Oh ja.. achterkleinkind vergetenquote:Op donderdag 9 december 2021 10:05 schreef trui het volgende:
Leuke opsom wel. Mijn ouders hebben:
4 kinderen
6 kleinkinderen
2 achterkleinkinderen (tot nu toe).
Ik heb gisteren de halve dag naar Excel zitten staren. Ik kan er wel een powerpoint van maken met blitse knopjes.quote:
Mijn ouders kregen elke keer precies om en om jongen meisje. Alleen de drieling en tweeling aan het eind van het rijtje verpestte het, al vind ik dat mijn tweeling daar als eeneiige variant weinig aan kan doen, mijn schoonzusje is gewoon de c-c-c-combobreaker. Maar alsnog, 7 kleindochters, 7 kleinzonen. 4 oudste, 2 middelste en 6 jonkies. Mijn zoon vindt mijn familie ook veel leuker, omdat hij aan de andere kant de enige jongen is (en 1,5 tot 4 jaar ouder dan de rest).quote:Op donderdag 9 december 2021 09:58 schreef exode het volgende:
Het is in beide families overigens wel grappig dat we allemaal 1 jongen en 1 meisje hebben. Behalve mijn zus die heeft 1 jongen en 2 stiefkinderen (jongen en meisje). We hebben het dus goed verdeeld.
Of een logikwis!quote:Op donderdag 9 december 2021 10:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Of maakt iemand een poll aan met alle opties
quote:Op donderdag 9 december 2021 10:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Of een logikwis!
De ouders van Annie hebben geen dochters en zes kleinzonen. Petra heeft een broer en geen kinderen.
Etcetera, en dan moet je uitvogelen hoe het precies zit.
Mag ik mijn familie hiervoor nominerenquote:Op donderdag 9 december 2021 10:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Of een logikwis!
De ouders van Annie hebben geen dochters en zes kleinzonen. Petra heeft een broer en geen kinderen.
Etcetera, en dan moet je uitvogelen hoe het precies zit.
Annie is non-binairquote:Op donderdag 9 december 2021 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien identificeert ze zich gewoon niet als dochter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn zoon heeft een vader, moeder, twee stiefmoeders, twee oma's, twee opa's, vier stiefopa's en vier stiefoma's (van verschillende niveaus: stiefouders van ouders, ouders van stiefouders en stiefouders van stiefouders)quote:Op donderdag 9 december 2021 11:08 schreef SQ het volgende:
Ik ken iemand die biologische ouders, adoptie-ouders én pleegouders had. En in dat framework ook nog meerdere stiefvaders. Niet te doen hoor
2 kleinkinderen al overleden?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef FlyingFish het volgende:
Ik moet niks hebben van smart huizen. Zo’n Alexa of Siri komen er hier pas in als er vanuit de kinderen echt behoefte aan is, tot die tijd hecht ik meer waarde aan mijn privacy.
Mijn ouders hebben 5 kinderen en 15 kleinkinderen waarvan er nog 13 over zijn. (0, 2, 5, 5, 3). Schoonouders hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen (3, 2).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik lig in bed met coronazei van de week nog als grapje tegen een vriendin dat leerkrachten als 'bonus' corona krijgen en 2 dagen later positieve test
![]()
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Dit klinkt op papier ingewikkeld maar in de praktijk eigenlijk vooral heel fijn, veel mensen om van je te houden.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft een vader, moeder, twee stiefmoeders, twee oma's, twee opa's, vier stiefopa's en vier stiefoma's (van verschillende niveaus: stiefouders van ouders, ouders van stiefouders en stiefouders van stiefouders)En dan zijn er ook nog half- en stiefooms en tantes. Twee generaties patchwork familie
Nou ja het was wachten erop, ik werk met kleuters, die hou je niet op afstandquote:Op donderdag 9 december 2021 12:33 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje jij ook al?
Ik ken heb echt nooit zoveel coronagevallen gehoord als nu![]()
Beterschap!
De kinderen van mijn zusje zijn aan beide kanten van de familie de enige kleinkideren en dat zal ook zo blijven.
Mijn chinese opa van vaders kant heeft ontelbaar veel nakomelingen, dat dan weer wel
Sjezusquote:Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en dochter mocht vandaag voor t eerst weer naar school na quarantaine.. Wordt zoon net naar huis gestuurd. Derde positieve test bij hem in de klas.. grr..
Pffff.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en dochter mocht vandaag voor t eerst weer naar school na quarantaine.. Wordt zoon net naar huis gestuurd. Derde positieve test bij hem in de klas.. grr..
quote:Op donderdag 9 december 2021 12:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
2 kleinkinderen al overleden?
Hier voor de opsom;
Mijn ouders hebben 3 kinderen (dochters) en 2 stiefkinderen (zoon en dochter), nu 8 kleinkinderen (4 meisjes en 4 jongens) (stief en normaal door elkaar) en 1 (jongen) op komst.
Schoonouders hebben 2 zoons en 2 kleindochtersDarnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik lig in bed met coronazei van de week nog als grapje tegen een vriendin dat leerkrachten als 'bonus' corona krijgen en 2 dagen later positieve test
![]()
Beterschap!
Ze zijn dan ook lekker laat met de boosters begonnen...quote:Op donderdag 9 december 2021 12:33 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje jij ook al?
Ik ken heb echt nooit zoveel coronagevallen gehoord als nu![]()
Beterschap!
De kinderen van mijn zusje zijn aan beide kanten van de familie de enige kleinkideren en dat zal ook zo blijven.
Mijn chinese opa van vaders kant heeft ontelbaar veel nakomelingen, dat dan weer wel
Haha ja, die opa, tis wat.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja het was wachten erop, ik werk met kleuters, die hou je niet op afstanden dan zit ik ook nog in een regio (qua werk) die niet heel fanatiek is qua regels/vaccinatie/afstand houden etc
Maandag positieve zelftest, gister was een heftige dag maar gaat nu eigenlijk alweer beter dus valt mee gelukkig
Tnx voor de beterschap wensen![]()
Die Chinese opa van jou zou mij mateloos intrigeren (vooral de extra familie), lijkt me zo boeiend dat je dan onbekende neven en nichten kan hebben
Hahahahahaha en dan ook nog onwettige kinderen naast die 11 wettige?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha ja, die opa, tis wat.
Maar wij kennen van de 11 wettige kinderen ( 3 zonen in China, nog veel ouder dan mijn vader, die zullen niet zo ongekend veel nakomelingen hebben als het goed is en dan 8 kinderen bij mijn oma op Ceram) alleen mijn vader en 2 zussen. En ik ken 1 nichtje van me ( op Bali gezien en ze is in NL op vakantie geweest met haar man ) en 2 neefjes. Er zijn in elk geval half broers/ zussen van mijn vader die veel jonger zijn dan ik ben
Ik moet er ook niet aan denken eigenlijkquote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef exode het volgende:
Ik begreep dat er over gesproken wordt om een week eerder Kerstvakantie te hebben en die week dan in te halen aan het einde van het schooljaar, dus een week later zomervakantie.
Mijn verloofde moest vooral heel hard lachen erom. Ze gaf aan dat die laatste weken voor de zomervakantie echt doorkomen zijn, zeker in groep 8. En dat dan een week langer, ik geloof niet dat ze het zag zitten.
Hahahaha klinkt als materiaal voor een boekquote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef oh-oh het volgende:
Veel meer, hij bezwangerde het hele dorp en omstreken![]()
Maar ze namen die kinderen erbij in huis of ze gaven geld hoor. Zelfs op de begrafenis kwam dr nog iemand met een baby en die man is echt oud geworden. Hij was ook opium smokkelaar toen hij mijn oma leerde kennen. De versie die mijn vader altijd vertelde over mijn opa was een veel nettere versie dan de versie die we te horen kregen toen ze ineens elk jaar daar heen gingenWel boeiender.
Ja nou ja, we proberen wel eens een zo totaal mogelijk plaatje uit mijn vader te trekken maar het is allemaal te verwarrendquote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahaha klinkt als materiaal voor een boek
Nee, wie wel?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken eigenlijk
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja nou ja, we proberen wel eens een zo totaal mogelijk plaatje uit mijn vader te trekken maar het is allemaal te verwarrend![]()
Nobody knows hoeveel en hoe en zo, er kwam een paar jaar geleden bv nog een halfzusje op de proppen, die kende er nog een paar die ze niet kenden maar ineens was zij overleden. Mijn neefje wat ik het meeste spreek ( de rest spreekt geen Engels en mijn Maleis is niet veel beter dan hun Engels ) weet het ook allemaal maar half want die zit al sinds zijn 9e in Singapore, daar werd ie met twee baboe's naartoe gestuurd op kostschool omdat ie te slim was voor de scholen op AmbonDie is nooit meer terug gegaan, heeft nu zelf een baby en een Chinese vrouw. Maar die weet ook maar half wie wie is, en ook bijvoorbeeld welke kinderen nu precies bij welke ouders horen, want er zijn 2 zussen en een broer van mijn vader vrij jong overleden, die hadden bij elkaar 14 kinderen, en die zijn verdeeld over de andere broers en zussen. Mijn vader woont er sinds zijn 17e niet meer, en die heeft pas weer echt actief contact met zijn familie sinds 1985, hij vertrok begin jaren 60 , die weet het ook niet precies, welke neven en nichten van welke ouders zijn precies
Dit is ook wel wat voor een logiquiz.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja nou ja, we proberen wel eens een zo totaal mogelijk plaatje uit mijn vader te trekken maar het is allemaal te verwarrend![]()
Nobody knows hoeveel en hoe en zo, er kwam een paar jaar geleden bv nog een halfzusje op de proppen, die kende er nog een paar die ze niet kenden maar ineens was zij overleden. Mijn neefje wat ik het meeste spreek ( de rest spreekt geen Engels en mijn Maleis is niet veel beter dan hun Engels ) weet het ook allemaal maar half want die zit al sinds zijn 9e in Singapore, daar werd ie met twee baboe's naartoe gestuurd op kostschool omdat ie te slim was voor de scholen op AmbonDie is nooit meer terug gegaan, heeft nu zelf een baby en een Chinese vrouw. Maar die weet ook maar half wie wie is, en ook bijvoorbeeld welke kinderen nu precies bij welke ouders horen, want er zijn 2 zussen en een broer van mijn vader vrij jong overleden, die hadden bij elkaar 14 kinderen, en die zijn verdeeld over de andere broers en zussen. Mijn vader woont er sinds zijn 17e niet meer, en die heeft pas weer echt actief contact met zijn familie sinds 1985, hij vertrok begin jaren 60 , die weet het ook niet precies, welke neven en nichten van welke ouders zijn precies
Die week voor de kerstvakantie vind ik prima, maar ga dan niet lopen miepen over inhalen.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef exode het volgende:
Ik begreep dat er over gesproken wordt om een week eerder Kerstvakantie te hebben en die week dan in te halen aan het einde van het schooljaar, dus een week later zomervakantie.
Mijn verloofde moest vooral heel hard lachen erom. Ze gaf aan dat die laatste weken voor de zomervakantie echt doorkomen zijn, zeker in groep 8. En dat dan een week langer, ik geloof niet dat ze het zag zitten.
Fijn ook als je zelf net dan 2 weken vakantie hebt kunnen krijgen bijvoorbeeld. Zoiets is toch niet meer te regelen op deze termijn?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef exode het volgende:
Hahahahaha heerlijkquote:Op donderdag 9 december 2021 13:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahahaha heerlijk
Dat je zo'n dna- ancester onderzoek doet en 2000 hits van familie krijgt
Ik zou de week na de kerstvakantie logischer vinden, als soort quarantaine na kerst en oud en nieuw want sommige mensen gaan dat echt wel 'groot' vieren...quote:Op donderdag 9 december 2021 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die week voor de kerstvakantie vind ik prima, maar ga dan niet lopen miepen over inhalen.
Geef ze desnoods huiswerk mee voor die vakantie die dan een week langer wordt.
Als de boel toch weer zo escaleert dat de scholen weer moeten sluiten is de leerschade veel groter dan dat weekje voor de kerstvakantie.
Kijk dit zeg ik nu ook al de hele tijd! Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zou de week na de kerstvakantie logischer vinden, als soort quarantaine na kerst en oud en nieuw want sommige mensen gaan dat echt wel 'groot' vieren...
Dan een week extra met thuisonderwijs om de verspreiding in te dammen
Ja kennelijk zien wij iets over het hoofd want hier hebben ze het nooit overquote:Op donderdag 9 december 2021 13:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kijk dit zeg ik nu ook al de hele tijd! Zo moeilijk is het toch niet?
De vakantie loopt al tot 10 januari dus daar zit al een kleine buffer terwijl kinderen zo vanuit school doorgaan naar kerstavond.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zou de week na de kerstvakantie logischer vinden, als soort quarantaine na kerst en oud en nieuw want sommige mensen gaan dat echt wel 'groot' vieren...
Ik ook niet. Ze krijgen hier pas heel laat vakantiequote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken eigenlijk
Ja, dat zou ook logischer zijn, maar helaas begint de kerstvakantie dit jaar bizar laat (de 24ste is de laatste schooldag), dus in feite heb je de incubatietijd na oud en nieuw precies tot de scholen weer beginnen (10 januari).quote:Op donderdag 9 december 2021 13:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan zijn jullie genetisch zussen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef LeSage het volgende:
Ik wil eigenlijk graag mijn DNA met die van mijn nichtjes laten vergelijken. Hun vader is de broer van mijn moeder, hun moeder is de zus van mijn vader. Ik ben benieuwd hoeveel van ons DNA matcht. We hebben dus behalve onze ouders geen andere voorouders in de stamboom zitten
Kerstvakantie is landelijk, daar zit geen regiospreiding in.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ze krijgen hier pas heel laat vakantie
theoretisch zou een nichtje zelfs meer qua DNA net je kunnen matchen dan een échte zus. Die kans is erquote:Op donderdag 9 december 2021 13:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zijn jullie genetisch zussen.
Ik quote je even zodat je het beter kunt terugzoekenquote:Op donderdag 9 december 2021 10:02 schreef SQ het volgende:
Oh fuck, ik had kunnen weten dat het een opsom zou wordensorry jongens.
Het wordt pas interessant als ze niet net zoveel matchen als zussen, dan is er een opa of oma vreemdgegaanquote:Op donderdag 9 december 2021 13:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
theoretisch zou een nichtje zelfs meer qua DNA net je kunnen matchen dan een échte zus. Die kans is er
Nee zomervakantie. Als die nog een week later is zitten we in augustusquote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kerstvakantie is landelijk, daar zit geen regiospreiding in.
Scholen kunnen daar ook zelf geen aanpassing aan doen.
De kerstvakantie staat landelijk vast.
Is dat sowieso zo ja? Als de ouderparen nou net andere genetische materialen van de grootouders hebben gekregen/doorgegeven kan het best uiteenlopen of niet?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt pas interessant als ze niet net zoveel matchen als zussen, dan is er een opa of oma vreemdgegaan
Gelukkig zijn er maar 2 oma's en 2 opa's om te checken
Ik vind dat van veel van haar verhalen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahaha klinkt als materiaal voor een boek
Bestaan die nog?quote:
Zeker!quote:
Hmm lastig. Inderdaad neusspray en dan goed leegsnuiten. Ik heb tot 3 keer toe een middenoorontsteking gehad waarbij alledrie de keren uiteindelijk mijn trommelvlies geknapt is. Toen werd warme olie erin druppelen aangeraden, om iig het trommelvlies zo soepel mogelijk te houden. Het warme was met name omdat koude vloeistof in je oor erg naar voelt.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Iemand toevallig tips tegen oorpijn? Dag 4 nu, keel doet een beetje mee en een klein beetje verstopte neus. Zelftest gedaan en het is geen corona. Van de huisarts assistente kreeg ik alleen de paracetamol en neusspray tip. Misschien heeft iemand zelf nog andere ervaring?
Gelukkig wel zonder klachten de kinder verjaardagen kunnen vieren. (6 en 8 dec) Nu een 13 en 16 jarige in huis.
Mijn zusje heeft geen kinderen.
De kinderen hebben bij bio vader nog een broertje en opa en oma. Ook soort opa en oma van de vrouw van mijn ex.
Al zien ze hun nooit meer.
Mijn vriend (53) heeft een volwassen dochter . Hij heeft een broer met 3 kinderen en een zus met 2 kinderen. Zijn ouders worden beschouwd als opa en oma.
En wat ik er nu nog uitlaat zijn de stief(klein)kinderen van de stiefmoeder van mijn vriendinquote:
Is het met waterpokken niet zo dat ze al niet meer besmettelijk zijn op het moment dat je ze gaat zienquote:Op donderdag 9 december 2021 16:09 schreef FlyingFish het volgende:
Aangezien dit een vraagbankje is, hoe herken je waterpokken? Er jeukt nog niks, wel veel rode vlekjes, met name op de rug.
En vervolgvraag, hoe kun je de kans dat de andere kinderen ook gelijk waterpokken oplopen zo groot mogelijk maken?
Hier hebben ze overigens het kerstdiner veranderd in een kerstlunch die volgende week al is. Ze willen niet dat het weer niet door kan gaan vanwege vervroegde schoolplichtig, en achten het risico daarop wel groot.
Samen in bad doenquote:Op donderdag 9 december 2021 16:09 schreef FlyingFish het volgende:
Aangezien dit een vraagbankje is, hoe herken je waterpokken? Er jeukt nog niks, wel veel rode vlekjes, met name op de rug.
En vervolgvraag, hoe kun je de kans dat de andere kinderen ook gelijk waterpokken oplopen zo groot mogelijk maken?
Hier hebben ze overigens het kerstdiner veranderd in een kerstlunch die volgende week al is. Ze willen niet dat het weer niet door kan gaan vanwege vervroegde schoolplichtig, en achten het risico daarop wel groot.
Nee, ze zijn al besmettelijk vóór je ze ziet (daarom is daarna pas thuis houden redelijk zinloos) maar ook zichtbaar nog.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Is het met waterpokken niet zo dat ze al niet meer besmettelijk zijn op het moment dat je ze gaat zienWaardoor ze er ook gewoon mee naar school mogen ect.
Als hij het niet oppikt en hij er nog banger voor begint te worden dan zou je kunnen kijken naar de waterpokkenvaccinatie. Is in Nederland niet standaard omdat vrijwel alle kinderen het op jonge leeftijd al krijgen waardoor de ziekte niet gevaarlijk is maar de vaccinatie is wel op eigen kosten beschikbaar via de huisarts of GGD.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:00 schreef FlyingFish het volgende:
In bad zitten hebben ze toevallig gisteren nog gedaan! Dat zou fijn zijn, als dat werkt. En ze heeft het ook van haar nichtje, daar heerste het op het kdv (maar er heerste ook krentenbaard, dus het was onduidelijk wat dat nichtje had).
Bij m’n schoonzusje hadden twee van de drieling het na elkaar (dus nr 2 een week later oid), nummer 3 pas een jaar later. Mijn kinderen hebben het tot nu toe nog niet gehad, en vooral de oudste begint er bang voor te worden, dus ik hoop dat hij het deze keer wel oppikt.
De beruchte ''moederpok'', heeft m'n zoon op z'n buik zitten.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga onze kindjes laten vaccineren. Vind het onnodig om waterpokken te krijgen en je kunt er toch best littekens enzo aan overhouden.
Wat lief dat je aanbiedt er een paar bij te nemenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef Leandra het volgende:
Overigens realiseer ik me wel dat ik in een enorm luxe positie zit qua kind thuis opvangen: ik ben thuis, heb de tijd, heb een kind dat niet veel aandacht vergt en het ook nog eens prima doet op school, dus ik heb wel makkelijk praten.
Nee toch? Als toevallig de broer en zus in de middelste generatie in beide gevallen twee aparte verschillende genensets van ouders kregen (raar toeval, maar het zou kunnen lijkt me), dan zijn ze zelfs helemaal ongerelateerd. Op 1 x na bij de mannen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef Leandra het volgende:
[quote]
Op donderdag 9 december 2021 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt pas interessant als ze niet net zoveel matchen als zussen, dan is er een opa of oma vreemdgegaan
Gelukkig zijn er maar 2 oma's en 2 opa's om te checken
Ik zie die nooit ergensquote:Op donderdag 9 december 2021 15:39 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Zeker!
Ik heb een 2-3* en een 4-5* hier in de kast liggen. Het is de enige puzzelsoort uit puzzelboekjes die ik ècht leuk vind, op vakantie neem ik ze vaak wel mee.
Dat zou wel heel uitzonderlijk zijn.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee toch? Als toevallig de broer en zus in de middelste generatie in beide gevallen twee aparte verschillende genensets van ouders kregen (raar toeval, maar het zou kunnen lijkt me), dan zijn ze zelfs helemaal ongerelateerd. Op 1 x na bij de mannen.
Toch?
Ik denk dat N dan niet thuiswerkt, die heeft echt geen flauw idee hoe andere kinderen zijn, die denkt dat ons rustige kind de standaard isquote:Op donderdag 9 december 2021 18:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat lief dat je aanbiedt er een paar bij te nemen![]()
![]()
![]()
Ik las familiedingen met stiefouders en grootouders en broers die met zussen trouwden en wat dies meer zij en dacht pfff wat saai eigenlijk dat wij zo'n enorm standaardgezin zijn met 2 sets grootouders die ook nog immer met elkaar getrouwd zijn.
En toen
Ik bied mijn oudste aan voor wat perspectiefquote:Op donderdag 9 december 2021 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat N dan niet thuiswerkt, die heeft echt geen flauw idee hoe andere kinderen zijn, die denkt dat ons rustige kind de standaard is
Ik denk dat ik hem dat niet aan wil doen, maar jullie zijn uiteraard welkom.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bied mijn oudste aan voor wat perspectief![]()
![]()
Trouwens, ws vindt ie mijn jonkie dan ook al schrikken![]()
Ik hoorde laatst ook al iemand over waterpokken. Was lang geleden.
quote:Op donderdag 9 december 2021 14:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vind dat van veel van haar verhalen.
Dat maakt niks uit hoor, die hebben we hier ook. 2 zelfsquote:Op donderdag 9 december 2021 19:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem dat niet aan wil doen, maar jullie zijn uiteraard welkom.
Misschien is het voorjaar dan een beter idee, dan is de trampoline weer beschikbaar
Oh, dat is wel superdeluxe, hier gewoon in het gras, dus nu afgedekt tot maart ofzo.quote:Op donderdag 9 december 2021 19:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit hoor, die hebben we hier ook. 2 zelfs
Beide overdekt.
Nergens betekent voor mij niet toen ik eens online zocht en niet bij de superquote:Op donderdag 9 december 2021 19:16 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Wat stom! Ik heb die van mij volgensmij gewoon bij de Primera vandaan.
Wij wonen zo ongeveer bij de Primera. Was ook het eerste waar ik heen gestuurd werd toen ik uit quarantaine mochtquote:Op donderdag 9 december 2021 19:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nergens betekent voor mij niet toen ik eens online zocht en niet bij de super![]()
Exotische winkels als de Primera doe ik niet aan
Hier ook zoiets, zus van mijn moeder getrouwd met de broer van mijn vader. Ik dacht vroeger dat het heel normaal was om je nichtjes bij allebei de opa’s en oma’s te zienquote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef LeSage het volgende:
Ik wil eigenlijk graag mijn DNA met die van mijn nichtjes laten vergelijken. Hun vader is de broer van mijn moeder, hun moeder is de zus van mijn vader. Ik ben benieuwd hoeveel van ons DNA matcht. We hebben dus behalve onze ouders geen andere voorouders in de stamboom zitten
Of.... we hebben het allemaal over dezelfdenquote:Op donderdag 9 december 2021 22:31 schreef twist02 het volgende:
Grappig, hier is dat met 2 van m'n tantes; die zijn ook getrouwd met 2 broers
Komt dus toch vaker voor dan je zou denken haha!
Ik weet van de 9 anderen aan mama’s kant en de 29 anderen aan papa’s kant wel dat niet alle nichtjes en neefjes dubbel familie zijnquote:Op donderdag 9 december 2021 22:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier ook zoiets, zus van mijn moeder getrouwd met de broer van mijn vader. Ik dacht vroeger dat het heel normaal was om je nichtjes bij allebei de opa’s en oma’s te zien
De mijnese dus niet, dat is broer/zus met zus/broer, zeg maar.quote:Op donderdag 9 december 2021 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of.... we hebben het allemaal over dezelfden![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of.... we hebben het allemaal over dezelfden![]()
Maar buitenquote:Op donderdag 9 december 2021 20:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij wonen zo ongeveer bij de Primera. Was ook het eerste waar ik heen gestuurd werd toen ik uit quarantaine mocht(eerst door mijn wederhelft en een paar uur later door het gezin wat we misschien wel per ongeluk hebben aangestoken
)
De Bruna in die ene grote winkelstraat heeft ook heel veel puzzelboekjes
Dat is bij ons aan mijn moeders kant van de familie ook gebeurd idd!quote:Op donderdag 9 december 2021 22:31 schreef twist02 het volgende:
Grappig, hier is dat met 2 van m'n tantes; die zijn ook getrouwd met 2 broers
Komt dus toch vaker voor dan je zou denken haha!
Die logikwissen snap ik dus ook geen hol van, misschien moet ik dat ook eens vervangen door eigen familieledenquote:Op donderdag 9 december 2021 23:12 schreef Hupje het volgende:
*Googlet logikwis
Nog nooit gezien. Ik ben vooral van de Japanse puzzels, van die vakjes inkleuren.
Ik denk dat ze eenquote:Op vrijdag 10 december 2021 00:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die logikwissen snap ik dus ook geen hol van, misschien moet ik dat ook eens vervangen door eigen familieleden![]()
Wat zijn Japanse puzzels? Ik ken alleen sudoku
Ik bedoelde inderdaad een nonogram: https://www.denksport.com/japanse-puzzel-uitlegquote:Op vrijdag 10 december 2021 00:13 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn Japanse puzzels? Ik ken alleen sudoku
Tante- en omkesizzersquote:Op vrijdag 10 december 2021 08:57 schreef Quoi het volgende:
Dat gekke Friese taaltje ook met die tantezeggers![]()
En voor de tantes die zich te jong voelden om tante genoemd te worden; die plaagden we altijd door muoike te zeggen. Een Friese variant op tantequote:Op vrijdag 10 december 2021 08:57 schreef Quoi het volgende:
Dat gekke Friese taaltje ook met die tantezeggers![]()
Dat lijkt dan weer op het Veluwse (of Saksische) Meu.quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:06 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
En voor de tantes die zich te jong voelden om tante genoemd te worden; die plaagden we altijd door muoike te zeggen. Een Friese variant op tante![]()
Verslavend dus?quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een![]()
gram bedoelt... Begin er NIET aan!!!
Ik heb nog spijt van de dag dat ik hier vroeg wat dat was.
Ik heb het gelezen en snap er helemaal niets vanquote:Op vrijdag 10 december 2021 06:14 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad een nonogram: https://www.denksport.com/japanse-puzzel-uitleg
Ik moest weer opzoeken wat een tantezegger wasquote:Op vrijdag 10 december 2021 07:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier best saaie stambomen. Het enige 'bijzondere' is het feit dat mijn vader de jongste van 9 was en m'n moeder de oudste van 5. Hij is 9 jaar ouder en dat maakt dat mijn pake (moeder) even oud was als mijn tante (vader). En dat mijn moeder een neef/tantezegger had die een jaar ouder was dan haar.
Heb zelf ook een tantezegger gehad die een jaar ouder was dan mijzelf, maar dat lag toch echt aan het leeftijdsverschil tussen ex en mij
Een tantezegger is een kind van broer/zus. Dus geslachtsloos.. Hoe hip is datquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:18 schreef MaJo het volgende:
Ik moest weer opzoeken wat een tantezegger was Maar dat is toch een onhandig systeem, zowel jongens als meisjes zijn dan tantezeggers? Of snap ik het alsnog niet
Kloptquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Verslavend dus?
[..]
Ik heb het gelezen en snap er helemaal niets van
[..]
Ik moest weer opzoeken wat een tantezegger wasMaar dat is toch een onhandig systeem, zowel jongens als meisjes zijn dan tantezeggers? Of snap ik het alsnog niet
Maar het is niet helemaal geslachtsloos want het geslacht van de oom/tante maakt wel uitquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:25 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Een tantezegger is een kind van broer/zus. Dus geslachtsloos.. Hoe hip is dat
Dat tweede ben ik met je eensquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:26 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
KloptIemand die tante/oom tegen jou zegt. Geldt ook voor pake's en beppe's
![]()
Mijn neef kan zowel het kind van m'n zus of van m'n tante zijn, dat vind ik zelf verwarrender.
Nee, want je zegt dit tegen je tante. Bij de man is het oomzeggerquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Maar het woord tantezegger is toch geslachtsloos?
Ik gruwel er van haha, maar goed, mijn neefje en nichtjes noemen mij dan ook geen tante maar gewoon bij mijn naam.
Pake/beppe-sizzer (zegger)quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar het is niet helemaal geslachtsloos want het geslacht van de oom/tante maakt wel uit
[..]
Dat tweede ben ik met je eens
Wat bedoel je dat dit ook geldt voor pake's en beppe's?
In Zweden hebben ze ook een verschil in opa's en oma's, daar heb je vadersvader, moedersvader, moedersmoeder en vadersmoeder. Super overzichtelijk!
Dan is het alleen een zeggerquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:57 schreef oh-oh het volgende:
Oh zo.
Nou ja die noemt het kind geen tante dus whatever
Ah ok!quote:
Ik doe Zweeds in duolingo, ik vond het ook wel duidelijkquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:46 schreef MaJo het volgende:
In Zweden hebben ze ook een verschil in opa's en oma's, daar heb je vadersvader, moedersvader, moedersmoeder en vadersmoeder. Super overzichtelijk!
Nou, ze hebben zelfs de OUD sc er stil mee gekregen!quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:15 schreef Cathmar het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)onaprik-krijgen.html
Vaccins goedgekeurd.
Ik laat de keus bij m'n zoon (van 9) en die wil hemquote:Op vrijdag 10 december 2021 21:04 schreef Quoi het volgende:
Sja, dé vraag is vast al langs geweest: zou je je kind(eren) laten inenten?
Max zegt dat hij het wel doet als hij 18 is
Ik denk er precies zo over. Hier ook net covid gehad.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik weet het nog niet. Zoonlief, net 11 jaar, wil wel maar ik ben gaan twijfelen. Hij heeft pas covid gehad dus is enigzins beschermd. En hoewel ik eerder wilde dat hij gevaccineerd zou worden weet ik nu niet of ik daar nog wel achter sta. Als álle volwassenen, medische uitzonderingen daargelaten, zich hadden laten vaccineren dan was het niet eens nodig geweest kinderen te vaccineren. Dus waarom moeten zij nu wel, om die mensen te beschermen die zélf niet willen? Neh...ik denk er nog ff over na🙄
Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat man covid heeft gehad in januari, in maart, geloof ik, vaccin 1 en een dag voordat bekend werd dat je na besmetting nog maar 1 vaccinatie hoefde te hebben, nummer 2 kreeg en daar heel slecht op reageerde.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:09 schreef Leandra het volgende:
Die vaccinatie mag toch sowieso pas een half jaar na een besmetting? Of geldt dat alleen voor de booster?
Is het meegevallen? Zoon was er bijna 2 weken zoet mee. Elke dag iets anders, behalve hoesten en snot, wel een paar dagen koorts. Maar op zich viel het mee.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik denk er precies zo over. Hier ook net covid gehad.
De kinderen hebben nauwelijks ergens last van. Bij mijn meiden gewoon 0 klachten, die mochten na 5 dagen ook weer uit quarantaine, oudste hoest een beetje.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:15 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Is het meegevallen? Zoon was er bijna 2 weken zoet mee. Elke dag iets anders, behalve hoesten en snot en een paar dagen koorts. Maar op zich viel het mee.
Dat is fijn🙂. Meeste kids waarvan ik hoor fietsen er zo doorheen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
De kinderen hebben nauwelijks ergens last van. Bij mijn meiden gewoon 0 klachten, die mochten na 5 dagen ook weer uit quarantaine, oudste hoest een beetje.
Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat we deze of volgende maand ook vast een keer besmet gaan worden. En dat vind ik ok. Dat haalt voor mij de krampachtigheid er een beetje vanaf, merk ik.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat is fijn🙂. Meeste kids waarvan ik hoor fietsen er zo doorheen.
Voor mij heeft het de spanning en ook wel de angst, weggenomen nu hij het heeft gehad. Leeft wat relaxter, zeg maar.
Dus omdat niet alle volwassenen hun verantwoordelijkheid nemen moeten we maar alle kids gaan vaccineren?quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:57 schreef lunapuella het volgende:
Tja, als alle volwassenen zich hadden gevaccineerd was kinderen vaccineren wellicht niet nodig geweest, als we in maart 2020 wereldwijd in strenge lockdown waren gegaan was dit ook niet nodig geweest... Mijns inziens heb je er weinig aan je kont tegen de krib te gooien omdat het ideale scenario niet heeft plaatsgevonden. Niet alle volwassenen hébben zich gevaccineerd, dat is nu eenmaal de situatie waar we mee moeten dealen, en op basis daarvan moeten we de beste keuzes maken. Het is niet alsof die volwassenen alsnog een prik gaan halen als jij uit protest je kind niet laat vaccineren, dus uiteindelijk heb je vooral jezelf ermee.
Mijn dochter testte positief een dag voordat ze een afspraak had voor haar vaccin. En moest toen 8 weken wachten voordat ze alsnog gevaccineerd mocht worden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:09 schreef Leandra het volgende:
Die vaccinatie mag toch sowieso pas een half jaar na een besmetting? Of geldt dat alleen voor de booster?
Hoe oud is jouw zoon?quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik laat het bij Sjaak zelf. Van mij hoeft hij niet, maar als hij wil, mag hij wel. Alle volwassenen rond hem heen zijn gevaccineerd en worden binnenkort geboosterd, daar hoeft hij het niet voor te doen.
Ik snap je punt wel, maar een kind niet laten vaccineren is wat mij betreft niet hetzelfde als je kont tegen de krib gooien.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:57 schreef lunapuella het volgende:
Tja, als alle volwassenen zich hadden gevaccineerd was kinderen vaccineren wellicht niet nodig geweest, als we in maart 2020 wereldwijd in strenge lockdown waren gegaan was dit ook niet nodig geweest... Mijns inziens heb je er weinig aan je kont tegen de krib te gooien omdat het ideale scenario niet heeft plaatsgevonden. Niet alle volwassenen hébben zich gevaccineerd, dat is nu eenmaal de situatie waar we mee moeten dealen, en op basis daarvan moeten we de beste keuzes maken. Het is niet alsof die volwassenen alsnog een prik gaan halen als jij uit protest je kind niet laat vaccineren, dus uiteindelijk heb je vooral jezelf ermee.
Maar is dat echt zo dat ze er helemaal geen last van hebben? En dan bedoel ik niet van het virus zelf want daar worden kinderen over het algemeen inderdaad niet erg ziek van maar over alle indirecte gevolgen van het virus.quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dus omdat niet alle volwassenen hun verantwoordelijkheid nemen moeten we maar alle kids gaan vaccineren?
Het gaat er niet om om uit protest niet te vaccineren, het gaat er om dat kids er minder tot geen last van hebben en het voor hen minder noodzakelijk is. Dus hoe dan dat je jezelf ermee hebt als je je kind niet laat vaccineren?
Zeker wel dat kids last hebben van de maatregelen maar het is nog maar de vraag of het helpt om hen te vaccineren. Het zullen dan toch de kids zijn van de al gevaccineerde ouders die de prik gaan krijgen. En als zo'n verstokte vaccinneemster zoals ik al twijfel om zoon te laten vaccineren, vraag ik me af hoeveel er werkelijk die prik zullen krijgen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 08:42 schreef Elleska het volgende:
[..]
Maar is dat echt zo dat ze er helemaal geen last van hebben? En dan bedoel ik niet van het virus zelf want daar worden kinderen over het algemeen inderdaad niet erg ziek van maar over alle indirecte gevolgen van het virus.
Nadeel is wel dat je de indirecte gevolgen alleen kan beperken wanneer niet alleen je eigen kind maar ook veel kinderen in de omgeving zijn gevaccineerd. Wat dat betreft is het bij kinderen niets anders dan bij gezonde volwassenen die het vaccin niet zozeer voor zichzelf halen maar vooral voor de omgeving en het totaalplaatje.
Dat laatste vind ik ook, maar we zien wel hoe dat uitpakt bij volwassenen hè? De IC's liggen vol met mensen die dat niet met je eens zijn...quote:Op zaterdag 11 december 2021 09:01 schreef Fazz het volgende:
Ik begrijp sws niet zo goed waarom deze vaccinatie vragen zou oproepen als je voorheen wel je kind hebt laten prikken. Het nut van vaccinaties is mij iig altijd duidelijk geweest; het draait niet altijd om het individuele belang maar ook juist om dat van de groep.
Niet laten vaccineren omdat je denkt dat anderen het mogelijk niet doen maakt jezelf onderdeel van hetgeen waar je bang voor bent.quote:Op zaterdag 11 december 2021 09:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zeker wel dat kids last hebben van de maatregelen maar het is nog maar de vraag of het helpt om hen te vaccineren. Het zullen dan toch de kids zijn van de al gevaccineerde ouders die de prik gaan krijgen. En als zo'n verstokte vaccinneemster zoals ik al twijfel om zoon te laten vaccineren, vraag ik me af hoeveel er werkelijk die prik zullen krijgen.
Overigens zitten de kinderartsen ook niet echt op 1 lijn.
Dan hoeft hij maar 1 prik voor optimale bescherming wat misschien een argument kan zijn om juist wel in de rij te staan en geen half jaar te wachten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 09:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Voor nu twijfel ik heel erg. Als hij het niet al had gehad, was het misschien geen issue en hadden we vooraan in de rij gestaan. Maar nu niet.
Niet van het virus, van de maatregelen. De oplossing is dan ook de maatregelen te veranderen, niet de kinderen te vaccineren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 09:07 schreef livelink het volgende:
Ik vind het wel opvallend om te lezen dat de kinderen zelf aangeven wel te willen. En dat onderstreept dan ook misschien het punt of de vraag van Elleska. Is dat niet een teken hoeveel last ze hebben van de indirecte gevolgen van het virus![]()
Ik vind dat het vaccin nu té makkelijk ingezet wordt voor kids. Het rijksvaccinatieprogramma is er juist voor hen en zijn de vaccins jarenlang heel goed getest. Dit vaccin is zo snel uit de grond gestampt...quote:Op zaterdag 11 december 2021 09:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet laten vaccineren omdat je denkt dat anderen het mogelijk niet doen maakt jezelf onderdeel van hetgeen waar je bang voor bent.
Je zoon wil het vaccin begrijp ik, waarom zou je dat tegenhouden als je geen bezwaar hebt tegen het vaccin zelf?
[..]
Dan hoeft hij maar 1 prik voor optimale bescherming wat misschien een argument kan zijn om juist wel in de rij te staan en geen half jaar te wachten.
Juist dit was voor mezelf ook de reden tot twijfel of ik hem wel of niet wil nemen. Uiteindelijk wel gedaan hoor. Maar inderdaad, om dit voor (met) m’n kinderen te beslissen vind ik nogal wat.quote:Op zaterdag 11 december 2021 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Begrijp me goed, ik ben 100% vóór vaccineren maar dit vaccin is nog te kort getest om het massaal in te zetten voor hen.
In mijn ervaring weet de huisarts daar ook maar weinig van af. Ik heb als kind geen waterpokken gehad, dus heb me als volwassene laten vaccineren. De bijwerking van het vaccin was bij mij overigens: waterpokkenquote:Op zaterdag 11 december 2021 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
De waterpokkenvaccinatie, daar ga ik wel achteraan. Wist niet dat die er was, dus dank voor de info😀 Weet niet zeker of hij ze nou wel gehad heeft. Waren een paar plekjes toen en verder niks.
Voor mij is het tweeledig:quote:Op zaterdag 11 december 2021 10:37 schreef exode het volgende:
Een open vraag:
Wat is een reden om jezelf wel te laten vaccineren en je kinderen niet?
Niet om mijn mening te veranderen of een oordeel te krijgen over andere beweegredenen maar echt pure nieuwsgierigheid.
Als ik het vaccin niet veilig achtte had ik hem zelf ook niet genomen namelijk.
Bij mij omdat ik voor mezelf ook echt wel getwijfeld heb om het wel te laten doen juist omdat vaccins normaal gezien langer getest worden en er ook al vele mensen me voor gegaan zijn en dus duidelijk is óf er na x aantal jaar nog bijwerkingen zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 10:37 schreef exode het volgende:
Een open vraag:
Wat is een reden om jezelf wel te laten vaccineren en je kinderen niet?
Niet om mijn mening te veranderen of een oordeel te krijgen over andere beweegredenen maar echt pure nieuwsgierigheid.
Als ik het vaccin niet veilig achtte had ik hem zelf ook niet genomen namelijk.
En ik had juist geen enkele twijfel om hem zelf te nemenquote:Op zaterdag 11 december 2021 10:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Juist dit was voor mezelf ook de reden tot twijfel of ik hem wel of niet wil nemen. Uiteindelijk wel gedaan hoor. Maar inderdaad, om dit voor (met) m’n kinderen te beslissen vind ik nogal wat.
En inderdaad ook omdat ze het beiden gehad hebben. Maar ze hebben de klachten niet als vervelend ervaren maar de isolatie wel (dus wellicht daarom dan weer wel om de kans daar op te verkleinen).
Verder weet ik niet of er voordelen aan zitten. Denk het niet omdat ze voor kinderen geen uitsluitingen willen doen tussen wel of niet gevaccineerd (gelukkig!!). Maar het is ook niet zo dat ze dan niet meer twee keer in de week een preventieve zelftest ‘moeten’ doen. Want dat geld nu ook voor de oudste, ondanks herstel van minder dan 180 geleden.
Maar goed, hopelijk dan geen quarantaine bij besmetting in de klas (alleen als hij er dicht in de buurt gezeten heeft of zo).
Maar goed. Waarschijnlijk gaan ze er wel een krijgen ook omdat ze er zelf achter staan, maar nog geen 100% zekerheid
Kijk, en daar zijn de vaccins dus voor: ernstig verloop voorkomen. En dat zie ik met het covid vaccin voor kids nu niet zo. Het waterpokkenvaccin hoeft dus niet op stel en sprong, maar ga er wel naar informerenquote:Op zaterdag 11 december 2021 10:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
In mijn ervaring weet de huisarts daar ook maar weinig van af. Ik heb als kind geen waterpokken gehad, dus heb me als volwassene laten vaccineren. De bijwerking van het vaccin was bij mij overigens: waterpokken. Maar dan gelukkig zonder het (bij waterpokken op volwassen leeftijd best grote) risico op ziekenhuisopname of overlijden.
Ditquote:Op zaterdag 11 december 2021 10:48 schreef twist02 het volgende:
[..]
Voor mij is het tweeledig:
- De persoonlijke winst (bescherming) is voor mij als volwassene groter; als kind is die minimaal.
- Ik kan volledig zelf de afweging maken om onderdeel te willen zijn van de oplossing, wetende dat anderen er voor kiezen om dat niet te doen. Ik vraag me oprecht af wat bijv. een vaccinatiegraad van 50-60% onder kinderen gaat uitmaken, of dat niet een druppel op een gloeiende plaat zal zijn.
En die laatste redenering houdt mij als volwassene normaal niet tegen, want ik vind niet dat je zo moet denken eigenlijk. Maar nu maak ik die beslissing dus voor een ander.
Ik ben er ook voor om dit met de oudste te bespreken, maar dan moet je eigenlijk natuurlijk ook wel écht objectief zijn in je uitleg. Dus bijv. uitleggen dat er ook genoeg mensen zijn die hier niet aan willen meewerken, en dat het gewenste effect (indammen van het virus) daardoor belemmerd wordt...
Hoe denk je dat de vaccins uit het rijks vaccinatieprogramma er zijn gekomen?quote:Op zaterdag 11 december 2021 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik vind dat het vaccin nu té makkelijk ingezet wordt voor kids. Het rijksvaccinatieprogramma is er juist voor hen en zijn de vaccins jarenlang heel goed getest. Dit vaccin is zo snel uit de grond gestampt...
Begrijp me goed, ik ben 100% vóór vaccineren maar dit vaccin is nog te kort getest om het massaal in te zetten voor hen.
Nu mijn brein niet meer vertroebeld is door de panieksituatie, ben ik gaan twijfelen of het nog wel nuttig is om een al besmet geweest kind te laten vaccineren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de vaccins uit het rijks vaccinatieprogramma er zijn gekomen?
De route is niet anders, slechts versneld ivm emergency situation.
Die uitzondering is bewust in de regels opgenomen voor een uitzonderlijke situatie als dit. Ik kan er niet bij dat iedereen eerst hoopte op zsm een vaccin en nu bezwaren heeft dat het vlug is gegaan![]()
Voor de statistieken, mijn kind deed een rondedansje dat hij eindelijk zijn steentje bij kan dragen om zijn familie zo veel mogelijk te beschermen. Ga maar eens naar school elke dag wetende dat jij de risicofactor bent die een familielid in het ziekenhuis kan laten belanden met grote kans op dodelijke afloop.
Dus goede beslissing voor hen die zelf graag willen.
Het Mexicaanse griep vaccin leek ook veilig.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nu mijn brein niet meer vertroebeld is door de panieksituatie, ben ik gaan twijfelen of het nog wel nuttig is om een al besmet geweest kind te laten vaccineren.
Op lange termijn, is het dan al zeker of het veilig is?
quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Die uitzondering is bewust in de regels opgenomen voor een uitzonderlijke situatie als dit. Ik kan er niet bij dat iedereen eerst hoopte op zsm een vaccin en nu bezwaren heeft dat het vlug is gegaan![]()
Aan elk vaccin, ook die al jaren in het rijksprogramma zitten, kleven voor een beperkte groep bijwerkingen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het Mexicaanse griep vaccin leek ook veilig.
DES leek ook veilig.
Juist. Dus ze kunnen nú niet zeggen dat het vaccin veilig is voor kids.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het Mexicaanse griep vaccin leek ook veilig.
DES leek ook veilig.
Dat geldt niet voor dit mRNA vaccin, die techniek is niet eerder gebruikt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:44 schreef laziness het volgende:
Uiteindelijk geldt voor een vaccin dat het betreffende virus wisselt maar de hulpstoffen veelal hetzelfde zijn, die al heel lang op grote schaal gebruikt worden.
Dit ook ja.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:39 schreef Kyara het volgende:
De tegenstrijdige berichten helpen natuurlijk ook niet mee. Er zijn legio kinderartsen die vinden dat het belachelijk is om kinderen te vaccineren.
Hetzelfde als met die mondkapjes. Als je eerst heel hard gaat roepen dat de dingen niet werken en dat het schijnveiligheid is, moet je niet raar opkijken als het draagvlak niet zo groot is.
En tuurlijk is het een nieuwe situatie en kunnen inzichten veranderen maar misschien dan iets minder stelligheid dingen roepen. Want ik heb het nu echt niet over virusontkenners of zo maar ook mensen binnen bv RIVM/OMT die elkaar tegenspreken.
Dat eerste ben ik met je eens hoor, dat is het bij mij ook niet.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Voor de statistieken, mijn kind deed een rondedansje dat hij eindelijk zijn steentje bij kan dragen om zijn familie zo veel mogelijk te beschermen. Ga maar eens naar school elke dag wetende dat jij de risicofactor bent die een familielid in het ziekenhuis kan laten belanden met grote kans op dodelijke afloop.
Dus goede beslissing voor hen die zelf graag willen.
De techniek is wel eerder gebruikt maar niet op deze immense schaal.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor dit mRNA vaccin, die techniek is niet eerder gebruikt.
Ik ben heel blij dat zij die willen kunnen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik met je eens hoor, dat is het bij mij ook niet.
Je tweede alinea snap ik ook, dat is ook heel heftig voor een kind.
Maar ook daar zit een andere kant aan natuurlijk. Zo'n verantwoordelijkheid wegleggen bij een kind is ook heel heftig namelijk. Want het risico zou in de eerste plaats nu al vele malen kleiner zijn geweest als de rest van de maatschappij diezelfde verantwoordelijkheid gevoeld had...
In jullie geval is het heel direct, dan kan ik het me uiteraard voorstellen. Voor onze kinderen geldt dat een stuk minder. Dus waarom 'moeten' zij straks die verantwoordelijkheid wel nemen, als tal van volwassenen dat niet doen..?
Dat maakt het voor de grote meerderheid die zijn mond houdt, zich netjes laat vaccineren en probeert een beetje bij te blijven wel lastig idd. Ik probeer ook mijn bronnen zuiver te houden maar als leek heb je ook niet de kennis en kunde (en tijd en zin) om alles uit te pluizen. Dan vaar ik graag op de deskundigen. Maar als die elkaar ook tegenspreken.....quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:55 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is wel de ziekte van deze tijd, dat iedereen zijn mening de wereld inslingert. Als beroepsverenigingen nou gewoon netjes een commissie aanstellen die op basis van literatuur en richtlijnen een advies uitbrengt en niet iedereen voor zich op persoonlijke titel óók nog even zijn plasje ging doen. Maar ja...
Tijdens onze quarantaine periode heb ik inderdaad geroepen dat mijn jongens gewoon de dupe waren van alles. Man en ik kunnen thuis wel aan de slag en hebben digitaal ook nog contact met iedereen. Mijn oudste heeft gewoon 2,5 weken school gemist. Hij miste school en vriendjes enorm en bij de kleuters is het sociale erg belangrijk. Door het virus zelf was hij amper ziek en de jongste heeft helemaal geen klachten gehad.quote:Op zaterdag 11 december 2021 09:07 schreef livelink het volgende:
Ik vind het wel opvallend om te lezen dat de kinderen zelf aangeven wel te willen. En dat onderstreept dan ook misschien het punt of de vraag van Elleska. Is dat niet een teken hoeveel last ze hebben van de indirecte gevolgen van het virus![]()
Gisteren las ik ook ergens dat Unicef aangaf dat kinderen wereldwijd eigenlijk de grootste slachtoffers zijn van de pandemie.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn kinderen ouder zijn en zelf de keuze mochten maken. Ik zou het als ouder nu ook niet direct weten voor kleine kinderen.
Nu zijn het de kinderartsen die niet op een lijn zitten. Dan ga ik twijfelen, jep.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:32 schreef MaJo het volgende:
Ik snap vooral niet goed waarom iedereen tegenwoordig zo kritisch is en alles maar wil begrijpen. Sommige dingen zijn gewoon zo, ik vertrouw op de mensen die ervoor gestudeerd hebben. Je gaat de tandarts toch ook niet vragen waar een vulling allemaal uit bestaat?Dat wantrouwen tegenwoordig, daar snap ik echt niks van. Dat je eerder op Doutzen vertrouwd dan een arts vind ik echt behoorlijk triest
Van de Ikea? Ik ben daar zó blij meequote:Op zaterdag 11 december 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:
In de categorie dingen die ik nooit dacht te kopen… een kadopapier-tas.
Je hebt natuurlijk wel verschillende soorten van 'niet op één lijn zitten'quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nu zijn het de kinderartsen die niet op een lijn zitten. Dan ga ik twijfelen, jep.
Heeft niks met wappies te maken 😉
Omg dat ding is briljantquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Van de Ikea? Ik ben daar zó blij mee
Maar de twijfel van de kinderartsen ligt er niet in of het vaccin veilig is maar of het zinvol is om kinderen te vaccineren in plaats van volwassenen. Dat is toch wel een verschilquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nu zijn het de kinderartsen die niet op een lijn zitten. Dan ga ik twijfelen, jep.
Heeft niks met wappies te maken 😉
Omg wat is deze?!? Ik heb pakpapier altijd in een plastic tas staan die standaard omvalt, dit klinkt als een uitkomst!quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:
quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:57 schreef twist02 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel verschillende soorten van 'niet op één lijn zitten'
Als 3 artsen 3 verschillende dingen zeggen, is het logisch dat je niet zeker weet wie/wat je moet geloven.
Het is dan niet logisch (zoals hierboven bijv. genoemd) dat je er dan voor kiest om een 4e persoon in de vorm van Doutzen Kroes wél te geloven
Dát is het verschil tussen twijfelen / kritisch zijn en wappies wat mij betreft
En dit inderdaadquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:57 schreef twist02 het volgende:
[..]
Als 3 artsen 3 verschillende dingen zeggen, is het logisch dat je niet zeker weet wie/wat je moet geloven.
Het is dan niet logisch (zoals hierboven bijv. genoemd) dat je er dan voor kiest om een 4e persoon in de vorm van Doutzen Kroes wél te geloven
OMG, where have you been all my life!quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jaquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef Viv het volgende:
[..]
OMG, where have you been all my life!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Moet ik hebben! Die losse rollen geven zo'n rommel.
Deze logica snap ik dan weer totaal niet.... waarom overweeg je het waterpokken vaccin wel en coronavaccin niet?quote:Op zaterdag 11 december 2021 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
De waterpokkenvaccinatie, daar ga ik wel achteraan. Wist niet dat die er was, dus dank voor de info😀 Weet niet zeker of hij ze nou wel gehad heeft. Waren een paar plekjes toen en verder niks.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:57 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nou jah, ik ben aan het twijfelen geslagen en dat had ik eigenlijk nooit van mezelf verwachtquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar de twijfel van de kinderartsen ligt er niet in of het vaccin veilig is maar of het zinvol is om kinderen te vaccineren in plaats van volwassenen. Dat is toch wel een verschil
Kijk, zo leer ik nog es wat. Ik wist niet dat je het ook kan aantonen met bloedonderzoek. Dan wordt het dat ipv het vaccin en als blijkt dat hij het toch niet gehad heeft, kan vaccin altijd nog.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
Deze logica snap ik dan weer totaal niet.... waarom overweeg je het waterpokken vaccin wel en coronavaccin niet?
Een corona vaccin vind je niet veilig en te kort getest met als extra argument dat hij het virus al heeft gehad en er niet erg ziek van is geweest.
Waterpokken is ook een ziekte waar kinderen weinig last van hebben maar dat is wel een vaccin waard ondanks dat hij het al heeft gehad maar omdat hij er niet zo ziek van is geweest twijfel je aan de bescherming.
Het waterpokken vaccin bestaat uit een levend verzwakt virus waar meer risico's aan zitten dan een virusdeeltje zoals het coronavaccin. Het vaccin bestaat al 20 jaar maar het doormaken van de ziekte geeft levenslange bescherming terwijl van het vaccin nog niet onderzocht is of het volwassenen wel voldoende bescherming bied omdat het vaccin nog niet zo lang in gebruik is (90% bescherming na 14 jaar is het laatste onderzoek).
Het waterpokken vaccin is niet opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma en als je wil kan je vast artsen vinden die tegen het vaccineren van kinderen zijn maar dat maakt het vaccin zelf nog niet onveilig.
Ipv een waterpokken vaccin kan je de huisarts ook vragen om een bloedonderzoek om te zien of hij antistoffen heeft. Ik had van een paar bultjes iig genoeg antistoffen, dat is voor de zekerheid tijdens de eerste zwangerschap getest.
Maar het proces is bij mij dan ook niet de bottleneck, maar wel wat het op langere termijn doet, en dat is pas bekend over een x aantal jaar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik denk dat veel mensen zich niet realiseren is dat de tijd die een wetenschappelijke ontwikkeling kost zeker niet allemaal effectieve tijd is. Het zijn vaak heel inefficiënte processen, waarin gewacht wordt op collega's, gewacht wordt op toetsingscommisies, gewacht wordt op voldoende proefpersonen, gewacht wordt op reacties van tijdschriften. Als je een artikel probeert te publiceren dan moet je eerst weken wachten op reacties van je 10 mede-auteurs, dan weken op de reactie van het tijdschrift, dan moet je altijd weer wat aanpassen, dan wéér wachten op die 10 mede-auteurs, iedereen schuift het sowieso altijd tot de laatste dag van de deadline, dan komt er meestal nog weer een ronde met kleine correcties dus zelfde riedeltje nog een keer, dan drukproeven corrigeren en dan drie maanden later staat het artikel ergensDat ergens maanden overheen gaat betekent niet dat er maanden effectief onderzoek is gedaan maar dat er vooral maanden vertraging in hebben gezeten. Dus de snelheid van de vaccinontwikkeling laat mijns inziens vooral zien dat we echt 100x efficiënter kunnen werken als we niet zo enorm zouden procrastinaten met z'n allen
Leuk, mijn neefje van 12 is helemaal verslaafd aan Zweeds bij duolingo! Ze gingen in de herfstvakantie naar Zweden, en hij spreekt Zweeds tegen mijn hond uit Zweden, alles wat iedereen zegt wordt herhaald in het Zweedsquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik doe Zweeds in duolingo, ik vond het ook wel duidelijk![]()
Net als bij tante en oom, je weet gelijk van welke kant het is.
Ik laat de jongste ook niet zelf beslissen. Maar die bezeerd de keus waarschijnlijk op de pijnlijkheid van de prik.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:20 schreef exode het volgende:
Ik laat B van 7 overigens niet meebeslissen over wel of niet vaccineren. We praten erover, hij mag alle vragen stellen, maar in dit geval beslissen wij als ouders. Zoals we al vaak doen. Part of the job wat mij betreft.
Geniaal..quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef Viv het volgende:
[..]
OMG, where have you been all my life!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Moet ik hebben! Die losse rollen geven zo'n rommel.
14 snap ik heel goed.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:26 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik laat de jongste ook niet zelf beslissen. Maar die bezeerd de keus waarschijnlijk op de pijnlijkheid van de prik.
Oudste van 14 mocht zelf beslissen. Die heeft hem wel.
Niets mis met twijfelquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kijk, zo leer ik nog es wat. Ik wist niet dat je het ook kan aantonen met bloedonderzoek. Dan wordt het dat ipv het vaccin en als blijkt dat hij het toch niet gehad heeft, kan vaccin altijd nog.
En waarom het een wel en het ander niet? Van covid weet ik zeker dat hij het heeft gehad. En daarbij is het qua waterpokken duidelijk wat de consequenties op latere leeftijd kunnen zijn. En dat vaccin is al oud.
Maar ik vind dit serieus moeilijk, wat is wijsheid? Ik ben er echt nog niet uit. Speelt ook mee dat ik het wel de makkelijkste uitweg vind om kids dan maar te vaccineren omdat sommige volwassenen dat niet doen.
Noujah, ik twijfelkont gewoon verder
Afgelopen jaar 63 procent.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:59 schreef Kyara het volgende:
Wat betreft nieuwe vaccins het het rijksvaccinatieprogramma ben ik ook wel benieuwd hoeveel procent van de doelgroep inmiddels gevaccineerd is met het hpv vaccin. Want daar was ook wat weerstand en toch veel meisjes die zich niet lieten/lateb vaccineren.
De enige reden dat ik de booster ga halen is omdat ik mijn QR code niet kwijt wil raken. Ik heb corona gehad en ben 2 keer gevaccineerd. Ik geloof daarom wel dat het wel los zal lopen mocht ik weer besmet raken. Aan de andere kant als ik daardoor andere mensen bescherm is het de moeite van het ding halen al dubbel en dwars waardquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:27 schreef oh-oh het volgende:
Ik trakteerde mezelf gisteren op een Adidas Ivy Park legging van veel te veel geld en hij kwam vanochtend al en ik ben er zo blij mee, hij zit echt zo fijn![]()
@:laziness, ik ben zo blij met jouw uitleg hier, maar ik twijfel dus over die booster, want ik geloof niet zo in boosteren, kun jij me over de streep halen? Ik neem geen risico, loop geen risico, ik vraag me af hoe vaak we geboosterd moeten worden etc.
Ik heb nog geen een keer gebruik gemaakt van mijn QR code dus als dat alles is...quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
De enige reden dat ik de booster ga halen is omdat ik mijn QR code niet kwijt wil raken. Ik heb corona gehad en ben 2 keer gevaccineerd. Ik geloof daarom wel dat het wel los zal lopen mocht ik weer besmet raken. Aan de andere kant als ik daardoor andere mensen bescherm is het de moeite van het ding halen al dubbel en dwars waard
Oh echt??quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb nog geen een keer gebruik gemaakt van mijn QR code dus als dat alles is...
En weet je toevallig ook hoeveel dat was in het eerste jaar dat het vaccin in het vaccinatieprogramma opgenomen werd?quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:09 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niets mis met twijfel
Ik wilde je vooral even aan het denken zetten waarom je het ene wel vertrouwd en het andere niet door ze tegenover elkaar te zetten.
[..]
Afgelopen jaar 63 procent.
Het HPV vaccin wordt sinds dit jaar ook aan jongens aangeboden.
(Had ik toevallig net opgezocht omdat HPV een voorbeeld is van een vaccin dat niet beschermd tegen een kinderziekte en in geval van jongens vooral het grotere belang dient al kunnen mannen ook kanker krijgen door het HPV virus)
Hier vind je meer informatiequote:Op zaterdag 11 december 2021 13:59 schreef Kyara het volgende:
Wat betreft nieuwe vaccins het het rijksvaccinatieprogramma ben ik ook wel benieuwd hoeveel procent van de doelgroep inmiddels gevaccineerd is met het hpv vaccin. Want daar was ook wat weerstand en toch veel meisjes die zich niet lieten/lateb vaccineren.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:
quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit idd.... heeft iemand een linkje van de cadeaupapiertas??quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij miste ik nog een zooi liefhebbers, maar wtf?
https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-30402430/quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd.... heeft iemand een linkje van de cadeaupapiertas??
Het ligt hier nu in een la, wel een la waar het precies in past, dat dan wel
Edit:
Oh.... deze ziet er wel heel handig uit en kan op een kast, dan heb ik weer een lade vrij
https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-30402430/
Denken doe ik zeker, ben er alleen nog steeds niet uit qua deze vaccinatie😀quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:09 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niets mis met twijfel
Ik wilde je vooral even aan het denken zetten waarom je het ene wel vertrouwd en het andere niet door ze tegenover elkaar te zetten.
[..]
Afgelopen jaar 63 procent.
Het HPV vaccin wordt sinds dit jaar ook aan jongens aangeboden.
(Had ik toevallig net opgezocht omdat HPV een voorbeeld is van een vaccin dat niet beschermd tegen een kinderziekte en in geval van jongens vooral het grotere belang dient al kunnen mannen ook kanker krijgen door het HPV virus)
quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh echt??
Ik echt al een paar keer; theater, bioscoop, restaurant
Ik ga de booster ook halen.
+1quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik werk en ik wandel, that's about it.
Meningokokken vaccinatie krijgen ze in het jaar dat ze 14 worden volgens mij.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Kijk, en daar zijn de vaccins dus voor: ernstig verloop voorkomen. En dat zie ik met het covid vaccin voor kids nu niet zo. Het waterpokkenvaccin hoeft dus niet op stel en sprong, maar ga er wel naar informeren![]()
Mijn huisarts heeft het er ook nooit over gehad, wel het meningokokken vaccin wat niet standaard in het programma zit. Was nog voor de crisis dat ik er om vroeg, maar de apotheek kon er toen slecht aan komen. Ook hier nog maar eens achteraan.
Nooit gehoord van zo'n ding, dus even gegoogled, ik moet er ook zo een! Waarom weet ik niet dat dat bestaat en doe ik het al jaren met een plastic zak met een touwtje er omheen?quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:
Hahaha, fantastisch. Ik ben nog niet zo ver, eigenlijk gaat het me niet snel genoeg, maar dat komt dan vooral omdat ik het gewoon nog niet beheersquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Leuk, mijn neefje van 12 is helemaal verslaafd aan Zweeds bij duolingo! Ze gingen in de herfstvakantie naar Zweden, en hij spreekt Zweeds tegen mijn hond uit Zweden, alles wat iedereen zegt wordt herhaald in het Zweeds![]()
Ik begrijp echt heel veel dingen die voor een specifiek doel gemaakt zijn, maar deze niet. Ik dacht even dat dat kwam omdat ik in dit huis het cadeaupapier ook nooit gebruik (ik denk dat het in de meterkast ligt, maar weet dat niet zeker), maar een snelle check naar interesse deed Mrs V vooral in lachen uitbarsten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd.... heeft iemand een linkje van de cadeaupapiertas??
Het ligt hier nu in een la, wel een la waar het precies in past, dat dan wel
Edit:
Oh.... deze ziet er wel heel handig uit en kan op een kast, dan heb ik weer een lade vrij
https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-30402430/
Het vervelende is nu ook dat er mondiaal op zo'n grote schaal gevaccineerd wordt dat de mensen met bijwerkingen ook allemaal in korte tijd gemeld worden en het daardoor relatief veel lijkt, maar dat relatieve is vooral omdat we de enorme hoeveelheid gezette vaccinaties simpelweg niet kunnen bevatten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:14 schreef laziness het volgende:
En mRNA werd door velen niet vertrouwd, die wilden wel Janssen en die is nu ook in de ban ondanks de traditionele, ruim gebruikte methode.
Het aantal bijwerkingen op het totaal is niet heel anders dan de vaccinaties die we vertrouwen om aan onze baby te geven maar deze uitzonderlijke situatie drukt mensen opeens met hun neus op de feiten die er altijd al waren.
Er kleven namelijk altijd risico’s aan een vaccin of medicijn.
Er wordt volop getest (bij voorkeur op een zo groot mogelijk groep van wisselende afkomst en leeftijd) maar elk lichaam reageert anders en niet elk risico valt te testen en af te dichten.
Als de DKTP in mRNA techniek was gegoten en was vervangen in het rijksprogramma had het gros er niet naar gekraaid vermoed ik.
En dit idd..... het is soms echt stuitend en ik ben bang dat dat alleen nog maar erger wordt, op andere vlakken ook.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:32 schreef MaJo het volgende:
Ik snap vooral niet goed waarom iedereen tegenwoordig zo kritisch is en alles maar wil begrijpen. Sommige dingen zijn gewoon zo, ik vertrouw op de mensen die ervoor gestudeerd hebben. Je gaat de tandarts toch ook niet vragen waar een vulling allemaal uit bestaat?Dat wantrouwen tegenwoordig, daar snap ik echt niks van. Dat je eerder op Doutzen vertrouwd dan een arts vind ik echt behoorlijk triest
Ik zie het nut van die tas wel, maar die zou bovenop de kleerkast komen te liggen waar ik dus altijd een opstapje nodig zou hebben (want de kast is 2.40 hoog) en de 11-jarige niet meer stiekem iets zou kunnen inpakken, waar het nu in de onderste la ligt en iedereen er dus makkelijk bij kan.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:40 schreef oh-oh het volgende:
Overigens ligt mijn kadopapier gewoon in een kast, lekker niet in de weg, die tas zou in de weg liggen hier
Daar ben ik het helemaal mee eens. Bovendien zijn dat doorgaans ook geen mensen die de IC überhaupt halen en daarmee een IC bed bezet houden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het vervelende is nu ook dat er mondiaal op zo'n grote schaal gevaccineerd wordt dat de mensen met bijwerkingen ook allemaal in korte tijd gemeld worden en het daardoor relatief veel lijkt, maar dat relatieve is vooral omdat we de enorme hoeveelheid gezette vaccinaties simpelweg niet kunnen bevatten.
Ook dat geneuzel over overlijdens in verpleeghuizen na vaccinaties..... tjsa, tegen de tijd dat iemand in een verpleeghuis komt heeft hij/zij gemiddeld nog een half jaar te leven, dus de kans dat iemand dan overlijdt na een besmetting is bovengemiddeld groot, ook als er net een vaccinatieronde was geweest, maar dat wil men niet zien, ze willen alleen maar zien "recent gevaccineerd en nu overleden" en het liefst doen ze dan ook nog alsof het overlijden met de vaccinatie te maken heeft.
Mensen wonen geen jaren in een verpleeghuis, dat was met de bejaardentehuizen wel zo maar die hebben we vrijwel niet meer.
Ook dat nog eens, men doet graag alsof dat degenen zijn die op de IC belanden, maar die groep komt echt niet meer op de IC met corona, ze worden waarschijnlijk niet eens in het ziekenhuis opgenomen als ze ziek worden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:44 schreef Kyara het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Bovendien zijn dat doorgaans ook geen mensen die de IC überhaupt halen en daarmee een IC bed bezet houden.
Ik kocht een mintgroene melkopschuimer voor bij mijn mintgroene waterkoker en nu wil ik een matching slowcooker maar dan moet ik eerst mn ouwe trouwe beessie kapot laten vallen of zoquote:Op zaterdag 11 december 2021 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn cadeaupapier staat in de kast waar het expansievat hangt, tussen de leidingen gefrot. Geen plek voor zo`n tas, al lijkt het me wel handig![]()
Krijg zo mijn nieuwe waterkoker binnen. De oude was spontaan aangegaan. Dacht ik. Tot zoonlief gister meldde dat hij een tijdje terug aan het aan/uit knopje had zitten pielen. Mysterie opgelost
Je gaat dus sowieso in een legging? Dat was de vraag niet zeg maar?quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt een first worl problem.
Ga ik dalijk met die nieuwe fancy schmancy legging naar de losloop met de honden of trek in mn oude weer aan?
Ik kan alleen vandaag en morgen met daglicht er op uit, de andere dagen ziet niemand er iets van in het donker.
Maar hij wordt wel geheid smerig.
Help
Sportyogaleggingding.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat dus sowieso in een legging? Dat was de vraag niet zeg maar?![]()
![]()
Zat er toen voor beide achteraan omdat dochter buiten de boot viel, maar die is nu 24 dus dat mag ze zelf regelen, als ze wil. Zoon krijgt um dan over een paar jaar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Meningokokken vaccinatie krijgen ze in het jaar dat ze 14 worden volgens mij.
Mijn ouders van allebei 80+ hebben ons vorig jaar al laten weten dat ze niet op de IC willen. Maar die hebben vorige week gelukkig hun booster gehad. Maak me over hen nu wel al 2 jaar zorgen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, men doet graag alsof dat degenen zijn die op de IC belanden, maar die groep komt echt niet meer op de IC met corona, ze worden waarschijnlijk niet eens in het ziekenhuis opgenomen als ze ziek worden.
Overigens zou mijn vader daar in principe ook niet meer belanden, terwijl hij ondanks zijn 80 jaar en diabetes (type 1) wel gewoon superfit is, sterker nog: ik kwam er pas achter dat hij iedere avond voor het slapen gaat nog 5 push-ups doet
Ik verstond het niet goed en mijn brein maakte daar logischerwijs "sit-ups" van, maar darn... push-ups
Jaaa, die mintgroene waterkoker zag ik ook! Maar heb al een mintgroene Smeg broodrooster en dit was een andere kleur mint. Dus koperkleur gekozen. Logicaquote:Op zaterdag 11 december 2021 15:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik kocht een mintgroene melkopschuimer voor bij mijn mintgroene waterkoker en nu wil ik een matching slowcooker maar dan moet ik eerst mn ouwe trouwe beessie kapot laten vallen of zo
Ja ik kan er vast zelf ook wel iemand blij mee maken. Ik heb die waterkoker waarbij je ook temperatuur kan kiezen, echt zo fijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jaaa, die mintgroene waterkoker zag ik ook! Maar heb al een mintgroene Smeg broodrooster en dit was een andere kleur mint. Dus koperkleur gekozen. Logica![]()
Slowcooker naar de kringloop?
Of datquote:Op zaterdag 11 december 2021 15:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ik kan er vast zelf ook wel iemand blij mee maken. Ik heb die waterkoker waarbij je ook temperatuur kan kiezen, echt zo fijn.
Naast het linkje van livelink kwam ik ook deze nog tegenquote:Op zaterdag 11 december 2021 15:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
En weet je toevallig ook hoeveel dat was in het eerste jaar dat het vaccin in het vaccinatieprogramma opgenomen werd?
Want 63% lijkt me ook flink wat minder dan wat bijvoorbeeld gevaccineerd is met de dktp.
Bubble tea! met tapioca korrels en havermelk of zo. Lekkerquote:
Oooh, bubbeltjesthee! Nooit gedronkenquote:Op zaterdag 11 december 2021 16:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bubble tea! met tapioca korrels en havermelk of zo. Lekker![]()
Anyway, ff met mn dure nieuwe Ivy Park door de drek!
Oh.... N zat al heel lang op een CrockPot te azen, dus die hebben we pas met Black Friday korting eindelijk gekocht.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik kocht een mintgroene melkopschuimer voor bij mijn mintgroene waterkoker en nu wil ik een matching slowcooker maar dan moet ik eerst mn ouwe trouwe beessie kapot laten vallen of zo
Ik verwacht ook niet dat mijn vader wel op de IC zou willen, maar het is wat simpel om hem op basis van zijn leeftijd en het feit dat hij diabetes heeft als "dor hout" af te doen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn ouders van allebei 80+ hebben ons vorig jaar al laten weten dat ze niet op de IC willen. Maar die hebben vorige week gelukkig hun booster gehad. Maak me over hen nu wel al 2 jaar zorgen.
Hij staat hier vandaag als Slowcooker aan idd, daar hebben we vanavond daging smoor uit.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:11 schreef oh-oh het volgende:
Slowcooker kost echt niks meer tegenwoordig. Ik maak er het liefst krabbetjes in ipv ribben maar ribben zijn ook echt overheerlijk. Gisteren had ik ajam opor uit dat ding, straks portie 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |