SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
https://nos.nl/l/2408329
De Nederlandse vereniging van Kindergeneeskunde heeft het met elkaar aan de stok.zie email 27 oktober![]()
Waarom dat er zo moeilijk in gaat bij mensen snap ik ook niet. Het is toch vrij duidelijk wat de risicogroep is voor corona?quote:Op zondag 5 december 2021 17:26 schreef Jed1Gam het volgende: [..] Hoeveel mensen jonger dan 24 liggen op de IC met corona gozer. Je hoeft enkel een grafiekje erbij te pakken. [ afbeelding ] Flatliner
![]()
Ben gevaccineerd, dus we zitten aan dezelfde kant.quote:Op zondag 5 december 2021 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooie voorbeelden van daadwerkelijke extremiteit.![]()
![]()
Ik zie de meerwaarde, buiten risico gevallen om, niet echt.quote:Op zondag 5 december 2021 17:57 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2408329
De Nederlandse vereniging van Kindergeneeskunde heeft het met elkaar aan de stok.
Eigenlijk helemaal niet trouwens.![]()
CBS cijfers: aantal doden in de leeftijdsgroep 0 tot 65 jaar, week 1 t/m 47:quote:Op zondag 5 december 2021 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
4% is ongekend, dit schuif je niet zo makkelijk opzij, zeker niet als het precies samenvalt met vaccineren.
Als je je bron leest kan je met 5% reële economie groei 1% sterfte verklaren, wss short term maar okay. En specifieke setting. Ik zou dat onderzoek iig niet zo serieus nemen.
2019: 18697
2020: 19159
2021: 19952
Als je kijkt naar de leeftijdspiramide, dan zie je dat die het breedst is tussen de leeftijden van 48 tot 61 (elke leeftijd ertussen heeft 235000 tot 266000 personen).
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)g/bevolkingspiramide
Die groep werd dus elk jaar ouder, maar bleef nog steeds in 0-65. En als je ziet hoe sterk de verwachte sterfte stijgt rond die leeftijd (ik heb cijfers van 2019 genomen):
van de 56 jarigen verwacht men dat er van een cohort van 100.000 gemiddeld 394 zullen sterven
bij de 60 jarigen is dat reeds gestegen tot 593
https://opendata.cbs.nl/s(...)053&fromstatweb=true
Wat zou kunen verklaren waarom de sterfte in 0-65 momenteel elk jaar omhoog gaat.
Edit: al betwijfel ik of het effect groot genoeg is. Maar ik had geen tijd om het na te rekenen, moest m'n spaghetti afgieten.
[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 05-12-2021 18:17:21 ]are we infinite or am I alone![]()
Je neus spoelen met een zoutoplossing voorkomt dat je met COVID in het ziekenhuis komt.
Dat is fijn te weten! Ik gebruik dagelijks een netipot om mijn neus te spoelen. Gewoon als reiniging en als voorbereiding op dagelijkse yoga.
Hier over het onderzoek https://rhinohorn.nl/veel(...)n-bij-corona-covid19![]()
This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.quote:Op zondag 5 december 2021 18:00 schreef quirina het volgende:
Je neus spoelen met een zoutoplossing voorkomt dat je met COVID in het ziekenhuis komt.
Dat is fijn te weten! Ik gebruik dagelijks een netipot om mijn neus te spoelen. Gewoon als reiniging en als voorbereiding op dagelijkse yoga.
Hier over het onderzoek https://rhinohorn.nl/veel(...)n-bij-corona-covid19Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Als je uberhaupt het artikel leestquote:Op zondag 5 december 2021 18:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.quote:Results Of 79 patients assigned to nasal irrigation (63.99[7.96] years, 36[45.6%] female, 43[54.4%]male), 0/37 assigned to povidone-iodine and 1/42 patients in the alkalinization group had a COVID-19 related hospitalization (1.26%). From September 22 to December 21, 2020, in patients 50+ years the CDC reported 1022977 cases with 197777 hospitalizations, or 19.33% (OR:0.054, 95%CI0.0074 to 0.38, p=0.0036). Diaries were completed by 62 patients, averaging 1.79 irrigations/day. There were no statistical differences in outcomes by irrigation unit used, of those with symptoms, resolution was more likely in the povidone-iodine group (19/25) than the alkalinization group (15/33, OR.26 (95%CI 0.084 to 0.83,p=0.022).
Conclusion Patients who initiated isotonic saline nasal irrigation after a positive COVID-19 PCR test were 19 times less likely to be hospitalized than the national rate. Further research is required to determine if adding povidone-iodine to irrigation reduces morbidity and mortality of SARS-CoV-2 infection.![]()
Zolang het transmissie niet significant remt kun je kinderen inderdaad net zo goed niet inenten. Tenzij je het als ouder per se wilt, maar ik zou het zeker niet verplichten.quote:Op zondag 5 december 2021 17:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde, buiten risico gevallen om, niet echt.
Eigenlijk helemaal niet trouwens.![]()
Dat bedoel ik, ik heb nu 2 weken met besmette kinderen in huis gezeten. Een had minder trek en wat hoofdpijn, de ander asymptomatisch.quote:Op zondag 5 december 2021 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang het transmissie niet significant remt kun je kinderen inderdaad net zo goed niet inenten. Tenzij je het als ouder per se wilt, maar ik zou het zeker niet verplichten.
Ze hebben mij niet besmet dus transmissie verminderen hoef ik het ook niet voor te doenBovendien hebben ze nu natuurlijke bescherming.
Waarom vaccineren?![]()
Omdat je dan op leeftijd moet 'discrimineren'. Liever ten onder gaan dan het beestje bij naam noemen.quote:Op zondag 5 december 2021 17:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarom dat er zo moeilijk in gaat bij mensen snap ik ook niet. Het is toch vrij duidelijk wat de risicogroep is voor corona?
