SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Landskampioen 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Saai avondje, grote uitslag, winst Ajax. Eigenlijk precies zoals verwacht. Net als dat de wedstrijd wel klaar was nadat Taylor erin kwam. Klaassen 0.5. Die speelt over twee jaar in de KKD. Kan er echt he-le-maal niets van.![]()
Had even het idee dat in de tweede helft de turbo er echt opging, maar de 5-1 bleef uit. Maar goed, 18 op 18, ongekend.
Nou maar hopen dat de vorm over 2,5 maand nog steeds in orde is.![]()
Ten Hag God
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Wat een geweldige groepsfase is het geweest. Het swingt en staat bol van de spelvreugde. Geweldig. Niets dan lof. En leuk voor Neres dat hij een doelpuntje maakt. Ik blijf toch een zwak voor hem houden, net als voor Nico. Valt wel goed in de laatste keren.![]()
Gravenberch was vandaag weer echt goed.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Niet.
Normaal.
TROTS!!!!!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
We loten Atletico denk ikCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Wat zullen ze balen bij Dortmund dat ze vorige week zelf niet een puntje gepakt hebben tegen Sporting. Alhoewel het voor Sporting nu ook nergens meer om draaide.![]()
Heerlijke avond maar Ajax kon dan ook spelen zonder druk. De echte druk komt de volgende ronde, waar het alles of niets is en zo afgelopen kan zijn.
Dan gaan we pas zien of het sprookje kan voortduren....Love is in the air!![]()
Nu zal Sporting wel niet tellen omdat het een wedstrijd om des keizers baard was. Toch was hij één van de beste spelers op het veld. Straks tegen AZ zal je ook wel iets vinden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 18:40 schreef Shreyas het volgende: [..] Tegen Willem II (met alle respect) is het niet zo bijzonder om uit te blinken. Ik geef toe dat hij zeker niet onverdienstelijk speelt de laatste wedstrijden maar laten we eerst eens kijken hoe hij het doet tegen Sporting, AZ en Feyenoord. Dat zijn vaak de wedstrijden waar hij door het ijs zakt.
Een beetje als Valentijn Driessen: "Maar maar maar" blijven roepen, tot je een keer 'gelijk' hebt en dan je zelfverklaarde grootsheid als kenner over de hele wereld (door wie je allang niet meer serieus genomen wordt) uit te spuwen.
Goedemorgen!![]()
![]()
Schuurs is geen echte mandekker. Is eigenlijk nog het beste als hij zo voor de verdediging kan spelen. Zag je wel met die assist gister en tegen Psv met die assist. Zou hem best wel als backup daar willen zien voor als Alvarez geschorst is.
Rensch gisteren centraal vond ik ook een prima zet. Stond hij in de jeugd ook vaak en denk wel zijn beste positie. Weet namelijk niet hoelang we Timber kunnen behouden. Die is echt indrukwekkend stabiel.Bastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Schuurs is gewoon een CV alleen niet goed genoeg al valt het niet mee als je zo weinig speelt, hij maakte het tenminste nog wel goed met een assistquote:Op woensdag 8 december 2021 08:39 schreef StevenHyde het volgende:
Schuurs is geen echte mandekker. Is eigenlijk nog het beste als hij zo voor de verdediging kan spelen. Zag je wel met die assist gister en tegen Psv met die assist. Zou hem best wel als backup daar willen zien voor als Alvarez geschorst is.
Rensch gisteren centraal vond ik ook een prima zet. Stond hij in de jeugd ook vaak en denk wel zijn beste positie. Weet namelijk niet hoelang we Timber kunnen behouden. Die is echt indrukwekkend stabiel.![]()
Respect voor Ajax idd.
Wij als PSV waren misschien net aan met heel veel geluk 3de geworden. Maar waarschijnlijker 4de met 2 punten.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Raar dat Ajax hem wilt, erg dure bankzitter.quote:
Ook voor bergwijn zelf niet logisch. Hij gaat niet meer minuten maken dan hij nu doet en zal er financieel ook op achteruit gaan lijkt meNo bitch to me![]()
Tadic stond er 90 minuten bij als een Erik 2.0. Volgens mij hebben we onze toekomstige trainer gevonden.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Ik doe de voorzichtige aanname dat Bergwijn dan inmiddels heeft aangegeven daarvoor open te staan. Afgelopen zomer werd nog gemeld dat hij daar namelijk absoluut niet voor open zou staan.quote:Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Ben vooral benieuwd naar een nieuw hotelkamerfilmpje, dit keer op een matchday van Tottenham. Wat keek die jongen bang uit zijn ogen toen, toen 'ie was gevlucht.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:52 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik doe de voorzichtige aanname dat Bergwijn dan inmiddels heeft aangegeven daarvoor open te staan. Afgelopen zomer werd nog gemeld dat hij daar namelijk absoluut niet voor open zou staan.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 09:54:50 ]![]()
Maar waarheen dan? Dit roepen we nu al een paar transferperiodes op rij maar het komt er nooit van.quote:Op woensdag 8 december 2021 01:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is gewoon een prima speler, zie Neres wel een transfer maken in de winter.Oh.![]()
Neres blijft de rest van zijn carrière bij Ajax en wordt een succesvolle speler/trainer, terwijl Tadic flopt en in de krochten van de Oezbeekse voetbalpiramide een meisjesteam gaat coachen. En hij wordt fucking dik. U las het hier voor het eerst.![]()
Ik wil ook jouw drugsquote:Op woensdag 8 december 2021 10:08 schreef PiyeReloaded het volgende:
Neres blijft de rest van zijn carrière bij Ajax en wordt een succesvolle speler/trainer, terwijl Tadic flopt en in de krochten van de Oezbeekse voetbalpiramide een meisjesteam gaat coachen. En hij wordt fucking dik. U las het hier voor het eerst.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Niet dat het nog erg relevant is maar Ajax in ieder geval weer een plekje gestegen
Kom je nog redelijk ver dan kan je opeens zomaar richting de top 5 van Europa gaan.![]()
![]()
Bij de knock out rondes, valt dat samen met de Africa cup ? Met andere woorden, is Haller er dan bij ? (Ervan uitgaande dat hij geselecteerd wordt voor de Africa cup, net als Onana bijvoorbeeld ?)quote:Op woensdag 8 december 2021 07:55 schreef Landgeld het volgende:
Heerlijke avond maar Ajax kon dan ook spelen zonder druk. De echte druk komt de volgende ronde, waar het alles of niets is en zo afgelopen kan zijn.
Dan gaan we pas zien of het sprookje kan voortduren....Honey ! Take me drunk, i am home !![]()
Nou ik las dat je ook een premie krijgt op basis van coëficient dus zeker wel relevant.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:41 schreef dycto het volgende:
Niet dat het nog erg relevant is maar Ajax in ieder geval weer een plekje gestegen
[ afbeelding ]
Kom je nog redelijk ver dan kan je opeens zomaar richting de top 5 van Europa gaan.
[ afbeelding ]
En ook een grotere kans op pot 2, wat tegenwoordig beter is om in te zitten dan pot 1No bitch to me![]()
Afrika Cup eindigt op 6 feb, eerste knock-out wordt gespeeld op 15 feb.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bij de knock out rondes, valt dat samen met de Africa cup ? Met andere woorden, is Haller er dan bij ? (Ervan uitgaande dat hij geselecteerd wordt voor de Africa cup, net als Onana bijvoorbeeld ?)Uitvinder van de biersmiley.![]()
Thanks, past allemaal preciesquote:Op woensdag 8 december 2021 10:51 schreef dimmak het volgende:
[..]
Afrika Cup eindigt op 6 feb, eerste knock-out wordt gespeeld op 15 feb.. Tenzij ze natuurlijk dan in quarantaine moeten o.i.d.
.
Honey ! Take me drunk, i am home !![]()
Maar als Nederland zo hoog blijft staan op de ranglijst (6e plek) kom je als kampioen sowieso wel in pot 1 te zitten.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nou ik las dat je ook een premie krijgt op basis van coëficient dus zeker wel relevant.
En ook een grotere kans op pot 2, wat tegenwoordig beter is om in te zitten dan pot 1
Alhoewel het systeem over een paar jaar sowieso al op de schop gaat en dan boeit het niet meer zoveel in welke pot je zit.Oh.![]()
Premie is niet op basis van 5 jaarquote:Op woensdag 8 december 2021 10:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nou ik las dat je ook een premie krijgt op basis van coëficient dus zeker wel relevant.watquote:En ook een grotere kans op pot 2, wat tegenwoordig beter is om in te zitten dan pot 1![]()
Waar zou die niet heen kunnen daar speelt altijd wel iets op de achtergrondquote:Op woensdag 8 december 2021 10:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar waarheen dan? Dit roepen we nu al een paar transferperiodes op rij maar het komt er nooit van.![]()
Sporting en Lille zaten bijvoorbeeld in pot 1, die zijn (op papier) minder sterk dan de teams uit pot 2.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:04 schreef dycto het volgende:
[..]
Premie is niet op basis van 5 jaar
[..]
wat![]()
Op de achtergrond vast wel ja, maar tot op heden is er dus nog geen club geweest die wil doorpakken. Dat terwijl Ajax hem toch best graag wil verkopen dus onderhandelen zal niet zo lastig zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar zou die niet heen kunnen daar speelt altijd wel iets op de achtergrond
Hij is ook al gewoon tijden pover in zijn spel dus snap wel dat clubs terughoudend zijn.Oh.![]()
Ajax kan beter in pot 3 zitten.
Laatste vier jaar twee keer pot 3 en twee keer door naar de KO-fase tegenover twee keer pot 2 en schlemielig eruit in de poule.Oh.![]()
Op basis van één jaar waarin Frankrijk zowaar eens een andere kampioen kende dan het sterrenensemble van PSG (en momenteel alweer 11 punten voorstaan op de nr. 2)? Kom zeg, doe normaal met dat 'tegenwoordig'.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Sporting en Lille zaten bijvoorbeeld in pot 1, die zijn (op papier) minder sterk dan de teams uit pot 2.![]()
Is weinig meer van over na de blessures ja. Nouja, heeft z'n investering in het verleden al terugverdiend.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Op de achtergrond vast wel ja, maar tot op heden is er dus nog geen club geweest die wil doorpakken. Dat terwijl Ajax hem toch best graag wil verkopen dus onderhandelen zal niet zo lastig zijn.
Hij is ook al gewoon tijden pover in zijn spel dus snap wel dat clubs terughoudend zijn.![]()
Hoe groot zou de kans zijn dat Ajax de CL-finale haalt?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
21 %quote:Op woensdag 8 december 2021 11:30 schreef Perrin het volgende:
Hoe groot zou de kans zijn dat Ajax de CL-finale haalt?
Benieuwd hoe deze tabel er na maandag uitziet.![]()
Ik zie het ook niet zo snel gebeuren, denk eerder dat ze rekening houden met een vertrek van Antony voor de hoofdprijs eind van het seizoen en dat Bergwijn moet brengen wat Daramy nog niet doet want in de kleine ruimte is Bergwijn toch ook geen koning om het zo maar te zeggen.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar waarheen dan? Dit roepen we nu al een paar transferperiodes op rij maar het komt er nooit van.![]()
En verder rip eredivisie, hier valt niet tegenop te voetballen/financieren als 1 club binnen 4 maanden de jaarbegroting van de 2 grootste concurrenten aan cash binnen harkt, het is echt te hopen dat NL dat stapje maakt naar plek 6.![]()
Mjah, in Portugal staan de immense tv-gelden volgens mij nog een jaar of 5 vast. Porto, Benfica en Sporting kunnen zich daardoor prima in de schulden blijven steken. Ook die claim die pas weer in het nieuws was, kan worden afgekocht lijkt me. https://www.vi.nl/nieuws/(...)nanciele-ratrace-aanquote:Op woensdag 8 december 2021 11:48 schreef Tarado het volgende:
En verder rip eredivisie, hier valt niet tegenop te voetballen/financieren als 1 club binnen 4 maanden de jaarbegroting van de 2 grootste concurrenten aan cash binnen harkt, het is echt te hopen dat NL dat stapje maakt naar plek 6.
Hier ook. Omzet in Portugal is lager dan de Eredvisie maar de TV gelden gaan 3 keer over de kop.
Keerzijde is dat alleen Ajax het momenteel echt goed doet in Europa. Natuurlijk zijn de prestaties van Feyenoord en AZ prima, maar dat is wel in het debiele broertje, van het debiele broertje van de CL. Op een hoger podium ga je gewoon heel veel punten inleveren. En dan is het alleen nog maar weer wachten tot je weer 7e of 8ste staan.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Wel eens ja, de basis is vrij dunquote:Op woensdag 8 december 2021 11:57 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Mjah, in Portugal staan de immense tv-gelden volgens mij nog een jaar of 5 vast. Porto, Benfica en Sporting kunnen zich daardoor prima in de schulden blijven steken. Ook die claim die pas weer in het nieuws was, kan worden afgekocht lijkt me. https://www.vi.nl/nieuws/(...)nanciele-ratrace-aan
Hier ook. Omzet in Portugal is lager dan de Eredvisie maar de TV gelden gaan 3 keer over de kop.
Keerzijde is dat alleen Ajax het momenteel echt goed doet in Europa. Natuurlijk zijn de prestaties van Feyenoord en AZ prima, maar dat is wel in het debiele broertje, van het debiele broertje van de CL. Op een hoger podium ga je gewoon heel veel punten inleveren. En dan is het alleen nog maar weer wachten tot je weer 7e of 8ste staan.![]()
Nice, grotere kans dan Chelseaquote:Op woensdag 8 december 2021 11:34 schreef dycto het volgende:
[..]
21 %
[ afbeelding ]
Benieuwd hoe deze tabel er na maandag uitziet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Tsja. Zo ging Ajax ook nooit meer de aansluiting bij de Europese top vinden. Onwil, onkunde en een gebrek aan geloof en daardoor beleid zijn nog altijd de grootste vijanden van de Nederlandse voetbalclubs. Het zit in de hele cultuur ingebakken.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:57 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Mjah, in Portugal staan de immense tv-gelden volgens mij nog een jaar of 5 vast. Porto, Benfica en Sporting kunnen zich daardoor prima in de schulden blijven steken. Ook die claim die pas weer in het nieuws was, kan worden afgekocht lijkt me. https://www.vi.nl/nieuws/(...)nanciele-ratrace-aan
Keerzijde is dat alleen Ajax het momenteel echt goed doet in Europa. Natuurlijk zijn de prestaties van Feyenoord en AZ prima, maar dat is wel in het debiele broertje, van het debiele broertje van de CL. Op een hoger podium ga je gewoon heel veel punten inleveren. En dan is het alleen nog maar weer wachten tot je weer 7e of 8ste staan.![]()
Mwa psv moet ook in principe van iedereen kunnen winnen op basis van begroting.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:48 schreef Tarado het volgende:
En verder rip eredivisie, hier valt niet tegenop te voetballen/financieren als 1 club binnen 4 maanden de jaarbegroting van de 2 grootste concurrenten aan cash binnen harkt, het is echt te hopen dat NL dat stapje maakt naar plek 6.
En Ajax kan nog zoveel geld hebben maar de toppers gaan alsnog niet voor Ajax spelen in hun topjaren
Dus met goed beleid is er altijd kans voor psv en feyenoord. Het zou ook helpen als ze zelf Europees punten scoren zodat ze ook voor de CL kwalificatie eens gunstig kunnen loten.No bitch to me![]()
Zolang andere landen het oké blijven vinden dat clubs zich daar in de schulden steken gaat die echte aansluiting nooit plaatsvinden. Dat heeft verder weinig met een gebrek aan geloof, onwil en onkunde te maken.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:44 schreef dycto het volgende:
[..]
Tsja. Zo ging Ajax ook nooit meer de aansluiting bij de Europese top vinden. Onwil, onkunde en een gebrek aan geloof en daardoor beleid zijn nog altijd de grootste vijanden van de Nederlandse voetbalclubs. Het zit in de hele cultuur ingebakken.
Of je moet je ziel willen verloochenen en verkopen aan een of andere Qatarese sheik. Dan kun je aansluting vinden. Legio voorbeelden.
Als Ajax er de volgende ronde uitvliegt heb je helemaal niets aan een uitstekende pre-winterstop CL reeks. Kun je je beleid nog zo goed in orde hebben.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Wat bedoel je met toppers? Europese toppers niet nee maar toch wel veel beter dan de rest kan in NL.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mwa psv moet ook in principe van iedereen kunnen winnen op basis van begroting.
En Ajax kan nog zoveel geld hebben maar de toppers gaan alsnog niet voor Ajax spelen in hun topjaren
Dus met goed beleid is er altijd kans voor psv en feyenoord. Het zou ook helpen als ze zelf Europees punten scoren zodat ze ook voor de CL kwalificatie eens gunstig kunnen loten.![]()
Ik denk ook dat het verschil nog steeds te groot is, zie Ajax Europees vooralsnog meer als een middenmoter die af en toe een piek naar de subtop heeft.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:54 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zolang andere landen het oké blijven vinden dat clubs zich daar in de schulden steken gaat die echte aansluiting nooit plaatsvinden. Dat heeft verder weinig met een gebrek aan geloof, onwil en onkunde te maken.
Of je moet je ziel willen verloochenen en verkopen aan een of andere Qatarese sheik. Dan kun je aansluting vinden. Legio voorbeelden.
Als Ajax er de volgende ronde uitvliegt heb je helemaal niets aan een uitstekende pre-winterstop CL reeks. Kun je je beleid nog zo goed in orde hebben.
Het is afwachten hoe de nieuwe CL opzet gaat zijn vanaf 2024, misschien dat ze dan weer een stapje naar boven kunnen maken.![]()
Precies de messi en Ronaldo's en ook Antony Verwacht ik die gaan niet bij Ajax spelen in hun topjaren.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat bedoel je met toppers? Europese toppers niet nee maar toch wel veel beter dan de rest kan in NL.
Dus vis je in de categorie daaronder, types als Tadic en Blind.
Maar daar moeten psv en feyenoord prima mee kunnen concurreren als ze ook eens goed beleid gaan voeren.No bitch to me![]()
Tadic lijkt me echt zo'n INZET cliché-trainerquote:Op woensdag 8 december 2021 09:33 schreef dimmak het volgende:
Tadic stond er 90 minuten bij als een Erik 2.0. Volgens mij hebben we onze toekomstige trainer gevonden.![]()
quote:Op woensdag 8 december 2021 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tadic lijkt me echt zo'n INZET cliché-trainer![]()
![]()
Dat denk ik dus niet want beleid moet je ook kunnen voeren, het is natuurlijk een groot verschil dat je als Ajax een speler op kan halen die door PSV verkocht is om de begroting rond te maken.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:02 schreef TornadoDK het volgende:
Maar daar moeten psv en feyenoord prima mee kunnen concurreren als ze ook eens goed beleid gaan voeren.![]()
Ach jonge toch wat zeg jij nu allemaalquote:Op woensdag 8 december 2021 12:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mwa psv moet ook in principe van iedereen kunnen winnen op basis van begroting.
Dus met goed beleid is er altijd kans voor psv en feyenoord. Het zou ook helpen als ze zelf Europees punten scoren zodat ze ook voor de CL kwalificatie eens gunstig kunnen loten.![]()
om nog maar niet te beginnen over feyenoord wat echt 1 grote shitshow is met het stadion enzoquote:Op woensdag 8 december 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet want beleid moet je ook kunnen voeren, het is natuurlijk een groot verschil dat je als Ajax een speler op kan halen die door PSV verkocht is om de begroting rond te maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:54 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zolang andere landen het oké blijven vinden dat clubs zich daar in de schulden steken gaat die echte aansluiting nooit plaatsvinden. Dat heeft verder weinig met een gebrek aan geloof, onwil en onkunde te maken.
Als Ajax er de volgende ronde uitvliegt heb je helemaal niets aan een uitstekende pre-winterstop CL reeks. Kun je je beleid nog zo goed in orde hebben.![]()
Dat ben ik het toch niet met je eens, zolang je als Ajax moet hopen op een gunstige loting in de CL hoor je niet bij de Europese top, neemt niet weg dat het nu top gaat.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:19 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.![]()
Keer een prijs winnen zou wel helpen. Vooralsnog is die halve finale ook maar een incident natuurlijk.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:19 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En hoe kom je erbij dat Ajax heeft moeten hopen op een gunstige loting:? Had het dan een poule als Man City, PSG en Ajax moeten zijn? Daar had geen van drie inderdaad blij mee geweest. Omdat ze dan alle drie zomaar kans maken om eruit te vliegen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik het toch niet met je eens, zolang je als Ajax moet hopen op een gunstige loting in de CL hoor je niet bij de Europese top, neemt niet weg dat het nu top gaat.![]()
En dat loot je volgende ronde psg en vlieg je er uit. En dan heb je helemaal niks aan die 18 punten.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:19 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja, als. Maar daar kan ik niet zoveel mee. De nummer 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal worden met speels gemak opzij gezet. Met regelmaat wordt er Europees goed gepresteerd. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Ajax bij de Europese top hoort? Of moet je daarvoor inmiddels tot de top 3 van de Europese ranglijsten? Dat is allemaal echt gewoon begonnen met geloof en beleid. Pré Overmars stond Ajax aan de afgrond. Er kan veel veranderen in 10 jaar en weet je wat het stomme is? Met beleid had PSV even ver kunnen zijn.
Het is leuk hoor. Maar moeten ook wel eerlijk zijn dat is meer op een EL poule leek dan een CL poule.
Haal de halve finale en dan kunnen we misschien praten over of we bij de top horen. Maar nee nu zeker nog nietDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Nouja, dan schrappen we PSG en Man City ook als Europese top. Dan heb je gelijk, dan klopt Ajax op de deur van de Europese top. Prima.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Keer een prijs winnen zou wel helpen. Vooralsnog is die halve finale ook maar een incident natuurlijk.![]()
Achteraf is het makkelijk lullen maar je kan toch niet stellen dat dit geen gunstige groep was, dat Ajax uiteindelijk alles wint had jij natuurlijk wel verwacht?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:24 schreef dycto het volgende:
[..]
En hoe kom je erbij dat Ajax heeft moeten hopen op een gunstige loting:? Had het dan een poule als Man City, PSG en Ajax moeten zijn? Daar had geen van drie inderdaad blij mee geweest. Omdat ze dan alle drie zomaar kans maken om eruit te vliegen.![]()
Op het moment dat hety meer op een EL poule dan op een CL poule lijkt, moet je toch aan de andere deelnemers vragen waarom ze vorig jaar zo goed gespeeld hebben om een CL poule te halen, daarnaast kun je je ook afvragen waarom er maar een Nederlandse club is die al zn wedstrijden gewonnen heeft in de 'EL' poule.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dat loot je volgende ronde psg en vlieg je er uit. En dan heb je helemaal niks aan die 18 punten.
Het is leuk hoor. Maar moeten ook wel eerlijk zijn dat is meer op een EL poule leek dan een CL poule.
Haal de halve finale en dan kunnen we misschien praten over of we bij de top horen. Maar nee nu zeker nog niet![]()
Zijn we al weer vergeten dat Ajax ook jarenlang wanbeleid heeft gevoerd? Ook onder de Boer was het nog drama terwijl Ajax toen ook veel meer geld had dan de concurrentie.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet want beleid moet je ook kunnen voeren, het is natuurlijk een groot verschil dat je als Ajax een speler op kan halen die door PSV verkocht is om de begroting rond te maken.
Dat het nu goed gaat staat buiten kijf. Maar ik ben de slechte jaren nog niet vergeten ik hou mijn hart vast als ten Hag en Overmars vertrekken.No bitch to me![]()
Ik heb echt geen idee waarom je er tegen PSG uit moet vliegen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dat loot je volgende ronde psg en vlieg je er uit.Het gaat toch ook helemaal niet om die 18 punten joh.quote:En dan heb je helemaal niks aan die 18 punten.Oke, jij bent gediskwalificeerd.quote:Het is leuk hoor. Maar moeten ook wel eerlijk zijn dat is meer op een EL poule leek dan een CL poule.![]()
Ik denk niet dat er iemand op de wereld is die verwacht had dat Ajax alles zou winnen. Had daar begin dit seizoen 10 euro op ingezet en je zou nu rijk zijn. Maar dus? En dan? Overigens had ik Ajax misschien wel liever met City en PSG gezien. Dan ben je op een gegeven moment misschien van al dit gezeik af. Alhoewel de zure massa dan waarschijnlijk nog wel iets had gevonden om over te vallen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Achteraf is het makkelijk lullen maar je kan toch niet stellen dat dit geen gunstige groep was, dat Ajax uiteindelijk alles wint had jij natuurlijk wel verwacht?![]()
Omdat ze beter zijn dan ons? Kan je er van winnen. Ja natuurlijk. Maar speel je het 10x dan verlies je het vaker dan je het wint.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:31 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waarom je er tegen PSG uit moet vliegen.
[..]
Het gaat toch ook helemaal niet om die 18 punten joh.
[..]
Oke, jij bent gediskwalificeerd.
En vond jij dit een sterke cl poule dan?Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Je hebt het e.e.a. gemist wanneer je denkt dat Ajax barstte van het geld een jaar of 10 geleden.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:30 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zijn we al weer vergeten dat Ajax ook jarenlang wanbeleid heeft gevoerd? Ook onder de Boer was het nog drama terwijl Ajax toen ook veel meer geld had dan de concurrentie.
Dat het nu goed gaat staat buiten kijf. Maar ik ben de slechte jaren nog niet vergeten ik hou mijn hart vast als ten Hag en Overmars vertrekken.![]()
Dat eerste zeker maar dat er veel meer geld was is gewoon niet zo omdat PSV toen (weliswaar minder) de CL miljoenen pakte.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:30 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zijn we al weer vergeten dat Ajax ook jarenlang wanbeleid heeft gevoerd? Ook onder de Boer was het nog drama terwijl Ajax toen ook veel meer geld had dan de concurrentie.
Dat het nu goed gaat staat buiten kijf. Maar ik ben de slechte jaren nog niet vergeten ik hou mijn hart vast als ten Hag en Overmars vertrekken.
Daarom blij dat Overmars al heeft bijgetekend en het verschil is ook pas sinds 2019 echt ontstaan dus zo lang zitten we nog niet in die weelde maar het gaat met grote stappen en dat terwijl er nog een corona pauze is geweest.![]()
Maakt het uit of de poule 'sterk' is, je pakt 21 uit 21 daar moet een psv minimaal halve finale EL voor halen, en het prijzen geld is dan ws net zo hoog.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze beter zijn dan ons? Kan je er van winnen. Ja natuurlijk. Maar speel je het 10x dan verlies je het vaker dan je het wint.
En vond jij dit een sterke cl poule dan?![]()
dat is een andere discussie. Ik had het er nu over dat Ajax nog niet bij de top van europa hoort.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maakt het uit of de poule 'sterk' is, je pakt 21 uit 21 daar moet een psv minimaal halve finale EL voor halen, en het prijzen geld is dan ws net zo hoog.
Dat je steeds verder dan psv en feyenoord zou moeten komen met dit geld ben ik het mee eens ja.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Moeilijk om daar een soort meetlat naast te leggen ja, maar zou zeggen vrij structureel de kwartfinales in de CL. Dat is deze eeuw 2 of 3 keer gelukt?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Nouja, dan schrappen we PSG en Man City ook als Europese top. Dan heb je gelijk, dan klopt Ajax op de deur van de Europese top. Prima.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik was blij met de loting en nog blijer dat Ajax boven verwachting heeft gepresteerd deze groepsfase plus dat het gewoon heel veel geld oplevert.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:33 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iemand op de wereld is die verwacht had dat Ajax alles zou winnen. Had daar begin dit seizoen 10 euro op ingezet en je zou nu rijk zijn. Maar dus? En dan? Overigens had ik Ajax misschien wel liever met City en PSG gezien. Dan ben je op een gegeven moment misschien van al dit gezeik af. Alhoewel de zure massa dan waarschijnlijk nog wel iets had gevonden om over te vallen.
Ben het alleen met jou oneens dat Ajax Europese top is, maar misschien heb je daar andere maatstaven voor, naar mijn mening ben je Europese top als je regelmatig de laatste 8 haalt in de CL en dan nog af en toe meer en zeker niet als je bij de loting voor de groepsfase nog aan het billenknijpen bent.![]()
Het is al razend knap dat Ajax zich vrij stevig in de Europese subtop heeft genesteld. Als je die positie kan vasthouden met af en toe een uitschietertje naar boven doe je het als Nederlandse club toch uitstekend.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik was blij met de loting en nog blijer dat Ajax boven verwachting heeft gepresteerd deze groepsfase plus dat het gewoon heel veel geld oplevert.
Ben het alleen met jou oneens dat Ajax Europese top is, maar misschien heb je daar andere maatstaven voor, naar mijn mening ben je Europese top als je regelmatig de laatste 8 haalt in de CL en dan nog af en toe meer en zeker niet als je bij de loting voor de groepsfase nog aan het billenknijpen bent.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
dit vind ik wel een goede eigenlijk. Zolang je de loting ingaat met het idee dat je een gunstige loting moet hebben om door te gaan ben je gewoon geen topploeg. De topploegen weet je al van dat ze doorgaan wat de loting dan ook is.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:41 schreef Tarado het volgende:
zeker niet als je bij de loting voor de groepsfase nog aan het billenknijpen bent.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Dat is jouw mening.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze beter zijn dan ons? Kan je er van winnen. Ja natuurlijk. Maar speel je het 10x dan verlies je het vaker dan je het wint.Je speelt in de groep met de huidige nr 2 van Duitsland en medekoploper van Portugal. Hoeveel meer moet het worden om CL te zijn dan?quote:En vond jij dit een sterke cl poule dan?
Zou enkel Manchester City, PSG, Ajax, Club Brugge nu een CL ipv EL poule zijn geweest? Lul niet zo stom man.
Geouwehoer man. Van tevoren was Dortmund hier de gedoodverfde favoriet.
@PSVCL verwoorde het algemene gevoel nog vrij aardigOverigens sowieso wel leuk om een beetje rond die tijd te neuzen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:51 schreef PSVCL het volgende:
[..]
1 keer weten te overwinteren in de CL de laatste 16 jaar en dan denken dat je effe eerste wordtwat een arrogantie weer.
We kunnen wel stellen dat het zelfs zonder alles op alles te zetten is geluktquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 02:46 schreef FireFox1 het volgende:
Ik kan U alvast voorspellen dat Ajax - Sporting een héél spannende wedstrijd zal wordenKoekoekquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]dan kunnen we wel ophouden met lullen over voetbal, ik voorspel dat alle 6 wedstrijden cruciaal zijn en dat we alles op alles moeten zetten om ze alle 6 te winnen
quote:![]()
Niemand verwacht dat Ajax in de top van europa staat, aan de andere kant juicht iedereen voor een dark horse, al zou het maar voor een seizoen zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
dat is een andere discussie. Ik had het er nu over dat Ajax nog niet bij de top van europa hoort.
Dat je steeds verder dan psv en feyenoord zou moeten komen met dit geld ben ik het mee eens ja.![]()
Of zo'n meetlat in de zin van internationale punten waaruit blijkt hoeveel je gemiddeld genomen in Europa scoort ofzo, misschien dat zoiets wel zal werken? En dat op basis van de afgelopen 5 of 10 jaar ofzo. Dat zou een prima idee zijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Moeilijk om daar een soort meetlat naast te leggen ja, maar zou zeggen vrij structureel de kwartfinales in de CL. Dat is deze eeuw 2 of 3 keer gelukt?![]()
Dat is toch het hele punt dan. Hoe kan je nou zeggen dat we een Europese topploeg zijn maar niet eens de favo zijn in een poule met dortmund.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:48 schreef dycto het volgende:
Geouwehoer man. Van tevoren was Dortmund hier de gedoodverfde favoriet.
En is idd mijn mening. Dat is een beetje het idee van een forum he
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Oja, volgens zo'n zelfde lijstje was Belgie een aantal jaren geleden ook het beste land van de wereld. We zullen eens aan de rest van de wereld vragen of zij er ook zo over dachten.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:50 schreef dycto het volgende:
[..]
Of zo'n meetlat in de zin van internationale punten waaruit blijkt hoeveel je gemiddeld genomen in Europa scoort ofzo, misschien dat zoiets wel zal werken? En dat op basis van de afgelopen 5 of 10 jaar ofzo. Dat zou een prima idee zijn.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, dat is een volledig andere ranking, die kijkt naar alle (dat betekent oefenwedstrijden incluis) door nationale elftallen gespeelde wedstrijden.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Oja, volgens zo'n zelfde lijstje was Belgie een aantal jaren geleden ook het beste land van de wereld. We zullen eens aan de rest van de wereld vragen of zij er ook zo over dachten.
Uiteraard kan het een enigszins vertekend beeld geven aangezien net opkomende of juist afglijdende elftal naar huidige kwaliteiten te hoog of te laag kunnen staan (Barcelona is hier een uitstekend voorbeeld van) maar in de regel staan de grote elftallen daar allemaal netjes in het rijtje.
Als je mee wil praten dan is het verstandig als je een beetje bij de les blijft, Caland.![]()
Omdat alles vooraf zover door geanalyseerd word dat over elk detail heengelezen word.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt dan. Hoe kan je nou zeggen dat we een Europese topploeg zijn maar niet eens de favo zijn in een poule met dortmund.
En is idd mijn mening. Dat is een beetje het idee van een forum he
Ik zie huidig Ajax niet als een topteam in europa, tenminste als je het in de top 10 bekijkt, maar ze kunnen op een goede dag wel de tegenstander wegspelen, en als de juiste mensen voor de juiste taken gebruikt worden heel ver komen,maakt ze geen topploeg maar iig een outsider of underdog, en daar zijn ze doorgaans goed in.![]()
Zolang er nog geen tienduizenden supporters staan te juichen op het moment dat de nieuwe stand op een coefficientenlijstje uitkomt zal dat bij de les blijven allemaal wel meevallen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:55 schreef dycto het volgende:
[..]
Nee, dat is een volledig andere ranking, die kijkt naar alle (dat betekent oefenwedstrijden incluis) door nationale elftallen gespeelde wedstrijden.
Uiteraard kan het een enigszins vertekend beeld geven aangezien net opkomende of juist afglijdende elftal naar huidige kwaliteiten te hoog of te laag kunnen staan (Barcelona is hier een uitstekend voorbeeld van) maar in de regel staan de grote elftallen daar allemaal netjes in het rijtje.
Als je mee wil praten dan is het verstandig als je een beetje bij de les blijft, Caland.
Uiteindelijk is het natuurlijk mooi meegenomen dat je daar hoog staat, maar als je jezelf Europese top wil noemen horen daar imo toch wel structurele prestaties bij die dat beeld bevestigenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is voor veel users blijkbaar even wennen dat de status van Ajax al een tijdje wat anders is dan je nog zorgen te hoeven maken om een poule met dit soort clubs.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt dan. Hoe kan je nou zeggen dat we een Europese topploeg zijn maar niet eens de favo zijn in een poule met dortmund.
Verder heb ik ook niet gesteld dat FOK! uitblinkt van de kenners. Zie bijvoorbeeld hoe er met top-spelers zoals Timber en Martinez om werd gegaan.![]()
er zit een verschil in een topseizoen hebben zoals 18/19 of top zijn zoals zeg maar 92-96 of 69-73quote:Op woensdag 8 december 2021 13:55 schreef dycto het volgende:
[..]
Nee, dat is een volledig andere ranking, die kijkt naar alle (dat betekent oefenwedstrijden incluis) door nationale elftallen gespeelde wedstrijden.
Als je mee wil praten dan is het verstandig als je een beetje bij de les blijft, Caland.![]()
Ik was al bekend dat jij clubs als Man. City en PSG niet tot de Europese top schaart omdat ze geen prijzen hebben geworden. Ik heb mijn verlies dan ook al genomen en Ajax in het extreem lange rijtje Europese subtop gezet.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang er nog geen tienduizenden supporters staan te juichen op het moment dat de nieuwe stand op een coefficientenlijstje uitkomt zal dat bij de les blijven allemaal wel meevallen.
Uiteindelijk is het natuurlijk mooi meegenomen dat je daar hoog staat, maar als je jezelf Europese top wil noemen horen daar imo toch wel structurele prestaties bij die dat beeld bevestigen![]()
Natuurlijk is Ajax niet structureel Europese top. Dat neemt echter niet weg dat ze dit jaar tot een kleine groep schaduwfavorieten behoren waar men ook in Italie, Spanje en Engeland wel ontzag voor heeft.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang er nog geen tienduizenden supporters staan te juichen op het moment dat de nieuwe stand op een coefficientenlijstje uitkomt zal dat bij de les blijven allemaal wel meevallen.
Uiteindelijk is het natuurlijk mooi meegenomen dat je daar hoog staat, maar als je jezelf Europese top wil noemen horen daar imo toch wel structurele prestaties bij die dat beeld bevestigenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: