abonnement Unibet Coolblue
pi_202460950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb 2x een assessment gedaan maar ik zou dit nu per definitie weigeren. Of je neemt mij aan of niet. Ik ga mezelf niet bewijzen via onzinnige testjes en onderzoekjes.
Die 2x is er ook flink misbruik van gemaakt heb ik het idee.
Dat is ook mijn idee. Ik heb twee universitaire diploma's zoek het uit met je onzin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202462501
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef Chai het volgende:
Het is geloof ik geen psychologische test, en anders weet ik wel wat ze willen horen. Het is meer dat ik nooit recruiter ben geweest, ik moet nog ingewerkt worden.
Sowieso zou je vooraf de onderdelen horen te weten:

Persoonlijkheidstest? Intelligentietest? Rollenspel (ja dus)?

Wat betreft de casussen: je hebt genoeg ervaring in communicatie en overredingskracht. Kleine tip: praat niet tegen je opponent, zoals je tegen je leerlingen praat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202462517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is ook mijn idee. Ik heb twee universitaire diploma's zoek het uit met je onzin.
En wat zegt dat over je interactie met leidinggevenden, collega's, klanten en je agility/overttuigingskracht/assertiviteit??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:19:44 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202462619
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:12 schreef blomke het volgende:

[..]
En wat zegt dat over je interactie met leidinggevenden, collega's, klanten en je agility/overttuigingskracht/assertiviteit??
Dat ga je wel uit een assessment van een uurtje halen waar mensen de gewenste antwoorden op geven ipv hun ware aard laten zien?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202463168
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat ga je wel uit een assessment van een uurtje halen waar mensen de gewenste antwoorden op geven ipv hun ware aard laten zien?
Een assessment zoals ik die deed, waren 2 dagdelen. 's morgens IQ-test en rollenspel, 's middags persoonlijkheidstest en een casus op papier.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202463306
Je wilt recruiter worden :') :') :') :') ?
Verwacht er niet te veel van, je bent gewoon een soort telsel marketeer die keiharde targets moet halen.
Gezien je PH schat ik dat je het na 2 maandjes wel gezien hebt, laat me raden IT Recruitment?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463600
Nee onderwijs. Ik zie het als opstap voor acc manager
pi_202473700
Ik heb een keer een test moeten doen maar dat was een onderdeel van een proces om van extern naar intern te gaan. Het was geen IQ-test maar een persoonlijkheidstest. Je moest dan antwoorden kiezen waar jij het beste bij voelde. Sommige vragen waren hetzelfde maar dan anders geformuleerd.

Stelde niet zoveel voor maar er kwam wel een verhaal uit die het beste bij mij paste.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202476459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:12 schreef blomke het volgende:

[..]
En wat zegt dat over je interactie met leidinggevenden, collega's, klanten en je agility/overttuigingskracht/assertiviteit??
Meer dan een assessment. En daar hebben ze de proefperiode voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202476690
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En daar hebben ze de proefperiode voor.
Een proefperiode die je negatief moet afsluiten, is uiterst beroerd voor iedere partij. Dat wil je koste wat kost voorkomen , desnoods met een assessment.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 6 december 2021 @ 11:06:41 #36
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_202494436
Een assessment moet wel gericht zijn op het helder krijgen van capaciteiten die je van nature moet hebben. Ik werk in de ICT en wij zoeken elk jaar technische sales mensen voor ons trainnee programma. Jong, nog niet veel tot geen werkervaring. Die krijgen een casus opgestuurd, van te voren, met de vraag daarover iets te presenteren. Wat staat er duidelijk in. Dat moeten ze dus zelf voorbereiden, er worden guidelines gegeven over hoe lang etc. Punt is, we kijken naar de skills in presenteren, maar ook hoe mensen onder stress handelen. Dus, tijdens zo een presentatie gaat het dus niet over wat ze presenteren, maar meer hoe. Hoe is hun verhaal opgebouwd, is er een logisch verhaal in te vinden. Is er nagedacht over aan wie je presenteert etc. Tevens wordt iedereen wel een keer een vervelende vraag gesteld. Een vraag waar ze waarschijnlijk van weten dat de vraagsteller het antwoord ws beter weet dan zij. Dus we zetten ze aan het peentjes zweten. Dat doen we expres, want dat gaat hun in het werk ook overkomen. Hoe reageer je dan? Je natuurlijke manier van doen neemt dan vaak je bij de hand. Want het antwoord is namelijk niet van belang. Hoe je zo een situatie aanpakt, en wat je doet voordat je de tijd hebt om na te denken, dat zegt of jij (als techneut met de juiste papieren) ook echt in de sales mee kan. Aan het eind krijg je een aantal punten van feedback.

Daarna volgt er dezelfde dag meestal een normaal interview en nog een soort rollenspel. En daarin is belangrijk of je wat meeneemt uit wat je in de eerste sessie hebt terug gekregen aan feedback. Dus heb je dan in sessie 1 de plank volledig mis geslagen, dan kun je je dan nog best revancheren.

Punt is, als je je moet voorbereiden, dan moeten ze dat netjes sturen met duidelijke instructies. Is dat niet gestuurd, breng jezelf gewoon zoals je bent. Meer is niet nodig. En ja, het is soms een soort van poppenkast. Tja, als junior kom je bij ons niet zonder binnen.

Zoals gezegd, dit is voor mensen aan het begin van hun carrière. Medior en senior krijgen gewoon veel gesprekken. Toen ik binnenkwam als medior zei mijn toen toekomstige manager het al - voordat we klaar zijn heb je al zeker 1 personen bij Cisco gesproken. En dat was ook zo. Eerste fysieke gesprek werd gelijk opgevolgd door even met die en daarna even met die in een kamertje, 10-20 minuutjes, even kennismaken, even babbelen. Ik kwam voor 2 gesprekken, gepland na elkaar, maar bleef bijna de hele dag hangen (was netjes gevraagd of dat kon, halverwege het eerste gesprek). En aangenomen. Werk er nu nog.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_202501368
Ja ik heb niks ter voorbereiding gekregen dus ik ga gewoon lekker extravert doen en dan hoop ik maar dat het goed is.
pi_202535006
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:06 schreef HMS het volgende:
Een assessment moet wel gericht zijn op het helder krijgen van capaciteiten die je van nature moet hebben. Ik werk in de ICT en wij zoeken elk jaar technische sales mensen voor ons trainnee programma. Jong, nog niet veel tot geen werkervaring. Die krijgen een casus opgestuurd, van te voren, met de vraag daarover iets te presenteren. Wat staat er duidelijk in. Dat moeten ze dus zelf voorbereiden, er worden guidelines gegeven over hoe lang etc. Punt is, we kijken naar de skills in presenteren, maar ook hoe mensen onder stress handelen. Dus, tijdens zo een presentatie gaat het dus niet over wat ze presenteren, maar meer hoe. Hoe is hun verhaal opgebouwd, is er een logisch verhaal in te vinden. Is er nagedacht over aan wie je presenteert etc. Tevens wordt iedereen wel een keer een vervelende vraag gesteld. Een vraag waar ze waarschijnlijk van weten dat de vraagsteller het antwoord ws beter weet dan zij. Dus we zetten ze aan het peentjes zweten. Dat doen we expres, want dat gaat hun in het werk ook overkomen. Hoe reageer je dan? Je natuurlijke manier van doen neemt dan vaak je bij de hand. Want het antwoord is namelijk niet van belang. Hoe je zo een situatie aanpakt, en wat je doet voordat je de tijd hebt om na te denken, dat zegt of jij (als techneut met de juiste papieren) ook echt in de sales mee kan. Aan het eind krijg je een aantal punten van feedback.

Daarna volgt er dezelfde dag meestal een normaal interview en nog een soort rollenspel. En daarin is belangrijk of je wat meeneemt uit wat je in de eerste sessie hebt terug gekregen aan feedback. Dus heb je dan in sessie 1 de plank volledig mis geslagen, dan kun je je dan nog best revancheren.

Punt is, als je je moet voorbereiden, dan moeten ze dat netjes sturen met duidelijke instructies. Is dat niet gestuurd, breng jezelf gewoon zoals je bent. Meer is niet nodig. En ja, het is soms een soort van poppenkast. Tja, als junior kom je bij ons niet zonder binnen.

Zoals gezegd, dit is voor mensen aan het begin van hun carrière. Medior en senior krijgen gewoon veel gesprekken. Toen ik binnenkwam als medior zei mijn toen toekomstige manager het al - voordat we klaar zijn heb je al zeker 1 personen bij Cisco gesproken. En dat was ook zo. Eerste fysieke gesprek werd gelijk opgevolgd door even met die en daarna even met die in een kamertje, 10-20 minuutjes, even kennismaken, even babbelen. Ik kwam voor 2 gesprekken, gepland na elkaar, maar bleef bijna de hele dag hangen (was netjes gevraagd of dat kon, halverwege het eerste gesprek). En aangenomen. Werk er nu nog.
Mooie posting, duidelijk en nuttig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202537787
Heb de baan, super bedankt iedereen!
pi_202541499
Gefeliciteerd! Wanneer ga je beginnen?
pi_202542824
1 feb
pi_202545480
Komt dan ook de mooiste UI van FKO! weer terug?
  donderdag 30 december 2021 @ 17:14:35 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202931691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:18 schreef qajariaq het volgende:
Komt dan ook de mooiste UI van FKO! weer terug?
Welke bedoel je?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:22:54 #44
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_202986967
Ik heb een ontwikkelassessment moeten doen en vond dat wel interessant.

Vragenlijsten om een beeld van jouw persoonlijkheid te krijgen, capaciteitentest, zelfreflectie en nog een rollenspel. Vragen en testen mocht ik vooraf doen; rollenspel was op locatie. Daar heb je ook een gesprek met een psycholoog die de resultaten kan duiden en ook nog een uurtje met je spreekt. Ik kon me wel vinden in de rapportage.

Overigens werd mijn ontwikkelassessment na 1.5 jaar ingezet en o.a gebruikt om te bepalen of ik een vast contract zou krijgen. Ik zat namelijk in mijn 2e jaar op dat moment (contract was met een jaar verlengd). Het is dat die baan een gouden kans was en ik om die reden braaf volgde, maar echt netjes vond ik het niet. Ik functioneer prima/bovengemiddeld, bleek ook uit beoordelingsgesprekken. Op basis daarvan bepaal je of iemand een vast contract krijgt voor zijn/haar functie; niet een test. Uiteindelijk goed gekomen :)

Gefeliciteerd met jouw baan!
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_203005312
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:06 schreef HMS het volgende:
Een assessment moet wel gericht zijn op het helder krijgen van capaciteiten die je van nature moet hebben. Ik werk in de ICT en wij zoeken elk jaar technische sales mensen voor ons trainnee programma. Jong, nog niet veel tot geen werkervaring. Die krijgen een casus opgestuurd, van te voren, met de vraag daarover iets te presenteren. Wat staat er duidelijk in. Dat moeten ze dus zelf voorbereiden, er worden guidelines gegeven over hoe lang etc. Punt is, we kijken naar de skills in presenteren, maar ook hoe mensen onder stress handelen. Dus, tijdens zo een presentatie gaat het dus niet over wat ze presenteren, maar meer hoe. Hoe is hun verhaal opgebouwd, is er een logisch verhaal in te vinden. Is er nagedacht over aan wie je presenteert etc. Tevens wordt iedereen wel een keer een vervelende vraag gesteld. Een vraag waar ze waarschijnlijk van weten dat de vraagsteller het antwoord ws beter weet dan zij. Dus we zetten ze aan het peentjes zweten. Dat doen we expres, want dat gaat hun in het werk ook overkomen. Hoe reageer je dan? Je natuurlijke manier van doen neemt dan vaak je bij de hand. Want het antwoord is namelijk niet van belang. Hoe je zo een situatie aanpakt, en wat je doet voordat je de tijd hebt om na te denken, dat zegt of jij (als techneut met de juiste papieren) ook echt in de sales mee kan. Aan het eind krijg je een aantal punten van feedback.

Daarna volgt er dezelfde dag meestal een normaal interview en nog een soort rollenspel. En daarin is belangrijk of je wat meeneemt uit wat je in de eerste sessie hebt terug gekregen aan feedback. Dus heb je dan in sessie 1 de plank volledig mis geslagen, dan kun je je dan nog best revancheren.

Punt is, als je je moet voorbereiden, dan moeten ze dat netjes sturen met duidelijke instructies. Is dat niet gestuurd, breng jezelf gewoon zoals je bent. Meer is niet nodig. En ja, het is soms een soort van poppenkast. Tja, als junior kom je bij ons niet zonder binnen.

Zoals gezegd, dit is voor mensen aan het begin van hun carrière. Medior en senior krijgen gewoon veel gesprekken. Toen ik binnenkwam als medior zei mijn toen toekomstige manager het al - voordat we klaar zijn heb je al zeker 1 personen bij Cisco gesproken. En dat was ook zo. Eerste fysieke gesprek werd gelijk opgevolgd door even met die en daarna even met die in een kamertje, 10-20 minuutjes, even kennismaken, even babbelen. Ik kwam voor 2 gesprekken, gepland na elkaar, maar bleef bijna de hele dag hangen (was netjes gevraagd of dat kon, halverwege het eerste gesprek). En aangenomen. Werk er nu nog.
Dat is inderdaad een fijne manier van een beeld van iemand krijgen, ik doe bij ons regelmatig developers en zeker bij junior en mediors geven we ze van te voren een kleine opdracht, op die manier hoeven ze niet te stressen en loopt het gesprek meestal wat vloeiender. Seniors test ik niet op code maar meer op denkwijze, meestal zie je wel aan het CV of iemand geschikt is uiteraard wel wat korte controle vraagjes om te zien of het geen fakers zijn ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')