Ik snap dat onderscheid wel eigenlijkquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap simpelweg niet dat de KNVB nu onderscheid heeft gemaakt. Je werkt ook nog 'competitievervalsing' in de hand omdat de hogere teams nu bij categorie B mee kunnen doen komend weekend. Daarnaast zeggen ze min of meer dat trainen voor je lagere teams eigenlijk van ondergeschikt belang is.
We moeten alles op alles zetten om zoveel mogelijk besmettingen te voorkomen!quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:41 schreef Haags het volgende:
Hoe dan ook, met die nieuwe variant worden de komende twee weken cruciaal.
Ons eigen gedrag kan het uiteraard niet zijnquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Denk ik te simpel dat die Omikron-variant er misschien al een paar weken voor zorgt dat we met dagelijkse besmettingscijfers van boven de 20000 zitten?
Zeker nu duidelijk wordt dat ie er al een tijdje is.
Als het echt 500x zo besmettelijk is als delta is in 2 weken heel NL geïnfecteerdquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:41 schreef Haags het volgende:
Hoe dan ook, met die nieuwe variant worden de komende twee weken cruciaal.
Dus gaan we met zijn allen lekker toch Sinterklaas vierenquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We moeten alles op alles zetten om zoveel mogelijk besmettingen te voorkomen!
90% van de zwangere vrouwen op de IC is allochtoonquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarnaast zijn veel gemeentes in de biblebelt degenen waar de hoeveelheid zwangere vrouwen vaak het hoogst is, die zullen ook bovengemiddeld vaak zo denken.
Ik heb dat gevoel ook, als amateur. Nergens op gebaseerd, maar gewoon gevoel wat uitlegt waarom de cijfers zo hoog zijn/blijven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Denk ik te simpel dat die Omikron-variant er misschien al een paar weken voor zorgt dat we met dagelijkse besmettingscijfers van boven de 20000 zitten?
De besmettingscijfers zijn juist sinds een week of 2 gestagneerd dus helemaal rijmen kan ik dat niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
als de Ro30 is dan denk ik dat mijn weekendje centerparcs misschien niet meer door gaat.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gisteren werd er toch nog gezegd dat deze variant niet gevonden was in sequencing?
Ook mooi trouwens, het RIVM verwacht dinsdag (volgende week) een update te geven. Als de R0 30 is is tegen die tijd die variant misschien wel dominant
Dat betwijfel ik, aangezien de eerste is opgemerkt bij een positieve test van 19 november.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Dat was ook mijn gedachte.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Dat zou mooi zijn, maar die afwijkingen hadden dan al lang in de sequencing gezien moeten zijn. We kunnen er dus vanuit gaan dat (indien het daadwerkelijker besmettelijker dan Delta lijkt te zijn) we nog records gaan breken aankomende tijdquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Max. testcapaciteit?quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef galantis het volgende:
[..]
De besmettingscijfers zijn juist sinds een week of 2 gestagneerd dus helemaal rijmen kan ik dat niet.
Terugkijkend, ze gaan nu niet voor niets ook oudere samples terugkijken. Als de variant voor die tijd nog niet veel voorkwam kon ie prima gemist worden bij sequencen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef Fosive het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, aangezien de eerste is opgemerkt bij een positieve test van 19 november.
Het zou wel veel verklaren inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel ook, als amateur. Nergens op gebaseerd, maar gewoon gevoel wat uitlegt waarom de cijfers zo hoog zijn/blijven.
Tuurlijk, voor COR Fokkers heb ik dat wel overquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Molo wil vast wel even prikken, die is net terug uit Zwitserland en heeft zeker 7 anale swabs achter de rug.
Goed dat je meedoet
Snap dit echt niet. Bij mij echt bijna iedereen in de familie, deel van de schoonfamilie, bijna alle vrienden, kinderen van iedereen, collega's volop, mensen van sport, kennissen, oud colllega's.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:15 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik moet de eerste positief geteste persoon waar ik contact mee heb altijd nog tegenkomen
Het is nog 2-3 wedstrijden tot de winterstop (eind januari weer opstarten). Had dan nu gewoon de stekker eruit getrokken was mijn gedachte (en die van vele anderen).quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat onderscheid wel eigenlijkvierde-klasse-reserve-dertig-kilo-te-zwaar-voetbal kan prima zonder te trainen. Dan gaat er echt niets mis en dat is voor iedereen gelijk.
In de hogere regionen is het ronduit gevaarlijk. Ik snap het compromis prima, alleen die A-categorie spelers moet je wellicht iets mee.
Punt is natuurlijk ook wel dat als je nu de competitie stil legt je tot de zomer weer in allerhande regiocupjes en weet ik meer wat voor coronascenario's zit. Van een normale competitie komt het dan nooit meer. Dat compliceert het ook.
Hier ook. Vrienden, familie en ongeveer driekwart van de mensen hier in de straatquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Snap dit echt niet. Bij mij echt bijna iedereen in de familie, deel van de schoonfamilie, bijna alle vrienden, kinderen van iedereen, collega's volop, mensen van sport, kennissen, oud colllega's.
Denk inmiddels meer wel dan niet.
De testcapaciteit is volledig ingezet, dus dan kun je niet meer besmettingen vaststellenquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef galantis het volgende:
[..]
De besmettingscijfers zijn juist sinds een week of 2 gestagneerd dus helemaal rijmen kan ik dat niet.
In mijn directe omgeving niet maar in de familie zijn al veel coronagevallen geweest, allemaal genezen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Snap dit echt niet. Bij mij echt bijna iedereen in de familie, deel van de schoonfamilie, bijna alle vrienden, kinderen van iedereen, collega's volop, mensen van sport, kennissen, oud colllega's.
Denk inmiddels meer wel dan niet.
Kan het niet onopgemerkt blijven een poos maar wel volop rond gaan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef Fosive het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, aangezien de eerste is opgemerkt bij een positieve test van 19 november.
Onwaarschijnlijk gezien dezelfde stagnatie in positiefpercentage.quote:
Drie wedstrijden inhalen. Dat is voor je competitieplanning al een behoorlijke uitdaging. En dan ga je er nog van uit dat in januari de situatie weer verbeterd is (waar ik niet in geloof).quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is nog 2-3 wedstrijden tot de winterstop (eind januari weer opstarten). Had dan nu gewoon de stekker eruit getrokken was mijn gedachte (en die van vele anderen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |