abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202811514
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Prima als je dat troep vindt, maar het is exact dezelfde categorie van vermaak als WoT of GoT. Maar wel een ander genre, andere budgetten, andere focus.
Ja daar ben ik het dus niet mee eens, ik vind Marvel toch een stuk oppervlakkiger. Daarnaast is het gewoon niet dezelfde categorie van vermaak als het een totaal ander genre is (een geheel nieuwe fantasiewereld tov fantasy-elementen in de bestaande wereld. Harry Potter is ook niet dezelfde vorm van vermaak tov WoT en GoT). Iets wat gebaseerd is op strips of dikke boeken met flink wat lore vind ik wel een groot verschil.
quote:
Maar als het je niets doet, dan doet het je niets. Dat heb ik bijvoorbeeld met animatie. Ik kan er gewoon niet naar kijken. Zoiets als Arcane doet me echt helemaal niets. Ik kan me daar niet in inleven, hoe goed het verhaal ook is. Ik maak geen verbinding met de karakters, wordt er niet ingezogen.
Arcane was echt fantastisch, sowieso echt goede animatie is voor sommige verhalen de beste manier om het te vertellen. Maar het hangt dus echt af van de stijl en de kwaliteit ervan, kan je wel een wereld worden ingezogen want dan is het gewoon kunst. Arcane was het verhaal niet eens zo geweldig maar juist door de animatie werd het toch nog zo populair.
Oh.
pi_202816341
Marvel is pure rotzooi. Star Wars is helemaal uitgemolken troep.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202816371
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 december 2021 20:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Misschien House of the Dragon.

En die LotR-serie (al verwacht ik daar minder van gezien het gebrek aan bronmateriaal)
House of the Dragon verwacht ik wel aardig wat van ja. Lotr niet, maar dat komt ook weer omdat die tegenstanders mij weinig boeien en geen bronmateriaal.
pi_202816432
Gaat dit topic nog steeds over Wheel of time?
pi_202816475
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 10:49 schreef SolidasRock het volgende:
Gaat dit topic nog steeds over Wheel of time?
Nee, volgend jaar weer bij seizoen 2.
pi_202821429
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:16 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Ja, dat was sowieso gewoon ontzettend slecht, slecht geschreven en slecht geacteerd op een, wederom, hele lelijke set, maar ik dacht dat je hetzelfde bedoelde als enkele anderen op Dragonmount, dat Paaran Disen er gewoon normaal uitzag.

Van de andere kant, wie zegt dat het een uiterste wanhoopspoging was? Zoals het nu is lijkt het meer alsof LTT gewoon een ontzettende arrogante droplul is en dit meer een arrogante zet is dan een wanhoopspoging. Komt mooi overeen met wat Moiraine zegt aan het begin van het seizoen; the arrogance of men.
Maar niet verrassend met Rafe 'I'm a feminist' Judkins aan het roer :r
Dit vond ik dus heel erg stom. Ze hebben zoveel belangrijke dingen uit het verhaal verdraaid. Het is hooguit "loosely based on" the wheel of time.
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 11:57:10 #232
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202835810
Aflevering 8

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 1

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What can change the nature of a man?
pi_202991732
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 22:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ow, Netflix produceert heel veel zooi. Dat is zeker waar. Ik doel dan ook vooral op de A-producties als je die tegen elkaar afzet. Maar ook op Amazon zitten in andere genres wel goede dingen. Goliath was best een aardige serie en Bosch heb ik ook met plezier gekeken maar die zijn totaal onvergelijkbaar. Carnival Row is wel een aanrader trouwens.
[..]
Ik vind dat Starwars totaal de verkeerde kant is opgegaan. Ik geef de nieuwe series een kans, maar snap de jubelstemming over Mandalorian bijvoorbeeld niet. Marvel is een ander verhaal. Groot stripliefhebber en ik vind de manier waarop het MCU is opgezet fenomenaal. Prima als je dat troep vindt, maar het is exact dezelfde categorie van vermaak als WoT of GoT. Maar wel een ander genre, andere budgetten, andere focus. Ik vind persoonlijk dat als het gaat om karakterontwikkeling en diepgang, dat Marvel dat binnen het genre naar nieuwe hoogtes heeft getild in aanloop naar Endgame.

Maar als het je niets doet, dan doet het je niets. Dat heb ik bijvoorbeeld met animatie. Ik kan er gewoon niet naar kijken. Zoiets als Arcane doet me echt helemaal niets. Ik kan me daar niet in inleven, hoe goed het verhaal ook is. Ik maak geen verbinding met de karakters, wordt er niet ingezogen.
Ik kijk zelf graag wat Marvel, maar vind het heel erg hit and miss qua universum. Nou is het ook gewoon popcornvermaak en zie ik bijv. GoT toch als meer dan dat met al de politieke intriges, dus het is in veel gevallen ook onder die noemer weg te schrijven.

Wheel of Time viel me het eerste seizoen tegen, ik heb er nog nooit een boek van gelezen dus sta er wat dat betreft blanco in. Na de laatste gevechten had ik wel het gevoel dat het nu eindelijk eens echt zou kunnen beginnen. Het hele seizoen 1 voelde als een lange introductie waarin dan gek genoeg weer erg weinig ruimte was voor character development. Hoop dat seizoen 2 beter is.
pi_202992109
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:52 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik kijk zelf graag wat Marvel, maar vind het heel erg hit and miss qua universum. Nou is het ook gewoon popcornvermaak en zie ik bijv. GoT toch als meer dan dat met al de politieke intriges, dus het is in veel gevallen ook onder die noemer weg te schrijven.
Of je nou een realistische wereld pakt en daar SF aan toevoegt, of je pakt een fantasie wereld waar je reguliere politiek en andere normale wereld zaken aan toevoegt is mij echt om het even. Het gaat in beide gevallen om even vluchten uit de dag met wat popcornvermaak. Natuurlijk is het een ander genre en kun je je voorkeur hebben, maar mensen die in WoT meer diepgang zien nemen het allemaal veel te serieus. Ja, je kunt parallellen trekken met goed en kwaad in de 'normale' wereld, maar dat aspect zit in alle SF en Fantasy. Hier wordt door een enkeling net gedaan alsof Fantasy een soort van 'hoger' genre is en dat is gewoon flauwekul. Zeker in het geval van WoT.

quote:
Wheel of Time viel me het eerste seizoen tegen, ik heb er nog nooit een boek van gelezen dus sta er wat dat betreft blanco in. Na de laatste gevechten had ik wel het gevoel dat het nu eindelijk eens echt zou kunnen beginnen. Het hele seizoen 1 voelde als een lange introductie waarin dan gek genoeg weer erg weinig ruimte was voor character development. Hoop dat seizoen 2 beter is.
Seizoen 2 zal zeker beter zijn, want veel slechter kan niet met dit budget. Hoewel, het maken van wat draadjes met wit licht kost natuurlijk een fortuin met de computer. Misschien moeten ze eens bij de andere Prime producties kijken hoe je magie met een computeranimatie wel serieus aanpakt.

Of bij GoT S1 hoe je computeranimatie integreert in je set opbouw. Of hoe je een overtuigend leger in beeld brengt bij LotR.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:29:16 #235
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_203005765
Bijzonder hoe sommige gebruikers anderen niet gunnen daadwerkelijk gewoon te genieten van een serie.
Maar continue met argumenten komen waarom zij het vooral slecht vinden.

Jammer.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Forum Admin maandag 3 januari 2022 @ 09:42:35 #236
35723 crew  GGMM
pi_203005843
Ik vind dat mensen die het slecht vinden geen recht hebben op een mening.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_203041048
Gister begonnen aan Wheel of Time, 3 afleveringen gehad nu. Qua acteerwerk nog niet echt top, maar de wereld is interessant genoeg. :)
  Redactie Frontpage vrijdag 28 januari 2022 @ 22:05:38 #238
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_203410664
Ik ben deze serie nu aan het bingen, maar word er nog niet echt vrolijk van. Het is wel heel erg inclusief en woke allemaal
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 29 januari 2022 @ 11:38:41 #239
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_203415226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:05 schreef Djeez het volgende:
Ik ben deze serie nu aan het bingen, maar word er nog niet echt vrolijk van. Het is wel heel erg inclusief en woke allemaal
Dat ligt aan de boeken. Die waren dat ook.
pi_203728466
Een aanrader?
  vrijdag 22 juli 2022 @ 13:39:37 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205421969
https://variety.com/2022/(...)ere-date-1235322113/

Er komt in elk geval een seizoen 3.
Oh.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 13:40:18 #242
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205421977
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Dat ligt aan de boeken. Die waren dat ook.
Het girl-power gehalte is vrij hoog ja.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 13:46:37 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205422016
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:05 schreef Djeez het volgende:
Daar heb ik met original content 0 problemen mee. Als iemand een woke serie/film wil creeren en daarmee een markt wil bedienen is dat helemaal prima.

Mijn problemen met woke is het aanpassen van bestaande IP's puur uit activistische motieven. The X-men hernoemen naar The Mutants omdat het niet inclusief genoeg is, de enorme stroom race/genderswaps van bestaande karakters , dat staat me tegen.

Maar op zichzelf staande "woke" producties is niets mis mee hoor. Ik kijk ook niet naar (bijv) soaps, is gewoon niets voor mij en ik ben de doelgroep niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 22 juli 2022 @ 14:32:14 #244
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205422547
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Daar heb ik met original content 0 problemen mee. Als iemand een woke serie/film wil creeren en daarmee een markt wil bedienen is dat helemaal prima.

Mijn problemen met woke is het aanpassen van bestaande IP's puur uit activistische motieven. The X-men hernoemen naar The Mutants omdat het niet inclusief genoeg is, de enorme stroom race/genderswaps van bestaande karakters , dat staat me tegen.

Maar op zichzelf staande "woke" producties is niets mis mee hoor. Ik kijk ook niet naar (bijv) soaps, is gewoon niets voor mij en ik ben de doelgroep niet.
Dit inderdaad. Prima als je (bij wijze van) een zwarte superman wilt, maar maak dan een film op basis van de strips waarin een zwarte superman te vinden is.

Het is wachten op een bi-sexuele Clark Kent die in de darkroom ruzie krijgt met BatTrans.
pi_206243801
Nieuwe Wheel of Time s2 teaser en de eerste officiële foto's van de nieuwe Mat, en Elayne *O*

Dónal Finn als Mat Cauthon:

Ceara Coveney als Elayne Trakand:

De teaser:
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:41:29 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_206243826
Kijk er toch wel weer naar uit, al hoop ik wel op een flinke verbetering in S2.
Oh.
pi_208098858
Ook al is er nog altijd geen officiële releasedatum voor seizoen 2 (speculaas: het lijkt erop dat het juni dit jaar wordt), de voorbereidingen voor het 3e seizoen zijn in volle gang.
Enkele weken geleden werd de eerste director bekend (Ciaran Donnelly), waren de scripts al 'af' en leek de casting in volle gang te zijn, deze week lekte enkele foto's uit van de herbouw van de 'Two Rivers' set.
Geen verrassing voor degenen die de boeken hebben gelezen en weten dat seizoen 3 vooral boek 4 moet gaan verfilmen, maar toch mooi om te zien dat men er echt serieus mee bezig is.
pi_208219473
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het stomme van modern woke is dat het zo dom is. In de Wheel of Time boeken zijn er monoculturen, racisme, genderdiscriminatie (voornamelijk tegen mannen). De duistere kant gebruikt dit om de good guys tegen elkaar op te hitsen en zelf sterker te worden. Langzaam ontdekken de hoofdpersonen en de culturen waar ze inzitten dat ze elkaar moeten vertrouwen om te winnen en dat de grote onderlinge meningsverschillen eigenlijk helemaal niet zo groot zijn. In het dorpje van de hoofdpersonen is Rand de enige die eruit ziet als een buitenlander. Door de boeken heen hebben ze echter immigratie en vergroot dat hun levenskwaliteit door nieuwe ideeën die deze mensen meenemen. In de serie maken ze die groei niet door want het diversiteitsquotum was belangrijker.
pi_208278316
Nou ik ben inmiddels alweer vergeten waar seizoen 1 over ging eigenlijk.
pi_208390944
De Magnifieke Mrs Maisel (TV Series 2017–2023) - Reference View - IMDb

De magnifieke Mrs Maisel

Wow, wat een feel-good en grappige serie is dat! Nooit eerder over gelezen en net ontdekt, ben dol op de jaren'50 en '60 series als Mad Men, maar deze is vrolijker dan Mad Men, die had ook humor, maar zwartgalliger. Echt een aanrader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')