SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Landskampioen 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Saai avondje, grote uitslag, winst Ajax. Eigenlijk precies zoals verwacht. Net als dat de wedstrijd wel klaar was nadat Taylor erin kwam. Klaassen 0.5. Die speelt over twee jaar in de KKD. Kan er echt he-le-maal niets van.![]()
Had even het idee dat in de tweede helft de turbo er echt opging, maar de 5-1 bleef uit. Maar goed, 18 op 18, ongekend.
Nou maar hopen dat de vorm over 2,5 maand nog steeds in orde is.![]()
Ten Hag God
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Wat een geweldige groepsfase is het geweest. Het swingt en staat bol van de spelvreugde. Geweldig. Niets dan lof. En leuk voor Neres dat hij een doelpuntje maakt. Ik blijf toch een zwak voor hem houden, net als voor Nico. Valt wel goed in de laatste keren.![]()
Gravenberch was vandaag weer echt goed.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Niet.
Normaal.
TROTS!!!!!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
We loten Atletico denk ikCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Wat zullen ze balen bij Dortmund dat ze vorige week zelf niet een puntje gepakt hebben tegen Sporting. Alhoewel het voor Sporting nu ook nergens meer om draaide.![]()
Heerlijke avond maar Ajax kon dan ook spelen zonder druk. De echte druk komt de volgende ronde, waar het alles of niets is en zo afgelopen kan zijn.
Dan gaan we pas zien of het sprookje kan voortduren....Love is in the air!![]()
Nu zal Sporting wel niet tellen omdat het een wedstrijd om des keizers baard was. Toch was hij één van de beste spelers op het veld. Straks tegen AZ zal je ook wel iets vinden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 18:40 schreef Shreyas het volgende: [..] Tegen Willem II (met alle respect) is het niet zo bijzonder om uit te blinken. Ik geef toe dat hij zeker niet onverdienstelijk speelt de laatste wedstrijden maar laten we eerst eens kijken hoe hij het doet tegen Sporting, AZ en Feyenoord. Dat zijn vaak de wedstrijden waar hij door het ijs zakt.
Een beetje als Valentijn Driessen: "Maar maar maar" blijven roepen, tot je een keer 'gelijk' hebt en dan je zelfverklaarde grootsheid als kenner over de hele wereld (door wie je allang niet meer serieus genomen wordt) uit te spuwen.
Goedemorgen!![]()
![]()
Schuurs is geen echte mandekker. Is eigenlijk nog het beste als hij zo voor de verdediging kan spelen. Zag je wel met die assist gister en tegen Psv met die assist. Zou hem best wel als backup daar willen zien voor als Alvarez geschorst is.
Rensch gisteren centraal vond ik ook een prima zet. Stond hij in de jeugd ook vaak en denk wel zijn beste positie. Weet namelijk niet hoelang we Timber kunnen behouden. Die is echt indrukwekkend stabiel.Bastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Schuurs is gewoon een CV alleen niet goed genoeg al valt het niet mee als je zo weinig speelt, hij maakte het tenminste nog wel goed met een assistquote:Op woensdag 8 december 2021 08:39 schreef StevenHyde het volgende:
Schuurs is geen echte mandekker. Is eigenlijk nog het beste als hij zo voor de verdediging kan spelen. Zag je wel met die assist gister en tegen Psv met die assist. Zou hem best wel als backup daar willen zien voor als Alvarez geschorst is.
Rensch gisteren centraal vond ik ook een prima zet. Stond hij in de jeugd ook vaak en denk wel zijn beste positie. Weet namelijk niet hoelang we Timber kunnen behouden. Die is echt indrukwekkend stabiel.![]()
Respect voor Ajax idd.
Wij als PSV waren misschien net aan met heel veel geluk 3de geworden. Maar waarschijnlijker 4de met 2 punten.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Raar dat Ajax hem wilt, erg dure bankzitter.quote:
Ook voor bergwijn zelf niet logisch. Hij gaat niet meer minuten maken dan hij nu doet en zal er financieel ook op achteruit gaan lijkt meNo bitch to me![]()
Tadic stond er 90 minuten bij als een Erik 2.0. Volgens mij hebben we onze toekomstige trainer gevonden.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Ik doe de voorzichtige aanname dat Bergwijn dan inmiddels heeft aangegeven daarvoor open te staan. Afgelopen zomer werd nog gemeld dat hij daar namelijk absoluut niet voor open zou staan.quote:Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Ben vooral benieuwd naar een nieuw hotelkamerfilmpje, dit keer op een matchday van Tottenham. Wat keek die jongen bang uit zijn ogen toen, toen 'ie was gevlucht.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:52 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik doe de voorzichtige aanname dat Bergwijn dan inmiddels heeft aangegeven daarvoor open te staan. Afgelopen zomer werd nog gemeld dat hij daar namelijk absoluut niet voor open zou staan.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 09:54:50 ]![]()
Maar waarheen dan? Dit roepen we nu al een paar transferperiodes op rij maar het komt er nooit van.quote:Op woensdag 8 december 2021 01:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is gewoon een prima speler, zie Neres wel een transfer maken in de winter.Oh.![]()
Neres blijft de rest van zijn carrière bij Ajax en wordt een succesvolle speler/trainer, terwijl Tadic flopt en in de krochten van de Oezbeekse voetbalpiramide een meisjesteam gaat coachen. En hij wordt fucking dik. U las het hier voor het eerst.![]()
Ik wil ook jouw drugsquote:Op woensdag 8 december 2021 10:08 schreef PiyeReloaded het volgende:
Neres blijft de rest van zijn carrière bij Ajax en wordt een succesvolle speler/trainer, terwijl Tadic flopt en in de krochten van de Oezbeekse voetbalpiramide een meisjesteam gaat coachen. En hij wordt fucking dik. U las het hier voor het eerst.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Niet dat het nog erg relevant is maar Ajax in ieder geval weer een plekje gestegen
Kom je nog redelijk ver dan kan je opeens zomaar richting de top 5 van Europa gaan.![]()
![]()
Bij de knock out rondes, valt dat samen met de Africa cup ? Met andere woorden, is Haller er dan bij ? (Ervan uitgaande dat hij geselecteerd wordt voor de Africa cup, net als Onana bijvoorbeeld ?)quote:Op woensdag 8 december 2021 07:55 schreef Landgeld het volgende:
Heerlijke avond maar Ajax kon dan ook spelen zonder druk. De echte druk komt de volgende ronde, waar het alles of niets is en zo afgelopen kan zijn.
Dan gaan we pas zien of het sprookje kan voortduren....Honey ! Take me drunk, i am home !![]()
Nou ik las dat je ook een premie krijgt op basis van coëficient dus zeker wel relevant.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:41 schreef dycto het volgende:
Niet dat het nog erg relevant is maar Ajax in ieder geval weer een plekje gestegen
[ afbeelding ]
Kom je nog redelijk ver dan kan je opeens zomaar richting de top 5 van Europa gaan.
[ afbeelding ]
En ook een grotere kans op pot 2, wat tegenwoordig beter is om in te zitten dan pot 1No bitch to me![]()
Afrika Cup eindigt op 6 feb, eerste knock-out wordt gespeeld op 15 feb.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bij de knock out rondes, valt dat samen met de Africa cup ? Met andere woorden, is Haller er dan bij ? (Ervan uitgaande dat hij geselecteerd wordt voor de Africa cup, net als Onana bijvoorbeeld ?)Uitvinder van de biersmiley.![]()
Thanks, past allemaal preciesquote:Op woensdag 8 december 2021 10:51 schreef dimmak het volgende:
[..]
Afrika Cup eindigt op 6 feb, eerste knock-out wordt gespeeld op 15 feb.. Tenzij ze natuurlijk dan in quarantaine moeten o.i.d.
.
Honey ! Take me drunk, i am home !![]()
Maar als Nederland zo hoog blijft staan op de ranglijst (6e plek) kom je als kampioen sowieso wel in pot 1 te zitten.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nou ik las dat je ook een premie krijgt op basis van coëficient dus zeker wel relevant.
En ook een grotere kans op pot 2, wat tegenwoordig beter is om in te zitten dan pot 1
Alhoewel het systeem over een paar jaar sowieso al op de schop gaat en dan boeit het niet meer zoveel in welke pot je zit.Oh.![]()
Premie is niet op basis van 5 jaarquote:Op woensdag 8 december 2021 10:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nou ik las dat je ook een premie krijgt op basis van coëficient dus zeker wel relevant.watquote:En ook een grotere kans op pot 2, wat tegenwoordig beter is om in te zitten dan pot 1![]()
Waar zou die niet heen kunnen daar speelt altijd wel iets op de achtergrondquote:Op woensdag 8 december 2021 10:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar waarheen dan? Dit roepen we nu al een paar transferperiodes op rij maar het komt er nooit van.![]()
Sporting en Lille zaten bijvoorbeeld in pot 1, die zijn (op papier) minder sterk dan de teams uit pot 2.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:04 schreef dycto het volgende:
[..]
Premie is niet op basis van 5 jaar
[..]
wat![]()
Op de achtergrond vast wel ja, maar tot op heden is er dus nog geen club geweest die wil doorpakken. Dat terwijl Ajax hem toch best graag wil verkopen dus onderhandelen zal niet zo lastig zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar zou die niet heen kunnen daar speelt altijd wel iets op de achtergrond
Hij is ook al gewoon tijden pover in zijn spel dus snap wel dat clubs terughoudend zijn.Oh.![]()
Ajax kan beter in pot 3 zitten.
Laatste vier jaar twee keer pot 3 en twee keer door naar de KO-fase tegenover twee keer pot 2 en schlemielig eruit in de poule.Oh.![]()
Op basis van één jaar waarin Frankrijk zowaar eens een andere kampioen kende dan het sterrenensemble van PSG (en momenteel alweer 11 punten voorstaan op de nr. 2)? Kom zeg, doe normaal met dat 'tegenwoordig'.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Sporting en Lille zaten bijvoorbeeld in pot 1, die zijn (op papier) minder sterk dan de teams uit pot 2.![]()
Is weinig meer van over na de blessures ja. Nouja, heeft z'n investering in het verleden al terugverdiend.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Op de achtergrond vast wel ja, maar tot op heden is er dus nog geen club geweest die wil doorpakken. Dat terwijl Ajax hem toch best graag wil verkopen dus onderhandelen zal niet zo lastig zijn.
Hij is ook al gewoon tijden pover in zijn spel dus snap wel dat clubs terughoudend zijn.![]()
Hoe groot zou de kans zijn dat Ajax de CL-finale haalt?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
21 %quote:Op woensdag 8 december 2021 11:30 schreef Perrin het volgende:
Hoe groot zou de kans zijn dat Ajax de CL-finale haalt?
Benieuwd hoe deze tabel er na maandag uitziet.![]()
Ik zie het ook niet zo snel gebeuren, denk eerder dat ze rekening houden met een vertrek van Antony voor de hoofdprijs eind van het seizoen en dat Bergwijn moet brengen wat Daramy nog niet doet want in de kleine ruimte is Bergwijn toch ook geen koning om het zo maar te zeggen.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar waarheen dan? Dit roepen we nu al een paar transferperiodes op rij maar het komt er nooit van.![]()
En verder rip eredivisie, hier valt niet tegenop te voetballen/financieren als 1 club binnen 4 maanden de jaarbegroting van de 2 grootste concurrenten aan cash binnen harkt, het is echt te hopen dat NL dat stapje maakt naar plek 6.![]()
Mjah, in Portugal staan de immense tv-gelden volgens mij nog een jaar of 5 vast. Porto, Benfica en Sporting kunnen zich daardoor prima in de schulden blijven steken. Ook die claim die pas weer in het nieuws was, kan worden afgekocht lijkt me. https://www.vi.nl/nieuws/(...)nanciele-ratrace-aanquote:Op woensdag 8 december 2021 11:48 schreef Tarado het volgende:
En verder rip eredivisie, hier valt niet tegenop te voetballen/financieren als 1 club binnen 4 maanden de jaarbegroting van de 2 grootste concurrenten aan cash binnen harkt, het is echt te hopen dat NL dat stapje maakt naar plek 6.
Hier ook. Omzet in Portugal is lager dan de Eredvisie maar de TV gelden gaan 3 keer over de kop.
Keerzijde is dat alleen Ajax het momenteel echt goed doet in Europa. Natuurlijk zijn de prestaties van Feyenoord en AZ prima, maar dat is wel in het debiele broertje, van het debiele broertje van de CL. Op een hoger podium ga je gewoon heel veel punten inleveren. En dan is het alleen nog maar weer wachten tot je weer 7e of 8ste staan.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Wel eens ja, de basis is vrij dunquote:Op woensdag 8 december 2021 11:57 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Mjah, in Portugal staan de immense tv-gelden volgens mij nog een jaar of 5 vast. Porto, Benfica en Sporting kunnen zich daardoor prima in de schulden blijven steken. Ook die claim die pas weer in het nieuws was, kan worden afgekocht lijkt me. https://www.vi.nl/nieuws/(...)nanciele-ratrace-aan
Hier ook. Omzet in Portugal is lager dan de Eredvisie maar de TV gelden gaan 3 keer over de kop.
Keerzijde is dat alleen Ajax het momenteel echt goed doet in Europa. Natuurlijk zijn de prestaties van Feyenoord en AZ prima, maar dat is wel in het debiele broertje, van het debiele broertje van de CL. Op een hoger podium ga je gewoon heel veel punten inleveren. En dan is het alleen nog maar weer wachten tot je weer 7e of 8ste staan.![]()
Nice, grotere kans dan Chelseaquote:Op woensdag 8 december 2021 11:34 schreef dycto het volgende:
[..]
21 %
[ afbeelding ]
Benieuwd hoe deze tabel er na maandag uitziet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Tsja. Zo ging Ajax ook nooit meer de aansluiting bij de Europese top vinden. Onwil, onkunde en een gebrek aan geloof en daardoor beleid zijn nog altijd de grootste vijanden van de Nederlandse voetbalclubs. Het zit in de hele cultuur ingebakken.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:57 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Mjah, in Portugal staan de immense tv-gelden volgens mij nog een jaar of 5 vast. Porto, Benfica en Sporting kunnen zich daardoor prima in de schulden blijven steken. Ook die claim die pas weer in het nieuws was, kan worden afgekocht lijkt me. https://www.vi.nl/nieuws/(...)nanciele-ratrace-aan
Keerzijde is dat alleen Ajax het momenteel echt goed doet in Europa. Natuurlijk zijn de prestaties van Feyenoord en AZ prima, maar dat is wel in het debiele broertje, van het debiele broertje van de CL. Op een hoger podium ga je gewoon heel veel punten inleveren. En dan is het alleen nog maar weer wachten tot je weer 7e of 8ste staan.![]()
Mwa psv moet ook in principe van iedereen kunnen winnen op basis van begroting.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:48 schreef Tarado het volgende:
En verder rip eredivisie, hier valt niet tegenop te voetballen/financieren als 1 club binnen 4 maanden de jaarbegroting van de 2 grootste concurrenten aan cash binnen harkt, het is echt te hopen dat NL dat stapje maakt naar plek 6.
En Ajax kan nog zoveel geld hebben maar de toppers gaan alsnog niet voor Ajax spelen in hun topjaren
Dus met goed beleid is er altijd kans voor psv en feyenoord. Het zou ook helpen als ze zelf Europees punten scoren zodat ze ook voor de CL kwalificatie eens gunstig kunnen loten.No bitch to me![]()
Zolang andere landen het oké blijven vinden dat clubs zich daar in de schulden steken gaat die echte aansluiting nooit plaatsvinden. Dat heeft verder weinig met een gebrek aan geloof, onwil en onkunde te maken.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:44 schreef dycto het volgende:
[..]
Tsja. Zo ging Ajax ook nooit meer de aansluiting bij de Europese top vinden. Onwil, onkunde en een gebrek aan geloof en daardoor beleid zijn nog altijd de grootste vijanden van de Nederlandse voetbalclubs. Het zit in de hele cultuur ingebakken.
Of je moet je ziel willen verloochenen en verkopen aan een of andere Qatarese sheik. Dan kun je aansluting vinden. Legio voorbeelden.
Als Ajax er de volgende ronde uitvliegt heb je helemaal niets aan een uitstekende pre-winterstop CL reeks. Kun je je beleid nog zo goed in orde hebben.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Wat bedoel je met toppers? Europese toppers niet nee maar toch wel veel beter dan de rest kan in NL.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mwa psv moet ook in principe van iedereen kunnen winnen op basis van begroting.
En Ajax kan nog zoveel geld hebben maar de toppers gaan alsnog niet voor Ajax spelen in hun topjaren
Dus met goed beleid is er altijd kans voor psv en feyenoord. Het zou ook helpen als ze zelf Europees punten scoren zodat ze ook voor de CL kwalificatie eens gunstig kunnen loten.![]()
Ik denk ook dat het verschil nog steeds te groot is, zie Ajax Europees vooralsnog meer als een middenmoter die af en toe een piek naar de subtop heeft.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:54 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zolang andere landen het oké blijven vinden dat clubs zich daar in de schulden steken gaat die echte aansluiting nooit plaatsvinden. Dat heeft verder weinig met een gebrek aan geloof, onwil en onkunde te maken.
Of je moet je ziel willen verloochenen en verkopen aan een of andere Qatarese sheik. Dan kun je aansluting vinden. Legio voorbeelden.
Als Ajax er de volgende ronde uitvliegt heb je helemaal niets aan een uitstekende pre-winterstop CL reeks. Kun je je beleid nog zo goed in orde hebben.
Het is afwachten hoe de nieuwe CL opzet gaat zijn vanaf 2024, misschien dat ze dan weer een stapje naar boven kunnen maken.![]()
Precies de messi en Ronaldo's en ook Antony Verwacht ik die gaan niet bij Ajax spelen in hun topjaren.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat bedoel je met toppers? Europese toppers niet nee maar toch wel veel beter dan de rest kan in NL.
Dus vis je in de categorie daaronder, types als Tadic en Blind.
Maar daar moeten psv en feyenoord prima mee kunnen concurreren als ze ook eens goed beleid gaan voeren.No bitch to me![]()
Tadic lijkt me echt zo'n INZET cliché-trainerquote:Op woensdag 8 december 2021 09:33 schreef dimmak het volgende:
Tadic stond er 90 minuten bij als een Erik 2.0. Volgens mij hebben we onze toekomstige trainer gevonden.![]()
quote:Op woensdag 8 december 2021 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tadic lijkt me echt zo'n INZET cliché-trainer![]()
![]()
Dat denk ik dus niet want beleid moet je ook kunnen voeren, het is natuurlijk een groot verschil dat je als Ajax een speler op kan halen die door PSV verkocht is om de begroting rond te maken.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:02 schreef TornadoDK het volgende:
Maar daar moeten psv en feyenoord prima mee kunnen concurreren als ze ook eens goed beleid gaan voeren.![]()
Ach jonge toch wat zeg jij nu allemaalquote:Op woensdag 8 december 2021 12:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mwa psv moet ook in principe van iedereen kunnen winnen op basis van begroting.
Dus met goed beleid is er altijd kans voor psv en feyenoord. Het zou ook helpen als ze zelf Europees punten scoren zodat ze ook voor de CL kwalificatie eens gunstig kunnen loten.![]()
om nog maar niet te beginnen over feyenoord wat echt 1 grote shitshow is met het stadion enzoquote:Op woensdag 8 december 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet want beleid moet je ook kunnen voeren, het is natuurlijk een groot verschil dat je als Ajax een speler op kan halen die door PSV verkocht is om de begroting rond te maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:54 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zolang andere landen het oké blijven vinden dat clubs zich daar in de schulden steken gaat die echte aansluiting nooit plaatsvinden. Dat heeft verder weinig met een gebrek aan geloof, onwil en onkunde te maken.
Als Ajax er de volgende ronde uitvliegt heb je helemaal niets aan een uitstekende pre-winterstop CL reeks. Kun je je beleid nog zo goed in orde hebben.![]()
Dat ben ik het toch niet met je eens, zolang je als Ajax moet hopen op een gunstige loting in de CL hoor je niet bij de Europese top, neemt niet weg dat het nu top gaat.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:19 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.![]()
Keer een prijs winnen zou wel helpen. Vooralsnog is die halve finale ook maar een incident natuurlijk.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:19 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En hoe kom je erbij dat Ajax heeft moeten hopen op een gunstige loting:? Had het dan een poule als Man City, PSG en Ajax moeten zijn? Daar had geen van drie inderdaad blij mee geweest. Omdat ze dan alle drie zomaar kans maken om eruit te vliegen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik het toch niet met je eens, zolang je als Ajax moet hopen op een gunstige loting in de CL hoor je niet bij de Europese top, neemt niet weg dat het nu top gaat.![]()
En dat loot je volgende ronde psg en vlieg je er uit. En dan heb je helemaal niks aan die 18 punten.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:19 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.
Het is leuk hoor. Maar moeten ook wel eerlijk zijn dat is meer op een EL poule leek dan een CL poule.
Haal de halve finale en dan kunnen we misschien praten over of we bij de top horen. Maar nee nu zeker nog nietDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Nouja, dan schrappen we PSG en Man City ook als Europese top. Dan heb je gelijk, dan klopt Ajax op de deur van de Europese top. Prima.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Keer een prijs winnen zou wel helpen. Vooralsnog is die halve finale ook maar een incident natuurlijk.![]()
Achteraf is het makkelijk lullen maar je kan toch niet stellen dat dit geen gunstige groep was, dat Ajax uiteindelijk alles wint had jij natuurlijk wel verwacht?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:24 schreef dycto het volgende:
[..]
En hoe kom je erbij dat Ajax heeft moeten hopen op een gunstige loting:? Had het dan een poule als Man City, PSG en Ajax moeten zijn? Daar had geen van drie inderdaad blij mee geweest. Omdat ze dan alle drie zomaar kans maken om eruit te vliegen.![]()
Op het moment dat hety meer op een EL poule dan op een CL poule lijkt, moet je toch aan de andere deelnemers vragen waarom ze vorig jaar zo goed gespeeld hebben om een CL poule te halen, daarnaast kun je je ook afvragen waarom er maar een Nederlandse club is die al zn wedstrijden gewonnen heeft in de 'EL' poule.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dat loot je volgende ronde psg en vlieg je er uit. En dan heb je helemaal niks aan die 18 punten.
Het is leuk hoor. Maar moeten ook wel eerlijk zijn dat is meer op een EL poule leek dan een CL poule.
Haal de halve finale en dan kunnen we misschien praten over of we bij de top horen. Maar nee nu zeker nog niet![]()
Zijn we al weer vergeten dat Ajax ook jarenlang wanbeleid heeft gevoerd? Ook onder de Boer was het nog drama terwijl Ajax toen ook veel meer geld had dan de concurrentie.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet want beleid moet je ook kunnen voeren, het is natuurlijk een groot verschil dat je als Ajax een speler op kan halen die door PSV verkocht is om de begroting rond te maken.
Dat het nu goed gaat staat buiten kijf. Maar ik ben de slechte jaren nog niet vergeten ik hou mijn hart vast als ten Hag en Overmars vertrekken.No bitch to me![]()
Ik heb echt geen idee waarom je er tegen PSG uit moet vliegen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dat loot je volgende ronde psg en vlieg je er uit.Het gaat toch ook helemaal niet om die 18 punten joh.quote:En dan heb je helemaal niks aan die 18 punten.Oke, jij bent gediskwalificeerd.quote:Het is leuk hoor. Maar moeten ook wel eerlijk zijn dat is meer op een EL poule leek dan een CL poule.![]()
Ik denk niet dat er iemand op de wereld is die verwacht had dat Ajax alles zou winnen. Had daar begin dit seizoen 10 euro op ingezet en je zou nu rijk zijn. Maar dus? En dan? Overigens had ik Ajax misschien wel liever met City en PSG gezien. Dan ben je op een gegeven moment misschien van al dit gezeik af. Alhoewel de zure massa dan waarschijnlijk nog wel iets had gevonden om over te vallen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Achteraf is het makkelijk lullen maar je kan toch niet stellen dat dit geen gunstige groep was, dat Ajax uiteindelijk alles wint had jij natuurlijk wel verwacht?![]()
Omdat ze beter zijn dan ons? Kan je er van winnen. Ja natuurlijk. Maar speel je het 10x dan verlies je het vaker dan je het wint.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:31 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waarom je er tegen PSG uit moet vliegen.
[..]
Het gaat toch ook helemaal niet om die 18 punten joh.
[..]
Oke, jij bent gediskwalificeerd.
En vond jij dit een sterke cl poule dan?Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Je hebt het e.e.a. gemist wanneer je denkt dat Ajax barstte van het geld een jaar of 10 geleden.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:30 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zijn we al weer vergeten dat Ajax ook jarenlang wanbeleid heeft gevoerd? Ook onder de Boer was het nog drama terwijl Ajax toen ook veel meer geld had dan de concurrentie.
Dat het nu goed gaat staat buiten kijf. Maar ik ben de slechte jaren nog niet vergeten ik hou mijn hart vast als ten Hag en Overmars vertrekken.![]()
Dat eerste zeker maar dat er veel meer geld was is gewoon niet zo omdat PSV toen (weliswaar minder) de CL miljoenen pakte.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:30 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zijn we al weer vergeten dat Ajax ook jarenlang wanbeleid heeft gevoerd? Ook onder de Boer was het nog drama terwijl Ajax toen ook veel meer geld had dan de concurrentie.
Dat het nu goed gaat staat buiten kijf. Maar ik ben de slechte jaren nog niet vergeten ik hou mijn hart vast als ten Hag en Overmars vertrekken.
Daarom blij dat Overmars al heeft bijgetekend en het verschil is ook pas sinds 2019 echt ontstaan dus zo lang zitten we nog niet in die weelde maar het gaat met grote stappen en dat terwijl er nog een corona pauze is geweest.![]()
Maakt het uit of de poule 'sterk' is, je pakt 21 uit 21 daar moet een psv minimaal halve finale EL voor halen, en het prijzen geld is dan ws net zo hoog.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze beter zijn dan ons? Kan je er van winnen. Ja natuurlijk. Maar speel je het 10x dan verlies je het vaker dan je het wint.
En vond jij dit een sterke cl poule dan?![]()
dat is een andere discussie. Ik had het er nu over dat Ajax nog niet bij de top van europa hoort.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maakt het uit of de poule 'sterk' is, je pakt 21 uit 21 daar moet een psv minimaal halve finale EL voor halen, en het prijzen geld is dan ws net zo hoog.
Dat je steeds verder dan psv en feyenoord zou moeten komen met dit geld ben ik het mee eens ja.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Moeilijk om daar een soort meetlat naast te leggen ja, maar zou zeggen vrij structureel de kwartfinales in de CL. Dat is deze eeuw 2 of 3 keer gelukt?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Nouja, dan schrappen we PSG en Man City ook als Europese top. Dan heb je gelijk, dan klopt Ajax op de deur van de Europese top. Prima.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik was blij met de loting en nog blijer dat Ajax boven verwachting heeft gepresteerd deze groepsfase plus dat het gewoon heel veel geld oplevert.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:33 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iemand op de wereld is die verwacht had dat Ajax alles zou winnen. Had daar begin dit seizoen 10 euro op ingezet en je zou nu rijk zijn. Maar dus? En dan? Overigens had ik Ajax misschien wel liever met City en PSG gezien. Dan ben je op een gegeven moment misschien van al dit gezeik af. Alhoewel de zure massa dan waarschijnlijk nog wel iets had gevonden om over te vallen.
Ben het alleen met jou oneens dat Ajax Europese top is, maar misschien heb je daar andere maatstaven voor, naar mijn mening ben je Europese top als je regelmatig de laatste 8 haalt in de CL en dan nog af en toe meer en zeker niet als je bij de loting voor de groepsfase nog aan het billenknijpen bent.![]()
Het is al razend knap dat Ajax zich vrij stevig in de Europese subtop heeft genesteld. Als je die positie kan vasthouden met af en toe een uitschietertje naar boven doe je het als Nederlandse club toch uitstekend.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik was blij met de loting en nog blijer dat Ajax boven verwachting heeft gepresteerd deze groepsfase plus dat het gewoon heel veel geld oplevert.
Ben het alleen met jou oneens dat Ajax Europese top is, maar misschien heb je daar andere maatstaven voor, naar mijn mening ben je Europese top als je regelmatig de laatste 8 haalt in de CL en dan nog af en toe meer en zeker niet als je bij de loting voor de groepsfase nog aan het billenknijpen bent.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
dit vind ik wel een goede eigenlijk. Zolang je de loting ingaat met het idee dat je een gunstige loting moet hebben om door te gaan ben je gewoon geen topploeg. De topploegen weet je al van dat ze doorgaan wat de loting dan ook is.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:41 schreef Tarado het volgende:
zeker niet als je bij de loting voor de groepsfase nog aan het billenknijpen bent.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Dat is jouw mening.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze beter zijn dan ons? Kan je er van winnen. Ja natuurlijk. Maar speel je het 10x dan verlies je het vaker dan je het wint.Je speelt in de groep met de huidige nr 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal. Hoeveel meer moet het worden om CL te zijn dan?quote:En vond jij dit een sterke cl poule dan?
Zou enkel Manchester City, PSG, Ajax, Club Brugge nu een CL ipv EL poule zijn geweest? Lul niet zo stom man.
Geouwehoer man. Van tevoren was Dortmund hier de gedoodverfde favoriet.
@PSVCL verwoorde het algemene gevoel nog vrij aardigOverigens sowieso wel leuk om een beetje rond die tijd te neuzen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:51 schreef PSVCL het volgende:
[..]
1 keer weten te overwinteren in de CL de laatste 16 jaar en dan denken dat je effe eerste wordtwat een arrogantie weer.
We kunnen wel stellen dat het zelfs zonder alles op alles te zetten is geluktquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 02:46 schreef FireFox1 het volgende:
Ik kan U alvast voorspellen dat Ajax - Sporting een héél spannende wedstrijd zal wordenKoekoekquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]dan kunnen we wel ophouden met lullen over voetbal, ik voorspel dat alle 6 wedstrijden cruciaal zijn en dat we alles op alles moeten zetten om ze alle 6 te winnen
quote:![]()
Niemand verwacht dat Ajax in de top van europa staat, aan de andere kant juicht iedereen voor een dark horse, al zou het maar voor een seizoen zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
dat is een andere discussie. Ik had het er nu over dat Ajax nog niet bij de top van europa hoort.
Dat je steeds verder dan psv en feyenoord zou moeten komen met dit geld ben ik het mee eens ja.![]()
Of zo'n meetlat in de zin van internationale punten waaruit blijkt hoeveel je gemiddeld genomen in Europa scoort ofzo, misschien dat zoiets wel zal werken? En dat op basis van de afgelopen 5 of 10 jaar ofzo. Dat zou een prima idee zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Moeilijk om daar een soort meetlat naast te leggen ja, maar zou zeggen vrij structureel de kwartfinales in de CL. Dat is deze eeuw 2 of 3 keer gelukt?![]()
Dat is toch het hele punt dan. Hoe kan je nou zeggen dat we een Europese topploeg zijn maar niet eens de favo zijn in een poule met dortmund.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:48 schreef dycto het volgende:
Geouwehoer man. Van tevoren was Dortmund hier de gedoodverfde favoriet.
En is idd mijn mening. Dat is een beetje het idee van een forum he
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Oja, volgens zo'n zelfde lijstje was Belgie een aantal jaren geleden ook het beste land van de wereld. We zullen eens aan de rest van de wereld vragen of zij er ook zo over dachten.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:50 schreef dycto het volgende:
[..]
Of zo'n meetlat in de zin van internationale punten waaruit blijkt hoeveel je gemiddeld genomen in Europa scoort ofzo, misschien dat zoiets wel zal werken? En dat op basis van de afgelopen 5 of 10 jaar ofzo. Dat zou een prima idee zijn.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, dat is een volledig andere ranking, die kijkt naar alle (dat betekent oefenwedstrijden incluis) door nationale elftallen gespeelde wedstrijden.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Oja, volgens zo'n zelfde lijstje was Belgie een aantal jaren geleden ook het beste land van de wereld. We zullen eens aan de rest van de wereld vragen of zij er ook zo over dachten.
Uiteraard kan het een enigszins vertekend beeld geven aangezien net opkomende of juist afglijdende elftal naar huidige kwaliteiten te hoog of te laag kunnen staan (Barcelona is hier een uitstekend voorbeeld van) maar in de regel staan de grote elftallen daar allemaal netjes in het rijtje.
Als je mee wil praten dan is het verstandig als je een beetje bij de les blijft, Caland.![]()
Omdat alles vooraf zover door geanalyseerd word dat over elk detail heengelezen word.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt dan. Hoe kan je nou zeggen dat we een Europese topploeg zijn maar niet eens de favo zijn in een poule met dortmund.
En is idd mijn mening. Dat is een beetje het idee van een forum he
Ik zie huidig Ajax niet als een topteam in europa, tenminste als je het in de top 10 bekijkt, maar ze kunnen op een goede dag wel de tegenstander wegspelen, en als de juiste mensen voor de juiste taken gebruikt worden heel ver komen,maakt ze geen topploeg maar iig een outsider of underdog, en daar zijn ze doorgaans goed in.![]()
Zolang er nog geen tienduizenden supporters staan te juichen op het moment dat de nieuwe stand op een coefficientenlijstje uitkomt zal dat bij de les blijven allemaal wel meevallen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:55 schreef dycto het volgende:
[..]
Nee, dat is een volledig andere ranking, die kijkt naar alle (dat betekent oefenwedstrijden incluis) door nationale elftallen gespeelde wedstrijden.
Uiteraard kan het een enigszins vertekend beeld geven aangezien net opkomende of juist afglijdende elftal naar huidige kwaliteiten te hoog of te laag kunnen staan (Barcelona is hier een uitstekend voorbeeld van) maar in de regel staan de grote elftallen daar allemaal netjes in het rijtje.
Als je mee wil praten dan is het verstandig als je een beetje bij de les blijft, Caland.
Uiteindelijk is het natuurlijk mooi meegenomen dat je daar hoog staat, maar als je jezelf Europese top wil noemen horen daar imo toch wel structurele prestaties bij die dat beeld bevestigenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is voor veel users blijkbaar even wennen dat de status van Ajax al een tijdje wat anders is dan je nog zorgen te hoeven maken om een poule met dit soort clubs.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt dan. Hoe kan je nou zeggen dat we een Europese topploeg zijn maar niet eens de favo zijn in een poule met dortmund.
Verder heb ik ook niet gesteld dat FOK! uitblinkt van de kenners. Zie bijvoorbeeld hoe er met top-spelers zoals Timber en Martinez om werd gegaan.![]()
er zit een verschil in een topseizoen hebben zoals 18/19 of top zijn zoals zeg maar 92-96 of 69-73quote:Op woensdag 8 december 2021 13:55 schreef dycto het volgende:
[..]
Nee, dat is een volledig andere ranking, die kijkt naar alle (dat betekent oefenwedstrijden incluis) door nationale elftallen gespeelde wedstrijden.
Als je mee wil praten dan is het verstandig als je een beetje bij de les blijft, Caland.![]()
Ik was al bekend dat jij clubs als Man. City en PSG niet tot de Europese top schaart omdat ze geen prijzen hebben geworden. Ik heb mijn verlies dan ook al genomen en Ajax in het extreem lange rijtje Europese subtop gezet.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang er nog geen tienduizenden supporters staan te juichen op het moment dat de nieuwe stand op een coefficientenlijstje uitkomt zal dat bij de les blijven allemaal wel meevallen.
Uiteindelijk is het natuurlijk mooi meegenomen dat je daar hoog staat, maar als je jezelf Europese top wil noemen horen daar imo toch wel structurele prestaties bij die dat beeld bevestigen![]()
Natuurlijk is Ajax niet structureel Europese top. Dat neemt echter niet weg dat ze dit jaar tot een kleine groep schaduwfavorieten behoren waar men ook in Italie, Spanje en Engeland wel ontzag voor heeft.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang er nog geen tienduizenden supporters staan te juichen op het moment dat de nieuwe stand op een coefficientenlijstje uitkomt zal dat bij de les blijven allemaal wel meevallen.
Uiteindelijk is het natuurlijk mooi meegenomen dat je daar hoog staat, maar als je jezelf Europese top wil noemen horen daar imo toch wel structurele prestaties bij die dat beeld bevestigenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
je hebt gewoon niet zo'n goed geheugen lijkt, 2019 en 2020 lukte het gewoon niet en dat waren ook geen groepen des doodsquote:Op woensdag 8 december 2021 13:59 schreef dycto het volgende:
[..]
Het is voor veel users blijkbaar even wennen dat de status van Ajax al een tijdje wat anders is dan je nog zorgen te hoeven maken om een poule met dit soort clubs.![]()
Mwoah, dat waren ook wel iets andere tijden met een iets minder brede Europese top. Dan sta je na 6 wedstrijden tegen Austria Wien, AEK Athene en Hajduk Split gewonnen te hebben al in de halve finale van de CL.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
er zit een verschil in een topseizoen hebben zoals 18/19 of top zijn zoals zeg maar 92-96 of 69-73
Goed, voor mij behoort Ajax momenteel tot de 5 grootste kanshebbers om de CL te winnen en wat mij betreft ben je dan in ieder geval Europese top maar blijkbaar denkt iedereen hier daar anders over.![]()
Ik kan mij 2019/2019 prima herinneren met een verneukte 4-4 tegen Chelsea (de titelhouder) en uitgeschakeld te worden met 10 punten. Jaar daarop toch wel enigszins wat pech met de wedstrijd tegen Liverpool (jij zal dat met jouw olifantengeheugen ook vast nog wel herinneren) en een schandalige vertoning tegen Atalanta Bergamo.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt gewoon niet zo'n goed geheugen lijkt, 2019 en 2020 lukte het gewoon niet en dat waren ook geen groepen des doods![]()
De top was toen juist breder en minder spits en hoog. Je ziet momenteel trouwens ook dat er in de top een nieuwe scheiding ontstaat en de rijksten rijker worden (vooral uit Engeland) terwijl een groep daaronder (Barcelona, de Italiaanse clubs) lijken af te haken, een stapje terug moeten doen en daardoor ook verslaanbaar worden voor een Ajax in goeden doen.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:04 schreef dycto het volgende:
[..]
Mwoah, dat waren ook wel iets andere tijden met een iets minder brede Europese top. Dan sta je na 6 wedstrijden tegen Austria Wien, AEK Athene en Hajduk Split gewonnen te hebben al in de halve finale van de CL.
Goed, voor mij behoort Ajax momenteel tot de 5 grootste kanshebbers om de CL te winnen en wat mij betreft ben je dan in ieder geval Europese top maar blijkbaar denkt iedereen hier daar anders over.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Die 2019 groepsfase had Ajax gezien de kwaliteit gewoon door moeten komen, daar zat het enorm tegen. 2020 was het toch allemaal wat minder.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:09 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik kan mij 2019/2019 prima herinneren met een verneukte 4-4 tegen Chelsea (de titelhouder) en uitgeschakeld te worden met 10 punten. Jaar daarop toch wel enigszins wat pech met de wedstrijd tegen Liverpool (jij zal dat met jouw olifantengeheugen ook vast nog wel herinneren) en een schandalige vertoning tegen Atalanta Bergamo.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
8 jaar geleden dan, nadat we 4x op rij kampioen zijn geworden hadden we ruim 100 miljoen op de bank staan, en nog werd er rommel gehaald als: van der Hoorn, Dijks, Duarte, Viergever, Sinkgraven, Zimling, Zivkovic. Mensen vergeten al snel blijkbaarquote:Op woensdag 8 december 2021 13:33 schreef dycto het volgende:
[..]
Je hebt het e.e.a. gemist wanneer je denkt dat Ajax barstte van het geld een jaar of 10 geleden.No bitch to me![]()
Ajax, maar eigenlijk alle Nederlandse topclubs, hebben zeker een decennium wanbeleid gevoerd op zo'n beetje ieder terrein. Het is natuurlijk niet helemaal toeval dat we op de Europese coefficientenranglijst zo ver waren teruggezakt en Nederlandse clubs niet meer konden winnen van Differdange, LASK Linz en Mostar.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
8 jaar geleden dan, nadat we 4x op rij kampioen zijn geworden hadden we ruim 100 miljoen op de bank staan, en nog werd er rommel gehaald als: van der Hoorn, Dijks, Duarte, Viergever, Sinkgraven, Zimling, Zivkovic. Mensen vergeten al snel blijkbaarIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Dat was nou precies mijn punt. Ajax heeft vanaf eind jaren 90 tot pak en beet 4/5 jaar terug zo ongeveer structureel wanbeleid gevoert.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax, maar eigenlijk alle Nederlandse topclubs, hebben zeker een decennium wanbeleid gevoerd op zo'n beetje ieder terrein. Het is natuurlijk niet helemaal toeval dat we op de Europese coefficientenranglijst zo ver waren teruggezakt en Nederlandse clubs niet meer konden winnen van Differdange, LASK Linz en Mostar.
Daarom sluit ik niet uit dat het over 5 jaar weer allemaal kut is.
Daarom wel erg blij met de verlenging van Overmars, hopelijk blijft die nog even aan.No bitch to me![]()
Verder mee eens, maar thuis gewoon winnen van Atalanta en je bent 'gewoon' weer door. Dat was een behoorlijke deceptie.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die 2019 groepsfase had Ajax gezien de kwaliteit gewoon door moeten komen, daar zat het enorm tegen. 2020 was het toch allemaal wat minder.![]()
Ajax had toentertijd niet ruim 100 miljoen euro op de bank staan. JIj hebt het over eigen vermogen, wat iets heel anders is. En ongetwijfeld zou jij jezelf verrassen met een gloednieuwe Ferrari, omdat je eindelijk uit de bijstand verdwenen bent en een goedbetaalde baan geland hebt. Gelukkig heeft Ajax het toentertijd anders aangepakt en staat de club mede dankzij die gedachtegang toentertijd waar het vandaag de dag staat.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
8 jaar geleden dan, nadat we 4x op rij kampioen zijn geworden hadden we ruim 100 miljoen op de bank staan, en nog werd er rommel gehaald als: van der Hoorn, Dijks, Duarte, Viergever, Sinkgraven, Zimling, Zivkovic. Mensen vergeten al snel blijkbaar![]()
Ja goed, dat is dus het verschil tussen een bestuur waardoor je geleid wordt of onder te lijden hebt. Het is inderdaad te hopen dat er ooit op een dag een beetje een zinnige opvolger voor Overmars koopt. Bij voorkeur één die al langer mee heeft kunnen lopen binnen de organisatie.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:36 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat was nou precies mijn punt. Ajax heeft vanaf eind jaren 90 tot pak en beet 4/5 jaar terug zo ongeveer structureel wanbeleid gevoert.
Daarom wel erg blij met de verlenging van Overmars, hopelijk blijft die nog even aan.![]()
Een ruildeal met Guardiola is misschien wel interessant. Kaal met aanvallende kwaliteiten dus past prima binnen het plaatje.quote:De unieke prestatie van Ajax in de Champions League heeft ertoe geleid dat ook vanuit het buitenland de schijnwerpers zijn gericht op de Amsterdammers. Met name in Engeland wordt veel geschreven over het elftal van Erik ten Hag, met de oefenmeester van de Amsterdammers in de hoofdrol. Volgens The Telegraph staat de trainer van Ajax op de nominatie bij Manchester City om Josep Guardiola op te volgen. Eerder viel de naam van Ten Hag al bij stadsgenoot Manchester United.
The Telegraph pakte in aanloop naar het duel met Sporting Portugal (4-2) groots uit met een verhaal over Ten Hag. "De Ajax-trainer staat op de shortlist om Pep Guardiola op den duur te vervangen", weet de Britse krant. "Terwijl Manchester United met Ralf Rangnick zelfs bewust een interim-manager zou hebben aangesteld, omdat het wil afwachten of Ten Hag in mei misschien vrijkomt." Ook wordt de naam van Ten Hag voorzichtig gelinkt aan Paris Saint-Germain. "Mocht Maurcio Pochettino uiteindelijk de nieuwe trainer van United worden, dan zullen de Fransen overwegen om Ten Hag als vervanger te halen."![]()
Ajacieden hebben over het algemeen een korte termijngeheugenquote:Op woensdag 8 december 2021 14:36 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat was nou precies mijn punt. Ajax heeft vanaf eind jaren 90 tot pak en beet 4/5 jaar terug zo ongeveer structureel wanbeleid gevoert.
Daarom wel erg blij met de verlenging van Overmars, hopelijk blijft die nog even aan.![]()
ik denk dat Overmars nog wel wat langer blijft, als hij nu geen zin heeft in het grote geld wanneer dan wel, hij schijnt al aardig wat te hebben dus.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:58 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja goed, dat is dus het verschil tussen een bestuur waardoor je geleid wordt of onder te lijden hebt. Het is inderdaad te hopen dat er ooit op een dag een beetje een zinnige opvolger voor Overmars koopt. Bij voorkeur één die al langer mee heeft kunnen lopen binnen de organisatie.![]()
Maar niet gehaald, in een knock-out fase kan je wel van pech spreken als je een keer ongelukkig puntverlies lijdt maar als je in een mini competitie met vier ploegen bij de eerste 2 moet eindigen en het lukt niet was je gewoon niet goed genoeg.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:09 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik kan mij 2019/2019 prima herinneren met een verneukte 4-4 tegen Chelsea (de titelhouder) en uitgeschakeld te worden met 10 punten. Jaar daarop toch wel enigszins wat pech met de wedstrijd tegen Liverpool (jij zal dat met jouw olifantengeheugen ook vast nog wel herinneren) en een schandalige vertoning tegen Atalanta Bergamo.![]()
Ik denk dat ie het ook nog erg naar zijn zin heeft, dat is belangrijker dan nog wat meer centjes op je toch al dikke bankrekening.quote:Op woensdag 8 december 2021 15:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat Overmars nog wel wat langer blijft, als hij nu geen zin heeft in het grote geld wanneer dan wel, hij schijnt al aardig wat te hebben dus.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik heb het nergens gehad over prijzen winnen geloof ik, geloof dat ik specifiek noemde vrij structureel de CL kwartfinale halen. Maargoed, hier komen we toch niet uit. Wat jou betreft is Ajax Europese top, wat mij betreft niet.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik was al bekend dat jij clubs als Man. City en PSG niet tot de Europese top schaart omdat ze geen prijzen hebben geworden. Ik heb mijn verlies dan ook al genomen en Ajax in het extreem lange rijtje Europese subtop gezet.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Gelukkig wel, ik hoop de rest van de wereld ook.quote:Op woensdag 8 december 2021 15:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ajacieden hebben over het algemeen een korte termijngeheugenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
quote:Op woensdag 8 december 2021 15:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ajacieden hebben over het algemeen een korte termijngeheugen![]()
![]()
Iedereen die gewoon voldoende zuurstof heeft gehad bij de geboorte snapt dat Ajax geen Europese top is.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het nergens gehad over prijzen winnen geloof ik, geloof dat ik specifiek noemde vrij structureel de CL kwartfinale halen. Maargoed, hier komen we toch niet uit. Wat jou betreft is Ajax Europese top, wat mij betreft niet.Dit, dus.![]()
Aldus PSVELquote:Op woensdag 8 december 2021 15:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ajacieden hebben over het algemeen een korte termijngeheugen![]()
De bookmakers zijn het met je oneens, Ajax staat daar op plek 8. Ter info.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:04 schreef dycto het volgende:
[..]
Goed, voor mij behoort Ajax momenteel tot de 5 grootste kanshebbers om de CL te winnen en wat mij betreft ben je dan in ieder geval Europese top maar blijkbaar denkt iedereen hier daar anders over.
Ik ben het trouwens ook met je oneens. Vind ze zeker geen top, maar ze staan echt niet verder daar onder. Het probleem is echter dat het 'pas' begin december is en je geen idee hebt hoe alle nog deelnemende clubs over 3-4-5 maanden ervoor staan. Zo'n PSG draait nu niet, maar met een beetje pech loot je die gasten en spelen ze vanaf het nieuwe kalenderjaar opeens de sterren van de hemel. Of je hebt opeens zo'n coronauitbraak tijdens de knock-out zoals Spurs dat nu heeft in de groepsfase waardoor je pak 'm beet acht spelers mist. Het is eigenlijk nog niet te zeggen allemaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 18:06:45 ]![]()
Dat bedanken van ajax kijk je te bedoelen als troll actie maar het lijkt er op dat je aan het projecteren bent. Het zal de gemiddelde ajax fan een worst wezen of PSV er op vooruit gaat. Graag zelfs, dan krijg de eredivisie meer aanzien en zeggen spelers geen nee meer tegen ajax omdat de competitie voor de rest weinig prestigieus is. Dat er niet tegen kunnen dat dat de rivaal beter wordt is vooral Calimero gedrag van PSV supporters omdat ze dan nog meer nekpijn krijgen van het omhoog kijken naar ajax. Wij kijken niet naar onder dus ja, behalve de eerder genoemde reden maakt het ons niet zo gek veel uit of PSV een directe plek In de CL krijgt. CL staat hierbij voor Champions League, niet Conference League overigens.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:11 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Direct CL over een jaar..
ajax bedankt![]()
Ajax en PSV wisselen elkaar af, de laatste jaren doet ajax het meer dan prima op Europees vlak,.. een tijdje terug had PSV soortgelijke periode. Als je verwacht dat ajax structureel aanhaakt in de CL dan moet ik je helaas teleurstellen. Geniet dus nog maar van het moment totdat PSV weer aan zet is... mede dankzij het "succes" van Ajax. Dank daarvoorquote:Op woensdag 8 december 2021 18:20 schreef Intint het volgende:
[..]
Dat bedanken van ajax kijk je te bedoelen als troll actie maar het lijkt er op dat je aan het projecteren bent. Het zal de gemiddelde ajax fan een worst wezen of PSV er op vooruit gaat. Graag zelfs, dan krijg de eredivisie meer aanzien en zeggen spelers geen nee meer tegen ajax omdat de competitie voor de rest weinig prestigieus is. Dat er niet tegen kunnen dat dat de rivaal beter wordt is vooral Calimero gedrag van PSV supporters omdat ze dan nog meer nekpijn krijgen van het omhoog kijken naar ajax. Wij kijken niet naar onder dus ja, behalve de eerder genoemde reden maakt het ons niet zo gek veel uit of PSV een directe plek In de CL krijgt. CL staat hierbij voor Champions League, niet Conference League overigens.![]()
Het lot heeft de neiging om vrijwel exact het tegenovergestelde van al jouw voorspellingen te laten uitkomen dus daar maak ik me niet zo een zorgen over.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ajax en PSV wisselen elkaar af, de laatste jaren doet ajax het meer dan prima op Europees vlak,.. een tijdje terug had PSV soortgelijke periode. Als je verwacht dat ajax structureel aanhaakt in de CL dan moet ik je helaas teleurstellen. Geniet dus nog maar van het moment totdat PSV weer aan zet is... mede dankzij het "succes" van Ajax. Dank daarvoor![]()
De andere NLse clubs verdienen ook de credit natuurlijk.. PSV heeft denk ik de meeste punten binnengehaald dit seizoen? inc vCL..
Feyenoord, AZ en Vitesse halen ook het maximale eruit ook al is het maar de Con League.![]()
gefeliciteerd, ook aan de rest natuurlijk. Wat is je punt?quote:Op woensdag 8 december 2021 18:30 schreef PSVCL het volgende:
De andere NLse clubs verdienen ook de credit natuurlijk.. PSV heeft denk ik de meeste punten binnengehaald dit seizoen? inc vCL..
Feyenoord, AZ en Vitesse halen ook het maximale eruit ook al is het maar de Con League.![]()
Ja jammer dat het waarschijnlijk niet structureel gaat zijn omdat de andere clubs in de CL nooit presteren. Maar geniet er een keer van zou ik zeggen die voorrondes zijn toch kansloos voor psvquote:Op woensdag 8 december 2021 18:11 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Direct CL over een jaar..
ajax bedankt
Wat een grap overigens wanneer heeft PSV een fase gehad waarin ze zo goed presteren als Ajax de afgelopen jaren.![]()
![]()
Zoveel afgunst en overschatting in één topic. Wat een genot.
Ik haat opportunisme @maxi-mus (rip maat)![]()
Alle ‘Ajax is inmiddels Europese top’ en ‘Ajax heeft gewoon geluk gehad’-acts komen wel weer tevoorschijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 19:18 schreef fetX het volgende:
Ik haat opportunisme @:maxi-mus (rip maat)Makkelijk eerste![]()
Eh, Chelsea op achterstand. Beter winnen die alsnog van Zenit, anders is de kans gelijk 25% dat we daar tegen moeten.![]()
Het overschatten is voornamelijk 1 iemand in dit topicquote:Op woensdag 8 december 2021 19:18 schreef fetX het volgende:
Ik haat opportunisme @:maxi-mus (rip maat)
Werner zou bij Ajax op de bank zittenquote:Op woensdag 8 december 2021 19:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eh, Chelsea op achterstand. Beter winnen die alsnog van Zenit, anders is de kans gelijk 25% dat we daar tegen moeten."You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Bij Chelsea ook.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Werner zou bij Ajax op de bank zitten![]()
De nuance is weer ver te zoeken inderdaad. Uitmuntende prestatie van Ajax, Europees echt al jaren de best presterende ploeg van Nederland. Maar natuurlijk nog geen Europese top. Haal eerst maar eens 3 jaar op rij minimaal de kwartfinale van de CL, dan praten we verder. En zie maar eens vast te houden dat je de selectie op dit niveau kunt houden als dadelijk blijkt dat dat structurele aanhaken niet lukt, want het kan binnen 2 jaar weer helemaal voorbij zijn als spelers het gevoel krijgen dat ze goed genoeg zijn voor een Europese hoofdprijs, maar zien dat het bij Ajax niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 8 december 2021 19:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alle ‘Ajax is inmiddels Europese top’ en ‘Ajax heeft gewoon geluk gehad’-acts komen wel weer tevoorschijn.
Het is echt te hopen dat wanneer we de 2e cl binnen hebben, de ploeg die er gebruik van gaat maken de eerste jaren wat geluk heeft met de loting. Dan kunnen we die plek misschien vast houden. Maar waarschijnlijk loot een PSV of Feyenoord dan de eerste jaren gewoon twee topclubs en wordt derde in de poule worden het hoogst haalbare.![]()
In blessuretijd 3-3 , na 2-3 voorsprongquote:Op woensdag 8 december 2021 19:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eh, Chelsea op achterstand. Beter winnen die alsnog van Zenit, anders is de kans gelijk 25% dat we daar tegen moeten.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Ai. Akelige rij nr 2’s inmiddelsproberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Wat n onzinregel dat je niet tegen een ploeg uit hetzelfde land kan loten!!!
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Het leukste zou zijn helemaal geen regels en potten bij de loting.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:48 schreef TLC het volgende:
Maar ja daar zijn de grote clubs geen fan van natuurlijk.No bitch to me![]()
Ja hallo voor je het weet zetten ze een super League opquote:Op woensdag 8 december 2021 20:48 schreef TLC het volgende:
![]()
hoezo is de kans 'groter' dat we tegen Chelsea spelen? volgens mij nog 2 andere tegenstanders waaronder atletico toch?graag op anoniem![]()
Chelsea kan niet tegen Juventus, Liverpool, Manchester United en Manchester city loten. Dus heb je als andere nummer 1 relatief een grotere kans om hen te loten.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:07 schreef KingRoland het volgende:
hoezo is de kans 'groter' dat we tegen Chelsea spelen? volgens mij nog 2 andere tegenstanders waaronder atletico toch?![]()
Nou Barca gaat het in ieder geval sowieso niet worden.
Benfica lijkt me wel aardig.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
2023 achtste finale van psv winnen zou echt de kroon op het werk zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:48 schreef TLC het volgende:
-nee-![]()
Salzburg
Benfica
Atalanta/Villarreal
Inter
Atletico
PSG
Chelsea
Volgorde van wat ik hoop, vooral één van de eerste vier ploegen eigenlijk.![]()
We slopen ze allemaalquote:Op woensdag 8 december 2021 22:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
Salzburg
Benfica
Atalanta/Villarreal
Inter
Atletico
PSG
Chelsea
Volgorde van wat ik hoop, vooral één van de eerste vier ploegen eigenlijk.![]()
Haller topscorer van de groepsfase CL, dat is tenminste al iets![]()
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Poe dat gaat een pittige volgende ronde worden. Hopelijk blijft iedereen fit want ik vind niet dat we 15 basisspelers hebben in tegenstelling tot Eriko![]()
Jammer dat Chelsea het verkloot heeft in Rusland. Hoe goed Ajax het ook doet, tegen Chelsea ga je het over 2 wedstrijden niet redden. Zou de meest ongunstige loting zijn samen met PSG, tegen alle anderen maak je een redelijk tot goede kans om door te gaan.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Tsja, zo noemde jij ook Dortmund een maatje te groot, meen ik mij te herinneren. En waren een aantal jaar terug Madrid en Juventus ook over twee wedstrijden niet te doen.quote:Op donderdag 9 december 2021 07:00 schreef Pedroso het volgende:
Jammer dat Chelsea het verkloot heeft in Rusland. Hoe goed Ajax het ook doet, tegen Chelsea ga je het over 2 wedstrijden niet redden. Zou de meest ongunstige loting zijn samen met PSG, tegen alle anderen maak je een redelijk tot goede kans om door te gaan.![]()
die tref ik ook liever nietquote:Op donderdag 9 december 2021 07:00 schreef Pedroso het volgende:
Jammer dat Chelsea het verkloot heeft in Rusland. Hoe goed Ajax het ook doet, tegen Chelsea ga je het over 2 wedstrijden niet redden. Zou de meest ongunstige loting zijn samen met PSG, tegen alle anderen maak je een redelijk tot goede kans om door te gaan.![]()
Je bedoelt liever geen tegenstander en gewoon meteen naar de volgende ronde ?quote:proberen is de eerste stap naar falen
quote:Op donderdag 9 december 2021 08:50 schreef manny het volgende:
[..]
Je bedoelt liever geen tegenstander en gewoon meteen naar de volgende ronde ?Moet ik wat meer koffie of jij
? Chelsea lijkt me de moeilijkste van het rijtje en PSG is ook een gevaarlijke al zie ik daar wel wat meer mogelijkheden.
![]()
Oprotten met die gek.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Beetje een beslissende week op komst. AZ thuis, Feyenoord uit. Met Barendrecht ertussen, voor alle wisselspelers. Prima weekje zo.![]()
Eens wat betreft Chelsea, PSG maak ik me op 1 of andere manier minder druk om. Dat kan enorme onderschatting zijn natuurlijk. Koffie ook goed idee trouwens.quote:Op donderdag 9 december 2021 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]Moet ik wat meer koffie of jij
? Chelsea lijkt me de moeilijkste van het rijtje en PSG is ook een gevaarlijke al zie ik daar wel wat meer mogelijkheden.
proberen is de eerste stap naar falen
PSG is wel zo'n elftal dat een wedstrijd finaal doodspeelt. Zie tegen Manchester City. Kan Ajax ook hebben inderdaad. Daarnaast leuk om Messi een keer uit te schakelen maar het lijken me verder niet de leukste wedstrijden te worden.quote:Op donderdag 9 december 2021 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]Moet ik wat meer koffie of jij
Waar ik het misschien nog wel het meest tegenop is zo'n waardeloze antivoetbalploeg als Atletico Madrid. Helaas zit er sowieso weinig tussen dat 'leuk' is. Misschien Atalanta als ze het redden tegen Villarreal. Nog iets tegen recht te zetten ook. En zoniet dan maar iets van naam. Dus Chelsea, Inter of PSG.
Of misschien Benfica. Mooi historisch affiche, hebben PSV uitgeschakeld,leuk voor de coëfficiënten en geen geweldig team.![]()
Volgens de modellen van een wiskundigequote:Het model van Martínez toont in dat geval aan dat Ajax de grootste kans heeft om Chelsea te treffen: 21,38 procent. De kans dat Chelsea voor Real Madrid (32,32 procent), Bayern München (21,38 procent) en Lille OSC (24,93 procent) uit de koker komt, is echter ook aanzienlijk. Chelsea kan in de achtste finale geen Engelse tegenstander treffen, waardoor Manchester City, Liverpool en Manchester United als mogelijke tegenstanders afvallen. Bovendien kan Juventus voor Chelsea niet uit de koker komen, daar beide ploegen in de groepsfase reeds tegenover elkaar stonden.
De kansen voor Ajax tijdens de loting zijn redelijk gespreid, daar voor de Amsterdammers alleen een ontmoeting met Sporting Portugal niet mogelijk is. Voor Real Madrid vallen naast Internazionale ook Atlético Madrid en Villarreal af als mogelijke opponenten, terwijl Lille OSC Paris Saint-Germain en Red Bull Salzburg ontloopt en Juventus niet tegen Internazionale en Chelsea kan loten.
De minst waarschijnlijke tegenstander die voor Ajax uit de koker kan komen, is Benfica met een kans van 11,36 procent. Achter de Portugese grootmacht volgen Red Bull Salzburg (11,59 procent), Paris Saint-Germain (13,57 procent), Atlético Madrid (14,03 procent), Internazionale (14,03 procent) en Villarreal (14,03 procent). Mocht Atalanta zich donderdagavond ten koste van Villarreal plaatsen, blijft Ajax met 22,76 procent de grootste kans hebben om Chelsea te treffen.
Ook met de Italianen als mogelijke tegenstander is de kans het kleinst (11,15 procent) dat Benfica voor Ajax uit de koker komt, gevolgd door Red Bull Salzburg (11,30 procent), Paris Saint-Germain (13,24 procent), Atlético Madrid (14,32 procent), Internazionale (13,94 procent) en Atalanta (14,30 procent). De loting voor de achtste finale van de Champions League vindt komende maandag om 12.00 uur plaats in het Zwitserse Nyon.![]()
Oja sorry. Had daarvoor 5 filmpjes uit 98/99 gepost.quote:Op donderdag 9 december 2021 17:59 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Titel veranderen naar 1999/2000![]()
Ik hoop dat jullie PSG gaan loten
Waarom?
Gewoon omdat ik dat leuk vind😄"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
sinds wanneer ben jij nou weer terugquote:Op vrijdag 10 december 2021 13:36 schreef klaasweetalles het volgende:
Waarom?
Gewoon omdat ik dat leuk vind😄![]()
![]()
Die pakken we.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:36 schreef klaasweetalles het volgende:
Waarom?
Gewoon omdat ik dat leuk vind😄Uitvinder van de biersmiley.![]()
quote:"En de smash. De smash van Knopper."quote:Op donderdag 9 december 2021 17:59 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Titel veranderen naar 1999/2000
Wat een godenteam was dit.![]()
Ik ging rond die tijd Ajax volgen (1998/1999 was mijn eerste bewuste seizoen, maar 97/98 ken ik ook uit mijn hoofd) en die tijd heeft iets magisch voor me hahaha. Mede vanwege nostalgie, maar het waren ook onsamenhangende selecties vol met excentrieke types, middelmaat en wereldtoppers dus heel aparte gewaarwording.quote:![]()
97/98 was dat met Olsen of was dat een jaar eerder? Dat was nog best een aardig seizoenquote:Op zondag 12 december 2021 11:26 schreef AjaxArchief het volgende:
[..]
Ik ging rond die tijd Ajax volgen (1998/1999 was mijn eerste bewuste seizoen, maar 97/98 ken ik ook uit mijn hoofd) en die tijd heeft iets magisch voor me hahaha. Mede vanwege nostalgie, maar het waren ook onsamenhangende selecties vol met excentrieke types, middelmaat en wereldtoppers dus heel aparte gewaarwording.![]()
"Best aardig". Europese campagne was wel een smetje. Was ook de tijd dat een kwartfinale ook gewoon zwaar ondermaats was.quote:Op zondag 12 december 2021 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
97/98 was dat met Olsen of was dat een jaar eerder? Dat was nog best een aardig seizoen![]()
ik bedoel meer dat de ondergang al was ingezet maar dit nog wel een redelijk niveau wasquote:Op zondag 12 december 2021 12:05 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
"Best aardig". Europese campagne was wel een smetje. Was ook de tijd dat een kwartfinale ook gewoon zwaar ondermaats was.![]()
Dit is gefocused op de mogelijke kansen voor Ajax, als je alle mogelijke opties simuleert kan je 49 wedstrijden krijgen en meeste kans op (top-5):quote:Op donderdag 9 december 2021 13:27 schreef dycto het volgende:
Volgens de modellen van een wiskundige
[..]
Real - Chelsea
Lille - Chelsea
Bayern - Chelsea
Ajax - Chelsea
Real - PSG
Minst waarschijnlijk (top-5):
Ajax - Benfica
Bayern - Sporting
Bayern - Red Bull
Ajax - Red Bull
Lille - Benfica
Zal wel gewoon Ajax - Chelsea worden.
Jack does it in real time...![]()
Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar een Engelse tegenstander, levert vaak leuke wedstrijden opquote:Op zondag 12 december 2021 12:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dit is gefocused op de mogelijke kansen voor Ajax, als je alle mogelijke opties simuleert kan je 49 wedstrijden krijgen en meeste kans op (top-5):
Real - Chelsea
Lille - Chelsea
Bayern - Chelsea
Ajax - Chelsea
Real - PSG
Minst waarschijnlijk (top-5):
Ajax - Benfica
Bayern - Sporting
Bayern - Red Bull
Ajax - Red Bull
Lille - Benfica
Zal wel gewoon Ajax - Chelsea worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
MAX MAX SUPER MAX MAX MAX SUPER MAX MAXAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Het lijkt ook echt nergens op tot nu toequote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ook vandaag weer (tot nu toe) een betere xG dan de tegenstander en toch op punterlies staan
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
xGquote:Op zondag 12 december 2021 18:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ook vandaag weer (tot nu toe) een betere xG dan de tegenstander en toch op punterlies staan![]()
![]()
Lijkt wel of ze er geen zin in hebben in de eredivisiequote:Op zondag 12 december 2021 18:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
Bijzonder hoe moeizaam het toch vaak gaat in de Eredivisie.No bitch to me![]()
Dit soort potjes gaat je gewoon de titel kosten als dit zo blijft, al 8 punten thuis verspelen halverwege het seizoen kan gewoon niet.quote:Op zondag 12 december 2021 18:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
Bijzonder hoe moeizaam het toch vaak gaat in de Eredivisie.
En dan mag je de aankomende weken naar de Kuip, naar Utrecht en naar PSV
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Allemaal makkelijk volgens @LitmanenAFCAquote:Op zondag 12 december 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit soort potjes gaat je gewoon de titel kosten als dit zo blijft, al 8 punten thuis verspelen halverwege het seizoen kan gewoon niet.
En dan mag je de aankomende weken naar de Kuip, naar Utrecht en naar PSV“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”![]()
Dat riepen een aantal mensen al een paar weken. Het is niet stabiel genoeg. Dit gaat je de titel kosten.quote:Op zondag 12 december 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit soort potjes gaat je gewoon de titel kosten als dit zo blijft, al 8 punten thuis verspelen halverwege het seizoen kan gewoon niet.
En dan mag je de aankomende weken naar de Kuip, naar Utrecht en naar PSV![]()
Zul je zien dat AZ volgende week verliest.. zoals de meeste clubs na een resultaat tegen Ajax.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Twee thuiswedstrijden verloren dit seizoen. Dat is wel erg triest eigenlijk. Ook al win je vanaf nu alle wedstrijden en word je toch nog kampioen (wat overigens niet gaat gebeuren) zal het in de competitie in ieder geval een seizoen blijven om heel snel te vergeten.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou kunnen inderdaadquote:Op zondag 12 december 2021 18:45 schreef peaceman het volgende:
Zul je zien dat AZ volgende week verliest.. zoals de meeste clubs na een resultaat tegen Ajax.![]()
AZ is toch ook helemaal niet zo goed? Ajax was gewoon weer eens heel slecht. Omdat de grote namen wederom niet thuis geven. En dat is inmiddels een structureel verhaal. Het is bij Ajax wanprestatie na wanprestatie in de eredivisie. Het is ronduit schandalig dat dit nog wordt geaccepteerd door de Ajax-directie.quote:Op zondag 12 december 2021 18:45 schreef peaceman het volgende:
Zul je zien dat AZ volgende week verliest.. zoals de meeste clubs na een resultaat tegen Ajax.
Ergens wel prettig dat dit voor de winterstop gebeurt, nu is tenminste helder dat Ajax allesbehalve op titelkoers ligt en hopelijk zullen Van der Sar en Overmars in de winterstop flinke investeringen doen om het tij te keren, als dat nog kan.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat maakt dat nou uit. Wij moeten gewoon winnen.quote:Op zondag 12 december 2021 18:45 schreef peaceman het volgende:
Zul je zien dat AZ volgende week verliest.. zoals de meeste clubs na een resultaat tegen Ajax.proberen is de eerste stap naar falen
eens, maar het is wel een opvallend gegeven dat de ploegen die resultaat halen tegen Ajax de week erop verliezen.quote:Op zondag 12 december 2021 18:56 schreef manny het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit. Wij moeten gewoon winnen.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Dit zijn ploegen die vaak niet zelf het spel kunnen maken. Tegen Ajax is het dan prettig spelen, die willen altijd het spel maken, spelen ook altijd op de aanval en zijn in de omschakeling zeer kwetsbaar. Twee goede steekpasses en de verdediging van Ajax is gezien, dan is het alleen nog een kwestie van afdrukken.quote:Op zondag 12 december 2021 18:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
eens, maar het is wel een opvallend gegeven dat de ploegen die resultaat halen tegen Ajax de week erop verliezen.
Als AZ tegen Fortuna of Heracles zo speelt, komen ze na die twee steekpasses nog drie verdedigers tegen.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Is voor veel ploegen toch de wedstrijd van het jaar en zijn ze er super op gebrand een resultaat te halen. Wij moeten naar ons zelf kijken en winnen. Had ook vandaag makkelijk gekund trouwens. Maar weer slap beginnen….quote:Op zondag 12 december 2021 18:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
eens, maar het is wel een opvallend gegeven dat de ploegen die resultaat halen tegen Ajax de week erop verliezen.proberen is de eerste stap naar falen
![]()
Hoe is het mogelijk?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Na de gelijkmaker had je overigens ook nog kansen zat om te winnen, maar zoals ik al eerder aangaf, de grote namen laten het volledig afweten. Ze hebben er gewoon geen zin in. En dat al voor de vierde keer dit seizoen.quote:Op zondag 12 december 2021 19:01 schreef manny het volgende:
[..]
Is voor veel ploegen toch de wedstrijd van het jaar en zijn ze er super op gebrand een resultaat te halen. Wij moeten naar ons zelf kijken en winnen. Had ook vandaag makkelijk gekund trouwens. Maar weer slap beginnen….
Triest dat spelers met een miljoenensalaris niet een klein beetje hun best willen doen in zo een wedstrijd.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
De betere wint niet altijd.quote:Op zondag 12 december 2021 19:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is het mogelijk?![]()
Wel bijzonder dat dat falende PSV zometeen een punt voor staathoe is het mogelijk.
Het is dat je in de CL resultaat boekt maar anders is het gewoon een ontzettend kut seizoen waar je ook nog eens de titel kan kwijt raken.
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2021 19:08:05 ]![]()
Het is al het hele seizoen zo bij de wedstrijden die Ajax gelijkspeelt of verliest. Ajax heeft nog geen één keer terecht punten verspeeld. Even los van dat het vaak wel gepaard gaat met oogaids.quote:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De wil om te winnen ontbreekt. Je ziet het contrast duidelijk met de CL, als je ziet hoe ze daar spelen, dat is echt een totaal ander elftal. Iedereen is scherp, gebrand op een goed resultaat, iedereen wil shinen.quote:Op zondag 12 december 2021 19:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is het mogelijk?
Je ziet Anthony, Haller, Alvarez, Berghuis en Tadic voortdurend goede acties maken, maar in de eredivisie doen ze net of het een trainingspartijtje op zondagmiddag is na een zaterdagavond flink stappen.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Beter in staat om te spelen op resultaat.quote:Op zondag 12 december 2021 19:07 schreef Scorpie het volgende:
Wel bijzonder dat dat falende PSV zometeen een punt voor staathoe is het mogelijk.
Kampioen word je tegen de kleine clubs, PSV snapt dat als geen ander. Tegen Ajax (in de Johan Cruijff Arena) en Feyenoord (hebben ze het vaak lastig tegen) verloren ze kansloos maar ze weten ook wel dat ze daar niet hun punten tegen hoeven te pakken om kampioen te worden.
Tweede seizoenshelft kan iedereen bij PSV zomaar weer fit zijn en dat zijn ze in begin april al kampioen. Hopelijk lukt het Ajax nog om tweede te worden.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Er is nog helemaal niks verloren. We zitten nog volop in de race. Het probleem is dat we al een straatlengte voor hadden moeten staan maar in plaats daarvan blijven we onnodig op gelijke hoogte met de concurrentie.quote:Op zondag 12 december 2021 19:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Beter in staat om te spelen op resultaat.
Kampioen word je tegen de kleine clubs, PSV snapt dat als geen ander. Tegen Ajax (in de Johan Cruijff Arena) en Feyenoord (hebben ze het vaak lastig tegen) verloren ze kansloos maar ze weten ook wel dat ze daar niet hun punten tegen hoeven te pakken om kampioen te worden.
Tweede seizoenshelft kan iedereen bij PSV zomaar weer fit zijn en dat zijn ze in begin april al kampioen. Hopelijk lukt het Ajax nog om tweede te worden.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zo werkt het niet in voetbal. Het gaat niet om het percentage balbezit, aantal corners, aantal kansen, aantal schoten op doel, aantal geslaagde passes, etc. Het gaat simpelweg om de doelpunten.quote:Op zondag 12 december 2021 19:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is al het hele seizoen zo bij de wedstrijden die Ajax gelijkspeelt of verliest. Ajax heeft nog geen één keer terecht punten verspeeld. Even los van dat het vaak wel gepaard gaat met oogaids.
En als je ziet hoe Ajax die wedstrijden heeft gespeeld, vooral ook gelet op de inzet, beleving, motivatie, scherpte en discipline dan is het volledig terecht dat ze in al die wedstrijden puntverlies hebben geleden.
Vergelijk het eens met een willekeurige CL wedstrijd, zoals Ajax speelde tegen Utrecht, AZ of GAE, zo speelt Ajax nooit tegen Dortmund of Sporting Lissabon.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Ah ja, de jaarlijkse ajax winter paniek aankoopquote:Op zondag 12 december 2021 18:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
AZ is toch ook helemaal niet zo goed? Ajax was gewoon weer eens heel slecht. Omdat de grote namen wederom niet thuis geven. En dat is inmiddels een structureel verhaal. Het is bij Ajax wanprestatie na wanprestatie in de eredivisie. Het is ronduit schandalig dat dit nog wordt geaccepteerd door de Ajax-directie.
Ergens wel prettig dat dit voor de winterstop gebeurt, nu is tenminste helder dat Ajax allesbehalve op titelkoers ligt en hopelijk zullen Van der Sar en Overmars in de winterstop flinke investeringen doen om het tij te keren, als dat nog kan.![]()
Het is een structureel verhaal, helemaal niets wijst erop dat dit in de tweede seizoenshelft ineens beter zal gaan. Ajax zal nog heel veel van dit soort wedstrijden spelen en nog heel veel puntverlies lijden.quote:Op zondag 12 december 2021 19:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niks verloren. We zitten nog volop in de race. Het probleem is dat we al een straatlengte voor hadden moeten staan maar in plaats daarvan blijven we onnodig op gelijke hoogte met de concurrentie.
Omdat PSV beter kan spelen op resultaat is de kans heel klein dat we nog kampioen gaan worden dit seizoen. We hadden de tweede seizoenshelft echt met een bepaalde marge moeten ingaan om überhaupt kans te hebben. Straks sta je 1 of 4 punten achter en dan is het gewoon klaar.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Juist de cijfers wijzen er op dat het in de 2e seizoenshelft weleens beter zou kunnen gaan. Kansberekening-technisch kan het niet zo ongelukkig door blijven gaan een seizoen lang.quote:Op zondag 12 december 2021 19:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is een structureel verhaal, helemaal niets wijst erop dat dit in de tweede seizoenshelft ineens beter zal gaan.
https://www.fcupdate.nl/v(...)expected-goal-score/Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee het is allemaal pech en onterecht.quote:Op zondag 12 december 2021 19:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is al het hele seizoen zo bij de wedstrijden die Ajax gelijkspeelt of verliest. Ajax heeft nog geen één keer terecht punten verspeeld. Even los van dat het vaak wel gepaard gaat met oogaids.“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”![]()
Er is geen sprake van een troll act, de harde cijfers spreken voor zich:quote:Op zondag 12 december 2021 19:21 schreef TornadoDK het volgende:
Mensen die nog op die troll act ingaan
- PSV heeft minder verliespunten dan Ajax.
- Ajax en Feyenoord hebben even veel punten.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Het gaat niet zo goed met 020
die slechte resultaten zijn geen incident
het is gewoon kwaliteit
volgende week hebben jullie weer een probleem"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Volledig mee eens. Al is zo een Klassieker vaak wel een wedstrijd die op zich staat, maar ik zie Ajax die niet zomaar even winnen inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2021 19:51 schreef klaasweetalles het volgende:
het is gewoon kwaliteit
volgende week hebben jullie weer een probleem
PSV zal wel weer als laatste lachen en als winterkampioen het jaar afsluiten.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
PSV STAAT achterquote:Op zondag 12 december 2021 20:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Al is zo een Klassieker vaak wel een wedstrijd die op zich staat, maar ik zie Ajax die niet zomaar even winnen inderdaad.
PSV zal wel weer als laatste lachen en als winterkampioen het jaar afsluiten.
maar het is nog niet gespeeld"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Ja, dit kennen we, in de 93e minuut maken ze wel weer de winnende. PSV is geen Ajax.quote:Op zondag 12 december 2021 20:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
PSV STAAT achter
maar het is nog niet gespeeldOp vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom kom je dan alleen hier als het slecht gaatquote:Op zondag 12 december 2021 19:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een troll act, de harde cijfers spreken voor zich:
- PSV heeft minder verliespunten dan Ajax.
- Ajax en Feyenoord hebben even veel punten.
Je doet het af en toe wel leuk hoor. Alleen ga je vaak net teveel over de top waardoor het ongeloofwaardig wordt.No bitch to me![]()
Er zijn al genoeg mensen die hier komen als het goed gaat en al in oktober roepen dat het kampioenschap binnen is. Ik hoor simpelweg niet tot die groep. Als support behoor je ook kritisch te zijn op je club.quote:Op zondag 12 december 2021 20:33 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Waarom kom je dan alleen hier als het slecht gaat
Je doet het af en toe wel leuk hoor. Alleen ga je vaak net teveel over de top waardoor het ongeloofwaardig wordt.
Hetgeen tot dusver in de competitie is gepresteerd, mag gerust slecht genoemd worden.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
quote:Op zondag 12 december 2021 20:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dit kennen we, in de 93e minuut maken ze wel weer de winnende. PSV is geen Ajax.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Ik reken het goedquote:Op zondag 12 december 2021 20:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dit kennen we, in de 93e minuut maken ze wel weer de winnende. PSV is geen Ajax.
Maar je mag als Ajax na vandaag niets meer zeggen over het geluk van de anderen, je faalt zelf al een paar keer...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dit is de kwaliteit van PSV, 80 minuten lang slecht spelen en toch nog winnen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Jij je zin. Gefeliciteerd jongenquote:Op zondag 12 december 2021 21:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is de kwaliteit van PSV, 80 minuten lang slecht spelen en toch nog winnen.![]()
Walgelijk dat PSV boven Ajax staat. Kunnen er geen kut van en dat staat dan bovenaan. Ajax moet zich schamen.![]()
We zijn niet consistent genoeg voor de titel op dit moment.quote:Op zondag 12 december 2021 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Winnen in Rotterdam en Eindhoven is dus al een must geworden. Erg teleurstellend.![]()
Het is wel problematisch dat elke tegenstander met het optrekken van een muur een goede kans heeft op een resultaat inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2021 22:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zijn niet consistent genoeg voor de titel op dit moment.![]()
Zeker geen incident.quote:Op zondag 12 december 2021 19:51 schreef klaasweetalles het volgende:
het is gewoon kwaliteit
volgende week hebben jullie weer een probleem
Is geen kwestie van kwaliteit.
Maar mentaliteit.
Nog steeds kans op winnen van de Champions League.
Dan word ik met liefde tweede.
Nog een zin na een enter.
[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Sandman op 12-12-2021 23:15:14 ]'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
laten we hopen want het is al een tijdje onder de maat wat ze laten zien in de eredivisiequote:Op zondag 12 december 2021 22:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Misschien maar beter dat we de koppositie verliezen. Worden ze misschien eindelijk wakker.![]()
Wat gebeurt er met onze Europese tickets als ajax de CL wint en psv wordt kampioen? 2 direct geplaatsten in de CL?quote:Op zondag 12 december 2021 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker geen incident.
Is geen kwestie van kwaliteit.
Maar mentaliteit.
Nog steeds kans op winnen van de Champions League.
Dan word ik met liefde tweede.
Nog een zin na een enter.![]()
Ik denk dat vanmiddag Atletico uit het balletje gaat komen voor Ajax"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Daar zou ik meteen voor tekenen, geen idee hoe dat werkt, maar Ajax kan zich beter beseffen dat die weg een hele moeilijke zo niet onmogelijke is en "gewoon" kampioen worden de makkelijkere.quote:Op maandag 13 december 2021 05:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met onze Europese tickets als ajax de CL wint en psv wordt kampioen? 2 direct geplaatsten in de CL?![]()
21% procent kans volgens de statistieken toch? Lijkt me verre van onmogelijkquote:Op maandag 13 december 2021 08:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar zou ik meteen voor tekenen, geen idee hoe dat werkt, maar Ajax kan zich beter beseffen dat die weg een hele moeilijke zo niet onmogelijke is en "gewoon" kampioen worden de makkelijkere.![]()
Ik ben er echt zo chagrijnig van vandaag. Als je die potjes thuis gewoon had gewonnen, wat met deze selectie en tegenstanders had gemoeten, had je de titel al met één hand vast gehad (gat van een puntje of 7/8 met Feyenoord en PSV).
Nu kun je de komende weken gaan zitten billenknijpen omdat ze het mentaal niet op hebben kunnen brengen en gooi je mogelijk je kampioenschap ook maar meteen helemaal weg....Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
kampioenschap 80% en moet je kijken waar ze staanquote:Op maandag 13 december 2021 10:05 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
21% procent kans volgens de statistieken toch? Lijkt me verre van onmogelijk![]()
Tsja, die 20 procent kan ook de andere kant op vallen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
kampioenschap 80% en moet je kijken waar ze staan![]()
In elk geval maakt het de competitie nog een beetje spannendquote:Op maandag 13 december 2021 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er echt zo chagrijnig van vandaag. Als je die potjes thuis gewoon had gewonnen, wat met deze selectie en tegenstanders had gemoeten, had je de titel al met één hand vast gehad (gat van een puntje of 7/8 met Feyenoord en PSV).
Nu kun je de komende weken gaan zitten billenknijpen omdat ze het mentaal niet op hebben kunnen brengen en gooi je mogelijk je kampioenschap ook maar meteen helemaal weg....waarschijnlijk is het ook gewoon natuurlijk dat als het zo goed gaat in de CL dat de gemakzucht toeslaat in de Eredivisie. Of het spel moet gewoon flink verbeteren om opgetrokken muren te doorbreken.
Laten we echt maar hopen dat we geen Atlético loten want anders is het seizoen zo al vroeg voorbij.Oh.![]()
Ik hoop het ook niet, laat jullie nog maar een paar ronden door gaan in de CL, beter voor nederland en beter voor de competitiequote:Op maandag 13 december 2021 11:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In elk geval maakt het de competitie nog een beetje spannendwaarschijnlijk is het ook gewoon natuurlijk dat als het zo goed gaat in de CL dat de gemakzucht toeslaat in de Eredivisie. Of het spel moet gewoon flink verbeteren om opgetrokken muren te doorbreken.
Laten we echt maar hopen dat we geen Atlético loten want anders is het seizoen zo al vroeg voorbij.![]()
In een competitie komt een verwachting ook wel vaker uit, in een knock-out scenario is dat dat toch weer heel anders, kijk naar City en PSG, die hebben er al een paar miljard tegenaan gegooid en nog steeds niks.quote:Op maandag 13 december 2021 11:11 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Tsja, die 20 procent kan ook de andere kant op vallen.![]()
Wordt daar geen rekening mee gehouden in die berekeningen?quote:Op maandag 13 december 2021 11:14 schreef Tarado het volgende:
In een competitie komt een verwachting ook wel vaker uit, in een knock-out scenario is dat dat toch weer heel anders, kijk naar City en PSG, die hebben er al een paar miljard tegenaan gegooid en nog steeds niks.![]()
als ze op 21% uitkomen lijkt het me van nietquote:Op maandag 13 december 2021 11:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Wordt daar geen rekening mee gehouden in die berekeningen?![]()
Ach, van de 7 clubs die jullie kunnen loten vandaag, denk ik dat er 5 geen probleem op mogen leveren, dan zit je al bij de laatste 8, 2 keer geluk hebben en je staat in de finale.quote:Op maandag 13 december 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze op 21% uitkomen lijkt het me van niet
Lijkt allemaal niet super onmogelijk toch?![]()
Combinatie van gemakzucht en ploegen die compleet opladen tegen Ajax. Overigens ben ik totaal niet bang dat Ajax de landstitel zal mislopen, dit komt echt nog wel goed.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
dat denk ik ook wel maar vorig seizoen in het hele seizoen 14 verliespunten en nu al 12 is gewoon slechtquote:Op maandag 13 december 2021 11:24 schreef -XOR- het volgende:
Combinatie van gemakzucht en ploegen die compleet opladen tegen Ajax. Overigens ben ik totaal niet bang dat Ajax de landstitel zal mislopen, dit komt echt nog wel goed.![]()
Salzburg, Villarreal of Benfica.quote:Op maandag 13 december 2021 11:38 schreef Gutanoth het volgende:
Spannend mannen, wat hopen jullie dat het wordt?Oh.![]()
Gewoon PSG dan hebben we die maar alvast gehad.quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Salzburg, Villarreal of Benfica.![]()
Ik zie nu dat Inter het nationaal wel erg goed doet. Zouden die nog een probleem kunnen zijn?quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Salzburg, Villarreal of Benfica.![]()
Dat zal vast lastig genoeg worden maar dat is vooral een "Kon beter, kon slechter"-loting.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik zie nu dat Inter het nationaal wel erg goed doet. Zouden die nog een probleem kunnen zijn?Oh.![]()
Werkt niet genot.quote:Op maandag 13 december 2021 11:39 schreef Gutanoth het volgende:
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/draws/![]()
Had slechter gekund. Zwaar, maar dat mag ook.proberen is de eerste stap naar falen
In ieder geval geen PSG, dus voor de rest was het eigenlijk wel prima. Kan me er eerlijk gezegd ook niet echt druk over maken, zorg eerst maar eens dat je bovenaan komt in de competitie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Champions League winnenquote:Op maandag 13 december 2021 12:24 schreef TheVulture het volgende:
In ieder geval geen PSG, dus voor de rest was het eigenlijk wel prima. Kan me er eerlijk gezegd ook niet echt druk over maken, zorg eerst maar eens dat je bovenaan komt in de competitie![]()
![]()
Ook wel gunstig dat ze half Februari eerst uit moeten, 3 a 4 weken later is er meer kans op thuispubliek in Amsterdam.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Nee, na deze ronde is er weer loten.quote:Op maandag 13 december 2021 12:38 schreef Intint het volgende:
Nu ook al bekend waar we bij een EVENTUELE kwartfinale tegen zouden moeten?Uitvinder van de biersmiley.![]()
Dank.quote:Op maandag 13 december 2021 12:42 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee, na deze ronde is er weer loten.![]()
Naja als dat gebeurd wel terecht. Ma united zat niet in de bak tegenstanders van atletico.quote:Op maandag 13 december 2021 12:59 schreef Saekerhett het volgende:
Loting moet misschien opnieuw, wat een faalhazen bij de UEFA![]()
Onana straks ook KOEKOEKquote:Op maandag 13 december 2021 13:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ah, Dzeko zit nu bij Inter. Die was vorig jaar wel een probleem voor Ajax met AS Roma.![]()
Loting om 15 uur opnieuw dus....kan alleen maar slechter worden.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Angst hebbenquote:Op maandag 13 december 2021 13:47 schreef Pedroso het volgende:
Loting om 15 uur opnieuw dus....kan alleen maar slechter worden.Wij zijn Ajax wij zijn de beste. Gewoon slopen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: