abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202489759
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Denk juist dat de redelijkheid van de grootouders daar ver te zoeken is. Of iemand gevaccineerd is of niet stopt transmissie niet perse, dus het zou meer een persoonlijk bescherm middel moeten zijn. Jammer dat de politiek de samenleving zo heeft weten te verdelen.
Wie zegt dat het die grootouders om transmissie gaat? Misschien zijn ze gewoon klaar met het dwarse gedrag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202489765
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
:D.

Je geeft het antwoord zelf. 'Bij klachten'. Nu dus ook zonder klachten.
Dat verklaard echt de verdubbeling aan positieve testen inderdaad.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202489775
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wie zegt dat het die grootouders om transmissie gaat? Misschien zijn ze gewoon klaar met het dwarse gedrag.
Ik kan me echt niet voorstellen dat die opa en oma hun kleinkinderen de dupe willen laten worden van het dwarse gedrag van de ouders/hun kinderen. Jeetje, dit wordt verwarrend zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2021 22:37:45 ]
pi_202489785
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Kun je allemaal voorkomen door een prikje te halen.

Groetjes,
Hugo
Dan nog kan het net zo goed zijn dat je het wel verspreid. Weliswaar in mindere mate maar toch. Debiel is het wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202489787
quote:

[..]
Dan hebben ze het gat van de deur mooi gevonden.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202489788
quote:

[..]
Wat het ook mag zijn, walgelijk dat mensen daarvan kinderen de dupe laten zijn.
pi_202489789
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:36 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Dat verklaard echt de verdubbeling aan positieve testen inderdaad.
Dat niet, maar het verklaart het wel.

Overigens zei ik dat niet. Ik stelde dat de cijfers inderdaad nooit eerder zo hoog waren, maar dat het niet feilloos is omdat we nu véél meer testen dan ooit.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:37:43 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489790
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind principes waarin je eigen kinderen of kleinkinderen er de dupe van worden wat kortzichtig, maar ik weet niet wat voor gesprek eraan vooraf is gegaan. Testen lijkt me inderdaad een optie. Indien dat voor de anderen geen optie is zou ik dat kwalijk vinden.

Maargoed, anekdotisch uiteraard :)
Hoe is het bij jou afgelopen met 'dat ene familielid'?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:38:13 #209
236264 crew  capricia
pi_202489805
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Dus je moet toegeven aan emotionele chantage?
Ik weet niet of die persoon dat zo ervaart zoals jij schrijft.
Uiteindelijk gaat het over familie verbanden en dat is altijd emotie. Chantage vind ik een stap verder gaan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202489812
Ze zijn beiden gevaccineerd, allebei hartpatient, beide meerdere keren gedotterd etc. Geen idee of ze ook in de rij staan voor de booster.

Maar ze voelen zich niet veilig bij ons.

En nee ik ga niet (zelf)testen om hen een gevoel van (schijn)veiligheid te geven.

Hier moeten we voor nu afscheid van nemen, al dan niet tijdelijk.

Maar gewoon dat ze de kleinkinderen niet eens meer durven te knuffelen. Ze zijn al over de 70 en cijferen zichzelf al bijna 2 jaar weg.

Wat is er dan nog van je leven over op het moment dat je jezelf opsluit in je glazen kooi? In plaats van die paar jaar die je dan nog mee mag pakken volop te genieten van o.a. je kleinkinderen.

Ik vind het heel erg. Ik zet me er wel overheen maar voor mijn kindjes vind ik de afwijzing heel erg. Omdat papa en mama het prikje niet gaan halen, zal jij er de consequenties van ervaren.

Mja goed.. kom niet goed uit mijn woorden nu. Internet gaat uit voor vandaag. Ben gewoon beduusd. Weet dat het in heel veel families al langere tijd zo gaat en dat ik niet de enige ben.
pi_202489826
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat die opa en oma hun kleinkinderen de dupe willen laten worden van het dwarse gedrag van de ouders/hun kinderen. Jeetje, dit wordt verwarrend zo.
Geen trouwe kijker van Het Familiediner, zie ik :+. Onbegrijpelijk waar families allemaal ruzie om kunnen hebben.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:39:40 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489836
Dus enerzijds horen we continu dat oudjes zichzelf moeten beschermen en zoveel mogelijk thuis moeten blijven, anderzijds zijn het gehersenspoelde angsthazen die kindertjes teleur stellen als ze dat niet doen.

Logisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:39:48 #213
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202489838
quote:

[..]
Denk juist dat de redelijkheid van de grootouders daar ver te zoeken is. Of iemand gevaccineerd is of niet stopt transmissie niet perse, dus het zou meer een persoonlijk bescherm middel moeten zijn. Jammer dat de politiek de samenleving zo heeft weten te verdelen.
Nee, de ongevaccineerden zorgen voor de verdeeldheid.

Wanneer ze gewoon een prikje haden gehaald dan hadden 'we' geen reden om ze te haten.

Ik zit in een identiteitscrisis. Ben ik Hugo of niet?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202489846
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Dan hebben ze het gat van de deur mooi gevonden.
Stoere taal.
In Southern Sun
pi_202489857
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe is het bij jou afgelopen met 'dat ene familielid'?
Hij is (terwijl hij verkouden was maar een negatieve coronatest had) bij ons langs geweest waarna mn zoon van 2 maanden oud verkouden is geworden en we ~4 nachten niet geslapen hebben. Dat was voor mij het moment om te zeggen: "Ik stel voor dat je nu normaal gaat doen, anders hoef je helemaal niet meer langs te komen, of je nu familie bent of niet."

Ineens is ie verbazingwekkend mild. Uiteraard kunnen we niet aantonen door wie hij verkouden is geraakt maar het was allemaal te toevallig :P
pi_202489862
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
Mijn grootouders gaan gewoon met ons om zoals we dat voor corona ook deden. Ook met vrienden van ze. Beide zijn gevaccineerd. Verder interesseert het ze echt niet wie er niet gevaccineerd is. Ze zijn zelf beschermd. Grappig dat zoiets dat met mensen kan doen. :')

Ze willen gewoon leven zoals ze dat altijd doen. En dat doen ze gelukkig ook al twee jaar volop.
Eerder ontzettend triest. Ik zou zo graag verhuizen naar een land waar corona geen belangrijk onderdeel van het leven meer is en we gewoon doorgaan met het leven.
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:40:57 #217
236264 crew  capricia
pi_202489864
quote:

[..]
Ah. Dus dat kinderen hun grootouders niet meer zien, ligt aan de politiek.

De politiek van wie eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 december 2021 @ 22:41:14 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489867
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Eerder ontzettend triest. Ik zou zo graag verhuizen naar een land waar corona geen belangrijk onderdeel van het leven meer is en we gewoon doorgaan met het leven.
Probeer Malawi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202489872
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dus enerzijds horen we continu dat oudjes zichzelf moeten beschermen en zoveel mogelijk thuis moeten blijven, anderzijds zijn het gehersenspoelde angsthazen die kindertjes teleur stellen als ze dat niet doen.

Logisch.
Ik denk niet dat dezelfde mensen dat zeggen, toch?
pi_202489874
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?
Ik geloof niet in de hele poppenkast en ga dan ook niet mee werken om dit systeem en indoctrinatie in stand te houden.

Dan is dit de consequentie .. helaas maar waar.
  zondag 5 december 2021 @ 22:41:59 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489876
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dezelfde mensen dat zeggen, toch?
Laten we het ze vragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:42:03 #222
236264 crew  capricia
pi_202489880
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze zijn beiden gevaccineerd, allebei hartpatient, beide meerdere keren gedotterd etc. Geen idee of ze ook in de rij staan voor de booster.

En nee ik ga niet (zelf)testen om hen een gevoel van (schijn)veiligheid te geven.

Maar gewoon dat ze de kleinkinderen niet eens meer durven te knuffelen. Ze zijn al over de 70 en cijferen zichzelf al bijna 2 jaar weg.

Wat is er dan nog van je leven over op het moment dat je jezelf opsluit in je glazen kooi? In plaats van die paar jaar die je dan nog mee mag pakken volop te genieten van o.a. je kleinkinderen.

Ik vind het heel erg. Ik zet me er wel overheen maar voor mijn kindjes vind ik de afwijzing heel erg. Omdat papa en mama het prikje niet gaan halen, zal jij er de consequenties van ervaren.

Mja goed.. kom niet goed uit mijn woorden nu. Internet gaat uit voor vandaag. Ben gewoon beduusd. Weet dat het in heel veel families al langere tijd zo gaat en dat ik niet de enige ben.
Je doet bewust geen simpele zelftest thuis? Wouw.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 december 2021 @ 22:42:47 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489894
Zelfs geen zelftest...

Allemachtig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:42:56 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489897
quote:

Dat zij willen dat jullie gevaccineerd zijn kun je wat van vinden.
Dat jij een (zelf)test omdat ze kwetsbaar zijn en blijkbaar angstig zijn niet als optie zien vind ik dan ook wel weer bijzonder.
Dat geeft namelijk veel meer zekerheid dan een vaccinatie voor een ander.

Lang verhaal kort: ik snap niet. En vind het zonde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202489912
quote:

Dusss..... geen respect voor hun gevoel voor onveiligheid maar of ze wel ff respect voor jullie principes op willen brengen. Okay dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')