Gaat niet gebeuren dus.quote:Op maandag 6 december 2021 20:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kerstreces begint vrijdag 17 december. Schijnt dat ze nog een debat willen in Kamer daarvoor dus zouden ze 13 of 14 december al met een coalitieakkoord moeten komen denk ik?
Ben benieuwd hoe dik hun akkoord is (lees: hoe afgebakend het al is...)
Ja, dat is idd de bedoeling. Akkoord voor eind volgende week. Als het 15 december zou worden, kunnen ze ook nog de 17e zelf wel een debat houden, de vrijdag voor een reces wordt wel vaker opgeofferd.quote:Op maandag 6 december 2021 20:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kerstreces begint vrijdag 17 december. Schijnt dat ze nog een debat willen in Kamer daarvoor dus zouden ze 13 of 14 december al met een coalitieakkoord moeten komen denk ik?
Ben benieuwd hoe dik hun akkoord is (lees: hoe afgebakend het al is...)
Eerder nog. Want er is een Europese top waar Rutte heen moet.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is idd de bedoeling. Akkoord voor eind volgende week. Als het 15 december zou worden, kunnen ze ook nog de 17e zelf wel een debat houden, de vrijdag voor een reces wordt wel vaker opgeofferd.
Die is waarschijnlijk digitaal, maar dat is idd wel extra lastig.quote:Op maandag 6 december 2021 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerder nog. Want er is een Europese top waar Rutte heen moet.
Staat die digitaal? Dat staat (nog) niet zo in de officiële agenda.quote:Op maandag 6 december 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die is waarschijnlijk digitaal, maar dat is idd wel extra lastig.
Ik heb bewondering voor zijn doorzettingsvermogen (serieus), maar verder heb ik de beste man nog niet op al te veel kwaliteiten kunnen betrappen. Met name communicatief is het een ramp, en hij hangt ook nogal krampachtig aan zijn eigen ideetjes.quote:Op maandag 6 december 2021 20:16 schreef Hanca het volgende:
De Jonge is een prima minister, die naar onderwijs zou ik toejuichen.
Hoekstra gaat inderdaad volgens alle geruchten de kamer in.
Op een schaal van 1 tot 10, hoe hoog scoort jouw eigen lijst op 'nieuw elan'?quote:Op maandag 6 december 2021 20:56 schreef trein2000 het volgende:
Tijd voor een nieuw rondje: POL / Wie krijgt welke post?
Laag.quote:Op maandag 6 december 2021 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op een schaal van 1 tot 10, hoe hoog scoort jouw eigen lijst op 'nieuw elan'?
Nee, maar diverse landen zitten in lock down, tegen die tijd helemaal. Iedereen moet thuis werken. Dan ga je niet als leiders van de landen gezellig bij elkaar zitten, dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op maandag 6 december 2021 20:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staat die digitaal? Dat staat (nog) niet zo in de officiële agenda.
Het is niet mijn marketinggelul hè. Het komt van onze demissionaire en tevens aanstaande minister-president en degene die de bestuurscultuur in Den Haag wel even kwam veranderen en daar een glansrijke verkiezingsoverwinning mee heeft behaald.quote:Op maandag 6 december 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laag.
Maar die uitspraak scoort dan ook hoog op de lijst met marketinggelul.
Het optreden bij Nieuwsuur is ook niet echt een succesquote:Op maandag 6 december 2021 12:54 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Moet hier toch wel een beetje om gniffelen
Dat ik ooit Daniel Koerhuisquote:Op maandag 6 december 2021 20:56 schreef trein2000 het volgende:
Tijd voor een nieuw rondje: POL / Wie krijgt welke post?
Wordt sowieso krap, want op de donderdag hebben ze waarschijnlijk nog een voorstel of 400 wat er nog voor de jaarwisseling doorheen gejast moet worden.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is idd de bedoeling. Akkoord voor eind volgende week. Als het 15 december zou worden, kunnen ze ook nog de 17e zelf wel een debat houden, de vrijdag voor een reces wordt wel vaker opgeofferd.
Crosspost omdat deze discussie niet in het kabinetsposten thuishoort, dus 'm dan maar zo deze kant op trekken. Ik zie echt wel een verschil tussen partijen die de democratie ondermijnen en een partij als de SP, die weliswaar een totaal andere samenleving voorstaat als VVD en D66, maar waarvan de kamerleden zich echt wel goed van hun taak als controleur kwijten. Als medewetgever valt er ook best met ze te praten, zie bijvoorbeeld hier.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet wat ik er mee bedoel. Constructief zijn de partijen die mee denken en zelf met oplossingen komen en bereid zijn tot compromissen. Dat is een heel deel van de kamer, SP, BBB, PvdD, JA21, Van Haga, Bij1, FvD, PVV en Denk, helaas niet.
Maar deel het anders in in 'zijlijnschreeuwers' en 'partijen die politiek bedrijven', als jij dat liever wil.
En ik heb voor een aantal van die zijlijnschreeuwers, zoals PvdD, nog best respect. Maar dat die tegen de klimaatwet stemden viel me wel echt van ze tegen. Dan hou je gewoon stappen in de goede richting tegen.
Je voorbeeld is toch eerder de uitzondering die de regel bevestigt?quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Crosspost omdat deze discussie niet in het kabinetsposten thuishoort, dus 'm dan maar zo deze kant op trekken. Ik zie echt wel een verschil tussen partijen die de democratie ondermijnen en een partij als de SP, die weliswaar een totaal andere samenleving voorstaat als VVD en D66, maar waarvan de kamerleden zich echt wel goed van hun taak als controleur kwijten. Als medewetgever valt er ook best met ze te praten, zie bijvoorbeeld hier.
Ja maar bij de SP heb ik wel het idee dat dat komt doordat ze over een heleboel zaken gewoon heel anders denken, niet omdat ze uit pure nukkigheid of puberale recalcitrantie de kont tegen de krib gooien. Rutte en de zijnen hebben nogal de neiging om het politieke landschap op te delen in de hoeders van de open samenleving en haar vijanden. Dat is een knap opgetuigd en succesvol frame waar ook de media goeddeels in meegaan, en waardoor de VVD tot sint juttemis de grootste partij zal blijven. Als de Jesse zoet is krijgt hij een koekje, zodra zijn mening afwijkt staan er direct wat waakhonden te blaffen dat er met GroenLinks nog steeds niet valt te onderhandelen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je voorbeeld is toch eerder de uitzondering die de regel bevestigt?
Maar GL (en ook de PvdA) behoren wel tot de 'constructieve' partijen. Ik heb overigens ook niet het idee dat dit nou per se iets is dat uit de koker van Rutte komt. Ik denk dat Rutte het prima had gevonden om GL te onderhandelen, maar niet met GL én de PvdA samen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja maar bij de SP heb ik wel het idee dat dat komt doordat ze over een heleboel zaken gewoon heel anders denken, niet omdat ze uit pure nukkigheid of puberale recalcitrantie de kont tegen de krib gooien. Rutte en de zijnen hebben nogal de neiging om het politieke landschap op te delen in de hoeders van de open samenleving en haar vijanden. Dat is een knap opgetuigd en succesvol frame waar ook de media goeddeels in meegaan, en waardoor de VVD tot sint juttemis de grootste partij zal blijven. Als de Jesse zoet is krijgt hij een koekje, zodra zijn mening afwijkt staan er direct wat waakhonden te blaffen dat er met GroenLinks nog steeds niet valt te onderhandelen.
Dat is gewoon niet echt waar. Ook als PvdA in de regering zit is SP gewoon niet constructief. Ze zijn daar gewoon enorm bang voor hun flank als ze een compromis sluiten op wat groots. Een akkoord als het Kunduz akkoord hadden ze best mee kunnen praten, ze wilden alleen niet. GL pakte die handschoen wel op.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja maar bij de SP heb ik wel het idee dat dat komt doordat ze over een heleboel zaken gewoon heel anders denken, niet omdat ze uit pure nukkigheid of puberale recalcitrantie de kont tegen de krib gooien. Rutte en de zijnen hebben nogal de neiging om het politieke landschap op te delen in de hoeders van de open samenleving en haar vijanden. Dat is een knap opgetuigd en succesvol frame waar ook de media goeddeels in meegaan, en waardoor de VVD tot sint juttemis de grootste partij zal blijven. Als de Jesse zoet is krijgt hij een koekje, zodra zijn mening afwijkt staan er direct wat waakhonden te blaffen dat er met GroenLinks nog steeds niet valt te onderhandelen.
Het smalle-weg-frame komt natuurlijk van de VVD-spinafdeling. Dat hebben ze zeer knap weten te brengen en is natuurlijk vooral goed omhoog te houden omdat de VVD redelijk naar het miden is afgebogen. Mocht er een Bolkestein-achtig type premier zijn dan was het veel duidelijker een gelijke ideeenstrijd.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar GL (en ook de PvdA) behoren wel tot de 'constructieve' partijen. Ik heb overigens ook niet het idee dat dit nou per se iets is dat uit de koker van Rutte komt. Ik denk dat Rutte het prima had gevonden om GL te onderhandelen, maar niet met GL én de PvdA samen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |