Ha. Haha. Hahaha.quote:Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zeker wel. Veel moties worden ingediend omdat de regering maar een beetje aan zit te kloten. Zodra dat wat beter gaat zal het aantal moties drastisch afnemen.
Financien zal wel naar Hans Vijlbrief gaan. Wopke krijgt EZ als genadebrood.quote:Op maandag 13 december 2021 20:02 schreef superniger het volgende:
Mooi.
Gaat Kaag financiën pakken?
Wat gaan Wopke en Hugo doen?
VVD-stemmers gaan altijd goed op schijnmaatregelen. Waarom denk je dat Rutte nog steeds die verkiezingen wint?quote:Op maandag 13 december 2021 19:36 schreef Hexagon het volgende:
De VVD heeft zich mooi laten foppen met die kerncentrales. Die dingen gaan er nooit komen.
En toch is alles de schuld van VVD-beleid?quote:Op maandag 13 december 2021 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is toch al zo bij alle kabinetten Rutte? Voor verkiezingen komt Mark met mooie beloftes maar gebeurt er niets tot het weer verkiezingstijd is dan belooft ie dat het nu echt wel gebeurt en vice versa.
Ja, natuurlijk is een zin als 'we gaan dat niet in de kamer verantwoorden' (Rutte, functie-elders) heel erg fout. Dat witlakken en niet naar de kamer sturen van slechte rapporten door ministers moet natuurlijk ook worden veranderd. Maar ik denk echt dat dat komt doordat de Kamer zich als een stel hongerige hyena's gedraagd dat alleen maar wil scoren over de rug van ministers (en dus over de rug van goede wetgeving en dus de burgers). Als elke fout die je toegeeft een motie van wantrouwen is, stop je wel met het toegeven van fouten of het sturen van rapporten waarin staat dat je misschien iets niet goed hebt ingeschat.quote:Op maandag 13 december 2021 19:14 schreef Japepk het volgende:
[..]
Precies. Die nieuwe bestuurscultuur moet voor een groot deel uit de kamer zelf komen. Los van het weglakken en weglopen van gevoelige kwesties natuurlijk. Maar alles niet zo op het spits drijven zou alles al wat werkbaarder maken, waardoor dingen ook beter kunnen worden uitgezocht of doordacht.
zoals praktisch elke partij.quote:Op maandag 13 december 2021 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is toch al zo bij alle kabinetten Rutte? Voor verkiezingen komt Mark met mooie beloftes maar gebeurt er niets tot het weer verkiezingstijd is dan belooft ie dat het nu echt wel gebeurt en vice versa.
Dat valt wel mee, de hoge inflatie komt door 2 dingen: de huizenprijzen (die zullen door het strooien met geld eerder zakken) en de prijs van gas/brandstof (daar heeft het kabinet nauwelijks invloed op). Dat is geen aanleiding om aan hyperinflatie te denken, de rest van de inflatie valt wel mee.quote:Op maandag 13 december 2021 20:34 schreef Confetti het volgende:
Deze keer gaat hij het proberen door met gigantisch veel geld te gaan strooien en pompen in een compleet oververhitte economie die op weg is naar hyperinflatie.
Huizenprijzen zijn geen onderdeel van de berekening van het inflatiecijfer.quote:Op maandag 13 december 2021 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, de hoge inflatie komen door 2 dingen: de huizenprijzen (die zullen door het strooien met geld eerder zakken) en de prijs van gas/brandstof (daar heeft het kabinet nauwelijks invloed op). Dat is geen aanleiding om aan hyperinflatie te denken, de rest van de inflatie valt wel mee.
Wel deels, er zit een 'wooncomponent' in het inflatiecijfer, waar kopers fictief hun eigen huis huren. En aangezien de huurprijzen net zo hard mee stijgen, zitten de stijgende prijzen dus wel in het inflatiecijfer.quote:Op maandag 13 december 2021 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Huizenprijzen zijn geen onderdeel van de berekening van het inflatiecijfer.
Waar staat het CDA dan voor?quote:Op maandag 13 december 2021 22:53 schreef NaturalScience het volgende:
Aan de toon te horen zijn D66 en CDA het meest tevreden met wat ze uit het vuur hebben gesleept.
VVD en CU klinken eerder opgelucht.
Het CDA staat voor rentmeesterschap en gemeenschapszin. (En nog wat meer dingen, maar die twee vatten het volgens mij mooi samen.)quote:Op maandag 13 december 2021 23:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waar staat het CDA dan voor?
Economie volgens de meeste kiezers als ik de peiling na de laatste verkiezingen mag geloven.quote:Op maandag 13 december 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het CDA staat voor rentmeesterschap en gemeenschapszin. (En nog wat meer dingen, maar die twee vatten het volgens mij mooi samen.)
Waar staat de VVD tegenwoordig nog voor dan? Rutte is geen goed antwoord.
Voor 160 rijden en inbrekers in elkaar beuken natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het CDA staat voor rentmeesterschap en gemeenschapszin. (En nog wat meer dingen, maar die twee vatten het volgens mij mooi samen.)
Waar staat de VVD tegenwoordig nog voor dan? Rutte is geen goed antwoord.
Ik kan me eigenlijk geen scenario voorstellen waarbij D66 en CDA beide heel tevreden zijn en de partij die tussen hen in zit, CU, alleen maar opgelucht.quote:Op maandag 13 december 2021 22:53 schreef NaturalScience het volgende:
Aan de toon te horen zijn D66 en CDA het meest tevreden met wat ze uit het vuur hebben gesleept.
VVD en CU klinken eerder opgelucht.
Je kunt ook, of misschien zelfs beter, zeggen dat CDA tussen D66 en CU in zit.quote:Op dinsdag 14 december 2021 07:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk geen scenario voorstellen waarbij D66 en CDA beide heel tevreden zijn en de partij die tussen hen in zit, CU, alleen maar opgelucht.
Ik zie niet hoe, eigenlijk. CDA is conservatiever dan CU en D66 en rechtser dan CU en D66. Je zou nog kunnen zeggen dat op de links-rechts schaal D66 tussen CU en CDA in zit (CU is de meest linkse partij van dit viertal), maar dan zit D66 nog altijd een stuk dichter bij de CU dan bij het CDA.quote:Op dinsdag 14 december 2021 07:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je kunt ook, of misschien zelfs beter, zeggen dat CDA tussen D66 en CU in zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |