Als jij elke week door de week moet spelen wordt je daar ook niet blij van. En dan ga je er nog vanuit dat dat vanaf januari weer kan. Ik zeg niet dat het allemaal onmogelijk is, want dat is het niet, maar het wordt wel krap.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog genoeg mogelijkheden doordeweeks of bijvoorbeeld dubbel Paasweekend. Maar goed, we gaan het zien..
quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand recente inzichten hoe lang je PCR positief zou kunnen testen terwijl je allang niet meer "positief" / besmettelijk bent?
https://www.gavi.org/vacc(...)will-i-test-negativequote:Unfortunately, many people can test positive for COVID-19 for weeks or even months, but there is good news: people are not likely to be contagious for that long, even if they test positive, and therefore are unlikely to transmit the virus to others.
Is logistiek wel veel lastiger. En dat is volgens mij alleen een goede antistoffentest.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat de bloedtest nog steeds niet wordt toegestaan.
Ook al ben ik het niet eens met het hele circus. Een bloedtest zou ik nog wel willen overwegen.
Kloptquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Denk dat de oorzaak al eerder ligt. Deze mensen gewoon meekrijgen in de maatschappij.
Het kan toch niet aan de huidige communicatie te wijten zijn dat allochtoonse vrouwen het of niet weten of niet vertrouwen.
Dan ligt de oorzaak al bij de hele integratie of betrokkenheid bij de maatschappij.
Over de biblebelt kan je in deze situatie ook veel dingen afvragen. Heb u naaste lief....
Omdat die vragen buiten zijn narrative vallen. Erg vermoeiend.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zoost, vriend.
Waarom negeer je andere vragen steeds. Waarom doe je steeds hit-and-run posts?
Nouja, niet persé natuurlijk. Stel dat de symptomen voor gevaccineerden hetzelfde zijn als voor Delta, of iets milder. Dan kan die variant heel goed zorgen voor een boost aan je immuunsysteem, dus 2 prikken + besmetting.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:53 schreef zalkc het volgende:
Maar stel nu, dat de vaccins ervoor zorgen dat juist deze variant een escape heeft en een groot deel van de gevaccineerden gaat besmetten met veel lichtere symptomen (moeten dan wel 15-20 keer lichter zijn). Dan wordt dit de dominante soort waarmee we ook de niet gevaccineerden de natuurlijke weerstand kunnen krijgen.
Maar dat is gewoonweg sprookjesland, als het reservoir gevaccineerden weer kwetsbaar wordt dan moet het wel heel veel minder schadelijk zijn als variant.
Zou dus wel eens interessant zijn om verder uit te zoeken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
https://www.gavi.org/vacc(...)will-i-test-negative
Loopt extreem uiteen... Is geen eenduidig antwoord op te geven, enorm afhankelijk per persoon iigquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand recente inzichten hoe lang je PCR positief zou kunnen testen terwijl je allang niet meer "positief" / besmettelijk bent?
Dat is een gedachtenkronkel die wel klopt in basis, maar toch verkeerd is. De beste methode om niet zwanger te worden is om zwanger te zijn. De kans dat je nog een keer zwanger wordt is dan 0 (hoewel er nog wel een paar uitzonderingen in de vroege fases zijn, bispermie heet dat)quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik heb even geen linkjes voor handen enzo. Maar op natuurlijke wijze corona doorstaan was toch net zo goed, zo niet beter als de werking van het vaccin?
Starten vanaf februari moet gewoon kunnen verwacht ik en je hebt ook nog mogelijkheden om (in de lagere klasses) langer door te gaan t/m juni.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jij elke week door de week moet spelen wordt je daar ook niet blij van. En dan ga je er nog vanuit dat dat vanaf januari weer kan. Ik zeg niet dat het allemaal onmogelijk is, want dat is het niet, maar het wordt wel krap.
Nee joh dat is knetternep ga ik vanuit, maar wel hilarischquote:
Ja toevallig ben ik er vanochtend nog even in gedoken wat de stand van zaken hier in was.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap ook eigenlijk echt niet zo waarom dat niet toegestaan is ter bewijs ergens van
Niet dat dat verhindert dat je ziek kunt worden, als je antistoffen hebt enzo, maar goed... It's something
Dan moet het toch wel fors milder zijn alleen al om te compenseren voor de extra besmettelijkheid?quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, niet persé natuurlijk. Stel dat de symptomen voor gevaccineerden hetzelfde zijn als voor Delta, of iets milder. Dan kan die variant heel goed zorgen voor een boost aan je immuunsysteem, dus 2 prikken + besmetting.
Als de symptomen voor ongevaccineerden milder zijn (meer dan 20%/30% lichter) dan is dat eigenlijk je redding.
Iedereen akkoord over loopneus? Ja? Gaan we door naar longontsteking, Henk je mag vragen stellen na de presentatie van Marjan, met een beetje mazzel kunnen we het aftikken voor de brownpaper sessie en na de behandeling van de nota van de werkgroep diarree.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ie echt Nederlands is zou het echt exemplarisch voor Nederland zijn als ie minder symptomen heeft. Een veel hogere R0, zo hoog dat het met afstand het meest besmettelijke virus is ooit. De daadwerkelijke uitvoering is dan vooral gepolderd
Als het evenveel symptomen geeft voor gevaccineerden wordt dat niet echt anders. Als het 20%/30% minder symptomen geeft kan het ervoor zorgen dat de piek die nog komen gaat aan ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen een stuk kleiner wordt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan moet het toch wel fors milder zijn alleen al om te compenseren voor de extra besmettelijkheid?
Hier alleen van horen zeggen. Sowieso testen we in de familie alleen bij zware symptomen en zijn we over het algemeen gezond.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Snap dit echt niet. Bij mij echt bijna iedereen in de familie, deel van de schoonfamilie, bijna alle vrienden, kinderen van iedereen, collega's volop, mensen van sport, kennissen, oud colllega's.
Denk inmiddels meer wel dan niet.
Kloptquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou dus wel eens interessant zijn om verder uit te zoeken.
Hoorde inderdaad wel eens verhalen van personen die allang niet meer positief zijn op de sneltest, maar nog wel PCR positief testen na 14 dagen.
Dat zijn wel berichten die je ziet uit zuid afrika.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan moet het toch wel fors milder zijn alleen al om te compenseren voor de extra besmettelijkheid?
Kloptquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:57 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja toevallig ben ik er vanochtend nog even in gedoken wat de stand van zaken hier in was.
Men stelt dat uit het resultaat niet blijkt wanneer de infectie precies was. En een herstelbewijs is altijd precies 365 geldig vanaf de positieve test.
Daar strandt het schijnbaar op.
Het onderwerp longontsteking van Henk heeft vertraging opgelopen door een conflicterende sessie over ACE2-receptoren en longblaasjes. Henk hoopt hier binnen een week op terug te komen middels een brief. Vergeet niet dat er vanmiddag een heisessie is over de perfecte transmissieroute. Dit zal uitgewerkt worden in een beleidsnota die daarna goedgekeurd moet worden door het immuunsysteem.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Iedereen akkoord over loopneus? Ja? Gaan we door naar longontsteking, Henk je mag vragen stellen na de presentatie van Marjan, met een beetje mazzel kunnen we het aftikken voor de brownpaper sessie en na de behandeling van de nota van de werkgroep diarree.
Zie het zo voor me
Tuurlijk! Opa's en oma's erbij! Zijn we dat dorre hout in ieder geval volgend jaar een stukje kwijtquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit weekend wel allemaal lekker samen Sinterklaas vieren?![]()
![]()
![]()
Lekker Sinterklaas vieren in het vliegtuig naar Spanjequote:Op dinsdag 30 november 2021 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
Dit dus inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:00 schreef Molo het volgende:
Maakt testen bij iedereen ook wel tricky want wat meet je dan?
Yup, ik had er tot een paar weken geleden ook amper, maar nu zowel mijn ouders, zus met haar gezin, vrienden met hun kids... het telt lekker opquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Snap dit echt niet. Bij mij echt bijna iedereen in de familie, deel van de schoonfamilie, bijna alle vrienden, kinderen van iedereen, collega's volop, mensen van sport, kennissen, oud colllega's.
Denk inmiddels meer wel dan niet.
Op deze manier zitten we wel vast aan een avondklok met kerstquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lekker Sinterklaas vieren in het vliegtuig naar SpanjeEven goed knuffelen met mede passagiers.
Hier is het dus totaal niet aan de orde. Maar dat was in eerdere golven ook niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, ik had er tot een paar weken geleden ook amper, maar nu zowel mijn ouders, zus met haar gezin, vrienden met hun kids... het telt lekker op
Ik heb een hond!quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Op deze manier zitten we wel vast aan een avondklok met kerst
Maarja die kan je dan weer omzeilen door gezellig te gaan lunchen met familie ipv dineren.
Een avondklok waarvan het effect nog steeds niet uitgelegd kan wordenquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Maarja die kan je dan weer omzeilen door gezellig te gaan lunchen met familie ipv dineren.
Nee dat denk ik ook niet, wellicht een week later met oudjaar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Avondklok met kerst gaan ze nooit doen
Heet ie toevallig Maurice?quote:
De Sint zal het lastig krijgen met zijn mondkapje.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
![]()
Ik zie niet echt in hoe we geen zware lockdown krijgen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Hahahaquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee dat denk ik ook niet, wellicht een week later met oudjaar.
Ik denk het eigenlijk niet, want dan zouden de cijfers nu steil omhoog moeten gaan. Bij een verdubbeling per zoveel dagen ga je 1 , 2 , 4 , 8 , 16 , 32 , 64 , 128 , 256 , 512 , 1024 , 2048 , 4096, 8192, 16384, 32768 etc.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Denk ik te simpel dat die Omikron-variant er misschien al een paar weken voor zorgt dat we met dagelijkse besmettingscijfers van boven de 20000 zitten?
Zeker nu duidelijk wordt dat ie er al een tijdje is.
Lekker alle regels en adviezen aan je laars lappen, maar straks wel vooraan staan met klagen en janken als er een lockdown komt. Ik snap mensen echt nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Een "zware lockdown" impliceert niet per sé avondklok, vooral niet als er geen aantoonbaar effect is van die avondklok.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in hoe we geen zware lockdown krijgen?
Door Dekta wankelt de boel al en de maatregelen helpen niet.
Scholen gaan sowieso dicht en zelfs dan wordt het waarschijnlijk nog code zwart.
Krijgen we de omicron variant eroverheen die veel besmettelijker lijkt en de immuniteit omzeilt.
Gunstigste scenario os het ziekteverloop mild maar krijgen we er weer een hoop kandidaten bij die zwaar kwetsbaar zijn.
Zorg klapt en we gaan in lockdown tot eind maart waarna we puin mogen gaan ruimen.
Hoop het niet maar lijkt helaas een realistisch scenario.
De kans lijkt me sowieso redelijk groot dat we over 2 weken te horen krijgen dat het alsnog strenger moet omdat de daling simpelweg niet hard genoeg gaat.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Lekker alle regels en adviezen aan je laars lappen, maar straks wel vooraan staan met klagen en janken als er een lockdown komt. Ik snap mensen echt niet
Ja raar he?quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De kans lijkt me sowieso redelijk groot dat we over 2 weken te horen krijgen dat het alsnog strenger moet omdat de daling simpelweg niet hard genoeg gaat.
Nee, maar dat hebben we als FOK! OMT al lang voorzien.quote:
Zou wel de ultieme vernedering voor ons duo zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De kans lijkt me sowieso redelijk groot dat we over 2 weken te horen krijgen dat het alsnog strenger moet omdat de daling simpelweg niet hard genoeg gaat.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar dat hebben we als FOK! OMT al lang voorzien.
Huh, waarom is dat in vredesnaam niet toegestaan?!? Kost je in veel landen maar iets van 15 euro ofzo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat de bloedtest nog steeds niet wordt toegestaan.
Ook al ben ik het niet eens met het hele circus. Een bloedtest zou ik nog wel willen overwegen.
Sowieso zal het hier wel een kerstbrunch wordenquote:Op dinsdag 30 november 2021 12:05 schreef Haags het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |