En toch heeft niemand mij een goed argument kunnen geven van wat Hamilton daar eigenlijk deed.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]
De FIA heeft toch gewoon naar de data gekeken en op basis daarvan geconcludeerd dat Max een brake check deed? Dat zegt veel meer dan wat jij door je oranje gekleurde ogen ziet.
Dat is toch wel redelijk duidelijk? Die had geen idee dat Max hem voorbij wilde laten gaan, Lewis wilde hem niet inhalen omdat hij er rekening mee hield dat er VSC was. Feit blijft dat je nooit achterop iemand moet rijden, dus dat is een fout van Lewis.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En toch heeft niemand mij een goed argument kunnen geven van wat Hamilton daar eigenlijk deed.
Welk VSC?quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:40 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat is toch wel redelijk duidelijk? Die had geen idee dat Max hem voorbij wilde laten gaan, Lewis wilde hem niet inhalen omdat hij er rekening mee hield dat er VSC was. Feit blijft dat je nooit achterop iemand moet rijden, dus dat is een fout van Lewis.
Dit argument zie ik vaker voorbij komen en dat slaat natuurlijk nergens op, dat ziet ie direct op zn dashboard. Kan me voorstellen dat je 1 seconde twijfelt, maar een blik op je stuur en naar de borden had dat direct teniet gedaan en had hij er langs kunnen rijden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:40 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat is toch wel redelijk duidelijk? Die had geen idee dat Max hem voorbij wilde laten gaan, Lewis wilde hem niet inhalen omdat hij er rekening mee hield dat er VSC was. Feit blijft dat je nooit achterop iemand moet rijden, dus dat is een fout van Lewis.
Ik realiseer me nu net dat het kampioenschap zelfs door die pitregel beslist kan wordenquote:Op dinsdag 7 december 2021 10:35 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Misschien al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
Geen brake check maar "erratic braking", en daardoor "predominantly at fault." - en niet "wholly to blame".quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]
De FIA heeft toch gewoon naar de data gekeken en op basis daarvan geconcludeerd dat Max een brake check deed? Dat zegt veel meer dan wat jij door je oranje gekleurde ogen ziet.
10s voor Hamilton was ook voor de buhne, maar door dit gezeik heeft hij er 0 punten aan over gehouden en Verstappen 5.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:56 schreef Perox het volgende:
[..]
Geen brake check maar "erratic braking", en daardoor "predominantly at fault." - en niet "wholly to blame".
Eigenlijk is de FIA dus mild. Verder geven ze een straf van nul impact dus vooral voor de bühne. Maar zelfs dat stoort me, gek genoeg. Gelukkig heeft Max allang zijn schouders opgehaald en weer door!
Welke data? Want de grafieken die ik zie wijzen uit dat Hamilton vlak voor de botsing met Verstappen op het gas ging. Hoe kom je dan bij een brakecheck?quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]
De FIA heeft toch gewoon naar de data gekeken en op basis daarvan geconcludeerd dat Max een brake check deed? Dat zegt veel meer dan wat jij door je oranje gekleurde ogen ziet.
Je weet wat er gebeurd als er een SC of VSC uit komt, toch?quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:40 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat is toch wel redelijk duidelijk? Die had geen idee dat Max hem voorbij wilde laten gaan, Lewis wilde hem niet inhalen omdat hij er rekening mee hield dat er VSC was. Feit blijft dat je nooit achterop iemand moet rijden, dus dat is een fout van Lewis.
De DRS is NA bocht 27, dus dat is gewoon toegestaan. In bocht 27 niet.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus hij had er gewoon volle polle langs kunnen rijden, Max had DRS kunnen pakken, en door de Hamilton regel moest Max dan wéér die plek afgeven. Dus Hamilton had altijd P1 gepakt, daarvoor hoefde hij helemaal niet tegen Max aan te rijden.
Thanks!!quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
[..]
Allow me...
Je ziet hier 4 grafieken...
De bovenste is snelheid, daaronder % gaspedaal, daaronder rem aan/uit, en onderop de versnelling.
Hamilton is cyaan, Verstappen is blauw.
In die witte vlakjes staan de bochtnummers. De laatste is T27, en het eind van de grafiek is start/finish.
Je ziet helaas niet hoe hard ze remmen... Maar dat kun je redelijk afleiden uit de snelheidslijn.
Het is hier dus niet helemaal duidelijk hoe hard Max remde, maar je ziet de snelheid iets steiler afnemen. Is dat remmen? Het gaat niet heel hard, dus geen idee. Max heeft al die tijd op het rempedaal gedrukt.
Wachten tot na de DRS detectie lijn om in te halen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En toch heeft niemand mij een goed argument kunnen geven van wat Hamilton daar eigenlijk deed.
Maar dat heb je zelf ook al ontkracht met de Hamilton-regel.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wachten tot na de DRS detectie lijn om in te halen.
Nee, dat ging over inhalen IN bocht 27, niet na bocht 27.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar dat heb je zelf ook al ontkracht met de Hamilton-regel.
Daarnaast was het snelheidsverschil zo groot, dat die DRS Verstappen echt niet ging helpen.
En daarmee bepaalt de FIA, weer eens, een race uitslag.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je weet wat er gebeurd als er een SC of VSC uit komt, toch?
Zijn hele scherm op het stuur verschiet van kleur. De 3 linker rode ledjes van zijn toerenteller gaan branden, en het gele ledje links naast het scherm gaat knipperen. Dat gaat pas uit als hij op de SC knop op zijn stuur drukt.
Daarbij remt Lewis 100 meter voordat Max remt al af, dus hij wist dondersgoed wat Max deed, al voor dat Max het deed. Hij hield bewust meer afstand om niet op hem te rijden. Waarom hij vervolgens besluit in zijn versnellingsbak te gaan zitten is mij een raadsel.
Maar dat alles neemt niet weg dat Max vlak voor de impact inderdaad vrij snel van 150 naar 125 km/h afzakt (sneller dan daarvoor), maar dat hij daarna weer zijn normale vertraging aanneemt. Of hij daar op de rem heeft gedrukt is niet te zeggen, daarvoor moeten we echt de volledige remlijn kunnen zien, en niet die aan/uit versie.
Feit is wel dat ALS Max inderdaad harder heeft geremd, de straf volledig terecht is. Ook al ging Hamilton op het gas. Maar als het iets anders is waardoor hij plots harder vertraagd, dan is dit volledig Hamilton's schuld, en zou hij op zijn minst een reprimande moeten krijgen. Dat wil de FIA niet, want dan krijgt ie 10 plekken straf (3e reprimande dit jaar), dus wat RBR ook doet, ze gaan nooit toegeven dat het 'significant nieuw bewijs' is.
Je mag inhalen binnen de witte lijnen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:59 schreef daNpy het volgende:
Wat mag je eigenlijk nog wel doen zonder een penalty te krijgen?
Je mag niet inhalen,
Nu de fans nogquote:Op dinsdag 7 december 2021 10:56 schreef Perox het volgende:
Gelukkig heeft Max allang zijn schouders opgehaald en weer door!
Volgens mij moet je daar de uitzondering maken. Als je eraf gecrasht wordt buiten je schuld dan moet er natuurlijk een andere regel gelden. Vind ook dat er vaste vergoedingen opgenomen moeten worden per onderdeel tussen de teams als je elkaar materiaal verkloot. Zo'n budgetcap werkt natuurlijk ook niet als je teams hebt die steeds botsautotje spelen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat als bottas dan weer max eraf ramt? Max de race erna weer extra straf ivm vervangen van de motor?
Dan nog, je gaat iemand maar niet inhalen omdat je bang bent dat hij jou weer in haalt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, dat ging over inhalen IN bocht 27, niet na bocht 27.
Racing spirit, ofzoiets.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:59 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan nog, je gaat iemand maar niet inhalen omdat je bang bent dat hij jou weer in haalt.
Ja, het gaat nergens over. Ik denk dat beide rijders snode plannetjes hadden om als de gelegenheid er zou zijn de ander uit te schakelen. Wat dat betreft vinden ze het beide wel prima.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:59 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan nog, je gaat iemand maar niet inhalen omdat je bang bent dat hij jou weer in haalt.
Dat was wel de hint jaquote:
Ik snap de hier geposte telemetriegegevens ook niet helemaal. Vraag me ook af waar het vandaan komt en in hoeverre het betrouwbaar is. Zelf heb ik het idee dat de ingetekende lijn (het punt waarop ze elkaar raken) verkeerd is ingetekend. Uit de discussie hier merk je dat het sowieso lastig is om zulke grafieken goed te 'lezen'.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Data: lineaire lijn omlaag met een constante vertraging
FIA: breakcheck
Ik snap het nog steeds niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |