abonnement Unibet Coolblue
pi_202429818


[Afbeelding: @MadMaster ]
[OP-tekst: @mexicanobakker )

Nederland is tot op het bot verdeeld. Wie had dat kunnen bedenken, begin 2020. Twee kampen lijnrecht tegenover elkaar, en dat terwijl ze eigenlijk bijna hetzelfde willen. Nouja, ze willen het allebei net op een andere manier. De een wil terug naar het oude normaal. Precies zoals het in 2019 was. Sommige anderen vinden het inmiddels ook allemaal wel overdreven, maar kunnen er wel mee leven dat het zo is gegaan. En dan heb je nog mensen die het eigenlijk ten zeerste toejuichen. De grote vraag is: Wanneer is het voorbij? Blijft de tweedeling ook de komende tijd zo groot? Of zal het vanzelf rustiger worden?

Jullie hadden het waarschijnlijk al door, maar ik heb het natuurlijk over de verrassende nummer 1 van vorig jaar, Danny Vera! Hij won verrassend de strijd van Queen. Zal dat dit jaar weer gebeuren? Spannend. Als hij weer wint weet ik niet wat de gevolgen zullen worden. Protesterende menigtes voor het Top 2000 Café? Zo erg dat heel Beeld en Geluid dicht moet? Misschien verliest Studio 21 ook wel al zijn omzet. Starten jullie alvast de inzamelingsactie op?

Ja, zoals jullie wel merken was het opnieuw een bijzonder jaar. Je las het vaak. 2020 was een kutjaar, maar 2021 zou GEWELDIG worden. Een beetje naief, nietwaar? Alsof Corona ineens een vakantie naar de Spaanse costa ging boeken op 1 januari 2021. De eerste periode was echt aanmodderen, manmanman. Avondklokje hier, dichte horeca daar. Het was zo saai dat de debatten in Den Haag het hoogtepunt van de week werden. Jeetje, wat een hoop flaters van ONS kabinet. Of nouja, ONS ex-kabinet. Of nouja, ONS nog-altijd-demissionair kabinet. We kunnen wel spreken over de puinhopen van. Maar goed, laten we dit niet te veel POL laten worden, hier gaan we het vast nog uitgebreid over hebben.

Gelukkig was er eind juni ineens heel veel mogelijk. Lekker feesten. Eindelijk weer uitgaan. Muziek. Weetikwat. Nouja twee weekjes en toen gingen de besmettingscijfers nog harder omhoog dan de nummers van George Michael en ABBA de afgelopen jaren. Was dit dan het einde van het feest? Nou, gelukkig lijkt het inmiddels redelijk weer hersteld. Wie weet komt er nog wel een concertbonus!

Leuke dingen dit jaar? Ja, het ESF ging eindelijk door. Velen van ons waren erbij. En ook leuk, er werd gewonnen door een act die rawck speelt, aldus Daniel Dekker. Daar gaan we dus nog jaren van genieten tijdens de Top 2000. Italië, trouwens. De Spelen gingen ook door. Zonder publiek, maar met quarantaines. De 100 meter was het hoogtepunt. Wie won er ook alweer? Oja, Italië. Het EK was ook een leuke rubriek met Engelse tokkies die helemaal leip gingen. Ik moet wel even nadenken wie de finale ook alweer won. Zou het Italië kunnen zijn?

Met deze statistiek in het achterhoofd lijkt het me wel duidelijk. Dit jaar wordt Con te Partiro de nummer 1 in de Top 2000. Of misschien Max. Past hopelijk nog goed bij de uiteindelijke winnaar van het wereldkampioenschap autorijden. Ja, want dat wordt toch wel weer fenomenaal he, die Top 2000. Queen, Danny Vera, Paolo Conte, zij mogen het uitmaken in een prachtige lijst. 2000 liedjes om het jaar af te sluiten, toch wel het ultieme genot!

Radio 2 Top 2000: Editie 2021
Voor de 23e keer gaan we op reis door het muzikaal landschap. Er is in die tijd veel gebeurd, in 1999 waren acts als Metallica nog taboe, nu domineren dat soort acts de bovenste regionen. Het evenement is groter dan ooit, goede marketing van Radio 2 wel. Hierdoor is het wel weer spannend welk lobbyclubje dit jaar weer een plaat hoog weet te krijgen. Zoals ik vorig jaar al zei, de 2000 meest voor gelobbyde platen aller tijden, en toch klinken ze af en toe best wel lekker!

Wat kunnen wij doen?
Helemaal niets. Zoals ik zei, Nederland is tot op het bot verdeeld en het gaat helemaal mis in Den Haag, maar toch stemmen we ELKE KEER weer op dezelfde poppetjes. Nouja, hier en daar een keer een frisse wind tegenover het liedjeskartel.
We kunnen er wel weer met zijn allen over klagen. En op zich een keer op andere liedjes stemmen. Zoals elk jaar wil ik met stemtips komen van artiesten die er bijna uitvallen, maar dit jaar staat er onderin weinig met maar 1 nummer. Het kartel heeft gewonnen.

Ik ga voor twee extremen: Ray Charles is de eerste. Staat er nog maar 1x in. Voor zo'n grote naam is dat best weinig, maar hij staat ook nog eens op 1941 met Georgia on my Mind. Het zou toch zonde zijn als ie eruit valt, dan kunnen we nooit meer lachen om Weet je wat Doris Day, of over het feit of ie misschien over de Kaukasus zingt.

Mijn tweede stemtip is Niall Horan. Dit wil waarschijnlijk niemand Horan, aangezien hij zijn nummers recent heeft opgenomen, maar Nice to Meet Ya is echt een heerlijk nummer. George Michael had hem kunnen maken. Ian Brown zou toch juichend op de banken moeten staan voor dit genot. Misschien wel het beste popnummer van de laatste jaren, maar we zullen het wel weer met de twaalfde Sheeran moeten doen, want hij staat op 1967.

Oja, en blijven stemmen op Hall en Oates, anders liggen ze er weer uit. Dat jullie het weten.

Wanneer?
Het ies tredisie om te eindigen op 31 december, middernacht met Bohemian Rhapsody. Soms wordt deze traditie verbroken, dan is de wereld te klein. Ooit was de muzikale marathon 144 uur, maar tegenwoordig moet er ook ruimte zijn voor Echoes, de Pokemon Theme Song in volledige versie, dronken gewauwel van Ruud de Wild, reclames over Café Weltschmerz, het Gijs-alarm en natuurlijk de Wals van Van Inkel. Zodoende is het nu 168 uur.

De lijst van 2020: https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php

Presentatie

00.00 - 02.00 uur - Jeroen van Inkel
02.00 - 04.00 uur - Rick van Velthuysen
04.00 - 06.00 uur - Frank van ‘t Hof
06.00 - 08.00 uur - Carolien Borgers
08.00 - 10.00 uur - Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 - 12.00 uur - Bart Arens
12.00 - 14.00 uur - Annemieke Schollaardt
14.00 - 16.00 uur - Gijs Staverman
16.00 - 18.00 uur - Ruud de Wild
18.00 - 20.00 uur - Wouter van der Goes
20.00 - 22.00 uur - Emmely de Wilt
22.00 - 00.00 uur - Giel Beelen

NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Kabelfrequenties in de verschillende steden: http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet: http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Vorig jaar zagen we hier zoomers. Ook wat FOK!kers waren op de zoom te zien, zoals U hieronder kunt bewonderen. Dit jaar heb ik vermoedens van een café dat weer open gaat. Wel met QR-code hopelijk. Dan zien we tenminste minder huismoeders die alleen losgaan op André Hazes. ERG MOOI.

Nederland 3
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home

Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC (UPC bestaat toch helemaal niet meer joh, dit gedeelte is ook jaren niet fatsoenlijk aangepast hahaha), Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!

Geen idee welke providers er nu nog zijn, maar je zoekt zelf maar even voor je eigen provider waar het zit. Of je vraagt het even in het topic, als het rustig is heb je kans op een antwoord.

*O* *O* *G* *G* *G* *O* *O*

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Spotify: Deze link werkte niet meer, weg ermee. Je kunt vast wel op Spotify zelf oude Top 2000s vinden

Staat ie in de top 2000? https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/danny-vera/roller-coaster
GENOT.
De nieuwe site gaat vast midden december een keer live.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010 & 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOKkers in beeld

SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aoibhin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:


@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Erin ... en eruit (nieuw cq gesneuveld in Top 2000 2020)
@VdB95 analyseerde: De 107 nieuwkomers
@peaceman rekende uit: Onze Eigen FOK!-lijst! (met verrassende nummer 2)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202429847
Ja weet het ook niet per se, waar de rockers het van moeten hebben.

Heb dit jaar ook niet per se opgelet op de trends enzo.

Er is natuurlijk ook een nieuwe ABBA die middelmatig is, maar het is ABBA dus die komt er gewoon in op 400.

Verder dodenbonus denk ik dan
I'm postively god's favorite one
pi_202429867
Ik denk dat die Abba-hype nog weleens kan tegenvallen in de Top 2000. Tenminste, waar het gaat om het nieuwe werk. Misschien voor de klassiekers wel een duwtje omhoog.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202429899
Als het hier gaat over Maneskin in de Top2000, gaat dat dan over hun winnende Eurovisienummer?
(Best een lekker nummertje trouwens, ik luister het nu :) )
pi_202429944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:24 schreef Kanaroe het volgende:
Als het hier gaat over Maneskin in de Top2000, gaat dat dan over hun winnende Eurovisienummer?
(Best een lekker nummertje trouwens, ik luister het nu :) )
Dat is ook een dingetje ja.

I Wanna Be Your Slave en Beggin' kunnen ook nog wel flink wat stemmen krijgen. Heb het idee dat er onder fans geen eenduidige favoriet is
I'm postively god's favorite one
pi_202429968
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:27 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Dat is ook een dingetje ja.

I Wanna Be Your Slave en Beggin' kunnen ook nog wel flink wat stemmen krijgen. Heb het idee dat er onder fans geen eenduidige favoriet is
Ah bedankt, ik wist niet of ze al meer 'hits' hadden.
pi_202429971
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:27 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Dat is ook een dingetje ja.

I Wanna Be Your Slave en Beggin' kunnen ook nog wel flink wat stemmen krijgen. Heb het idee dat er onder fans geen eenduidige favoriet is
Iets wat ze wel gaat opbreken, maar denk dat de Radio 2/ESF liefhebber dan wel weer 'gewoon' op het winnende lied gaat stemmen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202429998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:21 schreef Tussle266 het volgende:
Ik denk dat die Abba-hype nog weleens kan tegenvallen in de Top 2000. Tenminste, waar het gaat om het nieuwe werk. Misschien voor de klassiekers wel een duwtje omhoog.
Gimme Gimme Gimme gaat 31 december bestormen en gaat op termijn (denk dit jaar nog niet) zelfs concurreren met de 2e en 3e beste ABBA. Dancing Queen verslaan wordt onmogelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430055
Dat zou zeker kunnen.

Iets heel anders: nu ik erop ben gaan letten valt me pas op hoeveel bands/artiesten last hebben van te veel nummers op de keuzelijst. Zeg maar van Urban Dance Squad via LL Cool J tot Nelly Furtado en Aaliyah, om maar wat te noemen. Die zouden stuk voor stuk gebaat zijn bij minder versplintering. Los van of het je smaak is of niet.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202430069
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:37 schreef Tussle266 het volgende:
Dat zou zeker kunnen.

Iets heel anders: nu ik erop ben gaan letten valt me pas op hoeveel bands/artiesten last hebben van te veel nummers op de keuzelijst. Zeg maar van Urban Dance Squad via LL Cool J tot Nelly Furtado en Aaliyah, om maar wat te noemen. Die zouden stuk voor stuk gebaat zijn bij minder versplintering. Los van of het je smaak is of niet.
Maar bij Urban Dance Squad bijvoorbeeld is er wel een duidelijke klassieker toch? Dus als je als liefhebber die echt in de lijst wil, stem je op Demagogue.

Bij LL en Nelly ligt dat wat lastiger.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430084
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar bij Urban Dance Squad bijvoorbeeld is er wel een duidelijke klassieker toch? Dus als je als liefhebber die echt in de lijst wil, stem je op Demagogue.
Dat zou je denken, maar Demagogue en Deeper Shade of Soul gaan ongeveer gelijk op. Niet dat de hele populatie van de één overstapt op de ander bij schrappen, maar waarschijnlijk wel genoeg om er één van beide in te krijgen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202430105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Iets wat ze wel gaat opbreken, maar denk dat de Radio 2/ESF liefhebber dan wel weer 'gewoon' op het winnende lied gaat stemmen.
Ja tru en ik denk dat de actieve fanbase sowieso wel op alledrie de nummers gaat stemmen
I'm postively god's favorite one
pi_202430108
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:39 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dat zou je denken, maar Demagogue en Deeper Shade of Soul gaan ongeveer gelijk op. Niet dat de hele populatie van de één overstapt op de ander bij schrappen, maar waarschijnlijk wel genoeg om er één van beide in te krijgen.
Die mensen die op Deeper Shade of Soul stemmen hebben er geen verstand van. Gelukkig stond er vorig jaar nog een nummer van Urban Dance Squad op 878 en nog eentje op 51.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die mensen die op Deeper Shade of Soul stemmen hebben er geen verstand van. Gelukkig stond er vorig jaar nog een nummer van Urban Dance Squad op 878 en nog eentje op 51.
Ja, maar daar waren alleen jij, ik en Gale getuige van. Dat schiet onvoldoende op.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202430201
Wel érg teleurstellend dat stemfinaledag en song van het jaar op dezelfde dag zijn. Al krijg je ook een miljoen spoilers op stemfinaledag, dus ik luister lekker song van het jaar en vertrouw jullie op het oordeel van de stemfinaledag. Bekendmaking nummer 1 luister ik wél even terug
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die mensen die op Deeper Shade of Soul stemmen hebben er geen verstand van. Gelukkig stond er vorig jaar nog een nummer van Urban Dance Squad op 878 en nog eentje op 51.
Deeper Shade is bij de mainstream toch wat bekender denk ik
pi_202430221
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel érg teleurstellend dat stemfinaledag en song van het jaar op dezelfde dag zijn. Al krijg je ook een miljoen spoilers op stemfinaledag, dus ik luister lekker song van het jaar en vertrouw jullie op het oordeel van de stemfinaledag. Bekendmaking nummer 1 luister ik wél even terug
Ja, spannend, wie er op 1 zal komen!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2021 @ 09:57:14 #18
426493 crew  PippenScottie
pi_202430276
Waarom houdt Radio 2 eigenlijk niet van A Flock of Seagulls? Staat nooit in de top 2000 :(
pi_202430278
quote:
11s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:52 schreef cafca het volgende:

[..]
Ja, spannend, wie er op 1 zal komen!
Nouja, ik ben best benieuwd of die Zeeuw het Queen weer moeilijk kan maken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430287
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom houdt Radio 2 eigenlijk niet van A Flock of Seagulls? Staat nooit in de top 2000 :(
Ze worden nochtans wel gedraaid, dus dan is het de schuld van de stemmer. Overigens ook zo'n band.. stem je nou op I Ran, The More You Live of Wishing?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430300
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze worden nochtans wel gedraaid, dus dan is het de schuld van de stemmer. Overigens ook zo'n band.. stem je nou op I Ran, The More You Live of Wishing?
Space Age Love Song natuurlijk
I'm postively god's favorite one
  donderdag 2 december 2021 @ 10:01:55 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202430332
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202430343
Van welke videoclip is die man in je avatar ook alweer PzK?

Ik kwam hem eens tegen en toen moest ik aan jou, mr. de willekeurige fokker, denken
I'm postively god's favorite one
  donderdag 2 december 2021 @ 10:15:07 #24
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202430474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:03 schreef MielMonteur het volgende:
Van welke videoclip is die man in je avatar ook alweer PzK?

Ik kwam hem eens tegen en toen moest ik aan jou, mr. de willekeurige fokker, denken
Zie bovenstaande
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202430484
_O- _O-
I'm postively god's favorite one
pi_202430594
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:37 schreef Tussle266 het volgende:
Dat zou zeker kunnen.

Iets heel anders: nu ik erop ben gaan letten valt me pas op hoeveel bands/artiesten last hebben van te veel nummers op de keuzelijst. Zeg maar van Urban Dance Squad via LL Cool J tot Nelly Furtado en Aaliyah, om maar wat te noemen. Die zouden stuk voor stuk gebaat zijn bij minder versplintering. Los van of het je smaak is of niet.
Is bij Ladies Love Cool James I Need Love niet de duidelijke favoriet?
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_202430648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Is bij Ladies Love Cool James I Need Love niet de duidelijke favoriet?
Nee, daarnaast ook Mama said knock you out ongeveer evenveel en Phenomenon en Hey Lover in iets mindere mate. Voldoende om die ouwe bodybuilder waarschijnlijk erbuiten te houden door versplintering. Ik had zelf trouwens op de levenslessen van zijn moeder gestemd in mijn keuzelijstlijstje dit jaar. Als er toch eentje erbij zou moeten dan het liefst die. Al zou het eigenlijk Pink Cookies in a Plastic Bag moeten zijn. Maar hoge verwachtingen hebben is ook weer zoiets he?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202430723
Ik heb sowieso niet zoveel met LL Cool J, dus ik klaag niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze worden nochtans wel gedraaid, dus dan is het de schuld van de stemmer.
Ja sorry, de stemmer hier. Was ze vorig jaar vergeten. Dit jaar op Wishing gestemd, omdat ie meer kans maakt dan Space Age Love Song.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_202430752
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:37 schreef Berkery het volgende:

[..]
Ja sorry, de stemmer hier. Was ze vorig jaar vergeten. Dit jaar op Wishing gestemd, omdat ie meer kans maakt dan Space Age Love Song.
Nouja, dan moet jij juist géén sorry zeggen. Ik bedoel vooral de stemmer die NIET op ze stemt.

Sorry, trouwens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430754
Is er trouwens al bekend wanneer de site "staat ie in de top 2000" is bijgewerkt met de nieuwe lijst?

EDIT: staat op de site dus, 8 december... https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/
pi_202430777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:38 schreef VdB95 het volgende:
Is er trouwens al bekend wanneer de site "staat ie in de top 2000" is bijgewerkt met de nieuwe lijst?

EDIT: staat op de site dus, 8 december...
Oh dat is best rap al.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202430801
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

Nouja, dan moet jij juist géén sorry zeggen. Ik bedoel vooral de stemmer die NIET op ze stemt.

'Sorry' was voor het feit dat ik ze vorig jaar vergeten was. Volgens mij heb ik ze toen geruild voor Making plans for Nigel
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_202430812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb sowieso niet zoveel met LL Cool J, dus ik klaag niet.
Dit hangt een beetje af van het kader. Van dat lijstje Nick Drake, Blur, LL, Nelly, Aaliyah, UDS is James niet direct mijn favoriet. Maar een Blof of Coldplay minder voor Mama said knock you out is weer een heel ander verhaal.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202430872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:42 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit hangt een beetje af van het kader. Van dat lijstje Nick Drake, Blur, LL, Nelly, Aaliyah, UDS is James niet direct mijn favoriet. Maar een Blof of Coldplay minder voor Mama said knock you out is weer een heel ander verhaal.
Bij Coldplay ligt dat ook wel weer aan het aantal noteringen, want ik zet wel een aantal Coldplays persoonlijk liever op. Een aantal ook weer niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 december 2021 @ 10:58:07 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202431036
Gewoon 25 suggesties voor CCR _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202431040
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom houdt Radio 2 eigenlijk niet van A Flock of Seagulls? Staat nooit in de top 2000 :(
En in de Top 4000 2x in de top 400. Snap het ook niet. Volgens mij heeft mijn hond er op gestemd dit jaar maar tegen beter weten in. Radio 2 trekt toch een wat breder publiek denk ik. Ik mis wel meer 80's parels in de Top 2000.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:06:49 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202431190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Verder verwacht ik wel iets als Maneskin en Goldband ofzo. Misschien vergeet ik nog iets voor de rockisten. (Maneskin is natuurlijk meer voor de tienermeisjes dan voor de rockisten, maar waar de rockisten dit jaar vrolijk van zijn geworden weet ik niet)
Squid? Black Midi? Black Country, New Road?

(Voor wie het niet snapt: dit gaat over de Song van het Jaar, ik reageer op een iets oudere post.)

Al leken de muzikale trends dit jaar wat onduidelijk.
pi_202431221
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:58 schreef alpeko het volgende:

[..]
En in de Top 4000 2x in de top 400. Snap het ook niet. Volgens mij heeft mijn hond er op gestemd dit jaar maar tegen beter weten in. Radio 2 trekt toch een wat breder publiek denk ik. Ik mis wel meer 80's parels in de Top 2000.
Ik had 17 jaar lang dezelfde frustratie over Peter Schilling. Tot en met 2017 stond ie nooit in de keuzelijst, pas vanaf 2018 ineens wel (heel toevallig dat ene Ruud de W. toen ook zijn Duitse donderdag begon)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 2 december 2021 @ 11:09:51 #40
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202431242
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, ik ben best benieuwd of die Zeeuw het Queen weer moeilijk kan maken.
Ik denk dat ie nu naar 2 zakt en binnen 5 jaar buiten de top 10 staat. Maar toch knap om het zo ver te schoppen
  donderdag 2 december 2021 @ 11:11:54 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202431293
Lastig kiezen hoor, ik probeer op zoveel mogelijk verschillende artiesten te stemmen. Maar als je dan bij bijvoorbeeld een Led Zeppelin hebt en moet kiezen tussen Black Dog, Kashmir, Dazed and Confused, Whole Lotta Love, Immigrant Song en Stairway to Heaven... :@
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202431348
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:42 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit hangt een beetje af van het kader. Van dat lijstje Nick Drake, Blur, LL, Nelly, Aaliyah, UDS is James niet direct mijn favoriet. Maar een Blof of Coldplay minder voor Mama said knock you out is weer een heel ander verhaal.
Ik denk eigenlijk niet dat er buiten I Need Love iets is van LL Cool J dat kans maakt om binnen te komen. Die staat immers ook in de Top 4000. De rest is bij het brede publiek toch vrij onbekend.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202431414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:11 schreef PzKpfw het volgende:
Lastig kiezen hoor, ik probeer op zoveel mogelijk verschillende artiesten te stemmen. Maar als je dan bij bijvoorbeeld een Led Zeppelin hebt en moet kiezen tussen Black Dog, Kashmir, Dazed and Confused, Whole Lotta Love, Immigrant Song en Stairway to Heaven... :@
Immigrant Song. Altijd. Beste schreeuwplaat voor in de auto na een lange rotdag op kantoor ( ja ik moet nog naar kantoor in deze tijden)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_202431697
Ik vond in die scrape-tussenstand vooral Bjork opvallen als enorme versplintering:

(4x) Bjork - Army Of Me
(4x) Bjork - Big Time Sensuality
(4x) Bjork - Human Behaviour
(4x) Bjork - It's Oh So Quiet
(3x) Bjork - Jóga
(3x) Bjork & David Arnold - Play Dead
Nog meer met 2 en 1

Ook Jamiroquai (15 verschillende nummers, hoogste 5x) en popkoninginnen Dua Lipa (13, hoogste 4x), Rihanna (10, hoogste 4x) vielen op waar hun eigen fans het niet eens kunnen worden welk nummer de lijst in moet waardoor veel buiten de boot zal vallen
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  donderdag 2 december 2021 @ 11:36:35 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202431799
Dat vind ik bij de laatste twee ook niet zo erg. :+
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:41:52 #46
18653 crew  D.
pi_202431914
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:37 schreef Berkery het volgende:

[..]
Ja sorry, de stemmer hier. Was ze vorig jaar vergeten. Dit jaar op Wishing gestemd, omdat ie meer kans maakt dan Space Age Love Song.
*eerste nummer noteert
pi_202431924
Dua Lipa is gewoon goed!!!!
I'm postively god's favorite one
pi_202431943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:31 schreef Cassa95 het volgende:
Ik vond in die scrape-tussenstand vooral Bjork opvallen als enorme versplintering:

(4x) Bjork - Army Of Me
(4x) Bjork - Big Time Sensuality
(4x) Bjork - Human Behaviour
(4x) Bjork - It's Oh So Quiet
(3x) Bjork - Jóga
(3x) Bjork & David Arnold - Play Dead
Nog meer met 2 en 1

Ook Jamiroquai (15 verschillende nummers, hoogste 5x) en popkoninginnen Dua Lipa (13, hoogste 4x), Rihanna (10, hoogste 4x) vielen op waar hun eigen fans het niet eens kunnen worden welk nummer de lijst in moet waardoor veel buiten de boot zal vallen
Geen verrassing bij Bjork. Die heeft in alle lijsten hier heel erg last van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202432002
Ja jongens, die keuzelijst en wat daar wel en niet op staat he?
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 2 december 2021 @ 11:47:30 #50
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202432018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:42 schreef MielMonteur het volgende:
Dua Lipa is gewoon goed!!!!
Die nummers hebben echt alles wat me op Spotify naar de vooruitspoel-knop laat vliegen, als het daar ooit eens ergens tussen zit.

Ik geloof best dat het technisch goed in elkaar zit, maar het vervalt in 'doodgeproduceerd'.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:48:08 #51
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202432024
En de lijst der stemlijsten _O_ :

ABBA - Lay All Your Love On Me
AC/DC - Thunderstruck
Clouseau - Daar Gaat Ze
Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
Cuby & the Blizzards - Window Of My Eyes
David Bowie - Heroes (Albumversie)
Deep Purple - Child In Time
Def Leppard - Animal
Diesel - Sausolito Summernight
Dire Straits - Sultans Of Swing
Eagles - Hotel California
Falco - Jeanny
Fleetwood Mac - The Chain
Golden Earring - Long Blond Animal
Guns N' Roses - Welcome To The Jungle
Led Zeppelin - Whole Lotta Love (Albumversie)
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (Albumversie)
Metallica - Enter Sandman
Nirvana - In Bloom
Normaal - Deurdonderen (Live)
Pearl Jam - Black
Phil Collins - In The Air Tonight
Ram Jam - Black Betty (Albumversie)
Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
Robbie Williams - Feel (Albumversie)
Rolling Stones - Gimme Shelter
Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
Talk Talk - Such A Shame
The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
The Cure - A Forest
The Killers - Human
Vandenberg - Burning Heart
Volbeat - Sad Man's Tongue
Whitesnake - Here I Go Again
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202432047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:48 schreef PzKpfw het volgende:
En de lijst der stemlijsten _O_ :

ABBA - Lay All Your Love On Me
AC/DC - Thunderstruck
Clouseau - Daar Gaat Ze
Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
Cuby & the Blizzards - Window Of My Eyes
David Bowie - Heroes (Albumversie)
Deep Purple - Child In Time
Def Leppard - Animal
Diesel - Sausolito Summernight
Dire Straits - Sultans Of Swing
Eagles - Hotel California
Falco - Jeanny
Fleetwood Mac - The Chain
Golden Earring - Long Blond Animal
Guns N' Roses - Welcome To The Jungle
Led Zeppelin - Whole Lotta Love (Albumversie)
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (Albumversie)
Metallica - Enter Sandman
Nirvana - In Bloom
Normaal - Deurdonderen (Live)
Pearl Jam - Black
Phil Collins - In The Air Tonight
Ram Jam - Black Betty (Albumversie)
Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
Robbie Williams - Feel (Albumversie)
Rolling Stones - Gimme Shelter
Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
Talk Talk - Such A Shame
The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
The Cure - A Forest
The Killers - Human
Vandenberg - Burning Heart
Volbeat - Sad Man's Tongue
Whitesnake - Here I Go Again
Buiten de boerenrock zijn wij het toch wel aardig eens volgens mij :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 december 2021 @ 11:54:36 #53
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202432132
Dat oude Maasweg is typisch zo'n nummer dat je eigenlijk alleen maar tijdens de Top 2000 hoort. Kristallnacht is er ook zo eentje.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_202432172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Bargehassus het volgende:
Dat oude Maasweg is typisch zo'n nummer dat je eigenlijk alleen maar tijdens de Top 2000 hoort. Kristallnacht is er ook zo eentje.
Oude Maasweg heb ik ook nooit zo begrepen waarom mensen dat zo'n klassieker vinden, maar ik hoor hem juist in vrijwel elke allertijdenlijst wel hoog terug.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202432268
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Bargehassus het volgende:
Dat oude Maasweg is typisch zo'n nummer dat je eigenlijk alleen maar tijdens de Top 2000 hoort. Kristallnacht is er ook zo eentje.
Kölsch Dialect is nu eenmaal lastig verstaanbaar. M'n favoriet van BAP was altijd Verdamp lang her, maar dan vooral omdat er een heel mooi DTM clipje bij is gemaakt.

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 2 december 2021 @ 12:17:35 #56
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202432557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oude Maasweg heb ik ook nooit zo begrepen
Iets met melancholie denk ik. Dat zit natuurlijk wel aardig mooi in dit nummer verpakt.
  donderdag 2 december 2021 @ 12:24:02 #57
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202432660
Nog een paar uur, beter hadden ze het tot en met het weekend gedaan :'(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_202432668
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:24 schreef houdjemond het volgende:
Nog een paar uur, beter hadden ze het tot en met het weekend gedaan :'(
Neuh, dan hadden we nog wat meer plugacties gehad. ERG MOOI dus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202432692
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:24 schreef houdjemond het volgende:
Nog een paar uur, beter hadden ze het tot en met het weekend gedaan :'(
28 uur zou ik niet direct een paar noemen. Maar wees blij dat er een grens aan de hype zit.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 2 december 2021 @ 12:28:10 #60
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202432722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:48 schreef PzKpfw het volgende:
En de lijst der stemlijsten _O_ :

ABBA - Lay All Your Love On Me

De mooiste van abba ^O^
pi_202432766
Als ik sommige lijstjes op sociale media voorbij zie komen ik t idee dat t stemweak is ipv stemweek
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_202432803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als ik sommige lijstjes op sociale media voorbij zie komen ik t idee dat t stemweak is ipv stemweek
Stemmen ze allemaal op Skunk Anansie?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 december 2021 @ 12:34:57 #63
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202432824
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als ik sommige lijstjes op sociale media voorbij zie komen ik t idee dat t stemweak is ipv stemweek
Zoals elk jaar dus.
pi_202432826
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Stemmen ze allemaal op Skunk Anansie?
Altijd is kortjakje ziek
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_202432830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:35 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Altijd is kortjakje ziek
En DC Lewis dan, neem ik aan?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202432863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En DC Lewis dan, neem ik aan?
Dat vind ik nog steeds de allervreemdste Top 2000-notering. Nooit een hit geweest, ook geen enkele hitpotentie.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_202432877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:37 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Dat vind ik nog steeds de allervreemdste Top 2000-notering. Nooit een hit geweest, ook geen enkele hitpotentie.
Mijn Gebed heeft toch gewoon op 1 gestaan?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202432880
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mijn Gebed heeft toch gewoon op 1 gestaan?
Dat zie ik nu ook. Hoe dan?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_202432919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:38 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Dat zie ik nu ook. Hoe dan?
Nouja, ik denk dat er zeker in die tijd een grote groep mensen was die dat soort muziek wel erg mooi vond. De Muzikale Fruitmand werd nu eenmaal ook goed beluisterd.

Mijn muziek is het ook niet en ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat toen ie er een keer uit lag in de Top 2000, dat ie nooit meer terug zou keren, maar ik snap wel wat voor mensen op dat lied stemmen. Ik denk dat die mensen over het algemeen toch voor 1950 zijn geboren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202432945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, ik denk dat er zeker in die tijd een grote groep mensen was die dat soort muziek wel erg mooi vond. De Muzikale Fruitmand werd nu eenmaal ook goed beluisterd.

Mijn muziek is het ook niet en ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat toen ie er een keer uit lag in de Top 2000, dat ie nooit meer terug zou keren, maar ik snap wel wat voor mensen op dat lied stemmen. Ik denk dat die mensen over het algemeen toch voor 1950 zijn geboren.
Gelukkig staat ie er nu niet meer in. Een van de weinige voordelen van corona zullen we dan maar zeggen >:)
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_202432954
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:44 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Gelukkig staat ie er nu niet meer in. Een van de weinige voordelen van corona zullen we dan maar zeggen >:)
Ja, gelukkig was die terugkeer toen eenmalig. 1x per jaar tijdens de evergreen is eigenlijk al te veel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 december 2021 @ 12:45:24 #72
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202432962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:25 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
28 uur zou ik niet direct een paar noemen. Maar wees blij dat er een grens aan de hype zit.
Ik had een blond moment; dacht dat het tot vanmiddag was; ik heb niks gezegd :@
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 2 december 2021 @ 12:46:10 #73
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202432973
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Neuh, dan hadden we nog wat meer plugacties gehad. ERG MOOI dus.
Da's ook weer waar, ik vind bijvoorbeeld a whiter shade of pale een ongelofelijk zeiknummer :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 2 december 2021 @ 12:47:20 #74
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202432996
Hopelijk hoepelt die piano man snel weer op uit de top 10.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202433024
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:46 schreef houdjemond het volgende:

[..]
Da's ook weer waar, ik vind bijvoorbeeld a whiter shade of pale een ongelofelijk zeiknummer :(
Kan ik me wel voorstellen, ik vind het zelf wel mooi en word er melancholisch van. Maar er gebeurt vrij weinig in dat lied om eerlijk te zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 12:57:54 #76
842 Zorro
Z
pi_202433208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En DC Lewis dan, neem ik aan?
Ik geef de voorkeur aan AC/DC Lewis
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 2 december 2021 @ 13:16:31 #77
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202433485
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:28 schreef peaceman het volgende:

[..]
De mooiste van abba ^O^
Absoluut, een nummer dat ik net als 'The Chain' heb ontdekt bij eerdere edities van de Top 2000. Dat nummer roept bij mij een bepaalde sfeer op.. beetje mysterieus misschien wel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202433552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, ik denk dat er zeker in die tijd een grote groep mensen was die dat soort muziek wel erg mooi vond. De Muzikale Fruitmand werd nu eenmaal ook goed beluisterd.

Mijn muziek is het ook niet en ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat toen ie er een keer uit lag in de Top 2000, dat ie nooit meer terug zou keren, maar ik snap wel wat voor mensen op dat lied stemmen. Ik denk dat die mensen over het algemeen toch voor 1950 zijn geboren.
Het was wel zodanig uniek dat het alle stemmen van het genre naar zich toe trok waarschijnlijk. Al was het ook niet bepaald mijn favoriet.

In die reli-hoek heeft De Doodgewoonste Dingen er ook ooit nog in gestaan. Die kan ik dan persoonlijk een stuk beter hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202433723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het was wel zodanig uniek dat het alle stemmen van het genre naar zich toe trok waarschijnlijk. Al was het ook niet bepaald mijn favoriet.

In die reli-hoek heeft De Doodgewoonste Dingen er ook ooit nog in gestaan. Die kan ik dan persoonlijk een stuk beter hebben.
Dat zegt me eerlijk gezegd helemaal niets. :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202433764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Bargehassus het volgende:
Dat oude Maasweg is typisch zo'n nummer dat je eigenlijk alleen maar tijdens de Top 2000 hoort. Kristallnacht is er ook zo eentje.
Oude Maasweg is van oudsher een typisch radio2 plaatje. Ooit zelfs zo geplugd dat het op nr. 23 ofzo is geëindigd.
Sindsdien is het een typisch top 2000 plaatje geworden. En dat blijkt besmettelijk te zijn voor de andere lijsten.

Edit: 16 zelfs! :o
pi_202433811
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat zegt me eerlijk gezegd helemaal niets. :D
Passe Partout heette die groep van twee onberispelijke echtparen. Toch wel een soort cultureel erfgoed hoor.

Al heb ik het zelf leren kennen door die Telsell-reclames met Chiel Montagne :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202433925
Fight the power onderin net wel of net niet erbij is niet ondenkbaar. Dat is ook niet zo gek, want er is een hoop power gefight de afgelopen 2 jaar.

90's hiphop (naast deze ook de eerdergenoemde LL en bijvoorbeeld Snoop) en 90's dance/house (Plastic Dreams, Café Del Mar, Go, Open Sesame) zijn sowieso aan het toenemen op de lijstjes. Misschien niet al voor dit jaar, maar dat is dus wel een ontwikkeling die eraan komt. Ongetwijfeld zal dat ook voor andere jaren 90 muziek gelden. Wat ook niet zo gek is omdat dat logischerwijs blijft mee schuiven van 70, naar 80 naar 90.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202433964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Fight the power onderin net wel of net niet erbij is niet ondenkbaar. Dat is ook niet zo gek, want er is een hoop power gefight de afgelopen 2 jaar.

90's hiphop (naast deze ook de eerdergenoemde LL en bijvoorbeeld Snoop) en 90's dance/house (Plastic Dreams, Café Del Mar, Go, Open Sesame) zijn sowieso aan het toenemen op de lijstjes. Misschien niet al voor dit jaar, maar dat is dus wel een ontwikkeling die eraan komt. Ongetwijfeld zal dat ook voor andere jaren 90 muziek gelden. Wat ook niet zo gek is omdat dat logischerwijs blijft mee schuiven van 70, naar 80 naar 90.
Had van mij in de breedte niet gehoeven, al mogen de specifieke dancenummers die jij noemt er wel in. Maar niet heel gek nee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 december 2021 @ 13:58:24 #84
269689 crew  Viv
pi_202433965
Hoi! Jullie waren uit mijn actieve topics verdwenen.

Ik heb afgelopen nacht mijn lijstje ingeleverd, ik zal die straks even neerpennen hier. Vanwege het feit dat wij op 2 januari gaan emigreren, heb ik dit jaar een lijstje dat volledig van Nederlandse bodem is! :D w/
  donderdag 2 december 2021 @ 13:59:19 #85
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202433972
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Fight the power onderin net wel of net niet erbij is niet ondenkbaar. Dat is ook niet zo gek, want er is een hoop power gefight de afgelopen 2 jaar.

90's hiphop (naast deze ook de eerdergenoemde LL en bijvoorbeeld Snoop) en 90's dance/house (Plastic Dreams, Café Del Mar, Go, Open Sesame) zijn sowieso aan het toenemen op de lijstjes. Misschien niet al voor dit jaar, maar dat is dus wel een ontwikkeling die eraan komt. Ongetwijfeld zal dat ook voor andere jaren 90 muziek gelden. Wat ook niet zo gek is omdat dat logischerwijs blijft mee schuiven van 70, naar 80 naar 90.
2018 was een goed jaar voor deze muziek, toen kwamen ineens Paul Elstak, Darude en de Party Animals opzetten in de top 2000. Faithless en Underworld hadden we al sinds eerder dat decennium. Café Del Mar is ook zeker geen stretch dunkt me.
pi_202433977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
2018 was een goed jaar voor deze muziek, toen kwamen ineens Paul Elstak, Darude en de Party Animals opzetten in de top 2000. Faithless en Underworld hadden we al sinds eerder dat decennium. Café Del Mar is ook zeker geen stretch dunkt me.
Die eerste 3 mogen van mij wel weer naar de uitgang, maar dat zal niet gebeuren ben ik bang :@
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202434037
Ik zou nog altijd het liefst zien dat die lijst echt een canonfunctie heeft (alleen is dat buiten '99 nooit zo geweest). Op die manier bekeken mogen bijvoorbeeld die drie danceplaten er wel bij. Die staan ook in de top van genrespecifieke lijstjes. Dat heb ik dan liever dan meer recente dancehitjes die twee of drie jaar overleven.

Hiphop eigenlijk hetzelfde verhaal. Het hoeft niet grootschalig, maar zo'n fight the power kan ik wel hebben.

Ik ben wel wat biased omdat ik zelf ooit hiermee begon in mijn eigen muzikale ontwikkeling.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tussle266 op 02-12-2021 14:11:54 ]
All Day I Dream About Stemlijsten
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 december 2021 @ 14:06:14 #88
269689 crew  Viv
pi_202434044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die eerste 3 mogen van mij wel weer naar de uitgang, maar dat zal niet gebeuren ben ik bang :@
Paul Elstak zit in mijn "Ik hou van Holland"-lijstje van dit jaar, jeugdsentiment! w/
pi_202434049
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Viv het volgende:

[..]
Paul Elstak zit in mijn "Ik hou van Holland"-lijstje van dit jaar, jeugdsentiment! w/
Ik vind dat soort muziek echt effectbejag, sorry not sorry.

Dat dat er in staat staat voor de Rob Kempsisering van de lijst.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 december 2021 @ 14:15:07 #90
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202434134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Tussle266 het volgende:

90's hiphop (naast deze ook de eerdergenoemde LL en bijvoorbeeld Snoop) en 90's dance/house (Plastic Dreams, Café Del Mar, Go, Open Sesame) zijn sowieso aan het toenemen op de lijstjes. Misschien niet al voor dit jaar, maar dat is dus wel een ontwikkeling die eraan komt. Ongetwijfeld zal dat ook voor andere jaren 90 muziek gelden. Wat ook niet zo gek is omdat dat logischerwijs blijft mee schuiven van 70, naar 80 naar 90.
Ik heb juist het idee dat het weer minder wordt met die 90's-dance, na een hoogtepunt een jaar of vijf terug.

Happy hardcore vind ik grotendeels wel erg banaal. Wonderful days en een aantal van die Party Animals/Flamman & Abraxas-producties kan ik hebben, maar het meeste andere? Maar goed, ik (van de generatie die destijds 14/15 was en dat óók nog leuk vond - toen nog wel) snap best dat mensen herinneringen hebben aan geflikflooi in de tienerdisco of zo. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind dat soort muziek echt effectbejag, sorry not sorry.

Dat dat er in staat staat voor de Rob Kempsisering van de lijst.
Erg oppervlakkig.

Op bruiloften en zo gaan mensen ook heel raar doen als Dj Paul Elstak oid ingestart wordt. Een beetje hetzelfde als hoe mensen vroeger op Meat Loaf reageerden.
pi_202434150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:15 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik heb juist het idee dat het weer minder wordt met die 90's-dance, na een hoogtepunt een jaar of vijf terug.

Wel met de I love the 90's dance. Al is het ook niet gek als dat weer mee komt als die houseplaten daadwerkelijk over de drempel zouden komen in de komende jaren.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_202434154
De muzikale fruitmand werd niet goed beluisterd, er werd massaal op andere zenders afgestemd
  donderdag 2 december 2021 @ 14:35:57 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_202434395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:58 schreef Viv het volgende:
Hoi! Jullie waren uit mijn actieve topics verdwenen.

Ik heb afgelopen nacht mijn lijstje ingeleverd, ik zal die straks even neerpennen hier. Vanwege het feit dat wij op 2 januari gaan emigreren, heb ik dit jaar een lijstje dat volledig van Nederlandse bodem is! :D w/
Emigreren? Waar naartoe?
  donderdag 2 december 2021 @ 14:54:01 #94
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_202434680
Hele jaar kijk ik er naar uit, vergeet ik gewoon dat het stemweek is. Totaal langs mij heen gegaan. Nu in alle haast maar een lijstje samenstellen. 8)7
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_202435321
Behold! Stemlijst numero twee, zestien wijzingen ten opzichte van de eerste lijst

Alice Cooper - Halo Of Flies (1973)
America - Ventura Highway (1972)
Baccara - Yes Sir I Can Boogie (1977)
Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet (1974)
Bananarama - Cruel Summer (1983)
The Beatles - I Am The Walrus (1967)
Bob Seger & The Silver Bullet Band - Still The Same (1978)
Creedence Clearwater Revival - Lookin' Out My Back Door (1970)
Clouseau - Domino (1990)
Deep Purple - Child In Time (1970)
DÖf - Codo ... Düse Im Sauseschritt (1983)
Don Henley - New York Minute (1989)
Duncan Browne - The Wild Places (1979)
Falco - Der Kommissar (1982)
Fischer-Z - The Worker (1979)
Iron Maiden - Wasted Years (1986)
James Brown - Living In America (1986)
Led Zeppelin - Stairway To Heaven (1971)
Maneskin - Zitti E Buoni
Mecano - Hijo De La Luna (1990)
Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely (1969)
Rainbow - Catch The Rainbow (1975)
Ramones - Blitzkrieg Bop (1976)
Ray Parker Jr - Ghostbusters (1984)
Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde (1974)
Rolling Stones - Beast Of Burden (1978)
Slade - Merry Xmas Everybody (1973)
Slayer - Angel Of Death (1986)
Small Faces - Tin Soldier (1968)
Steely Dan - Do It Again (1972)
Sweet - Fox On The Run (1975)
Buoys - Give Up Your Guns (1972)
Tom Petty - Runnin' Down A Dream (1989)
Van Halen - Hot For Teacher (1984)
Zombies - Time Of The Season (1969)
  donderdag 2 december 2021 @ 15:27:07 #96
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202435392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind dat soort muziek echt effectbejag, sorry not sorry.

Dat dat er in staat staat voor de Rob Kempsisering van de lijst.
Dit is wel jeugdsentiment-ontkenning denk ik. Ik was er zelf nog niet toen, maar is Paul Elstak niet gewoon de goedkope disco (ook gewoon in de lijst) van de 90s?
pi_202435414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dit is wel jeugdsentiment-ontkenning denk ik. Ik was er zelf nog niet toen, maar is Paul Elstak niet gewoon de goedkope disco (ook gewoon in de lijst) van de 90s?
Ik ben daar te jong voor en vind het gewoonweg te zwakke producties voor een allertijdenlijst, maar stemmers stemmen nu eenmaal op sentiment.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 december 2021 @ 15:32:09 #98
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202435462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ben daar te jong voor en vind het gewoonweg te zwakke producties voor een allertijdenlijst, maar stemmers stemmen nu eenmaal op sentiment.
Objectief gezien eens, maar het heeft net zoveel recht om erin te staan als andere typische jeugdsentiment nummers. Ik heb meer problemen met meuk van de afgelopen 3 jaar die er over een paar jaar ook weer uit is gevallen. Dat houdt plekken bezet van veel tijdlozere nummers
  donderdag 2 december 2021 @ 15:32:20 #99
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_202435467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:54 schreef 4-elements het volgende:
Hele jaar kijk ik er naar uit, vergeet ik gewoon dat het stemweek is. Totaal langs mij heen gegaan. Nu in alle haast maar een lijstje samenstellen. 8)7
Je hebt nog even *O*

Om het erger te maken; ik had vannacht gedroomd dat ik de hele T2K had gemist _O- , het zit diep dit jaar blijkbaar...
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_202435726
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:23 schreef BufordTJustice het volgende:
Behold! Stemlijst numero twee, zestien wijzingen ten opzichte van de eerste lijst

Alice Cooper - Halo Of Flies (1973)
America - Ventura Highway (1972)
Baccara - Yes Sir I Can Boogie (1977)
Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet (1974)
Bananarama - Cruel Summer (1983)
The Beatles - I Am The Walrus (1967)
Bob Seger & The Silver Bullet Band - Still The Same (1978)
Creedence Clearwater Revival - Lookin' Out My Back Door (1970)
Clouseau - Domino (1990)
Deep Purple - Child In Time (1970)
DÖf - Codo ... Düse Im Sauseschritt (1983)
Don Henley - New York Minute (1989)
Duncan Browne - The Wild Places (1979)
Falco - Der Kommissar (1982)
Fischer-Z - The Worker (1979)
Iron Maiden - Wasted Years (1986)
James Brown - Living In America (1986)
Led Zeppelin - Stairway To Heaven (1971)
Maneskin - Zitti E Buoni
Mecano - Hijo De La Luna (1990)
Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely (1969)
Rainbow - Catch The Rainbow (1975)
Ramones - Blitzkrieg Bop (1976)
Ray Parker Jr - Ghostbusters (1984)
Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde (1974)
Rolling Stones - Beast Of Burden (1978)
Slade - Merry Xmas Everybody (1973)
Slayer - Angel Of Death (1986)
Small Faces - Tin Soldier (1968)
Steely Dan - Do It Again (1972)
Sweet - Fox On The Run (1975)
Buoys - Give Up Your Guns (1972)
Tom Petty - Runnin' Down A Dream (1989)
Van Halen - Hot For Teacher (1984)
Zombies - Time Of The Season (1969)
Nog gereden over Ventura Highway O+
Het beste adres voor al uw primeurs!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')