Gemiste kans, ik weet het.quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat had ik wel een mooie topictitel gevonden.
Die was toch genoemd?quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
Mercurius staat het dichtst bij de zon?
Als ernaar wordt gezocht, dan telt het als zoeken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
Maar het was toch degene die niet zocht die het antwoord ineens gaf?
Ze zijn de laatste tijd allerlei Amerikaanse activisten aan het brengen vanwege de tijdgeest denk ik, maar die kent niemand.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:50 schreef Monolith het volgende:
Doet niet direct een belletje rinkelen.
Marsupilanen of zo zijn iets in het dierenrijk.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zou de Latijnse naam van dit beest de inspiratie zijn geweest voor Franquins Marsupilami?
Nee, volgens mij is dat het Engelse (en misschien ook het Franse?) woord voor buideldier: marsupial.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zou de Latijnse naam van dit beest de inspiratie zijn geweest voor Franquins Marsupilami?
Ja. 30% kansspelbelasting.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
Moet je eigenlijk nog belasting betalen over dat bedrag?
Het is een kennisquiz, geen kanssepl, dus ook geen kansspelbelasting.quote:
Het Gerechtshof in Den Haag had daar een andere mening over, het is wel degelijk een kansspel:quote:Op maandag 13 december 2021 14:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is een kennisquiz, geen kanssepl, dus ook geen kansspelbelasting.
Als V. het meldt, dan mag je aannemen dat wat hij zegt klopt.quote:Op maandag 13 december 2021 14:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vraag me overigens wel af of er dan überhaupt nog zoiets bestaat als een kennisquiz die niet valt onder de kansspelbelasting als je de overwegingen leest:quote:Op maandag 13 december 2021 15:09 schreef freako het volgende:
[..]
Het Gerechtshof in Den Haag had daar een andere mening over, het is wel degelijk een kansspel:
http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAT8076.html
Kijk ik snap dat het een hele brede kennisquiz is, maar tenzij je een kennisquiz hebt waarin je enkel vragen stelt over 'Werken van laat 18e-eeuwse Nederlandse schilders' aan mensen die daarop gepromoveerd zijn praat je eigenlijk altijd over een kansspel. Per seconde wijzer is misschien nog iets afgebakender en je bent niet afhankelijk van een tegenstander of teamgenoot, maar ook daar is het willekeur.quote:- de te stellen vragen hebben betrekking op alle mogelijke onderwerpen, zodat specifieke kennis omtrent een of meerdere onderwerpen van de deelnemer nauwelijks van betekenis kan worden geacht voor de eindscore;
• Het gebied van de onderwerpen waarover men kan worden ondervraagd is zo ruim dat een deelnemer redelijkerwijs niet kan verwachten dat hij en/of zijn teamgenoot zoveel goede antwoorden op de te stellen vragen kunnen geven zij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het woord zullen vinden of raden;
• Het winnen van een geldbedrag is mede afhankelijk van de omstandigheid hoeveel vragen de spelleidster aan het team stelt waarop zij het antwoord direct weten, op welke omstandigheid de deelnemer geen invloed kan uitoefenen;
• De deelnemer is niet alleen afhankelijk van zijn eigen vaardigheden doch ook van die van zijn teamgenoot,
• De deelnemer kan geen invloed uitoefenen op het aanwijzen van de winnaar, immers winnaar is het team dat na een spelronde het woord heeft geraden en tevens de hoogste eindscore heeft behaald. De deelnemer kan wellicht de eigen score enigszins beïnvloeden, doch op het raden of vinden van het woord en de eindscore van zijn tegenstanders heeft hij geen enkele invloed.
Voor zover ik weet geldt dit voor alle quizzen en spelletjes op tv.quote:Op maandag 13 december 2021 15:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me overigens wel af of er dan überhaupt nog zoiets bestaat als een kennisquiz die niet valt onder de kansspelbelasting als je de overwegingen leest
Het is inderdaad een quiz. En toch betalen de kandidaten over bedragen boven de 449 euro kansspelbelasting.quote:Op maandag 13 december 2021 14:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ja leek me ook een inkoppertje.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Algemeen bekend, zou je toch denken.
Ja het is een gouden duoquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:34 schreef Monolith het volgende:
Mevrouw weet niet zoveel en het opzoeken gaat tergend traag.
Ja dat heet ook zo, de Ilias is het andere bekende werk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze vroegen toch naar het boek?
Ik dacht dat het een en hetzelfde werk was.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat heet ook zo, de Ilias is het andere bekende werk.
Die is dus fakequote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Die steen der wijzen om haar nek deed ook niet veel.
Dat is geen generatieding hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:42 schreef Snowsquall het volgende:
Hier zit de generatie die niet in een encyclopedie als op internet uit de voeten kan
De First Blood van de klassieken zeg maar.quote:
Echt hè, wat een dozen waren datquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Dat mens kan dr eigen telefoonnummer nog niet vinden in een telefoonboek. Als er nog telefoonboeken waren dan.
Dat komt vaker voor ja, dat ze zo’n praatje gaat maken terwijl de tijd doorloopt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:33 schreef derLudolf het volgende:
Wtf, Astrid dr praatje over de paardensprong, gaat gewoon van hun tijd af.
Niet dat deze twee schildpadden gaan winnen.
Goed puntquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
opschortingsrecht.
Surceance is uitstel van betaling
Reken al weten en dan de K vragenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Deze strategie met de letters is ook wel bizar.
Beginnen met de enige fout en een zinloze E is wel bijzonder inderdaad.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Deze strategie met de letters is ook wel bizar.
Ze moesten nog over de tactiek overleggen, en besloten met de gokjes te beginnen....quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Beginnen met de enige fout en een zinloze E is wel bijzonder inderdaad.
Ik vond het wel een goede tactiek om met twijfelgevallen te beginnen. Dan heb je in elk geval allemaal goede letters om mee te puzzelenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:45 schreef Szura het volgende:
Ik kan echt ziedend worden van mensen die niet snappen welke letters je als eerste moet kopen
Nee Eviaquote:
Die eerste f was geen twijfelgeval, dat was de f van 4, farfalle.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:42 schreef DrMarten het volgende:
En dan beginnen met het twijfelgeval
Ze begonnen wet de W wat een gok was.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die eerste f was geen twijfelgeval, dat was de f van 4, farfalle.
Dat is de eilandenketen die van Alaska de Beringzee in looptquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Lagen de Aleoeten niet daar ergens?
De archipellen zijn niet mijn sterkste punt in de topografie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat is de eilandenketen die van Alaska de Beringzee in loopt
Er zijn zoveel foute pausen geweest, die kans ik ook wel groot.quote:
Jij bent goed bezig, werk je bij de redactie?quote:
Ik zeg niks.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:59 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Jij bent goed bezig, werk je bij de redactie?
Ik dacht ook dat ze daar helemaal niet naar gezocht hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:00 schreef Joooo-pi het volgende:
Elst toch goed. Moet toch paars zijn?
Ik zet hier neer wat mijn man roept. Die is erg goed in woorden maken van 12 letters. Iets van vroeger, van de lokale omroep Ter Aar op zondagochtend.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:59 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
En dan een partner hebben die werkelijk geen 1 vraag uit het hoofd weet schiet ook niet op.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:51 schreef Szura het volgende:
Die mevrouw moet haar aandacht beter verdelen tussen luisteren en zoeken en eens snelheid maken
Nee, dat ben ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:59 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |