abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202433190
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 02-12-2021 20:44:14 ]
pi_202433253
Aanvullingen op: laat het even weten, dan zet ik ze er in.

Nacontrole was voor mij de eerste keer dat ik fysiek bij de eerstelijns verloskundige op de praktijk was deze keer :') want hele zwangerschap medisch geweest. Maar door mijn voorgeschiedenis (PE, PTSS, pre-existente hypertensie) en dan ook nog een randpremature dochter vonden wij het bij het afsluiten van het kraambed vanuit beide kanten verstandig om een nacontrole te doen. Wel iets later, met 8 weken. Ook kort even gehad over anticonceptie en de mogelijkheden daarin, mijn overproductie aan melk etc.
  donderdag 2 december 2021 @ 13:05:59 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202433341
Mijn vk deed een controle aan huis toen we eenmaal thuis waren (op dag 8 of 9, afhankelijk van hoe je telt). Bij de oudste wel een nacontrole bij het ziekenhuis gehad, maar dat was ook omdat ik nog erg veel last had van m'n knip. Bij de jongste niet gehad, was al schadevrij bij het aflopen van de kraamzorg op dag 12 en de vk heeft wel nog een week later gebeld hoe het ging. Ze hield extra vinger aan de pols vanwege pnd bij de oudste, schildklierissues bij mij en de zware start van de jongste.

Later wel nog emdr nodig gehad om niet meer continu doodsbang te zijn dat hij doodging. Leuk joh, mijn brein hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202433459
Tink, :* voor je brein. Ik heb BEPP gehad als traumatherapie, daar zit ook EMDR bij in samen met nog andere therapie-vormen. Uiteindelijk heeft het mijn brein wel geholpen ;) en ben ik er een sterker persoon door geworden, wat mij ook goed helpt in het ouderschap. Maar dat kon ik op dat moment zelf nog niet goed zien.
pi_202433671
Ok, dan vraag ik er zelf niet meer actief naar. :) Het gaat inderdaad met mij/ons qua gezondheid uitstekend en ik heb alweer anticonceptie, dus alles in feite geregeld.
pi_202434638
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Kuiken mag in de OP, geboortedatum half november.

In de praktijk waar ik zit/zat is een nacontrole 6 weken na de bevalling standaard. Voor mij nu in ieder geval goed om de diastase mee te controleren. En als richtlijn voor mezelf dat ik tot die tijd in ieder geval geen buikspieroefeningen moet doen :P
pi_202436756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Goede keuze. Die hebben wij ook gekregen van mijn schoonmoeder en het is heel mooi. :)
Ze waren er heel blij mee. Dus jeej geslaagd *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hoop ik ook! Eerste kindje?
Eerste kindje idd. We zijn het al even aan het proberen maar helaas nog geen geluk gehad :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 2 december 2021 @ 17:56:47 #8
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202437330
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Bambi mag er in, 7 november O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 2 december 2021 @ 17:58:17 #9
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202437344
Ik heb mijn verloskundige niet gehoord over een nacontrole na zoveel weken. Ben wel benieuwd, zou het wel fijn vinden eigenlijk. Zit nu in week 4 na de bevalling.
|| justdiggit.org ||
pi_202444081
Wij waren gisteren in het ziekenhuis voor verder onderzoek naar het hartruisje. F. vanuit de Maxi Cosi in de draagzak gestopt, had geen zin om met een hele kinderwagen rond te gaan lopen (wat nemen die dingen een plek in, ik snap wel dat het CB vraagt om ze buiten de omkleedruimte te stallen :D) en zo was ze in ieder geval lekker warm bij me. Ze trok genoeg bekijks met haar grote ogen die weer alles in de gaten hielden. Slapen, ho maar. :') Het maken van het hartfilmpje ging zonder huilen of anderszins moeilijk doen en het onderzoek bij de kinderarts ging ook vlot. Uiteindelijk is het een muzikaal ruisje en niets om ons nu zorgen over te maken. Over 8 maanden een controleafspraak en daarna kan het dossier waarschijnlijk gesloten worden. :)
pi_202444239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ze waren er heel blij mee. Dus jeej geslaagd *O*
[..]
Eerste kindje idd. We zijn het al even aan het proberen maar helaas nog geen geluk gehad :)
Knuffel, ik duim voor je
pi_202444240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 02:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij waren gisteren in het ziekenhuis voor verder onderzoek naar het hartruisje. F. vanuit de Maxi Cosi in de draagzak gestopt, had geen zin om met een hele kinderwagen rond te gaan lopen (wat nemen die dingen een plek in, ik snap wel dat het CB vraagt om ze buiten de omkleedruimte te stallen :D) en zo was ze in ieder geval lekker warm bij me. Ze trok genoeg bekijks met haar grote ogen die weer alles in de gaten hielden. Slapen, ho maar. :') Het maken van het hartfilmpje ging zonder huilen of anderszins moeilijk doen en het onderzoek bij de kinderarts ging ook vlot. Uiteindelijk is het een muzikaal ruisje en niets om ons nu zorgen over te maken. Over 8 maanden een controleafspraak en daarna kan het dossier waarschijnlijk gesloten worden. :)
Fijn, wat een geruststelling!
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:07:16 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202445289
Maak ik iemand blij met drie dichte blikken nutrilon pepti 1? Wij gebruiken ze niet.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel zaterdag 4 december 2021 @ 21:48:03 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202472028
Ha, mijn baby heeft een nieuwe favoriete slaaphouding. Op haar rug met beide armen boven haar hoofd. Als ik haar op bed leggen stop ik haar (en zeker dus de armen) lekker strak in, maar dan weet ze die er toch uit te wurmen en weer boven haar hoofd te leggen :D

(Soms stop ik ze toch weer terug want als ze 's nachts wat wakker wordt maait ze zich met die armen natuurlijk makkelijker wakker)
Chick on a mission
pi_202476040
Bedoel je dat die armpjes zo langs het hoofdje omhoog liggen? Dat doet mijn baby ook, heel schattig. En lekker maaien met die armpjes en trappelen met die benen in die slaapzak als ze wakker gaat worden. :D
  FOK!fossiel zondag 5 december 2021 @ 08:01:53 #16
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202476269
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 04:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Bedoel je dat die armpjes zo langs het hoofdje omhoog liggen? Dat doet mijn baby ook, heel schattig. En lekker maaien met die armpjes en trappelen met die benen in die slaapzak als ze wakker gaat worden. :D
Ja precies dat :)
Chick on a mission
pi_202477060
Ik vind een dekentje niet zo tof 's nachts. Mijn baby beweegt best wat en ik wil niet dat ze ergens onder kan, ook al stop ik 'm heel strak in en maak ik 'm kort op. Ze slaapt goed in gewone babyslaapzakken met mouwen nu. Geen dekentjes meer nodig. Ze gaat de co-sleeper door, maar ze wordt er niet echt sneller wakker van en ik gelukkig ook niet. Twee weken geleden lag haar hoofd richting het voeteneinde. :D
pi_202493703
Voor de mama's die al een keer hebben gezwommen met een baby: welke baby float moet ik kopen/bestellen? Volgende week gaan we voor 't eerst op vakantie en dan willen we graag gaan 'zwemmen' met F., ze heeft namelijk haar eerste prikken drie weken terug gehad. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :'D
  maandag 6 december 2021 @ 10:28:36 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_202493922
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Voor de mama's die al een keer hebben gezwommen met een baby: welke baby float moet ik kopen/bestellen? Volgende week gaan we voor 't eerst op vakantie en dan willen we graag gaan 'zwemmen' met F., ze heeft namelijk haar eerste prikken drie weken terug gehad. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :'D
Dat maakt niet zo veel uit hoor. Je hebt twee soorten: zo'n band waar ze rechtop in zitten en de swimtrainer waar ze meer op de buik liggen en meer contact met het water maken. Om die laatste reden kiezen mensen vaak voor de swimtrainer, maar ik heb beide gebruikt en niet echt het idee gehad dat het elkaar veel ontliep. Zo'n band is iets makkelijker in gebruik (minder gedoe met vastmaken en aansnoeren). Maar meestal hou ik mn babies gewoon vast zonder drijfspullen.
disclaimer
  maandag 6 december 2021 @ 10:31:53 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_202493966
Overigens, jouw baby zit nog niet toch?
Dan zou ik al helemaal geen band nemen. Daar is ze nog te klein voor.
disclaimer
  maandag 6 december 2021 @ 10:35:19 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202494016
Ik wou ook zeggen: houd je baby gewoon vast. Dat vond ik altijd het fijnste. Zeker als je met zn tweeën bent en geen ander kind hebt om op te letten: handen zat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 6 december 2021 @ 10:38:20 #22
208890 June.
Seriously?
pi_202494057
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:35 schreef Lemijn het volgende:
Ik wou ook zeggen: houd je baby gewoon vast. Dat vond ik altijd het fijnste. Zeker als je met zn tweeën bent en geen ander kind hebt om op te letten: handen zat.
Wij hadden voor draak met 9 maanden toen ook zo'n babyfloat, maar hij zakte daar zover in weg dat hij het totaal niet fijn vond.
Shine bright like a diamond.
  maandag 6 december 2021 @ 10:39:51 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_202494086
Voor baby zelf is vasthouden ook fijner. Minder prikkels en veiliger gevoel.
disclaimer
pi_202494161
Nee, mijn baby is ruim 3,5 maand, die zit nog niet. Soms wel eens kort op onze schoot, maar niet meer dan dat. Dan bestel ik even geen band en dan gaan we gewoon 'zo' zwemmen.
  FOK!fossiel maandag 6 december 2021 @ 13:32:57 #25
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202496531
Ik denk dat hier een nieuwe update draait ofzo, want overdag slapen gaat weer moeizaam. Het ging eigenlijk best okee, in haar bed max 45 minuten maar in de kinderwagen kon ze na de wandeling lekker lang blijven slapen. Heel even een moment voor mij om te ontspannen of juist dingen gedaan te krijgen.

Alleen die laatste truc werkt niet meer. Na exact 30 minuten heel diep geslapen te hebben (ja ik heb het getimed, net een zwitsers uurwerk) gaan de oogjes open en is ze wakker. En wil dan ook niet meer in slaap vallen. Gisteren totaal niet, vandaag steeds bijna en dan van het minste of geringste weer die oogjes open). En ook het bedje is opeens niet meer leuk.

Slaap en babies... het is toch wat :D
Chick on a mission
  FOK!fossiel maandag 6 december 2021 @ 13:35:23 #26
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202496589
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nee, mijn baby is ruim 3,5 maand, die zit nog niet. Soms wel eens kort op onze schoot, maar niet meer dan dat. Dan bestel ik even geen band en dan gaan we gewoon 'zo' zwemmen.
Overigens liggen in heel veel zwembaden tijdens het familiezwemmen ook van dit soort banden/floats te leen liggen :)
Chick on a mission
  maandag 6 december 2021 @ 21:16:15 #27
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202503420
Ik zou haar lekker bij je houden! Groot zwembad, al die geluiden en geuren en al dat water ineens om haar heen! Hele nieuwe ervaring! En je zal misschien niet super lang in het zwembad blijven. Baby J was met zijn eerste keer zwembad na 30 minuten echt helemaal KAPOT! :D (En hij was al 6 maanden toen)
pi_202506566
Lekker bij je houden inderdaad. Vooral in de grote gele floats koelen ze supersnel af. Als er een wat warmer bad is, lekker daar in gaan en de eerste keer is vaak een half uurtje wel de max inderdaad. Veel indrukken, op temperatuur blijven: dat kost een hoop energie.
pi_202506771
Thanks allemaal, gaan we lekker doen dan. 🥰 Misschien ook nog in het peuterbad zitten met haar op schoot.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:51:04 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202507469
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks allemaal, gaan we lekker doen dan. 🥰 Misschien ook nog in het peuterbad zitten met haar op schoot.
Zou ik dan wel doen als ze droog is. Nat boven het water gehouden worden, is kkkkkkkoud. Veel plezier iig! Mijn kinderen vinden het allebei fantastisch :D
pi_202507548
Otis vond het zwembad op vakantie ook echt goud. Maar die was ook verwarmd en de zon scheen :P

Otis gaat echt als een speer, niet zo snel als baby J (loopt die al? :D), maar wel een stuk sneller dan z'n broer. Hij loopt nu langs de tafel en de bank en steekt soms over en hij staat regelmatig even los, maar dat laatste heeft hij zelf nog niet echt door. Leuk om te zien wel, maar niks is meer veilig :')
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:58:52 #32
318361 Bienelientjee
pi_202508833
@Aure Loopt nog niet los, maar hij is er heel druk mee bezig! Begint echt steeds langer los te staan nu! Zo gaaf om te zien! En hij kan zonder hulp met een duw wagen lopen! :o (We blijven er wel bij, haha!).

En hij kan nu zelf van ons bed af! :o Had het hem al een aantal weken niet laten zien hoe dat moest. Maar ineens gaat hij nu aan de rand op zijn buik liggen en schuifelt zo zijn benen er eerst af en plonkt zo zijn voeten op de grond!!

:') En meneer heeft ook mijn maandverband gevonden in de badkamer. Hij gaat daar nu vaak bewust heen, opent de kastjes en spreid ze dan overal in de rondte. Een keer nam hij er één mee naar de wasmachine en deed het er in (WAAROM? 8)7 ). Tja, mama stopt ook van alles in de wasmachine toch? :')

Mijn BFD van deze week. Nieuw gezichtsmaskertje! Aardappel puree, brocoli en bloemkool. Baby J raadt het aan! O+

En hij krijgt steeds meer vertrouwen in 1 handje loslaten en dingen doen terwijl die loopt met ons. Dus misschien dat hij met Kerst dat hij een stapje helemaal los durft te zetten? Misschien! En hij is echt obsessed met alle soorten deuren op dit moment.

pi_202511174
Mijn baby ging vanmorgen wennen bij de gastouder. Had nog bij me gedronken na mijn kop koffie daar, dus buikje vol en alles. Het eerste half uur ging goed en heeft ze samen met de andere baby van eind juni in de box gelegen en gespeeld, maar ze kon het niet goed hebben dat de andere baby verschoond moest worden i.v.m. een spuitluier. En ja, toen was het klaar. In combinatie met mama die er niet was en twee schoolgaande kinderen die thuis kwamen, werd het een groot krijsfestijn. Helaas ook nog toen ik weer kwam. Ik kreeg haar ook echt niet rustig toen ze weer bij mij was. ;( Tranen met tuiten en echt paniekerig gehuil, zo zielig. Het was gelukkig weer goed toen ik haar daar aanlegde. Ze was toen ook binnen een paar minuten in slaap gevallen, ze was doodop.
Ik weet dat het moet en dat het uiteindelijk goed komt, maar ik hoop zo dat de volgende keer wennen beter gaat. ;(
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:13:57 #34
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202511262
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby ging vanmorgen wennen bij de gastouder. Had nog bij me gedronken na mijn kop koffie daar, dus buikje vol en alles. Het eerste half uur ging goed en heeft ze samen met de andere baby van eind juni in de box gelegen en gespeeld, maar ze kon het niet goed hebben dat de andere baby verschoond moest worden i.v.m. een spuitluier. En ja, toen was het klaar. In combinatie met mama die er niet was en twee schoolgaande kinderen die thuis kwamen, werd het een groot krijsfestijn. Helaas ook nog toen ik weer kwam. Ik kreeg haar ook echt niet rustig toen ze weer bij mij was. ;( Tranen met tuiten en echt paniekerig gehuil, zo zielig. Het was gelukkig weer goed toen ik haar daar aanlegde. Ze was toen ook binnen een paar minuten in slaap gevallen, ze was doodop.
Ik weet dat het moet en dat het uiteindelijk goed komt, maar ik hoop zo dat de volgende keer wennen beter gaat. ;(
Ach wat sneu ;( Hopelijk gaat de volgende keer beter inderdaad.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:15:38 #35
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202511287
Bambi is gewoon alweer een maand oud :o Nu ervaar ik pas dat die tijd echt veel te snel gaat. Maar ze lacht al en dat is zoo leuk O+
|| justdiggit.org ||
pi_202522179
Bienelientjee, klinkt lekker zo'n gezichtsmasker :D En wat loopt hij al lekker zelfverzekerd mee aan de hand zeg, wat knap!

Ah komkommer, wat sneu :*. Wat bij Bas destijds goed werkte was een knuffeldoekje mee die ik de dag ervoor even een paar uur in mijn bh had meegedragen. Rook er nog iets bekend. En het is ook veel voor ze, zo'n vreemde omgeving zonder mama voor het eerst.

Anna was gisteren al weer 2 maanden oud :o Gaat zooo snel joh!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202522667
Ohh heerlijk Bien, ik heb ook zo'n foto van Otis :D

Anna O+ zo klein nog!

En wat is dat toch met baby's en vaatwasmachines?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaltijd :')
  woensdag 8 december 2021 @ 12:15:15 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202523745
Zei iemand vaatwasser?
SPOILER
Trouwens echt waanzinnig vroeg alle staande en wandelende babies! Ons exemplaar heeft het kruipen wel onder de knie en begint zelf wel op te staan, maar verder dan af en toe ergens aan optrekken is hij nog niet gekomen. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_202525701
Vaaatwasbaby's O+

Aure, ze zit al in maat 56 ;( . Niks kleins aan deze dame. Vooral lange benen. Heeft ze niet van mij.
  FOK!fossiel woensdag 8 december 2021 @ 15:32:42 #40
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202526218
De kennismaking en wendagen bij het kinderdagverblijf zijn ingepland. Einde van het verlof komt er nu wel heel hard aan! :)
Chick on a mission
  woensdag 8 december 2021 @ 15:46:26 #41
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202526368
Oja, kinderopvang. Toen ik 12 weken zwanger was heb ik me bij vier verschillende ingeschreven. Van eentje nu te horen gekregen dat ze nog zeker een half jaar geen plek hebben. De andere drie nog niets gehoord. Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden.
|| justdiggit.org ||
pi_202526441
Anna start 21 maart, eerder was er geen plek. Tot die tijd en tijdens de wendagen ben ik voorlopig dus nog thuis op de dinsdag. Ook wel lekker, de eerste 2 maanden 2 dagen in de week werken.
pi_202526504
Breekt even in over de kinderopvang:

Wij moesten abrupt op zoek naar een kinderdagverblijf vanwege een gastouder die er plots mee stopte en ik heb er maar 2 in de buurt zitten. Bij eentje werd me verteld dat de wachttijd voor de dagen die wij wilden minimaal 3 maanden was. Bij de ander kon hij 3 weken nadat ik hun gecontacteerd had al terecht! Zo snel kan het dus ook gaan :)
  FOK!fossiel woensdag 8 december 2021 @ 16:15:21 #44
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202526741
Ja met onze verhuizing was ook een beetje benauwd of het wel ging lukken met de opvang. Maar voordat ze geboren was hadden we gelukkig al voor beide kindjes plek op zowel de eerste als onze tweede keus.

Maar je hoort ook veel verhalen over lange wachttijden. Ze gaan bij ons 3 dagen, geen idee hoe we zoiets hadden moeten opvangen.
Chick on a mission
pi_202527245
Ik heb hier niet zoveel keuze. Er is 1 grote organisatie met 7 locaties met wachtlijsten van een jaar en een kleinschalig kdv welke geen baby's opvangt.
Ons kinderdagverblijf zit nu bij de school hier in de straat in, maar de school heeft het contract niet verlengd dus het kdv gaat verhuizen. Naar de school aan de andere kant van de wijk, waar mijn schoonouders naast wonen _O_ . De school hier in de straat gaat waarschijnlijk ook een eigen kdv starten, dus wellicht stappen we tegen die tijd over. Is gewoon handiger, als Bas naar school moet alles op 1 locatie.
pi_202527666
quote:
17s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:51 schreef douche-eendje het volgende:
Vaaatwasbaby's O+

Aure, ze zit al in maat 56 ;( . Niks kleins aan deze dame. Vooral lange benen. Heeft ze niet van mij.
Te oordelen naar de foto is ze ongeveer even groot als J. Die heeft ook maat 56 en is 8,5 week oud. Mooie baby heb je ;) echt een popje

Laatste keer op het CB zat ik schaamteloos te gluren naar de andere baby’s. Ze zijn zo schattig. En ik vond het grappig om te horen dat ze allemaal een ander stemmetje hebben. Ik ben het gehuil van J gewend maar nu klonken er zoveel andere huiltjes
Sorry baby nitwit ben ik hoor :') ik wist er voor J helemaal niets van.

Hahaha die vaatwas foto’s zijn geweldig. Wat een schattige kindjes
pi_202531439
Heerlijk, die vaatwasserfoto's. Onze vaatwasser zit wat meer op hoogte, dus onze baby kan daar niet bij en in gaan zitten.

Mijn baby heb ik afgelopen april aangemeld voor de gastouder, daar start ze 11 januari officieel voor twee dagen per week. Ik was net op tijd, want een gastouder mag maar twee baby's opvangen.

@ Lily, ja, dat viel mij ook op. Mijn baby heeft een grappig huiltje, vaak met een soort extra uithaaltje na een huil. Ik was een keer op het CB en toen waren er zowel jongere als oudere baby's en het was zo bijzonder om te horen hoe ze klonken. Sommigen huilden heel zacht/zwak, dat je je ook afvraagt of het allemaal wel goed gaat.
  donderdag 9 december 2021 @ 13:28:46 #48
318361 Bienelientjee
pi_202538039
Paar rot nachten gehad! :Z En nu zien we de twee schuldigen! Twee boventandjes zijn aan het doorbreken! *O*
pi_202549376
Anna is vannacht in het ziekenhuis opgenomen. Rs virus :'( .

Ouders mogen er gelukkig altijd bij zijn en een van ons mag blijven slapen, maar jeetje. Deze afdeling is heftig :X
SPOILER
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:02:21 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_202549656
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:21 schreef douche-eendje het volgende:

Ouders mogen er gelukkig altijd bij zijn en een van ons mag blijven slapen, maar jeetje. Deze afdeling is heftig :X
SPOILER
Jeetje wat naar. Heel veel sterkte, ik hoop dat ze snel opknapt :*
disclaimer
pi_202549790
Ach wat sneu d-e ;( ik vond die isolatieboxen op zichzelf al heftig, laat staan op die afdeling..

Hopelijk is Anna snel beter en hoeft ze niet lang te blijven :*
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:24:58 #52
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202549868
quote:

SPOILER
Ah wat heftig ;( Hopelijk is ze snel beter :*
|| justdiggit.org ||
pi_202549882
Ah D-E, je was al bang voor je kleine meid en alle virussen die rond gaan :'( hopelijk knapt ze snel weer op en mogen jullie naar huis. Sterkte voor jullie allemaal :*
pi_202550287
Nee d-e, wat verdrietig. ;( Veel beterschap voor Anna en sterkte voor jullie. 😘
pi_202550355
D-E wat naar, hopelijk knapt ze snel weer op!
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:44:40 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202551576
Beterschap voor a!
pi_202552369
En probeer je ook een beetje aan jezelf te denken? Af en toe een rondje lopen buiten?

Echt doen hoor, ik wilde er toen 24/7 bijblijven en ben pas op dag 3 een keer naar buiten geweest, maar dat had ik eigenlijk eerder moeten doen.
  FOK!fossiel vrijdag 10 december 2021 @ 13:10:20 #58
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202552551
quote:

SPOILER
Oh nee :'( :'( :'(

Hopelijk gaat het snel weer beter! Wat een rot-virus is het toch, hoop dat we daar ooit preventief iets tegen kunnen gaan doen.
Chick on a mission
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:55:40 #59
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202553009
Jeetje sterkte! Hopelijk knapt ze gauw op!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_202554430
Sterkte @douche-eendje :*

Ik duim voor een vliegensvlug herstel. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202555529
quote:

SPOILER
Heel veel sterkte, hopelijk is ze snel beter en kunnen jullie daar weg.
pi_202556864
Anna haar situatie is in de loop van de dag iets slechter geworden. We zijn net overgeplaatst per ambulance naar de kinderIC in Amsterdam. Op dit moment ligt ze aan dezelfde apparatuur als in het ziekenhuis waar we vandaan komen, maar indien de situatie nog erger wordt kan er hier verder ingegrepen worden, waarvan ik hoop dat het niet nodig is.
pi_202556949
:* wat ontzettend kut, maar gelukkig is ze op de juiste plek :* ligt ze nu aan de optiflow?
pi_202556984
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:04 schreef Aure het volgende:
:* wat ontzettend kut, maar gelukkig is ze op de juiste plek :* ligt ze nu aan de optiflow?
Ja, daar waren we in het andere ziekenhuis vannacht al mee begonnen. Maar ook daarmee lijkt haar situatie nog te verslechteren en is ze hierheen overgeplaatst omdat ze hier aan de beademing kan indien nodig.
pi_202557107
Shit zeg, hopelijk gaat de optiflow toch voldoende helpen. Wat een klotevirus kan het toch zijn :{
  vrijdag 10 december 2021 @ 19:22:14 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202557157
Wat vreselijk d-e. Haar vroeggeboorte is een risicofactor voor zo ziek worden ervan he? Ik duim heel hard dat ze de bocht neemt de goede kant op :* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202557222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:22 schreef Lemijn het volgende:
Wat vreselijk d-e. Haar vroeggeboorte is een risicofactor voor zo ziek worden ervan he? Ik duim heel hard dat ze de bocht neemt de goede kant op :* .
Klopt, daarom was ze ook ter observatie opgenomen in eerste instantie.
pi_202559416
Och d-e, wat vreselijk. Hoopte dat ik een goede update zou lezen. ;( Ik denk aan jullie!
pi_202559536
Oh nee D-E, wat ontzettend naar… ik duim ook heel hard mee dat ze vlug gaat opknappen en dat er geen verdere ingrepen nodig zijn. Pff… :*
pi_202560483
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:57 schreef douche-eendje het volgende:
Anna haar situatie is in de loop van de dag iets slechter geworden. We zijn net overgeplaatst per ambulance naar de kinderIC in Amsterdam. Op dit moment ligt ze aan dezelfde apparatuur als in het ziekenhuis waar we vandaan komen, maar indien de situatie nog erger wordt kan er hier verder ingegrepen worden, waarvan ik hoop dat het niet nodig is.
Bah douche eendje wat heftig
Hopelijk is ze snel beter
Zo erg om dit als moeder mee te maken
pi_202560651
Een knuffel voor jou D-E. Heel veel sterkte. De duimen draaien hier voor Anna :*
pi_202560707
Jeetje D-E wat heftig! Heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel de goede kant opgaat. O+
Kwak
pi_202561794
Heel veel sterkte D-E! Hopelijk knapt ze snel op! :*
pi_202563037
Ze is nu redelijk stabiel. Optiflow staat al wat lager, bloedgas is aan uitslag aan het verbeteren. Ze heeft het nog steeds zwaar en we weten nog niet of dit de piek is geweest. De niesfoto die ik van de week postte ,gemaakt op maandagavond, was waarschijnlijk het begin van RS, dus dan zouden we nu mogelijk al op dag 5 of verder zitten. De piek aan klachten ligt altijd ergens rond dag 5/6/7. Verwachting is wel dat we sowieso nog een week hier zijn dus we gaan morgen kijken of er plek is in het Ronald McDonald huis. Dan kan Bas ook hierheen. Maar eens kijken of we met hem nog wat leuks hier kunnen doen ergens.
  zaterdag 11 december 2021 @ 06:07:15 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202563096
Nou voor deze nacht vind ik dat best een aardig bericht @douche-eendje.

Hoe is het met jou? Waar slaap je nu? Kolf je, en ja daar een goede plek voor? Hoef je geen antwoord op de geven natuurlijk maar het zijn wat dingen die door mijn hoofd schieten als ik me voorstel dat je daar zit.

Hopelijk lukt het met het Ronald McDonald huis!
pi_202563131
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 06:07 schreef Lemijn het volgende:
Nou voor deze nacht vind ik dat best een aardig bericht @:douche-eendje.

Hoe is het met jou? Waar slaap je nu? Kolf je, en ja daar een goede plek voor? Hoef je geen antwoord op de geven natuurlijk maar het zijn wat dingen die door mijn hoofd schieten als ik me voorstel dat je daar zit.

Hopelijk lukt het met het Ronald McDonald huis!
Ik slaap bij haar op de kamer en heb eigenlijk flink goed geslapen vannacht, dankzij een diepe slaap meditatie op Spotify :P . Het is hier voor mij rustiger in het andere ziekenhuis en de bed-stoel is lekker hard en slaapt dus geweldig.
Kolfapparaten genoeg hier, maar manlief had gisteren ook mijn eigen kolf meegenomen. Merkte wel dat de spanning en emoties wat impact hadden op mijn kolven (werd kotsmisselijk iedere keer), maar dat gaat nu beter.
Ze krijgt via een sonde 8x per dag 60 ml van mijn melk en er is melk genoeg. Liggen hier binnen 24 uur al een stuk of 12 voedingen voor haar.

Doel van de verpleegkundigen is om haar zo snel mogelijk van de IC weer af te hebben en naar de kinderafdeling te mogen en dat ziet er redelijk positief al uit.

Zo maar eens ontbijt halen en eens op zoek naar de AH ergens in dit ziekenhuis. Ik heb trek in de AH hamkaas croissants.

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 11-12-2021 06:56:55 ]
pi_202563199
Dat zijn best goede berichten! Fijn! Ik hoop dat dit de piek is maar je weet het niet inderdaad. Maar dit klinkt al beter. Als ik terug tel bij Jip had hij de piek inderdaad rond dag 7, hij werd toen opgenomen op dag 3.

Hopelijk lukt het om Bas daar heen te krijgen :*
pi_202563742
Ze mag van de IC af *O* . Nu nog even kijken of het hier kinderafdeling of terug naar ziekenhuis thuis kinderafdeling gaat worden.
pi_202564151
*O* wat fijn DE! Je kleine meisje is een vechtertje :* O+
pi_202564416
Fijn, d-e! Nu hopelijk weer snel de stijgende lijn te pakken. Wat een taaie heb je gebakken! 🥰
pi_202564450
We blijven in onze hoofdstad, gaan naar de acute afdeling vanmiddag *O*
pi_202565702
Wat heftig D-E! Maar fijn dat je dochter van de IC af mag!!
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:15:53 #83
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202566004
Fijn dat het na een dip nu weer beter gaat d-e! O+
|| justdiggit.org ||
  zondag 12 december 2021 @ 09:55:11 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202577398
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:57 schreef douche-eendje het volgende:
We blijven in onze hoofdstad, gaan naar de acute afdeling vanmiddag *O*
Lekker geslapen daar? En je dochter ook?
pi_202580013
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 09:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Lekker geslapen daar? En je dochter ook?
Yes ^O^ . Anna heeft de 2 pasjes naar voren en 1 pasje terug nacht gehad. Zoals een van Bas' zijn liedjes die hier vaak opstaat.
Alles gaat beter aan saturatie/hartslag/ademhalingsfrequentie en de CO2 in het bloed neemt ook af.

Ik heb goed geslapen. Gisteravond met Bas in het Ronald McDonaldhuis in de ballenbak gesprongen, met zijn 3en gegeten, hysterisch hard en lelijk uitgehuild bij mijn man. Gedoucht, terug naar het ziekenhuis gegaan. Gekolfd en om 20:00 gaan slapen. Om 22 en 00:30 wakker geweest, die laatste keer gekolfd met warme choc en daarna een kop thee om vervolgens te slapen tot kwart voor 7.

Net beneden koffie gedronken met een gebakje, Bas at met ons mee en een bak ananas waar wij ook van kregen :P Manlief heeft net voor het eerst sinds donderdag even 10 minuten met Anna gezeten. Bas keek Nijntje en ik was samen met de verpleegkundige even haar wiegje aan het verschonen. De heren zijn terug naar het huis om te lunchen, ik heb mijne net op. Zo kolven en daarna ga ik ook lekker plat tot 15:00 ^O^ . Om half 5 komen mijn heren deze kant weer op en gaan we daar eten en ik weer even douchen en schone spullen meenemen voor komende nacht hier.

Manlief gebruikt Bas zijn middagslaapje en in de avonden even een uurtje of 2-3 voor wat werkmail en indien nodig, wat bellen. Een van zijn collega's woont ook hier en kan indien er echt dringende zaken spelen even langskomen om het af te stemmen en op te lossen. Maar gezien de situatie denk ik dat ze hem volgend jaar pas op werk terug willen zien, zijn werkgever kennende. Eerst thuis alles op de rit is ook daar het motto.

Verder staat vandaag vooral in teken van stabiel blijven, vooruitgang boeken en hopelijk morgen of overmorgen overplaatsing naar ziekenhuis dichterbij huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 12-12-2021 14:24:38 ]
pi_202580574
Wat een schema, d-e. Klinkt alsof jullie een goed team zijn. Succes en hopelijk snel dichterbij huis!
pi_202598123
De flow staat lager, waarden blijven vooruitgang tonen en de eerste gekolfde melk per fles zit er in *O* .

Hoe is het met de andere baby's?
  maandag 13 december 2021 @ 13:21:51 #88
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202598290
quote:
17s.gif Op maandag 13 december 2021 13:08 schreef douche-eendje het volgende:
De flow staat lager, waarden blijven vooruitgang tonen en de eerste gekolfde melk per fles zit er in *O* .

Gaat de goede kant op dus, fijn! O+

Met mijn baby gaat het best wel goed. Ze lacht echt superleuk O+ Ben helemaal verliefd op haar O+
|| justdiggit.org ||
pi_202598364
quote:
17s.gif Op maandag 13 december 2021 13:08 schreef douche-eendje het volgende:

Fijn, goed nieuws!
Hier gaat het goed. We vertrekken zo voor een midweekje Drenthe. Man, wat er allemaal meegaat als je een kind hebt. :D
  maandag 13 december 2021 @ 16:41:35 #90
318361 Bienelientjee
pi_202601622
Ben blij te horen dat het wat beter gaat D-E! O+ Wat een schrik!

Met Baby J gaat het goed, behalve 's nachts! :z Denk dat er een combinatie is van die twee tanden die doorkomen en de 10 maanden slaap regressie. De eerste slaap regressie die we echt duidelijk merken. Elke nacht van 1 tot 4 is het feest, constant wakker worden en huilen/krijsen!

En heb manlief ff aangesproken! :X Ik wil al tijden proberen om de nachtflessen eruit te gooien. We zaten een tijdje terug op 1 fles nog 's nachts, maar de buikgriep zette hem weer terug op 2. Maar manlief wilt er maar niet aan. Is toch niet nodig, en allerlei andere blabla redenen, want dit is toch makkelijk zo? :{w Even duidelijk gemaakt dat er genoeg redenen zijn waarom we er juist WEL mee moeten stoppen. Hoog tijd dus dat Baby J weer terug gaat naar 1 en het liefst natuurlijk helemaal geen fles meer. Hij heeft wel nog veel nodig omdat hij zo ontzettend actief al is, maar hij drinkt juist 's nachts het grootste gedeelte en wilt dan overdag weinig melk drinken. Die knop moet ff om!
  FOK!fossiel maandag 13 december 2021 @ 18:50:41 #91
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202603457
Ah wij hebben hier ook buikgriep in huis. Heb aan de baby eigenlijk nog niets gemerkt maar waar ze eerst maar 1 nachtvoeding nog had, wil ze nu weer 2x drinken.

In combinatie met zelf niet lekker zijn vind ik het best pittig. Ook al tijden last van mijn nek/schouder, waarschijnlijk ook door spanning.

Maar dan lees ik hier over kindjes die elke nacht een tijd aan het huilen zijn of baby's op de IC en dan denk ik: Waar zeur ik over.

Overdag (bij)slapen lukt sinds de geboorte niet meer, dus ik word progressief vermoeider.

Had best zin om weer te werken maar nu denk ik echt: "Hoe ga ik dit doen? Helemaal met 2..."

Pfff gezeur.
Chick on a mission
pi_202609377
Komkommerschijfje, de hoeveelheid spullen die je meeneemt is exponentieel minder hoi ouder je kind. En bij een volgende baby helemaal, merken wij hier _O- .

Keroppi, ieder zijn eigen problemen he. Ik slaap namelijk gewoon goed, zelfs in deze situatie :* . Boek eerst eens even een fysio voor je nek en schouders. Denk dat een combinatie van oefeningen, tape en massage niet verkeerd zijn en zonder die spanning slaap je ook aanzienlijk beter ;) . En tijd voor jou om even tijd te maken he. Ik ga vaak gewoon heel erg op tijd naar bed als ik mij zo voel.
pi_202609401
Wij mogen weer terug overgeplaatst. Optiflow is vannacht helemaal afgebouwd en ze drinkt nu 75% van de voedingen al zelf. Zit nu nog aan gewoon zuurstofsnorretje.
Dappere sterke dame. Ben nu al bang voor wat voor een peuter dit gaat worden :D
  dinsdag 14 december 2021 @ 06:34:12 #94
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202609402
Je mag deze tijd best pittig vinden toch? Ik zou dat helemaal niet op een schaal zetten, er is altijd iemand die het erger heeft. Kan vermoeidheid en spanning heel goed voorstellen. Het zet je leven op zijn kop zo’n kleintje.

D-e, hoe was vannacht? Steeds beter hopelijk? :)

Dan nog een vraag aan de dames met 2 kinderen. Welke kinderwagen hebben jullie? En wat zijn de voor en nadelen? Ik kan weer eens geen keuze maken. Vind het financieel ook een grote uitgave, wat zijn duowagens zelfs tweedehands duur :')
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 14 december 2021 @ 06:34:54 #95
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202609405
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 06:34 schreef douche-eendje het volgende:
Wij mogen weer terug overgeplaatst. Optiflow is vannacht verder afgebouwd en ze drinkt nu 75% van de voedingen al zelf.
Dappere sterke dame. Ben nu al bang voor wat voor een peuter dit gaat worden :D
Trots mag je zijn op deze sterke dame!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_202609418
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 06:34 schreef monsterd. het volgende:
Je mag deze tijd best pittig vinden toch? Ik zou dat helemaal niet op een schaal zetten, er is altijd iemand die het erger heeft. Kan vermoeidheid en spanning heel goed voorstellen. Het zet je leven op zijn kop zo’n kleintje.

Dan nog een vraag aan de dames met 2 kinderen. Welke kinderwagen hebben jullie? En wat zijn de voor en nadelen? Ik kan weer eens geen keuze maken. Vind het financieel ook een grote uitgave, wat zijn duowagens zelfs tweedehands duur :')
SPOILER
Gefeliciteerd *O*
pi_202609420
quote:

SPOILER
Ik heb een plankje maar heb dan ook een peuter. En een wandelwagen. En een buggy. En 2 draagdoeken. En een draagzak :') . Dus al met al zou ik voor jullie omdat je dan een dreumes en baby hebt gewoon lekker voor een duo gaan inderdaad. Doe er wel een waar je wat langer mee kan doen, dus ook een fijne wandelwagen/buggy idee.

Gefeliciteerd!
  dinsdag 14 december 2021 @ 07:03:22 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202609474
Superfijne berichten d-e! *O* .

Gefeliciteerd Monsterd! Hier 4 jaar leeftijdsverschil dus niks zinnigs te zeggen verder.

:* voor iedereen die langere nachten zou willen.

Bienelientje, ik las een poosje geleden dat je Engels praat tegen je zoontje maar hem wil Nederlands wilde leren. Klopt dat? Ik kan me zo slecht voorstellen dat je niet ‘gewoon’ je moedertaal gebruikt namelijk.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:08:54 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202609823
quote:

SPOILER
Jaaaa! Nog zo'n leuk baby'tje (kom ik zeker bewonderen O+ ).
Resistance is futile.
pi_202610033
quote:

SPOILER
Ohhh gefeliciteerd O+

Wij hebben een Joolz Geo 2, die kun je ombouwen tot een duowagen die niet breder wordt en dat is echt superfijn. Alleen is die extra set wel ook aan de prijs, hoewel je ze ook wel eens op marktplaats ziet. Omdat Jip hier wat ouder is en niet meer zo vaak in de wagen zit hebben wij gekozen om voor de maxi cosi adapters onder te gaan. Dus als ze er allebei inzitten dan zit Otis in de maxi cosi onderop en boven in het zitje zit Jip:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')