Ook die ouderebond blijft roepen dat er ook 'fitte 60+'ers zijn' en dat leeftijd dus geen rol moet spelen bij maatregelen.![]()
Klopt, ook jong vergrijsd. Sinds 2016 is er zelfs 12% meer 65+ populatie. Maar dat soort zaken zijn een stuk minder significant onder de 65.. De 64'er en 63'er wisselen de wacht als hekkensluiter ipv een daadwerkelijk grotere populatie.quote:Op zondag 5 december 2021 17:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
CBS cijfers: aantal doden in de leeftijdsgroep 0 tot 65 jaar, week 1 t/m 47:
2019: 18697
2020: 19159
2021: 19952
Als je kijkt naar de leeftijdspiramide, dan zie je dat die het breedst is tussen de leeftijden van 48 tot 61 (elke leeftijd ertussen heeft 235000 tot 266000 personen).
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)g/bevolkingspiramide
Die groep werd dus elk jaar ouder, maar bleef nog steeds in 0-65. En als je ziet hoe sterk de verwachte sterfte stijgt rond die leeftijd (ik heb cijfers van 2019 genomen):
van de 56 jarigen verwacht men dat er van een cohort van 100.000 gemiddeld 394 zullen sterven
bij de 60 jarigen is dat reeds gestegen tot 593
https://opendata.cbs.nl/s(...)053&fromstatweb=true
Wat zou kunen verklaren waarom de sterfte in 0-65 momenteel elk jaar omhoog gaat.
Edit: al betwijfel ik of het effect groot genoeg is. Maar ik had geen tijd om het na te rekenen, moest m'n spaghetti afgieten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
InteressantIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Zou het? Ik ben bang dat je misschien wel eens gelijk hebt.quote:Op zondag 5 december 2021 18:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat je dan op leeftijd moet 'discrimineren'. Liever ten onder gaan dan het beestje bij naam noemen.
Ook die ouderebond blijft roepen dat er ook 'fitte 60+'ers zijn' en dat leeftijd dus geen rol moet spelen bij maatregelen.
Bij autoverzekeringen is leeftijdsdiscriminatie overigens geen probleem.![]()
Persoonlijke baten, collectieve baten van het nemen van het vaccin zijn door mij te prikken heel laag. Ik zie vaccins van een nieuw soort idd niet risicoloos.quote:Op zondag 5 december 2021 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp neem je dus geen vaccin omdat er in de oversterftecijfers een toename van 4% is zonder dat precies duidelijk is wat daar dan de reden van is?
Als de baten zo laag zijn moet je wel enorm zeker zijn dat het nuttig is.
Voor een 70+er of iemand als Bruls is het een hele andere afweging. Als de kans op sterfte van het vaccin als bijwerking 1/20.000 zou zijn kan je het vaccin dan alsnog beter gewoon nemen.
En dat is nog even iets wat ik wel voor mogelijk hou. Tjah.
Laat mij maar lekker controle groep zijn voor vaccin efficacy."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Tsja, onderwijs, gezondheidszorg en inkomen zijn ook grondrechten.quote:Op zondag 5 december 2021 18:24 schreef jcdragon het volgende:
Interessant
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Bovendien: "behoudens bij de wet te stellen beperkingen".Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dit ja, de volgende "kan niet" in de maak.quote:Op zondag 5 december 2021 18:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, onderwijs, gezondheidszorg en inkomen zijn ook grondrechten.
Bovendien: "behoudens bij de wet te stellen beperkingen".
Waarna we weer vrolijk de volgende lockdown afkondigen want dat is de enige non "kan niet" maatregel.![]()
Ik ben wel benieuwd wat de volgende groep wordt waarop man af kan reageren als de vaccinatieplicht er komt.![]()
De dikkerdjes?quote:Op zondag 5 december 2021 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de volgende groep wordt waarop man af kan reageren als de vaccinatieplicht er komt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Dan gaan we weer terug naar de jongeren die massaal huisfeestjes vieren en daarbij geen afstand houden.quote:Op zondag 5 december 2021 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de volgende groep wordt waarop man af kan reageren als de vaccinatieplicht er komt.![]()
Deze mensen hebben schijt aan de QR code op een kerstmarkt:
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis![]()
Ach, dat recht op onaantastbaarheid van het lichaam. Als iemand bewusteloos aangetroffen wordt met een afscheidsbrief en een leeg doosje pillen wordt dat recht ook niet gerespecteerd. Is het daarom dat men voor "recht op onaantastbaarheid" ipv het sterkere "zelfbeschikkingsrecht" gekozen heeft?quote:Op zondag 5 december 2021 18:24 schreef jcdragon het volgende:
Interessant
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]are we infinite or am I alone![]()
Dan blijven erg nog maar 2 groepen over, die irritante kinderen want die verspreiden het virus en ouwe lullen want die overlopen het ziekenhuis.quote:Op zondag 5 december 2021 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Gezellig die tweedeling, maakt het levendig, goede sfeer ook.quote:Op zondag 5 december 2021 18:40 schreef KroketBroodje het volgende:
Deze mensen hebben schijt aan de QR code op een kerstmarkt:![]()
![]()
Dan krijg je wel een groep pro-vaxxers die niet hun kinderen niet willen vaccineren, nog wel interessant om te zien hoe dat ontwikkeld. Maar die verplichting wordt dan een paar maandjes later uitgebreid naar 5 jaar en ouder.quote:Op zondag 5 december 2021 18:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan blijven erg nog maar 2 groepen over, die irritante kinderen want die verspreiden het virus en ouwe lullen want die overlopen het ziekenhuis.![]()
Die tweedeling gaat ons nog opbreken ben ik bang.quote:Op zondag 5 december 2021 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gezellig die tweedeling, maakt het levendig, goede sfeer ook.![]()
Een echte kerstgedachte ook.quote:Op zondag 5 december 2021 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gezellig die tweedeling, maakt het levendig, goede sfeer ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
op deze manier weer aar een full lockdown. Echt we verdienen dat ook gewoon op deze manier.quote:Op zondag 5 december 2021 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gezellig die tweedeling, maakt het levendig, goede sfeer ook.
Wat een idioten zeg![]()
“We”? Het is in Luxemburg hè.quote:Op zondag 5 december 2021 19:22 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
op deze manier weer aar een full lockdown. Echt we verdienen dat ook gewoon op deze manier.
Wat een idioten zeg
Sowieso een bijzondere visie, dat we maatregelen zouden “verdienen”.![]()
Mensen die nog steeds niet inzien dat een klein groepje steeds verder in het nauw te drijven tot enorme problemen kan leiden.quote:Op zondag 5 december 2021 19:22 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
op deze manier weer aar een full lockdown. Echt we verdienen dat ook gewoon op deze manier.
Wat een idioten zeg
Februari/Maart waarin overal in Europa vaccinatieplicht wordt ingevoerd gaat nog een spannende tijd worden.![]()
we als in mensheid.quote:Op zondag 5 december 2021 19:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“We”? Het is in Luxemburg hè.
Sowieso een bijzondere visie, dat we maatregelen zouden “verdienen”.
En je krijgt wat je verdiend. Zo bijzonder is die visie niet hoor.![]()
Oke, we zijn allemaal zondaars die gestraft moeten worden eigenlijk.quote:Op zondag 5 december 2021 19:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
we als in mensheid.
En je krijgt wat je verdiend. Zo bijzonder is die visie niet hoor.
Wat is dit voor neo-calvinistisch geleuter![]()
![]()
Wat een hoop onzin weerquote:Op zondag 5 december 2021 19:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
we als in mensheid.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op zondag 5 december 2021 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom maken ze FFP2 maskers niet verplicht, die schijnen wel goed te werken
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Mensen die de boostershot weigeren. Of anders mensen die zich niet laten testen voor elk kuchje.quote:Op zondag 5 december 2021 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de volgende groep wordt waarop man af kan reageren als de vaccinatieplicht er komt.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Was wat betreft bejaarden, Mocro's en uitkeringsgerechtigden lange tijd niet zo'n probleem, geloof ik.quote:Op zondag 5 december 2021 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mensen die nog steeds niet inzien dat een klein groepje steeds verder in het nauw te drijven tot enorme problemen kan leiden.
Februari/Maart waarin overal in Europa vaccinatieplicht wordt ingevoerd gaat nog een spannende tijd worden.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
dat zeg ik toch niet?quote:Op zondag 5 december 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke, we zijn allemaal zondaars die gestraft moeten worden eigenlijk.
Wat is dit voor neo-calvinistisch geleuter
Lekker kleinerd gedoe weer hier zeg. Man man.![]()
Dan zouden we al dood zijn x1000quote:Op zondag 5 december 2021 19:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
we als in mensheid.
Als we zouden krijgen wat we verdienen dus hou maar op.Go hard or go home![]()
ik vind helemaal mooi.quote:Op zondag 5 december 2021 19:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan zouden we al dood zijn x1000
Als we zouden krijgen wat we verdienen dus hou maar op.![]()
Dat is een idee dat ik steeds meer heb, dat sommige mensen Corona als een geloof gaan beschouwen.quote:Op zondag 5 december 2021 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke, we zijn allemaal zondaars die gestraft moeten worden eigenlijk.
Wat is dit voor neo-calvinistisch geleuter
Het gaat meer om het houden aan de maatregelen en de stijgende besmettingscijfers dan om het daadwerkelijke ziek worden, en we moeten allemaal maar zondigen daarvoor ofzo.Met pijn en moeite derde![]()
Het neerkijken op normale sociale omgangsvormen is wat mij wel zorgen kan baren.quote:Op zondag 5 december 2021 20:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat is een idee dat ik steeds meer heb, dat sommige mensen Corona als een geloof gaan beschouwen.
Het gaat meer om het houden aan de maatregelen en de stijgende besmettingscijfers dan om het daadwerkelijke ziek worden, en we moeten allemaal maar zondigen daarvoor ofzo.I'll give you something to do![]()
Ja. Klopt. Maar ja... Van 1000 naar 2000 besmettingen is ook een verdubbeling.quote:Op zondag 5 december 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Italie zit ook weer in de lift
@:capricia
En als ik de grafiek bekijk, hoop ik dat het voorjaar vroeg valt komend jaar.
Het gaat een stuk minder stijl dan bij ons ieg."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
![]()
Ik vind dit inderdaad bizar. Ongevaccineerde mensen die 2000 euro boete per keer kunnen krijgen en anders een jaar de gevangenis in moeten. Waar zijn toch de mensenrechten gebleven?![]()
Het recht op goede gezondheidszorg wordt zo prima gegarandeerd.quote:Op zondag 5 december 2021 20:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit inderdaad bizar. Ongevaccineerde mensen die 2000 euro boete per keer kunnen krijgen en anders een jaar de gevangenis in moeten. Waar zijn toch de mensenrechten gebleven?![]()
Wow onbegrijpelijk, dit geldt dus ook voor de 18-jarige hé, die al nauwelijks kans heeft in het ziekenhuis terecht te komen? Hoezo geeft dit recht op goede gezondheidszorg? Wat te denken van al die gevaccineerde mensen die nu ziek worden, omdat ze denken alles te kunnen doen zonder ziek te worden? De ongevaccineerde mensen mogen al bijna nergens meer in of heen.quote:Op zondag 5 december 2021 20:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het recht op goede gezondheidszorg wordt zo prima gegarandeerd.![]()
Dat gaat nog een tegenvaller worden.quote:Op zondag 5 december 2021 20:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het recht op goede gezondheidszorg wordt zo prima gegarandeerd.![]()
Die 18 jarige komt wel bij zijn ouders en grootouders thuis die dus wel een grote kans op ziekenhuisopname hebben.quote:Op zondag 5 december 2021 20:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wow onbegrijpelijk, dit geldt dus ook voor de 18-jarige hé, die al nauwelijks kans heeft in het ziekenhuis terecht te komen? Hoezo geeft dit recht op goede gezondheidszorg? Wat te denken van al die gevaccineerde mensen die nu ziek worden, omdat ze denken alles te kunnen doen zonder ziek te worden? De ongevaccineerde mensen mogen al bijna nergens meer in of heen.
En ja gevaccineerd kun je ook besmettelijk zijn, maar wel stukken minder![]()
![]()
En wat te denken van de 1223 doden na de Pfizer trials. Zie in deze link de bron van Pfizer zelf.![]()
Het is idd geen garantie je zult ook nog andere maatregelen nodig hebben, maar weldegelijk een stuk minderquote:Op zondag 5 december 2021 20:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat gaat nog een tegenvaller worden.![]()
Stukken minderquote:Op zondag 5 december 2021 20:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die 18 jarige komt wel bij zijn ouders en grootouders thuis die dus wel een grote kans op ziekenhuisopname hebben.
En ja gevaccineerd kun je ook besmettelijk zijn, maar wel stukken minderdaarom gaan sommige landen al over op 2G+
![]()
Dat maakt toch geen ene flikker uit als er alsnog 7 van de 8 gevaccineerde mensen besmet wordt? Of drie van de vier? Of twee van de twee? Allemaal persoonlijke situaties van de afgelopen drie weken bij mij. En allen gevaccineerd ook nog eens.quote:Op zondag 5 december 2021 20:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die 18 jarige komt wel bij zijn ouders en grootouders thuis die dus wel een grote kans op ziekenhuisopname hebben.
Heb je ook een bron dat dat door het vaccin kwam?quote:Op zondag 5 december 2021 20:42 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En wat te denken van de 1223 doden na de Pfizer trials. Zie in deze link de bron van Pfizer zelf.![]()
Ja? Dus?quote:Op zondag 5 december 2021 20:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Stukken minderdaarom gaan sommige landen al over op 2G+
Wat is je punt?![]()
Er zijn trouwens ook nog eens 150 miljoen mensen in de eu niet gevaccineerd. Ben wel benieuwd wat ze met die mensen willen doen? Opsluiten? 😂![]()
En hoeveel daarvan zijn er in het ziekenhuis terecht gekomen?quote:Op zondag 5 december 2021 20:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat maakt toch geen ene flikker uit als er alsnog 7 van de 8 gevaccineerde mensen besmet wordt? Of drie van de vier? Of twee van de twee? Allemaal persoonlijke situaties van de afgelopen drie weken bij mij. En allen gevaccineerd ook nog eens.
Hoe moeilijk is het voor je om te snappen dat hoe meer besmettingen hoe meer ziekenhuisopnames. Over de hele wereld zie je dat ongevaccineerde mensen onevenredig veel in het ziekenhuis terecht komen. Jouw anekdotes doen daar niks aan af![]()
Het is heel erg normaal dat in drie maanden tijd 1223 mensen overlijden van de 40.000 gezonde proefpersonen? Zo maar? Opeens?quote:Op zondag 5 december 2021 20:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb je ook een bron dat dat door het vaccin kwam?![]()
Twee mensen.. een met hartklachten, de ander met een lage saturatie en nog een met een saturatie van 90%, maar niet naar het ziekenhuis kon. Dus eigenlijk drie.quote:Op zondag 5 december 2021 20:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan zijn er in het ziekenhuis terecht gekomen?
Hoe moeilijk is het voor je om te snappen dat hoe meer besmettingen hoe meer ziekenhuisopnames. Over de hele wereld zie je dat ongevaccineerde mensen onevenredig veel in het ziekenhuis terecht komen. Jouw anekdotes doen daar niks aan af![]()
Hoe oud? Ziektes? Etc etcquote:Op zondag 5 december 2021 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is heel erg normaal dat in drie maanden tijd 1223 mensen overlijden van de 40.000 gezonde proefpersonen? Zo maar? Opeens?
Ondertussen zijn er miljarden mensen gevaccineerd zonder noemenswaardige problemen![]()
Van 18-jarige? Wat denk jezelf gastquote:Op zondag 5 december 2021 20:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan zijn er in het ziekenhuis terecht gekomen?
Hoe moeilijk is het voor je om te snappen dat hoe meer besmettingen hoe meer ziekenhuisopnames. Over de hele wereld zie je dat ongevaccineerde mensen onevenredig veel in het ziekenhuis terecht komen. Jouw anekdotes doen daar niks aan afIk ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek![]()
Lekker griepje hèquote:Op zondag 5 december 2021 20:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Twee mensen.. een met hartklachten, de ander met een lage saturatie en nog een met een saturatie van 90%, maar niet naar het ziekenhuis kon. Dus eigenlijk drie.
Benieuwd hoe het zonder vaccinatie was afgelopen![]()
Moeten die grootouders maar zorgen dat ze zelf gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 5 december 2021 20:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Grappig dat je nu weer allerlei dingen erbij haalt. Het zou toch helpen tegen besmetting en ziekenhuisopnames? De jongste was 20, oudste 72. Een was rond de 35, de ander 65 en nog een van rond de 65. Maar die prik zou toch helpen tegen ziekenhuisopnames? Toch? En het is ook niet zo dat zonder de prik al deze mensen wel in het ziekenhuis terecht waren gekomen. Dat kan ie namelijk niet weten.quote:Op zondag 5 december 2021 20:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoe oud? Ziektes? Etc etc
Ondertussen zijn er miljarden mensen gevaccineerd zonder noemenswaardige problemen![]()
Misschien was die mannelijke van een jaar of 35 niet in het ziekenhuis gekomen, omdat er veel gevallen bekend zijn van myocarditis na vaccinatie..quote:Op zondag 5 december 2021 20:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Lekker griepje hè
Benieuwd hoe het zonder vaccinatie was afgelopen![]()
Geeft geen 100% garantie... Hoe moeilijk is het?quote:Op zondag 5 december 2021 20:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeten die grootouders maar zorgen dat ze zelf gevaccineerd zijn.![]()
100 procent garantie krijg je nooit met vaccins nee, hoe moeilijk is het.quote:Op zondag 5 december 2021 20:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geeft geen 100% garantie... Hoe moeilijk is het?![]()
Mensen gaan nou eenmaal dood, is het niet aan Corona, dan wel aan hartfalen, longontsteking, kanker, dementie l, etc. Niet iedereen wordt 90.quote:Op zondag 5 december 2021 20:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geeft geen 100% garantie... Hoe moeilijk is het?![]()
Ach het aantal hartproblemen na covid ligt een stuk hoger ivm dat handjevol na vaccinatiequote:Op zondag 5 december 2021 20:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Misschien was die mannelijke van een jaar of 35 niet in het ziekenhuis gekomen, omdat er veel gevallen bekend zijn van myocarditis na vaccinatie..
https://www.thelancet.com(...)(21)00896-5/fulltext![]()
De wekelijkse sterftecijfers voor 0-65 toonden in 2021 weinig variatie: een standaarddeviatie van 23.7 (week 2 tot 47), dat is lager dan in 2020 (36.0) en in 2019 (25.7).quote:Op zondag 5 december 2021 18:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt, ook jong vergrijsd. Sinds 2016 is er zelfs 12% meer 65+ populatie. Maar dat soort zaken zijn een stuk minder significant onder de 65.. De 64'er en 63'er wisselen de wacht als hekkensluiter ipv een daadwerkelijk grotere populatie.
Een gemiddelde van 424, met slechts 7 weken die meer dan 20 (maw > 444) hoger liggen: weken 7, 14, 16, 19, 44, 45 en 47.
Het enige dat me opvalt is dat het weekcijfer sinds week 34 (23 augustus) steeds boven het gemiddelde ligt.
Maar de cijfers van de andere leeftijdsgroepen vertonen quasi dezelfde trend:
Gemiddelden:
0-65: W13-19: 442; W20-26: 412 (daling); W27-33 : 404(daling); W34-40: 433 (stijging), W41-47: 447 (stijging).
65-80: W13-19: 1027; W20-26: 911 (daling); W27-33: 910 (daling); W34-40: 955 (stijging); W41-47: 1108 (stijging).
80+: W13-19: 1640; W20-26: 1537 (daling); W27-33: 1554 (stijging); W34-40: 1581 (stijging); W41-47: 2017 (stijging).
Gemiddelde weekcijfers in 2019, 2020, 2021: (weken 2 tot 47, omdat week 1 meestal geen volledige week is)
0-65: 399, 411, 424
65-80: 873, 962, 997
80+: 1618, 1796, 1741
Alle leeftijden: 2890, 3169, 3162
Quasi evenveel doden als in 2020, maar een daling in de groep die het eerst gevaccineerd werd, en waar de vaccinatiegraad het hoogst ligt, en een stijging in de 2 andere groepen. Dat is volledig te verklaren door een toenemend aantal besmettingen.are we infinite or am I alone![]()
Het bedrijf waaroor ik werk heeft mij geadviseerd dat er bepaalde straten zijn waar een mondneusmaker buiten weer verplicht isquote:Op zondag 5 december 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Italie zit ook weer in de lift
@:capriciaDus afhankelijk van de plek waar je loop moet je een mondneusmasker op je chin (chin diaper) of niet.
![]()
![]()
Wat een onzinnig nonargument.quote:Op zondag 5 december 2021 20:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mensen gaan nou eenmaal dood, is het niet aan Corona, dan wel aan hartfalen, longontsteking, kanker, dementie l, etc. Niet iedereen wordt 90.
Laten we met deze filosofie dan maar de hele gezondheidszorg opdoeken![]()
Heel erg blijkbaar voor sommigenquote:Op zondag 5 december 2021 20:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
100 procent garantie krijg je nooit met vaccins nee, hoe moeilijk is het.![]()
Daarom zijn anecdotes niet betrouwbaar en jouw fb/twitter bronnen al helemaal nietquote:Op zondag 5 december 2021 20:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Grappig dat je nu weer allerlei dingen erbij haalt. Het zou toch helpen tegen besmetting en ziekenhuisopnames? De jongste was 20, oudste 72. Een was rond de 35, de ander 65 en nog een van rond de 65. Maar die prik zou toch helpen tegen ziekenhuisopnames? Toch? En het is ook niet zo dat zonder de prik al deze mensen wel in het ziekenhuis terecht waren gekomen. Dat kan ie namelijk niet weten.![]()
Klopt, was vorig jaar al. Drukke straten moest je daar een masker op.quote:Op zondag 5 december 2021 21:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het bedrijf waaroor ik werk heeft mij geadviseerd dat er bepaalde straten zijn waar een mondneusmaker buiten weer verplicht isDus afhankelijk van de plek waar je loop moet je een mondneusmasker op je chin (chin diaper) of niet.
![]()
Toen was het overal, nu afhankelijk van welke straat. Kan misschien per regio verschillen, maar dat is hoe het hier is.quote:Op zondag 5 december 2021 21:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Klopt, was vorig jaar al. Drukke straten moest je daar een masker op.![]()
Dit is allemaal uit eerste hand, vrienden, collega’s en cliënten.quote:Op zondag 5 december 2021 21:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Daarom zijn anecdotes niet betrouwbaar en jouw fb/twitter bronnen al helemaal niet![]()
Dat gaat niet over de trials, maar over adverse events reported tot 28 februari. Pfizer begon op 1 december vaccins te verdelen. Op 28 februari hadden waarschijnlijk reeds 100 miljoen mensen hun eerste prik gekregen. En de meeste landen begonnen eerst met de zwakste groepen (WZC bewoners), dus in die periode zullen er veel meer dan 1223 gestorven zijn. De 1223 betreft enkel gemelde gevallen, waar het mogelijk bijwerkingen van het vaccin betrof.quote:Op zondag 5 december 2021 20:42 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En wat te denken van de 1223 doden na de Pfizer trials. Zie in deze link de bron van Pfizer zelf.are we infinite or am I alone![]()
Anekdotes dus... Niet verifieerbaarquote:Op zondag 5 december 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit is allemaal uit eerste hand, vrienden, collega’s en cliënten.![]()
![]()
En de vierde prik wordt al bekend. Vier prikjes binnen een jaar! Hoezo werkt die prik dan zo goed? Echt? Ze zijn uitgewerkt binnen drie maanden en dat wisten ze niet eens van tevoren? En dan wel zeggen dat er geen kans is op langetermijn bijwerkingen? Hoe weten ze dat zo zeker?![]()
Nee, ik was in oa Florence, op de marktpleinen geen masker.. op de bruggen en smalle steegjes welquote:Op zondag 5 december 2021 21:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Toen was het overal, nu afhankelijk van welke straat. Kan misschien per regio verschillen, maar dat is hoe het hier is.![]()
Geen anekdotes, cliënten die ziek worden, collega’s die ziek worden. Niet van horen zeggen. Maar goed, laten we het erover eens zijn dat wij het nooit met elkaar eens zullen worden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Anekdotes dus... Niet verifieerbaar![]()
Hoeveel polio prikken heb jij gehad?quote:Op zondag 5 december 2021 21:20 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En de vierde prik wordt al bekend. Vier prikjes binnen een jaar! Hoezo werkt die prik dan zo goed? Echt? Ze zijn uitgewerkt binnen drie maanden en dat wisten ze niet eens van tevoren? En dan wel zeggen dat er geen kans is op langetermijn bijwerkingen? Hoe weten ze dat zo zeker?![]()
Ja of je haalt gewoon een prikje. Problem solved.quote:Op zondag 5 december 2021 20:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit inderdaad bizar. Ongevaccineerde mensen die 2000 euro boete per keer kunnen krijgen en anders een jaar de gevangenis in moeten. Waar zijn toch de mensenrechten gebleven?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat is dan afhankelijjk van de regio, hier was het overal buiten.quote:Op zondag 5 december 2021 21:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, ik was in oa Florence, op de marktpleinen geen masker.. op de bruggen en smalle steegjes wel![]()
Kom maar met de bewijzen, namen medische dossiers etcquote:Op zondag 5 december 2021 21:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Geen anekdotes, cliënten die ziek worden, collega’s die ziek worden. Niet van horen zeggen. Maar goed, laten we het erover eens zijn dat wij het nooit met elkaar eens zullen worden.
Zo niet, dan is en blijft het anekdotisch![]()
En nog een, nog een, nog een vierde, nog een vijfde, nog een zesde, etc.quote:Op zondag 5 december 2021 21:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja of je haalt gewoon een prikje. Problem solved.![]()
Serieus? Je denkt dat je straks opgepakt gaat worden ?quote:Op zondag 5 december 2021 21:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dankzij een deel van de gevaccineerden die de Staat zo diep willen laten ingrijpen. Die doen er goed aan hieraan te denken:
First they came for the socialists, and I did not speak out—
Because I was not a socialist.
Then they came for the trade unionists, and I did not speak out—
Because I was not a trade unionist.
Then they came for the Jews, and I did not speak out—
Because I was not a Jew.
Then they came for me—and there was no one left to speak for me.
Ga je ergens anders aanstellen ajb![]()
Indien nodig jaquote:Op zondag 5 december 2021 21:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En nog een, nog een, nog een vierde, nog een vijfde, nog een zesde, etc.![]()
Ah, de Amerikaanse versie, die de communisten niet vermeldt.quote:Op zondag 5 december 2021 21:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dankzij een deel van de gevaccineerden die de Staat zo diep willen laten ingrijpen. Die doen er goed aan hieraan te denken:
First they came for the socialists, and I did not speak out—
Because I was not a socialist.
Then they came for the trade unionists, and I did not speak out—
Because I was not a trade unionist.
Then they came for the Jews, and I did not speak out—
Because I was not a Jew.
Then they came for me—and there was no one left to speak for me.are we infinite or am I alone![]()
Wordt het weggehaald? Want anders mag dit dus prima gezegd worden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit mag niet gezegd worden, maar mee eens.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Het mag gezegd worden, als je accepteert dat je jezelf volslagen belachelijk maaktquote:Op zondag 5 december 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit mag niet gezegd worden, maar mee eens.![]()
Het gaat erom dat een almachtig, totalitair systeem (vinkje van de overheid om plezier te kunnen maken) wordt opgetuigd om 'anderen' aan te pakken. Totdat dat systeem voor jou komt. Ja, dan is het te laat.quote:Op zondag 5 december 2021 21:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Serieus? Je denkt dat je straks opgepakt gaat worden ?
Ga je ergens anders aanstellen ajb![]()
Ja? Weet je? Misschien? Wat minder? Vragen? Stellen? Als je? Toch? Niet in gaat? Op? De antwoorden?quote:Op zondag 5 december 2021 21:20 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En de vierde prik wordt al bekend. Vier prikjes binnen een jaar! Hoezo werkt die prik dan zo goed? Echt? Ze zijn uitgewerkt binnen drie maanden en dat wisten ze niet eens van tevoren? En dan wel zeggen dat er geen kans is op langetermijn bijwerkingen? Hoe weten ze dat zo zeker?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat moet, dat moet.quote:Op zondag 5 december 2021 21:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En nog een, nog een, nog een vierde, nog een vijfde, nog een zesde, etc.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hoezo mag dit niet gezegd worden? En als ik als moderator ingrijp bewijst dat jouw punt?quote:Op zondag 5 december 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit mag niet gezegd worden, maar mee eens."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wie wordt er precies opgepakt momenteel?quote:Op zondag 5 december 2021 21:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een almachtig, totalitair systeem (vinkje van de overheid om plezier te kunnen maken) wordt opgetuigd om 'anderen' aan te pakken. Totdat dat systeem voor jou komt. Ja, dan is het te laat.
Enige wat ik zie is dat er mensen sterven omdat teveel mensen weigeren zich te laten vaccineren en er veel mensen onnodig op de IC liggen en daarmee mensen die het wel nodig hebben hun recht op goede gezondheidszorg ontzeggen.
Hadden we trouwens in de gehele 20ste eeuw tot ongeveer 1975 een totalitair regime in Nederland?![]()
Vergelijkingen naar de tweede Wereldoorlog mag toch niet?quote:Op zondag 5 december 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo mag dit niet gezegd worden? En als ik als moderator ingrijp bewijst dat jouw punt?
En inderdaad de communisten zijn vergeten.![]()
Door Hugoquote:Op zondag 5 december 2021 21:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Voor 2023 zijn er alweer meer dan 100 miljoen vaccins besteld..?
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja.. en?quote:Op zondag 5 december 2021 21:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Voor 2023 zijn er alweer meer dan 100 miljoen vaccins besteld..
Beter dan dat ze weer te laat zijn
Maar wat is jouw punt?![]()
Anekdotesquote:Op zondag 5 december 2021 21:39 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit? Als een bekende basketballer iets zegt wat een arts tegen hem gezegd zou hebben?![]()
Dat het al wel bijna zeker is dat je dan weer opnieuw mag komen voor je prikje.quote:Op zondag 5 december 2021 21:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja.. en?
Beter dan dat ze weer te laat zijn
Maar wat is jouw punt?![]()
Zo kunnen we het ook omdraaien natuurlijk. Jonge mensen die zonder vaccinatie in het ziekenhuis komen, ook een anekdote.quote:![]()
En nog een keer. En nog een keer!quote:Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat het al wel bijna zeker is dat je dan weer opnieuw mag komen voor je prikje.
Zoals met de griepprik, zeg maar.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Oh.. leuk..quote:Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat het al wel bijna zeker is dat je dan weer opnieuw mag komen voor je prikje.
Wees eerlijk niet echt een sterk punt, vind je niet?![]()
Die vergelijking gaat niet sec over WW2. Of over joden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Vergelijkingen naar de tweede Wereldoorlog mag toch niet?
En inderdaad de communisten zijn vergeten.
En ja. De communisten zijn vergeten. Eens.
Overigens komt dat gedicht van na WO2. https://nl.m.wikipedia.or(...)unisten_arresteerden
[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 05-12-2021 21:48:42 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar wel om de druk op de zorg te verminderen omdat er minder mensen heel ziek worden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die vaccins werken niet goed genoeg om transmissie te remmen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee daar houden NICE en Rivm cijfers van bijquote:Op zondag 5 december 2021 21:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo kunnen we het ook omdraaien natuurlijk. Jonge mensen die zonder vaccinatie in het ziekenhuis komen, ook een anekdote.![]()
quote:Op zondag 5 december 2021 21:41 schreef DonDruiper het volgende:
Wat moet, dat moet.... is verwijderd?quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Forum is weer dronken.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
In dat geval moet je dus gewoon de risicogroepen zsm boosteren en je niet zo druk maken om de 20-ers en 30-ers.quote:Op zondag 5 december 2021 21:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wel om de druk op de zorg te verminderen omdat er minder mensen heel ziek worden.![]()
Jep, daarom oudjes en obesen zo snel mogelijk boosteren, liefst 3 keer per jaar.quote:Op zondag 5 december 2021 21:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wel om de druk op de zorg te verminderen omdat er minder mensen heel ziek worden.![]()
Gewoon een doorlopend infuus dan maar.quote:Op zondag 5 december 2021 21:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep, daarom oudjes en obesen zo snel mogelijk boosteren, liefst 3 keer per jaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook prima. Ik word wat moe van die vaccins-helpen-niet-langspeelplaat terwijl letterlijk álles zegt dat die dingen gewoon helpen.quote:Op zondag 5 december 2021 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In dat geval moet je dus gewoon de risicogroepen zsm boosteren en je niet zo druk maken om de 20-ers en 30-ers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja strippenkaart, gratis taart om de mensen gemotiveerd te houden.quote:Op zondag 5 december 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gewoon een doorlopend infuus dan maar.![]()
Kinderen ook maar?Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Natuurlijk werken ze. En als een booster aantoonbaar helpt om ouderen en risicogevallen uit het ziekenhuis te houden, ook doen.quote:Op zondag 5 december 2021 21:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook prima. Ik word wat moe van die vaccins-helpen-niet-langspeelplaat terwijl letterlijk álles zegt dat die dingen gewoon helpen.
Maar als een booster niet aantoonbaar helpt om de transmissie (veel) te verminderen, zie ik het nut er niet zo van voor de jongere leeftijdscohorten.![]()
Maar wat is er nou zo op tegen het wél te doen?quote:Op zondag 5 december 2021 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk werken ze. En als een booster aantoonbaar helpt om ouderen en risicogevallen uit het ziekenhuis te houden, ook doen.
Maar als een booster niet aantoonbaar helpt om de transmissie (veel) te verminderen, zie ik het nut er niet zo van voor de jongere leeftijdscohorten.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het verleden gaat gewoon een mythe worden.quote:
Kleinkinderen bij opa op de schoot (in 2178, wees gerust) die verhalen horen over een wereld zonder ezeltje prikje bij zowel kinderen als volwassenen.
Kunnen wij toch maar zeggen dat we dat hebben meegemaakt
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik zou het gewoon op vrijwillige basis laten. Dan zullen er alsnog zat mensen zijn die hem nemen, gok ik.quote:Op zondag 5 december 2021 21:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wat is er nou zo op tegen het wél te doen?![]()
Kwijlende Bassie met zijn afatische bakkes na de beroertes die ie had. En dan vrezen voor een vaccinatiequote:Op zondag 5 december 2021 19:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Geen Bassie en Adriaan meer vanwege covid...
[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 05-12-2021 22:01:11 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat verhaal van toegang tot vaccins kan natuurlijk heel snel omgedraaid worden naar toegang ontzeggen tot leuke dingen. Het is in ieder geval goed dat ze tot nu toe niet betrokken zijn bij de 3G bullshit.quote:Op zondag 5 december 2021 21:52 schreef jcdragon het volgende:
Kinderen ook maar?
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Eens, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 5 december 2021 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon op vrijwillige basis laten. Dan zullen er alsnog zat mensen zijn die hem nemen, gok ik.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat is niet drie of vier keer per jaar en de griepprik is alleen voor de risicogroepen en zorgpersoneel / leerkrachten en niet verplicht voor een qr code. Nogal een wezenlijk verschil niet? Wat te denken van Oostenrijk, 6 maanden na je laatste prik ben je ook ongevaccineerde en mag je de deur ook niet meer uit. Dan ook een boete of de gevangenis in voor een half jaar.quote:Op zondag 5 december 2021 21:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En nog een keer. En nog een keer!
Zoals met de griepprik, zeg maar.![]()
Vaccins werken natuurlijk, maar het zou wel wat logischer zijn om het gericht in te zetten, want transmissie stop je er nauwelijks mee.quote:Op zondag 5 december 2021 21:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook prima. Ik word wat moe van die vaccins-helpen-niet-langspeelplaat terwijl letterlijk álles zegt dat die dingen gewoon helpen.![]()
Wat ik erop tegen heb is dat ik het niet nodig vind zolang niet duidelijk is dat het aantoonbaar effect heeft om jonge mensen te gaan boosteren. Die komen toch al nauwelijks in het ziekenhuis met corona, dus dan moet de winst van een booster gewoon wat groter zijn dan 'ach, waarom niet'.quote:Op zondag 5 december 2021 21:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.![]()
Maakt verder toch ook voor hem niet meer uit, zal toch niet op de IC terecht komen en verspreid het virus ook niet. Wat mij betreft is die Antoon echt een gigantische lul die er net iets teveel op geilt om een 86 jarige op een verkeerde manier wil aanvallen en een grote voorstander is van de tweedeling.quote:![]()
Tegen alpha was het iets van 70% effectief tegen transmissie. Zal nu iets van 50% zijnquote:Op zondag 5 december 2021 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk werken ze. En als een booster aantoonbaar helpt om ouderen en risicogevallen uit het ziekenhuis te houden, ook doen.
Maar als een booster niet aantoonbaar helpt om de transmissie (veel) te verminderen, zie ik het nut er niet zo van voor de jongere leeftijdscohorten.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)%20van%20het%20virus.
63% dus![]()
Bron?quote:Op zondag 5 december 2021 21:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vaccins werken natuurlijk, maar het zou wel wat logischer zijn om het gericht in te zetten, want transmissie stop je er nauwelijks mee.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)%20van%20het%20virus.![]()
Die QR code is dan ook niet nodig als iedereen gewoon normaal doet en stopt met de aandachttrekkerij van niet-gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 5 december 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat is niet drie of vier keer per jaar en de griepprik is alleen voor de risicogroepen en zorgpersoneel / leerkrachten en niet verplicht voor een qr code. Nogal een wezenlijk verschil niet? Wat te denken van Oostenrijk, 6 maanden na je laatste prik ben je ook ongevaccineerde en mag je de deur ook niet meer uit. Dan ook een boete of de gevangenis in voor een half jaar.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Maar wat kan het kwaad? Dat bedoel ik eigenlijk.quote:Op zondag 5 december 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat ik erop tegen heb is dat ik het niet nodig vind zolang niet duidelijk is dat het aantoonbaar effect heeft om jonge mensen te gaan boosteren. Die komen toch al nauwelijks in het ziekenhuis met corona, dus dan moet de winst van een booster gewoon wat groter zijn dan 'ach, waarom niet'.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En jij denkt dat de qr code verdwijnt als iedereen gevaccineerd is? Wat een grap, aangezien je na zes maanden niet meer als gevaccineerd te boek staat ben je dus weer ongevaccineerd. Die qr code verdwijnt niet de komende jaren.quote:Op zondag 5 december 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die QR code is dan ook niet nodig als iedereen gewoon normaal doet en stopt met de aandachttrekkerij van niet-gevaccineerd zijn.![]()
Kans op steeds heftigere bijwerkingen? Uitspraak Hugo de jonge.quote:Op zondag 5 december 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wat kan het kwaad? Dat bedoel ik eigenlijk.![]()
We zullen het nooit weten door het ongegeneerd en helaas nog ongestraft muiten van een bepaald deel van de bevolking.quote:Op zondag 5 december 2021 22:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de qr code verdwijnt als iedereen gevaccineerd is? Wat een grap, aangezien je na zes maanden niet meer als gevaccineerd te boek staat ben je dus weer ongevaccineerd. Die qr code verdwijnt niet de komende jaren.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Is Hugo arts?quote:Op zondag 5 december 2021 22:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Kans op steeds heftigere bijwerkingen? Uitspraak Hugo de jonge.
Apart hoe je nooit wat gelooft van wat hij zegt, behalve als het je uitkomt![]()
Waarom zou je iets in laten spuiten als het eigenlijk niet nodig is?quote:Op zondag 5 december 2021 22:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar wat kan het kwaad? Dat bedoel ik eigenlijk.
Een paar paracetamolletjes kan ook geen kwaad maar als ik geen hoofdpijn heb slik ik ze ook niet.![]()
Nee, dat is geen uitspraak van Hugo de Jonge. Als je wil citeren dan graag correct.quote:Op zondag 5 december 2021 22:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Kans op steeds heftigere bijwerkingen? Uitspraak Hugo de jonge.
Verder is die kans er ook als je op vakantie gaat en je vaccins moet nemen. Hoorde je nooit iemand over. Pure aandachttrekkerij.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Omdat we nog altijd niet zeker weten of het eigenlijk niet nodig is en een pandemie iets anders is dan een stevige kater.quote:Op zondag 5 december 2021 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je iets in laten spuiten als het eigenlijk niet nodig is?
Een paar paracetamolletjes kan ook geen kwaad maar als ik geen hoofdpijn heb slik ik ze ook niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hoe weet je dat het niet nodig is?quote:Op zondag 5 december 2021 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je iets in laten spuiten als het eigenlijk niet nodig is?
Een paar paracetamolletjes kan ook geen kwaad maar als ik geen hoofdpijn heb slik ik ze ook niet.![]()
Pietje mag niet mee op schoolkamp. Hij heeft geen vaccin en hij mag dus zijn ouders bedanken dat hij dit leuke tripje niet mag meemaken.quote:Op zondag 5 december 2021 21:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat verhaal van toegang tot vaccins kan natuurlijk heel snel omgedraaid worden naar toegang ontzeggen tot leuke dingen. Het is in ieder geval goed dat ze tot nu toe niet betrokken zijn bij de 3G bullshit.
Zet er geen smiley bij, want anders zouden mensen kunnen denken dat het niet serieus kan zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En zolang je het niet zeker weet, waarom zou je eraan beginnen bij mensen die toch al amper risico lopen.quote:Op zondag 5 december 2021 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat we nog altijd niet zeker weten of het eigenlijk niet nodig is en een pandemie iets anders is dan een stevige kater.
Booster nou gewoon eerst die risicogroepen maar eens en ga het effect bekijken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: