abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2021 @ 09:34:26 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_202430028
Waar gaven jullie je 200 euro studiefinanciering aan uit?
disclaimer
pi_202430047
Goedkoop bier op de vereniging, van die afbakstokbroodjes met kruidenboter erin, goedkoop wc-papier en heel af toe euroshopper-zalm voor een broodje zalm op vrijdagavond O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202430058
Ik heb maar 1 jaar gestudeerd, dus ik skip deze opsom :)

Ik vraag me af wanneer ik een boosterprik mag, prik 2 was 30 juni, dan zou rond 30 december handig zijn, maar ik sta nog steeds niet op de risicolijst zeg maar. Kortom, ik ga de huisarts maar eens bellen.

En nu mogen jullie gaan opsommen :P
  donderdag 2 december 2021 @ 09:38:07 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_202430067
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:36 schreef Clubsoda het volgende:
Goedkoop bier op de vereniging, van die afbakstokbroodjes met kruidenboter erin, goedkoop wc-papier en heel af toe euroshopper-zalm voor een broodje zalm op vrijdagavond O+
Voor de gastronomische ervaring O+
disclaimer
pi_202430080
Haha wat een flauwekultool. Ik vertrouw wel op gezond verstand: je moet de noodzakelijke dingen kunnen vervangen en minstens 7 paar dure schoenen voor je kind kunnen kopen 8-)

Ik heb mijn stufi lekker gespaard trouwens. Had na mijn afstuderen genoeg op de bank staan om de studieschuld af te betalen, maar heb gewoon een terugbetalingsregeling getroffen (heel laag maandbedrag) en van het geld heb ik mijn rijbewijs gehaald en mijn eerste koophuis opgeknapt (rente was lager dan bij een persoonlijke lening) :')
pi_202430083
Booster binnen. Besmetting ook :')

Qua bezigheden denk ik dat ik vandaag maar eens in isolatie op zolder ga :')
  donderdag 2 december 2021 @ 09:39:36 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_202430086
En elke maand ongeveer 1 euro 33 in de gezamenlijke schoonmaakmiddelpot natuurlijk 8-)
En oh wee als je niet betaalde :'(
Ik kreeg een half jaar na mijn verhuizing nog eens een mail van mijn huisgenoten omdat ik nog 1 euro 33 open had staan. :')
disclaimer
pi_202430088
Ik heb nooit stufi gehad :'(
Sterker nog: ik werkte bij de informatielijn die de Raad van Arbeid (tegenwoordig Sociale Verzekeringsbank) opgezet had om mensen die belden met vragen over de overgang van kinderbijslag naar studiefinanciering te woord te kunnen staan.

Dat was dus in de aanloop naar de invoering van de stufi per 1 oktober 1986.
We zaten met 6 man op een verder lege bovenverdieping met allemaal een telefoon, ik denk dat we een van de eerste "Callcenters" in NL waren :D

Later qua werk overgegaan naar de afdeling kinderbijslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202430095
Mijn huur ;)
En dan mijn salaris van 200 aan reiskosten en de gemeenschappelijke pot en wat boodschappen.
En dan moest de studie nog, dus ik moest bijlenen.

Toen ik mijn eerste appartementje kreeg toen was het wel erg krap. 0 toeslagen (ik had ¤5000,- meegekregen van mijn ouders, maar daar kon ik alleen met toestemming wat van krijgen) en ik had toen zo’n ¤300,- salaris.
Maar toen zat ik dus echt telkens laatste week zonder geld en dan was het echt dagen doorkomen op crackers en pasta. Dus dan at ik heel veel bij manlief.
  donderdag 2 december 2021 @ 09:40:18 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_202430101
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:39 schreef MorganLeFay het volgende:
Haha wat een flauwekultool. Ik vertrouw wel op gezond verstand: je moet de noodzakelijke dingen kunnen vervangen en minstens 7 paar dure schoenen voor je kind kunnen kopen 8-)

Ik heb mijn stufi lekker gespaard trouwens. Had na mijn afstuderen genoeg op de bank staan om de studieschuld af te betalen, maar heb gewoon een terugbetalingsregeling getroffen (heel laag maandbedrag) en van het geld heb ik mijn rijbewijs gehaald en mijn eerste koophuis opgeknapt (rente was lager dan bij een persoonlijke lening) :')
Wat walgelijk verstandig Morgan. Heb je wel gelééfd??
disclaimer
  donderdag 2 december 2021 @ 09:41:19 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_202430114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:39 schreef Loj het volgende:
Mijn huur ;)
En dan mijn salaris van 200 aan reiskosten en de gemeenschappelijke pot en wat boodschappen.
En dan moest de studie nog, dus ik moest bijlenen.

Toen ik mijn eerste appartementje kreeg toen was het wel erg krap. 0 toeslagen (ik had ¤5000,- meegekregen van mijn ouders, maar daar kon ik alleen met toestemming wat van krijgen.
Maar toen zat ik dus echt telkens laatste week zonder geld en dan was het echt dagen doorkomen op crackers en pasta. Dus dan at ik heel veel bij mijn vader ;)
Mijn eindvandemaand menu was vaak rijst met ketchup *O*
disclaimer
  donderdag 2 december 2021 @ 09:41:29 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202430116
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:37 schreef exode het volgende:
Ik heb maar 1 jaar gestudeerd, dus ik skip deze opsom :)

Ik vraag me af wanneer ik een boosterprik mag, prik 2 was 30 juni, dan zou rond 30 december handig zijn, maar ik sta nog steeds niet op de risicolijst zeg maar. Kortom, ik ga de huisarts maar eens bellen.

En nu mogen jullie gaan opsommen :P
Mijn 2de was 28 mei, maar zoals ik het lees wordt het gros van de risicogroepers niet vervroegd opgeroepen voor de booster.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202430123
Ik ging pas het laatste jaar van mijn studie op kamers, toen ging de stufi naar mijn kamerhuur. Daarvoor was het een soort zakgeld. Mijn ouders betaalden mijn studie en boeken dus daar hoefde het niet naartoe. :@
pi_202430134
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat walgelijk verstandig Morgan. Heb je wel gelééfd??
Ja hoor, heb niet 100% gespaard :P Moest ook uitgaan (als meisje zijnde kreeg ik altijd veel gratis drankjes in den discotheek) en kleding kopen.
  donderdag 2 december 2021 @ 09:43:52 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_202430137
En ik had een baas die wegens te weinig cashflow vaak het salaris pas op de laatste dag van de maand betaalde waardoor ik mijn huur niet op tijd kon betalen waardoor mijn huisbaas weer boos aan de lijn hing. Echt fantastisch was dat.
disclaimer
pi_202430140
Ik had niet eens zoveel studiefinanciering volgens mij want woonde nog thuis. Op het laatste jaar na toen woonde ik samen dus betaalde ik de huur er van. Geen studieschuld gehad.
pi_202430144
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:31 schreef SQ het volgende: [..] Wees blij dat het slechts een wenochtendje is een geen ritme wat compleet op de schop gaat ;) Z. zal er denk ik weinig last van hebben.
Oh zeker. Daarom zei ik ook: het is het ergste niet maar wel irritant omdat ik sowieso erg sceptisch ben over haar school verloop straks. :D
Dat is alles.
pi_202430148
@Kyara sterkte met je meiden, hopelijk blijft het meevallen en komen ze er met weinig klachten doorheen.

@Clubsoda bah balen zeg!

Volgens de tool trouwens genoeg op de rekening maar wel aparte berekening inderdaad. Ach ja. Als ieder voor zichzelf weet dat hij genoeg heeft dan is het goed hè. Is leuk het complete bedrag voor de auto als buffer, maar ik heb hem net 1 jaar. Tegen die tijd dat ik weer toe ben aan een andere auto is het geld voor vervanging wel weer aangevuld. Dat heb ik niet in 1 jaar gespaard (of in ieder geval niet voor dat doel, want rekening is niet leeg natuurlijk). Verder is ie all risk verzekerd of hoe heet dat tegenwoordig en in geval van nood kan in ook met een goedkopere auto doen voor een tijdje.

Ik kreeg gisteren een bericht in die CoronaMelder app dat ik afgelopen vrijdag in contact geweest ben met iemand die besmet is met Corona voor langer dan 15 minuten. Schrok er best wel even van, totdat ik na ging wat ik gedaan heb..
In de ochtend alleen thuis geweest, maar in de middag gezwommen op het vakantiepark waar we waren. Daar heeft mij telefoon braaf een uur of twee in een kluisje gelegen.
Daarna uit eten geweest in een restaurant waar alle omringende tafels vrij waren.
In het restaurant zat ik naast man en die heeft geen melding gehad. In het zwembad was man niet mee die dag. Dus vermoedelijk komt de melding daar van.

Gelukkig hoef ik er volgens die app niks mee want gevaccineerd. Maar goed, voor de zekerheid net maar even een zelftest er tegenaan geknald en daar heb ik maar 1 streepje
pi_202430153
Ik heb wel een dure wasmachine trouwens als deze sneuvelt geen idee of ik dan weer een miele koop.
pi_202430155
Mijn vrienden studeerden allemaal en ik dus niet, zij dronken pisbier (Oranjeboom) tijdens piekuur en ik zat aan de mixjes.
Misschien moet ik dit soort dingen niet vertellen aan mijn kinderen, don't quit school people.
pi_202430156
Mijn advies buffer voor onderhoud voor huis en tuin ligt ook lager dan die van @exode :P
Alleen de rekening van de stukadoor straks al is meer dan dat.

Stufi heb ik altijd alleen voor studie gebruikt, ik was zo'n saaie muts die thuis bleef wonen en het uitgaans studentenleven was niks voor mij. Net voor mijn (1e) afstuderen ben ik gaan samenwonen.
  donderdag 2 december 2021 @ 09:47:17 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_202430161
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:45 schreef F_r het volgende:
Ik heb wel een dure wasmachine trouwens als deze sneuvelt geen idee of ik dan weer een miele koop.
Als je nu een miele hebt hoef je je daar voorlopig geen zorgen om te maken 8-)
disclaimer
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 09:48:39 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430173
De eerste 2 jaar van mijn studie woonde ik nog thuis dus toen spaarde ik de stufi op. In het derde jaar ging ik in Londen studeren en zette de lening op maximaal, dat beviel zo goed dat ik dat jaren zo heb gelaten :@ ik had dus ¤ 700,- in de maand waar ik de huur van kon betalen en ook uitgaan en eten. Daarnaast werkte ik bij de lush maar ook dat ging allemaal op (groot deel aan lush zelf :') )

Ik had dus een hele fijne studententijd waarin het me aan niets ontbrak maar daarna ook een studieschuld van ¤ 42000,- Toen ik dat moest terugbetalen besefte ik pas dat het niet zo heel slim was geweest :X :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 2 december 2021 @ 09:49:16 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_202430181
Maar je hebt wel gelééfd, MaJo!
disclaimer
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 09:52:08 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430212
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:49 schreef SQ het volgende:
Maar je hebt wel gelééfd, MaJo!
Dat zeker :Y ik heb er wat dat betreft ook geen spijt van maar slim was het niet.

En omdat in Londen het leven zo duur was weet ik ook hoe het is om te moeten leven op een bus Pringles _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 2 december 2021 @ 09:53:41 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_202430229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat zeker :Y ik heb er wat dat betreft ook geen spijt van maar slim was het niet.

En omdat in Londen het leven zo duur was weet ik ook hoe het is om te moeten leven op een bus Pringles _O-
Pringles is zelfs nog een beetje sjieke armoe!
disclaimer
pi_202430265
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:47 schreef SQ het volgende:

[..]
Als je nu een miele hebt hoef je je daar voorlopig geen zorgen om te maken 8-)
Geen idee beestje is al meer dan 10 jaar
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 09:57:29 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430279
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Pringles is zelfs nog een beetje sjieke armoe!
Het blijft Londen hè :P
pi_202430296
Doordat mijn moeder mijn zorgverzekering betaalde en ik de zorgtoeslag mocht houden, en mijn huur laag was, redde ik het om zonder extra lenen toch rond te komen. Als ik krap zat aan het einde van de maand had ik ook nog een spaarrekening, dus het leven op tosti's of pasta met ketchup heb ik dan weer niet meegemaakt. :D
Studie in 4 jaar afgemaakt, dus geen studieschuld. Daarna au pair in Londen geweest en zelfs daarvan spaarde ik nog een beetje. _O-

Nu hebben wij vrijwel exact de Nibud buffer, dat is idd op basis van het volledig gelijkwaardig vervangen van de auto, zonder enige verzekeringsuitkering. Die kans acht ik klein dat we in die situatie komen, en dan kunnen we altijd nog een simpelere auto of één met meer kilometers kopen. Wel gek dat onderhoudskosten gebaseerd zijn op inkomen, want dat zegt idd bar weinig.
pi_202430302
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Mijn eindvandemaand menu was vaak rijst met ketchup *O*
Hier dus pasta met ketchup :)

Ik heb manlief ook zeker toen wel regelmatig gevraagd wanneer hij bij me kwam wonen en toen hij kwam hadden we zoveel geld ;)

Wij hadden trouwens laatst een gesprekje me red hypotheekadviseur en damn ons huis is zoveel geld waard!
Nu hebben we een mooi huis gezien aan de andere kant van het land (bij familie in de wijk) en als we dat doen dan hebben we gewoon bijna die ton buffer van fr :o
pi_202430317
Ohh ja de overwaarde van het appartement, dat was een mooie tijd toen dat nog op de rekening stond. O+ Dat zit nu allemaal in het huis, verbouwen is duur man. _O-
pi_202430328
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:00 schreef exode het volgende:

[..]
Thanks, ook te laag hier, ze berekenen gewoon 8000 Euro voor inventaris. Dat is aardig pessimistisch.
Gek ook dat ze niets vragen over je zorgverzekering etc. Ach het is een richting.
Bij ons ¤8900 voor inventaris, maar slechts ¤2100 voor huis & tuin. Als er plotseling lekkage is ben je al meer dan dat kwijt. Terwijl ik best een kast van MP kan halen, of een koelkast in geval van nood. Ik zou het iig anders inregelen. Maar op dit moment hebben we voldoende volgens die site. Vergeten we even dat er binnenkort kunststof kozijnen aan de voorzijde en een op maat gemaakte kast voor in de hal komen :+.

Stufi ging op aan de maandelijkse termijnen om collegegeld te betalen. En studieboeken. Sommige boeken kostten meer dan ¤150 euro :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 2 december 2021 @ 10:02:06 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202430336
Hier de volledige, ultieme studentenervaring gehad *O*. Inclusief ranzige studentenhuizen, vertraging, bestuursfunctie bij de vereniging, stamkroeg en studieschuld die ik afgelopen jaar eeeeeeeeindelijk heb afgelost *O*
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 10:03:18 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430347
Ik ontving gisteren trouwens een bekeuring op de mat, voor door rood rijden. ¤ 259,- :X Dossier ingekeken en dan zie je me inderdaad door rood rijden als het stoplicht 0,3 seconden op rood is. Bezwaar maken heeft dus geen zin. Heb het totaal niet doorgehad, ik ben waarschijnlijk door diep oranje gereden -O-
pi_202430370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:03 schreef MaJo het volgende:
Ik ontving gisteren trouwens een bekeuring op de mat, voor door rood rijden. ¤ 259,- :X Dossier ingekeken en dan zie je me inderdaad door rood rijden als het stoplicht 0,3 seconden op rood is. Bezwaar maken heeft dus geen zin. Heb het totaal niet doorgehad, ik ben waarschijnlijk door diep oranje gereden -O-
Aiii, die doet pijn he. Wij hadden een keer dat man een boete kreeg voor te hard rijden, wij helemaal opgelucht want hij ging ook wel door donkeroranje dus dan viel deze boete mee. Kwam de volgende dag alsnog de boete voor door rood rijden op basis van dezelfde foto. :') 2x administratiekosten ook.
We hadden dus ook geen idee dat daar een flitspaal stond, anders had hij dat nooit gedaan daar. Maar echt balen idd zo'n boete. :{
  donderdag 2 december 2021 @ 10:05:51 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202430373
Ah balen he Majo. Bekeuringen vind ik altijd zo zonde geld... zo mocht ik laatst nog ¤85,65 neerleggen aan "naheffing parkeerbelasting"; ik dacht dat ik net buiten de zone stond, maar dat was dus niet zo. Parkeerkaartje had me ¤0,65 gekost ;(.
KuikenGuppy
pi_202430385
Heel stom Majo!
Ik heb ooit een boete voor door rood licht rijden gekregen omdat een leswagen voor mij uitviel midden op het kruispunt. Maar ik stond al voorbij de stoplichten.

Toen hielp bezwaar maken wel trouwens
pi_202430394
Dat nibud inboedel-buffer zou bij ons bij lange na niet genoeg zijn voor het vervangen van onze inboedel trouwens. Maar gelukkig heb je daar ook verzekeringen voor. :+
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 10:09:34 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:06 schreef Loj het volgende:
Heel stom Majo!
Ik heb ooit een boete voor door rood licht rijden gekregen omdat een leswagen voor mij uitviel midden op het kruispunt. Maar ik stond al voorbij de stoplichten.

Toen hielp bezwaar maken wel trouwens
Ik had ook zoiets verwacht maar op de foto zie je alleen mij net door rood rijden. Laat het een wijze maar dure les zijn -O-
pi_202430420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef Vaiana het volgende:
Dat nibud inboedel-buffer zou bij ons bij lange na niet genoeg zijn voor het vervangen van onze inboedel trouwens. Maar gelukkig heb je daar ook verzekeringen voor. :+
Wij hebben ooit onze volledige inboedel moeten vervangen, dan is een buffer wel fijn hoor. Zelfs een voorschot duurt soms lang bij een verzekering.
pi_202430430
Verloofde heeft ooit een boete gehad omdat ze even was vergeten dat er wat achter de auto hing, de auto ging door oranje, de aanhanger door rood.
pi_202430521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:09 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben ooit onze volledige inboedel moeten vervangen, dan is een buffer wel fijn hoor. Zelfs een voorschot duurt soms lang bij een verzekering.
Ja daar kunnen we dan gelukkig het nibud auto-buffer voor gebruiken. :D En anders genoeg familieleden die iets voor kunnen schieten, dus we hebben de luxe dat we ons daar niet heel erg zorgen om hoeven te maken.
pi_202430531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:10 schreef exode het volgende:
Verloofde heeft ooit een boete gehad omdat ze even was vergeten dat er wat achter de auto hing, de auto ging door oranje, de aanhanger door rood.
Haha, dat is ook wel balen dan. Kan me goed voorstellen dat je vergeet daar rekening mee te houden.
pi_202430539
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:05 schreef Burdie het volgende:
Ah balen he Majo. Bekeuringen vind ik altijd zo zonde geld... zo mocht ik laatst nog ¤85,65 neerleggen aan "naheffing parkeerbelasting"; ik dacht dat ik net buiten de zone stond, maar dat was dus niet zo. Parkeerkaartje had me ¤0,65 gekost ;(.
Die had ik ook laatst.. Dacht dat parkeren na 18:00 gratis was, bleek 19:00 te zijn, was veranderd |:(
Daar gaat je nibud buffer :D

Mijn stufi heb ik goed gebruikt, kreeg max prestatiebeurs, ook bijgeleend. Maar ik moest echt alles zelf betalen (huur, boeken, collegegeld, zorgverzekering etc). Jammer genoeg heb ik mijn studie niet af kunnen maken. Maar dat kind was ook gewoon te leuk om nog op mijn studie te kunnen focussen (of het was de PND en nasleep :@ )
pi_202430546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:19 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ja daar kunnen we dan gelukkig het nibud auto-buffer voor gebruiken. :D En anders genoeg familieleden die iets voor kunnen schieten, dus we hebben de luxe dat we ons daar niet heel erg zorgen om hoeven te maken.
Wij hadden geluk dat we bij familie konden slapen, dat scheelt al heel wat.
pi_202430554
De kans dat je zowel je volledige inboedel als je auto moet vervangen lijkt me niet zo heel groot. Tenzij een inpandige garage en je hele huis afbrand natuurlijk maar onze auto staat niet bij huis dus we doen aan risicospreiding.
  donderdag 2 december 2021 @ 10:23:25 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202430569
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:09 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben een superfijne verzekeraar, die maakt het geld al bijna over als je nog met ze aan de telefoon hangt.
Toen onze spinner van het dak was gewaaid, stond er de volgende dag al een vakman met een nieuwe voor de deur, en toen onze droger in brand had gestaan, kregen we de dag erop een nieuwe en de dag erop kregen we al geld overgemaakt voor nieuw keukentextiel. O+.
ZML, voor wie dit ook wil. O+.
KuikenGuppy
pi_202430572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:22 schreef Elleska het volgende:
De kans dat je zowel je volledige inboedel als je auto moet vervangen lijkt me niet zo heel groot. Tenzij een inpandige garage en je hele huis afbrand natuurlijk maar onze auto staat niet bij huis dus we doen aan risicospreiding.
We did it.
Appartement brandde af, auto ging kapot en ik raakte mijn baan kwijt. In 1 maand tijd.

De rest van ons leven, hebben we geluk, dat kan niet anders.
  donderdag 2 december 2021 @ 10:23:39 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_202430573
In het verkeer ben ik dus wel heel braaf, oranje betekent altijd remmen, niet extra gas geven. Door "donkeroranje" gaan heeft niets te maken met niet meer tijdig kunnen remmen, dan neem je in mijn ogen bewust een (dom) risico.
disclaimer
pi_202430585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:23 schreef exode het volgende:

[..]
We did it.
Appartement brandde af, auto ging kapot en ik raakte mijn baan kwijt. In 1 maand tijd.

De rest van ons leven, hebben we geluk, dat kan niet anders.
Oei de wet van 3 telt dus ook bij een afgebrand appartement.
pi_202430593
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:23 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij hebben een superfijne verzekeraar, die maakt het geld al bijna over als je nog met ze aan de telefoon hangt.
Toen onze spinner van het dak was gewaaid, stond er de volgende dag al een vakman met een nieuwe voor de deur, en toen onze droger in brand had gestaan, kregen we de dag erop een nieuwe en de dag erop kregen we al geld overgemaakt voor nieuw keukentextiel. O+.
Onze schade was iets hoger, uiteindelijk kwam het goed, maar er ging veel fout, ook met de verhuurder.
pi_202430598
Ik moest ook max bijlenen omdat ik alles zelf betaalde. Heb nu een studieschuld van 17,5k, maar gelukkig geen laat van gehad met het aanvragen van de hypotheek.

Het waren wel echt m’n beste jaren, dus het was het waard. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_202430603
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:23 schreef SQ het volgende:
In het verkeer ben ik dus wel heel braaf, oranje betekent altijd remmen, niet extra gas geven. Door "donkeroranje" gaan heeft niets te maken met niet meer tijdig kunnen remmen, dan neem je in mijn ogen bewust een (dom) risico.
Mijn verloofde is een dromer, die denkt oh kut oranje en kan niet meer stoppen. Gaf ze maar extra gas dan had ze geen boete gehad. _O-
  donderdag 2 december 2021 @ 10:28:01 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_202430615
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:26 schreef exode het volgende:

[..]
Mijn verloofde is een dromer, die denkt oh kut oranje en kan niet meer stoppen.
Klinkt niet als veilige verkeersdeelname. Wat denkt ze dan als de persoon voor haar plotseling vol in de ankers gaat?

Ja sorry, dit soort dingen zijn dan weer mijn hot button :')
disclaimer
pi_202430618
Die tool doet z'n werk uitstekend: mensen vinden het leuk om 'em in te vullen en erover te klagen en zijn zo even bewust bezig met hun financiële situatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202430619
Jezus, ze doen wel zenuwslopend bij de GGD met hun mailtjes dat de uitslag er is maar nog niet online gezet }:|
pi_202430625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Klinkt niet als veilige verkeersdeelname. Wat denkt ze dan als de persoon voor haar plotseling vol in de ankers gaat?

Ja sorry, dit soort dingen zijn dan weer mijn hot button :')
Ach, ze heeft al meer dan 10 jaar haar rijbewijs en dit is haar enige boete. Nog nooit een aanrijding of bijna aanrijding gehad. Dit kan toch een keer gebeuren? Ik kan me er niet druk om maken, maar ik weet hoe ze rijdt.
pi_202430633
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:21 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hadden geluk dat we bij familie konden slapen, dat scheelt al heel wat.
Ja dat kan bij ons sowieso ook, eventueel zelfs bij mijn broer die op 140m van ons woont. Dus dat scheelt zeker! Hopelijk gaan we het nooit nodig hebben.
  donderdag 2 december 2021 @ 10:30:07 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_202430636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:28 schreef exode het volgende:

[..]
Ach, ze heeft al meer dan 10 jaar haar rijbewijs en dit is haar enige boete. Nog nooit een aanrijding of bijna aanrijding gehad. Dit kan toch een keer gebeuren? Ik kan me er niet druk om maken, maar ik weet hoe ze rijdt.
Nee dat is niet waar ik op triggerde. Ik trigger op "ze is een dromer, ze ziet dat er iets gebeurt waar ze op moet reageren maar ze doet het niet" ;)
disclaimer
pi_202430654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:28 schreef exode het volgende:

(...) maar ik weet hoe ze rijdt.
Ik vind dit niet zo tof om te lezen nu ik een kind heb dat elke dag door de grote stad naar school fietst. M'n grote schrikbeeld is dat een automobilist bij een kruispunt even niet goed oplet en m'n overstekende kind over het hoofd ziet.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 10:33:21 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430691
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:23 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij zijn verzekerd bij de ANWB, ook zo’n fijne verzekering O+ We hebben ooit een vakantie moeten annuleren omdat mijn moeder in het ziekenhuis lag, we hadden het geld al terug voordat we zouden vertrekken!

Hetzelfde met het overlijden van mijn schoonmoeder: vakantie die gepland stond helemaal gedekt en meerdere concertkaartjes. Ik wil niet meer anders dan ANWB!

En Allianz Direct raad ik af wegens medische discriminatie :r
pi_202430703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee dat is niet waar ik op triggerde. Ik trigger op "ze is een dromer, ze ziet dat er iets gebeurt waar ze op moet reageren maar ze doet het niet" ;)
Het was meer de suggestie dat ze juist gas zou geven bij oranje. Ze is de meest relaxte rijder die ik ken, te relaxt voor mijn smaak. Ze kan zo minutenlang met 90 km per uur achter een vrachtwagen hangen. Terwijl ik dan denk, geef eens gas en ga er voorbij joh.
Gas op de lollie! :Y)
pi_202430714
quote:
9s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind dit niet zo tof om te lezen nu ik een kind heb dat elke dag door de grote stad naar school fietst. M'n grote schrikbeeld is dat een automobilist bij een kruispunt even niet goed oplet en m'n overstekende kind over het hoofd ziet.
Jeetje, ok, ik zal haar rijbewijs zo innemen.
  donderdag 2 december 2021 @ 10:36:37 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_202430729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:34 schreef exode het volgende:

[..]
Het was meer de suggestie dat ze juist gas zou geven bij oranje. Ze is de meest relaxte rijder die ik ken, te relaxt voor mijn smaak. Ze kan zo minutenlang met 90 km per uur achter een vrachtwagen hangen. Terwijl ik dan denk, geef eens gas en ga er voorbij joh.
Gas op de lollie! :Y)
OK, fair enough, maar nog steeds betekent oranje "stoppen". Niet gas bijgeven en ook niet dromerig doorsukkelen :P
Maar misschien komt mijn hevige reactie wel door het altijd en eeuwig fietser zijn in het verkeer en me daar door dit soort situaties erg kwetsbaar door voelen.
disclaimer
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 10:37:20 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Als ze haar rijbewijs heeft weten te behalen zal dit wel meevallen ;)

Mijn vader en broer zijn ook dromers en die hebben dan ook geen rijbewijs. Mijn vader werd na een aantal lessen verteld dat hij beter kon stoppen maar mijn broer heeft nog steeds de illusie dat het ooit wel gaat lukken, met 50+ lessen en nooit een examen aangevraagd :X ik vind dat die rijleraar hem ook uitmelkt en beter eerlijk kan zijn. Gelukkig is hij alweer een tijdje gestopt want ik weet zeker dat hij een gevaar op de weg zou zijn :@
pi_202430766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:36 schreef SQ het volgende:

[..]
OK, fair enough, maar nog steeds betekent oranje "stoppen". Niet gas bijgeven en ook niet dromerig doorsukkelen :P
Maar misschien komt mijn hevige reactie wel door het altijd en eeuwig fietser zijn in het verkeer en me daar door dit soort situaties erg kwetsbaar door voelen.
Als fietser zou ik me juist om haar geen zorgen maken, ze rijdt te langzaam om je te scheppen joh.
pi_202430810
Ik heb een keer een stoplicht volledig over het hoofd gezien. Dat was in een onbekende omgeving, dus was juist heel alert op de weg vinden en het stoplicht stond een beetje verdekt opgesteld achter een struik. Zijn dure boetes idd :{.

Volgens mij is dat mijn enige boete geweest ook. Ik ben wel nog eens geflitst in Tsjechië. Daar stond een flitspaal direct op het punt waar we de bebouwde kom in reden en ik liet de auto uitrijden ipv actief remmen. Echt gemeen. Maar die boete heeft Nederland nooit bereikt :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 2 december 2021 @ 10:43:31 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_202430827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Als ze haar rijbewijs heeft weten te behalen zal dit wel meevallen ;)

Mijn vader en broer zijn ook dromers en die hebben dan ook geen rijbewijs. Mijn vader werd na een aantal lessen verteld dat hij beter kon stoppen maar mijn broer heeft nog steeds de illusie dat het ooit wel gaat lukken, met 50+ lessen en nooit een examen aangevraagd :X ik vind dat die rijleraar hem ook uitmelkt en beter eerlijk kan zijn. Gelukkig is hij alweer een tijdje gestopt want ik weet zeker dat hij een gevaar op de weg zou zijn :@
50 lessen valt toch wel mee, ik heb er meer gehad hoor. En ik kan inmiddels echt wel autorijden. Als je niet meer piepjong bent duurt het ook aantoonbaar langer.
disclaimer
pi_202430844
De eerste keer dat ik ging autorijden na het halen van mijn rijbewijs had ik bijna een scooter op de motorkap liggen. Ik reed in de auto van mijn ouders, een automaat. Ik zag de scooter, ik wilde stoppen, maar drukte per ongeluk het gaspedaal in.
Dat gebeurt je 1 keer.
pi_202430874
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:43 schreef SQ het volgende:

[..]
50 lessen valt toch wel mee, ik heb er meer gehad hoor. En ik kan inmiddels echt wel autorijden. Als je niet meer piepjong bent duurt het ook aantoonbaar langer.
Ik heb ook veel lessen gehad, 60+ iig, waarvan het grootste deel 1,5 uurs-lessen waren. Ik was ook elke les weer ontzettend zenuwachtig. Haat aan rijlessen... Gelukkig ging het afrijden wel in 1x goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202430905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:09 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik had ook zoiets verwacht maar op de foto zie je alleen mij net door rood rijden. Laat het een wijze maar dure les zijn -O-
Was je auto op het moment dat het licht op rood sprong over de stopstreep bij het stoplicht?

Bezwaar kan evt nog zin hebben ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 december 2021 @ 10:50:26 #72
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202430926
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:03 schreef MaJo het volgende:
maken ze tegenwoordig filmbeelden ipv een foto?
omdat je zegt dat het 0,3 sec op rood is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_202430939
De belasting betaal datum van 1-1 vond ik niet tof toen we ons appartement hadden verkocht maar nog geen andere woning hadden. Over al die regels van de belastingdienst die in ons nadeel uitvielen/uitvallen kan ik heel lang klagen, maar dat ga ik niet doen :P

Ik heb nog nooit een boete gehad, ik ben best wel braaf in het verkeer. Wel een kleine aanrijding gehad, niet mijn schuld maar had toen pas m'n rijbewijs en kon nog niet zo snel reageren, anders had ik het kunnen voorkomen.
pi_202430971
110 lessen *O* als ik toen maar vast wist dat ik ADHD had, had dat ongetwijfeld veel gescheeld. Ik vond het vreselijk lastig om te multitasken (kijken, de vaardigheden, de instructies onthouden, kletsen met de instructeur ect).

Maar sindsdien rij ik alweer 15 jaar zonder enige ongelukken :D dus het is goed gekomen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202430983
Verloofde dus 1 boete, ik 2, beide bij Parijs. 1 keer met vouwwagen, ik reed 5 kilometer te hard, 1 keer met camper omdat we ergens reden waar je niet mocht rijden met een camper. Had ik niet door, pas bij de boete.
Toch knap, ik heb al 16 jaar mijn rijbewijs, verloofde al 18 jaar.

Ik rijd altijd wel door op de snelweg, maar eigenlijk zelden te hard. Kan ook niet want ik rijd voornamelijk op de A27 en daar ben je al blij als je 80 kan tegenwoordig.
pi_202430986
quote:

Ik heb zelf een tijd rijangst gehad omdat de verantwoordelijkheid te zwaar voelde. Daar ben ik (door een opfriscursus en erna veel rijden) overheen geraakt, maar ik ben me wel nog steeds erg bewust van het overwicht dat je als automobilist hebt in het verkeer en de verantwoordelijkheid die erbij komt kijken. Ik rijd erg alert en dat moet ook wel in de hoofdstad. Als ik dat niet doe, had ik deze week al over een voetganger en een fietser heengereden. De voetganger was in het donker bijna niet te zien en dacht nog even snel over een zebrapad heen te kunnen rennen en de fietser stak over zonder voorrang te hebben.

Zoon probeer ik in te prenten dat hij goed op moet letten en voor andere verkeersdeelnemers voorspelbaar gedrag moet laten zien. Hij heeft nu een elektrische fiets en gaat daardoor in sommige situaties harder dan andere deelnemers verwachten, dus hij schroeft z'n snelheid wat terug in de stad. Maar ik weet hoe pubers zijn in het verkeer (dromerig, meer met zichzelf en elkaar bezig) en dus hoop ik dat de volwassenen in het verkeer extra alert zijn.
pi_202430994
Als ik ooit nog een ongeluk veroorzaak, komt het waarschijnlijk door het gekibbel van de kinderen achterin. Ik kan me echt slecht concentreren als zij non-stop aandacht vragen of vervelend zijn. }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202431027
Postief kind -O- Betekent wel dat ik de rest van het huis mag bezoeken :P
  donderdag 2 december 2021 @ 10:58:32 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_202431039
quote:

[..]
Ik ben ook van de 'oranje=stoppen-school' maar soms is hard op de rem gaan gevaarlijker dan toch door oranje rijden.
Ik wilde lange tijd niet eens mijn rijbewijs halen trouwens, omdat ik inderdaad als fietser een paar keer vervelende ongelukken heb gehad doordat een andere weggebruiker mij niet zag. Ik was zo bang zelf ook eens iets/iemand over het hoofd te zien, en met een auto richt je doorgaans toch al snel veel meer schade aan dan met de fiets. Maar goed, uiteindelijk toch gaan lessen en geslaagd (pas in de 3e poging trouwens). Sinds ik zelf een auto heb en ook voor mijn werk veel op de weg zit ben ik er wel stukken relaxter in geworden.
(Inmiddels heeft zelfs mijn zoon zijn rijbewijs al, hij vindt autorijden vele malen leuker dan ik het ooit heb gevonden en is zo snel als 't maar kon gestart met rijlessen.)
in de haak.
pi_202431047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:57 schreef Clubsoda het volgende:
Postief kind -O- Betekent wel dat ik de rest van het huis mag bezoeken :P
:{
pi_202431060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:58 schreef trui het volgende:

(Inmiddels heeft zelfs mijn zoon zijn rijbewijs al, hij vindt autorijden vele malen leuker dan ik het ooit heb gevonden en is zo snel als 't maar kon gestart met rijlessen.)
:o :o
pi_202431133
B is echt een ongeleid projectiel op de fiets. Ik kan 100 keer zeggen dat ie moet kijken voordat ie oversteekt, maar daar doet hij niets mee. 'Ik steek toch mijn hand uit?' Hij mag dus niet zonder ons fietsen. Hij is bijna 8, hopelijk valt ooit het kwartje.
pi_202431175
SQ, hebben die van jou al een uitslag?
  donderdag 2 december 2021 @ 11:13:31 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_202431320
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
SQ, hebben die van jou al een uitslag?
NOG STEEDS NIET. :') :(
disclaimer
  donderdag 2 december 2021 @ 11:14:11 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_202431330
Wel net een afwijzing gehad op een supertoffe baan na 2 gesprekken dus ik ben extra chagrijnig.
disclaimer
pi_202431360
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:14 schreef SQ het volgende:
Wel net een afwijzing gehad op een supertoffe baan na 2 gesprekken dus ik ben extra chagrijnig.
Pff, vervelend! Na twee gesprekken ook. Kan je deze super toffe baan ook ergens anders vinden?

Ik ben gister ook uitgenodigd voor een gesprek. Vind het stiekem wel spannend. De laatste keer was 4,5 jaar geleden. :@
Protège moi de mes désirs.
pi_202431361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:03 schreef exode het volgende:
B is echt een ongeleid projectiel op de fiets. Ik kan 100 keer zeggen dat ie moet kijken voordat ie oversteekt, maar daar doet hij niets mee. 'Ik steek toch mijn hand uit?' Hij mag dus niet zonder ons fietsen. Hij is bijna 8, hopelijk valt ooit het kwartje.
Pas toen ik rijles had realiseerde ik me echt hoe onlogisch mijn gedrag in het verkeer was. Ik keek wel netjes hoor, maar hand uitsteken was wel gewoon afslaan, ook al reed er een auto achter me. Nou deed ik dat hand uitsteken wel heel demonstratief en ver van tevoren waardoor het niet onveilig was, maar toch.
Ik heb dus ook sinds mijn eerste rijles opeens wel fatsoenlijke verlichting op mijn fiets. :@
pi_202431377
quote:
Dat is ook gewoon klote. :(
  donderdag 2 december 2021 @ 11:17:23 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_202431395
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:15 schreef arvensis het volgende:

[..]
Pff, vervelend! Na twee gesprekken ook. Kan je deze super toffe baan ook ergens anders vinden?

Ik ben gister ook uitgenodigd voor een gesprek. Vind het stiekem wel spannend. De laatste keer was 4,5 jaar geleden. :@
Ik wil niet naar een ander bedrijf ;)
disclaimer
  donderdag 2 december 2021 @ 11:20:30 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202431465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:45 schreef F_r het volgende:
Dat dacht ik dus ook toen mijn vorige kapot ging (de Siemens die mijn moeder had laten staan toen wij hun huis kochten, mijn Miele was naar mijn oudste zoon gegaan), en op basis van alle keuringsdienst van waarde en andere "een goedkopere is voordeliger" onderzoeken heb ik toen een AEG gekocht, geen heel goedkope trouwens, de goedkoopste Miele was goedkoper.

Ik had binnen een week al spijt van mijn keuze.
Als die AEG vervangen moet worden wordt het weer een Miele.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 december 2021 @ 11:22:00 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202431494
Ik heb in m'n leven denk ik drie boetes ofzo gehad... eentje voor gecorrigeerd 2 km te hard op de snelweg, eentje voor door rood die mijn ex veroorzaakt had (en dus betaald heeft, ik ben gekke henkie niet) en eentje in duitsland voor een paar km te hard.

Oh, en team stoppen-voor-oranje-tenzij-dat-gevaarlijker-is-dan-doorrijden.

En ook hier een sollicitatie de deur uit. Spannend!

Balen SQ: zowel van de uitslag als van de afwijzing...

edit: en hier is inmiddels wasmachine, droger, koelvries en losse vriezer van Beko. Wat een bazenmerk is dat. En bijzonder betaalbaar. Het gaat allemaal al jaren mee, dus zelfs als het nu kapot gaat, blijf ik tevreden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:22:40 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202431505
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:43 schreef SQ het volgende:

[..]
50+ misschien ook wel 80 of 100, geen idee. Veel in ieder geval. Meerdere keren gezakt voor theorie ook, en elke keer begint hij weer opnieuw.

Ik heb denk ik 30 lessen ofzo gehad maar ik ben natuurlijk gewoon een natuurtalent O-) (en ik was 19 ;))

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:48 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Was je auto op het moment dat het licht op rood sprong over de stopstreep bij het stoplicht?

Bezwaar kan evt nog zin hebben ;)
Volgens mij wel maar we hebben al betaald, ik zit gewoon fout.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:50 schreef Ynske het volgende:

[..]
maken ze tegenwoordig filmbeelden ipv een foto?
omdat je zegt dat het 0,3 sec op rood is
Er staat informatie bij als tijdstip en dus ook hoe lang het stoplicht op rood staat.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:
110 lessen *O* als ik toen maar vast wist dat ik ADHD had, had dat ongetwijfeld veel gescheeld. Ik vond het vreselijk lastig om te multitasken (kijken, de vaardigheden, de instructies onthouden, kletsen met de instructeur ect).

Maar sindsdien rij ik alweer 15 jaar zonder enige ongelukken :D dus het is goed gekomen
Hier ADD maar ik kan juist supergoed rijden met hyperfocus :D
pi_202431531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:15 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Pas toen ik rijles had realiseerde ik me echt hoe onlogisch mijn gedrag in het verkeer was. Ik keek wel netjes hoor, maar hand uitsteken was wel gewoon afslaan, ook al reed er een auto achter me. Nou deed ik dat hand uitsteken wel heel demonstratief en ver van tevoren waardoor het niet onveilig was, maar toch.
Ik heb dus ook sinds mijn eerste rijles opeens wel fatsoenlijke verlichting op mijn fiets. :@
Hij is 7 dus nogal impulsief, maar echt steeds een hartverzakking, hij is in staat mij mee om te rijden als hij wil afslaan. Ik oefen best vaak met hem, dan fiets ik bewust met hem het dorp in. Laat ik hem voor fietsen en zeg niets. Dat afslaan is echt een ding bij hem. Verder doet ie het wel netjes, op tijd remmen, stoppen, opzij gaan etc. Maar echt oversteken of afslaan is drama.

Wij hebben hier net voor onze straat een donkere smalle weg. Auto's, fietsers, wielrenners, wandelaars, hardlopers, kinderen op skelters, van alles gaat er over die weg. Het is 1 richting en omringd door bomen en recht naast beide kanten zit een sloot. Dus je kan niet uitwijken.
En daar lopen ALTIJD mensen zonder licht op hun hond en zichzelf. Ik rijd daar stapvoets want hoe vaak ik daar al bijna iemand onder mijn auto had die ik gewoon niet zag. Ook veel fietsers zonder licht. Maar echt vooral honden, die lopen midden op de weg, zonder lampje, zo dom.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:25:35 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202431565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb het idee dat dat vooral om de apparatuur gaat, en bij inkomen X heb je kennelijk Y-bedrag aan apparatuur.
Wij wel wat meer trouwens, maar het is ook allemaal gloednieuw :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202431595
quote:
Balen
en wat duurt de uitslag lang bij jullie. Hopelijk snel binnen.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:27:19 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202431603
quote:
Dat is ook kut :(

Ik heb 2 aanrijdingen gehad in mijn leven: 1 in de VS toen ik achteruit vol tegen een pickup aanreed, ik had het uitstekende stuk niet gezien :X Nooit meer iets van gehoord trouwens, zal de verzekering wel gedekt hebben :)

Andere keer tegen iemand opgebotst die vol remde. Zachte botsing maar die maakte er een heel probleem van, er zat een flinke scheur in zijn bumper. Achteraf gezien zat dat er waarschijnlijk al en heeft hij dat via mij proberen te verhalen.

Ook zoiets in Duitsland gehad, lag er na een paar weken een proces verbaal op de mat omdat ik krassen veroorzaakt zou hebben op een auto naast me :? Rechtsbijstand heeft me geholpen, de bewijslast lag bij die automobilist. Daarna nooit meer iets gehoord. :N
  donderdag 2 december 2021 @ 11:28:04 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202431620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:22 schreef Elleska het volgende:
Bij ons is dat wel zo, maar de boel is ook gewoon verzekerd.
Overigens zijn wij een van de weinigen die de auto ook werkelijk in de garage hebben staan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202431626
Sinds ik zelf autorijd valt het mij ook op hoe slecht verlicht vele fietsers en wandelaars zijn. Ik zie wel steeds meer honden met een verlichtte halsband dat is ook wel fijn.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:28:20 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_202431629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:27 schreef F_r het volgende:

[..]
Balen
en wat duurt de uitslag lang bij jullie. Hopelijk snel binnen.
Hoezo? We zijn gistermiddag getest zonder digid, dan is dit toch niet uitzonderlijk traag?
disclaimer
pi_202431659
Wij hebben de afgelopen tijd een toename van schades in het wagenpark omdat je blijkbaar als je ontevreden bent over onze service een monteur van de weg mag rijden. 1 monteur is zelfs aangereden toen hij uitstapte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')