen schande als je niet werkt en er niet op staat te springen dat je kinderen dag en nacht om je heen zijn. Ik ben blij dat ik volgende week nog even adem kan halen op het werk tussendoor.

Sowieso dat hele afzeiken om mensen die minder ‘perfect’ zijn :r beter dat we elkaar steunen.

Dikke knuffel voor iedereen die er de balen van heeft. Om welke reden dan ook.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:26:14 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202614394
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, je proeft het er echt niet tussendoor? :D
Ik kom met moe hoofd net binnenvallen, excuus :').
KuikenGuppy
pi_202614424
CP is volgende week wel echt bizar goedkoop. Kon ik maar vrijnemen, dan zou ik boeken. Schiet wel zijn doel voorbij he, dat scholen sluiten.
pi_202614426
quote:

[..]
het helpt misschien iets kdv is wel open. Dan heb je M thuis of G inmiddels ook?
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:33:19 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202614492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef exode het volgende:
CP is volgende week wel echt bizar goedkoop. Kon ik maar vrijnemen, dan zou ik boeken. Schiet wel zijn doel voorbij he, dat scholen sluiten.
Wij hebben nu een huisje geboekt dat de week erop vier keer zo duur is :')
KuikenGuppy
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:33:46 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_202614499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:28 schreef F_r het volgende:

[..]
het helpt misschien iets kdv is wel open. Dan heb je M thuis of G inmiddels ook?
G wordt over 3 maanden alweer 5 joh :P
Nou ja, 1 troost, we hangen er allemaal weer samen in. Hier dan. Niet op m'n werk :')
disclaimer
pi_202614501
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:25 schreef arvensis het volgende:

[..]
Je bent geen reactie waardig, maar soit.

De afgelopen 2 jaar hebben alle ouders hier het ontzettend zwaar gehad door werkdruk met de kinderen thuis.
Iedereen houdt van zijn kinderen en iedereen ziet zijn kinderen graag bij zich, maar helaas zitten we op dit moment niet in een positie om er van te genieten. De rek is er uit, niet alleen bij ouders maar ook bij werkgevers. Die verwachten dat je weer gewoon vol meedraait - iets wat onmogelijk is met je kinderen thuis. Ook niet iedereen kan last minute verlof opnemen.

En nee, in de huidige tijd kan je ook niet thuis blijven voor je kinderen. Er moet brood op tafel komen. Tegenwoordig is dat een luxe positie.

Heb je zelf kinderen?
Ik heb er 3. Verder neem ik de moeite niet om te reageren op deze onzin.

Ik heb een mening over het ouderschap, en daarmee kom ik altijd uit wat er ook gebeurt. En ik hoef ook niet terug te vallen op de opa's en oma's.

En ja, wij werken ook. Heb het blijkbaar alleen wat slimmer bekeken dan anderen.

Wat een aanval op iets waar ik mijn persoonlijke mening op geef zeg.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:34:41 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_202614507
Wat maakt jou dan zoveel slimmer in je aanpak, @Sfancta? Ben wel benieuwd, misschien kunnen we er van leren :P
disclaimer
pi_202614513
Daarnaast heb ik ook nog de zorg voor mijn zieke vrouw, en 1 ziek kind. En nog heb ik ze het liefste 24/7 bij me.

Ik ben echt ontsteld.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:36:10 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_202614522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:35 schreef Sfancta het volgende:
Daarnaast heb ik ook nog de zorg voor mijn zieke vrouw, en 1 ziek kind. En nog heb ik ze het liefste 24/7 bij me.

Ik ben echt ontsteld.
Je posts zouden een stuk minder triggeren als je zinnen zoals het dikgedrukte weg zou laten. Dat begrijp je denk ik wel, als slimme jongen toch? :D
disclaimer
pi_202614526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ik heb een mening over het ouderschap, en daarmee kom ik altijd uit wat er ook gebeurt. En ik hoef ook niet terug te vallen op de opa's en oma's.

En ja, wij werken ook. Heb het blijkbaar alleen wat slimmer bekeken dan anderen.

Wat een oordelen over mensen die het anders hebben aangepakt dan jullie.

Maar gelukkig is het voor jou allemaal geen probleem en altijd fijn met de kids. Ik zou het graag ook zo zien :)
pi_202614538
quote:

[..]

Ik heb ook een sterke mening over ouderschap.
Maar dat betekent niet dat ik mij niet in kan leven in andere ouders/mensen.
pi_202614549
Mooi.. kan D dinsdag zijn kinderfeestje vieren :P

Kijken of we het trakteren naar deze week kunnen verplaatsen.

Oudste moet alleen wel naar school, dat wordt mopperen.

Maarja, geen werk, dus geen gedoe.
Wel vanochtend een paar uur mee gelopen bij een kaaswinkel. Was erg leuk, maar toch ook wel wat negatieve dingen qua pauzes en strikte baas. Dus ik ga even rustig nadenken. En sowieso even hun reactie afwachten ..
pi_202614554
Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe sfancta het allemaal aanpakt. Want met 2 werkende ouders, 2 jonge kinderen die veel aandacht vragen en geen opa's of oma's of een ander netwerk om op terug te vallen begint het hier behoorlijk zwaar te worden.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:42:19 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202614591
Ik zit ook klaar met mijn aantekeningenboekje *)
pi_202614595
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij hebben nu een huisje geboekt dat de week erop vier keer zo duur is :')
Ik was zo dom even te kijken, wat een lage prijzen joh. Maar is al geVeto'd hier en dat snap ik wel.
pi_202614617
Wacht even, is er iemand die een nog betere ouder is dan ik? Dat geloof ik niet. Ik ben echt superwoman namelijk. Ik prop 30 uur in 8 uur werken, rij een Tesla en woon in een villa.

Oh nee toch niet.

Fijn om te lezen dat iemand alles perfect voor elkaar heeft. Jammer alleen dat het gepaard gaat met oordelen en neerkijken op.
pi_202614623
quote:
Ik zat ook al te kijken. Maar toen bedacht ik me dat de oudste wel gewoon moet trainen }:|.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:45:42 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_202614628
Ik ga wel het idee van @PKM jatten om een activiteitenpot te maken voor de komende weken. Ik zie de "ik verveeeeeeel meeee" buien alweer hangen!
disclaimer
pi_202614640
Delen jullie de inhoud van die potten? Ben wel benieuwd.
pi_202614642
Zal zo uitleg geven over alles. Jullie hoeven niet zo te haten op mij.
pi_202614649
quote:

[..]

Niet iedereen is in die gelukkige positie, tel vooral je zegeningen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ouders het kotsbeu zijn. En helemaal als je een werkgever heeft die niet (meer) mee buigt.

En ja, ik geef toe dat ik het af en toe heerlijk vind om even geen kinderen om me heen te hebben. Even me kunnen focussen op volwassenproblematiek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202614653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:33 schreef SQ het volgende:

[..]
G wordt over 3 maanden alweer 5 joh :P
Nou ja, 1 troost, we hangen er allemaal weer samen in. Hier dan. Niet op m'n werk :')
:@
pi_202614654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:46 schreef Sfancta het volgende:
Zal zo uitleg geven over alles. Jullie hoeven niet zo te haten op mij.
Practise what you preach.
pi_202614663
Donderdag trouwens maar eens een hele bijzondere lunch gaan bedenken. Dit is de laatste keer overblijven voor de jongens. Vanaf januari gaat de school over op een continuerooster. Wel veel fijner, want dat op en neer racen 2 dagen in de week is vooral onrustig.
Maar wel gek dat ze dan niet meer tussen de middag aan tafel zitten :o
En dat moeten we natuurlijk wel lekker afsluiten :s)
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:49:19 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_202614675
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef LeSage het volgende:
Donderdag trouwens maar eens een hele bijzondere lunch gaan bedenken. Dit is de laatste keer overblijven voor de jongens. Vanaf januari gaat de school over op een continuerooster. Wel veel fijner, want dat op en neer racen 2 dagen in de week is vooral onrustig.
oh wat een rust zal dat geven _O_
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:50:32 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_202614694
Zo, mijn emoties zijn alweer wat getemperd.
Vanavond maar eens een concreet plan maken met mijn echtgenoot.
disclaimer
pi_202614699
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:48 schreef LeSage het volgende:
Oeh dat gaat een flinke verandering zijn, maar wel fijn geen gehaast meer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:52:16 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202614725
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:46 schreef arvensis het volgende:
Delen jullie de inhoud van die potten? Ben wel benieuwd.
Deze maakte ik ooit:
https://www.smaakhetzelf.nl/maak-het-zelf-zomer-activiteitenpot/
KuikenGuppy
pi_202614809
quote:
Thanks!
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:59:55 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202614827
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:15 schreef SQ het volgende:
Ik vind het gewoon zo kak, ik werk in een team van 12 man waarvan er 2 met schoolgaande kinderen (ik dus, en 1 andere) en het begrip is al dusdanig op dat ze me eigenlijk in een andere baan proberen te motiveren. Ben het spuug en spuugzat.
Ik vind dat best ernstig dat ze je elders heen proberen te duwen. Wat een kak situatie en ook wel oneerlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202614853
Ook al zijn we beide thuis, vriend vanwege arbeidsongeschikt ( oa zenuwschade) en ik huisvrouw en mantelzorg, is het voor ons ook niet altijd makkelijk de kinderen 24/7 thuis te hebben. Vooral met de psychische problematiek van Tyler. (door zijn hechtingsstoornis, gilles de la tourette en adhd) . Kim in mindere mate met haar pdd-nos en adhd.

Maar ik snap heel goed dat het voor werkende ouders heel lastig is om alles te regelen. Sterkte ermee! :*
pi_202614873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:49 schreef SQ het volgende:

[..]
oh wat een rust zal dat geven _O_
Echt ja! Nu is het vooral ‘doortrappen S., kom op, we moeten op tijd thuis zijn!’, gevolgd door ‘Nou, even snel die boterham opeten, hup hup.’, daarna ‘Ja, 5 minuten spelen is kort maar we moeten écht weer gaan’ en als afsluiter ‘doortrappen S., kom op, we moeten op tijd op school zijn!’ :D

En voor mezelf trouwens ook :o is het huis tot 15.00 leeg, op de zolder na waar vriend zit te werken.
pi_202615004
Fijn dat het voor een paar mensen hier geen probleem is, kinderen thuis. Sterkte voor de rest. :*

Banaan wou graag weten waarom we met kerst niet met zijn allen bij elkaar mogen zitten. Ik had met Play Doh balletjes gemaakt, elk familielid was een balletje. Een van de familieleden was besmet met corona dus die kreeg een ander kleurtje. Dat kleurtje ging ook over op anderen. Toen ik het mama-balletje wou besmetten was het "Nee!!" :o

Volgens mij is het idee duidelijk. Daarna moesten de enge vlekken weg en konden de balletjes minder gevaarlijke dingen doen, zoals op het dak lopen. :D
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:14:16 #113
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202615009
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb zo een illegale, waarmee je vliegtuigen neer kan halen, vinden de honden echt fantastisch, springen ze met zn allen tegen de muren! Of buiten in het donker op de losloop, rennen ze echt een uur lang tot ze niet meer kunnen _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202615040
@arvensis tot nu toe heb ik dit staan. Gewoon wat dingen van internet geplukt en een paar dingen zelf bedacht. Boom klimmen gaat eruit, ik denk dat ik peuter er geen plezier mee doe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202615046
Overigens: zijn de speelhellen wel open tot 17 uur??
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:24:40 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202615193
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:16 schreef Adrian4 het volgende:
Hier wel...
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:26:18 #117
244125 laziness
pi_202615217
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:16 schreef PKM het volgende:
@:arvensis tot nu toe heb ik dit staan. Gewoon wat dingen van internet geplukt en een paar dingen zelf bedacht. Boom klimmen gaat eruit, ik denk dat ik peuter er geen plezier mee doe.

SPOILER
Verjaardag van een knuffel of huisdier vieren.
Een andersom dag. Kan qua kleren, eten of wat je maar wilt.
Raamtekening met speciale stiften
Picnic in een eigen gebouwde tent
Maak je eigen schudkoker, met boontjes, pasta of glitters
Alle speelgoed auto's of barbies etc door de wasstraat of in bad
pi_202615222
Ik hoop wel dat B zijn Kerstdiner op school een week eerder zal zijn. Het is angstvallig stil vanuit zijn school.
pi_202615251
Andersom dag is hier altijd een grote hit, vooral qua eten _O- er werd hier laatst vol overgave met pasta ontbeten, brood s avonds vond hij dan wel een beetje een tegenvaller :D
pi_202615279
Nog meer anti verveeltips (lijstje van een website hoor :P)

Voorbeelden van opdrachtjes
Teken je favoriete speelgoed na.
Maak samen een smoothie.
Vouw papieren vliegtuigjes.
Schrijf iemand die je lief vind een kaartje en doe hem samen in de brievenbus.
Doe verstoppertje door het hele huis.
Verkleedtijd MET fotoshoot!
Speel een (bord)spelletje samen.
Ruim (samen) je kamer op en verzamel 5 speeltjes om weg te geven aan andere kindjes.
Klei je naam.
Teken je huis vanaf de stoep.
Speel flessenvoetbal.
Verzin en teken je eigen stripverhaal.
Verf op een A4- papier met de kwast tussen je tenen.
Stoepkrijt ons gezin na.
Maak samen muziek.
Beschilder gevonden stenen.
Teken met stoepkrijt een hinkelpad.
Zoek je eigen huis op Google maps.
Ga samen een ijsje eten.
Schmink elkaar.
pi_202615303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:16 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb inmiddels voor volgende week donderdag al een speelhal-date staan met mijn nichtje ^O^
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:32:58 #122
244125 laziness
pi_202615314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:26 schreef exode het volgende:
Ik hoop wel dat B zijn Kerstdiner op school een week eerder zal zijn. Het is angstvallig stil vanuit zijn school.
Officieel weten ze nog niks zeggen ze bij ons en is de persco de mededeling. De mail volgt daarom morgen is aangegeven.
pi_202615319
Ik ga me niet de moeite doen hier ons ons hele levensverhaal te typen, mocht iemand interesse hebben zal ik het wel pmmen.

Maar ik neem toch aan dat als je met beiden ouders veel/fulltime werkt, dat het wel eens wringen? Dat wisten jullie van te voren toch ook?

Dat wisten wij ook, en daarbij mijn ouders en ouders van mijn vrouw wil ik niet opzadelen met mijn kinderen. Daar zijn ze niet voor. Ik moet ook altijd gniffelen als opa's en oma's een vaste dag/dagen de kleinkinderen hebben.
Om die reden had ik al geen kinderen gewild.

Maar om beetje uit te leggen, voor dat wij met kinderen begonnen ben ikzelf gelijk gekapt met mijn 40 urige job op locatie en beginnen te solliciteren voor iets met meer vrijheid en eigen inbreng. Toen dat geregeld was zijn we met de kinderen begonnen. Mijn vrouw heeft een goede functie binnen de zorg, die is al flexibel.

De kinderen kwamen, 3 stuks, en ik heb ze op deze manier nog nooit ergens naartoe hoeven brengen. Geen BSO, geen opvang, niet onze eigen vaders en moeders een verplichting geven.

Er is geen dag voorbij gegaan dat ik of mijn vrouw onze kinderen niet persoonlijk hebben opgehaald en gebracht bij de basisschool. Hier ben ik best trots op, want sta daar 90% van de tijd tussen oudjes.

Dit heeft niks te maken dat ik neerkijk op andere mensen, verre van, vind het knap met beiden fulltime werkend van huis af. Maar dit wilden wij zelf absoluut niet.

Huisje gekocht op 1 loon, dus er is ook geen erge druk van extreme maandlasten.

Ik vul mijn dag in met werk, de kinderen en zorg voor mijn vrouw. In 2019 is ze getroffen door een infarct en kon niks meer. Na veel revalideren is ze nu weer begonnen met een paar uurtjes per week "werken". Als ze thuis is, ben ik trots op haar en doe ik verder alles. Als ze weer beter kan, kan ze ook in huis meer doen.

Daarnaast hou ik enorm van mijn kids en mis ik hun al als ze savonds in bedje liggen, daarom is het voor mij persoonlijk enorm genieten die extra week. Kijk ik nu al naar uit.

Echt klote dat ik zo'n vage en aanvallende reacties heb gehad.

Ik ben actief op dit forum als een of andere domme baggeraar, maar dat is voor mij gewoon even afschakelen. Heb al vaker discussies gehad hier, dat lui denken dat je nooit serieus kan zijn of geen serieus persoon bent als je vaak onzin hier neerpoot.
pi_202615353
Zoveel leuke ideeën, thanks!

Deze pagina heeft ook nog ideeën die ik wil gebruiken.

Ik ben de enige die Hugo gaat vragen of de boel nog langer dicht mag hè? *)
pi_202615405
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga me niet de moeite doen hier ons ons hele levensverhaal te typen, mocht iemand interesse hebben zal ik het wel pmmen.

Maar ik neem toch aan dat als je met beiden ouders veel/fulltime werkt, dat het wel eens wringen? Dat wisten jullie van te voren toch ook?

Dat wisten wij ook, en daarbij mijn ouders en ouders van mijn vrouw wil ik niet opzadelen met mijn kinderen. Daar zijn ze niet voor. Ik moet ook altijd gniffelen als opa's en oma's een vaste dag/dagen de kleinkinderen hebben.

Maar om beetje uit te leggen, voor dat wij met kinderen begonnen ben ikzelf gelijk gekapt met mijn 40 urige job op locatie en beginnen te solliciteren voor iets met meer vrijheid en eigen inbreng. Toen dat geregeld was zijn we met de kinderen begonnen. Mijn vrouw heeft een goede functie binnen de zorg, die is al flexibel.

De kinderen kwamen, 3 stuks, en ik heb ze op deze manier nog nooit ergens naartoe hoeven brengen. Geen BSO, geen opvang, niet onze eigen vaders en moeders een verplichting geven.

Er is geen dag voorbij gegaan dat ik of mijn vrouw onze kinderen niet persoonlijk hebben opgehaald en gebracht bij de basisschool. Hier ben ik best trots op, want sta daar 90% van de tijd tussen oudjes.

Dit heeft niks te maken dat ik neerkijk op andere mensen, verre van, vind het knap met beiden fulltime werkend van huis af. Maar dit wilden wij zelf absoluut niet.

Ik vul mijn dag in met werk, de kinderen en zorg voor mijn vrouw. In 2019 is ze getroffen door een infarct en kon niks meer. Na veel revalideren is ze nu weer begonnen met een paar uurtjes per week "werken". Als ze thuis is, ben ik trots op haar en doe ik verder alles. Als ze weer beter kan, kan ze ook in huis meer doen.

Daarnaast hou ik enorm van mijn kids en mis ik hun al als ze savonds in bedje liggen, daarom is het voor mij persoonlijk enorm genieten die extra week. Kijk ik nu al naar uit.

Ik ben actief op dit forum als een of andere domme baggeraar, maar dat is voor mij gewoon even afschakelen. Heb al vaker discussies gehad hier, dat lui denken dat je nooit serieus kan zijn of geen serieus persoon bent als je vaak onzin hier neerpoot.
Leuk voor jou ik heb echt een leuke baan maar reken maar dat jij op je achterste benen gaat staan als mensen met mijn baan ineens zeggen ja hoi ik heb kinderen dus vandaag doen we het anders. Leuk dat jij en je vrouw dat kunnen met werk helaas geldt dat niet voor iedereen. Als iedereen nl dat werk zou doen had je ook een probleem.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:40:20 #126
244125 laziness
pi_202615425
Ik ben zelf erg fan van de website kidsproof.nl

Daar kan je verschillende regio's kiezen. Zij hebben uitjes in de regio, winkels, eettentjes, theater voorstellingen, kinderfestivals etc. Maar dus ook blogs over dingen die je thuis kan doen in de vakantie, rondom feestdagen etc. En nu ook wel zaken die online georganiseerd worden ivm covid.

En als je dus een weekje elders in het land zit kan je gewoon een andere regio selecteren en allerlei leuke adresjes en activiteiten ter plaatse ontdekken.

Opgeven voor de nieuwsbrief en het rolt zo je mailbox in die leuke activiteiten uit en thuis. Sowieso rondom de schoolvakanties.

/disclaimer ik heb geen banden met deze website :7
pi_202615493
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]
Officieel weten ze nog niks zeggen ze bij ons en is de persco de mededeling. De mail volgt daarom morgen is aangegeven.
Gisteren is pas een mail over de Kerstviering uit gegaan, op 22 december. Geen woord over vervroegen of iets anders. Gewoon alsof er niets aan de hand is. Ik vind daar van alles van, maar ja.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:44:08 #128
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202615502
Ik was ook geen oorlogjespelenwapens-fan. Tot ik er een boek over las, en dit verhaal zou echt zo veel beter zijn als ik nu nog wist hoe dat boek heette. :') De strekking was dat jonge kinderen oorlogje etcetera gebruiken in hun zoektocht naar het verschil tussen goed en kwaad, en dat een spel van the good guys vs the bad guys hartstikke goed en gezond is voor de ontwikkeling. Verder ben ik ook geen fan van alles maar buiten de deur houden, mijn jongens zijn echt intens gelukkig als ze elkaar kunnen aanvallen met wapens en gek genoeg heb ik toch niet de indruk dat ze de neiging hebben op te groeien tot terroristen (#wachtmaar)

Dus jullie begrijpen, wij hebben hier allemaal een nerf. Veruit het betere merk als het gaat om dat soort shizzle ook.
pi_202615523
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:26 schreef exode het volgende:
Wij hebben net een mail met aangepast schema gekregen. Komt bij jullie vàst ook.
Hier hebben ze er zelfs rekening mee gehouden dat t ouders op deze korte termijn vast niet lukt de kinderen vanaf de bso al om 17 uur mét hapjes op school te krijgen. Het begint dus een uur later en er wordt aangedrongen toch vooral een simpel alternatief mee te geven voor het bedachte gerecht. Niet stressen werd benadrukt. Het gaat om gezellig en komt goed..
pi_202615538
quote:
Och, van alles wat je in zo'n extra week vakantie kan doen is een huisje boeken denk ik nog het veiligst, lekker in je gezinsbubbel kneuteren.
pi_202615543
quote:

Buiten dat ik het oprecht erg vind wat je vrouw is overkomen, kom je gewoon niet over als empatisch persoon of iemand die zich in een ander kan verplaatsen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:47:57 #132
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202615554
quote:

Eigenlijk gaat het niet over hoe jij je leven inricht, of hoe anderen hun leven inrichten. Het gaat om het (onbedoeld?) veroordelende toontje richting mensen die alles uit de kast halen om hun hoofd boven water te houden en worden afgefakkeld omdat alles 'het gevolg is van eigen keuzes'. Mensen hebben het zwaar, dat mag er zijn.
pi_202615564
Hier is het kerstdiner een kerstontbijt geworden op school, je hoeft alleen voor je eigen kind een feestelijk ontbijtje mee te geven dus dat is prima te doen ^O^ ik stans wel wat sterrerjes uit een blokje kaas, kerstkoekje erbij, miss een koud pannenkoekje ,kersthagelslag ofzo en klaar is klara *O*
pi_202615575
quote:

Ik werkte voor de kinderen 50 tot 60 uur, nu 32 uur en mijn verloofde 24 uur. Zij staat voor de klas dus kan niet zomaar thuisblijven. Ik heb een flexibele werkgever, manager en baan. Maar ja, ik word niet betaald om thuis niets te doen dus het werk gaat door.

Echt fijn dat jij het zo kon regelen en dat het voor jullie werkt en goed uitpakt. Maar jij weet ook dat het deels geluk hebben is. Niet alles is maakbaar.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:51:15 #135
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202615600
@exode, wat heftig van je verloofde zeg! Goed dat ze alles uit de kast gaan halen, hopelijk levert het iets op (als in: dan kan ze aan de slag met de oplossing) :*
pi_202615604
Ik lees dat scholen zelf bepalen of ze vakantie geven aan de kinderen of thuis onderwijs gaan geven. Ik weet al wat de school van verloofde gaat doen....die zijn namelijk al aan het voorbereiden op thuisonderwijs. ;( ;( ;( ;(
Oh ja en noodopvang.

Kortom, hallo, avonduren, vroege ochtenden en weekenden werken.
pi_202615657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:51 schreef exode het volgende:
Ik lees dat scholen zelf bepalen of ze vakantie geven aan de kinderen of thuis onderwijs gaan geven. Ik weet al wat de school van verloofde gaat doen....die zijn namelijk al aan het voorbereiden op thuisonderwijs. ;( ;( ;( ;(
Oh ja en noodopvang.

Kortom, hallo, avonduren, vroege ochtenden en weekenden werken.
En dat in een week waarin normaal gesproken echt niet zoveel spannends meer gebeurd vanwege vlak-voor-de-kerst.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:55:57 #138
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202615664
Ik vind in het algemeen dat de huidige maatschappij erg dweept met MAKE YOUR OWN MAGIC HAPPEN en FOLLOW YOUR INNER VOICE en allemaal van die prachtig irritante dooddoeners waar je alleen iets mee kan als je een trustfund hebt want de meesten van ons moeten gewoon werken om de rekeningen te betalen en mijn ultieme droom van elke wakkere minuut katten bellyrubs geven terwijl we kerstmuziek luisteren levert geen geld op.
pi_202615687
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:55 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind in het algemeen dat de huidige maatschappij erg dweept met MAKE YOUR OWN MAGIC HAPPEN en FOLLOW YOUR INNER VOICE en allemaal van die prachtig irritante dooddoeners waar je alleen iets mee kan als je een trustfund hebt want de meesten van ons moeten gewoon werken om de rekeningen te betalen en mijn ultieme droom van elke wakkere minuut katten bellyrubs geven terwijl we kerstmuziek luisteren levert geen geld op.
Ja! Plus, sommige dingen moeten gewoon gebeuren. Als iedereen zijn droom volgt haalt niemand het vuilnis meer op.
pi_202615724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:55 schreef Nanukerst het volgende:
Precies, ik zou met liefde alleen maar tijdens schooluren werken en zelf mn kind ophalen ect, maar helaas werken mijn partner en ik (ondanks hoogopgeleid) niet in een sector waar het grote geld vloeit of waar je je eigen werktijden kunt indelen.

Dus helaas ook geen kerstmuziek en bellyrubs hier :N
pi_202615727
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja! Plus, sommige dingen moeten gewoon gebeuren. Als iedereen zijn droom volgt haalt niemand het vuilnis meer op.
Ik ben gestopt met de massagepraktijk omdat ik dat niet vond matchen met kinderen en een partner die ziekte etc in principe niet op kan vangen.
Niet dat het nou mijn droombaan was, maar ik was wel reuze trots op mijn eigen goedlopende praktijk. Heb zelfs overwogen iemand aan te nemen meteen als backup maar dat was financieel een te groot risico.
pi_202615742
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Precies, ik zou met liefde alleen maar tijdens schooluren werken en zelf mn kind ophalen ect, maar helaas werken mijn partner en ik (ondanks hoogopgeleid) niet in een sector waar het grote geld vloeit of waar je je eigen werktijden kunt indelen.

Dus helaas ook geen kerstmuziek en bellyrubs hier :N
Ik ook. Maar ik denk dat veel dat niet gaan accepteren.
pi_202615771
quote:

Ik vind het knap hoe je het doet en hoe jullie keuzes gemaakt hebben om zoveel mogelijk thuis te kunnen zijn.

Bij ons passen opa & oma ook alleen op in noodgevallen of voor de leuk, en sinds we thuis werken is er minder bso nodig. Dat vind ik echt een verademing, nooit meer dat gehaast. Wat dat betreft heeft deze crisis ook wel iets positiefs gebracht.

Maar ik vind wel dat je in sommige posts veroordelend overkomt, al zeg je dat je dat niet zo bedoelt. Het is toch wel voor te stellen dat het heel stressvol kan zijn als je beiden wel moet werken, met kleine kinderen om je heen? Als je dat al bijna 2 jaar met tussenpozen moet bolwerken en werkgevers die geen begrip meer hebben? Een dag met ziek kind thuis, prima. Wekenlang je eigen werk combineren met kinderen onderwijs geven en non-stop scheidsrechter spelen, not so much.

Ik had zelf toevallig komende week al vrij genomen. Dat komt nu mooi uit, maar hoop wel dat er afgezien wordt van thuisonderwijs. Kunnen we gewoon samen proberen leuke dingen te doen w/.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202615823
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:32 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels voor volgende week donderdag al een speelhal-date staan met mijn nichtje ^O^
:D

** Adrian4 gaat ook iets plannen
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:11:25 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_202615844
quote:

Nou, ik vind het oprecht heel fijn en tof dat het voor jullie allemaal zo uitgepakt heeft en dat het zo werkt :Y (even los van de gezondheid van je vrouw, dat is natuurlijk enorm klote).

Ik geniet ook (vaak/soms/geregeld) van mijn kinderen. Ik ben graag thuis en ik doe graag leuke dingen met ze.
Wat ik echter niet zo leuk vind is ze om me heen hebben terwijl ik ze geen aandacht kan geven.

Ik heb mijn zaakjes erg goed geregeld: Goede baan, net als man, we hebben goede professionele opvang op de momenten dat wij moeten werken en ze dus niet de aandacht kunnen geven die ze nodig hebben / verdienen. Ik heb de zaakjes op een andere manier geregeld dan jij, dat wel. Want wees eerlijk, zoals jij het hebt geregeld is voor heel veel mensen natuurlijk niet weggelegd. Een huis op 1 salaris :D en zoveel vrije tijd. Prachtig, echt heel gaaf. Maar simpelweg niet realistisch voor elke nederlander met jonge kinderen ;)

Dus wat ik je wil meegeven: tel op dit vlak vooral je zegeningen, maar de keuzes die jij maakt hebben verder niets van doen met hoe andere mensen hun leven inrichten. En maar benadrukken dat je niet weet wat je leest als anderen in de knel komen door deze situatie getuigt imo van een erg beperkt wereldbeeld.

Verder kun je hier prima meeposten, volgens mij ging het ook dikke prima toen het nog over de kadootjes en de nerfguns ging. 't Ging pas mis toen je neerbuigend ging doen naar anderen.
disclaimer
pi_202615856
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:50 schreef SQ het volgende:
Zo, mijn emoties zijn alweer wat getemperd.
Vanavond maar eens een concreet plan maken met mijn echtgenoot.
Hier ook. Ook even met de kinderen om de tafel om een soort schema te maken en verwachtingen te managen.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:12:34 #147
244125 laziness
pi_202615858
Ik ben van 23 december t/m 9 januari vrij. Maar ik zit echt niet te wachten op thuisonderwijs die laatste 3 werkdagen.

Geef die koters gewoon vakantie. Normaal waren ze druk een kerststukje te maken voor het kerstdiner.
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:13:51 #148
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202615874
Ja man, dat hele 'een week extra vakantie terwijl er al achterstanden zijn is niet wenselijk' vind ik complete bullshit. Regel een kerst-achtig iets voor op school en let it go.
pi_202615881
Heel eerlijk: ik denk ook best vaak 'makkelijk' als ik andere mensen hoor over praktische problemen die 'opeens' gebeuren.
Ik ben zelf iemand die in redelijk extreme mate vooruit kijkt en liever alles 3x checkt dan iets over het hoofd ziet.

Ik veroordeel niemand voor hun keuzes, maar verwonder me er soms wel over dat mensen bepaalde dingen niet aan zien komen. Puur omdat ik daar zelf vaak meer mee bezig ben.

Maar een pandemie reken ik daar niet onder, want die zag ik ook niet aankomen :+
Wij hebben zelf de keuze gemaakt om wél allebei te werken en wél gebruik te maken van zowel opa's en oma's die oppassen én van BSO. Juist daardoor hebben wij doorgaans een prima vangnet bij onvoorziene omstandigheden.
Maar als al die opties dan in één klap weg vallen, minder dan een week van te voren, ja dan zitten wij ook wel ff klem ja, vangnet of niet :{w

En ik ben gek op m'n kinderen, maar er is een reden dat zij doorgaans niet bij mij op kantoor zitten en ik niet in hun klas ;)
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:14:53 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202615892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:12 schreef laziness het volgende:
Ik ben van 23 december t/m 9 januari vrij. Maar ik zit echt niet te wachten op thuisonderwijs die laatste 3 werkdagen.

Geef die koters gewoon vakantie. Normaal waren ze druk een kerststukje te maken voor het kerstdiner.
Dit dus (ik heb zelf exact dezelfde vakantie ;))

Ik geloof dat vriend hier al heel pro-actief een logeerpartij bij oma had geregeld voor maandag en dinsdag 'voor het geval dat'. Dus dat komt mooi uit.
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:17:41 #151
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202615925
Kinderen zijn gewoon kleine kutmensen soms, dat mag ook wel gezegd.
pi_202615936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Mocht je er oprecht benieuwd naar zijn waarom mensen over je posts vallen: bijv. het dikgedrukte stukje hierboven. Is gewoon niet nodig.
pi_202616008
Overigens: voor ik zelf kinderen had, begreep ik oprecht niet waarom je je baby/peuter naar de opvang zou brengen als je zelf een vrije dag had. Hier was een ‘wacht maar...’ zeer op zijn plaats _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:26:53 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_202616053
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:24 schreef Phaidra het volgende:
Overigens: voor ik zelf kinderen had, begreep ik oprecht niet waarom je je baby/peuter naar de opvang zou brengen als je zelf een vrije dag had. Hier was een ‘wacht maar...’ zeer op zijn plaats _O-.
Voordat ik kinderen had zag ik thuisblijfmoeders altijd als luie werkschuwe mormels die de halve dag zaten te netflixen ;(
disclaimer
pi_202616057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:17 schreef Nanukerst het volgende:
Ik zei het vanochtend nog, wat zijn het toch egoistische wezens die kinderen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:30:36 #156
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202616101
Hey sfancata ofzoiets, eigenlijk klinkt dat best ok. Dat zijn zo ongeveer de keuzes die ik ook maakte in mijn leven. Huis op 1 salaris (wordt krap, maar kan), minder werken, geen beroep willen (en helaas kunnen) doen op opa's en oma's. Alleen blijft het zo dat ik soms moet werken. Ik heb denkwerk en daar past geen kind naast. En dat betekent dat het bij mij dus niet gaat.

En eigenlijk nog even naast al het andere hè? Ik vind het ook voor mijn kind gewoon stom. En ik vind de manier van beleid voeren stom.

Ik voel trouwens een enorme kloof tussen de anti-verveeltips en mijn dagelijks leven, maar dat ligt ook aan mij. Ik wil eigenlijk soms heel graag in een winterslaap, want man, wat zitten die dagen vol.
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:31:53 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_202616116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:30 schreef Quoi het volgende:
Hey sfancata ofzoiets, eigenlijk klinkt dat best ok. Dat zijn zo ongeveer de keuzes die ik ook maakte in mijn leven. Huis op 1 salaris (wordt krap, maar kan), minder werken, geen beroep willen (en helaas kunnen) doen op opa's en oma's. Alleen blijft het zo dat ik soms moet werken. Ik heb denkwerk en daar past geen kind naast. En dat betekent dat het bij mij dus niet gaat.

En eigenlijk nog even naast al het andere hè? Ik vind het ook voor mijn kind gewoon stom. En ik vind de manier van beleid voeren stom.

Ik voel trouwens een enorme kloof tussen de anti-verveeltips en mijn dagelijks leven, maar dat ligt ook aan mij. Ik wil eigenlijk soms heel graag in een winterslaap, want man, wat zitten die dagen vol.
Ooohh ja, gewoon oprollen in een grot onder een stapel kleden en er twee weken blijven liggen. In stilte. O+
disclaimer
pi_202616131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:30 schreef Quoi het volgende:

ik zei dat laatst tegen mijn man. Het allerliefste in de hele wereld zou ik nu gewoon 2 dagen op de bank willen liggen netflixen. Niet meer, niet minder. Ok, wat lekker eten erbij. Ik kan me niet herinneren wanneer ik een dag voor mezelf gehad heb. Zonder 'mama, ik heb gepoept', 'mama, hij sloeg me in m'n oog', 'mama, ik heb nieuwe batterijen nodig', 'mama, ik heb honger, dorst, lust ik niet'....etc.
pi_202616176
Het leven is niet maakbaar. Dat ik thuis ben is door omstandigheden zo gelopen en was vooraf helemaal niet de bedoeling. Pakt in geval van de coronacrisis goed uit maar op andere vlakken soms iets minder. Hoe je je leven ook inricht er zijn altijd risico's.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Voordat ik kinderen had zag ik thuisblijfmoeders altijd als luie werkschuwe mormels die de halve dag zaten te netflixen ;(
Netflixen lukte mij het eerste jaar anders nog prima (Inmiddels niet meer).
Maar voor kinderen zorgen + thuiswerken is toch echt wel next level. Dat zijn gewoon 2 banen tegelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:12 schreef laziness het volgende:
Normaal waren ze druk een kerststukje te maken voor het kerstdiner.
Zul je zien dat ze zoiets gaan bedenken als thuiswerkopdracht
pi_202616178
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Zonder 'mama, ik heb gepoept', 'mama, hij sloeg me in m'n oog', 'mama, ik heb nieuwe batterijen nodig', 'mama, ik heb honger, dorst, lust ik niet'....etc.
Fok & herkenbaarheid _O_ O+

Ik heb wel eens getracht een verbod in te stellen hier thuis op het woord 'mama', gewoon omdat ik het na 368x beu was... :{w

Oudste begon me toen bij m'n voornaam te noemen en de jongste begon gewoon aan m'n broekspijpen te trekken. Vervolgens kwam papa binnen en vervielen ze beiden in "Papa, wil je voor mij aan mama vragen of...?"

dinsdag 14 december 2021 @ 16:38:12 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202616186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit is wel hoe ik ben, overigens O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:39:36 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_202616196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:37 schreef Elleska het volgende:
Het leven is niet maakbaar. Dat ik thuis ben is door omstandigheden zo gelopen en was vooraf helemaal niet de bedoeling. Pakt in geval van de coronacrisis goed uit maar op andere vlakken soms iets minder. Hoe je je leven ook inricht er zijn altijd risico's.
[..]
Netflixen lukte mij het eerste jaar anders nog prima (Inmiddels niet meer).
Maar voor kinderen zorgen + thuiswerken is toch echt wel next level. Dat zijn gewoon 2 banen tegelijk.
[..]
Zul je zien dat ze zoiets gaan bedenken als thuiswerkopdracht
Oh ja het eerste jaar heb ik me suf genetflixt op mijn vrije dagen met mijn baby aan de borst. O+

MAAR DAN!!!
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:41:38 #163
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202616221
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh ja het eerste jaar heb ik me suf genetflixt op mijn vrije dagen met mijn baby aan de borst. O+

MAAR DAN!!!
Ik had bij de oudste nog geen netflix. Eeuwig zonde. Nog steeds spijt van deze gemiste kans -O- :'(
pi_202616296
Als je weekenden wil Netflixen raad ik een scheiding aan ^O^ :+
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:50:12 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_202616331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:47 schreef Clubsoda het volgende:
Oh man ja. En dan wel 50% co-ouderschap _O_ en nooit meer seks hoeven _O_ gewoon de helft van je tijd in een lelijke pyjama op de bank vegeteren met chips _O_

Maar ja, die downsides he :')
disclaimer
pi_202616339
Whut, nooit meer seks?! :D
pi_202616362
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:37 schreef twist02 het volgende:

[..]
Fok & herkenbaarheid _O_ O+

Ik heb wel eens getracht een verbod in te stellen hier thuis op het woord 'mama', gewoon omdat ik het na 368x beu was... :{w

Oudste begon me toen bij m'n voornaam te noemen en de jongste begon gewoon aan m'n broekspijpen te trekken. Vervolgens kwam papa binnen en vervielen ze beiden in "Papa, wil je voor mij aan mama vragen of...?"

Hihi, ja. Niet gewoon “mama”, maar “MAMAAAAAA”
Of “mama mama mama mama mama mama mama … mama mama”

Mijn tante Maria paste vroeger op ons en op een gegeven moment zei ze: “ik heet nu Toosje”
Ik snap nu waar het vandaan kwam :P

En ik weet ook wat een thouch-out is nu
pi_202616396
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh man ja. En dan wel 50% co-ouderschap _O_ en nooit meer seks hoeven _O_ gewoon de helft van je tijd in een lelijke pyjama op de bank vegeteren met chips _O_

Maar ja, die downsides he :')
Zo ongeveer ja :P behalve de seks dan, want ik heb wel gewoon een relaaasie. En die kinderloze tijd besteed ik, naast Netflixen, toch ook te vaak aan extra werken of klussen in huis ofzo ;(
  dinsdag 14 december 2021 @ 16:55:59 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_202616430
mijn zoon begint ook 98% van alle zinnen met "Mama?, "
En wat mijn kinderen echt heel vaak zeggen is "Mama, ik wil bij jou!" Niet op een vrolijke toon, maar op zo'n zeiktoon, met bijpassende hanglip.
disclaimer
pi_202616460
De keuzes die ik maakte toen wij kinderen kregen waren sowieso ook niet gebaseerd op een mogelijke pandemie met lockdowns.
Mijn vangnet van BSO, oma en beiden niet fulltime werken werkt echt perfect, nooit problemen.

En eerlijk, dat heeft niemand gedaan. Dat het toevallig net wel fijn voor iemand uitpakt is echt prachtig, maar geen speciale vooruitziende blik. Gewoon puur toeval.
Laten we niet doen alsof je met z’n tweeën bent gaan zitten: wat nu als er een pandemie komt en de kinderen ineens toch niet naar school gaan? Wat doen we dan?

Ik ben trouwens maar wat blij dat mijn ouders een vaste oppasdag hebben. Mijn moeder was echt in shock dat er continuerooster zou komen en daardoor de oppasdag korter werd. Gelukkig is het op woensdag tot 12.30 en hebben ze nog een hele middag.
En voor mijn blinde vader is het helemaal fijn, die gaat niet in het weekend spannende dingen doen met de jongens, maar is toch iedere week met ze bezig nu O+
pi_202616483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:47 schreef Clubsoda het volgende:
Scheiding en co-ouderschap was toevallig vannacht mijn nachtmerrie. Dat ging niet de over weekenden Netflixen maar 1 groot drama met uiteindelijk kinderontvoering enzo. Zo leuk joh die zwangerschapshormonen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:00:52 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202616516
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Overigens wel helemaal terecht om dit kut te vinden :*.
Behalve dat het een user is die wel vaker her en der loopt te trollen, dus ik snap de irritatie wel.
Komt hier binnen, begint vrijwel direct te roepen dat het allemaal zo leuk is en snapt niet dat er ouders zijn die dat anders zien.

Van een reguliere user zou ik dat al minder vinden, maar van zo'n trollende user die net een dag binnen is helemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 14-12-2021 17:08:06 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202616568
Gelukkig zegt Zielie tegen alles “papa” op dit moment. Dat compenseert enigszins tegen de “mama’s” van U.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:07:11 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202616628
Tegelijkertijd realiseer ik me ook in een enorm luxe positie te zitten doordat ik ten eerste wel de tijd heb mijn kind op te vangen, ten tweede de ruimte daar ook goed voor heb, het ten derde een kind is dat prima thuis kan zijn zonder a. achterstand op school op te lopen en b. zonder iedereen hoorndol te maken als er even aandacht aan iets anders, zoals werk, besteed moet worden.

Ik ben dan ook van net voor de stufi-generatie, vrouwen van na 1968 worden ook door de overheid vooral geacht te blijven werken als er kinderen zijn, dat is waarom de overheid in hun opleiding geïnvesteerd heeft met de stufi.

Anyhow, dat er geen ouder meer thuis is om de kinderen op te vangen als er onverwachts geen school is is de nieuwe standaard, gezinnen waar dat wel zo is hebben het over het algemeen bovengemiddeld goed, of juist erg slecht (bijstand) en die laatste groep kinderen is sowieso al niet te benijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202616655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:59 schreef Elleska het volgende:

[..]
Scheiding en co-ouderschap was toevallig vannacht mijn nachtmerrie. Dat ging niet de over weekenden Netflixen maar 1 groot drama met uiteindelijk kinderontvoering enzo. Zo leuk joh die zwangerschapshormonen.
Wat een nare droom ;( Maar ja, bij de downsides hoort zeker ook het verdragen van dergelijke onzekerheden.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:09:46 #176
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202616692
Ohh dat gemama! Ik dacht vroeger dat het iets van jongere kinderen was, maar op je 13de blijf je blijkbaar de neiging hebben bij alles je mammie te roepen :')

Ik heb serieus de jongens wel eens vol bombarie naar beneden geroepen omdat ik ze iets bijzonders wilde laten zien. Man zat nietsvermoedend thuis te werken, heb ik op z'n Freek Vonks een overenthousiaste monoloog gehouden over 'dit bijzondere exemplaar dat PAPA genoemd wordt met vrijwel ALLE skills die een moeder ook heeft' (elke moeder weet dat dit gelogen is maar ik wil niet dat mijn kinderen dat al ontdekken).

Heeft geen fuck geholpen natuurlijk.
pi_202616725
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Behalve dat het een user is die wel vaker her en der loopt te trollen, dus ik snap de irritatie wel.
Komt hier binnen, begint vrijwel direct te roepen dat het allemaal zo leuk is en snapt niet dat er ouders zijn die dat anders zien.

Van een reguliere user zou ik dat al minder vinden, maar van zo'n trollende user die net een dag binnen is helemaal.
Hij heeft inmiddels een streepje door z'n naam ;)
pi_202616837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:09 schreef Nanukerst het volgende:
Ohh dat gemama! Ik dacht vroeger dat het iets van jongere kinderen was, maar op je 13de blijf je blijkbaar de neiging hebben bij alles je mammie te roepen :')

Ik heb serieus de jongens wel eens vol bombarie naar beneden geroepen omdat ik ze iets bijzonders wilde laten zien. Man zat nietsvermoedend thuis te werken, heb ik op z'n Freek Vonks een overenthousiaste monoloog gehouden over 'dit bijzondere exemplaar dat PAPA genoemd wordt met vrijwel ALLE skills die een moeder ook heeft' (elke moeder weet dat dit gelogen is maar ik wil niet dat mijn kinderen dat al ontdekken).

Heeft geen fuck geholpen natuurlijk.
_O-

Ik smeek wel eens of niet IEDERE ZIN die aan mij gericht wordt met mama hoeft te beginnen. Je kunt ook beginnen met praten, ik luister heus wel.

'Ja, is goed, ik zal er op letten. (...) Mama! Wat ik zeggen wilde: ' :')
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:17:29 #179
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202616859
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
_O-

Ik smeek wel eens of niet IEDERE ZIN die aan mij gericht wordt met mama hoeft te beginnen. Je kunt ook beginnen met praten, ik luister heus wel.

Ja dit ook! Zelfs in een gesprek al he?! WAAROM :'(!
pi_202616863
Overdag hoor ik 'ju-huf' en 's avonds 'ma-ma'. Meestal gaat dat prima, maar soms heb ik het wel even gehad inderdaad :')
Stom beroep gekozen :P
Al vraag ik me wel af wat mijn werkgever gaat besluiten voor komende week. Zal er ook aan liggen hoeveel ruimte scholen krijgen om zelf beslissingen te maken.
pi_202616963
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:17 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ja dit ook! Zelfs in een gesprek al he?! WAAROM :'(!
EXACT! Ja vriend, dit was al een dialoog, waarom?! Ik had hier zondag een zenuwinzinking door, ook omdat ik al een paar dagen 'mamsie' gevolgd door een commando was }:| Die boodschap kwam over en hij heeft zich aangepast ^O^

...

Nu hoor ik: 'doe ik het zo goed, mama? Dit is fijner, hè mama? Wil je dan nu even naar mijn knutselwerk kijken, mama?' :') O+
pi_202616973
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
_O-

En ik dacht serieus dat mijn exemplaar uniek was door elke zin met mama te beginnen. Zitten we met z'n 2'en in de auto. Ik 'tegen wie anders zou je kunenn praten, denk je dat ik niet luister als je praat?'. 'nee, je luistert altijd goed'. Dan hoef je ook niet met mama je zin te beginnen. 'Ja, ok, is goed. .....'. 'mama, weet je nog toen.....' :X
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:25:43 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_202616986
Mijne eindigt nu ook wel 50% van zijn zinnen met "mama", als in "Stop hou op mama!!"
;(
disclaimer
pi_202617002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
En ik dacht serieus dat mijn exemplaar uniek was door elke zin met mama te beginnen.
Nee hoor, universeel dit volgens mij. Ik ben wel liever 'mama' dan 'maarmama' of 'NEEMAMA' trouwens :+
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:26:57 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_202617005
(nee, niet terwijl ik 'm afransel, maar wel als ik vraag zijn pyjama uit te trekken, aan tafel te blijven zitten, zijn tablet uit te zetten, zijn bord op 't aanrecht te zetten, de wc door te trekken, etc... :'))

STOP HOU OP! STOMMEMAMA!!!
disclaimer
pi_202617031
Mamaaaaaaaaa
Ja?
Nee de andere mama!
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:31:29 #187
176471 oh-oh
pi_202617068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:17 schreef Nanukerst het volgende:
Ik zeg dit al jaren maar het valt zelden in goede aarde moet ik zeggen.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:33:12 #188
176471 oh-oh
pi_202617091
Ok, schijnbaar mag je geen seks als je niet getrouwd bent.
Ik snap er geen biet meer van _O-
( Groucho Marx )
pi_202617097
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
En ik dacht serieus dat mijn exemplaar uniek was door elke zin met mama te beginnen. Zitten we met z'n 2'en in de auto. Ik 'tegen wie anders zou je kunenn praten, denk je dat ik niet luister als je praat?'. 'nee, je luistert altijd goed'. Dan hoef je ook niet met mama je zin te beginnen. 'Ja, ok, is goed. .....'. 'mama, weet je nog toen.....' :X
Oh, je editte nog. Maar precies dit ja! Zo boeiend hoe dat in die hoofden werkt.
pi_202617098
Ik heb geen last van dat gemama.
Ik ben een mem!
pi_202617108
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:33 schreef oh-oh het volgende:
Nee, dat zegt ze niet. Als je single bent hóef je geen seks ;)
pi_202617118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:33 schreef oh-oh het volgende:
Geen sex voor het huwelijk!
Daarom is het extra balen dat wij nog steeds niet getrouwd zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:35:40 #193
176471 oh-oh
pi_202617131
Oh maar dan mag het wel met getrouwde mannen toch?
I'm good , pfiew!
( Groucho Marx )
pi_202617141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef exode het volgende:

[..]
Geen sex voor het huwelijk!
Daarom is het extra balen dat wij nog steeds niet getrouwd zijn.
Ja, en dan heb je drie keer seks en dan komt de lesbian bed death ;(
pi_202617147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:35 schreef oh-oh het volgende:
Oh maar dan mag het wel met getrouwde mannen toch?
I'm good , pfiew!
Jazeker, minstens 1 van de 2 moet getrouwd zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:37:06 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_202617150
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, dat zegt ze niet. Als je single bent hóef je geen seks ;)
Precies. Gewoon lekker uitdijen in je lelijke onesie met een zak chips *O*
disclaimer
pi_202617158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, en dan heb je drie keer seks en dan komt de lesbian bed death ;(
3 keer?!
Ja hallo, dat is echt vaak he. Ik was al blij dat we kinderen kregen zonder sex.
Ik spreek mezelf wel echt tegen he.

Nog een uur dan bonjour ik de kinderen op bed. Ik volg al snel denk ik.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 december 2021 @ 17:42:53 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202617212
Grappig dit, ik vraag hier aan dochterlief regelmatig om eerst even contact te maken voordat ze begint te ratelen. Voordat ik door heb dat ze het tegen mij heeft heb ik de eerste helft gemist :P

Ik heb wel een collega die in elke tweede zin mijn naam zegt. Heeft hij tijdens zijn studie geleerd ofzo, dat het betrokkenheid weergeeft… ik word er vooral kriegel van, na 45 jaar weet ik echt wel hoe ik heet :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 december 2021 @ 17:43:40 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202617219
Ow jullie hadden het alweer over seks :+
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:44:17 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_202617231
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:42 schreef Sjeen het volgende:
Grappig dit, ik vraag hier aan dochterlief regelmatig om eerst even contact te maken voordat ze begint te ratelen. Voordat ik door heb dat ze het tegen mij heeft heb ik de eerste helft gemist :P
Wacht ze dan wel even tot je iets terugzegt? Want hier is het gewoon "Mamaratelblablablablablargh" :')
quote:
Ik heb wel een collega die in elke tweede zin mijn naam zegt. Heeft hij tijdens zijn studie geleerd ofzo, dat het betrokkenheid weergeeft… ik word er vooral kriegel van, na 45 jaar weet ik echt wel hoe ik heet :')
Oh daar zou ik ook jeuk van krijgen :X
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:46:57 #201
176471 oh-oh
pi_202617269
Oeh mijn neefje heeft ook zo een fase gehad, altijd je aantikken en dan drie keer je naam noemen en dan beginnen aan zijn lulverhaal. Mateloos irritant.
Ik hoorde van de week dat de oudste twee daten en verkering hebben en weet ik wat, ik kreeg echt een complete error :+ Maar goed, bijna 17 en bijna 15. Mijn moeder was toen al met mijn vader :'(
( Groucho Marx )
pi_202617290
Ik las seks, dan moet ik even gepost hebben natuurlijk. O+ :9 :9~
pi_202617293
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:43 schreef Sjeen het volgende:
Ow jullie hadden het alweer over seks :+
_O-

Ik vind het ook wel leuk dat U. iedere zin begint met “mama”, tenzij 1000 keer achter elkaar.

Ik vind het ook leuk dat hij tegenwoordig Nederlands met mij en Turks met zijn papa spreekt. En dat terwijl we vanaf dag 1 beide talen door elkaar hebben gesproken. En wanneer hij Turks tegen mij spreekt, noemt hij me ook “mama” in het Turks. Het zit er echt gewoon ingeprogrammeerd om iedere zin zo te beginnen. :+
pi_202617298
Het feit dat ik nu vooral denk “Mnoh dat klinkt wel gezellig O+” zegt veel over hoe hard ik rammel. _O-

Ik verwacht over een paar jaar terug te komen op deze gedachtegang en realiseer me dat elke ‘wacht maar’ hier hoogstwaarschijnlijk terecht gaat zijn. :D
pi_202617503
Ik had een collega die niet alleen steeds je naam zei in elk gesprek maar ook 'ik hoor wat je zegt'.
Helaas mag je collega's niet meppen binnen ons bedrijf.
pi_202617541
Mijn zoon past mama/papa aan naar gelang het soort hulp dat hij nodig heeft, in de ochtend/nacht vanuit bed of als hij snel.iets wil is het steevast papa (ik ben hoogzwanger een stuk minder snel ter plaatse :') )

Alle andere vragen zijn mama, incl. Uberschattige " mag ik lekker bij je zitten mama, samen onder mijn dekentje?" O+
  dinsdag 14 december 2021 @ 18:10:37 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_202617582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:49 schreef Vaiana het volgende:
Het feit dat ik nu vooral denk “Mnoh dat klinkt wel gezellig O+” zegt veel over hoe hard ik rammel. _O-

Ik verwacht over een paar jaar terug te komen op deze gedachtegang en realiseer me dat elke ‘wacht maar’ hier hoogstwaarschijnlijk terecht gaat zijn. :D
Mijn dochter is nu als een hikkende misthoorn tekeer aan het gaan omdat ze tussen thuiskomen en eten (15 minuten) geen tablet mag kijken wegens idioot brutaal gedoe op de terugweg.
Maar je krijgt er zo veel voor terug O+
disclaimer
pi_202617866
quote:

Ook dan zijn we er voor je hier hoor ;) mag je hier heerlijk tegen ons allemaal tekeer gaan hoe irritant kinderen eigenlijk zijn.
pi_202617909
quote:
Nog een half uur denk ik en dan wordt het ineens twee keer zo duur..
pi_202617954
Ik vind al die herkenbaarheid hier zo fijn :') O+
pi_202617974
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:34 schreef SQ het volgende:

[..]
Van mij wel, maar hier is zojuist een antiwapenbolwerk opgerold, dus ik ben wat voorzichtig met mijn stellingen!
Stiekem samen schieten in een donker hoekje?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202618020
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:10 schreef SQ het volgende:

[..]
Mijn dochter is nu als een hikkende misthoorn tekeer aan het gaan omdat ze tussen thuiskomen en eten (15 minuten) geen tablet mag kijken wegens idioot brutaal gedoe op de terugweg.
_O- _O-

Zo mooi beeldend verwoord ook! :D
pi_202618024
quote:

[..]
Pubers....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 14 december 2021 @ 18:49:56 #214
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202618150
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:41 schreef Vicky het volgende:

[..]
Pubers....
pi_202618345
Zitten jullie allemaal al voor de tv met popcorn? :Y)
pi_202618435
Mijn kleuter heeft net aan tafel alles bij elkaar gehuild, geschreeuwd en gemopperd omdat hij het eten HEEL vies vond. En hij wou geen, of toch wel, maar toch ook weer geen vlees.
En nu zit hij op zijn allergezelligst keuvelend zijn bord leeg te eten.

En dit gewoon iedere dag }:|
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:02:43 #217
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202618449
Altijd spannend of het Mark is of Hugo die het eerst over de finish komt.
pi_202618459
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik lees het zo wel, als ik ben voorbereid, met wijn, een dekentje en een goed boek als troost :')
pi_202618531
Heb te doen met de horeca, weer de pineut tijdens de kerstdagen, hopelijk haalt iedereen massaal dinerboxen voor het kerstdiner O+
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:06:02 #220
176471 oh-oh
pi_202618537
Ik ben nu klaar met werken, ik ga lekker even een uurtje lopen! Ik hoor het wel straks.
( Groucho Marx )
pi_202618737
Geen afstandsonderwijs volgende week *O*
pi_202618750
quote:

[..]
Hoofdpijn, grijze haren, hartkloppingen, tranen en schreeuw partijen. :')
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:15:18 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202618838
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Geen afstandsonderwijs volgende week *O*
*O* jippie! Daar had ik namelijk écht geen zin in.
KuikenGuppy
pi_202618984
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:49 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ze zijn ook wel lief hoor..
Maar soms :X
Alleen zo irritant dat ze niks opruimen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:12 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoofdpijn, grijze haren, hartkloppingen, tranen en schreeuw partijen. :')
Zoiets ja.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202619567
Kinderen liggen op bed, ze slapen nog niet. De 1 is verdrietig omdat ie denkt dat zijn moeder doodgaat en de ander is aan het keten met haar 100 knuffels in bed.

En ik?
Ik ga werken.
Zo tussen het 100x naar boven gaan door dan.
pi_202619711
“Vanwege de kalender zouden de kinderen tot 24 december naar school hebben gemoeten om de dag erna aan te schuiven aan het Kerstdiner bij de grootouders.” zegt Rutte. “We sluiten de scholen, om dit te voorkomen.”

En mijn ruim 3,5 jarige mag gewoon t/m de 24e covid krijgen op het kinderdagverblijf om dat vervolgens een dag later wel te verspreiden tijdens het Kerstdiner.
8)7
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:49:21 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_202619956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:41 schreef Malteser het volgende:
“Vanwege de kalender zouden de kinderen tot 24 december naar school hebben gemoeten om de dag erna aan te schuiven aan het Kerstdiner bij de grootouders.” zegt Rutte. “We sluiten de scholen, om dit te voorkomen.”

En mijn ruim 3,5 jarige mag gewoon t/m de 24e covid krijgen op het kinderdagverblijf om dat vervolgens een dag later wel te verspreiden tijdens het Kerstdiner.
8)7
Krom he?
Plus al die honderduizenden kinderen die de komende week bij opa en oma gedumpt worden O+
disclaimer
pi_202619990
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 22:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Leandra Recept voor de kip? :9
In 2 kwartier zelfs..

Hier het recept :

https://ashleywillems.nl/pindakip-uit-de-slowcooker-super-lekker/

2 maal Poultry in de crockpot express / instantpot dus 2 maal 15 minuten
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 december 2021 @ 19:51:39 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202620027
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
met port 8-)
pi_202620135
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Krom he?
Plus al die honderduizenden kinderen die de komende week bij opa en oma gedumpt worden O+
Ja, maar dat geldt natuurlijk voor heel veel kinderen niet.
Of genoeg kinderen die na schooltijd al naar opa en oma gingen dus die zullen het nu ook niet op school verspreiden.
pi_202620175
quote:

[..]
Krom he?
Hoho ;) dat mag niet van Rutte hè.
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:00:56 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_202620304
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Hoho ;) dat mag niet van Rutte hè.
Nee, dat is zo. 🥲
disclaimer
pi_202620355
Opa en oma moeten nee zeggen.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:05:32 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202620442
Begrijp ik nou dat de kinderen maandag nog naar school moeten?
KuikenGuppy
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:06:28 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_202620473
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:05 schreef Burdie het volgende:
Nee, de school mág open als ze dat nodig achten. 🥲
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:07:13 #236
244125 laziness
pi_202620493
@oh-oh, vandaag wat meer gelezen over de booster prik. Korte samenvatting.

Hoe meer prikken hoe langer je immuunsysteem het in zijn geheugen blijft houden dus zou in theorie de tijd tussen prikken steeds groter moeten worden.
Met elke prik worden de antilichamen in het systeem knapper en geavanceerder. Een booster zorgt er voor dat er antilichamen worden getriggerd die zich steviger aan het virus binden. En doordat ze steviger aan dat virus vast zitten kan een omikron mutatie minder makkelijk het virus los wrikken van je antilichamen en daarmee als nog je ziek maken.
De booster triggert het immuunsysteem om een breder repertoire op te bouwen, nieuwe manieren te vinden om het virus aan te vallen. De kwaliteit en hoeveelheid antilichamen en t-cellen gaat omhoog van een booster prik. Elke nieuwe variant krijgt hierdoor minder voet aan de grond in je lichaam. En dat komt overeen met wat ik van de week zei. Minder kans op een mutatie op deze manier.
De protectie voor een omikron infectie is na een booster 75%.
pi_202620697
Volgens Rutte hoeven kinderen alleen weggehouden te worden bij 70+ers hoor ik hem net zeggen.
Dat zijn bij ons de overgrootouders en niet opa&oma.

ik vind de persconferentie vooral verwarrend en totaal geen duidelijkheid geven.
pi_202620702
Scholen worden geacht volgende week over te gaan op onderwijs op afstand, maar verplicht is dat niet.

Dat polderen in Nederland is wel echt tot het ultieme verheven he?! De scholen hebben eerder vakantie, maar toch eigenlijk niet, of wel, of toch niet. Eej kijk maar.
Op afstand Kerststukjes maken, de klas opruimen, nog wat halve lesjes draaien.

B krijgt iig geen les volgende week (wat zijn school ook beslist) en ik hoop de klas van verloofde ook niet.
pi_202620736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:07 schreef laziness het volgende:
@:oh-oh, vandaag wat meer gelezen over de booster prik. Korte samenvatting.

Hoe meer prikken hoe langer je immuunsysteem het in zijn geheugen blijft houden dus zou in theorie de tijd tussen prikken steeds groter moeten worden.
Met elke prik worden de antilichamen in het systeem knapper en geavanceerder. Een booster zorgt er voor dat er antilichamen worden getriggerd die zich steviger aan het virus binden. En doordat ze steviger aan dat virus vast zitten kan een omikron mutatie minder makkelijk het virus los wrikken van je antilichamen en daarmee als nog je ziek maken.
De booster triggert het immuunsysteem om een breder repertoire op te bouwen, nieuwe manieren te vinden om het virus aan te vallen. De kwaliteit en hoeveelheid antilichamen en t-cellen gaat omhoog van een booster prik. Elke nieuwe variant krijgt hierdoor minder voet aan de grond in je lichaam. En dat komt overeen met wat ik van de week zei. Minder kans op een mutatie op deze manier.
De protectie voor een omikron infectie is na een booster 75%.
En werkt het dan ook zo dat met elke nieuwe mutatie een booster nodig is? Of is een combinatie van een aantal vaccinaties genoeg om uiteindelijk voldoende weerstand te bieden tegen weer iets nieuws?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 december 2021 @ 20:26:42 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202621059
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:05 schreef Burdie het volgende:
Mocht school bij jullie open zijn, dan hebben de kinderen toch gewoon een snotneus? #denken in oplossingen
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:28:15 #241
244125 laziness
pi_202621097
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
En werkt het dan ook zo dat met elke nieuwe mutatie een booster nodig is? Of is een combinatie van een aantal vaccinaties genoeg om uiteindelijk voldoende weerstand te bieden tegen weer iets nieuws?
Dat laatste is het idee en een kleine studie laat ook zien dat het voor omikron ook zo werkt, dat de protectie omhoog gaat. Je immuunsysteem wordt slimmer. Ze zeggen ook bescherming voor uberhaupt symptomen (niet alleen hospitalisatie) gaat omhoog met die booster.
Of het in de praktijk ook echt zo uitpakt met een nieuwe variant is natuurlijk altijd afwachten :+
pi_202621335
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:13 schreef Elleska het volgende:
Volgens Rutte hoeven kinderen alleen weggehouden te worden bij 70+ers hoor ik hem net zeggen.

ik vind de persconferentie vooral verwarrend en totaal geen duidelijkheid geven.
Zondag mochten ze dus nog naar mijn moeder, sinds gister dan niet meer. Ze is gister 70 geworden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202621432
quote:

[..]
Krom he?
Oma past dinsdag en vrijdag op. Anders kan ik niet werken én kan ik mijn booster niet halen :')
pi_202621484
Het is wel mooi met 'niet naar opa en oma'. Kind is voorlopig nog wel immuun en opa en oma's zijn geboosterd. Het is een beetje een spagaat hè: de zorg moet doorgaan (dus dan moet ik werken), niet naar opa en oma en zo min mogelijk naar de noodpvang. Tja 8)7
pi_202621869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:41 schreef Malteser het volgende:

8)7
Zo onhandig ook dat die kalender opeens anderhalve week van tevoren nog aangepast is, waardoor ze dit niet eerder konden voorzien. |:(
pi_202622286
En dan gaan ze wellicht ook weer lekker thuis van start na de vakantie. Hopelijk kondigen ze dat een beetje langer van te voren aan. Dolle boel.
Met een meidenkwartet
pi_202622292
Even heel iets anders. Ik zit me te bedenken dat als ik dan toch niet zo snel (weer) zwanger word als dat ik zou willen, ik dat dan beter kan proberen te benutten. Wat zijn nou dingen die jullie (meer) hadden willen doen voordat jullie zwanger werden? Bier drinken komt al goed dit weekend, en ik zoek wel een beetje dingen die ik kan doen zonder weken vakantie en reizen naar het buitenland enzo. Bankhangen en netflixen enzo doe ik al heel veel, dus hoeven niet meer getipt te worden. :P
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:31:17 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_202622336
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:27 schreef Vaiana het volgende:
Even heel iets anders. Ik zit me te bedenken dat als ik dan toch niet zo snel (weer) zwanger word als dat ik zou willen, ik dat dan beter kan proberen te benutten. Wat zijn nou dingen die jullie (meer) hadden willen doen voordat jullie zwanger werden? Bier drinken komt al goed dit weekend, en ik zoek wel een beetje dingen die ik kan doen zonder weken vakantie en reizen naar het buitenland enzo. Bankhangen en netflixen enzo doe ik al heel veel, dus hoeven niet meer getipt te worden. :P
Je kunt als je zwanger wordt bijna alles, behalve bier drinken, dus daar zou ik me niet zo druk over maken. De point of no return komt vaak pas na de geboorte :P
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:31:23 #249
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202622338
Ok dan, weghouden van 70+ ers. Dan zal ik mijn vader vragen om het huis te verlaten, zodat mijn moeder wel kan oppassen (ofzo...).

Maar goed maandag en dinsdag gaan ze logeren bij (andere, 70- ;)) opa en oma, net bevestigd. Dus in geval van school zijn ze verkouden, en in geval van thuisonderwijs valt de WiFi bij oma uit. Helaas pindakaas, dan moeten ze uit nood maar gaan spelen in het bos met oma, wat vervelend nou.
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:33:32 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_202622384
En zo wordt wederom de maatregel nutteloos en is alleen een handjevol mensen met een baan en zonder (nood)opvang weer de sjaak ;(

(Ik begrijp echt volledig dat iedereen zijn kind ergens heen brengt hoor. Maar dan kunnen ook de scholen wel gewoon open :'))
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:35:48 #251
244125 laziness
pi_202622410
Met stip op één, genieten van de stilte.

Love him maar hij ouwehoert de hele dag door.
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:38:13 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202622447
O, ik snap heel goed dat dit niet de bedoeling is hoor, maar ja, iets met cruciaal beroep/ zelf voor de klas moeten staan/ vriend die ook geen vrij kan nemen de hele week.

Ik ben al lang blij dat ik geen gebruik hoef te maken van de noodopvang volgende week. Vriend maakt zijn laatste vrije dagen op op woensdag en vrijdag, en dan is de puzzel weer rond.

Dus... nu vooral succes/sterkte voor een ieder om het weer geregeld te krijgen op korte termijn , t is gewoon k@#$%%
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:38:59 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_202622467
Ik zeg ook, ik snap het. Daarom moeten de scholen ook gewoon open.
disclaimer
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:40:07 #254
244125 laziness
pi_202622484
Volgens mij ligt de piek wel heel erg hoog bij de wat grotere kinderen toch? Denk dat die in verhouding minder snel bij opa en oma terecht komen aankomende week.
Ik kan de mijne gewoon prima thuis hebben terwijl ik werk.
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:44:35 #255
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202622559
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202622566
@Vaiana slaap uit. Dat is het enige dat ik echt mis.

Wij hebben nauwelijks 70 plus meer in de familie. Alleen mijn oudtante is in de tachtig en daar kom ik bijna nooit. Ik hoorde wel dat ze zich verveeld. Ze heeft tot aan corona altijd een bruisend sociaal leven gehad. -O-
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:49:01 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202622630
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:13 schreef Elleska het volgende:

Oh gelukkig, dan mag mijn kleinzoon hier nog wel komen, maar mag mijn 11-jarige niet naar mijn vader..... nou maar hopen dat mijn vader niet hier komt terwijl mijn kleinzoon er ook is, dan zijn we helemaal in overtreding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202622658
quote:
Mama, waarom huil je?” _O- !
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:51:01 #259
244125 laziness
pi_202622667
quote:
Hulde aan de ouder die nog de humor heeft na 22 maanden covid om dit in elkaar te draaien ipv in een hoekje te zitten wiegen.
pi_202622668
Peuter wilde toch nog even zeggen dat hij niet wil dat ik corona krijg. Mijn antwoord dat we het allemaal wel een keer gaan krijgen was niet zo doordacht. :D

Ik heb hem maar gerustgesteld dat hij er waarschijnlijk alleen verkouden van wordt, al is dat ook niet leuk.
En dat alleen heel oude of zwakkere mensen er echt ziek van worden. "Hoe oud ben jij mama? En papa? En ik ben nog heel jong he? " O+
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:51:58 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202622681
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:13 schreef exode het volgende:
Scholen worden geacht volgende week over te gaan op onderwijs op afstand, maar verplicht is dat niet.

Dat polderen in Nederland is wel echt tot het ultieme verheven he?! De scholen hebben eerder vakantie, maar toch eigenlijk niet, of wel, of toch niet. Eej kijk maar.
Op afstand Kerststukjes maken, de klas opruimen, nog wat halve lesjes draaien.

B krijgt iig geen les volgende week (wat zijn school ook beslist) en ik hoop de klas van verloofde ook niet.
Ehm nee toch?
quote:
Scholen hoeven tot de kerst geen afstandsonderwijs te geven.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)-kerstvakantie-dicht
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:53:08 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202622702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:28 schreef laziness het volgende:

[..]
Dat laatste is het idee en een kleine studie laat ook zien dat het voor omikron ook zo werkt, dat de protectie omhoog gaat. Je immuunsysteem wordt slimmer. Ze zeggen ook bescherming voor uberhaupt symptomen (niet alleen hospitalisatie) gaat omhoog met die booster.
Of het in de praktijk ook echt zo uitpakt met een nieuwe variant is natuurlijk altijd afwachten :+
Hoe snel werkt die booster eigenlijk? Is dat ook weer 2 weken of is het eigenlijk instant?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202622754
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:50 schreef arvensis het volgende:

[..]
Mama, waarom huil je?” _O- !
Mooi. >:)

Peuter noemt mij meestal Schatje. Poffertje noemt me Tata. Dat heeft geloof ik nooit het gewenste resultaat dus komt ze hysterisch naar me toe "a Tata Tata a TATA." :s)
pi_202622768
quote:
Uitslapen, uitjes op het moment dat ze in je opkomen, spontaan een nachtje weg, niesen zonder in je broek te pissen (kidding ;) )
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:56:52 #265
244125 laziness
pi_202622772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoe snel werkt die booster eigenlijk? Is dat ook weer 2 weken of is het eigenlijk instant?
7 dagen.
pi_202622774
quote:
Moeder overweegt ontslag als moeder. :D _O_
pi_202622807
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:35 schreef laziness het volgende:
Met stip op één, genieten van de stilte.

Love him maar hij ouwehoert de hele dag door.
Over dingen nadenken en dagdromen zonder dat iemand je onderbreekt.
Keihard meezingen of überhaupt iets zingen zonder dat iemand je onderbreekt. :')
pi_202622810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Na 2-3 dagen werkt ie in ieder geval nog niet :')
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:59:16 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202622816
Godver, in plan B maken ze alsnog vrijdag dat kutkerststukje dat je in een appgroep moet veilen.... tering zeg, als ze morgen nou bericht sturen dat ze maandag toch school hebben dan mogen ze hun prioriteiten daar steken waar de zon niet schijnt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202622818
Poepen in je eentje *O*
pi_202622855
Onze school doet geen afstandsonderwijs ^O^
pi_202622902
Ik heb de eerste 6!!! mailtjes van ouders al binnen, dat het kind volgende week toch moet komen. Dat is al 1/5 en een bovenbouwgroep _O-
Ik ben benieuwd hoeveel dagen ik volgende week gewoon moet komen met hoestende en proestende kinderen om me heen ;)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 december 2021 @ 22:10:41 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202622985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:59 schreef Leandra het volgende:
Godver, in plan B maken ze alsnog vrijdag dat kutkerststukje dat je in een appgroep moet veilen.... tering zeg, als ze morgen nou bericht sturen dat ze maandag toch school hebben dan mogen ze hun prioriteiten daar steken waar de zon niet schijnt.
Ik haat leuren… heb ook nooit mensen laten sponsoren of meedoen met de Grote-Club-Actie :r
Bij die laatste moest ieder jeugdlid altijd minimaal een boekje ‘verkopen’, ik heb tot nu toe steeds gewoon 15 euro betaald en het boekje teruggegeven, de prijzen zijn nl om te janken.

Kerststukje zou ik denk ik op school vergeten ofzo O-)
pi_202623219
quote:
Uitslapen
Poepen zonder publiek
Even snel naar de supermarkt voor dat ene dingetje
Een klus/taak kunnen afmaken zonder onderbroken te worden
Langer dan een halve dag genieten van een schoon gepoetst huis
Iets alleen kunnen doen zonder toekijkers/mee-willen-helpers
Een boek uitlezen
pi_202623300
quote:

In het begin is het nog awesome & cute, don’t worry O+ :P.

Ik vind het vooral vervelend dat het altijd mamamamamama is (zie Clubsoda, Nanukerst en Jagar, echt EXCACT), terwijl vriendlief ernaast zit en zo ongeveer genegeerd wordt. Alles is altijd mama. Elke scheet moet gedeeld worden (letterlijk en figuurlijk, helaas :')). Papa is een bijfiguur in hun wereld ofzo. Goed genoeg om eten te koken en legoblokjes uit elkaar te halen als het ze zelf niet lukt. Verdeel het een beetje, please!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202623303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:05 schreef Loj het volgende:
Ik heb de eerste 6!!! mailtjes van ouders al binnen, dat het kind volgende week toch moet komen. Dat is al 1/5 en een bovenbouwgroep _O-
Ik ben benieuwd hoeveel dagen ik volgende week gewoon moet komen met hoestende en proestende kinderen om me heen ;)
Dat meen je niet! :o
Nav jouw mail opende ik met angst en beven mijn werkmail…niks. En ik heb twee klassen :D
Ik heb me als vrijwilliger aangemeld voor de noodopvang. Zit nu al anderhalve week in quarantaine (nu zelf ook Corona) en kan niet wachten om weer wat te gaan doen.
pi_202623403
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:15 schreef Burdie het volgende:

[..]
*O* jippie! Daar had ik namelijk écht geen zin in.
De oudste ook niet, dus die was in z’n nopjes. Of eigenlijk had hij het werken op zich niet erg gevonden, alleen wel dat ik dan zijn juf was. Omdat ik daar gewoon niet zo goed in was.

}:| _O-

We hebben er samen om gelachen hoor, want hij heeft gewoon gelijk en hij zei het ook met een twinkel in zijn ogen. Heerlijk dat hij inmiddels een beetje doorheeft hoe sarcasme werkt O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 december 2021 @ 22:41:16 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202623458
quote:
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_202623578
Wij kregen een bericht van school dat je voor noodopvang bij de directie moet zijn, laat de leerkrachten met rust zodat ze kunnen lesgeven.

Mijn werk heeft nog niets gecommuniceerd, niet naar personeel en niet naar ouders. Mijn andere werk is automatisch vervallen of ik heb het afgezegd, dus hooguit 2 dagen een probleem volgende week.
pi_202623614
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De oudste ook niet, dus die was in z’n nopjes. Of eigenlijk had hij het werken op zich niet erg gevonden, alleen wel dat ik dan zijn juf was. Omdat ik daar gewoon niet zo goed in was.

}:| _O-

We hebben er samen om gelachen hoor, want hij heeft gewoon gelijk en hij zei het ook met een twinkel in zijn ogen. Heerlijk dat hij inmiddels een beetje doorheeft hoe sarcasme werkt O+.
Mijn zoon meldde gewoon doodleuk dat hij liever naar school zou gaan want zijn mama is echt een hele slechte juf. Sta je dan met je goede gedrag. :')
pi_202623806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:59 schreef Leandra het volgende:
:D :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202624014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:01 schreef Clubsoda het volgende:
Onze school doet geen afstandsonderwijs ^O^
Maar wel TWEE cruciale ouders en GEEN kwetsbare kinderen in de brief terwijl ze nota bene linken naar de regels op rijksoverheid.nl waar in nood 1 en wel kwetsbare kinderen worden genoemd. Onbehoorlijk ontmoedigend vind ik het, voor m.n. die laatste doelgroep.
pi_202624682
Leandra, dan doe je daar toch gewoon niet aan mee? Ik zou gewoon melden dat familie het stukje te lelijk vond om geld voor neer te leggen :P Ik weet nog wel dat ze bij mij op de basisschool ook een keer zoiets bedacht hadden. We maakten een of ander simpel knutselwerkje en die moesten de ouders dan 's avonds kopen tijdens een thema-avond. Mijn ouders vonden dat belachelijk en hebben als enige aanwezige ouders geweigerd, en dat terwijl ik toen in een relatief arme buurt woonde met dito klasgenoten. Drie dagen later kreeg ik het knutselwerkje alsnog mee naar huis, 'gratis'. Ik vond het op die avond zelf wel stom, maar toen ik het alsnog mee kreeg vond ik dat ze het wel slim gedaan hebben. Ik heb een hekel aan dat soort sociale dwang om zelf goede sier te kunnen maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar wel TWEE cruciale ouders en GEEN kwetsbare kinderen in de brief terwijl ze nota bene linken naar de regels op rijksoverheid.nl waar in nood 1 en wel kwetsbare kinderen worden genoemd. Onbehoorlijk ontmoedigend vind ik het, voor m.n. die laatste doelgroep.
Maar die kwetsbare kinderen zijn toch allang in beeld op school lijkt me? Of worden door een andere organisatie doorgestuurd? Dat lijkt me niet iets wat ouders zelf bepalen in het algemeen.
pi_202625725
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar zou ik dan toch een gesprek aan wagen als dat mijn situatie betrof.

Ik lees net dat de BSO komende week dicht moet, maar in de gewone vakantie wel open mag. Ik snap de logica niet.
  woensdag 15 december 2021 @ 07:23:55 #285
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202625848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 06:33 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik lees net dat de BSO komende week dicht moet, maar in de gewone vakantie wel open mag. Ik snap de logica niet.
De keuze is voornamelijk gemaakt vanwege kerstviering. Dan zijn de meeste familiebezoeken met kinderen erbij. De kinderen gaan een week van te voren soort van in quarantaine. Zo hopen ze de besmettingen enigszins te beperken. BSO gaat open na kerst.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar die kwetsbare kinderen zijn toch allang in beeld op school lijkt me? Of worden door een andere organisatie doorgestuurd? Dat lijkt me niet iets wat ouders zelf bepalen in het algemeen.
De vorige keer was bijna een jaar geleden. Er kan een hoop gebeurd zijn. Ouders die gescheiden zijn, ouders die baan zijn verloren, kinderen die problemen hebben ontwikkeld. Kinderen die nieuw in beeld zijn omdat ze zijn veranderd van school of nieuw zijn ingestroomd op school. Sowieso als er iets in de thuissituatie speelt hoeft de school hier echt niet van op de hoogte te zijn. Als de school hier niet van op de hoogte is, moeten de ouders zelf vragen om noodopvang en dit overleggen met de school.

[ Bericht 41% gewijzigd door Mariposas op 15-12-2021 07:31:40 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202625882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
Hmm, daar heb je mogelijk een punt. Voor de zittende populatie.

Wij zijn nieuw op school en ik weet niet of dit altijd de communicatie is geweest. Dat geldt natuurlijk voor alle nieuwe instromers, waarvan school dat dan weer niet altijd (al) in beeld heeft.

spuit elf...

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 15-12-2021 07:37:30 ]
pi_202625900
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 06:33 schreef Hupje het volgende:

[..]
Daar zou ik dan toch een gesprek aan wagen als dat mijn situatie betrof.
Ik ook, maar daar moet je wel mondig voor zijn. De drempel wordt denk ik lager als je benoemt dat ouders daarover in gesprek kunnen
quote:
Totaal niet nee. Wat een waanzin, zeker met maandag optioneel open. Maandag nog even iedereen vesmetten5, 5 dagen incubatietijd, precies met kerst hoppa alle opa's en oma's meepikken.
Wtf.
Wie bedenkt zoiets? |:(
pi_202626049
quote:
Het is niet verplicht, maar zou wel fijn zijn. Dat is wat ze zeggen.
Dus kom maar door overijverige scholen.
pi_202626063
Krijgen vast vandaag mail van B zijn school. Ik duim zo dat ze iets Kerstigs doen nog deze week. Hij heeft er zo'n zin in.

En verder duimen dat de school van verloofde toch geen thuisonderwijs gaat geven. Zo ja, dan meld ze zich maar wat langer ziek.
  woensdag 15 december 2021 @ 08:06:44 #290
244125 laziness
pi_202626074
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 07:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Totaal niet nee. Wat een waanzin, zeker met maandag optioneel open. Maandag nog even iedereen vesmetten5, 5 dagen incubatietijd, precies met kerst hoppa alle opa's en oma's meepikken.
Wtf.
Wie bedenkt zoiets? |:(
Maar als de scholen open waren gebleven was dat risico er sowieso.
Nu is er ook een groep die dat risico niet loopt.
  woensdag 15 december 2021 @ 08:10:07 #291
244125 laziness
pi_202626097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:03 schreef exode het volgende:

[..]
Het is niet verplicht, maar zou wel fijn zijn. Dat is wat ze zeggen.
Dus kom maar door overijverige scholen.
Dat is niet wat Rutte zei en ik overal lees.

pi_202626156
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:06 schreef laziness het volgende:

[..]
De groep die andere keuzes maakt en gewoon niet per se 24-26 december alle opa- en omabezoeken erdoorheen jaagt had dat risico ook al niet. Maar nee, omdat 'we toch vast allemaal per se kerst willen vieren' moet weer het halve land last minute lijden.
Pure waanzin dit.
  woensdag 15 december 2021 @ 08:19:12 #293
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_202626169
de school van mijn kinderen is zon overijverige school dus mag hopen dat ze het niet ook interpreteren als gewoon onderwijs mag maar hoeft niet.
pi_202626322
Oma past hier sowieso al op. Maar nu zou ze dan volgende week niet op mogen passen zodat we met kerst veilig bij haar aan tafel kunnen zitten.

Overigens is oma 75 en alleen en met normaal gesproken een rijk sociaal leven dat nu allemaal stil ligt. Het oppassen op haar kleinkinderen is nu juist wat haar door deze coronacrisis heeft gesleept.
pi_202626348
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:10 schreef laziness het volgende:

[..]
Dat is niet wat Rutte zei en ik overal lees.

[ link | afbeelding ]
Corona en communicatie zijn geen gouden combinatie.

Op school bij verloofde wordt nu vergaderd over het op afstand lesgeven.
pi_202626375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:42 schreef Kyara het volgende:
Oma past hier sowieso al op. Maar nu zou ze dan volgende week niet op mogen passen zodat we met kerst veilig bij haar aan tafel kunnen zitten.

Overigens is oma 75 en alleen en met normaal gesproken een rijk sociaal leven dat nu allemaal stil ligt. Het oppassen op haar kleinkinderen is nu juist wat haar door deze coronacrisis heeft gesleept.
Herkenbaar, mijn moeder heeft een relatie maar woont alleen, haar vriend 200 km verderop. Ze ging net voor corona met pensioen, haar dagen voelen best leeg voor haar en juist het contact met (klein)kinderen helpt haar ontzettend. Het voelt gewoon niet goed haar dat af te nemen.
  Manager PR/Moderator woensdag 15 december 2021 @ 08:51:24 #297
269689 crew  Viv
pi_202626403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:45 schreef exode het volgende:

[..]

Oef, dat je als ouders "de Kerstvakantie gaat een week eerder in" hebt onthouden van de persconferentie en dan een vrolijk bericht krijgt van school dat ze het afstandsonderwijs rond hebben weten te krijgen. :'( Ik zou not amused zijn.

Maar eh, dat de BSO in de oorspronkelijke Kerstvakantie wél open mag, staat dat ergens expliciet vermeld? Of wordt dat geconcludeerd uit de zin "BSO is deze week ook gesloten", over komende week. Zou hier wel goed uitkomen namelijk, met een emigratie op 2 januari. :%
  woensdag 15 december 2021 @ 08:51:54 #298
244125 laziness
pi_202626408
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De groep die andere keuzes maakt en gewoon niet per se 24-26 december alle opa- en omabezoeken erdoorheen jaagt had dat risico ook al niet. Maar nee, omdat 'we toch vast allemaal per se kerst willen vieren' moet weer het halve land last minute lijden.
Pure waanzin dit.
Ik persoonlijk denk dat de groep die wel die keuzes maakt net zo groot is als de groep die moet lijden. Kerst met de familie is iets wat men kostte wat het kost wilt. Dat bleek vorig jaar bij strengere regels ook wel.

Juist de groep met schoolgaande kinderen zien opa en oma soms doordeweeks ook en zal met kerst gewoon gaan. Ja het risico bestaat dat je kind het al heeft en nu voor kerst nog even aan oma geeft maar zij die het niet nu al hebben kunnen het ook niet meer op school oppikken aankomende week.

Ik vind het beleid laks, vaak te laat en zoals nu met de scholen weer blijkt, zwabberen. Nee, nee, oh ja we doen het toch. Maar ik snap de gedachtengang wel in dit geval. Ik vind deze beter te verdedigen dan de vorige schoolsluiting die alleen was om ouders thuis te laten blijven.

Net zo goed dat ik snap dat er veel ouders pisnijdig zijn trouwens. En ik zou ook niet stoppen met structureel oppassen aankomende week. Dat risico is niet hoger dan het vorige week was tenslotte voor deze specifieke groep.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:45 schreef exode het volgende:

[..]

:o dat lijkt me dan toch eerder aan de school liggen? Of hebben zij intern een andere mail van de overheid ontvangen? Ik vond Rutte toch zeer duidelijk in zijn woorden deze keer.

Ik hoop van harte dat ze het laten zitten op alle scholen.
pi_202626410
De tering.

10 (!!) maanden wachtlijst bij de darm/maag/lever poli. Half augustus op zijn vroegst en het is de vraag of ze echt mag komen want ze doen screenings of het wel echt nodig is.

Kolere zeg. Ben er even helemaal klaar mee.
pi_202626419
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:06 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hadden ons familiekerstdiner al naar oud&nieuw verplaatst vanwege deze reden. Schoonzus is directeur op een basisschool en wilde pertinent niet met haar ouders op minder dan 1,5e meter afstand zitten de dag na de laatste schooldag (vonden wij ook prima). Nu gaan we het toch gewoon met kerst doen, met een geruster gevoel.

Nu moet ik wel nog wat cadeautjes regelen op kortere termijn :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202626439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 08:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik persoonlijk denk dat de groep die wel die keuzes maakt net zo groot is als de groep die moet lijden. Kerst met de familie is iets wat men kostte wat het kost wilt. Dat bleek vorig jaar bij strengere regels ook wel.

Juist de groep met schoolgaande kinderen zien opa en oma soms doordeweeks ook en zal met kerst gewoon gaan. Ja het risico bestaat dat je kind het al heeft en nu voor kerst nog even aan oma geeft maar zij die het niet nu al hebben kunnen het ook niet meer op school oppikken aankomende week.

Ik vind het beleid laks, vaak te laat en zoals nu met de scholen weer blijkt, zwabberen. Nee, nee, oh ja we doen het toch. Maar ik snap de gedachtengang wel in dit geval. Ik vind deze beter te verdedigen dan de vorige schoolsluiting die alleen was om ouders thuis te laten blijven.

Net zo goed dat ik snap dat er veel ouders pisnijdig zijn trouwens. En ik zou ook niet stoppen met structureel oppassen aankomende week. Dat risico is niet hoger dan het vorige week was tenslotte voor deze specifieke groep.
[..]
:o dat lijkt me dan toch eerder aan de school liggen? Of hebben zij intern een andere mail van de overheid ontvangen? Ik vond Rutte toch zeer duidelijk in zijn woorden deze keer.

Ik hoop van harte dat ze het laten zitten op alle scholen.
Ben ik nou echt gek, er staat toch overal dat het niet verplicht is. Zelfs op de site van het Aob staat het. Het mag maar hoeft niet.
Dus niet 'vakantie!' maar als een school kan en wil, kunnen ze afstand onderwijs geven. Zullen er weinig doen denk ik.

En elke school vergadert daarover, gisterenavond en nu. Wellicht duurt het 10 seconden: we doen het niet. Maar je moet het wel even afstemmen in het management team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')