Dat geldt voor iedere maatregel. Een avondklok zorgt voor minder mobiliteit dus is het een goed idee in geval van nood.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een "zware lockdown" impliceert niet per sé avondklok, vooral niet als er geen aantoonbaar effect is van die avondklok.
Nee idd naar dat middel ligt wel op tafel nu het gebruikt is. Ik zie ze het wel doen als het drama wordt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een "zware lockdown" impliceert niet per sé avondklok, vooral niet als er geen aantoonbaar effect is van die avondklok.
Ja je kunt die bloedtest opzich wel doen. Dat is het probleem niet, zijn zat adresjes voor.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:13 schreef dycto het volgende:
[..]
Huh, waarom is dat in vredesnaam niet toegestaan?!? Kost je in veel landen maar iets van 15 euro ofzo.
Je vergeet 15, 23 en 42quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk niet, want dan zouden de cijfers nu steil omhoog moeten gaan. Bij een verdubbeling per zoveel dagen ga je 1 , 2 , 4 , 8 , 16 , 32 , 64 , 128 , 256 , 512 , 1024 , 2048 , 4096, 8192, 16384, 32768 etc.
''Ja, de maatregelen die door ons genomen zijn hebben onwijs geholpen, maar ja; die omikron variant he, die konden we niet zien aankomen en we waren niet voorbereid op die ontwikkeling, dus...''.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou wel de ultieme vernedering voor ons duo zijn.
Krijg je weer wat gebrabbel over omikron...
Ja, als je alleen een hamer hebt worden alle problemen op een gegeven moment wel spijkers.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee idd naar dat middel ligt wel op tafel nu het gebruikt is. Ik zie ze het wel doen als het drama wordt.
In principe hebben we nu ook al een soort van avondklok natuurlijk..quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere maatregel. Een avondklok zorgt voor minder mobiliteit dus is het een goed idee in geval van nood.
Overigens is de avondklok niet aan tijden gebonden en kan de overheid die ook overdag inzetten.
Bij voorkeur nog even laten vallen dat heel europa het doet...quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Ja, de maatregelen die door ons genomen zijn hebben onwijs geholpen, maar ja; die omikron variant he, die konden we niet zien aankomen en we waren niet voorbereid op die ontwikkeling, dus...''.
Zie het inderdaad al gebeuren.
Onvoorstelbaar. Zag niemand aankomen @chratnoxquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
De basic fit gaat zoveel mogelijk live groepslessen die normaal savonds zijn, verplaatsen naar de vroege ochtend.
Tel uit je winst.
Een avondklok in de ochtendquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere maatregel. Een avondklok zorgt voor minder mobiliteit dus is het een goed idee in geval van nood.
Overigens is de avondklok niet aan tijden gebonden en kan de overheid die ook overdag inzetten.
Geheel terecht ook gewoon dat men dit doet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar. Zag niemand aankomen @:chratnox
Jawel, maar je kunt er voor beleidsmakers weinig mee want er is geen standaard voor te maken qua tijdslijnen enzo dus dat is 'lastig'.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad.
Vraag mij dus wel af of hier niet meer onderzoek naar gedaan wordt ?
Als die R0 van 10+ klopt dan helpt geen enkele maatregel meer, tekort aan schuilkelders.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Ja, de maatregelen die door ons genomen zijn hebben onwijs geholpen, maar ja; die omikron variant he, die konden we niet zien aankomen en we waren niet voorbereid op die ontwikkeling, dus...''.
Zie het inderdaad al gebeuren.
En geen anderhalve meter en geen mondkapjes. Hebben ze besloten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar. Zag niemand aankomen @:chratnox
Oh zeker.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geheel terecht ook gewoon dat men dit doet.
En als de onvermijdelijke strengere maatregelen komen staat iedereen weer met zo'n gezicht er naar te kijken:quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
De basic fit gaat zoveel mogelijk live groepslessen die normaal savonds zijn, verplaatsen naar de vroege ochtend.
Tel uit je winst.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
En geen anderhalve meter en geen mondkapjes. Hebben ze besloten.
De basic fit?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]![]()
Je hebt ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid als bedrijf he?
De vraag is inmiddels wat eerst komt. Strengere maatregelen of code zwart.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En als de onvermijdelijke strengere maatregelen komen staat iedereen weer met zo'n gezicht er naar te kijken:
[ afbeelding ]
Je kent het begrip publication bias ook trouwens?quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja niet overstappen naar van dat slappe algemene gelul. Jij stelt heel specifiek dat er sprake is van cherry picking, oftewel het onterecht negeren van relevant onderzoek. In een meta-analyse definieer je inclusie- / exclusiecriteria om op voorhand te bepalen welke studies je wel of niet meeneemt. Zo uit m'n hoofd werden in deze publicatie volgens mij studies met meerdere maatregelen door elkaar uitgesloten bijvoorbeeld. Op basis van die criteria ga je vervolgens de literatuur door en selecteer je de studies die voldoen aan de criteria. Daarvan pak je de resultaten en die aggregeer je om een betrouwbaarder resultaat te krijgen dan individuele empirische onderzoeken.
Dus vertel en wees concreet. Welke onderzoeken zijn ten onrechte uitgesloten?
Bizarquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
En geen anderhalve meter en geen mondkapjes. Hebben ze besloten.
Dit vind ik onterecht om zo te stellen. De mogelijkheid wordt toch geboden? Dan hadden ze alles gewoon dicht moeten gooien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En als de onvermijdelijke strengere maatregelen komen staat iedereen weer met zo'n gezicht er naar te kijken:
[ afbeelding ]
Ik gok op code zwartquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vraag is inmiddels wat eerst komt. Strengere maatregelen of code zwart.
De hoogste piek sinds de start van de pandemie dus?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23
Erg mooie cijfers
IC 595 (47 instroom)
Kliniek 2250 (339 instroom)
Mooie stabiele instroom op de IC. Goed bezigquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers
IC 595 (47 instroom)
Dit is gewoon een gevalletje 'geef ze een vinger en ze pakken je hele hand.'quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit vind ik onterecht om zo te stellen. De mogelijkheid wordt toch geboden? Dan hadden ze alles gewoon dicht moeten gooien.
nu hopen dat het virus niet vroeg opstaatquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
Tel uit je winst.
Waarna er vervolgens geklaagd wordt dat het kabinet disproportioneel hard ingrijpt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit vind ik onterecht om zo te stellen. De mogelijkheid wordt toch geboden? Dan hadden ze alles gewoon dicht moeten gooien.
Hoeveel ruimte is er nog? Hoeveel dagen als het zo doorgaat?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers
IC 595 (47 instroom)
Volgens hun is het ook niet vanuit de overheid verplicht. Wel werken ze nog met tijdssloten, dat er niet teveel mensen binnen zijn in de vestiging. Maar wie naar welke ruimte gaat, houden ze niet bij.quote:
45 aan gemiddelde instroom is wel goed voor een bezetting van 700-750 (16-17 dagen ligduur)quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Mooie stabiele instroom op de IC. Goed bezig
Deze openstelling kwam voor velen al als verrassing. Iedereen hield min of meer al rekening met volledige sluiting van alle niet-essentiële zaken. En dat sentiment leeft nog steeds omdat iedereen beseft dat we hier over 2 weken nog lang niet uit zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarna er vervolgens geklaagd wordt dat het kabinet disproportioneel hard ingrijpt.
Savonds zijn die lessen echt druk. Afgeladen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu hopen dat het virus niet vroeg opstaat
En hoeveel mensen gaan in de vroege ochtend sporten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
Tel uit je winst.
Zullen er vast veel minder zijn. En toch vind ik dat je als bedrijf dit niet moet doen. Iets met een maatschappelijke antenne.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoeveel mensen gaan in de vroege ochtend sporten?
Hoeveel mensen bezochten de Basic Fit voor de avondlockdown en hoeveel gaan dat nu doen?
Lijkt me inderdaad handiger om proberen zoveel mogelijk leden te verliezen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarna er vervolgens geklaagd wordt dat het kabinet disproportioneel hard ingrijpt.
Dan zou het ondertussen ook al een stuk rustiger op de wegen moeten zijn ivm thuiswerken. Er pakken heel veel mensen niet hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen er vast veel minder zijn. En toch vind ik dat je als bedrijf dit niet moet doen. Iets met een maatschappelijke antenne.
Het is inderdaad een lastige overweging.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen er vast veel minder zijn. En toch vind ik dat je als bedrijf dit niet moet doen. Iets met een maatschappelijke antenne.
De blokken vroeg in de ochtend (7 uur) zijn nu, met de nieuwe maatregelen, wel vaak vol. Kun je dus niet eens meer een dag van te voren reserveren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoeveel mensen gaan in de vroege ochtend sporten?
Hoeveel mensen bezochten de Basic Fit voor de avondlockdown en hoeveel gaan dat nu doen?
Daar kun je over twisten. Ik vind het in dit geval niet vreemd. Zeker niet als je een afgeschaald aanbod levert. Bij mijn sportschool zijn slechts een deel van de groepslessen verplaatst.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar zit ik ook dicht tegen aan, om die verantwoordelijkheid overboord te gooien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zou het ondertussen ook al een stuk rustiger op de wegen moeten zijn ivm thuiswerken. Er pakken heel veel mensen niet hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Misschien interessant voor mensen die een booster willen, maar nog (lang) niet aan de beurt zijn in Nederland. Een tripje naar Lille is zo gemaaktquote:In Frankrijk kun je een boosterprik krijgen onder deze voorwaarden:
- je bent 65+ of
- je bent 50+ en je gaat pas na 1 dec, of
- je bent met Janssen gevaccineerd, of
- je hebt een riskante aandoening (?), of
- je bent of woont met iemand met een verzwakt immuunsysteem
De voordelen:
- zelf locatie kiezen (voor de meeste Nederlanders is Lille/Roubaix het makkelijkst);
- zelf datum/tijdstip plannen (meestal binnen paar dagen plek, ook in het weekend);
- zelf vaccin kiezen (Pfizer / Moderna / geen voorkeur)
Er is een Franse versie van de CoronaCheck app: AntiCovid. Hierin kun je NL vaccinaties laden door de QR codes daarvan te scannen. Hierin komt dan ook je booster te staan, en deze app kun je vervolgens ook in NL gebruiken voor je toegang.
WTFquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers
IC 595 (47 instroom)
Zou toch wel heel treurig zijn als het hier op uitdraait voor velen. Een bepaald persoon moet dan dringend een functie elders krijgen...quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:
Ik kwam gisteren dit tegen: https://threadreaderapp.com/thread/1462787270415691800.html
[..]
Misschien interessant voor mensen die een booster willen, maar nog (lang) niet aan de beurt zijn in Nederland. Een tripje naar Lille is zo gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |