Ik denk dat de moeilijkste hobbels inmiddels wel genomen zijn, na meer dan twee maanden zijn niet zoveel formaties meer mislukt.quote:Op zondag 5 december 2021 16:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is een slechte zaak dat we zoveel maanden na de verkiezingen nog steeds geen nieuw kabinet hebben maar daar zal iedereen het over eens zijn. Sinds de (imo ondergewaardeerde) stap van D66 om de blokkade richting de CU op te heffen vind ik het toch ook niet onbegrijpelijk dat de daadwerkelijke onderhandelingen wat tijd kosten. Dus je kunt elke week bozer en bozer worden en roepen dat het allemaal toch weer kut wordt, maar volgens mij worden er echt wel stappen gezet. Volgens mij is de verwachting nog steeds dat er voor kerst een akkoord is, en met wat geluk ook een complete ploeg. Vooralsnog zijn er lig veel meer aanwijzingen dat het wel goed komt dan aanwijzingen die neigen naar een mislukking.
En ik kan me ook best voorstellen dat het bijv zo'n nieuwe coronavariant voor vertraging kan zorgen. Het maakt nogal wat uit voor je plannen en financien of we straks weer in een lockdown belanden of dat we er onlangs al volledig klaar mee zouden zijn geweest. En kijk bijv eens naar de recente inflatiecijfers.
Nou jongens de 17 totaal niet onmisbare zetels van PvdA En GL gaan eens even vertellen hoe het moet…quote:Op maandag 6 december 2021 12:54 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Moet hier toch wel een beetje om gniffelen
Zouden Jes en Liel zelf wel geloven dat hier iemand op zit te wachten?quote:Op maandag 6 december 2021 12:54 schreef Raw85 het volgende:
Het is meer dan de voltallige VVD/CDA/D66/CU et al zetels tot nu toe gedaan hebbenquote:Op maandag 6 december 2021 13:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou jongens de 17 totaal niet onmisbare zetels van PvdA En GL gaan eens even vertellen hoe het moet…
Als die het ipv tot een meerderheid ook gewoon met 2 partijen mochten doen die heel dicht bij elkaar stonden, waren die er ook wel uit. Laat VVD en CDA even samen zitten en je hebt ook heel snel iets op papier, als je geen rekening hoeft te houden met haalbaarheid in de kamer.quote:Op maandag 6 december 2021 14:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is meer dan de voltallige VVD/CDA/D66/CU et al zetels tot nu toe gedaan hebben
Lag dat niet al in de trein?quote:Op maandag 6 december 2021 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als die het ipv tot een meerderheid ook gewoon met 2 partijen mochten doen die heel dicht bij elkaar stonden, waren die er ook wel uit. Laat VVD en CDA even samen zitten en je hebt ook heel snel iets op papier, als je geen rekening hoeft te houden met haalbaarheid in de kamer.
De Jessias laat het wel even zienquote:Op maandag 6 december 2021 12:54 schreef Raw85 het volgende:
Daar hielden ze nog wel rekening met D66, maar idd hebben 2 combi's van 2 partijen (ook VVD en D66) al exact gedaan wat PvdA en GL nu ook doen.quote:
Waar ik eerder schreef dat het me slecht getimed leek snap ik nu de timing op zich wel.quote:Op maandag 6 december 2021 13:18 schreef Raw85 het volgende:
Oppositieakkoord klinkt ook echt alsof de voltallige oppositie het eens is geworden over een programma terwijl dit twee partijen zijn die het over 99% toch al eens waren.![]()
Bovendien lijkt het me ook gewoon slecht getimed omdat nog helemaal niet bekend is wat er in het coalitieakkoord zal staan.
FIjn, kan dat vodje van Ploumen en Klaver weer snel de vuilnisbak inquote:Op maandag 6 december 2021 16:48 schreef Raw85 het volgende:
Voor het kerstreces wordt waarschijnlijk een coalitieakkoord gepresenteerd melden de heren informateurs zojuist
[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk gewoon een aanzet voor overleg in de Eerste Kamer. Zou wel leuk zijn als er klimaatpunten zijn waar VVD-D66-CDA-CU verder gaan dan GL-PvdA.quote:Op maandag 6 december 2021 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
FIjn, kan dat vodje van Ploumen en Klaver weer snel de vuilnisbak in
Onderwijs?quote:Op maandag 6 december 2021 19:00 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
De televaag maakt gewag van een mogelijk compromis rondom de positie van De Jonge. Hij zou een functie elders krijgen, op een ander ministerie…
Werd in het verleden wel eens gefluisterd inderdaad. Denk ook dat het CDA die wel kan claimen, mag hij de basisbeurs herinvoeren. Dat is dan meteen de hoofdprijs voor die partij.quote:
Het CDA krijgt MinFin sowieso niet en ik kan mij niet voorstellen dat Hoekstra interesse heeft in een ander departement, eigenlijk, jij wel?quote:Op maandag 6 december 2021 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werd in het verleden wel eens gefluisterd inderdaad. Denk ook dat het CDA die wel kan claimen, mag hij de basisbeurs herinvoeren. Dat is dan meteen de hoofdprijs voor die partij.
Maar dan belandt Hoekstra waarschijnlijk in de Kamer. En of hij dat wil doen?
Hij is zelfverklaard bestuurder. Ik denk dat hij de Kamer ook niet ziet zitten, keuze tussen twee kwaden wat dat betreft.quote:Op maandag 6 december 2021 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het CDA krijgt MinFin sowieso niet en ik kan mij niet voorstellen dat Hoekstra interesse heeft in een ander departement, eigenlijk, jij wel?
Mijne ook niet, maar ik heb de indruk dat bij die leiderschapswissel hem het een en ander beloofd is…quote:De Jonge handhaven...tja...het zou mijn keuze niet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |