abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202617145
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 14:16 schreef BasEnAad het volgende:
Pfizer koopt Arena Pharmaceuticals voor 6,7 miljard dollar. Geld klotst tegen de plinten en overnames zijn wel een manier inkomsten in de toekomst veilig te stellen. Patenten gaan verlopen, hoe meer kansrijke medicijnen in ontwikkeling, hoe beter.
Pfizer heeft ook het dividend verhoogd van 39 naar 40 dollarcent. Dat lijkt wat tegen te vallen, maar we moeten niet vergeten dat Pfizer eigenlijk het dividend wilde verlagen vanwege verminderde cash flow na het afsplitsen van hun Upjohn activiteiten. Ook zou een significante dividendverhoging wellicht maatschappelijk niet goed vallen, het bedrijf ligt onder een vergrootglas nu.

Pfizer to Buy Arena Pharmaceuticals in $6.7 Billion Deal. Arena Stock Soars.
https://www.marketwatch.c(...)=watchlist_main_news

Ander farma-nieuws:

"Bristol Myers Squibb raises dividend by 10% to $0.54, announces $15B buyback"
https://seekingalpha.com/(...)clares-0_54-dividend

Dit aandeel blijft al jaren achter op de beurs en gaat de aandeelhouder nu stevig verwennen. 15 Miljard aandeleninkoop op een market cap van 125 miljard is geen kattenpis.
Ik zit bijna een jaar in dit aandeel maar het beweegt nauwelijks. Ik heb gekocht op $65 en nu is het ongeveer $60, maar door valuta verschillen is mijn verlies minder groot, net geen procent.
Schiet niet echt op.
pi_202629918
quote:
De Nederlandsche Bank heeft DeGiro eerder dit jaar een extra kapitaaleis opgelegd van meer dan ¤3 mln, vanwege te hoge risico's van zijn IT-platform. Door de onstuimige groei van het klantenbestand was het gevaar voor crashes en hacks onvoldoende beheersbaar.

De kern van het probleem zit in het ontwerp van het IT-systeem van de onlinebroker, aldus meerdere ex-medewerkers van DeGiro tegenover het FD. Ze zeggen dat ze de problemen al veel eerder hebben aangekaart.

Het grootste beleggingsplatform van Nederland, dat in totaal 1,9 miljoen klanten bedient, biedt sinds de oprichting in 2008 particuliere beleggers zo goedkoop mogelijk toegang tot de beurs. Om de prijsconcurrentie met de banken aan te gaan, moesten ook de IT-kosten laag blijven. Die waren met minder dan 70 eurocent per transactie volgens een van de oprichters 'de laagste ter wereld'. Volgens de ex-medewerkers ging dit ten koste van de veiligheid en stabiliteit van het platform.

Het Duitse moederbedrijf, FlatexDeGiro, ondervindt hier nu naar eigen zeggen de consequenties van. Het nam DeGiro eind 2019 over en zou alleen al in het afgelopen halfjaar miljoenen hebben geïnvesteerd in het oplossen van deze 'erfeniskwesties', waarin men 'goede progressie' maakt.

Brandjes blussen
Een woordvoerder wijst erop dat het platform sinds het vertrek van de betrokken ex-medewerkers 'significant geëvolueerd' is. Ook benadrukt hij dat er nu geen sprake is van stabiliteitsproblemen. 'Bij Flatex investeren we altijd sterk in onze IT, meer dan ¤30 mln in de afgelopen drie jaar om precies te zijn. Helaas had het voormalige DeGiro-management niet dezelfde instelling, wat ook komt door de beperkte middelen toen.'

De ex-medewerkers van DeGiro zeggen dat de IT-problemen mede veroorzaakt zijn door slechte communicatie en het stellen van verkeerde prioriteiten door de leiding. 'De focus lag op het telkens blussen van brandjes, in plaats van het nemen van preventieve maatregelen voor de lange termijn', zegt een van hen.

De Nederlandsche Bank (DNB) is al langer bekend met de IT-problemen. Afgelopen februari heeft de toezichthouder in zijn jaarlijkse risicoanalyse aangedrongen op verbeteringen, en de extra kapitaaleis opgelegd. DNB wees toen onder meer op een gebrekkig digitaal veiligheidsniveau, wat het risico vergroot dat klantaccounts worden gehackt.

Onlangs heeft DeGiro nieuwe cybersecuritymaatregelen geïmplementeerd. Dit was goed merkbaar voor klanten, omdat gedurende dat proces een probleem ontstond waardoor zij niet konden inloggen op hun account. Dit gebeurde op maandag 22 november, tussen circa 15.00 uur 's middags en 20.00 uur 's avonds.

Ongewoon lange storing
Een ongewoon lange storing, vindt de Vereniging van Effectenbezitters, die de stabiliteit van een platform 'een belangrijke factor' noemt voor beleggers. Woordvoerder Joost Schmets: 'Het was niet bepaald een stormachtige beursdag, dus goed voor het vertrouwen in DeGiro is dit niet.'

Duizenden DeGiro-klanten deden diezelfde dag online hun beklag over de storing. Sommigen claimen schade te hebben geleden vanwege het missen van rendement. Wie op dat moment beleggingsorders wilde inleggen, werd door DeGiro geadviseerd dat per mail te doen.

FlatexDeGiro benadrukt nu dat klanten die al waren ingelogd op het platform geen last hadden van het euvel, dat volgens het bedrijf losstaat van de door oud-medewerkers aangehaalde IT-problemen. 'Als er een verband was, hadden er veel meer vergelijkbare incidenten plaatsgehad in de voorbije maanden.'

In 2019 eiste DNB al eens dat de broker ¤13,2 mln extra bufferkapitaal zou aanhouden, om tegenvallers op te vangen. Ook ontving DeGiro in het verleden boetes van de Autoriteit Financiële Markten, vanwege gebreken in het bestuur en de organisatie. De AFM dreigt nog met een boete voor het niet naleven van antiwitwasregels.

https://fd.nl/financiele-(...)-degiro-nol1cahSFojV
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202630343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Terecht wel! Ik heb het idee dat bugs regelmatiger voorkomen dan pakweg 2 jaar geleden. Zeker in onzekere tijden (nu corona) is het van belang dat je op een stabiel platform kunt handelen en snel kan handelen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_202630360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:51 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Terecht wel! Ik heb het idee dat bugs regelmatiger voorkomen dan pakweg 2 jaar geleden. Zeker in onzekere tijden (nu corona) is het van belang dat je op een stabiel platform kunt handelen en snel kan handelen.
Of een fooi van 3 miljoen de genoemde risico's dekt deed mijn wenkbrauwen dan wel een beetje fronsen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202631425
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Of een fooi van 3 miljoen de genoemde risico's dekt deed mijn wenkbrauwen dan wel een beetje fronsen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat 3 miljoen is op de balans van DeGiro/Flatex. :@ Maar dat zal dan wel helemaal peanuts zijn, me dunkt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_202631576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:52 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat 3 miljoen is op de balans van DeGiro/Flatex. :@ Maar dat zal dan wel helemaal peanuts zijn, me dunkt.
~half miljard volgens snelle check. Maar het gaat uiteindelijk natuurlijk ook om de clients' assets/liabilities (als er écht wat fout gaat). Als je daar ineens niet bij kan of niet in kan traden heb je wel een probleem.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202631619
quote:
Duizenden DeGiro-klanten deden diezelfde dag online hun beklag over de storing. Sommigen claimen schade te hebben geleden vanwege het missen van rendement.
Tja, moet je maar niet bij DeGiro beleggen hoor. Er zijn inmiddels zo veel waarschuwingssignalen geweest, als je daar klant bent moet je maar gewoon accepteren dat je risico's loopt in ruil voor lage beleggingskosten.
pi_202631625
Ik blijf dat C3.ai toch maar intrigerend schimmig vinden, beetje Palantir-achtig. Ze hebben iig een mega marketingbudget met hun paginagrote advertenties in FD, WSJ etc. Nu weer een McMaster die in de advisory board komt en een mooi contract met Defensie. Mensen die de software kennen en een stukje kunnen duiden?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202634009
quote:
Nog eens 15.000 woningen wil het kabinet bereiken door kantoorpanden om te katten.
RSI?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202634087
Begint PostNL weer een leuke buy te worden? Ik heb iig een buy order op 3.3 ingezet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202638017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 18:00 schreef ludovico het volgende:
Begint PostNL weer een leuke buy te worden? Ik heb iig een buy order op 3.3 ingezet.
MS heeft ze gedowngrade vanochtend geloof ik, ten faveure van bPost. Beroepsmatig met beide te maken gehad en het blijven verschrikkelijke logge organisaties - bPost nog wel net wat meer met hun blauwe, groene, paarse en weet ik het vakbonden - PostNL heeft/had nog een pensioenprobleempje volgens mij? Als je het als contante dividendstroom koopt zal je er geen buil aan vallen though, ik zie Deutsche of een DPD niet echt marktaandeel afpakken in de pakkettenbusiness. Nieuwkomers al helemaal niet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202638056
Boskalis met hun vage persberichten, echt hoor. :')
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 15 december 2021 @ 21:15:55 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202638507
Barclays zegt bpost te prefereren boven PostNL, vrij ridicuul als je het mij vraagt. PostNL snoept overigens in België marktaandeel af van bpost. In Nederland pakt DHL dan langzaam weer marktaandeel af van PostNL. Toekomstige marges schat PostNL te hoog in volgens Barclays.

Dan is er op de achtergrond nog de verhoging van het minimumloon en gedoe met onderaannemers die hun personeel slecht behandelen. En dan heb je nog Kretinsky die zich voor 20% heeft ingekocht. Kretinsky zit ook zwaar in Royal Mail. Er zijn ook wat shortsellers actief.

Los van dat alles gaat PostNL natuurlijk een geweldig Q4 draaien en een dik dividend uitbetalen. Helaas ook stockdividend, dus het aandeel verwatert wel wat.
  woensdag 15 december 2021 @ 21:22:58 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202638661
Wie durft BABA op te pakken? Ik zat er vanmiddag nog aan te denken toen ze op -5% stonden.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202638901
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:22 schreef JimmyJames het volgende:
Wie durft BABA op te pakken? Ik zat er vanmiddag nog aan te denken toen ze op -5% stonden.


Baba ook zon stock trouwens die ng flink geshilld werd op cnbc aan begin van het jaar. Opmerkelijk dat we daar nu niks meer over horen van ze :D
pi_202640428
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:22 schreef JimmyJames het volgende:
Wie durft BABA op te pakken? Ik zat er vanmiddag nog aan te denken toen ze op -5% stonden.
Mijn grootste miskoop dit jaar, al 40% op verloren op papier.
Overweeg om te verkopen en Baba op de beurs van HK te kopen, zeker niet meer in de VS.
De-listing lijkt een reëel risico te zijn.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:51:02 #42
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202640555
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Mijn grootste miskoop dit jaar, al 40% op verloren op papier.
Overweeg om te verkopen en Baba op de beurs van HK te kopen, zeker niet meer in de VS.
De-listing lijkt een reëel risico te zijn.
Worden je aandelen dan niet gewoon omgezet?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202640794
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:51 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Worden je aandelen dan niet gewoon omgezet?
De commotie alleen al lijkt mij genoeg voor verdere dalingen.
pi_202641307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:51 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Worden je aandelen dan niet gewoon omgezet?
Je hebt ADRs, geen aandelen. En dan ook nog eens ADRs tegen een VIE op de Seychellen oid, niet direct in de hut.

Swappen zou kunnen, mits de 2e listing bestaat, maar is een aandeelhoudersbeslissing volgens mij. Daarbij komt dat brokers als Robinhood en eToro je niet laten handelen in HK, dus dat is een praktisch probleempje. Buyback zou ook nog kunnen, maar dan moeten er wel centen zijn - en weer akkoord AvA nodig. En anders kom je in limbo terecht: je hebt de stukken wel, maar kan er niet, of in illiquide OTC markten, handelen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 16 december 2021 @ 00:40:25 #45
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202642058
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hebt ADRs, geen aandelen. En dan ook nog eens ADRs tegen een VIE op de Seychellen oid, niet direct in de hut.

Swappen zou kunnen, mits de 2e listing bestaat, maar is een aandeelhoudersbeslissing volgens mij. Daarbij komt dat brokers als Robinhood en eToro je niet laten handelen in HK, dus dat is een praktisch probleempje. Buyback zou ook nog kunnen, maar dan moeten er wel centen zijn - en weer akkoord AvA nodig. En anders kom je in limbo terecht: je hebt de stukken wel, maar kan er niet, of in illiquide OTC markten, handelen.
ok toch maar niet doen :P
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202642059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:56 schreef nostra het volgende:

[..]
MS heeft ze gedowngrade vanochtend geloof ik, ten faveure van bPost. Beroepsmatig met beide te maken gehad en het blijven verschrikkelijke logge organisaties - bPost nog wel net wat meer met hun blauwe, groene, paarse en weet ik het vakbonden - PostNL heeft/had nog een pensioenprobleempje volgens mij? Als je het als contante dividendstroom koopt zal je er geen buil aan vallen though, ik zie Deutsche of een DPD niet echt marktaandeel afpakken in de pakkettenbusiness. Nieuwkomers al helemaal niet.
Amazon.

Maar we hebben fusiekandidaten...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 december 2021 @ 01:58:09 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202642223
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2021 19:31 schreef xminator het volgende:
Hoe gaat het met foks shitstock tell?
gisteren nogg 700 bijgekocht op 2,95

Shekll ook bij trouwens onder de 19 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 16 december 2021 @ 08:58:10 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202643050
De Fed heeft gister bekend gemaakt dat ze het opkoopprogramma versneld gaan afbouwen én dat er volgend jaar drie rentestijgingen zullen komen.

AEX staat voorbeurs op +2%. Wie kan me dit uitleggen? Omdat het vertrouwen toont in de economie? Omdat het de inflatie drukt?
  donderdag 16 december 2021 @ 08:59:56 #49
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202643069
quote:
11s.gif Op donderdag 16 december 2021 08:58 schreef Zwansen het volgende:
De Fed heeft gister bekend gemaakt dat ze het opkoopprogramma versneld gaan afbouwen én dat er volgend jaar drie rentestijgingen zullen komen.

AEX staat voorbeurs op +2%. Wie kan me dit uitleggen? Omdat het vertrouwen toont in de economie? Omdat het de inflatie drukt?
Omdat het niet erger was dan wat verwacht werd begreep ik…?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 16 december 2021 @ 10:36:09 #50
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202644030
quote:
11s.gif Op donderdag 16 december 2021 08:58 schreef Zwansen het volgende:
De Fed heeft gister bekend gemaakt dat ze het opkoopprogramma versneld gaan afbouwen én dat er volgend jaar drie rentestijgingen zullen komen.

AEX staat voorbeurs op +2%. Wie kan me dit uitleggen? Omdat het vertrouwen toont in de economie? Omdat het de inflatie drukt?
Omdat elk excuus wordt aangegrepen om te kopen.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')