abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202403341
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
als de Ro30 is dan denk ik dat mijn weekendje centerparcs misschien niet meer door gaat.
Tegelijk kan ik me echt helemaal niets voorstellen bij zo'n R0. De enige manier waarop die zo hoog kan zijn lijkt me als de primaire verspreidingsroute aerosolen is. Als dat het geval is worden locaties als supermarkten ineens locaties met een hoog risico.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:47:51 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403348
Mijn ongevaccineerde schoonzusje is positief getest, vrijwel geen klachten
Haar reactie 'nu heb ik iig een herstelbewijs en hoef ik niet iedere keer meer dat testcircuit door'

Elk nadeel heb zijn voordeel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202403352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Drie wedstrijden inhalen. Dat is voor je competitieplanning al een behoorlijke uitdaging. En dan ga je er nog van uit dat in januari de situatie weer verbeterd is (waar ik niet in geloof).

Kijk voor alle scenario's valt wat te zeggen, maar ik snap deze keuze ook.
Bij ons is er al rekening gehouden dat we kunnen doorgaan tot half juni en dan speel ik in een zwembad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:48:22 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403354
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Kan het niet onopgemerkt blijven een poos maar wel volop rond gaan?
Ja hoor, kan zeker
pi_202403356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef Fosive het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik, aangezien de eerste is opgemerkt bij een positieve test van 19 november.
incubatietijd?

daarnaast komen er ongetwijfeld dagelijks vluchten uit het zuidelijke deel van Afrika aan. Als al 10% van de passagiers besmet was is de kans best wel aanwezig dat.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:48:36 #81
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202403361
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Terugkijkend, ze gaan nu niet voor niets ook oudere samples terugkijken. Als de variant voor die tijd nog niet veel voorkwam kon ie prima gemist worden bij sequencen.
Zou ook wel typerend zijn voor Nederland als we zelf de bron zijn geweest. Man.. man.. man..
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:48:53 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403364
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tegelijk kan ik me echt helemaal niets voorstellen bij zo'n R0. De enige manier waarop die zo hoog kan zijn lijkt me als de primaire verspreidingsroute aerosolen is. Als dat het geval is worden locaties als supermarkten ineens locaties met een hoog risico.
Zijn het misschien ook wel
pi_202403370
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:47 schreef Molo het volgende:
Haar reactie 'nu heb ik iig een herstelbewijs en hoef ik niet iedere keer meer dat testcircuit door'

We zouden kunnen beginnen dit soort mensen geen herstelbewijs meer te geven als de deadline van vaccineren verstreken is. :X
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202403374
quote:

Ik zou dan meteen willen weten welke variant ik heb.
Zonder wrijving geen glans
pi_202403375
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:45 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
t

Nog niks gehoord, al wordt o.a. mijn vrouw al wel uitgenodigd voor de booster (werkt in de zorg).

Snap ook niet waarom het zolang duurt allemaal, het zou goed zijn als de Jonge dat gewoon verteld mss is er een plausibele reden (you never know).

Maar misschien gaat het net zoals met de orginele vaccinatie van heeeeeeel sloom tot fucking snel en staan we ineens weer in de top.
Het tempo is nu iig bedroevend. Het zit op een niveau dat het op dit tempo jaren zou duren voordat iedereen zijn boosterprik heeft.

Dat is gewoon wéér omdat er te laat op ingesprongen is. Voor mij is dat onbegrijpelijk. Dat ze nodig zijn kan toch geen verrassing zijn voor de overheid? Doorbraakinfecties zijn er niet pas sinds september.

Ik vind het het zoveelste voorbeeld van de 'eerst maar eens aankijken hoe het gaat en we gaan in eerste instantie altijd uit van scenario's die aan de positieve kant zitten'-aanpak van de NL overheid. Pro-actief handelen en een gedegen plan klaar hebben liggen voor als het virus een minder positief scenario kiest, ik heb het de hele epidemie nauwelijks gezien hier.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202403376
quote:

Ik vind het zo jammer dat de bloedtest nog steeds niet wordt toegestaan.

Ook al ben ik het niet eens met het hele circus. Een bloedtest zou ik nog wel willen overwegen.
pi_202403377
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef Molo het volgende:

[..]
90% van de zwangere vrouwen op de IC is allochtoon

Maar wat jij zegt klopt voor de biblebelt idd ook hoor

Communicatie communicatie...
Denk dat de oorzaak al eerder ligt. Deze mensen gewoon meekrijgen in de maatschappij.

Het kan toch niet aan de huidige communicatie te wijten zijn dat allochtoonse vrouwen het of niet weten of niet vertrouwen.

Dan ligt de oorzaak al bij de hele integratie of betrokkenheid bij de maatschappij.

Over de biblebelt kan je in deze situatie ook veel dingen afvragen. Heb u naaste lief....
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:49:39 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403378
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:48 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zou ook wel typerend zijn voor Nederland als we zelf de bron zijn geweest. Man.. man.. man..
De Heerlense hoest
pi_202403393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Drie wedstrijden inhalen. Dat is voor je competitieplanning al een behoorlijke uitdaging. En dan ga je er nog van uit dat in januari de situatie weer verbeterd is (waar ik niet in geloof).

Kijk voor alle scenario's valt wat te zeggen, maar ik snap deze keuze ook.
Nog genoeg mogelijkheden doordeweeks of bijvoorbeeld dubbel Paasweekend. Maar goed, we gaan het zien..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202403397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We zouden kunnen beginnen dit soort mensen geen herstelbewijs meer te geven als de deadline van vaccineren verstreken is. :X
Hoezo?
Ik heb even geen linkjes voor handen enzo. Maar op natuurlijke wijze corona doorstaan was toch net zo goed, zo niet beter als de werking van het vaccin?
pi_202403398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ons eigen gedrag kan het uiteraard niet zijn :)
Ja, toch iets minder orgies houden :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:51:16 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Jong, geen risicogroep, ik heb er niet zo'n moeite mee eigenlijk

Ze draagt verder netjes beschermingsmiddelen en houdt zich streng aan alle regels

Dat vaccineren beter is, absoluut, maar ja, religie
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:51:59 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403407
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik zou dan meteen willen weten welke variant ik heb.
Ja jammer dat dat niet kan eigenlijk
pi_202403409
Heeft iemand recente inzichten hoe lang je PCR positief zou kunnen testen terwijl je allang niet meer "positief" / besmettelijk bent?
pi_202403415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Bij ons is er al rekening gehouden dat we kunnen doorgaan tot half juni en dan speel ik in een zwembad.
Ja. Kan. Maar dan win je inderdaad een speelweekend of 3. Nog een keer sneeuw of het zwembad lek en je hebt een probleem. De planning wordt heel krap.

Maar ik snap de overwegingen voor alle scenario's. Het is gewoon een kutmaatregel.

Ik zelf zou denk ik in de recreatieve competities de ranglijsten uit het raam hebben geflikkerd en alles wat kan doorgaan laten doorgaan en teams die niet kunnen of willen die spelen niet. Gewoon alles vriendschappelijk. En na de zomer zien we wel verder.

Competities met P/D /prestatieve competities zijn veel lastiger. Dat kun je niet goed doen.
zie email 27 oktober
pi_202403418
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:48 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als ie echt Nederlands is zou het echt exemplarisch voor Nederland zijn als ie minder symptomen heeft. Een veel hogere R0, zo hoog dat het met afstand het meest besmettelijke virus is ooit. De daadwerkelijke uitvoering is dan vooral gepolderd :+
pi_202403426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef Fosive het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik, aangezien de eerste is opgemerkt bij een positieve test van 19 november.
De Carnavalsvariant dus. Lekker virussen laten muteren tijdens de polonaise.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:53:02 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202403430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Ik vind het zo jammer dat de bloedtest nog steeds niet wordt toegestaan.

Ook al ben ik het niet eens met het hele circus. Een bloedtest zou ik nog wel willen overwegen.
Ik snap ook eigenlijk echt niet zo waarom dat niet toegestaan is ter bewijs ergens van

Niet dat dat verhindert dat je ziek kunt worden, als je antistoffen hebt enzo, maar goed... It's something
  dinsdag 30 november 2021 @ 11:53:12 #99
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202403433
Maar stel nu, dat de vaccins ervoor zorgen dat juist deze variant een escape heeft en een groot deel van de gevaccineerden gaat besmetten met veel lichtere symptomen (moeten dan wel 15-20 keer lichter zijn). Dan wordt dit de dominante soort waarmee we ook de niet gevaccineerden de natuurlijke weerstand kunnen krijgen.

Maar dat is gewoonweg sprookjesland, als het reservoir gevaccineerden weer kwetsbaar wordt dan moet het wel heel veel minder schadelijk zijn als variant.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202403434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:24 schreef dycto het volgende:

[..]
Tsja, geen idee. Enkel van een paar mensen die ik wel 'ken' maar verder geen contact mee heb. Familie en vrienden helemaal niets. Even afkloppen maar :)
Zelf ken ik er verschillende waar ik wel contact mee heb.
Maar die waren allemaal zo vriendelijk en slim om dat ook te melden, zodat je er niet mee in aanraking komt.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')