Oh ja.. achterkleinkind vergetenquote:Op donderdag 9 december 2021 10:05 schreef trui het volgende:
Leuke opsom wel. Mijn ouders hebben:
4 kinderen
6 kleinkinderen
2 achterkleinkinderen (tot nu toe).
Ik heb gisteren de halve dag naar Excel zitten staren. Ik kan er wel een powerpoint van maken met blitse knopjes.quote:
Mijn ouders kregen elke keer precies om en om jongen meisje. Alleen de drieling en tweeling aan het eind van het rijtje verpestte het, al vind ik dat mijn tweeling daar als eeneiige variant weinig aan kan doen, mijn schoonzusje is gewoon de c-c-c-combobreaker. Maar alsnog, 7 kleindochters, 7 kleinzonen. 4 oudste, 2 middelste en 6 jonkies. Mijn zoon vindt mijn familie ook veel leuker, omdat hij aan de andere kant de enige jongen is (en 1,5 tot 4 jaar ouder dan de rest).quote:Op donderdag 9 december 2021 09:58 schreef exode het volgende:
Het is in beide families overigens wel grappig dat we allemaal 1 jongen en 1 meisje hebben. Behalve mijn zus die heeft 1 jongen en 2 stiefkinderen (jongen en meisje). We hebben het dus goed verdeeld.
Of een logikwis!quote:Op donderdag 9 december 2021 10:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Of maakt iemand een poll aan met alle opties
quote:Op donderdag 9 december 2021 10:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Of een logikwis!
De ouders van Annie hebben geen dochters en zes kleinzonen. Petra heeft een broer en geen kinderen.
Etcetera, en dan moet je uitvogelen hoe het precies zit.
Mag ik mijn familie hiervoor nominerenquote:Op donderdag 9 december 2021 10:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Of een logikwis!
De ouders van Annie hebben geen dochters en zes kleinzonen. Petra heeft een broer en geen kinderen.
Etcetera, en dan moet je uitvogelen hoe het precies zit.
Annie is non-binairquote:Op donderdag 9 december 2021 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien identificeert ze zich gewoon niet als dochter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn zoon heeft een vader, moeder, twee stiefmoeders, twee oma's, twee opa's, vier stiefopa's en vier stiefoma's (van verschillende niveaus: stiefouders van ouders, ouders van stiefouders en stiefouders van stiefouders)quote:Op donderdag 9 december 2021 11:08 schreef SQ het volgende:
Ik ken iemand die biologische ouders, adoptie-ouders én pleegouders had. En in dat framework ook nog meerdere stiefvaders. Niet te doen hoor
2 kleinkinderen al overleden?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef FlyingFish het volgende:
Ik moet niks hebben van smart huizen. Zo’n Alexa of Siri komen er hier pas in als er vanuit de kinderen echt behoefte aan is, tot die tijd hecht ik meer waarde aan mijn privacy.
Mijn ouders hebben 5 kinderen en 15 kleinkinderen waarvan er nog 13 over zijn. (0, 2, 5, 5, 3). Schoonouders hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen (3, 2).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik lig in bed met coronazei van de week nog als grapje tegen een vriendin dat leerkrachten als 'bonus' corona krijgen en 2 dagen later positieve test
![]()
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Dit klinkt op papier ingewikkeld maar in de praktijk eigenlijk vooral heel fijn, veel mensen om van je te houden.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft een vader, moeder, twee stiefmoeders, twee oma's, twee opa's, vier stiefopa's en vier stiefoma's (van verschillende niveaus: stiefouders van ouders, ouders van stiefouders en stiefouders van stiefouders)En dan zijn er ook nog half- en stiefooms en tantes. Twee generaties patchwork familie
Nou ja het was wachten erop, ik werk met kleuters, die hou je niet op afstandquote:Op donderdag 9 december 2021 12:33 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje jij ook al?
Ik ken heb echt nooit zoveel coronagevallen gehoord als nu![]()
Beterschap!
De kinderen van mijn zusje zijn aan beide kanten van de familie de enige kleinkideren en dat zal ook zo blijven.
Mijn chinese opa van vaders kant heeft ontelbaar veel nakomelingen, dat dan weer wel
Sjezusquote:Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en dochter mocht vandaag voor t eerst weer naar school na quarantaine.. Wordt zoon net naar huis gestuurd. Derde positieve test bij hem in de klas.. grr..
Pffff.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en dochter mocht vandaag voor t eerst weer naar school na quarantaine.. Wordt zoon net naar huis gestuurd. Derde positieve test bij hem in de klas.. grr..
quote:Op donderdag 9 december 2021 12:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
2 kleinkinderen al overleden?
Hier voor de opsom;
Mijn ouders hebben 3 kinderen (dochters) en 2 stiefkinderen (zoon en dochter), nu 8 kleinkinderen (4 meisjes en 4 jongens) (stief en normaal door elkaar) en 1 (jongen) op komst.
Schoonouders hebben 2 zoons en 2 kleindochtersDarnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik lig in bed met coronazei van de week nog als grapje tegen een vriendin dat leerkrachten als 'bonus' corona krijgen en 2 dagen later positieve test
![]()
Beterschap!
Ze zijn dan ook lekker laat met de boosters begonnen...quote:Op donderdag 9 december 2021 12:33 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje jij ook al?
Ik ken heb echt nooit zoveel coronagevallen gehoord als nu![]()
Beterschap!
De kinderen van mijn zusje zijn aan beide kanten van de familie de enige kleinkideren en dat zal ook zo blijven.
Mijn chinese opa van vaders kant heeft ontelbaar veel nakomelingen, dat dan weer wel
Haha ja, die opa, tis wat.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja het was wachten erop, ik werk met kleuters, die hou je niet op afstanden dan zit ik ook nog in een regio (qua werk) die niet heel fanatiek is qua regels/vaccinatie/afstand houden etc
Maandag positieve zelftest, gister was een heftige dag maar gaat nu eigenlijk alweer beter dus valt mee gelukkig
Tnx voor de beterschap wensen![]()
Die Chinese opa van jou zou mij mateloos intrigeren (vooral de extra familie), lijkt me zo boeiend dat je dan onbekende neven en nichten kan hebben
Hahahahahaha en dan ook nog onwettige kinderen naast die 11 wettige?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha ja, die opa, tis wat.
Maar wij kennen van de 11 wettige kinderen ( 3 zonen in China, nog veel ouder dan mijn vader, die zullen niet zo ongekend veel nakomelingen hebben als het goed is en dan 8 kinderen bij mijn oma op Ceram) alleen mijn vader en 2 zussen. En ik ken 1 nichtje van me ( op Bali gezien en ze is in NL op vakantie geweest met haar man ) en 2 neefjes. Er zijn in elk geval half broers/ zussen van mijn vader die veel jonger zijn dan ik ben
Ik moet er ook niet aan denken eigenlijkquote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef exode het volgende:
Ik begreep dat er over gesproken wordt om een week eerder Kerstvakantie te hebben en die week dan in te halen aan het einde van het schooljaar, dus een week later zomervakantie.
Mijn verloofde moest vooral heel hard lachen erom. Ze gaf aan dat die laatste weken voor de zomervakantie echt doorkomen zijn, zeker in groep 8. En dat dan een week langer, ik geloof niet dat ze het zag zitten.
Hahahaha klinkt als materiaal voor een boekquote:Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef oh-oh het volgende:
Veel meer, hij bezwangerde het hele dorp en omstreken![]()
Maar ze namen die kinderen erbij in huis of ze gaven geld hoor. Zelfs op de begrafenis kwam dr nog iemand met een baby en die man is echt oud geworden. Hij was ook opium smokkelaar toen hij mijn oma leerde kennen. De versie die mijn vader altijd vertelde over mijn opa was een veel nettere versie dan de versie die we te horen kregen toen ze ineens elk jaar daar heen gingenWel boeiender.
Ja nou ja, we proberen wel eens een zo totaal mogelijk plaatje uit mijn vader te trekken maar het is allemaal te verwarrendquote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahaha klinkt als materiaal voor een boek
Nee, wie wel?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken eigenlijk
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja nou ja, we proberen wel eens een zo totaal mogelijk plaatje uit mijn vader te trekken maar het is allemaal te verwarrend![]()
Nobody knows hoeveel en hoe en zo, er kwam een paar jaar geleden bv nog een halfzusje op de proppen, die kende er nog een paar die ze niet kenden maar ineens was zij overleden. Mijn neefje wat ik het meeste spreek ( de rest spreekt geen Engels en mijn Maleis is niet veel beter dan hun Engels ) weet het ook allemaal maar half want die zit al sinds zijn 9e in Singapore, daar werd ie met twee baboe's naartoe gestuurd op kostschool omdat ie te slim was voor de scholen op AmbonDie is nooit meer terug gegaan, heeft nu zelf een baby en een Chinese vrouw. Maar die weet ook maar half wie wie is, en ook bijvoorbeeld welke kinderen nu precies bij welke ouders horen, want er zijn 2 zussen en een broer van mijn vader vrij jong overleden, die hadden bij elkaar 14 kinderen, en die zijn verdeeld over de andere broers en zussen. Mijn vader woont er sinds zijn 17e niet meer, en die heeft pas weer echt actief contact met zijn familie sinds 1985, hij vertrok begin jaren 60 , die weet het ook niet precies, welke neven en nichten van welke ouders zijn precies
Dit is ook wel wat voor een logiquiz.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja nou ja, we proberen wel eens een zo totaal mogelijk plaatje uit mijn vader te trekken maar het is allemaal te verwarrend![]()
Nobody knows hoeveel en hoe en zo, er kwam een paar jaar geleden bv nog een halfzusje op de proppen, die kende er nog een paar die ze niet kenden maar ineens was zij overleden. Mijn neefje wat ik het meeste spreek ( de rest spreekt geen Engels en mijn Maleis is niet veel beter dan hun Engels ) weet het ook allemaal maar half want die zit al sinds zijn 9e in Singapore, daar werd ie met twee baboe's naartoe gestuurd op kostschool omdat ie te slim was voor de scholen op AmbonDie is nooit meer terug gegaan, heeft nu zelf een baby en een Chinese vrouw. Maar die weet ook maar half wie wie is, en ook bijvoorbeeld welke kinderen nu precies bij welke ouders horen, want er zijn 2 zussen en een broer van mijn vader vrij jong overleden, die hadden bij elkaar 14 kinderen, en die zijn verdeeld over de andere broers en zussen. Mijn vader woont er sinds zijn 17e niet meer, en die heeft pas weer echt actief contact met zijn familie sinds 1985, hij vertrok begin jaren 60 , die weet het ook niet precies, welke neven en nichten van welke ouders zijn precies
Die week voor de kerstvakantie vind ik prima, maar ga dan niet lopen miepen over inhalen.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef exode het volgende:
Ik begreep dat er over gesproken wordt om een week eerder Kerstvakantie te hebben en die week dan in te halen aan het einde van het schooljaar, dus een week later zomervakantie.
Mijn verloofde moest vooral heel hard lachen erom. Ze gaf aan dat die laatste weken voor de zomervakantie echt doorkomen zijn, zeker in groep 8. En dat dan een week langer, ik geloof niet dat ze het zag zitten.
Fijn ook als je zelf net dan 2 weken vakantie hebt kunnen krijgen bijvoorbeeld. Zoiets is toch niet meer te regelen op deze termijn?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:56 schreef exode het volgende:
Hahahahaha heerlijkquote:Op donderdag 9 december 2021 13:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahahaha heerlijk
Dat je zo'n dna- ancester onderzoek doet en 2000 hits van familie krijgt
Ik zou de week na de kerstvakantie logischer vinden, als soort quarantaine na kerst en oud en nieuw want sommige mensen gaan dat echt wel 'groot' vieren...quote:Op donderdag 9 december 2021 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die week voor de kerstvakantie vind ik prima, maar ga dan niet lopen miepen over inhalen.
Geef ze desnoods huiswerk mee voor die vakantie die dan een week langer wordt.
Als de boel toch weer zo escaleert dat de scholen weer moeten sluiten is de leerschade veel groter dan dat weekje voor de kerstvakantie.
Kijk dit zeg ik nu ook al de hele tijd! Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zou de week na de kerstvakantie logischer vinden, als soort quarantaine na kerst en oud en nieuw want sommige mensen gaan dat echt wel 'groot' vieren...
Dan een week extra met thuisonderwijs om de verspreiding in te dammen
Ja kennelijk zien wij iets over het hoofd want hier hebben ze het nooit overquote:Op donderdag 9 december 2021 13:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kijk dit zeg ik nu ook al de hele tijd! Zo moeilijk is het toch niet?
De vakantie loopt al tot 10 januari dus daar zit al een kleine buffer terwijl kinderen zo vanuit school doorgaan naar kerstavond.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zou de week na de kerstvakantie logischer vinden, als soort quarantaine na kerst en oud en nieuw want sommige mensen gaan dat echt wel 'groot' vieren...
Ik ook niet. Ze krijgen hier pas heel laat vakantiequote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken eigenlijk
Ja, dat zou ook logischer zijn, maar helaas begint de kerstvakantie dit jaar bizar laat (de 24ste is de laatste schooldag), dus in feite heb je de incubatietijd na oud en nieuw precies tot de scholen weer beginnen (10 januari).quote:Op donderdag 9 december 2021 13:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan zijn jullie genetisch zussen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef LeSage het volgende:
Ik wil eigenlijk graag mijn DNA met die van mijn nichtjes laten vergelijken. Hun vader is de broer van mijn moeder, hun moeder is de zus van mijn vader. Ik ben benieuwd hoeveel van ons DNA matcht. We hebben dus behalve onze ouders geen andere voorouders in de stamboom zitten
Kerstvakantie is landelijk, daar zit geen regiospreiding in.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ze krijgen hier pas heel laat vakantie
theoretisch zou een nichtje zelfs meer qua DNA net je kunnen matchen dan een échte zus. Die kans is erquote:Op donderdag 9 december 2021 13:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zijn jullie genetisch zussen.
Ik quote je even zodat je het beter kunt terugzoekenquote:Op donderdag 9 december 2021 10:02 schreef SQ het volgende:
Oh fuck, ik had kunnen weten dat het een opsom zou wordensorry jongens.
Het wordt pas interessant als ze niet net zoveel matchen als zussen, dan is er een opa of oma vreemdgegaanquote:Op donderdag 9 december 2021 13:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
theoretisch zou een nichtje zelfs meer qua DNA net je kunnen matchen dan een échte zus. Die kans is er
Nee zomervakantie. Als die nog een week later is zitten we in augustusquote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kerstvakantie is landelijk, daar zit geen regiospreiding in.
Scholen kunnen daar ook zelf geen aanpassing aan doen.
De kerstvakantie staat landelijk vast.
Is dat sowieso zo ja? Als de ouderparen nou net andere genetische materialen van de grootouders hebben gekregen/doorgegeven kan het best uiteenlopen of niet?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt pas interessant als ze niet net zoveel matchen als zussen, dan is er een opa of oma vreemdgegaan
Gelukkig zijn er maar 2 oma's en 2 opa's om te checken
Ik vind dat van veel van haar verhalen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahaha klinkt als materiaal voor een boek
Bestaan die nog?quote:
Zeker!quote:
Hmm lastig. Inderdaad neusspray en dan goed leegsnuiten. Ik heb tot 3 keer toe een middenoorontsteking gehad waarbij alledrie de keren uiteindelijk mijn trommelvlies geknapt is. Toen werd warme olie erin druppelen aangeraden, om iig het trommelvlies zo soepel mogelijk te houden. Het warme was met name omdat koude vloeistof in je oor erg naar voelt.quote:Op donderdag 9 december 2021 15:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Iemand toevallig tips tegen oorpijn? Dag 4 nu, keel doet een beetje mee en een klein beetje verstopte neus. Zelftest gedaan en het is geen corona. Van de huisarts assistente kreeg ik alleen de paracetamol en neusspray tip. Misschien heeft iemand zelf nog andere ervaring?
Gelukkig wel zonder klachten de kinder verjaardagen kunnen vieren. (6 en 8 dec) Nu een 13 en 16 jarige in huis.
Mijn zusje heeft geen kinderen.
De kinderen hebben bij bio vader nog een broertje en opa en oma. Ook soort opa en oma van de vrouw van mijn ex.
Al zien ze hun nooit meer.
Mijn vriend (53) heeft een volwassen dochter . Hij heeft een broer met 3 kinderen en een zus met 2 kinderen. Zijn ouders worden beschouwd als opa en oma.
En wat ik er nu nog uitlaat zijn de stief(klein)kinderen van de stiefmoeder van mijn vriendinquote:
Is het met waterpokken niet zo dat ze al niet meer besmettelijk zijn op het moment dat je ze gaat zienquote:Op donderdag 9 december 2021 16:09 schreef FlyingFish het volgende:
Aangezien dit een vraagbankje is, hoe herken je waterpokken? Er jeukt nog niks, wel veel rode vlekjes, met name op de rug.
En vervolgvraag, hoe kun je de kans dat de andere kinderen ook gelijk waterpokken oplopen zo groot mogelijk maken?
Hier hebben ze overigens het kerstdiner veranderd in een kerstlunch die volgende week al is. Ze willen niet dat het weer niet door kan gaan vanwege vervroegde schoolplichtig, en achten het risico daarop wel groot.
Samen in bad doenquote:Op donderdag 9 december 2021 16:09 schreef FlyingFish het volgende:
Aangezien dit een vraagbankje is, hoe herken je waterpokken? Er jeukt nog niks, wel veel rode vlekjes, met name op de rug.
En vervolgvraag, hoe kun je de kans dat de andere kinderen ook gelijk waterpokken oplopen zo groot mogelijk maken?
Hier hebben ze overigens het kerstdiner veranderd in een kerstlunch die volgende week al is. Ze willen niet dat het weer niet door kan gaan vanwege vervroegde schoolplichtig, en achten het risico daarop wel groot.
Nee, ze zijn al besmettelijk vóór je ze ziet (daarom is daarna pas thuis houden redelijk zinloos) maar ook zichtbaar nog.quote:Op donderdag 9 december 2021 16:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Is het met waterpokken niet zo dat ze al niet meer besmettelijk zijn op het moment dat je ze gaat zienWaardoor ze er ook gewoon mee naar school mogen ect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |