En dat van een moderator die zegt dat anderen blind zijn?quote:Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien eens proberen zonder persoonlijke steekjes uit te delen?
In het interview zegt hij dat hij er niet langs wilde voor de DRS lijn, maar als hij dat weet dan wist hij dus logischerwijs ook dat Max hem voorbij probeerde te laten (als hij om een andere reden vertraagt hoef je je immers niet druk te maken over een DRS). Maar dat was niet waar hij het over de radio in de race probeerde te gooien, daar had hij allemaal geen idee wat er gebeurde en was het Max die hem brake testte.quote:Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef TjjWester het volgende:
Wat heeft lewis nu precies gezegd tijdens het interview???? Hij zou zijn fout min of meer hebben toegegeven volgens twitter.
En Lewis is wat dat betreft iets leper met z'n acties, Max is meer de botte Nederlander vrees ikquote:Op zondag 5 december 2021 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij de 2e herstart maakt hij een geweldige inhaalactie.
Maar goed, beiden lopen te zieken en er is maar 1 goede eindconclusie wat mij betreft: zand erover en wie komende week wint is de verdiende kampioen.
Kan je nou echt niet beseffen dat als je iemand voorbij gaat laten je NIET gaat slingeren en gewoon één kant kiestquote:Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de ronde ervoor, dat is de racelijn, helemaal aan de binnenkant. Als je dan nu nog steeds durft te claimen dat Verstappen opzettelijk zat uit te lokken dat Hamilton erbovenop zou knallen door op de racelijn te rijden, dan heb je echt een enorme plaat voor je kop en ben je niet voor rede vatbaar.
Hij heeft het inderdaad toegegeven. Hij was bang dat VER hem bij de eerstvolgende DRS-zone zou inhalen en daar had hij geen zin in.quote:Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef TjjWester het volgende:
Wat heeft lewis nu precies gezegd tijdens het interview???? Hij zou zijn fout min of meer hebben toegegeven volgens twitter.
Max valt weer niks te verwijten.quote:Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de ronde ervoor, dat is de racelijn, helemaal aan de binnenkant. Als je dan nu nog steeds durft te claimen dat Verstappen opzettelijk zat uit te lokken dat Hamilton erbovenop zou knallen door op de racelijn te rijden, dan heb je echt een enorme plaat voor je kop en ben je niet voor rede vatbaar.
Je hebt de Verstappen in de langzamere wagen die niets te verliezen heeft en de Hamilton die alles te verliezen heeft. Dat leidt automatisch tot dit soort confrontaties.quote:Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef gbm het volgende:
[..]
En Lewis is wat dat betreft iets leper met z'n acties, Max is meer de botte Nederlander vrees ik
En verder ben ik het er wel mee eens... Hoop ook dat er verder niks uitkomt qua straffen...
Reageer nou gewoon niet meer op hem.quote:Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het woord blind niet eens gebruikt dus je strooit ook nog eens met feitelijke onjuistheden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En dat van een moderator die zegt dat anderen blind zijn?
Maar je mag niet kiezen. Je moet pakken waar je het moet pakken.quote:Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft het inderdaad toegegeven. Hij was bang dat VER hem bij de eerstvolgende DRS-zone zou inhalen en daar had hij geen zin in.
Kan je nou echt niet beseffen dat als je iemand er voor bij wilt laten, je 3 meter van de racelijn uitwijkt, en je dan toch nog steeds je tegenstander IN JE RECHTERSPIEGEL ZIET, je dan iets naar links uitwijkt?quote:Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan je nou echt niet beseffen dat als je iemand voorbij gaat laten je NIET gaat slingeren en gewoon één kant kiest
Al slingerde hij van de rechter muur tot het midden van de baan, Hamilton had er nooit op kunnen knallen als hij de racelijn had aangehouden. Je zit er gewoon keihard naast en bent te arrogant om het toe te geven.quote:Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan je nou echt niet beseffen dat als je iemand voorbij gaat laten je NIET gaat slingeren en gewoon één kant kiest
Tuurlijk, knul.quote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb het woord blind niet eens gebruikt dus je strooit ook nog eens met feitelijke onjuistheden.
Hou toch op.quote:Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef Badeend6 het volgende:
[..]
Max valt weer niks te verwijten.
Het ligt aan alles en iedereen, behalve Max (wederom).
Meneer met weinig verstand. Ook wel genaamd de simracer. Weet jij wel wat slingeren is?quote:Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee hoor, VER zat fout in Monza en in Brazilie maar in tegenstelling tot bij jankzak Hamilton claimt niemand dat Verstappen een heilig boontje is.quote:Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef Badeend6 het volgende:
[..]
Max valt weer niks te verwijten.
Het ligt aan alles en iedereen, behalve Max (wederom).
Het is HEEL simpelquote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Kan je nou echt niet beseffen dat als je iemand er voor bij wilt laten, je 3 meter van de racelijn uitwijkt, en je dan toch nog steeds je tegenstander IN JE RECHTERSPIEGEL ZIET, je dan iets naar links uitwijkt?
Gewoon op mijn stemmen ouwe reusquote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik twijfel nog wel wie mijn favoriete mod is hier
Duidelijk, en Hamilton geeft gewoon toegegeven dat hij er bewust niet langsging.quote:Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Geen Need for Speed 1 spelenquote:Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Plakaatje het volgende:
ChevyCaprice de simracer gaat ons vertellen hoe het allemaal werkt. Terwijl die vannacht weer gaat "simracen" Dit is tevens het spel dat hij speelt.
[ afbeelding ]
Je zal het maar zijn
Als de FIA niet uit zichzelf straffen oplegt dan zal een protest ook niet veel meer uitmaken, behalve als signaal naar de eigen supporters.quote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef kevinrsd het volgende:
Bottas ophouden, Hamilton meer als 10 autolengtes, de crash. Ik ga ervan uit dat RBR wel een paar protesten zal indienen.
'meer dan'quote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef kevinrsd het volgende:
Bottas ophouden, Hamilton meer als 10 autolengtes, de crash. Ik ga ervan uit dat RBR wel een paar protesten zal indienen.
JUISTquote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef damsco het volgende:
We kunnen lang hierover lullen maar Hamgod staat volgende week gewoon met zijn 8e wereldtitel te pronken #blessed
MET HOOFDLETTERS SCHRIJVEN ZORGT ER ECHT NIET VOOR DE JE SLIMMER OVERKOMT. DAT DOEN MEESTAL KLEUTERS.quote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is HEEL simpel
Je kiest EEN kant als je iemand voorbij laat
ZO SIMPEL IS HET
Ja, ik snap ook echt niet hoe je nog kan claimen dat Hamilton er niet doelbewust achter bleef harken.quote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Duidelijk, en Hamilton geeft gewoon toegegeven dat hij er bewust niet langsging.
Ok, dus als jij iemand in volle vaart richting de RECHTERKANT van je auto ziet afstormen, dan blijf jij stug daar rijden?quote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is HEEL simpel
Je kiest EEN kant als je iemand voorbij laat
ZO SIMPEL IS HET
Klopt en dan is hij ook verantwoordelijk voor de botsing. Maar zal wel alleen een warning worden ofzoquote:Op zondag 5 december 2021 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook echt niet hoe je nog kan claimen dat Hamilton er niet doelbewust achter bleef harken.
Nee ik zit er niet naast, Verstappen kan in zo'n situatie niet slingeren omdat het sowieso een bijzondere situatie is. Als je iemand voorbij laat kies je één kant.quote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al slingerde hij van de rechter muur tot het midden van de baan, Hamilton had er nooit op kunnen knallen als hij de racelijn had aangehouden. Je zit er gewoon keihard naast en bent te arrogant om het toe te geven.
Oh jij bent Tom Coronel!quote:
Als Hamilton gewoon op de racelijn gas geeft is hij er langs. Nu rijdt hij langzaam op Max in en kiest hij ook nog eens een afwijkende lijn ipv gewoon de racelijn te houden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al slingerde hij van de rechter muur tot het midden van de baan, Hamilton had er nooit op kunnen knallen als hij de racelijn had aangehouden. Je zit er gewoon keihard naast en bent te arrogant om het toe te geven.
Je ziet duidelijk dat de auto links slingert, waardoor de auto rechts moet crashen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:38 schreef Catatafishh het volgende:
Ik heb nog een andere angle gevonden.
[ afbeelding ]
En tijdens een inhoudelijke discussie gaan inhakken is wel volwassen? Ja johquote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Tuurlijk, knul.
Dit gedrag valt me echt zwaar tegen van je.
Dat deed hij, hij ging namelijk van de racelijn af.quote:Op zondag 5 december 2021 22:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee ik zit er niet naast, Verstappen kan ik zo'n situatie niet slingeren omdat het sowieso een bijzondere situatie is. Als je iemand voorbij laat kies je één kant.
Je hoort toch weer de steekjes tussen de regels door. Het proberen te sturen zonder het te zeggenquote:Op zondag 5 december 2021 22:32 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Interview beide.
https://streamable.com/sywknc
Ja.quote:Op zondag 5 december 2021 22:38 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ok, dus als jij iemand in volle vaart richting de RECHTERKANT van je auto ziet afstormen, dan blijf jij stug daar rijden?
Om vervolgens zeker te gaan huilen dat Verstappen had moeten uitwijken naar links?
Vraagje, heb jij je rijbewijs?
Ze moeten alles in één keer afkaartenquote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef kevinrsd het volgende:
Dat is altijd al geweest, vooral op de FP. Zodra Max daar ook maar iets fout doet, komen ze uit alle gaten en holen gekropen om hem af te fikken en Lewis de hemel in te prijzen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op.
Trollenbos loopt weer leeg hier...
Andere meningen prima, feitelijke onjuistheden niet.quote:Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef mrkos het volgende:
Tjonge jonge mensen, waarom kunnen we andere meningen hier niet accepteren?
quote:Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef mrkos het volgende:
Je kiest dus moedwillig voor een crash. Ok.quote:Op zondag 5 december 2021 22:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja.
En racen heeft geen ene pleurismoer met een rijbewijs hebben te maken dus die vraag is ook nog eens totaal irrelevant.
Welkom in VBL #2.quote:Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef mrkos het volgende:
Ook weer typisch Nederland op zijn smalst. Steekt er eens iemand zijn kop boven het maaiveld uit dan moet die natuurlijk direct afgehakt worden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:41 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat is altijd al geweest, vooral op de FP. Zodra Max daar ook maar iets fout doet, komen ze uit alle gaten en holen gekropen om hem af te fikken en Lewis de hemel in te prijzen.
Ze zijn geen fan van Lewis; ze zijn jaloers op Max.
Als we het allemaal eens waren dan is een discussieforum niet zo zinvol natuurlijk.quote:Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef mrkos het volgende:
@heywooduquote:Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik twijfel nog wel wie mijn favoriete mod is hier
Ik hou je wel bezig hèquote:Op zondag 5 december 2021 22:42 schreef Plakaatje het volgende:
ChevyCaprice: "Dit is slingeren! Kijk naar de handbeweging!!"![]()
[ afbeelding ]
En die is niet eens mod hier, kun je nagaan!quote:
Wat was HAM weer goed vandaag hé.quote:Op zondag 5 december 2021 22:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik hou je wel bezig hè
Blijkbaar heb ik gewoon gelijk want anders had je het niet steeds over me
Zo zie ik het ook. Mercedes heeft al het hele seizoen meer power en dat betekent dat op een baan als deze Max kansloos is. Behalve dus met wat kunstgrepen, die nu ook niet werkten helaas.quote:Op zondag 5 december 2021 22:43 schreef aesop het volgende:
We kunnen hier heel lang over door gaan maar kern is dat Mercedes de veel snellere wagen heeft en Verstappen alleen kampioen kan worden als ie zijn ellebogen gebruikt. Volgende week gaan we weer soortgelijke incidenten zien.
Valt er iets te zeggen over die baan? Appeltje eitje voor Mercedes?quote:Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef D_A het volgende:
Dit wordt natuurlijk een topshow volgende week
De enige reden dat er überhaupt enige spanning in dit stadium van het kampioenschap zit is omdat Mercedes Verstappen een goede 30-40 punten door zijn neus geboord heeft met hun eigen ellebogenwerk. Dus aub niet gaan miepen als Verstappen nu niet aan de kant springt voor Lewis.quote:Op zondag 5 december 2021 22:43 schreef aesop het volgende:
We kunnen hier heel lang over door gaan maar kern is dat Mercedes de veel snellere wagen heeft en Verstappen alleen kampioen kan worden als ie zijn ellebogen gebruikt. Volgende week gaan we weer soortgelijke incidenten zien.
Sowieso. Dat wordt een walk in the park voor HAM.quote:Op zondag 5 december 2021 22:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Valt er iets te zeggen over die baan? Appeltje eitje voor Mercedes?
Mogelijk voordeeltje voor Mercedes, maar net als hier kan Verstappen ook daar gewoon competitief zijn. Het is zeker nog niet gelopen in elk geval, verre van.quote:Op zondag 5 december 2021 22:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij kwam sowieso al snelheid tekort. Niet voor niets dat hij het gat niet groter kreeg dan 1,5sec maximaal. En dan gingen zijn banden er ook nog sneller aan.quote:Op zondag 5 december 2021 22:43 schreef theguyver het volgende:
Ik denk dat de reden waarom max niet meer kon bij houden omdat zijn band door de impact naar het grootje was.
neutraal bekeken zou je dit nooit stellen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Hamilton is zo'n jankzak dit seizoen, slechte sportman als het onder druk vloeibaar wordt. Zelfde geldt voor dat hele team van Mercedes
Heb je die tweede restart gezien? Die was Goddelijk en meesterlijk tegelijkertijdquote:Op zondag 5 december 2021 22:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat was HAM weer goed vandaag hé.
Interessant feitje waarbij niemand nog stil heeft gestaan hier.quote:Op zondag 5 december 2021 22:43 schreef aesop het volgende:
Dus toch.quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Interessant feitje waarbij niemand nog stil heeft gestaan hier.
Christian Horner heeft na de race aangegeven dat Max de pace direct moest laten varen na het contact met HAM omdat er een snee in zijn linker achterband zou zitten die ieder moment kon knappen.
Dat kwam omdat Max 21x van links naar rechts slingerde.quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat Lewis zo'n risico neemt. Hij had deze race sowieso gewonnen, nu gaf hij bijna het wdc weg. Niet echt volgens het beeld wat altijd bij de rijder Hamilton geschetst wordt.
En daar heeft hij 2 plekken voor ingeleverd.quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je die tweede restart gezien? Die was Goddelijk en meesterlijk tegelijkertijd
En Max kon hem niet bijhouden dus probeerde die het maar buiten het circuit om.
En dat mag niet.
quote:Op zondag 5 december 2021 22:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat kwam omdat Max 21x van links naar rechts slingerde.
Ver van de racelijn af misschien, maar dat boeit toch niet als je er langs moet. Als jij op de A2 op de meest linkerbaan rijdt hoef je ook niet in te houden omdat 5 banen verder naar rechts iemand wisselt.quote:Op zondag 5 december 2021 22:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zie dat zei ik dus net.quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Christian Horner heeft na de race aangegeven dat Max de pace direct moest laten varen na het contact met HAM omdat er een snee in zijn linker achterband zou zitten die ieder moment kon knappen.
quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hij kwam sowieso al snelheid tekort. Niet voor niets dat hij het gat niet groter kreeg dan 1,5sec maximaal. En dan gingen zijn banden er ook nog sneller aan.
Ik wilde gewoon even likes farmenquote:Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Reageer nou gewoon niet meer op hem.
De 2de restart? Daar was het juist Verstappen met een geniale move.quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je die tweede restart gezien? Die was Goddelijk en meesterlijk tegelijkertijd
En Max kon hem niet bijhouden dus probeerde die het maar buiten het circuit om.
En dat mag niet.
Gifje op repeat?quote:Op zondag 5 december 2021 22:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Sorry, 1e restart moest dat zijnquote:Op zondag 5 december 2021 22:47 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De 2de restart? Daar was het juist Verstappen met een geniale move.
Hij doet zijn PR wel goed. Als ie tussen zijn naaistreken door voor een Nederlandse microfoon staat, vind ik hem heel sympathiek en eerlijk over komen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Hamilton is zo'n jankzak dit seizoen, slechte sportman als het onder druk vloeibaar wordt. Zelfde geldt voor dat hele team van Mercedes
Het een sluit het ander niet uit. Ik sluit nergens uit dat die band schade had, ik probeer alleen te zeggen dat hij er sowieso niet voor was gebleven.quote:
Yep, want naar links uitwijken als er een Lewis Hamilton rechts in je spiegel zit = slingeren.quote:
Ja gratis likes altijd als je tegen Chevy ingaat hierquote:
Haha, woensdagquote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is er al een beslissing of wordt dat as woensdag?
Na de race volgende week pas, zodat ze de uitslag daarvan ook kunnen meewegenquote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ws een preek voor beide om het de laatste race netjes te houden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geef Max nul kans.quote:Op zondag 5 december 2021 22:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lewis krijgt +11.824s straf en eindigt eerste met 0.001s voorsprong.quote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoezo, als zelf benoemd Verstappen-fan moet je toch hebben genoten van de 2e herstart?quote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sorry, 1e restart moest dat zijn
Heb je liggen slapen, Chevy? Of was je aan het slingeren in je racespel?quote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daar mocht Hamilton lekker de regels breken en zn banden extra opwarmen en die van Verstappen laten afkoelenquote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En wat strafpunten voor Verstappen erbij, en een kusje en een aai over de bol van Lewis. Hoe durfde Max zolang op de 1e plek te blijven rijden. Foei!quote:Op zondag 5 december 2021 22:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ws een preek voor beide om het de laatste race netjes te houden.
Dat kwam toch door die warmere banden?quote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zeker als je straks een vermogen moet betalen als het achter de decoder zit.quote:Op zondag 5 december 2021 22:49 schreef onlogisch het volgende:
Het is ook wel een wijvensport ook hé. Iedere keer wat gebitch over regeltjes, dingetjes die niet mogen, die niet kunnen. Denk er eens aan als zoiets bij voetbal zou gebeuren. Dan ben je er toch snel klaar mee?
Dan neemt RBR wel echt een gigantisch risico. Dus ze gaan voor P2 of een DNF omdat ze doorhebben dat de band leegloop (anders weet je niet van die snede lijkt me). Puur omdat ze bang zijn dat Verstappen op een nieuwe band Ocon niet kan passeren.quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het is net voetbalquote:Op zondag 5 december 2021 22:49 schreef onlogisch het volgende:
Het is ook wel een wijvensport ook hé. Iedere keer wat gebitch over regeltjes, dingetjes die niet mogen, die niet kunnen. Denk er eens aan als zoiets bij voetbal zou gebeuren. Dan ben je er toch snel klaar mee?
Het zit je wel goed dwars dat je mening van links naar rechts gaat!quote:Op zondag 5 december 2021 22:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zei ik twee topics terug al. Horner gaf aan dat er door de aanrijding schade was aan de diffuser en dat de achterband snedes had en dat dat grote invloed had op VER zijn snelheid.quote:
Én Bottas.quote:Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dan neemt RBR wel echt een gigantisch risico. Dus ze gaan voor P2 of een DNF omdat ze doorhebben dat de band leegloop (anders weet je niet van die snede lijkt me). Puur omdat ze bang zijn dat Verstappen op een nieuwe band Ocon niet kan passeren.
Dat is toch wel gek commentaar van Horner
Als het consistent en verklaarbaar zou zijn, dan was het niet mijn keus, maar kon ik er mee leveren. Nu wordt er heel veel zout op de kleinste dingen gelegd, het aanraken van een achtervleugel, terwijl aan de andere kant dingen met de mantel der liefde worden bedekt.quote:Op zondag 5 december 2021 22:49 schreef onlogisch het volgende:
Het slingeren van Verstappen!quote:Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef heywoodu het volgende:
Even voor het overzicht, gekeken naar Verstappen.
(Mogelijke) overtredingen
1. Bocht één na de herstart, waarna hij op één reed met Ocon en Hamilton achter hem
2. Bocht afsnijden in duel met Hamilton
Straffen
1. Starten vanaf P3 ipv P1 bij de volgende herstart, straf voor overtreding 1
2. Vijf seconden tjidstraf voor overtreding 2
3. Plek inleveren, maar dat was toch niet nodig/niet officieel?
Voor de botsing is sowieso geen straf geweest tijdens de race, dus die laat ik er even buiten. Mist er dan nog wat?
Ah je zit er nog steeds mee zo te zien?quote:Op zondag 5 december 2021 22:50 schreef Plakaatje het volgende:
[..]
Heb je liggen slapen, Chevy? Of was je aan het slingeren in je racespel?
Wat ik echt niet kon volgen was dat er werd 'onderhandeld' over het teruggeven van plaatsen door Max na de 2e rode vlag situatie.... Vond ik een vrij bizarre vertoningquote:Op zondag 5 december 2021 22:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
over "dit is voor de fans niet meer te volgen" wel eens
Lewis brak daar geen enkele regel.quote:Op zondag 5 december 2021 22:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar mocht Hamilton lekker de regels breken en zn banden extra opwarmen en die van Verstappen laten afkoelen. Uiteindelijk had het niks uitgemaakt. Mercedes is sinds Brazilie niet te verslaan, Max heeft dapper gestreden.
dat was echt een blamage inderdaadquote:Op zondag 5 december 2021 22:52 schreef gbm het volgende:
[..]
Wat ik echt niet kon volgen was dat er werd 'onderhandeld' over het teruggeven van plaatsen door Max na de 2e rode vlag situatie.... Vond ik een vrij bizarre vertoning
Dan waren die van Verstappen zeker te koud?quote:Op zondag 5 december 2021 22:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat kwam toch door die warmere banden?
Conclusie: Sir Lewis Hamilton naait Max Verstappen een 5-seconde penalty aan door te weigeren om Max Verstappen op de ruimte, waar overigens 3 F1-auto's in passen, die Max Verstappen gaf in te halen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef heywoodu het volgende:
1. Bocht één na de herstart, waarna hij op één reed met Ocon en Hamilton achter hem
Straffen
Voor de botsing is sowieso geen straf geweest tijdens de race, dus die laat ik er even buiten. Mist er dan nog wat?
eigenlijk wel, want je rijdt achter de safety car naar de gridquote:Op zondag 5 december 2021 22:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis brak daar geen enkele regel.
Alleen omdat ik een foutje maak? Aha op dat niveau zijn we dus nu aanbeland. Apart dit.quote:Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Het zit je wel goed dwars dat je mening van links naar rechts gaat!
En op het moment dat ze banden gingen opwarmen was de safetycar al lang binnenquote:Op zondag 5 december 2021 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenlijk wel, want je rijdt achter de safety car naar de grid
Met als gevolg dat je vanaf nu bij iedere race gaat zien dat de coureur die tweede rijdt 100 autolengtes aan gaat houden om zo je concurrent koude banden te geven.quote:Op zondag 5 december 2021 22:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis brak daar geen enkele regel.
Max had ook nog die +5sec straf.quote:Op zondag 5 december 2021 22:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ocon zat 22 sec achter Max en Bottas 5 sec daarachter. Pitstop kostte +/- 22 sec toch?
volgend jaar is alles andersquote:Op zondag 5 december 2021 22:55 schreef THEFXR het volgende:
Waarom zit Perez volgend jaar weer in die RB?
Slim van Lewis toch?quote:Op zondag 5 december 2021 22:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Met als gevolg dat je vanaf nu bij iedere race gaat zien dat de coureur die tweede rijdt 100 autolengtes aan gaat houden om zo je concurrent koude banden te geven.
Ik verwacht een snelle regeltoevoeging, want we kunnen natuurlijk niet hebben dat Sir Lewis Hamilton hier de dupe van kan gaan worden!
Het was geen onderhandeling. De ongeschreven regel is dat je een plek teruggeeft bij situaties van "leaving the track and gaining an advantage" en dan geen straf krijgt. Door de snelle rode vlag was die mogelijkheid er niet. Masi vond het gepast om die mogelijkheid alsnog te bieden om een straf te ontlopen (nogmaals: wat al heel lang de ongeschreven regel is) en daar is niks mis mee. Op de baan heeft een coureur die keuze ook.quote:Op zondag 5 december 2021 22:52 schreef gbm het volgende:
[..]
Wat ik echt niet kon volgen was dat er werd 'onderhandeld' over het teruggeven van plaatsen door Max na de 2e rode vlag situatie.... Vond ik een vrij bizarre vertoning
Carlos Slim, en een gebrek aan betere alternatieven.quote:Op zondag 5 december 2021 22:55 schreef THEFXR het volgende:
Verstappen zat al vanaf halverwege de warm upronde te klagen dat Sir Lewis Hamilton veel te veel afstand hield.quote:Op zondag 5 december 2021 22:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En op het moment dat ze banden gingen opwarmen was de safetycar al lang binnen
Omdat Hulkenberg druk is op de boerderij en giovinazzi een jaartje sabatical neemtquote:Op zondag 5 december 2021 22:55 schreef THEFXR het volgende:
Je vergeet de straf van Verstappenquote:Op zondag 5 december 2021 22:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ocon zat 22 sec achter Max en Bottas 5 sec daarachter. Pitstop kostte +/- 22 sec toch?
Dat was juist een prima actie van Masi inderdaad. Mooi opgelost en gelukkig ging Red Bull er uiteindelijk akkoord mee, alleen hadden ze bij het aanbod in eerste instantie wat duidelijker kunnen zijn. In plaats van plek twee aanbieden, gewoon de top-3 op de nieuwe grid als aanbod noemen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was geen onderhandeling. De ongeschreven regel is dat je een plek teruggeeft bij situaties van "leaving the track and gaining an advantage" en dan geen straf krijgt. Door de snelle rode vlag was die mogelijkheid er niet. Masi vond het gepast om die mogelijkheid alsnog te bieden om een straf te ontlopen (nogmaals: wat al heel lang de ongeschreven regel is) en daar is niks mis mee. Op de baan heeft een coureur die keuze ook.
Die afstandregel gold op dat punt nog steeds.quote:Op zondag 5 december 2021 22:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En op het moment dat ze banden gingen opwarmen was de safetycar al lang binnen
Dat Bottas overduidelijk WEL schijt aan die regel had bij de 1e SC, daar horen we uiteraard niets meer van.quote:
Ik vind het vooral heel apart dat de grid niet gereset werd naar de ronde ervoor, zoals hoort te gebeuren bij rode vlaggen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was juist een prima actie van Masi inderdaad. Mooi opgelost en gelukkig ging Red Bull er uiteindelijk akkoord mee, alleen hadden ze bij het aanbod in eerste instantie wat duidelijker kunnen zijn. In plaats van plek twee aanbieden, gewoon de top-3 op de nieuwe grid als aanbod noemen.
quote:Op zondag 5 december 2021 22:54 schreef kevinrsd het volgende:
https://twitter.com/Natur(...)919584813066/photo/1 Duidelijk
Stress he, dan gaat Lewis verkeerde knopjes indrukken en stuurfouten maken.quote:Op zondag 5 december 2021 22:45 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat Lewis zo'n risico neemt. Hij had deze race sowieso gewonnen, nu gaf hij bijna het wdc weg. Niet echt volgens het beeld wat altijd bij de rijder Hamilton geschetst wordt.
Klopt, en daarom moet je dus niet wegblazen in de opwarmronde, maar zorgen dat de boel achter je een treintje vormtquote:Op zondag 5 december 2021 22:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Verstappen zat al vanaf halverwege de warm upronde te klagen dat Sir Lewis Hamilton veel te veel afstand hield.
De FIA wilde Hamilton gewoon op P1 hebben. Hoe onpartijdig ben je dan nog.quote:Op zondag 5 december 2021 22:52 schreef gbm het volgende:
[..]
Toen zaten ze nog niet achter de safetycar.quote:Op zondag 5 december 2021 22:58 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat Bottas overduidelijk WEL schijt aan die regel had bij de 1e SC, daar horen we uiteraard niets meer van.
Kan, maar nu was er wel sprake van een straf die gewoon gegeven moest worden. Dat is op die manier prima opgelost.quote:Op zondag 5 december 2021 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het vooral heel apart dat de grid niet gereset werd naar de ronde ervoor, zoals hoort te gebeuren bij rode vlaggen.
Dat zou jammer zijn. Gewoon dit jaar of volgend jaar kapioen worden. Daarna FIA de middelvinger geven en in een ander klasse gaan racen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:57 schreef THEFXR het volgende:
volgend jaar Mclaren en Ferrari als concurrentie er bij, als Max dit jaar geen champ wordt, dan gaat het weer 5 jaar duren voor een kans.
Ik denk dat sportwedstrijden waarin teams aan elkaar gewaagd zijn en er van alles gebeurd sowieso nooit "te volgen" zijn voor fans van het verliezende team.quote:
Die straf zou dan ook meteen vervallenquote:Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kan, maar nu was er wel sprake van een straf die gewoon gegeven moest worden. Dat is op die manier prima opgelost.
Conclusie: geen brakecheckquote:Op zondag 5 december 2021 22:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
[ twitter ]
Inderdaad duidelijk. En ik vind het nu nog vreemder dat Hamilton achterop Max reed: dit wekt de indruk dat ie sowieso al aan het afremmen was.
Regel 27.4 van het sportief reglementquote:Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Toen zaten ze nog niet achter de safetycar.
Hoho, als Hamilton op een verkeerd knopje drukt is dat geen stress, dan zit het knopje op de verkeerde plek.quote:Op zondag 5 december 2021 22:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Stress he, dan gaat Lewis verkeerde knopjes indrukken en stuurfouten maken.
RB heeft ingezet op de wagen van dit jaar, minder op volgend jaar. andere teams al 6 mnd op 2022quote:Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn. Gewoon dit jaar of volgend jaar kapioen worden. Daarna FIA de middelvinger geven en in een ander klasse gaan racen.
De regel geldt dat je, als je niet achter de safetycar rijdt tijdens een SC-situatie, je binnen 10 autolengtes van je voorganger moet rijden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet de eerste fout, het piept en kraakt aan alle kanten met wat je typt!quote:Op zondag 5 december 2021 22:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alleen omdat ik een foutje maak? Aha op dat niveau zijn we dus nu aanbeland. Apart dit.
Die was achter de sc....quote:Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, en daarom moet je dus niet wegblazen in de opwarmronde, maar zorgen dat de boel achter je een treintje vormt
Wie bepaalt wat "te langzaam" is in een opwarmronde?quote:Op zondag 5 december 2021 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Regel 27.4 van het sportief reglement
Nee, want er reed een Safety-car voor Max Verstappen, waar hij bij in de buurt moest blijven. Sir Lewis Hamilton had hier geen boodschap aan.quote:Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, en daarom moet je dus niet wegblazen in de opwarmronde, maar zorgen dat de boel achter je een treintje vormt
En stel je voorganger zit aan de andere kant van het circuit?quote:Op zondag 5 december 2021 23:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De regel geldt dat je, als je niet achter de safetycar rijdt tijdens een SC-situatie, je binnen 10 autolengtes van je voorganger moet rijden.
Zucht. Bottas zat 2 seconden achter Sir Lewis Hamilton.quote:Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En stel je voorganger zit aan de andere kant van het circuit?
Dan rij je daar naartoe.quote:Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Whiskers2009quote:Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, kom op je weet wie het typt..
En dus moet je in die laatste sector gewoon rustig rijden zoals Lewis ook altijd doet.quote:Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nee, want er reed een Safety-car voor Max Verstappen, waar hij bij in de buurt moest blijven. Sir Lewis Hamilton had hier geen boodschap aan.
Ik dacht dat je het over Bottas had?quote:Op zondag 5 december 2021 23:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat "te langzaam" is in een opwarmronde?
Als je achter de Safety Car aanrijdt? De Safety Car zorgt er juist voor dat iedereen weer (langzaam) bij elkaar rijdt en gaat daarna pas naar binnen...quote:Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen idee of je me in de zeikt neemt of niet. Zo ja, zak in de strontquote:
Ik vind het vooral bizar dat iemand zo eindeloos door kan blijven gaan tegen iemand die de reinste onzin probeert te verkopenquote:Op zondag 5 december 2021 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Overigens is het verder bizar dat dit kan, maar niet de schuld vd F1-mods
Ja echt bizar een discussiequote:Op zondag 5 december 2021 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat gebeurde dus precies op het moment zelf.quote:Op zondag 5 december 2021 23:06 schreef Dazalbest het volgende:
Weet iemand of er inderdaad op tijd tegen Lewis was gezegd dat Max de plek ging terug geven? Kunt toch ook nagaan of hij het bericht wel op tijd heeft ontvangen? Niet zeker of dat al voorbij is gekomen
quote:Op zondag 5 december 2021 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, kom op je weet wie het typt..
De volgende race gaat, mocht Sir Lewis Hamilton P1 hebben, en Max Verstappen P2, Max dan simpel NOG langzamer rijden.quote:Op zondag 5 december 2021 23:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En dus moet je in die laatste sector gewoon rustig rijden zoals Lewis ook altijd doet.
Nou jabde reden was de dubbele pitstopquote:Op zondag 5 december 2021 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over Bottas had?
Het is aan de wedstrijdleiding, maar enorm vertragen zonder reden zou er best onder kunnen vallen
Ja joh? Jij reageert nooit op hem toch?quote:Op zondag 5 december 2021 23:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat iemand zo eindeloos door kan blijven gaan tegen iemand die de reinste onzin probeert te verkopen
Uh nee want dan hou je je aan een delta, en ik zie ook niet waarom dat mijn redenatie zou zijn dus ik weet niet waarom je mij woorden in de mond legtquote:Op zondag 5 december 2021 23:05 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht. Bottas zat 2 seconden achter Sir Lewis Hamilton.
Volgens jouw redenatie 'de SC was nog niet op de baan, mag je vol gas rijden totdat je achter de SC zelf zit, tijdens een SC-situatie.
In dit topic zijn de katten juist aan het toekijken.quote:Op zondag 5 december 2021 23:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dit topic is net als mijn katten (vechten met elkaar)
Met Lewis achterop botsendequote:Op zondag 5 december 2021 23:07 schreef Plakaatje het volgende:
JONGENS IK GA ZO EVEN SLINGEREND NAAR MIJN BED TOE!!
ja, maar dat is geen reden om als een slak te gaan rijdenquote:Op zondag 5 december 2021 23:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nou jabde reden was de dubbele pitstop
En in het verleden zijn daar ook gewoon straffen voor gegeven... Vond het vrij apart dat daar niks meer over gezegd is...quote:Op zondag 5 december 2021 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over Bottas had?
Het is aan de wedstrijdleiding, maar enorm vertragen zonder reden zou er best onder kunnen vallen
Maar niet volgasquote:
En dan volgt er een straf.quote:Op zondag 5 december 2021 23:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De volgende race gaat, mocht Sir Lewis Hamilton P1 hebben, en Max Verstappen P2, Max dan simpel NOG langzamer rijden.
Dit zijn toch wel grove beschuldigingen hoorquote:Op zondag 5 december 2021 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja joh? Jij reageert nooit op hem toch?
Owh, wacht... Dit weekeend pas 100x
Maar er kan niks gedaan worden want mod
Het mag toch?quote:Op zondag 5 december 2021 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar dat is geen reden om als een slak te gaan rijden
Echt he. Zoek het lekker uit, ik ga pitten en open de boel morgen een uurtje of wat na het ontbijt nog wel eens (om niet gelijk bij het ontbijt kut te beginnen aan de dag)quote:Op zondag 5 december 2021 23:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
quote:Op zondag 5 december 2021 23:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uh nee want dan hou je je aan een delta, en ik zie ook niet waarom dat mijn redenatie zou zijn dus ik weet niet waarom je mij woorden in de mond legt
Ik leg jou geen woorden in de mond. Dit zijn jouw letterlijke woorden.quote:Op zondag 5 december 2021 22:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Yupsquote:Op zondag 5 december 2021 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit zijn toch wel grove beschuldigingen hoor
Zat ie weer aan zijn oor te klotenquote:
Goed planquote:Op zondag 5 december 2021 23:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt he. Zoek het lekker uit, ik ga pitten en open de boel morgen een uurtje of wat na het ontbijt nog wel eens (om niet gelijk bij het ontbijt kut te beginnen aan de dag)
Ook nog geheugenverlies. Dit gaat niet goedquote:Op zondag 5 december 2021 23:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uh nee want dan hou je je aan een delta, en ik zie ook niet waarom dat mijn redenatie zou zijn dus ik weet niet waarom je mij woorden in de mond legt
om kattenvoer?quote:Op zondag 5 december 2021 23:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
Achter de SC tellen die 10 autolengtes dus nietquote:Op zondag 5 december 2021 23:10 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
[..]
Ik leg jou geen woorden in de mond. Dit zijn jouw letterlijke woorden.
Verder waardeer ik jouw poging om dit persoonlijk te maken niet.
Ik zorg ervoor dat je een dm krijgt zodra het nieuws naar buiten is.quote:Op zondag 5 december 2021 23:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt he. Zoek het lekker uit, ik ga pitten en open de boel morgen een uurtje of wat na het ontbijt nog wel eens (om niet gelijk bij het ontbijt kut te beginnen aan de dag)
Maar ze reden toch achter de safetycar aan richting de grid?quote:Op zondag 5 december 2021 23:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En dus moet je in die laatste sector gewoon rustig rijden zoals Lewis ook altijd doet.
15 decemberquote:Op zondag 5 december 2021 23:13 schreef zalkc het volgende:
Wat is de verwachting hoe laat de uitspraak bekend is?
Bijna nog vergeten dat Lewis nog klaagde over dat Max een proefstart maakte in de pitsquote:Op zondag 5 december 2021 23:13 schreef maan_man het volgende:
Ik bladerde eens door het regelement. Dit lijkt mij duidelijk.
37.9 During the formation lap practice starts are forbidden and the formation must be kept as tight
as possible.
Ja en als die SC binnen is dan moet je de boel ophouden.quote:Op zondag 5 december 2021 23:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar ze reden toch achter de safetycar aan richting de grid?
Ik durf er mijn account op te verwedden dat je er niets meer over hoort.quote:Op zondag 5 december 2021 23:13 schreef maan_man het volgende:
37.9 During the formation lap practice starts are forbidden and the formation must be kept as tight
as possible.
Dan hadden ze voor de sprintrace in Brazilië ook in moeten grijpenquote:Op zondag 5 december 2021 23:13 schreef maan_man het volgende:
as possible.
Maar vertel eens, wat is er bizar dan? Dat iemand een discussie voert?quote:Op zondag 5 december 2021 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
40.9 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him. Once behind the safety car, the race leader must keep within ten car lengths of it (except under 40.11 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.quote:Op zondag 5 december 2021 23:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Achter de SC tellen die 10 autolengtes dus nietEn dan rij je een delta en zolang die positief is zit je goed.
Nadat de SC binnen is, is het maar een klein stukje, Hamilton liet daarvoor al een enorm gat vallen.quote:Op zondag 5 december 2021 23:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja en als die SC binnen is dan moet je de boel ophouden.
En als Lewis 10 autolengtes laat vallen moet je ermee naar Masi gaan.
Dan denk ik dat jij je account verliest. Red Bull grijpt nu alles aan. Dat het geen gevolgen heeft, is iets anders.quote:Op zondag 5 december 2021 23:14 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik durf er mijn account op te verwedden dat je er niets meer over hoort.
Daar staat precies wat ik postte ja, je punt?quote:Op zondag 5 december 2021 23:15 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
40.9 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him. Once behind the safety car, the race leader must keep within ten car lengths of it (except under 40.11 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.
Was het ook max wou pitten maar had te weinig marge met occon.quote:Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dan neemt RBR wel echt een gigantisch risico. Dus ze gaan voor P2 of een DNF omdat ze doorhebben dat de band leegloop (anders weet je niet van die snede lijkt me). Puur omdat ze bang zijn dat Verstappen op een nieuwe band Ocon niet kan passeren.
Dat is toch wel gek commentaar van Horner
all remaining cars must keep the formation as tight as possible.quote:Op zondag 5 december 2021 23:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
all remaining cars must keep the formation as tight as possible.
15 Plekken gridstraf voor Lewis wegens het breken van het Covid protocolquote:Op zondag 5 december 2021 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
https://streamable.com/9repx3
Dikke party bij Mercedes voor de win, en dit schijnt na het bezoek aan de stewards geweest te zijn. Dus die lijken wel vrij zeker van hun zaak![]()
Als Hamilton er mee weg komt om gewoon op iemand in te rijden![]()
Het blijft de Formule 1 he....quote:Op zondag 5 december 2021 23:18 schreef Marcoss het volgende:
“As tight as possible” is ook wel een zin waar je weinig mee kan, maak dat dan concreet
Er moet natuurlijk wel een beetje ruimte zijn om het favoriete F1-team van de stewards te bevooroordelen, ja.quote:Op zondag 5 december 2021 23:18 schreef Marcoss het volgende:
“As tight as possible” is ook wel een zin waar je weinig mee kan, maak dat dan concreet
Dat valt wel mee hoorquote:Op zondag 5 december 2021 23:18 schreef Marcoss het volgende:
Mag meen ik wel als je maar onder de snelheidslimiet van de pit blijft..quote:Op zondag 5 december 2021 23:14 schreef gbm het volgende:
[..]
Bijna nog vergeten dat Lewis nog klaagde over dat Max een proefstart maakte in de pits
Ja en de FIA gooide het op een akkoordje, dus ik snap eigenlijk niet eens waarom we het hierover hebbenquote:Op zondag 5 december 2021 23:17 schreef JochemSjakie het volgende:
Vettel kreeg een drive thru in Hongarije 2010 toen hij het veld meer dan 10 autolengtes tegenhield om voor Webber een gat te creëren.
Exact dezelfde situatie dus.
Het is een open norm, maar ook weer niet zo open. Als iedereen op 6 meter, noem maar een dwarsstraat, kan volgen, dan is de afstand die Hamilton in acht nam niet as tight as possible.quote:Op zondag 5 december 2021 23:18 schreef Marcoss het volgende:
Dat akkoordje ging over een TOTAAL andere situatie. Die situaties lijken in de verste verte nog niet op elkaar.quote:Op zondag 5 december 2021 23:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja en de FIA gooide het op een akkoordje, dus ik snap eigenlijk niet eens waarom we het hierover hebben
Ze gaan het er vast op gooien dat HAM het niet wist en daardoor geen blaam treft.quote:Op zondag 5 december 2021 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
Dikke party bij Mercedes voor de win, en dit schijnt na het bezoek aan de stewards geweest te zijn. Dus die lijken wel vrij zeker van hun zaak![]()
De eerste paar rondes liepen er hier nog stel users te zeuren dat het een saaie optocht zou zijn 😂quote:Op zondag 5 december 2021 23:11 schreef Marcoss het volgende:
Wel jammer dat de race zo saai was vandaag he?
Echt hè, zodra er iemand probeert te racen wordt dat gelijk bestraft want dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 5 december 2021 23:20 schreef Evenstar het volgende:
Ik moet er steeds weer om lachen als ik bedenk met hoeveel shit Mercedes dit weekend wegkomt.
Ik heb het tegenovergestelde. Maar ik ben meer het pessimistische type vrees ikquote:Op zondag 5 december 2021 23:20 schreef Evenstar het volgende:
Ik moet er steeds weer om lachen als ik bedenk met hoeveel shit Mercedes dit weekend wegkomt.
FTFYquote:Op zondag 5 december 2021 23:20 schreef Evenstar het volgende:
Ik moet er steeds weer om lachen als ik bedenk met hoeveel shit Mercedes dit weekend seizoen wegkomt.
Aldus Horner.quote:De sport miste vandaag de vorige wedstrijdleider Charlie Whiting. Dat vind ik vervelend om te zeggen, maar een man met zoveel ervaring was hier onder deze moeilijke omstandigheden nodig.
Nou ja, zonder die laatste VSC had Hamilton nooit kunnen inhalen.quote:Op zondag 5 december 2021 23:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De eerste paar rondes liepen er hier nog stel users te zeuren dat het een saaie optocht zou zijn 😂
DSQ vanwege 0,2 mm te veel DRS-openingquote:Op zondag 5 december 2021 23:20 schreef Evenstar het volgende:
Bottas was decoratie?quote:
Doet me denken aan de persco voor Spanje 2016quote:Op zondag 5 december 2021 23:22 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
[..]
Bottas was decoratie?
Het hele seizoen alquote:Op zondag 5 december 2021 23:22 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
[..]
Bottas was decoratie?
Gaat ook geen straf meer komen. Mooi, laat het volgende week maar op de baan beslist wordenquote:Op zondag 5 december 2021 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
En woest dat Toto was.quote:Op zondag 5 december 2021 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
DSQ vanwege 0,2 mm te veel DRS-opening
Max weet dondersgoed aan welk kampioenschap hij meedoet en de regels daarvan, dan moet die niet gaan lopen klagen over de radioquote:Op zondag 5 december 2021 23:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Echt hè, zodra er iemand probeert te racen wordt dat gelijk bestraft want dat kan natuurlijk niet.
Horner heeft natuurlijk gelijk, maar niet handig om te zeggen... Hij heeft het in ieder geval niet over een 'Rogue Race Director' dus dat is al winst t.o.v. de vorige keerquote:Op zondag 5 december 2021 23:21 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Aldus Horner.
Masi gaat uiteraard keihard wraak nemen voor deze uitspraak.
Niks "mooi".quote:Op zondag 5 december 2021 23:22 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gaat ook geen straf meer komen. Mooi, laat het volgende week maar op de baan beslist worden
En BOT werd niet eens onderzocht. Terwijl de hele shit bij de eerste herstart daar zijn oorsprong vindt. Als BOT dat niet had gedaan hadden er auto’s tussen Max en HAM gezeten en had HAM helemaal niet 2e gestaan.quote:Op zondag 5 december 2021 23:17 schreef JochemSjakie het volgende:
Vettel kreeg een drive thru in Hongarije 2010 toen hij het veld meer dan 10 autolengtes tegenhield om voor Webber een gat te creëren.
Exact dezelfde situatie dus.
Gezien de tijd die ze nodig hadden om over zoiets binairs (het is of wel of niet reglementair, zo simpel is het) te besluiten waren ze overduidelijk naar een uitweg op zoek om het met de mantel der liefde te bedekken.quote:Op zondag 5 december 2021 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
DSQ vanwege 0,2 mm te veel DRS-opening
Tuurlijk, we laten Mercedes weer met iets weg komen. Waarom ook nietquote:Op zondag 5 december 2021 23:22 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gaat ook geen straf meer komen. Mooi, laat het volgende week maar op de baan beslist worden
Logisch zo'n feestje na een 1-3.quote:Op zondag 5 december 2021 23:17 schreef GotenSSJ het volgende:
Je staat alleen een beetje voor lul mocht je nummer 1 een straf krijgen.quote:Op zondag 5 december 2021 23:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch zo'n feestje na een 1-3.
quote:Op zondag 5 december 2021 23:24 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Tuurlijk, we laten Mercedes weer met iets weg komen. Waarom ook niet
Hoezo niet? Is toch wat voor het eerst in 47 jaar gaat gebeuren. 2 coureurs met evenveel F1 punten de laatsts race in. Schitterendquote:
Die mensen bekijken de zaken per weekend.quote:Op zondag 5 december 2021 23:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je staat alleen een beetje voor lul mocht je nummer 1 een straf krijgen.
Eens, ongelofelijk eigenlijk welquote:Op zondag 5 december 2021 23:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Is toch wat voor het eerst in 47 jaar gaat gebeuren. 2 coureurs met evenveel F1 punten de laatsts race in. Schitterend
Veel erger als ditquote:Op zondag 5 december 2021 23:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je staat alleen een beetje voor lul mocht je nummer 1 een straf krijgen.
Dit was pijnlijkquote:Op zondag 5 december 2021 23:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Veel erger als dit
[ afbeelding ]
kunnen ze toch niet voor paal staan.
HAAL HET WEG, HET DOET PIJNquote:Op zondag 5 december 2021 23:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Veel erger als dit
[ afbeelding ]
kunnen ze toch niet voor paal staan.
Oneensquote:Op zondag 5 december 2021 23:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Is toch wat voor het eerst in 47 jaar gaat gebeuren. 2 coureurs met evenveel F1 punten de laatsts race in. Schitterend
Dat was snel inderdaad.quote:
Maar hij gaf alleen aan dat het in Brazilië wel mocht en hier gaan beide coureurs weer buiten de baan en krijgt Max een penalty. Niet heel consequent dus. Ik snap dan de verbazing van Max wel.quote:Op zondag 5 december 2021 23:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max weet dondersgoed aan welk kampioenschap hij meedoet en de regels daarvan, dan moet die niet gaan lopen klagen over de radio
Precies. Chevy ook even je mening a.u.b. kunnen we weer lachenquote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef mrkos het volgende:
[..]
Maar hij gaf alleen aan dat het in Brazilië wel mocht en hier gaan beide coureurs weer buiten de baan en krijgt Max een penalty. Niet heel consequent dus. Ik snap dan de verbazing van Max wel.
Nee hoor, HAM weet dat ie m op pace makkelijk voorbij komt. Die neemt geen enkel risico.quote:Op zondag 5 december 2021 23:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik denk dat we trouwens volgende week weer goed een Verstappen - Hamilton front row kunnen verwachten bij de start
Dat gaat in tranen kunnen eindigen
Vorig jaar was Verstappen wel heer en meester in Abu Dhabi.quote:Op zondag 5 december 2021 23:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik denk dat we trouwens volgende week weer goed een Verstappen - Hamilton front row kunnen verwachten bij de start
Dat gaat in tranen kunnen eindigen
Mercedesmacht en Lewis vertegenwoordigt meer $$$ voor de F1 met de Brittenparade voorop.quote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef THEFXR het volgende:
kan het zijn dat Max, wat vaker wordt gestraft omdat Masi ook een Nederlander is en onpartijdig wil overkomen? of omdat Lewis een ander kleurtje heeft en anders de kaart gaat trekken?
Masi is een Australiër volgens mijquote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef THEFXR het volgende:
kan het zijn dat Max, wat vaker wordt gestraft omdat Masi ook een Nederlander is en onpartijdig wil overkomen? of omdat Lewis een ander kleurtje heeft en anders de kaart gaat trekken?
#werkenbijdenosquote:
Op het eerste gezicht wel. Alleen jammer dat we de afgelopen 3 races hebben gezien dat mercedes te snel. De enige kans die Verstappen heeft is om over het randje te racen. Het zou best echt schitterend zijn, dat de beste wint, of dat nu Hamilton is of Verstappen.quote:Op zondag 5 december 2021 23:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Masi een Nederlander?quote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef THEFXR het volgende:
Neequote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef THEFXR het volgende:
Huh?quote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef THEFXR het volgende:
Dit jaar is de beste geen keuze. De beste is Verstappen. Dat het nog niet beslist is hebben we aan war beukacties van MERC te danken.quote:Op zondag 5 december 2021 23:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht wel. Alleen jammer dat we de afgelopen 3 races hebben gezien dat mercedes te snel. De enige kans die Verstappen heeft is om over het randje te racen. Het zou best echt schitterend zijn, dat de beste wint, of dat nu Hamilton is of Verstappen.
En Max die neemt elk risico en hij grijpt het met beide handen aanquote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee hoor, HAM weet dat ie m op pace makkelijk voorbij komt. Die neemt geen enkel risico.
Masi deelt de straffen niet uit.quote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef THEFXR het volgende:
Waar slaat dit nou op man?quote:Op zondag 5 december 2021 23:29 schreef THEFXR het volgende:
Volgens mij was dat puur omdat Mercedes die powerunit een beetje naar beneden schakeldequote:Op zondag 5 december 2021 23:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Vorig jaar was Verstappen wel heer en meester in Abu Dhabi.
Helaas is de baan wat sneller gemaakt sinds vorig jaar.
Met zijn gearbox vol op Lulu zijn voorvleugel beukenquote:Op zondag 5 december 2021 22:51 schreef heywoodu het volgende:
Straffen
Heb je dat ook gezien van een onboard camera?quote:Op zondag 5 december 2021 23:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij was dat puur omdat Mercedes die powerunit een beetje naar beneden schakelde
Hou even op te zuigenquote:Op zondag 5 december 2021 23:33 schreef Plakaatje het volgende:
[..]
Heb je dat ook gezien van een onboard camera?
Zeg dat tegen ChevyCapricequote:
Die Power Unit was heel erg aan het slingeren.quote:Op zondag 5 december 2021 23:33 schreef Plakaatje het volgende:
[..]
Heb je dat ook gezien van een onboard camera?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |