Als ik vroeger onze golden retriever buiten borstelde vlogen mezen en mussen af en aan om de haren te verzamelen voor hun nestjes, vond dat altijd zo schattig, waren ook geheel niet bang voor ons.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Zojuist het nestkastje schoongemaakt. Wat zit zo'n koolmezennest ingenieus in elkaar. Snap nu ook waarom het zo lang duurde voordat het klaar was.
Eigenlijk is het beter om een koolmezennest niet te ruimen maar omdat ik er niet zeker van was of alles was
quote:uitgevlogen toch maar gedaan, en inderdaad er lagen 2 dode vogeltjes in, best al groot met veertjes.
Ook lag er een dode wesp in, een vrij grote. Dus ik denk dat die de beestjes heeft gestoken maar zelf niet weg kon komen.
Hier twee langharige katten die ook haar aan nesten donerenquote:Op dinsdag 7 december 2021 15:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik vroeger onze golden retriever buiten borstelde vlogen mezen en mussen af en aan om de haren te verzamelen voor hun nestjes, vond dat altijd zo schattig, waren ook geheel niet bang voor ons.
[..]![]()
Leuk he? Vogels zijn zo slim.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier twee langharige katten die ook haar aan nesten doneren![]()
Collega knipte ook altijd haar man en gooide dan zijn haar in de tuin, dat was ook binnen de kortste keren weg
Ja hoor, alleen wiskunde is een aardige uitdaging, ook omdat de basisschool hier in het laatste jaar maar minimaal tijd in gestoken heeft ivm lockdown onderwijs..quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:05 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie gaat het goed met grote Uk op de middelbare?
Klinkt als een goede dag inderdaadquote:Op dinsdag 7 december 2021 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goede brievenbusdag!
Code voor kerstpakket werkgever (Tinteling), 5 zelftests van dezelfde werkgever en we kunnen er meer bestellen indien nodig. En een kadootje voor vrijwilligersdag.
En ik had vanmiddag ook al keigoed gesport en vlaai gegeten bij jarige pa
Grappig altijd hoe we (ik ook) een aversie lijken te hebben tegen het verpakken van wijn anders dan een fles. Zelfs de schroefdop is als een nono. Terwijl een tetrapack, een kartonnen doos met een foliezak technisch uitstekende verpakkingen zijn. Een goede Schroefdop is beter dan een kurk, maar een blasfemie als je dat zegt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:03 schreef Sarabi het volgende:
123inkt had een fout gemaakt met onze bestelling, als goedmakertje stuurde ze dit op
[ afbeelding ]
Altijd handig voor onderweg
Dat was 10 jaar geleden nog zo maar is enorm veranderdquote:Op dinsdag 7 december 2021 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grappig altijd hoe we (ik ook) een aversie lijken te hebben tegen het verpakken van wijn anders dan een fles. Zelfs de schroefdop is als een nono. Terwijl een tetrapack, een kartonnen doos met een foliezak technisch uitstekende verpakkingen zijn. Een goede Schroefdop is beter dan een kurk, maar een blasfemie als je dat zegt.
In nieuw zeeland heeft alle wijn schroefdoppen, ook de high end, maar men hoed zich ervoor dat met exportflessen te doen.
Komen die niet elke kerst op tv?quote:Op dinsdag 7 december 2021 18:46 schreef AnneX het volgende:
Ooooh…als ik het goed zag bij voorbijflitsen, dan komen de Sissi films op tv.
Ik zag ook zoiets gisterenquote:Op dinsdag 7 december 2021 18:46 schreef AnneX het volgende:
Ooooh…als ik het goed zag bij voorbijflitsen, dan komen de Sissi films op tv.
Nou, ik heb ze ook wel eens op 1 januari gezienquote:
Boeit dat? Sisi past altijd in je huishoudenquote:
Ze zit in mijn hartquote:Op dinsdag 7 december 2021 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Boeit dat? Sisi past altijd in je huishouden
Ligt in het ronde archief hierquote:Op dinsdag 7 december 2021 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Boeit dat? Sisi past altijd in je huishouden
Onee hoor daar heb ik geen probleem meequote:Op dinsdag 7 december 2021 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grappig altijd hoe we (ik ook) een aversie lijken te hebben tegen het verpakken van wijn anders dan een fles. Zelfs de schroefdop is als een nono. Terwijl een tetrapack, een kartonnen doos met een foliezak technisch uitstekende verpakkingen zijn. Een goede Schroefdop is beter dan een kurk, maar een blasfemie als je dat zegt.
In nieuw zeeland heeft alle wijn schroefdoppen, ook de high end, maar men hoed zich ervoor dat met exportflessen te doen.
Ik keek die pasgeleden. Bruce Willis met haarquote:
Dat is Nederlandsquote:Op dinsdag 7 december 2021 19:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat Nederlands joh?Billijk ken ik wel.
Nee, dat is het niet, net zo min als 'cool' Nederlands is. Maar iets billig noemen is vrij billijkquote:Op dinsdag 7 december 2021 19:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat Nederlands joh?Billijk ken ik wel.
Is er een andere dan?quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Toch wel de Romy Schneider versie?
Jij gaat zooooo naar de helquote:
Het was voor mij eerst het ‘romantische’ verhaal van Sissi, tot aan een plakboek toe 😂. Daarna werd het de actrice Romy Schneider.quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Toch wel de Romy Schneider versie?
Het wordt vast veel efficiënter werken! Nog 2 nachtjes.quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:56 schreef Candaasje het volgende:
Omg is het al weekend? Niet te doen dit, zo'n verbouwing en dan echt álles steeds moeten zoeken.
Ik ben historisch accurater dan de filmquote:Op dinsdag 7 december 2021 20:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na ja, je schreef het Sisi, das frisdrank, de film is Sissi
Ik ookquote:Op dinsdag 7 december 2021 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ik mocht vandaag weer naar buitenWat een genot
Ik keek als kind naar Moonlighting.quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik keek die pasgeleden. Bruce Willis met haarG had hem nog nooit gezien
Nee, van 75gram krijg ik alleen maar hongerquote:Op dinsdag 7 december 2021 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
@sigme, heb jij je hoeveelheid pasta nog aangepast sindsdien? Jij zwengelde de discussie toen aan.
Nou, het zal je verbazen: npo plus promo schrijft in die flits Sisi 😢quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na ja, je schreef het Sisi, das frisdrank, de film is Sissi
Raap m'n kin op van het toetsenborg. Da's 4 dagen eten (ook met groenten en soms vlees, zelden room, wel kaas)quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, van 75gram krijg ik alleen maar honger.
We eten met z'n tweeën net geen hele zak leeg, gewoonlijk. Soms eten we 'm in 1 keer helemaal op. Dus 200 à 250gr droge pasta pp. En dan ook veel groente en room en kaas en eventueel veel vlees.
Sorry hoor, ik ben een veelvraat. Ter mijner verdediging; ik word er niet erg dik van. Al mag er wel 3kg af.
Dat deden wij ook. Maar nu gaat er meer vulling in en ik vind de verhouding nog steeds ok. Behalve bij carbonara, dan is de hoeveelheid groter.quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
We eten met z'n tweeën net geen hele zak leeg, gewoonlijk. Soms eten we 'm in 1 keer helemaal op. Dus 200 à 250gr droge pasta pp. En dan ook veel groente en room en kaas en eventueel veel vlees.
Sorry hoor, ik ben een veelvraat. Ter mijner verdediging; ik word er niet erg dik van. Al mag er wel 3kg af.
Maar jij beweegt ook veel.quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ookOm te testen. Ik kreeg een hoestreflex bij die staaf in mijn keel dus blafte de tester recht in zijn gezicht
![]()
Ik heb sinds vanochtend een hoestje dus ik verwacht een positief testresultaat.
Matig. Hoe gaat het verder?quote:
Hoe gaat het met jullie en de coronings?quote:Op dinsdag 7 december 2021 23:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Shitzooi. Hoe voel je je?
Ik heb nog geen mail. Ik vind dat ze op moeten schieten.
Ik had om 12:32 m'n test, uitslag net binnen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 23:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Shitzooi. Hoe voel je je?
Ik heb nog geen mail. Ik vind dat ze op moeten schieten.
Voor jou te laat nu, maar tip voor een ieder: ik kwam laatst een onderzoek tegen waaruit blijkt dat FPP2 maskers echt helpen en beduidend beter scoren als andere maskersquote:Op woensdag 8 december 2021 00:07 schreef Memento-Mori het volgende:
dus vermoed toch supermarkt of ov oid
Die gebruik ik nu in het ovquote:Op woensdag 8 december 2021 00:11 schreef derLudolf het volgende:
Voor jou te laat nu, maar tip voor een ieder: ik kwam laatst een onderzoek tegen waaruit blijkt dat FPP2 maskers echt helpen en beduidend beter scoren als andere maskers
Nope, we hebben geen andere slaapruimte want n huisgenoot. Buiten dat proberen we wel afstand te bewaren en schoon te maken ed. Verloofde is ook gevaccineerd en heeft ook zoiets van tja dan evt nu maar en heb ik ook extra antistoffen.quote:Op woensdag 8 december 2021 00:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die gebruik ik nu in het ov
MeMo, niet leuk, maar tsja als je niet heel ziek wordt ook geen ramp. Even thuis blijven en bij andere mensen uit de buurt (lukt dat met je verloofde?). Beterschap
Ik denk dat je zo jong en gevaccineerd ook niet zo bang hoeft te zijn, maar je hebt natuurlijk geen garanties. Hoop dat het allemaal mee valt. Hij kan ook heel gewoon nergens last van krijgenquote:Op woensdag 8 december 2021 00:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Nope, we hebben geen andere slaapruimte want n huisgenoot. Buiten dat proberen we wel afstand te bewaren en schoon te maken ed. Verloofde is ook gevaccineerd en heeft ook zoiets van tja dan evt nu maar en heb ik ook extra antistoffen.
Ja daarom, we gaan ons best doen en extra opletten en schoonmaken maar ook niet heel paranoia zijn, beiden n goede weerstand verder en gevaccineerd.quote:Op woensdag 8 december 2021 00:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo jong en gevaccineerd ook niet zo bang hoeft te zijn, maar je hebt natuurlijk geen garanties. Hoop dat het allemaal mee valt. Hij kan ook heel gewoon nergens last van krijgen
quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het wordt vast veel efficiënter werken! Nog 2 nachtjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahw, zuur wel hè. Maar dan toch de juiste beslissing genomenquote:Op dinsdag 7 december 2021 19:43 schreef Myraela het volgende:
Meh, verkoop van een nieuwbouwproject is vandaag gestart. Afgelopen weekend al gezien dat de uiteindelijk prijs ineens met 9% is gestegen. Toch nog lopen twijfelen, maar nu toch definitief de keuze gemaakt om ons niet in te schrijven.Vandaag kwam er nog meer informatie online, met nog meer tegenvallers. Nog niets van een keuken inbegrepen, VVE voor de parkeerplaatsen en onze voorkeurswoning was alvast vergeven aan een connectie van de bouwer.
Niet verbaasd. Bluh.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook positief. En heb nog steeds alleen een kriebelhoest.
Dat gevoel heb ik al een jaarquote:Op woensdag 8 december 2021 08:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat vreselijk lijkt me dat, nu een huis moeten vinden...Ik ben zo blij dat we gekocht hebben wanneer we gekocht hebben, nu hadden weh et niet meer kunnen/willen betalen.
Ook alquote:Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vrees er voor dat dat huis veel te leuk is eigenlijk, want dan knalt er straks weer iemand met een ton overheenquote:Op woensdag 8 december 2021 08:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat vreselijk lijkt me dat, nu een huis moeten vinden...Ik ben zo blij dat we gekocht hebben wanneer we gekocht hebben, nu hadden weh et niet meer kunnen/willen betalen.
@ Lucky, heb je al een uitslag?
Nou, m'n vriend werd weer wakker met twijfels.quote:Op woensdag 8 december 2021 08:47 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, zuur wel hè. Maar dan toch de juiste beslissing genomen
Nu overlegd, 6 weken antiobiotica geven. ik vind het erg drastisch, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Pff, wat een gedoe.quote:Op woensdag 8 december 2021 09:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Bleuh, onze poezen hebben diarree. Ook niet leuk, elke keer als ze gepoept hebben moeten we ze afvegen, want ze zijn niet schoon. Vorige week al bij de dierenarts geweest, antibiotica meegekregen. Toch maar weer even overleggen met de DA.
Hoe oud zijn ze nu? Elin heeft ook chronische diaree en ik heb nu brokjes (van Hills) waar ze het goed op doet (naast medicatie) maar ik weet niet of jonge katten dat al mogenquote:Op woensdag 8 december 2021 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nu overlegd, 6 weken antiobiotica geven. ik vind het erg drastisch, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Pff, wat een gedoe.
Linkje? Ben benieuwdquote:Op woensdag 8 december 2021 09:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vrees er voor dat dat huis veel te leuk is eigenlijk, want dan knalt er straks weer iemand met een ton overheen![]()
Ik dacht ook steeds: Ben blij dat we nu geen huis hoeven kopen want het is niet te doen.quote:Op woensdag 8 december 2021 08:58 schreef Jagärtrut het volgende:
@ Lucky, heb je al een uitslag?
Dat is best drastisch ja. Hoe oud zijn ze nu? Kittens met overstuurde darmpjes kunnen maanden nodig hebben om weer oké te worden. Kost vooral veel tijd en minder antibiotica.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nu overlegd, 6 weken antiobiotica geven. ik vind het erg drastisch, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Pff, wat een gedoe.
Ze zijn nu 9 maand. Ze zijn over op anti allergeen voer op aanraden van de DA (al een flinke tijd) Specific Allergen Management Plus FOD-HY. Ze krijgen ook probiotica (nu net na antibiotica kuur). Diarree is echt heftig bij de 1, bij de ander valt het wel mee.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is best drastisch ja. Hoe oud zijn ze nu? Kittens met overstuurde darmpjes kunnen maanden nodig hebben om weer oké te worden. Kost vooral veel tijd en minder antibiotica.
Jullie hebben vast al iets met voer geprobeerd? Licht verteerbaar kan helpen.
En wat ik altijd in mijn diarree kittens gooi (en het laatste jaar heb ik er genoeg gehad…)
https://www.brekz.nl/supp(...)kDdN2caAopoEALw_wcB# (Stomme link, anders Googlen op bene bac plus gel)
Dat is een probioticum.
Is er al eens een kweek gemaakt/ontlastingsonderzoek gedaan? Ik vind 6 weken antibiotica voor kittens inderdaad wel heftig.quote:Op woensdag 8 december 2021 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zo lastig, je weet het gewoon niet.quote:Op woensdag 8 december 2021 00:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik had om 12:32 m'n test, uitslag net binnen.
M'n neus zit dicht en m'n smaak en geur zijn foetsie, dat laatste baarde me wat zorgen maar toch best onverwacht want heb echt geen idee waar ik het opgelopen moet hebben,geen besmettingen in m'n omgeving dus vermoed toch supermarkt of ov oid
quote:Op woensdag 8 december 2021 08:01 schreef Clubsoda het volgende:
Sterkte Memento-Mori! Wij zijn er goed doorheen gekomen, kind en ik gisteren al uit quarantaine en mijn lief blijkt opnieuw negatief vijf dagen na het laatste besmettelijke contactwe zijn weer samen
en buiten
Gewoon bieden wat jullie het waard vinden. Misschien haken er een hoop af op de ruimte en komt het daarmee wel binnen jullie bereik. Het kost verder weinig moeite, alleen wat uitgestelde teleurstelling.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:27 schreef Candaasje het volgende:
Net wezen kijken bij het huisje.
Veel te leuk![]()
![]()
In 2016/2017 gekocht door een stel heren (met hont) en echt volledig gestript. Er lag een fotoboek van de verbouwing, dat was Fok!waardig.![]()
Dus euh ja... we gaan maar eens bedenken of we het zonder uitbouw ook nog willen. Want met die biedingsoorlog die we nu verwachten (20 bezichtigingen..) gaat dat hem voorlopig niet worden vrees ik.
Ja is waarquote:Op woensdag 8 december 2021 11:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gewoon bieden wat jullie het waard vinden. Misschien haken er een hoop af op de ruimte en komt het daarmee wel binnen jullie bereik. Het kost verder weinig moeite, alleen wat uitgestelde teleurstelling.
Je kan ze toch in principe wel in de tuin op de trampoline zetten als er maar geen vriendjes langskomen?quote:Op woensdag 8 december 2021 11:42 schreef Goitske het volgende:
Weet je wat het ergste is....
Het vooruitzicht nog 10 dagen binnen zitten met een 7 en 9 jarige die ook gewoon hun schoolwerk moeten doen maar hun energie niet kwijt kunnen
Dat ding is nat en gladquote:Op [url=
ttps://forum.fok.nl/topic/2629852/5/25#p202523408]woensdag 8 december 2021 11:45[/url] schreef fietsie het volgende:
[..]
Je kan ze toch in principe wel in de tuin op de trampoline zetten als er maar geen vriendjes langskomen?
Vallen worden ze ook moe vanquote:Op woensdag 8 december 2021 11:48 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat ding is nat en glad
We zitten nu Harry Potter deel 3 te kijken
quote:De slogan ‘Mijn ballen wegen 130 gram!!’ is verkozen tot slechtste slogan van 2021. De leus van Benny's Vleesservice uit Nijmegen kon rekenen op de meeste stemmen bij de sloganverkiezing van dit jaar.
De volledige uitslag is als volgt:
1. Mijn ballen wegen 130 gram!! (Benny’s Vleesservice)
2. De lekkerste! borst voeding aan huis! (Cafetaria Borst)
3. I amlelo (Gemeente Almelo)
4. “elk gaatje prutsen wi-j um d’r in” (Roes Verreiker Verhuur)
5. Hocus Pocus GRAS Ik wou dat dat klassegras ALLEMAAL van MIJ was!!! (tuincentrum Vaarderhoogt)
6. You maki miso happy (Happy Sushi)
7. Justleasen, daar wil je toch voor kiezen?! (JustLease)
8. Geniet van Duitse delicaflesse. (Warsteiner)
9. Better, best, goets… (online warenhuis Goets)
10. In de hoogste vers-snelling (online verswinkel Presikhaaf Connect)
Die laatste heeft de slogan al een paar jaar, maar t valt me nu pas opquote:
Da’s mooi nieuwsquote:Op woensdag 8 december 2021 12:19 schreef Sarabi het volgende:
Half bijgelezen maar daar ook weer de helft van vergeten
Beterschap voor MeMo, hopelijk valt het allemaal mee.
Mijn tante is van de ic, hopelijk kan ze nu weer snel naar een ziekenhuis dichterbij.
Warsteiner LOLquote:
Soort van overgenomen van de productie van Amstel en Heineken, smaakloosheid?quote:Op woensdag 8 december 2021 12:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Warsteiner LOL
In D kent men het begrip Warsteinerisierung, het smakelozer maken van bier.
Jepquote:Op woensdag 8 december 2021 12:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Soort van overgenomen van de productie van Amstel en Heineken, smaakloosheid?
Denken ze aan een allergie? Omdat je anti allergeen voer noemt. Dan zou ik eerder qua medicatie iets van een stootkuur Prednison verwachten ( toch, @Candaasje ?) dan antibiotica. Rotspul maar kan een auto immuun reactie een stuk milder maken, in de hoop dat het lijf het daarna goed oppikt.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ze zijn nu 9 maand. Ze zijn over op anti allergeen voer op aanraden van de DA (al een flinke tijd) Specific Allergen Management Plus FOD-HY. Ze krijgen ook probiotica (nu net na antibiotica kuur). Diarree is echt heftig bij de 1, bij de ander valt het wel mee.
Ah, je was er al! Gastro intestinal fan hierquote:Op woensdag 8 december 2021 11:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is er al eens een kweek gemaakt/ontlastingsonderzoek gedaan? Ik vind 6 weken antibiotica voor kittens inderdaad wel heftig.
En qua voer zou je eens kunnen kijken of je ze (beetje rustig) kunt overzetten op wat lichtverteerbaar voer, dat heet vaak 'Gastro-intestinal' .
Story of my life.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:13 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, ik heb moeite met portie-grootte.
Die van Almelo is absoluut de slechtste. De rest is vooral ook grappig bedoeld, die van Almelo was vast serieus bedoeldquote:
Haha, ja.quote:
Dit klinkt alsof Catharina totaal niet van bier hield en zelf ging proeven tot ze met iets kwamen wat ze wel lustquote:Op woensdag 8 december 2021 12:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Warsteiner LOL
In D kent men het begrip Warsteinerisierung, het smakelozer maken van bier.
Catharina Kramer kreeg toen haar vader overleed 100% van de aandelen van Warsteiner, het leek haar een goed idee het bier nog toegankelijker te maken. Dit flopte enorm, het bier was al een bier met weinig bitterstoffen, maar dat werd nog minder. Er werd een nieuwe manager neergezet die in 2016 het roer overnam.
Die man wilde omzet en het werd overal tegen ramschprijzen gedumpt. Het laatste restje Premium Image verdween daarmee.
Ik ga het spul zo ophalen bij de DA, en dan nog eens kort overleggen. Wellicht toch over op licht verteerbaar voer.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Denken ze aan een allergie? Omdat je anti allergeen voer noemt. Dan zou ik eerder qua medicatie iets van een stootkuur Prednison verwachten ( toch, @:Candaasje ?) dan antibiotica. Rotspul maar kan een auto immuun reactie een stuk milder maken, in de hoop dat het lijf het daarna goed oppikt.
Meer voorkomende oorzaak van diarree is volgens mij verstoorde darmflora. Door een infectie, enting, stress etc.
Dan kun je met antibiotica de nare bacteriën uitroeien. En de goede ook, helaas. Waarbij licht verteerbaar voer het de darmen makkelijker maakt en de probiotica actief goede bacteriën toevoegt.
Zo is het mij in ieder geval uitgelegd door de DA bij mijn diverse diarree kittens.
Maar dit is voor mensen die zich fysiek het snotje werken toch? Die zetten wellicht om 22:00 de pan nog even op een pitje om een second-dinner te nemen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Haha, ja.
Ik heb dus straks Een Hele Grote Pan nasi goreng. En ik weet dus niet hoeveel ik per persoon moet reserveren. Meestal gooi k gewoon wat op F. zn bord en dan zeg ik 'is dit genoeg?' en dan zegt ie 'wtf Lonaa. Maar bedankt'
Nu moet het de deur uit dus werkt de gooi-op-een-bord-theorie niet.
Ja, nee, er is geen pan of pitje, dat is waarom ik kookquote:Op woensdag 8 december 2021 13:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar dit is voor mensen die zich fysiek het snotje werken toch? Die zetten wellicht om 22:00 de pan nog even op een pitje om een second-dinner te nemen.
Ze zijn aan het verbouwen. Altijd hongerquote:Op woensdag 8 december 2021 13:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Haha, ja.
Ik heb dus straks Een Hele Grote Pan nasi goreng. En ik weet dus niet hoeveel ik per persoon moet reserveren. Meestal gooi k gewoon wat op F. zn bord en dan zeg ik 'is dit genoeg?' en dan zegt ie 'wtf Lonaa. Maar bedankt'
Dat is niet onaardig. Dat is lunch voor morgen.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nee, er is geen pan of pitje, dat is waarom ik kook![]()
Te weinig eten meegeven/serveren vind ik echt Heel Erg. Maar teveel vind ik ook...onaardig. Ofzo.
Succes ermee. Diarree is een lastig probleem. Op zoveel frontenquote:Op woensdag 8 december 2021 13:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik ga het spul zo ophalen bij de DA, en dan nog eens kort overleggen. Wellicht toch over op licht verteerbaar voer.
Ze zitten op dit voer na een eerste keer diarree, toen werd er nog gedacht aan allergie. Maar omdat ze het allebei nu hebben lijkt het me minder kans hebben.
Reken grof uit hoeveel Kcal 100 gram levert.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Te weinig eten meegeven/serveren vind ik echt Heel Erg. Maar teveel vind ik ook...onaardig. Ofzo.
Hoezo onaardig? Teveel eten is nooit onaardig. Tenzij je het ze door de strot proptquote:Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waarom? Hebben ze ook ontbijtquote:Op woensdag 8 december 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wonen ze een beetje in de buurt? Dan kan je toch zeggen, als er wat over is en dat wil je morgen warm voor lunch, geef een gil en ik kom het even halen en warm terugbrengen.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik weet niet zo goed wat dat voor tic is van mezelf
Wat je doet is goed genoeg.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik weet niet zo goed wat dat voor tic is van mezelf
Ik doe m'n maaltijden altijd in bakjes van een liter. Een liter nasi is voor mij een forse eenpersoons hoeveelheid, zeker als je er nog iets van saus/vlees in hebt zitten.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Haha, ja.
De voordelen van een auto inderdaad.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:46 schreef Tele6 het volgende:
Verder heb ik vanochtend de hellingproef geoefend op een paar stukjes die zo steil waren dat ik er met de fiets altijd moet lopen.
Dat wordt idd gefluisterd en gezegd. Zo ging jaren geleden ook een hardnekkig gerucht rond dat de toen grootste brouwerij van Duitsland in handen van Scientology was gevallen, een in D zeer suspecte sekte. Dit was onzin maar het dwong de eigenaar wel stelling te nemen hierover.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof Catharina totaal niet van bier hield en zelf ging proeven tot ze met iets kwamen wat ze wel lustDus geen bier.
Nou zegquote:Op woensdag 8 december 2021 15:43 schreef PdeHoog het volgende:
Nou.....als het tegenzit hoef ik voorlopig niet naar kantoorWe deden een zelftest bij mini-G want wat snotterig. Positief
Dus straks in de spits naar Rijswijk om een PCR-test te laten doen
Ja, het zijn er opvallend veel in 1 slowchat de afgelopen 2 wekenquote:Op woensdag 8 december 2021 15:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou zeg, het lijkt wel of de SC besmettelijk is.
quote:Op woensdag 8 december 2021 15:43 schreef PdeHoog het volgende:
Nou.....als het tegenzit hoef ik voorlopig niet naar kantoorWe deden een zelftest bij mini-G want wat snotterig. Positief
Dus straks in de spits naar Rijswijk om een PCR-test te laten doen
Klopt. Maar G heeft flexibele uren dus die kan ze ergens anders in de maand wel maken. En de baas was net ook een week in quarantaine en de andere baas zit nu in quarantaine dus ze snappen het welquote:Op woensdag 8 december 2021 15:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het zijn er opvallend veel in 1 slowchat de afgelopen 2 weken![]()
P, ik dacht dat je toch al liever niet naar kantoor gingAlleen jij kan wel thuis werken, G neem ik aan niet
En hoe denkt hij er zelf over? Ongelimiteerd gamen want jullie zitten niet dichtbij zal best verleidelijk zijnquote:Op woensdag 8 december 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
We hadden alleen net een discussie: ga je een kind van 10 in isolatie stoppen? En hoe dan? G vind van niet omdat we toch al een paar dagen op elkaars lip zitten en zometeen ook 2 uur moeten rijden voor de GGD-test. Een vriendin zegt van wel. En ik weet het niet
Als de mogelijkheid er is wel... Dat krijg je een tienjarige ook wel aan het verstand lijkt me.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
We hadden alleen net een discussie: ga je een kind van 10 in isolatie stoppen? En hoe dan? G vind van niet omdat we toch al een paar dagen op elkaars lip zitten en zometeen ook 2 uur moeten rijden voor de GGD-test. Een vriendin zegt van wel. En ik weet het niet
Ik zou gewoon samen in isolatie gaan. Dat afzonderen binnen een huishouden zou ik niet snel aan beginnen.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
2 uur rijden voor een GGD test?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Ja in de Randstad zit je lekker centraal hèquote:Op woensdag 8 december 2021 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
2 uur rijden voor een GGD test?
quote:Op woensdag 8 december 2021 14:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe m'n maaltijden altijd in bakjes van een liter. Een liter nasi is voor mij een forse eenpersoons hoeveelheid, zeker als je er nog iets van saus/vlees in hebt zitten.
Ik doe wel altijd veel prei, taugé etc. in mijn nasi. Als je minder daarvan hebt en meer rijst, kan je beter minder dan een liter pakken.
Dat is Nederland. Hier de grensdorpen in Nederland hebben ook geen test mogelijkheid.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Okay, daar is 2 uur waarschijnlijk 10 Kilometerquote:Op woensdag 8 december 2021 16:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja in de Randstad zit je lekker centraal hè
In twee uur zit je van Oostgroningen in Arnhemquote:Op woensdag 8 december 2021 16:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is Nederland. Hier de grensdorpen in Nederland hebben ook geen test mogelijkheid.
En met het OV ergens waar getest kan worden is helemaal een ramp. Buiten dat je deze mensen liever niet in het OV hebt zitten.
Hebben we hier ook niet gedaan. F. was behoorlijk ziek en ik vond het rot voor 'm. Toen ik zelf koorts kreeg had ik er wel even spijt vanquote:Op woensdag 8 december 2021 16:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou gewoon samen in isolatie gaan. Dat afzonderen binnen een huishouden zou ik niet snel aan beginnen.
Ik logde laatst in, maar ik kreeg gewoon een blanco scherm, niet mogelijk, zelfs niet met een auto (hoe ik daar dan aan moest komen weet ik ook niet). Toen (negatieve) zelftest en de volgende dag niet meer snotterigquote:Op woensdag 8 december 2021 16:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is Nederland. Hier de grensdorpen in Nederland hebben ook geen test mogelijkheid.
En met het OV ergens waar getest kan worden is helemaal een ramp. Buiten dat je deze mensen liever niet in het OV hebt zitten.
Vanuit het dichtstbijzijnde dorp in Nederland naar de stad is al een uur. En dat is dan een eindpunt locatie waar meerder lijnen komen. Dan nog de overstap naar de testlocatie zelf.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In twee uur zit je van Oostgroningen in Arnhem
PdeHoog het het over rijden, dan denk ik niet aan OVquote:Op woensdag 8 december 2021 16:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Vanuit het dichtstbijzijnde dorp in Nederland naar de stad is al een uur. En dat is dan een eindpunt locatie waar meerder lijnen komen. Dan nog de overstap naar de testlocatie zelf.
Lijkt me wel.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
Grensdorp presentquote:Op woensdag 8 december 2021 16:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij ons was het niet aan de orde, omdat de 9-jarige en ik samen besmet waren. Maar wij waren beide wel geïsoleerd. Of dus eigenlijk andersom omdat ik niet een week met een kind op zolder wilde zitten. Het scheelt gewoon weer minimaal 5 dagen binnenblijven voor een van de partijen. Als kind als enige besmet geweest zou zijn, dan zouden we denk ik een van ons tweeën opgeofferd hebben en de ander afgezonderd.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
Je mag niet met het OV naar een testlocatie.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Vanuit het dichtstbijzijnde dorp in Nederland naar de stad is al een uur. En dat is dan een eindpunt locatie waar meerder lijnen komen. Dan nog de overstap naar de testlocatie zelf.
P, ga dat kind direct maar knuffelenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ik bedoel, zonder isolatie stonden we nu niet samen in de Ikea
Huisvrouwengelukquote:Op woensdag 8 december 2021 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ik bedoel, zonder isolatie stonden we nu niet samen in de Ikea
Ik heb ei. En pindasaus. En wat buikspek. En komkommer.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik gebruik yoghurtemmers. Van de Turk. Ook een liter. Denk dat wij met 2,5 wel zat hebben aan zo'n emmer.
Wel met pindasaus oid denk ik dan. En een ei als het ff kan.
LOL. Ik ken behoorlijk wat mensen zonder auto. Geen idee hoe die dan op een test locatie moeten komen.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je mag niet met het OV naar een testlocatie.
Oh, da's geen goed nieuws voor jullie!quote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Noooo 😱 het bottelapparaat is kapot dus we kunnen morgen niet onze nieuwe bieren bottelen. Net nu we vakantie hebben genomen om de komende 10 dagen (bijna) elke dag te gaan bezorgen
Als Velp en Arnhem vol zitten (en da's vaak hoor ik) mag ik dus op de fiets naar Elst of Ede. Dachutnietquote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef z80 het volgende:
[..]
LOL. Ik ken behoorlijk wat mensen zonder auto. Geen idee hoe die dan op een test locatie moeten komen.
Geen zicht op snelle reparatie?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Noooo 😱 het bottelapparaat is kapot dus we kunnen morgen niet onze nieuwe bieren bottelen. Net nu we vakantie hebben genomen om de komende 10 dagen (bijna) elke dag te gaan bezorgen
Ook kijk, dit is een goede beargumentering wat ik bedoelde.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lijkt me wel.
En als je het niet doet, heb jij sowieso tot hij klachtenvrij is +24u of 7 dagen na start klachten contact met een besmet persoon. Daarom gaan jouw 5 dagen quarantaine voor je mag testen of je negatief bent dan pas in, dus zitten jullie twee (volwassenen) sowieso 12 dagen in quarantaine.
Heeft hij bijvoorbeeld 14 dagen klachten, heb jij 19 dagen quarantaine. Dat lijkt niet fair, maar op de RIVM site is ergens te vinden dat ze bij blijvende klachten tot 14 dagen na start nog covid kunne kweken uit wat je 'uitstoot'.
Isoleer je hem, gaan jouw 5 dagen quarantaine morgen in. Dan test je maandag (of dinsdag, daarover wisselen de meningen) en ben je bij een negatieve test dinsdag vrij om te gaan waar je wil.
Bij ons kon ik vrijdag pas, in Vlaardingen morgen en Rijswijk zometeen. Nou, dan maar naar Rijswijk in de file dus 30-45 min heen, 30-45 min terug plus testtijd.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat zo'n programma waarbij je moet betalen om mee te mogen doen?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben niet aan isolatie gedaan dus nu heb ik corona![]()
Ik voel me niet heel denderend. Niet slecht, maar onderweg naar zielig. Moe vooral.
Ik heb een paar waterijsjes gevonden. En een blikje ananas. Mijn keel is er blij mee.
Ik heb een enerverende dag verder. RTL belde met de vraag of we mee wilden doen aan een programma over ondernemers. En de GGD belde voor bron en contactonderzoek.
Dat is dus info die ik nergens duidelijk kon vindenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lijkt me wel.
En als je het niet doet, heb jij sowieso tot hij klachtenvrij is +24u of 7 dagen na start klachten contact met een besmet persoon. Daarom gaan jouw 5 dagen quarantaine voor je mag testen of je negatief bent dan pas in, dus zitten jullie twee (volwassenen) sowieso 12 dagen in quarantaine.
Heeft hij bijvoorbeeld 14 dagen klachten, heb jij 19 dagen quarantaine. Dat lijkt niet fair, maar op de RIVM site is ergens te vinden dat ze bij blijvende klachten tot 14 dagen na start nog covid kunne kweken uit wat je 'uitstoot'.
Isoleer je hem, gaan jouw 5 dagen quarantaine morgen in. Dan test je maandag (of dinsdag, daarover wisselen de meningen) en ben je bij een negatieve test dinsdag vrij om te gaan waar je wil.
Dat heb ik ook wel begrepen, zit nu ook heel diep na te denken wie dat ook al weer was.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is dat zo'n programma waarbij je moet betalen om mee te mogen doen?
Heb ik wel eens gehoord dat ze dan gewoon allerlei kleine ondernemers bellen en dan flink facturen sturen
Die inderdaad. Al zouden we geld toe krijgen, dan gaan we nog absoluut niet op tv.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is dat zo'n programma waarbij je moet betalen om mee te mogen doen?
Heb ik wel eens gehoord dat ze dan gewoon allerlei kleine ondernemers bellen en dan flink facturen sturen
Blijft het bier wel zo lang goed?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Ik dacht al, kon me dat bij jullie eigenlijk niet voorstellenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die inderdaad. Al zouden we geld toe krijgen, dan gaan we nog absoluut niet op tv.
Ik hou het als de excel-nerd die ik benquote:Op woensdag 8 december 2021 16:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
En de GGD belde voor bron en contactonderzoek.
Niet voor morgenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geen zicht op snelle reparatie?![]()
Welke hebben jullie eigenlijk gemaakt dit keer?
Neequote:Op woensdag 8 december 2021 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, da's geen goed nieuws voor jullie!
Zolang het geen maanden gaat duren is het voor het bier geen probleem.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Blijft het bier wel zo lang goed?
Kun je alsnog niet aan het werk?
Ai, da's gedoe gedoe!quote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Wauwquote:Op woensdag 8 december 2021 16:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik gebruik yoghurtemmers. Van de Turk. Ook een liter. Denk dat wij met 2,5 wel zat hebben aan zo'n emmer.
Wel met pindasaus oid denk ik dan. En een ei als het ff kan.
Wat jammerquote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef Sarabi het volgende:
quote:Op woensdag 8 december 2021 17:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hou het als de excel-nerd die ik bensinds november gewoon dagelijks bij. Alle contacten.
Vandaag sportschool, 8 mensen. En 1 postzegel kopen = 1 x een kassamaderwerker.
Sportschool : mondkap N, 1½m J, spatscherm N, QR-code J
Kassa: mondkap J, 1½m J, spatscherm J, QR-code N
Gelukkig waren dan alle contacten voor vandaag wel weer.
Vrijdag ga ik naar m'n meest sociale bijeenkomst sinds de start van het al: een echte begrafenis met mensen waar ik echt van hou.
Piep snapt het concept tv gewoon niet. Alsof ze het niet ziet ofzo.quote:Op woensdag 8 december 2021 17:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb een natuurfilm aan over lynxen. Nika draait zich af en Elin kijkt met veel interesse
Liefquote:Op woensdag 8 december 2021 17:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ai, da's gedoe gedoe!
Mijn bestelling mag best later hoor, wat in het vat zit verzuurt niet
Wat goed van Hans (zijn ze al wat meer vriendjes?)quote:Op woensdag 8 december 2021 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Piep snapt het concept tv gewoon niet. Alsof ze het niet ziet ofzo.
Oh! Hans lag vandaag in een doos, voor het eerst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Makkelijkste is gewoon zelf een flinke stap opzij doen en dan verwijtend aankijken: nou inderdaad!!quote:Op woensdag 8 december 2021 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik ging vandaag glitterlijm kopen in de stad. Dat is toch wel echt een essentiële boodschap natuurlijk.
Dus ik stond te bedenken of ik liever groene of blauwe glitters had en welke tint zilver het beste was, komt er een dame op 20 cm afstand van me staan en zegt ze "ik vind het toch wel echt vervelend dat mensen geen anderhalve meter afstand houden".
Helaas had ik geen gevat antwoord daarop
quote:Op woensdag 8 december 2021 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik ging vandaag glitterlijm kopen in de stad. Dat is toch wel echt een essentiële boodschap natuurlijk.
Dus ik stond te bedenken of ik liever groene of blauwe glitters had en welke tint zilver het beste was, komt er een dame op 20 cm afstand van me staan en zegt ze "ik vind het toch wel echt vervelend dat mensen geen anderhalve meter afstand houden".
Dat dus. Al was ik vandaag ook verkeerd bezig. Ik kom niet vaak in deze Aldi en was op zoek naar augurken. Toen ik ze eindelijk zag liep ik veel te dicht langs iemand anders. Beiden wel mondkapje, maar toch.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Makkelijkste is gewoon zelf een flinke stap opzij doen en dan verwijtend aankijken: nou inderdaad!!
Hahaha je verzint het nietquote:Op woensdag 8 december 2021 18:04 schreef Tele6 het volgende:
Hoe gaat het trouwens met poes en de medicijnen? Zowel het geven als het resultaatquote:
Dat is toch heel wat anders dan bewust dicht naast iemand gaan staan en dan hardop te klagen over het niet afstand houdenquote:Op woensdag 8 december 2021 18:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus. Al was ik vandaag ook verkeerd bezig. Ik kom niet vaak in deze Aldi en was op zoek naar augurken. Toen ik ze eindelijk zag liep ik veel te dicht langs iemand anders. Beiden wel mondkapje, maar toch.
Dat wel natuurlijk, maar het gaat zo makkelijk, dichtbij mensen komen.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan bewust dicht naast iemand gaan staan en dan hardop te klagen over het niet afstand houden
Het geven gaat best goed. Ik stop het in het natvoer en dat vindt ie heerlijk. Ik weet alleen niet of ik zo'n debiele kat heb of dat andere het herkennen, hij heeft soms moeite om het natvoer op te pakken en in zijn bek te krijgenquote:Op woensdag 8 december 2021 18:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met poes en de medicijnen? Zowel het geven als het resultaat
da's best een lastige ja. Beiden is geen fijn ietsquote:Op woensdag 8 december 2021 18:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het geven gaat best goed. Ik stop het in het natvoer en dat vindt ie heerlijk. Ik weet alleen niet of ik zo'n debiele kat heb of dat andere het herkennen, hij heeft soms moeite om het natvoer op te pakken en in zijn bek te krijgen![]()
Verder moeten we de medicijnen nu 1 maand proberen en kijken of het effect heeft.
Nu zat er 2x een week tussen een aanval. Dus er valt nog weinig van te zeggen. Eerder heeft er al ooit 10 dagen tussen gezeten maar ook vaak 3 dagen. Dus blijven monitoren de komende maand.
Ik vind het ook wel een beetje moeilijk. Ergens hoop ik dat deze medicatie niets doet, want het is medicatie voor een tumor. En dat klinkt toch wel erg slechtMaar natuurlijk hoop ik ergens ook dat de medicatie wel effect heeft.
Mocht deze medicatie nu geen effect hebben dan gaan we over een maand medicatie voor epilepsie proberen.
Hij lijkt gelukkig geen last te hebben en is verder gewoon zichzelf dus daar houden we maar aan vastquote:Op woensdag 8 december 2021 18:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
da's best een lastige ja. Beiden is geen fijn iets
Ik heb een portie voor F op z'n bord gedaan waar ie content mee was en die gewogen, was 230 gram.quote:Op woensdag 8 december 2021 17:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wauw
En mijn broertje eet nog eens anderhalf keer wat ik eet.
Ik denk dat het een combi is van heel volumineus maar niet erg voedzaam eten maken (veel prei, taugé, wortel, ui) en ook een flinke eetlust met al dat gesport.
Nu heb ik honger want dit klinkt geweldigquote:Op woensdag 8 december 2021 18:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb een portie voor F op z'n bord gedaan waar ie content mee was en die gewogen, was 230 gram.
Voor de VerbouwVrienden heb ik een bak gepakt en daar heb ik een kilo ingestopt, toen was ie vol. De inhoud van de bak was 2.4 liter. Zij moeten daar met 3 van eten.
In de nasi zat prei, wortel en paprika. Erbij nog per persoon omelet van 1 ei. Er was zoetzure komkommer en buikspekstukjes. En kroepoek. En cassavekroepoek want kon niet kiezen.Oh en satesaus.
Ik ben voorlopig fan van de jumbo kroepoek van Hollandse garnalen.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:44 schreef Lonaa het volgende:
En kroepoek. En cassavekroepoek want kon niet kiezen.
quote:Op woensdag 8 december 2021 18:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb een portie voor F op z'n bord gedaan waar ie content mee was en die gewogen, was 230 gram.
Voor de VerbouwVrienden heb ik een bak gepakt en daar heb ik een kilo ingestopt, toen was ie vol. De inhoud van de bak was 2.4 liter. Zij moeten daar met 3 van eten.
In de nasi zat prei, wortel en paprika. Erbij nog per persoon omelet van 1 ei. Er was zoetzure komkommer en buikspekstukjes. En kroepoek. En cassavekroepoek want kon niet kiezen.Oh en satesaus.
Oh wow, was er ook nog rijst?quote:Op woensdag 8 december 2021 18:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 december 2021 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu heb ik honger want dit klinkt geweldig
Oh wow, die wil ik proberen. Staat er op hoeveel % garnalen?quote:Op woensdag 8 december 2021 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben voorlopig fan van de jumbo kroepoek van Hollandse garnalen.
[ afbeelding ]
Met extra garnalensmaak.
Oh dat klinkt best wel heel lekker, extra garnalensmaak.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met extra garnalensmaak.
Ik heb een nieuwe zak op voorraad liggen, zal zo even kijken. Eerst de espresso.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh wow, die wil ik proberen. Staat er op hoeveel % garnalen?
Oh, het staat natuurlijk gewoon op de site.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik neem me steeds voor zelf eens kroepoek te maken met hollandse garnalen, maar nu kan je het dus gewoon kopen.
Okay 12% is niet echt veel maar meer dan andere kroepoeks soms zijnquote:Op woensdag 8 december 2021 18:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, het staat natuurlijk gewoon op de site.
Ingrediënten
Tapiocazetmeel
zonnebloemolie
garnalen 12% (schaaldier)
suiker
zeezout
garnalenschalen 1,5% (schaaldier)
gember
witte peper
foelie
Oh, dit wil ik.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Met extra garnalensmaak.
Vanmorgen om 7u in de sportschool een poppetje of tien. 75 minuten later 15.quote:Op woensdag 8 december 2021 18:21 schreef sigme het volgende:
Gister waren er 6 mensen voor de bodypump, vandaag 8. Dat is wel lekker ruim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaar nog net op tijd op de poli dermat voor wondcontrôle. Iedereen tevreden.
Dat zette de arts ook in zijn verslag.en hij bevroor en passant nog een stuk bovenlip vanwege zonneschade.
Op de terugweg naar huis weer langs de bieb in het volgende dorp om al die boeken in te leveren. En toen eindelijk thuis om 16 uur. Gaaaarrrr.
Overal afstand gehouden (behalve de dokter) en de hele dag een maskertje op.
@Lonaa straks kun je nog een cateringbedrijf beginnen. Of thuiskoken /afhaalmaaltijden voor geïnteresseerden. Dat kan via een app. Natuurlijk.🤓 zo’n maaltijd zou ik wekelijks wel bestellen bij jou.
Er is een dorp waar Soepmiep maaltijdsoepen komt brengen!
Goed bezig zeg.
Sigme, die in excel contacten bijhoudt![]()
quote:Op woensdag 8 december 2021 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoi!
Ik dronk in 1 uur en 20 minuten een Barleys Angel.
En nu ben ik behoorlijk aangeschoten.
Of dronken, ik weet niet zo goed waar het omslagpunt ligt.
Dit was dag 1 van mijn poging weer enige alcoholtolerantie op te bouwen.
Einde logboek.
Daag!
Daar zou ik Paté van maken,quote:Op woensdag 8 december 2021 19:01 schreef sigme het volgende:
Oh ja, @:Jan_onderwater, heb jij nog goede ideeën voor wat te doen met:
• kinnebakspek
Fricandeau wordt snel droog dus kort braden of grillen. Schnitzel? Marineren en er Saté van maken die kort gegrild wordt?quote:• varkensfrincandeau in een stuk van anderhalve kilo
Ik ben aan de laatste stukken eigen vark toe, de stukken waarvan ik dus niet zo goed weet wat er mee te doen.
Komt uit Duitsland, net als alle kitscherige kerst tradities in de UK, door de man van Victoria.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef fietsie het volgende:
Op BBC nu een Adventkalender-drukkerij en de historie ervan
Zelftest gister was negatiefquote:Op donderdag 9 december 2021 06:31 schreef Barreltje het volgende:
Oh Pee.. kak!
Jullie ook beiden dan?
Voor nu lijkt het een mix te worden tussen op zijn kamer en beneden. Ook omdat zijn kamer nu 14 graden is :’) We hebben net een kerstboom, lichtjes, ballen en allemaal andere zooi naar boven gesjouwd en hij hing een bordje met No Access opquote:Op donderdag 9 december 2021 08:25 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Dat is inderdaad niet zo handig @:sigme![]()
Sterkte @:PdeHoog
Hebben jullie besloten wat jullie gaan doen qua isolatie?
Van die ventilatortjes eraan een optie? Of tijdelijk een elektrisch kacheltje erbij?quote:Op donderdag 9 december 2021 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Voor nu lijkt het een mix te worden tussen op zijn kamer en beneden. Ook omdat zijn kamer nu 14 graden is :’) We hebben net een kerstboom, lichtjes, ballen en allemaal andere zooi naar boven gesjouwd en hij hing een bordje met No Access op
Hij krijgt straks de switch en een tablet van me en dan kan hij zich wel vermaken
Als je die gisteren had besteld, was het ding er vandaagquote:Op donderdag 9 december 2021 09:08 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben geen elektrisch kacheltje helaas
Misschien maar veiliger ookquote:Op donderdag 9 december 2021 09:08 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben geen elektrisch kacheltje helaas
Onze zelftesten idd negatiefquote:Op donderdag 9 december 2021 09:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je die gisteren had besteld, was het ding er vandaag
Ik begreep even dat jouw test ook positief was, maar die gelukkig niet?
Hmmm. Heftigquote:Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Syrena het volgende:
[..]
Misschien maar veiliger ook![]()
https://www.ed.nl/cranend(...)rgd-worden~aadb1450/
Daar vermaakt ie zich vast wel mee.quote:Op donderdag 9 december 2021 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Voor nu lijkt het een mix te worden tussen op zijn kamer en beneden. Ook omdat zijn kamer nu 14 graden is :’) We hebben net een kerstboom, lichtjes, ballen en allemaal andere zooi naar boven gesjouwd en hij hing een bordje met No Access op
Hij krijgt straks de switch en een tablet van me en dan kan hij zich wel vermaken
Is er al zicht op een gerepareerde bottelmachine?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:57 schreef Sarabi het volgende:
Aangezien we vandaag niets kunnen doen gaan we zo maar eens de bbq aan steken
Ik moest hierbij meteen aan jou denken. Ze hebben jouw collectie vast niet getestquote:Op donderdag 9 december 2021 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is er al zicht op een gerepareerde bottelmachine?
Wij slapen sinds de besmetting heel lang. Ik ben net pas wakker. En zelfs J, die al sinds zaterdag nergens last meer van heeft, blijft zeker een uur langer liggen dan normaal.
Nee, ze hebben mij niet getest inderdaadquote:Op donderdag 9 december 2021 10:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moest hierbij meteen aan jou denken. Ze hebben jouw collectie vast niet getest
https://nos.nl/l/2408767
Dat kan ik me voorstellen maar wanneer ik gehaktballen kruiden zou gebruiken was ik er niet vanuit gegaan dat er paneermeel bij zou zitten, dat zou gewoon op mijn aanrecht staan. Maar ik ben ook niet echt een doelgroep. Ik heb italiaanse kruidenmengsel, heb (of had) aardappelkruiden en een zuid afrikaanse kruidenmix. En heel veel gewone kruiden waar ik mee mixquote:Op donderdag 9 december 2021 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, ze hebben mij niet getest inderdaad![]()
Het is lastig hoor met dit soort dingen. Als je zo'n zakje gehaktmix koopt, is het toch logisch dat het hoofdbestanddeel paneermeel is? Dat is het ook als je zelf ballen maakt. Paneermeel is gewoon best zwaar. Nou is mijn gehaktmix toevallig zonder paneermeel maar dat betekent dat je de extra stap moet nemen om dat los te kopen.
Het merendeel van mijn mixen zijn zonder zout. Maar vrij van blaam ben ik in deze zeker niet. De keuze tussen smaak, verwachting van klanten, en de correctheid van ingrediënten, is best een moeilijke.
Ik heb nu een klant die zonder E-nummers wil. Een ander zonder zout. Die weer zonder suiker. Als je dat allemaal niet wilt, moet je gewoon lekker zelf je mixen maken.
Het verschilt per persoon wat er verwacht wordt inderdaad. Veel mensen kopen al 20 jaar hetzelfde zakje Verstegen. Dan blijft alles zo lekker hetzelfdequote:Op donderdag 9 december 2021 11:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen maar wanneer ik gehaktballen kruiden zou gebruiken was ik er niet vanuit gegaan dat er paneermeel bij zou zitten, dat zou gewoon op mijn aanrecht staan. Maar ik ben ook niet echt een doelgroep. Ik heb italiaanse kruidenmengsel, heb (of had) aardappelkruiden en een zuid afrikaanse kruidenmix. En heel veel gewone kruiden waar ik mee mix
Ik weet ook niet wat mijn moeder deed met haar gehaktballen maar die waren zo lekker. Helaas heeft ze nooit opgeschreven wat er in zat. Ik weet ondertussen wel dat ze waarschijnlijk in heel veel dingen (veel) meer zout en suiker deed dan wij doorhadden. Wanneer ik de smaak van haar hachee wil benaderen moet er echt suiker in. Eén keer gedaan en toe zei mijn zus “nu is die eindelijk bijna als van mama”quote:Op donderdag 9 december 2021 11:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het verschilt per persoon wat er verwacht wordt inderdaad. Veel mensen kopen al 20 jaar hetzelfde zakje Verstegen. Dan blijft alles zo lekker hetzelfde![]()
Ik gebruik nu ik ze verkoop af en toe een mix. Maar ik maakte alles altijd zelf en dat doe ik nog het liefst.
Wat ga je erop gooien?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:57 schreef Sarabi het volgende:
Aangezien we vandaag niets kunnen doen gaan we zo maar eens de bbq aan steken
Nee nog nietquote:Op donderdag 9 december 2021 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is er al zicht op een gerepareerde bottelmachine?
Wij slapen sinds de besmetting heel lang. Ik ben net pas wakker. En zelfs J, die al sinds zaterdag nergens last meer van heeft, blijft zeker een uur langer liggen dan normaal.
Stukje procureur, wat daarna een nachoschotel wordtquote:Op donderdag 9 december 2021 11:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat ga je erop gooien?
Weten ze trouwens al wanneer jullie wel verder met het bier kunnen?
Kunnen jullie wel de vakantie verzetten? Want jullie hadden 'm toch voor bottelen en rondbrengen gereserveerd?quote:Op donderdag 9 december 2021 12:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee nog nietstraks maar bellen als we nog niets horen.
Hopelijk blijft die vermoeidheid niet al te lang bij jullie.
[..]
Stukje procureur, wat daarna een nachoschotel wordt
Nope, begin ondertussen te denken dat het op zijn vroegst begin volgende week wordt.
Had ergens de hoop op morgen maar dan hadden we wel al wat gehoord denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Jazeker. Dat is ook wat dit weekend gaat gebeuren. Maar voor nu schiet dat nog niet op.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:50 schreef fietsie het volgende:
Hey L_S, als ik de documentatie van die frames goed las kun je er ook in schroeven; is het dan geen optie de heel kromstaande platen ff van een schroefje te voorzien?
Ik bedoel meer om benenbrekerij nu te voorkomenquote:Op donderdag 9 december 2021 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jazeker. Dat is ook wat dit weekend gaat gebeuren. Maar voor nu schiet dat nog niet op.
We hadden een week extra. Eigenlijk na alle drukte. Dus die doen we nu maar van te vorenquote:Op donderdag 9 december 2021 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kunnen jullie wel de vakantie verzetten? Want jullie hadden 'm toch voor bottelen en rondbrengen gereserveerd?
quote:Op donderdag 9 december 2021 12:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou nog een update geven over de keukenvloer hier, voor de geïnteresseerden.Ik weet niet wat dat allemaal is, ik weet niet wat die zwarte dingen zijn en van wat voor materiaal en hoe dat dan werkt. Het ziet er voor mij vanaf hier ingewikkeld uit. Goed gedaan dat het gelukt is, want jullie zijn ook geen vloer-egaliseer-expertsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
We hebben het onszelf aardig moeilijk gemaakt met deze klus want we zijn zeker geen experts inderdaad.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat allemaal is, ik weet niet wat die zwarte dingen zijn en van wat voor materiaal en hoe dat dan werkt. Het ziet er voor mij vanaf hier ingewikkeld uit. Goed gedaan dat het gelukt is, want jullie zijn ook geen vloer-egaliseer-experts
Vast wel. Ik kick corona's kont gewoon.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat je je in ieder geval beter voelt. En hopelijk blijft het hierbij.
Ja, ook dat.quote:
Hoef je in ieder geval geen afstand meer te houdenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:47 schreef Goitske het volgende:
Zooooo nummer 3 en 4 zijn ook positief getest de hele hut is besmet
Lukt ook niet. Het is begonnen bij de jongste maar eentje van 7 kan ik ook niet alleen opsluitenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hoef je in ieder geval geen afstand meer te houden
Is dat dan een soort hard plastic? En isoleer je daar dan nog tussen voor je de definitieve vloer er op legt?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben het onszelf aardig moeilijk gemaakt met deze klus want we zijn zeker geen experts inderdaad.
Die zwarte dingen zijn dit: www.staenis.com. Je maakt daarmee een verstelbaar rooster. Het ziet er makkelijker uit dan het was maar dat lag meer aan ons.
quote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik hoor net dat Hans gevlogen heeft vanochtend. Ze stond aan de hele kant van zo'n losse plaat en J stapte op de andere kant
Beter zo dan bij m'n schoonzusjes. Daar hebben zij en haar vrouw het net gehad, jongste ook maar nu is hun oudste van 7 positief getest dus was alles bet voorbij gaan ze nog verder met de quarantainequote:Op donderdag 9 december 2021 13:49 schreef Tele6 het volgende:
Oh oh @:Goitske
Dan hopelijk ook gauw allemaal weer beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |