abonnement Unibet Coolblue
pi_204078765
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Dus om de kans op een aanrijding te verkleinen, ren je 3x zoveel fietsers tegemoet :Y
Eeeh het gaat er om dat de hardloper ZIET wat er op ‘m afkomt. Daarom rennen ze tegen het verkeer in. Hopelijk is het nu duidelijk.

En nee ik loop niet hard, maar ik snap ze wel.
  maandag 14 maart 2022 @ 18:17:33 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204078844
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Dus om de kans op een aanrijding te verkleinen, ren je 3x zoveel fietsers tegemoet :Y
Als je als wandelaar over een weg zonder stoep loopt doe je dat toch ook? Daarbij slaat die drie keer natuurlijk nergens op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204079017
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Als je als wandelaar over een weg zonder stoep loopt doe je dat toch ook? Daarbij slaat die drie keer natuurlijk nergens op.
Ik doe dat niet.

Dat links lopen is promotie uit de tijd dat er nog geen fietspaden en reflecterende kleding was. Echter is iedereen vergeten dat de regel toen wel was dat je bij elke tegenligger in de berm ging wachten. Het idee van links lopen is nog steeds goed op een onverlichte landweg waarbij je dan wel ruimte moet hebben om in de berm te stappen.

In alle andere situaties is rechts lopen gewoon handiger voor de rest van het verkeer. Als fietsen kan je even inhouden voor een wandelaar die de zelfde kant uit gaat en er dus achter blijven. Maar als die wandelaar aan jou kant loopt moet je dus afstappen want een wandelaar gaat echt nooit niet even een stapje de berm in voor een fietser.
pi_204118813
Moest meteen aan de discussie hier denken toen ik dit filmpje zag:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100025540_272e0f11
pi_204122706
Gisterenmiddag, Roosendaal, knooppunt De Stok richting Bergen op Zoom. Hork in een klein busje (ik dacht een Opel Vivaro), rijdt achter mij, voegt 0,3 seconden eerder in dan ik had bedacht, en geeft meteen gas zodat mijn invoegintentie wordt afgekapt.

Vraagje: is een actie als deze een overtreding? Zo ja/nee, waarom?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 09:41:27 #256
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204123757
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, Roosendaal, knooppunt De Stok richting Bergen op Zoom. Hork in een klein busje (ik dacht een Opel Vivaro), rijdt achter mij, voegt 0,3 seconden eerder in dan ik had bedacht, en geeft meteen gas zodat mijn invoegintentie wordt afgekapt.

Vraagje: is een actie als deze een overtreding? Zo ja/nee, waarom?
Geen idee, ik denk van niet want in principe rijdt diegene dan gewoon op de rijbaan waar inhalen toegestaan is. Maar het getuigt wel weer van de gemiddelde Nederlandse “ikke ikke ikke” houding ja :')
  vrijdag 18 maart 2022 @ 09:43:50 #257
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204123770
Loslopende honden |:(

Het ging net goed vanmorgen, maar scheelde weinig. Eigenaresse moest nog lachen ook. :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204123799
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Geen idee, ik denk van niet want in principe rijdt diegene dan gewoon op de rijbaan waar inhalen toegestaan is. Maar het getuigt wel weer van de gemiddelde Nederlandse “ikke ikke ikke” houding ja :')
Lijkt me geen overtreding. Volgens mij staat er nergens dat hij de hele invoegstrook moet gebruiken. Eenmaal op de gewone rijbaan heeft hij voorrang op de auto's die vanaf de invoegstrook komen.

Asociaal is het wel ja. En sowieso is het irritant als mensen de invoegstrook niet gebruiken waar 'ie voor bedoeld is. Zowel de mensen die meteen de gewone rijbaan opgaan als mensen die met 'n slakkengangetje op de invoegstrook aan het prutsen zijn.
pi_204123854
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lijkt me geen overtreding. Volgens mij staat er nergens dat hij de hele invoegstrook moet gebruiken. Eenmaal op de gewone rijbaan heeft hij voorrang op de auto's die vanaf de invoegstrook komen.
Ik ken er geen specifieke regel voor inderdaad, maar we hebben altijd nog artikel 5:

quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dus als je hierdoor echt gehinderd wordt bij het invoegen, dan kan daar prima een boete op uitgedeeld worden wat mij betreft :)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 09:55:25 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204123859
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, Roosendaal, knooppunt De Stok richting Bergen op Zoom. Hork in een klein busje (ik dacht een Opel Vivaro), rijdt achter mij, voegt 0,3 seconden eerder in dan ik had bedacht, en geeft meteen gas zodat mijn invoegintentie wordt afgekapt.

Vraagje: is een actie als deze een overtreding? Zo ja/nee, waarom?
Had hetzelfde laatst ook, maar ik reed met een aanhanger. Hoewel ik prima mee kan komen met mijn auto en aanhanger, vond de Mercedes achter me dat hij prima over de witte driehoek (meteen nadat het gras ophield) in kon voegen.
Ja, dan ga ik ook meteen naar links, wat een kutstreek. Rijd maar tegen m'n aanhanger dan :W

Tenzij je zelf enorm liep te treuzelen is het gewoon een kutstreek idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204124011
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Eeeh het gaat er om dat de hardloper ZIET wat er op ‘m afkomt. Daarom rennen ze tegen het verkeer in. Hopelijk is het nu duidelijk.

En nee ik loop niet hard, maar ik snap ze wel.
In China lopen ze langs de snelweg en dan zijn ze ook slim genoeg om links te lopen zodat je nog weg kan springen voor een auto :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:23:12 #262
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204124822
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:43 schreef aloa het volgende:
Loslopende honden |:(

Het ging net goed vanmorgen, maar scheelde weinig. Eigenaresse moest nog lachen ook. :{
Loslopende honden maar ook honden aan zo'n lijn van 12 meter waarbij het baasje aan de ene kant van de weg loopt en de hont aan de andere kant.
Sowieso baasjes die de hont niet de baas zijn.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_204124912
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:43 schreef aloa het volgende:
Loslopende honden |:(

Het ging net goed vanmorgen, maar scheelde weinig. Eigenaresse moest nog lachen ook. :{
Totdat de hond aangereden wordt, dan is het ineens janken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204125121
Rechts lopen terwijl je ook links kunt lopen vind ik asociaal. Als je links loopt kun je anticiperen, bijv. achter elkaar aan gaan lopen of even in de berm wachten als er verkeer tegemoetkomt. En je kunt inderdaad aanrijdingen voorkomen omdat je geen ogen in je achterhoofd hoeft te hebben. Ik loop zelf altijd links om die reden, vind het erg onprettig om niet te weten wat er achterop komt. Maar de rechtslopers hebben daar blijkbaar geen last van, lopen vaak naast elkaar, over de hele breedte van het (fiets)pad, waarmee ze zeggen "als ik in de weg loop, dan is dat niet mijn probleem". En dan wel schrikken als je ze inhaalt. :?
pi_204125171
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die te beroerd zijn 5 meter te lopen. Vanochtend bij de bakker ook weer iemand die de auto even dubbel parkeert, want alleen maar even snel de winkel in, terwijl er een paar meter verderop parkeerhavens vrij zijn.
Je ziet het zo vaak tegenwoordig, even de knipppers aan op het fietspad/losplaats/rijbaan i.p.v. even te parkeren.
Dat iedereen anders daar dan maar omheen moet zien te komen boeit ze niet.
A mind with a heart of it's own
pi_204125214
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef DrMarten het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die te beroerd zijn 5 meter te lopen. Vanochtend bij de bakker ook weer iemand die de auto even dubbel parkeert, want alleen maar even snel de winkel in, terwijl er een paar meter verderop parkeerhavens vrij zijn.
Je ziet het zo vaak tegenwoordig, even de knipppers aan op het fietspad/losplaats/rijbaan i.p.v. even te parkeren.
Dat iedereen anders daar dan maar omheen moet zien te komen boeit ze niet.
Ja herkenbaar. In onze oude straat ook. Parkeervakken aan de overkant van de straat (dus max 5 meter lopen), maar bij boodschappen uitladen toch je auto half op de stoep pleuren :')
Om daarna je auto alsnog in het vak te parkeren |:(
pi_204125239
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef DrMarten het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen die te beroerd zijn 5 meter te lopen. Vanochtend bij de bakker ook weer iemand die de auto even dubbel parkeert, want alleen maar even snel de winkel in, terwijl er een paar meter verderop parkeerhavens vrij zijn.
Je ziet het zo vaak tegenwoordig, even de knipppers aan op het fietspad/losplaats/rijbaan i.p.v. even te parkeren.
Dat iedereen anders daar dan maar omheen moet zien te komen boeit ze niet.
Jupz, dat gebeurt hier in Rotterdam zo vaak. En het ergste is nog dat er vaak een parkeerplek in de buurt gewoon vrij is 8)7

Ze zijn hier heel goed in parkeerboetes uitdelen, maar daar wat frequenter op controleren ho maar.
pi_204125270
Over parkeren gesproken, ik erger me ook aan mensen die bij een tankstation voor een pomp parkeren, alleen maar om iets in de winkel te kopen.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2022 @ 12:04:16 #269
70532 loveli
N
pi_204125293
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:58 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja herkenbaar. In onze oude straat ook. Parkeervakken aan de overkant van de straat (dus max 5 meter lopen), maar bij boodschappen uitladen toch je auto half op de stoep pleuren :')
Om daarna je auto alsnog in het vak te parkeren |:(
Netjes dat ze later alsnog een vak opzoeken, hier parkeren ze gewoon naast de stoep. parallel aan een leeg parkeervak. En als er bij de buren een bus komt om dat er weer geklust wordt, dan niet voor het huis van de buren, maar hier nčt een stukje voor de inrit zodat mijn auto er nauwelijks (of niet) uit kan.
crap in = crap out
pi_204125563
Even mijn frustratie uiten.

Vorige week. Twee rijstroken die naar 1 gaan, dus ritsen. Niks aan de hand. Ik rij op de cruise control net zo snel als de strook rechts van mij, waar ik moet invoegen. Er was genoeg ruimte om in te voegen, dus ik zeg mijn knipperlicht aan en ga naar rechts op een rustige manier. Terwijl ik naar rechts ga geeft de persoon die rechts achter mij rijd ineens een dot gas en probeert het gat dicht te rijden, maar ik zat al op zijn strook. Die zat meteen te toeren, daarna middelvingers op te steken. Toen ging het raam open en hing die malloot uit het raam naar mij scheldwoorden te schreeuwen. Paar honderd meter verder ging hij ineens een inhaal poging doen, 1 rijstrook heen, 1 rijstrook terug en er kwam een vrachtwagen aan vanaf de andere kant, dus dat lukte niet. Gelukkig sloeg hij even later af. Man man man.

Gister zit ik in de auto, rij op een verkeerslicht af. Het word oranje en zit er ver (100 meter ofzo) vanaf en toen werd het rood, dus ik rem rustig af en zet mijn auto stil. Ineens gaat de auto achter mij (die ook al stil stond) toeteren. Dacht eerst dat het een foutje van hem was en tegen het stuur leunde ofzo. Daarna gooit die persoon het stuur om, scheurt met piepende banden langs me, al toeterend, om door rood te rijden terwijl er fietsers en voetgangers bezig waren met oversteken. Ging maar net goed.

Echt wat een rare mensen af en toe.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_204200290
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik doe dat niet.

Dat links lopen is promotie uit de tijd dat er nog geen fietspaden en reflecterende kleding was. Echter is iedereen vergeten dat de regel toen wel was dat je bij elke tegenligger in de berm ging wachten. Het idee van links lopen is nog steeds goed op een onverlichte landweg waarbij je dan wel ruimte moet hebben om in de berm te stappen.

In alle andere situaties is rechts lopen gewoon handiger voor de rest van het verkeer. Als fietsen kan je even inhouden voor een wandelaar die de zelfde kant uit gaat en er dus achter blijven. Maar als die wandelaar aan jou kant loopt moet je dus afstappen want een wandelaar gaat echt nooit niet even een stapje de berm in voor een fietser.
https://www.wandel.nl/nie(...)-je-het-beste-lopen/

------------------------------------------------
Tot 1993 was je als voetganger verplicht om links van de weg te lopen, maar die bepaling is komen te vervallen. “Het is dan aan de voetganger om naar eigen inzicht te kiezen voor de veiligste situatie”, vervolgt Rob. “Dat kan links van de weg zijn, maar afhankelijk van de wegindeling en de situatie dus ook aan de rechterkant van de weg.”
------------------------------------------------
Het is wat.......
  zondag 27 maart 2022 @ 05:02:14 #272
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204237266
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, Roosendaal, knooppunt De Stok richting Bergen op Zoom. Hork in een klein busje (ik dacht een Opel Vivaro), rijdt achter mij, voegt 0,3 seconden eerder in dan ik had bedacht, en geeft meteen gas zodat mijn invoegintentie wordt afgekapt.

Vraagje: is een actie als deze een overtreding? Zo ja/nee, waarom?
Nee. Jij moet dan gewoon voorrang verlenen. Misschien reed je als een bejaarde slak met jicht?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204237502
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 05:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee. Jij moet dan gewoon voorrang verlenen.
Eens. Het getuigt echter niet van sociaal rijgedrag van achterligger.
quote:
Misschien reed je als een bejaarde slak met jicht?
Zelfs dan heb je je gewoon te gedragen. Maar om het verhaal compleet te maken: 104 op de cc, beiden over de linker invoegstrook, idioot ging nog net niet over het puntstuk heen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 27 maart 2022 @ 15:38:05 #274
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204240367
Ik had weer een vervelende ervaring op de weg.

Het was 22:00 op een snelweg met 2 rijstroken per richting.
Je mag na 19:00 130 rijden op dit traject.

Zonder te spiegelen gooit een Toyota Yaris zijn auto op de linkerrijstrook om een vrachtwagen in te halen.
Ik dus heel hard op de rem, vervolgens met een gangetje van 90 km per uur sukkelt hij er voorbij..

Ik geīrriteerd m'n grote licht even aanzetten, en meneer gaat gewoon nog zachter rijden.
Toen ben ik even 2 keer gaan remmen voor z'n neus en doorgereden.

En hij minutenlang met groot licht schijnen toen ik weer snelheid maakte, ik liet het maar zo, want ik heb geen zin om straks in een grote verkeersruzie te komen door zo'n kwal.

Nu weet ik dat mijn gedrag niet helemaal netjes is.
Maar wat we op de Nederlandse snelwegen steeds minder zien is: spiegelen

Hij ziet in de spiegels dat ik met 130 aankom, ik zou in zijn geval even op de rem drukken, en die auto voor laten gaan. Maar deze meneer denkt alleen maar aan ''ikke ikke ikke'' en gooit hem er lekker voor, ''jij gaat maar mooi op de rem''.

En dat maakt mij boos, andersom spiegel ik altijd en laat mensen die sneller gaan voorgaan..

In Duitsland zie je dit rijgedrag veel minder, daar is men gewend om te spiegelen. Daar rijden genoeg mensen nog +180 dus als je zonder te spiegelen naar links gaat, kan dat nog verkeerd aflopen ook.

Maar hier in NL merk je steeds meer dat mensen 'schijt aan de rest hebben' en zonder even te kijken hun auto naar links te gooien. Het blijft gewoon ontzettend asociaal. Het gebeurd ook gewoon dagelijks.
  zondag 27 maart 2022 @ 15:50:30 #275
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204240469
Hij maakt een fout en jij gaat 2 keer voor hem op de rem? Wie is hier nou de grootste pauper?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Vis een optie? zondag 27 maart 2022 @ 16:08:27 #276
70532 loveli
N
pi_204240656
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:38 schreef BMW1993 het volgende:
Nu weet ik dat mijn gedrag niet helemaal netjes is.
Oh ja joh?
crap in = crap out
  zondag 27 maart 2022 @ 16:13:41 #277
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204240705
Dat doet me eraan denken dat ik laatst voor het eerst een brake check kreeg van een of andere pauper die blijkbaar vond dat ik 'm in de weg zat. Maar ik weet het niet 100% zeker, want het was zo'n laffe poging dat ik m'n cruise control er niet eens af heb gehaald :')
  zondag 27 maart 2022 @ 16:14:09 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204240710
Mijn irritatie, een 1 of andere pauper die met zeker 50 door een voetgangersgbied raast. En daarna een motorrijder die het ook een goed idee vond om 50 te rijden waar je 30 mag en te proberen een wheelie te doen.

In een dorp. Dan ben je niet helemaal goed hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204241161
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2022 16:13 schreef Tijn het volgende:
Dat doet me eraan denken dat ik laatst voor het eerst een brake check kreeg van een of andere pauper die blijkbaar vond dat ik 'm in de weg zat. Maar ik weet het niet 100% zeker, want het was zo'n laffe poging dat ik m'n cruise control er niet eens af heb gehaald :')
Had ik laatst ook, want hij vond dat ik hem er niet soepeltjes tussen liet, terwijl hij zelf naast mij blijft rijden, maar zulke acties zijn niet per se slim als je in een leaseauto met reclame rijdt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204241704
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:38 schreef BMW1993 het volgende:
Ik had weer een vervelende ervaring op de weg.

Het was 22:00 op een snelweg met 2 rijstroken per richting.
Je mag na 19:00 130 rijden op dit traject.

Zonder te spiegelen gooit een Toyota Yaris zijn auto op de linkerrijstrook om een vrachtwagen in te halen.
Ik dus heel hard op de rem, vervolgens met een gangetje van 90 km per uur sukkelt hij er voorbij..

Ik geīrriteerd m'n grote licht even aanzetten, en meneer gaat gewoon nog zachter rijden.
Toen ben ik even 2 keer gaan remmen voor z'n neus en doorgereden.

En hij minutenlang met groot licht schijnen toen ik weer snelheid maakte, ik liet het maar zo, want ik heb geen zin om straks in een grote verkeersruzie te komen door zo'n kwal.

Nu weet ik dat mijn gedrag niet helemaal netjes is.
Maar wat we op de Nederlandse snelwegen steeds minder zien is: spiegelen

Hij ziet in de spiegels dat ik met 130 aankom, ik zou in zijn geval even op de rem drukken, en die auto voor laten gaan. Maar deze meneer denkt alleen maar aan ''ikke ikke ikke'' en gooit hem er lekker voor, ''jij gaat maar mooi op de rem''.

En dat maakt mij boos, andersom spiegel ik altijd en laat mensen die sneller gaan voorgaan..

In Duitsland zie je dit rijgedrag veel minder, daar is men gewend om te spiegelen. Daar rijden genoeg mensen nog +180 dus als je zonder te spiegelen naar links gaat, kan dat nog verkeerd aflopen ook.

Maar hier in NL merk je steeds meer dat mensen 'schijt aan de rest hebben' en zonder even te kijken hun auto naar links te gooien. Het blijft gewoon ontzettend asociaal. Het gebeurd ook gewoon dagelijks.
Jij zag de vrachtwagen ook niet, of het feit dat hij toch iets sneller dan 90 reed?
.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:02:42 #281
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204241782
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:38 schreef BMW1993 het volgende:
Ik had weer een vervelende ervaring op de weg.

Het was 22:00 op een snelweg met 2 rijstroken per richting.
Je mag na 19:00 130 rijden op dit traject.

Zonder te spiegelen gooit een Toyota Yaris zijn auto op de linkerrijstrook om een vrachtwagen in te halen.
Ik dus heel hard op de rem, vervolgens met een gangetje van 90 km per uur sukkelt hij er voorbij..

Ik geīrriteerd m'n grote licht even aanzetten, en meneer gaat gewoon nog zachter rijden.
Toen ben ik even 2 keer gaan remmen voor z'n neus en doorgereden.

En hij minutenlang met groot licht schijnen toen ik weer snelheid maakte, ik liet het maar zo, want ik heb geen zin om straks in een grote verkeersruzie te komen door zo'n kwal.

Nu weet ik dat mijn gedrag niet helemaal netjes is.
Maar wat we op de Nederlandse snelwegen steeds minder zien is: spiegelen

Hij ziet in de spiegels dat ik met 130 aankom, ik zou in zijn geval even op de rem drukken, en die auto voor laten gaan. Maar deze meneer denkt alleen maar aan ''ikke ikke ikke'' en gooit hem er lekker voor, ''jij gaat maar mooi op de rem''.

En dat maakt mij boos, andersom spiegel ik altijd en laat mensen die sneller gaan voorgaan..

In Duitsland zie je dit rijgedrag veel minder, daar is men gewend om te spiegelen. Daar rijden genoeg mensen nog +180 dus als je zonder te spiegelen naar links gaat, kan dat nog verkeerd aflopen ook.

Maar hier in NL merk je steeds meer dat mensen 'schijt aan de rest hebben' en zonder even te kijken hun auto naar links te gooien. Het blijft gewoon ontzettend asociaal. Het gebeurd ook gewoon dagelijks.
Hij schat jouw snelheid verkeerd in en krijgt een groot licht en later zelfs twee brakechecks. Verkeerd/niet spiegelen en de snelheid verkeerd inschatten is in dit geval wel het minst erge.
Dit, dus.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:16:07 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204241912
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hij schat jouw snelheid verkeerd in en krijgt een groot licht en later zelfs twee brakechecks. Verkeerd/niet spiegelen en de snelheid verkeerd inschatten is in dit geval wel het minst erge.
Je kan nadat je iemand zowat afsnijd ook een handje opsteken van "sorry, niet gezien" ipv de ander nog meer te jennen door langzamer te gaan rijden na jouw fout.

Het is misschien niet bij iedereen bekend, maar bij van baan wisselen (en ook invoegen!) moet je ander verkeer voor laten gaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:20:37 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204241967
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Je kan nadat je iemand zowat afsnijd ook een handje opsteken van "sorry, niet gezien" ipv de ander nog meer te jennen door langzamer te gaan rijden na jouw fout.

Het is misschien niet bij iedereen bekend, maar bij van baan wisselen (en ook invoegen!) moet je ander verkeer voor laten gaan.
Als ik iemand niet gezien heb en opeens zit er iemand vlak achter me te seinen kan hij wmb ook de tering krijgen. Al zal ik niet langzamer gaan rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:21:19 #284
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204241974
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Je kan nadat je iemand zowat afsnijd ook een handje opsteken van "sorry, niet gezien" ipv de ander nog meer te jennen door langzamer te gaan rijden na jouw fout.

Het is misschien niet bij iedereen bekend, maar bij van baan wisselen (en ook invoegen!) moet je ander verkeer voor laten gaan.
Ik mompel altijd wat in de trant van: rijbewijs bij een pakje boter gekregen, als iemand iets doms doet. Groot licht en zeker brakechecks is vragen om grote ongelukken. Zonder dat grote licht had die ander kleuter niet expres langzaam gaan rijden en was iedereen vrij snel veilig thuis.
Dit, dus.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:27:17 #285
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204242082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Totdat de hond aangereden wordt, dan is het ineens janken.
Dan wel ja...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 27 maart 2022 @ 19:02:17 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204242798
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Als ik iemand niet gezien heb en opeens zit er iemand vlak achter me te seinen kan hij wmb ook de tering krijgen. Al zal ik niet langzamer gaan rijden.
Hij seint vlak achter je omdat je een gevaarlijke actie doet.
Het wordt in NL snel als asociaal gezien maar in Duitsland geven snelle rijders vaker een sein om aan te geven dat ze (veel) harder rijden, dat is wat veiliger als men er rekening mee kan houden.
Maar dat kunnen de egootjes in NL niet aan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 27 maart 2022 @ 20:10:54 #287
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204244180
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:02 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hij seint vlak achter je omdat je een gevaarlijke actie doet.
Het wordt in NL snel als asociaal gezien maar in Duitsland geven snelle rijders vaker een sein om aan te geven dat ze (veel) harder rijden, dat is wat veiliger als men er rekening mee kan houden.
Maar dat kunnen de egootjes in NL niet aan.
Wie is nou de egoīst in het verhaal?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 maart 2022 @ 20:12:49 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204244227
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 20:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wie is nou de egoīst in het verhaal?
Iemand die met 90 naar links gaat terwijl er iemand de max snelheid rijdt op die strook.

Je post benadrukt mijn pointer naar de egos trouwens. Een seintje is niet per se verkeerd bedoelt maar wordt zo wel opgenomen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 27 maart 2022 @ 20:18:56 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204244365
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 20:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
Iemand die met 90 naar links gaat terwijl er iemand de max snelheid rijdt op die strook.

Je post benadrukt mijn pointer naar de egos trouwens. Een seintje is niet per se verkeerd bedoelt maar wordt zo wel opgenomen.
Een seintje niet nee, maar "even mijn groot licht aan" zoals BMW1993 deed is toch wel wat anders dan een seintje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204244904
Irritatie op de parkeerplaats. Grote parkeerplaats, maar wel lang, waardoor je een eind moet lopen als je niet vooraan kunt staan. Dikke wagen vooraan die zo schuin staat dat hij effectief twee plekken inneemt. Verderop nog zat plek vrij (voor de mens die een grotere auto neemt dan hij aan parkeer kunst machtig is) en het was zo vroeg, dat hij zeker niet ‘gedwongen’ werd zo schuin te parkeren omdat anderen hun auto breed hadden neergezet.

Fijn wel, dat het een bedrijfswagen was… mail plus foto’s is de deur uit.
Al was het maar omdat deze bestuurder onnodig een extra plek innam, die gebruikt had kunnen worden door een van de mensen waarvoor ik daar was ivm mijn vrijwilligerswerk: mensen met lichamelijke beperkingen. Die mochten door deze aso fijn een stuk verder parkeren :r
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204245841
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:38 schreef BMW1993 het volgende:

In Duitsland zie je dit rijgedrag veel minder, daar is men gewend om te spiegelen. Daar rijden genoeg mensen nog +180 dus als je zonder te spiegelen naar links gaat, kan dat nog verkeerd aflopen ook.

Maar hier in NL merk je steeds meer dat mensen 'schijt aan de rest hebben' en zonder even te kijken hun auto naar links te gooien. Het blijft gewoon ontzettend asociaal. Het gebeurd ook gewoon dagelijks.
In Duitsland gebeurt dat ook hoor, dat land is echt niet heilig wat betreft het verkeer. En met m'n truck, die begrensd is op 90km/h, haal ik tegenwoordig ook genoeg PKW's in.
pi_204247155
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 20:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wie is nou de egoīst in het verhaal?
Allebei.
Nadat de invoeger een fout maakte en BMW1993 hierover seinde wilden beiden toch nog even hun gelijk halen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 27 maart 2022 @ 23:45:01 #293
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204247619
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:51 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Allebei.
Nadat de invoeger een fout maakte en BMW1993 hierover seinde wilden beiden toch nog even hun gelijk halen.
Na het lezen van de reacties besef ik mij dat ik ook te heftig heb gereageerd.

Ik ga vanaf nu proberen om de situatie te accepteren, even zuchten, en probeer niet meer te seinen of iemand even terecht te wijzen, het heeft namelijk geen enkele zin. Het kost je alleen maar negatieve energie, en het maakt het autorijden uiteindelijk ook minder leuk.
pi_204248765
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:45 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Na het lezen van de reacties besef ik mij dat ik ook te heftig heb gereageerd.

Ik ga vanaf nu proberen om de situatie te accepteren, even zuchten, en probeer niet meer te seinen of iemand even terecht te wijzen, het heeft namelijk geen enkele zin. Het kost je alleen maar negatieve energie, en het maakt het autorijden uiteindelijk ook minder leuk.
Had het gisteren ook hoor op de A8, lekker linkerbaan kachelen, invoegstrook komt iemand aan en de persoon die rechts rijdt ramt hem gewoon naar de linkerstrook. Ik stuur rustig naar rechts, haal hem in met nog een gigantisch ruime marge tot de invoeger (die gewoon netjes gas geeft en invoegt met de juiste snelheid). Gewoon dom gedrag en slecht geanticipeerd. Kan hij me ook gaan seinen maar dat doet me echt niets. Ik heb zijn fout opgelost zonder m'n rem te hoeven gebruiken (maar riskeer wel een boete rechts inhalen).

Je had het bij de Toyota rijder ook verkeerd aangepakt. Groot licht seinen, claxon ingedrukt en daarna van de weg duwen de vluchtstrook in. Uitstappen... en dan netjes uitleggen dat hij eerst moet spiegelen voordat hij iemand met een slakkengang wil inhalen :)
Facts don't care about your feelings
pi_204250993
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Had het gisteren ook hoor op de A8, lekker linkerbaan kachelen, invoegstrook komt iemand aan en de persoon die rechts rijdt ramt hem gewoon naar de linkerstrook. Ik stuur rustig naar rechts, haal hem in met nog een gigantisch ruime marge tot de invoeger (die gewoon netjes gas geeft en invoegt met de juiste snelheid). Gewoon dom gedrag en slecht geanticipeerd. Kan hij me ook gaan seinen maar dat doet me echt niets. Ik heb zijn fout opgelost zonder m'n rem te hoeven gebruiken (maar riskeer wel een boete rechts inhalen).

Je had het bij de Toyota rijder ook verkeerd aangepakt. Groot licht seinen, claxon ingedrukt en daarna van de weg duwen de vluchtstrook in. Uitstappen... en dan netjes uitleggen dat hij eerst moet spiegelen voordat hij iemand met een slakkengang wil inhalen :)
Om vervolgens op je neus getimmerd te worden :+
  Vis een optie? maandag 28 maart 2022 @ 13:03:00 #296
70532 loveli
N
pi_204251048
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:56 schreef DW457 het volgende:

[..]
Om vervolgens op je neus getimmerd te worden :+
..door een brute Yaris bestuurder!
crap in = crap out
pi_204251050
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:56 schreef DW457 het volgende:

[..]
Om vervolgens op je neus getimmerd te worden :+
Of neergeschoten te worden, dat schijnt tegenwoordig ook 'normaal' te zijn :X
pi_204251419
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:56 schreef DW457 het volgende:

[..]
Om vervolgens op je neus getimmerd te worden :+
Acties hebben consequenties :P

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:03 schreef Piles het volgende:

[..]
Of neergeschoten te worden, dat schijnt tegenwoordig ook 'normaal' te zijn :X
Hier in de Zaanstreek word je meestal neergestoken... maar ja meestal is het een stukje bluf. Als je iemand met een mes ziet uitstappen kun je twee dingen doen, je verlies nemen en wegrijden of je pistool uit het dashboard kastje pakken. Dan ligt de bal weer bij hem >:)
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 13:50:20 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204251461
Of...... hey.... en dit is maar een idee he....

...we worden met z'n allen wat relaxter en doen gewoon niet zo opgefokt over alles. O-)
  maandag 28 maart 2022 @ 14:27:21 #300
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204251726
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 20:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Irritatie op de parkeerplaats. Grote parkeerplaats, maar wel lang, waardoor je een eind moet lopen als je niet vooraan kunt staan. Dikke wagen vooraan die zo schuin staat dat hij effectief twee plekken inneemt. Verderop nog zat plek vrij (voor de mens die een grotere auto neemt dan hij aan parkeer kunst machtig is) en het was zo vroeg, dat hij zeker niet ‘gedwongen’ werd zo schuin te parkeren omdat anderen hun auto breed hadden neergezet.

Fijn wel, dat het een bedrijfswagen was… mail plus foto’s is de deur uit.
Al was het maar omdat deze bestuurder onnodig een extra plek innam, die gebruikt had kunnen worden door een van de mensen waarvoor ik daar was ivm mijn vrijwilligerswerk: mensen met lichamelijke beperkingen. Die mochten door deze aso fijn een stuk verder parkeren :r
irritant maar foto's gaan mailen naar bedrijf vind ik wel erg ver gaan. wat denk je daarmee te bereiken?

in verlengde daarvan een parkeeriirtatie; in een parkeergarage zien dat EV's die oplaadplekken gebruiken om te parkeren maar niet om op te laden (wegens het ontbreken van de stekker) En dan ga ik er maar vanuit dat het een EV is, dat is niet meer aan alle auto's zo te herkennen.

nu neem ik m'n EV niet mee naar die garages waar ik boodschappen doe maar irirtant is dat wel om te zien. dat soort gasten interesseert dat dus echt geen zak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')