Ze zou dan in elk geval een dag in de week een cursus ofzo kunnen doen. Voor de arbeidsmarkt. Je wil als maatschappij toch dat ze er zo snel mogelijk uit komt.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar waarom heb je kinderopvang nodig als je niet werkt?
Doet ze (verplicht) vrijwilligerswerk of zo?
Ik heb geen kinderen dus geen idee hoe dat allemaal in elkaar zit.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zou dan in elk geval een dag in de week een cursus ofzo kunnen doen. Voor de arbeidsmarkt. Je wil als maatschappij toch dat ze er zo snel mogelijk uit komt.
Peuterspeelzaal is ook wel beter als voorbereiding op de basisschool. Kinderen die dat niet kennen hebben het vaak moeilijker.
Het is trouwens ook wel lastig om gesprekken voor sollicitaties of studie (gecombineerd met werk) te hebben met kinderen om je heen. Ze moet ze altijd meenemen.
Overigens ben ik het met je eens. Ze heeft geen fulltime kinderopvang nodig. Nu zit het systeem zo in elkaar dat als ze 4 uur in de week zou werken, ze de opvang wel (bijna volledig) vergoed krijgt, en nu niets.
Ik vraag me ook af of we dit soort opvang wel moeten willen betalen met zijn allen. Dat het gratis is. Maar dan kijk ik naar de kinderen. En zonder peuterspeelzaal schijnt echt een achterstand te zijn.
Eentje van 1,5, eentje van 4 en eentje van 6.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen dus geen idee hoe dat allemaal in elkaar zit.
Maar klopt, ook als je werkloos bent en je hebt 3 kinderen thuis is dat een obstakel voor een opleiding of cursus.
Zeker, deze valt nog sneller dan toen die keer dat hij met Wilders aan het voetjevrijen was.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:01 schreef VoMy het volgende:
Ik ben wel zo optimistisch van aard dat ik denk dat dit het beste kabinet Rutte tot nu toe wordt.
Wie heeft er belang bij een val dan? Alleen de CU komt daar waarschijnlijk relatief onbeschadigd uit. Verder zijn ze tot elkaar veroordeeld.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeker, deze valt nog sneller dan toen die keer dat hij met Wilders aan het voetjevrijen was.
Het was onderdaad meer hartgrondig wensdenken, al rust mijn hoop op Groningse lijken in februari 2023, maar de boel enorm laten verzuren lijkt me ook voor bijvoorbeeld D66 niet wenselijk.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie heeft er belang bij een val dan? Alleen de CU komt daar waarschijnlijk relatief onbeschadigd uit. Verder zijn ze tot elkaar veroordeeld.
Op de middellange termijn kunnen er best kansen ontstaan voor partijen inderdaad, zeker met een beschadigde Rutte. Maar voorlopig staat iedereen dik in de min…quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was onderdaad meer hartgrondig wensdenken, al rust mijn hoop op Groningse lijken in februari 2023, maar de boel enorm laten verzuren lijkt me ook voor bijvoorbeeld D66 niet wenselijk.
Rutte is beschadigd maar de peilingen geven geen verlies aan voor de VVD, als Rutte stopt bij de volgende verkiezingen wordt dat mischien anders (grote als, uiteraard) ironisch genoeg.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op de middellange termijn kunnen er best kansen ontstaan voor partijen inderdaad, zeker met een beschadigde Rutte. Maar voorlopig staat iedereen dik in de min…
Het CDA ligt volkomen in puin, Rutte is beschadigd en D66 heeft ban het nieuwe leiderschap ook nog niets waargemaakt...
Wat versta jij onder nieuw leiderschap?quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op de middellange termijn kunnen er best kansen ontstaan voor partijen inderdaad, zeker met een beschadigde Rutte. Maar voorlopig staat iedereen dik in de min…
Het CDA ligt volkomen in puin, Rutte is beschadigd en D66 heeft ban het nieuwe leiderschap ook nog niets waargemaakt...
In ieder geval geen handjeklap over voorzittersverkiezingen, hetzelfde kabinet met dezelfde man met selectief geheugenverlies als premier.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat versta jij onder nieuw leiderschap?
Ah ok, geen regering dus.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In ieder geval geen handjeklap over voorzittersverkiezingen, hetzelfde kabinet met dezelfde man met selectief geheugenverlies als premier.
Tsja, ik vraag wat je er wel onder verstaat, jij geeft aan wat niet, ik snij de bocht in navolging af.quote:
Laat ik dan wat elementen noemen:quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja, ik vraag wat je er wel onder verstaat, jij geeft aan wat niet.
Jammer dat alles maar dan ook alles van Rutte afglijdt.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat ik dan wat elementen noemen:
- Goede informatievoorziening naar de Kamer en naar de bevolking;
- Een volwaardige rol voor de Kamer als geheel, maar ook voor individuele Kamerleden;
- Stoppen met de baantjescarroussel.
Ik ken het (kinderen van nu 6, 7 en 9), het is idd best druk. Dat ze niet tegelijk uit school komen op ma, di en do lijkt me trouwens een keuze, ofzijn er echt scholen die geen hele dag les aan groep 1 aanbieden? Vanaf groep 2 is dat verplicht door de urennorm. Vaak zie je ouders die hun kinderen eerder ophalen in groep 1 omdat de kinderen er niet aan toe zijn om een hele dag op school te zitten. Peuterspeelzaal als voorbereiding had dan wellicht kunnen helpen.quote:Op donderdag 9 december 2021 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Eentje van 1,5, eentje van 4 en eentje van 6.
Dat is echt aanpoten in je eentje.
Daar kunt je geen opleiding bij doen.
Die van 4 komt bijv om 12 uur uit school en die van 6 om 14.15.
Als dat alleen al gelijk zou zijn..![]()
En boodschappen doen..man..En die was..en het dweilen van de vloer iedere dag.
Ik had het makkelijker, als werkende ouder, toen ik nog gebruik maakte van de opvang. Ik zou er aan onderdoor gegaan zijn, aan haar leven.
Ik ben dus benieuwd of de opvang voor hen ook gratis wordt.
quote:DE PLANNEN: Het smeermiddel deze formatie was geld. Geld om bedrijven te helpen om te vergroenen. Geld om boeren tegen een redelijke prijs uit te kopen. Geld om extra huizen te bouwen. En ook geld erbij voor structurele uitgaven. Voor ieder iets, zo klinkt het. Dit weten we al:
- Eind november meldde NRC al dat de vier partijen tientallen miljarden willen lenen en opzijzetten om twee grote fondsen voor eenmalige uitgaven te creëren: één voor klimaat, één voor stikstof.
- Nu melden betrokkenen dat de vier coalitiepartijen ook zinnen op een grote eenmalige pot geld voor woningbouw.
- De loonkloof tussen leraren in het primair en voortgezet onderwijs moet worden gedicht door het salaris van leraren in het primair onderwijs te verhogen.
- De plannen uit het Nationaal Programma Onderwijs, het miljardenplan dat tijdens de coronacrisis werd opgezet om onderwijsachterstanden te verkleinen, moeten permanent worden.
- Of het leenstelsel nu wel of niet verdwijnt, is nog niet duidelijk: er zijn wisselende geluiden over te horen.
- Ook voor defensie zouden de vier formerende partijen extra geld beschikbaar willen stellen. Dat voorstel dook al eerder op in de gezamenlijke schetsen die eerst VVD en D66 en later VVD en CDA schreven. Eén bron – altijd voorzichtig mee zijn, dus – had het zelfs over „miljarden”. Dat zou een uitruil zijn geweest tussen VVD en D66 met de miljarden voor onderwijs.
- Ook gehoord van één bron: de coalitie zou de almaar stijgende zorgkosten willen afremmen.
Het is best lekker formeren op kosten van de toekomstige generaties.quote:
Ja, ik vraag me ook af hoe ze de staatsschuld in toom gaan houden. Alleen die laatste zin zegt daar iets over, maar die is nogal algemeen en dat er wat moet gebeuren aan de stijgende zorgkosten is al heel lang vrij breed geaccepteerd in de kamer, het hoe komen ze alleen steeds niet uit.quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is best lekker formeren op kosten van de toekomstige generaties.
Bedankt ome Harryquote:Op vrijdag 10 december 2021 09:53 schreef Aurelius het volgende:
Bijna 1 jaar verder. Dezelfde corrupte kliek gaat verder.
Maar wel een vrouwenquotum.
Leenstelstel niet afschaffen (zoals lichtelijk wordt gesuggereerd hierboven) als alle partijen in de TK het leenstelsel wilden afschaffen tijdens de verkiezingscampagne zou wel weer bijzonder zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is best lekker formeren op kosten van de toekomstige generaties.
Wat is er precies corrupt, heb je daar nog enig bewijs voor of is het gewoon een dooddoener die je in de groep gooit omdat je graag boos wil zijn?quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:53 schreef Aurelius het volgende:
Bijna 1 jaar verder. Dezelfde corrupte kliek gaat verder.
Maar wel een vrouwenquotum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |