abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 februari 2022 @ 09:04:41 #151
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203454915
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 22:20 schreef ETA het volgende:

[..]
Zijn niet zoveel Nederlandse bedrijven die UCL en F1 sponsoren ;) Voor al die sponsorships, normale marketing activaties en "normale" on/off-trade activiteiten heb je leuke spulletjes nodig met je merk erop. Dat ontwikkel ik dan met 3 anderen samen (o.a. aansturen van design, sourcing, leveranciers, logistieke partners, demand planning), waarbij mijn aandacht gaat naar ontwikkeling van de technisch complexe items, duurzaamheid en uiteraard kwaliteitsmanagement.

Dus enorm afwisselend, maar veel verantwoordelijkheid, je draait als techneut ineens mee met een marketing afdeling van wereldniveau. Soms snap ik nog steeds niet wat ik daar doe tussen al die marketing lui :D
Maar even de voor duidelijkheid; jij bedenkt/ontwerpt dus USB-opladers met een bier-logo, zaklampen met een bier-logo, powerbanks met een bier-logo, etc. of moet ik het qua producten in een hele andere hoek zoeken? :P
  dinsdag 1 februari 2022 @ 09:29:39 #152
104963 ETA
European Travel Author
pi_203455156
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Maar even de voor duidelijkheid; jij bedenkt/ontwerpt dus USB-opladers met een bier-logo, zaklampen met een bier-logo, powerbanks met een bier-logo, etc. of moet ik het qua producten in een hele andere hoek zoeken? :P
Ja, echter premiums (give-aways) is maar een klein deel. Met premiums zijn we wel minder van dit soort spul aan het maken, electronica geschikt maken voor wereldwijde distributie is enorm lastig en duur, en het is beetje uit de mode. In de premium hoek moet je denken aan de petjes, leuke openers, shirtjes, paraplu, koeltas, zonnebril, keycords, metalen waterfles, voetbal, koelboxen etc.... Leuke dingen die je kan weggeven of als prijsje gebruiken.

Maar belangrijker zijn de items voor activaties en voor promoties bij verkooppunten (bar/restaurant, supermarkt, etc...). Denk aan glazen, viltjes, viltjes houder, skimmer, bakje voor je skimmer, koelkast, led signs voor achter de bar, lichtbakken voor buiten, dienbladen, professionele kleding, promotiekleding, icebucket, schrijfblokje, pen en nog veel meer. Alles waar je een merk ziet, dat moet ontwikkeld worden.

Wij gaan dan iets verder dan alleen een standaard shirt kiezen en daarop een logo gooien (gebeurd ook wel soms), een shirt wordt van scratch ontworpen (wel gestart uit bestaande templates) waarbij we tot de knoopjes en ritstrekkers aan toe over discusseren. Hetzelfde voor een icebucket, die kan je voor paar euro kopen en laten bedrukken, maar we openen onze eigen mallen met onze eigen vorm, om net iets beter uit te zien dan de concurrentie.

Glas is mijn verantwoordelijkheid, het is een strategisch item omdat het zo dicht bij de consument komt, net zoals een blikje of een flesje. Ik ben niet de ontwerper van een nieuw glas, maar dat gebeurd in samenwerking met interne design mensen/marketeers, externe design agencies en leveranciers. Het verbaast mij nog elke keer hoeveel details je aan een glas kan bespreken, maar begrijpelijk aangezien er miljoenen over de wereld gaan jaarlijks. Als projectleider zorg ik dat het design akkoord is van design kant, maar ook voorlopig technisch en financieel haalbaar is (kostprijs, mal investeringen). Dan moet de werkelijk transitie plaatsvinden van tekening naar een echt product, wat uiteraard de nodige uitdagingen oplevert. Maar ik begeleid het hele proces van sampling, goedkeuren totdat we daadwerkelijk in productie kunnen. Ik sta dan bij de eerste productie aan de lijn om de eerste productiesamples goed te keuren, bij volgende producties besteed dat ik uit.

Dus eigenlijk ben ik het mannetje tussen de zweverige marketeers en de productiewereld.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_203456089
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:29 schreef ETA het volgende:
Dus eigenlijk ben ik het mannetje tussen de zweverige marketeers en de productiewereld.
Oprechte interesse (van een "zweverige digital marketeer"); wat maakt dat voor die rol zo zeer riant betaald wordt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_203456289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:29 schreef ETA het volgende:
Dus eigenlijk ben ik het mannetje tussen de zweverige marketeers en de productiewereld.
Haha echt leuk om dit verhaal te lezen; ik heb ooit, lang geleden, stage gelopen in die wereld. Wat mij opviel was dat er elke dag wel een lunch werd georganiseerd bij een ander bedrijfje waar het ene luxe gerecht na het andere werd geserveerd. Ook een keertje mee naar Zandvoort; waarbij we dan bij een of andere race mee mochten kijken in de pitstraat en rondliepen in dat gebied binnen de baan (dit zegt denk ik wel iets over mijn kennis en interesse over racen en de formule 1 :P ) waar allemaal "beroemde" koks stonden te barbecue-en. Het feit dat je daar mocht rondlopen gingen veel mensen op prat...

Het was totaal niet mijn ding; nu weet ik dat netwerken heel belangrijk is, maar ik kreeg heel erg het gevoel dat het daar meer draaide om gezien te worden, dan daadwerkelijk iets te doen (ik heb mijn stageverslag in een paar weken geschreven en de overige vijf maanden niet zo heel veel gedaan).

Kortom; ik denk dat je heel belangrijk bent voor de marketeers! :P

Ben zelf daarna de zorg ingegaan; valt wat minder te verdienen, maar voor mij een betere plek :)
pi_203457097
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:44 schreef baskick het volgende:

[..]
Oprechte interesse (van een "zweverige digital marketeer"); wat maakt dat voor die rol zo zeer riant betaald wordt?
Ik ben wel geen TS; maar al die leuke ideeen moeten ook werkelijkheid worden. Daar heb je mensen voor nodig die dit voor elkaar boksen. Dat is lastig, want vertaal een leuk plan maar eens in een product dat je economisch en technisch ook echt kunt maken en opschalen.

Er zijn meer mensen met leuke ideeen, dan mensen die dat soort ideeen echt goed kunnen uitvoeren. Vandaar :)

Marketing betaalt over het algemeen ook best aardig trouwens.
Whatever...
pi_203458764
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik ben wel geen TS; maar al die leuke ideeen moeten ook werkelijkheid worden. Daar heb je mensen voor nodig die dit voor elkaar boksen. Dat is lastig, want vertaal een leuk plan maar eens in een product dat je economisch en technisch ook echt kunt maken en opschalen.

Er zijn meer mensen met leuke ideeen, dan mensen die dat soort ideeen echt goed kunnen uitvoeren. Vandaar :)
Makes sense, maar voor zover ik begreep is TS' rol die van projectleider/liaison; ik haalde er niet uit dat hij ook zelf realiseert of welke verantwoordelijkheid (zoals budget of hiërarchisch leidinggeven) hij precies heeft. Ik heb bij TS' werkgever wel eens vacatures in mijn vakgebied gezien en hoewel ze in hun vacatures geen schalen vermelden, kon ik me moeilijk voorstellen dat het 20 (of 25) zou zijn - dat zijn de hoogste cao-schalen.

quote:
Marketing betaalt over het algemeen ook best aardig trouwens.
Is dat zo, ja? Er is aardig goed in te verdienen, maar of dat in z'n algemeenheid geldt, weet ik zo niet. Ik word regelmatig benaderd via LinkedIn, maar - al doende leert men - mijn eerste selectiecriterium (naast inhoud en locatie) is inmiddels salarisindicatie. Dat gaat vaak tot 4-4,5k o.b.v. 40 uur. Als dat de indicatie of bovenkant range is, is verder praten voor mij weinig zinvol, gezien mijn huidige pakket:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me altijd af of mensen die zo'n indicatie afgeven geen idee hebben van de markt, op basis van mijn profiel zo'n verkeerde inschatting maken van mijn marktwaarde of dat ik gewoon in een gouden kooi zit (of een combinatie ervan). Of, ook niet onwaarschijnlijk, gewoon met hagel schieten in de hoop dat ze uiteindelijk iemand vinden die voor dat bedrag die klus wil klaren :+ Het gros van de recruiters, :r

Ben benieuwd of er meer (online) marketeers meelezen die willen delen.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 01-02-2022 14:03:56 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_203458962
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:56 schreef baskick het volgende:

[..]
Makes sense, maar voor zover ik begreep is TS' rol die van projectleider/liaison; ik haalde er niet uit dat hij ook zelf realiseert of welke verantwoordelijkheid (zoals budget of hiërarchisch leidinggeven) hij precies heeft. Ik heb bij TS' werkgever wel eens vacatures in mijn vakgebied gezien en hoewel ze in hun vacatures geen schalen vermelden, kon ik me moeilijk voorstellen dat het 20 (of 25) zou zijn - dat zijn de hoogste cao-schalen.
[..]
Is dat zo, ja? Er is aardig goed in te verdienen, maar of dat in z'n algemeenheid geldt, weet ik zo niet. Ik word regelmatig benaderd via LinkedIn, maar - al doende leert men - mijn eerste selectiecriterium (naast inhoud en locatie) is inmiddels salarisindicatie. Dat gaat vaak tot 4-4,5k o.b.v. 40 uur. Als dat de indicatie of bovenkant range is, is verder praten voor mij weinig zinvol, gezien mijn huidige pakket:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me altijd af of mensen die zo'n indicatie afgeven geen idee hebben van de markt, op basis van mijn profiel zo'n verkeerde inschatting maken van mijn marktwaarde of dat ik gewoon in een gouden kooi zit (of een combinatie ervan). Of, ook niet onwaarschijnlijk, gewoon met hagel schieten in de hoop dat ze uiteindelijk iemand vinden die voor dat bedrag die klus wil klaren :+ Het gros van de recruiters, :r

Ben benieuwd of er meer (online) marketeers meelezen die willen delen.
Ik denk dat waar je zit wel marktconform is, iets bovenin wel. Altijd bedrijven die veelal zoeken naar wat onervaren en jongere mensen om net wat goedkoper een talent binnen te halen.

Zie toch wel hoge turnover onder marketeers, wat ze vragen zijn ze echt niet allemaal waard (en de heel goede zijn veel meer waard). De markt is krap dus, zeker als je echt digitale marketing als expertise hebt dan kun je momenteel overal aan de slag volgens mij.

Laten we eerlijk zijn, 80k is gewoon goed. Veel mensen met WO komen daar niet zomaar, hbo nog wat minder vaak.
Whatever...
pi_203459163
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik denk dat waar je zit wel marktconform is, iets bovenin wel. Altijd bedrijven die veelal zoeken naar wat onervaren en jongere mensen om net wat goedkoper een talent binnen te halen.

Zie toch wel hoge turnover onder marketeers, wat ze vragen zijn ze echt niet allemaal waard (en de heel goede zijn veel meer waard). De markt is krap dus, zeker als je echt digitale marketing als expertise hebt dan kun je momenteel overal aan de slag volgens mij.

Laten we eerlijk zijn, 80k is gewoon goed. Veel mensen met WO komen daar niet zomaar, hbo nog wat minder vaak.
Het begrip 'marktconform' betekent voor iedereen wat anders, aangezien ook de bedrijven die in eerste instantie geen bandbreedte vermelden wél marktconform (of zelfs 'een goed salaris') claimden te betalen. Bedrijven die 'wat goedkoper talent' zoeken, moeten m.i. niet in de vijver vissen van mensen met 5+ jaar ervaring (en zeker geen startsalaris bieden aan mensen met 10+ jaar ervaring - die zijn er ook). Dan heb je naar mijn idee een heel verkeerde inschatting gemaakt.

Maar eens hoor, mijn pakket is goed (en omgerekend naar 40 uur wellicht extreem goed). Dat zal ook deels aan de sector liggen en de combinatie tussen schaarste en mijn onderhandelingsaanpak. Kennelijk vond het bedrijf mij dat waard. Overigens ben ik er ook niet 'zomaar' gekomen - daar heb ik wel wat voor moeten doen en kunnen. Startsalaris was ~33k (ook 36 uur, secundair/tertiair vergelijkbaar).

Ik hoef niet weg en ga op dit moment alleen praten als mijn indicatie (huidige pakket omgerekend naar 40 uur + 10%) binnen hun range valt. Zonde van ieders tijd anders.

Ik ken weinig vakgenoten met wie ik over salaris kan praten, dus ik hoop hier zo nu en dan mede-marketeers te treffen :+ Vergelijken met andere hbo'ers is niet zo veelzeggend.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 1 februari 2022 @ 17:27:47 #159
104963 ETA
European Travel Author
pi_203461109
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:44 schreef baskick het volgende:

[..]
Oprechte interesse (van een "zweverige digital marketeer"); wat maakt dat voor die rol zo zeer riant betaald wordt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik ben wel geen TS; maar al die leuke ideeen moeten ook werkelijkheid worden. Daar heb je mensen voor nodig die dit voor elkaar boksen. Dat is lastig, want vertaal een leuk plan maar eens in een product dat je economisch en technisch ook echt kunt maken en opschalen.

Er zijn meer mensen met leuke ideeen, dan mensen die dat soort ideeen echt goed kunnen uitvoeren. Vandaar :)

Marketing betaalt over het algemeen ook best aardig trouwens.
Ik draai dus mee met mensen die op >150k zitten, dus dat zijn best toppers binnen hun vakgebied. Zij zijn de creatieve mensen en uitvoerende mensen van de grote reclame campagnes. Helft van de tijd snap ik niet wat ze bedoelen met hun marketingpraatje, maar ik ben wel hun sparringspartner op gebied van fysieke producten. Dus mijn beloning wordt dan beetje bepaald in hun context. Ik zit zelf in schaal 17, wat relatief laag is voor de afdeling.

Ik denk ook dat ik gewoon deels geluk heb gehad dat ik deze functie heb aangeboden gekregen. Een redelijke product ontwikkelaar (50k-60k per jaar) zou het ook kunnen doen. Echter is mijn werkervaring nu wel toegespitst op de behoeften van het bedrijf, dat maakt mij nu uniek geschikt voor deze functie. Uiteraard ben ik vervangbaar, maar die zal ook de kennis en ervaring opnieuw moeten opbouwen. Nadeel voor mij is dat het lastiger is door te groeien of over te stappen door relatief nauw werkgebied/ervaring.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_203465098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:27 schreef ETA het volgende:

[..]
[..]
Ik draai dus mee met mensen die op >150k zitten, dus dat zijn best toppers binnen hun vakgebied. Zij zijn de creatieve mensen en uitvoerende mensen van de grote reclame campagnes. Helft van de tijd snap ik niet wat ze bedoelen met hun marketingpraatje, maar ik ben wel hun sparringspartner op gebied van fysieke producten. Dus mijn beloning wordt dan beetje bepaald in hun context. Ik zit zelf in schaal 17, wat relatief laag is voor de afdeling.

Ik denk ook dat ik gewoon deels geluk heb gehad dat ik deze functie heb aangeboden gekregen. Een redelijke product ontwikkelaar (50k-60k per jaar) zou het ook kunnen doen. Echter is mijn werkervaring nu wel toegespitst op de behoeften van het bedrijf, dat maakt mij nu uniek geschikt voor deze functie. Uiteraard ben ik vervangbaar, maar die zal ook de kennis en ervaring opnieuw moeten opbouwen. Nadeel voor mij is dat het lastiger is door te groeien of over te stappen door relatief nauw werkgebied/ervaring.
Haha, nou, dan heb je het goed voor elkaar. Aan de andere kant: als je niet goed genoeg was zou je het er niet zo lang volhouden.

De beste mensen hebben altijd het gevoel dat ze niet echt goed genoeg zijn….
Whatever...
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:53:09 #161
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203465322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:27 schreef ETA het volgende:

[..]
[..]
Ik draai dus mee met mensen die op >150k zitten, dus dat zijn best toppers binnen hun vakgebied. Zij zijn de creatieve mensen en uitvoerende mensen van de grote reclame campagnes. Helft van de tijd snap ik niet wat ze bedoelen met hun marketingpraatje, maar ik ben wel hun sparringspartner op gebied van fysieke producten. Dus mijn beloning wordt dan beetje bepaald in hun context. Ik zit zelf in schaal 17, wat relatief laag is voor de afdeling.

Ik denk ook dat ik gewoon deels geluk heb gehad dat ik deze functie heb aangeboden gekregen. Een redelijke product ontwikkelaar (50k-60k per jaar) zou het ook kunnen doen. Echter is mijn werkervaring nu wel toegespitst op de behoeften van het bedrijf, dat maakt mij nu uniek geschikt voor deze functie. Uiteraard ben ik vervangbaar, maar die zal ook de kennis en ervaring opnieuw moeten opbouwen. Nadeel voor mij is dat het lastiger is door te groeien of over te stappen door relatief nauw werkgebied/ervaring.
Leuk om een beetje inzicht te krijgen! Over dat voorbeeld dat jij verantwoordelijk bent voor glas; ik kan me voorstellen dat een (voor ons simpel) glas voor jouw bedrijf iets enorm belangrijk is en eigenlijk het belangrijkste marketingproduct is. Is dat dan ook iets waar de CEO zelf iets van wil vinden of gaat dat niet verder dan de marketing directeur of iets dergelijks?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 22:08:13 #162
104963 ETA
European Travel Author
pi_203465607
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Leuk om een beetje inzicht te krijgen! Over dat voorbeeld dat jij verantwoordelijk bent voor glas; ik kan me voorstellen dat een (voor ons simpel) glas voor jouw bedrijf iets enorm belangrijk is en eigenlijk het belangrijkste marketingproduct is. Is dat dan ook iets waar de CEO zelf iets van wil vinden of gaat dat niet verder dan de marketing directeur of iets dergelijks?
Dat is afhankelijk van hoe "belangrijk" een nieuw glas is. Gaat het glas het nieuwe standaard glas worden wereldwijd? Dan gaat het tot de CEO en zelfs nog een stap hoger. Het glas waar ik nu aan werk in een compleet nieuw glas, maar zal niet het standaard glas worden. Dit gaat in principe tot de CCO of Senior Brand director, maar in dit geval is het ook informeel langs de CEO geweest. Als het om simpele variaties gaat (denk aan een nieuwe decoratie voor nieuw Champions League seizoen), dan gaat het tot de senior design manager of design director. In sommige gevallen gaat het langs partners zoals een UEFA bij CL of FOM bij F1.

Hoe hoger het gaat, hoe lastiger de ontwikkeling omdat er dan zoveel mensen zijn die hun mening willen/moeten geven :'(
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_203762624
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:04 schreef JunkBond het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening (grootzakelijk)
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: Finance
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 70-90 met uitschieters naar boven en beneden
06: Aantal vakantiedagen: ~30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤6500 excl. bonus (het leuke gedeelte)
09: Netto maand salaris: ¤4000
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Een paar maanden. Ca. 1 jaar aan stage-ervaring.
12: Goodies: Voor zover het goodies te noemen zijn: reiskostenvergoeding, avondeten op kosten van de zaak, werktelefoon
13: Tevreden?: Zeker.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Vrij standaard traject met promotie naar Associate over een paar jaar
Leuk man, geld verdienen maar geen tijd hebben om het uit te geven. En je trekt zo 10 - 20 jaar van je levensverwachting af.
Miata is always the answer
  maandag 21 februari 2022 @ 09:40:09 #164
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203763213
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 08:31 schreef j669 het volgende:

[..]
Leuk man, geld verdienen maar geen tijd hebben om het uit te geven. En je trekt zo 10 - 20 jaar van je levensverwachting af.
Als je 80 uur per week gemiddeld werkt is je salaris ook niet 6500, maar de helft :D En die werkgevers maar lachen om mensen die zich doodwerken.
Dum de dum
pi_203763550
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:40 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Als je 80 uur per week gemiddeld werkt is je salaris ook niet 6500, maar de helft :D En die werkgevers maar lachen om mensen die zich doodwerken.
Hij zal ongetwijfeld meer krijgen, neem aan dat het bruto maandsalaris op basis van full time is en/of de bonus is hoog. Ken ook iemand die 80u per week werkt, relatief gezien verdien je dan inderdaad niet zoveel als het werkelijk is maar 100k per jaar (waar je al gauw op zit met bonussen e.d.) is op zich wel lekker. Ik zou dat ook niet waard vinden tenzij je nog meer potentie erin ziet en uiteindelijk ook wel kan afbouwen qua werkuren.
Facts don't care about your feelings
pi_203764147
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Hij zal ongetwijfeld meer krijgen, neem aan dat het bruto maandsalaris op basis van full time is en/of de bonus is hoog. Ken ook iemand die 80u per week werkt, relatief gezien verdien je dan inderdaad niet zoveel als het werkelijk is maar 100k per jaar (waar je al gauw op zit met bonussen e.d.) is op zich wel lekker. Ik zou dat ook niet waard vinden tenzij je nog meer potentie erin ziet en uiteindelijk ook wel kan afbouwen qua werkuren.
En het is vooral 'n investering richting een positie als associate. Als je bij 'n financial als beginner al begint te mekkeren over dat je teveel uren maakt, dan wordt het nooit wat.
pi_203765668
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:04 schreef JunkBond het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening (grootzakelijk)
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: Finance
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 70-90 met uitschieters naar boven en beneden
06: Aantal vakantiedagen: ~30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤6500 excl. bonus (het leuke gedeelte)
09: Netto maand salaris: ¤4000
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Een paar maanden. Ca. 1 jaar aan stage-ervaring.
12: Goodies: Voor zover het goodies te noemen zijn: reiskostenvergoeding, avondeten op kosten van de zaak, werktelefoon
13: Tevreden?: Zeker.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Vrij standaard traject met promotie naar Associate over een paar jaar
Leuk man, veel te veel uren maken. Omdat je anders de stap niet kan maken. Lekker zo’n up or out systeem. Ik heb meerdere vrienden daar aan onderdoor zien gaan.
Ik werk zelf 4 dagen per week. Ik heb ooit wel eens eerder gepost maar kan het niet terug vinden.

Hier mijn lijstje:

01: Bedrijfstak: Energie
02: Functie: Regio manager
03: Opleiding: Master. Vakinhoudelijke trainingen
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 34
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja (6%)
08: Bruto maand salaris: fulltime 6950. Voor 4 dagen 5900.
09: Netto maand salaris: 3315
10: Overuren betaald: n.v.t.
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: leaseauto, opleidingsbudget.
13: Tevreden? Ja zeker. Ik vind het een prima salaris voor 4 dagen werk. Ik vind mijn bruto netto verhouding niet echt ok, maar dat komt door hoge belastingdruk, pensioen en leaseauto.

Meer werken wordt niet beloond. Als ik dat wel ga doen moeten we ons kind een extra dag naar de opvang brengen en nu heb ik zelf die tijd met haar. Netto word ik er weinig beter van om een dag meer te gaan werken en dit is zeker zo fijn. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan geld.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja zijn er wel. Al vraag ik me steeds meer af wat me dat brengt. Mijn functie vind ik nu leuk en goed in 4 dagen te doen. Ik kan nog wel wat groeien in mijn salaris, maar het einde komt wel langzaam in zicht.
Misschien dat ik een overstap kan maken, want ik word regelmatig door executive headhunters benaderd, maar ik heb geen zin om voor een paar honderd euro in de maand meer een veel stressvollere baan te hebben.
Kwaliteit en tijd vind ik op dit punt in mijn leven belangrijker dan een vollere portemonnee.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisChrartin op 21-02-2022 13:35:46 ]
pi_203766287
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:03 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Leuk man, veel te veel uren maken. Omdat je anders de stap niet kan maken. Lekker zo’n up or out systeem. Ik heb meerdere vrienden daar aan onderdoor zien gaan.
Ik werk zelf 4 dagen per week. Ik heb ooit wel eens eerder gepost maar kan het niet terug vinden.

Hier mijn lijstje:

01: Bedrijfstak: Energie
02: Functie: Regio manager
03: Opleiding: Master. Vakinhoudelijke trainingen
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 34
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja (6%)
08: Bruto maand salaris: fulltime 6950. Voor 4 dagen 5900.
09: Netto maand salaris: 3315
10: Overuren betaald: n.v.t.
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: leaseauto, opleidingsbudget.
13: Tevreden? Ja zeker. Ik vind het een prima salaris voor 4 dagen werk. Ik vind mijn bruto netto verhouding niet echt ok, maar dat komt door hoge belastingdruk, pensioen en leaseauto.

Meer werken wordt niet beloond. Als ik dat wel ga doen moeten we ons kind een extra dag naar de opvang brengen en nu heb ik zelf die tijd met haar. Netto word ik er weinig beter van om een dag meer te gaan werken en dit is zeker zo fijn. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan geld.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja zijn er wel. Al vraag ik me steeds meer af wat me dat brengt. Mijn functie vind ik nu leuk en goed in 4 dagen te doen. Ik kan nog wel wat groeien in mijn salaris, maar het einde komt wel langzaam in zicht.
Misschien dat ik een overstap kan maken, want ik word regelmatig door executive headhunters benaderd, maar ik heb geen zin om voor een paar honderd euro in de maand meer een veel stressvollere baan te hebben.
Kwaliteit en tijd vind ik op dit punt in mijn leven belangrijker dan een vollere portemonnee.

Zo sta ik er tegenwoordig ook in, werk ook vier dagen, leuke baan en kan er prima van rondkomen. Waarom een hoop stress op de hals halen van een hogere functie voor beperkt extra salaris.
pi_203774325
Ook toe aan een update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
01: Bedrijfstak: Financiele markten
02: Functie: Operations medewerker Risk Management in handel van renteproducten, ndf's en currency-opties.
03: Opleiding: VWO, Economie prop.
04: Leeftijd: 50
05: Aantal uren per week dat je werkt: beschikbaar zijn 40+, effectief werk ik maybe 30/32 uur en vooral in de thuiswerk periode best veel vrijheid gehad om flexibel hier en daar wat te profiteren maar zette er ook altijd wel een vakantiedag per maand voor in om bijv. even uurtje te gaan sporten wanneer het rustig was.
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 4/5 xtr
07: 13e maand: Nee, Bonus max 20% jaarsalaris steady zo'n 10k.
08: Bruto maand salaris: ¤5665 per eind maart, kreeg sep2020 een functie-opwaardering en vandaag met jaarlijkse review 4,6% erbij.
09: Netto maand salaris: ¤3960 incl vakgeld, ¤100 benefitbijdrage ziektekostenverzekering en aftrek eigen bijdrage pensioen.
10: Overuren betaald: niet meer + Feestdagen: 220eur extra en een vrije dag terug.
11: Werkervaring: 22 jaar
12: Goodies: 1x per jaar naar Singapore (hoop dat het dit jaar wel weer gaat lukken), extra verzekeringen, telefoon, ruime onkostenvergoeding op reisjes en zeer goede pensioenregeling (eigen bijdrage 185 bruto), 128eur reiskostenvergoeding.
13: Tevreden?: ja!
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja

[ Bericht 1% gewijzigd door dawigga op 21-02-2022 23:09:33 ]
pi_203774933
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:25 schreef dawigga het volgende:
Ook toe aan een update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
01: Bedrijfstak: Financiele markten
02: Functie: Operations medewerker Risk Management in handel van renteproducten, ndf's en currency-opties.
03: Opleiding: VWO, Economie prop.
04: Leeftijd: 50
05: Aantal uren per week dat je werkt: beschikbaar zijn 40+, effectief werk ik maybe 30/32 uur en vooral in de thuiswerk periode best veel vrijheid gehad om flexibel hier en daar wat te profiteren maar zette er ook altijd wel een vakantiedag per maand voor in om bijv. even uurtje te gaan sporten wanneer het rustig was.
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 4/5 xtr
07: 13e maand: Nee, Bonus max 20% jaarsalaris steady zo'n 10k.
08: Bruto maand salaris: ¤5665 per eind maart, kreeg sep2020 een functie-opwaardering en vandaag met jaarlijkse review 4,6% erbij.
09: Netto maand salaris: ¤4088 incl vakgeld, ¤100 benefitbijdrage ziektekostenverzekering, reiskostenvergoeding en aftrek eigen bijdrage pensioen.
10: Overuren betaald: niet meer + Feestdagen: 220eur extra en een vrije dag terug.
11: Werkervaring: 22 jaar
12: Goodies: 1x per jaar naar Singapore (hoop dat het dit jaar wel weer gaat lukken), extra verzekeringen, telefoon, ruime onkostenvergoeding op reisjes en zeer goede pensioenregeling (eigen bijdrage 185 bruto).
13: Tevreden?: ja!
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja
Reiskosten opnemen in je netto bedrag bv maakt het netto bedrag nutteloos.
pi_203775138
quote:
Reiskosten opnemen in je netto bedrag bv maakt het netto bedrag nutteloos.
ok gefixed :) , had net even m'n nieuwe 'te ontvangen per maand' uitgerekend maar je hebt gelijk.
pi_203777409
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 23:10 schreef dawigga het volgende:

[..]
ok gefixed :) , had net even m'n nieuwe 'te ontvangen per maand' uitgerekend maar je hebt gelijk.
En eigenlijk moet het vakantiegeld imho (weet niet wat de consensus is) ook weg. Dit is een jaarlijks gegeven 🤷‍♂️
  dinsdag 22 februari 2022 @ 09:49:06 #173
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203777497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En eigenlijk moet het vakantiegeld imho (weet niet wat de consensus is) ook weg. Dit is een jaarlijks gegeven 🤷‍♂️
Er zijn bedrijven die per maand 1/12 deel uitbetalen. Is soms iets gunstiger netto voor wat je er nu direct aan overhoudt. Maar voor de eerlijke vergelijk hier zou het handiger zijn om dat deel er uit te filteren inderdaad.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 22-02-2022 10:25:57 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203777504
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:49 schreef laziness het volgende:

[..]
Er zijn bedrijven die per maand 1/12 deel uitbetalen. Is op jaarbasis iets gunstiger netto. Maar voor de eerlijke vergelijk hier zou het handiger zijn om dat deel er uit te filteren inderdaad.
Dit maakt op jaarbasis helemaal niets uit voor het netto bedrag.
pi_203777771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:49 schreef laziness het volgende:

[..]
Er zijn bedrijven die per maand 1/12 deel uitbetalen. Is op jaarbasis iets gunstiger netto. Maar voor de eerlijke vergelijk hier zou het handiger zijn om dat deel er uit te filteren inderdaad.
Not this shit again :')
  dinsdag 22 februari 2022 @ 10:19:15 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203777775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dit maakt op jaarbasis helemaal niets uit voor het netto bedrag.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 10:18 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Not this shit again :')
In the end in de IB niet maar wat je er nu per direct aan overhoudt kan wel iets verschillen.
Bij maandbetaling mag het vakantiegeld namelijk mee in de witte maand tijdvaktabel ipv de bijzondere beloningen. Het is dus veel specifieker op jouw situatie berekend qua afbouw van de kortingen waar de bijzondere beloningen tabel een one size fits all verrekeningspercentage toepast om die afbouw op te vangen.
Ipv het bij de IB wellicht nog terug te krijgen heb je het nu direct in je hand om te besteden.
Vooral bij wat lagere lonen maakt het verschil. Zit je al in het hoogste tarief dan doet het er niet meer toe.

Edit: Ik had moeten zeggen soms iets gunstiger netto nu direct. Heb mijn oorspronkelijke post aangepast.

[ Bericht 10% gewijzigd door laziness op 22-02-2022 10:31:48 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203778313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 10:19 schreef laziness het volgende:

[..]
[..]
In the end in de IB niet maar wat je er nu per direct aan overhoudt kan wel iets verschillen.
Bij maandbetaling mag het vakantiegeld namelijk mee in de witte maand tijdvaktabel ipv de bijzondere beloningen. Het is dus veel specifieker op jouw situatie berekend qua afbouw van de kortingen waar de bijzondere beloningen tabel een one size fits all verrekeningspercentage toepast om die afbouw op te vangen.
Ipv het bij de IB wellicht nog terug te krijgen heb je het nu direct in je hand om te besteden.
Vooral bij wat lagere lonen maakt het verschil. Zit je al in het hoogste tarief dan doet het er niet meer toe.

Edit: Ik had moeten zeggen soms iets gunstiger netto nu direct. Heb mijn oorspronkelijke post aangepast.
Wat het dus voor de inkomensvergelijking een nutteloze afleiding maakt.
pi_203779007
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Reiskosten opnemen in je netto bedrag bv maakt het netto bedrag nutteloos.
Waarom? Juist de bruto bedragen kun je zo narekenen, maar als iemand netto hoog uitvalt t.o.v. bruto is dat juist een interessant gegeven. En de reiskostenvergoeding kan nogal schelen, ik viel tot nu toe onder een CAO waar tot 20 km werd betaald, 30 km, 35 km en binnenkort een van 30 km waar je je IKB kan gebruiken om aan te vullen tot 75 km. Als je ver weg woont kan je van die euro's net zo goed je mobiliteitskosten dragen. Netto varieert dit voor mij tussen 100 en 250,-, weet nog niet wat het wordt bij die nieuwe cao.
pi_203780789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 11:43 schreef Daboman het volgende:

[..]
Waarom? Juist de bruto bedragen kun je zo narekenen, maar als iemand netto hoog uitvalt t.o.v. bruto is dat juist een interessant gegeven. En de reiskostenvergoeding kan nogal schelen, ik viel tot nu toe onder een CAO waar tot 20 km werd betaald, 30 km, 35 km en binnenkort een van 30 km waar je je IKB kan gebruiken om aan te vullen tot 75 km. Als je ver weg woont kan je van die euro's net zo goed je mobiliteitskosten dragen. Netto varieert dit voor mij tussen 100 en 250,-, weet nog niet wat het wordt bij die nieuwe cao.
Of je woont naast je werk en hebt geen reiskosten, als hij 200 kilometer moet rijden voor 19 cent de kilometer dan is het natuurlijk amper een onderdeel van netto loon, maar een slechte compensatie. Dan moet je natuurlijk de kosten van je auto er ook daadwerkelijk af trekken en dan valt je loon ineens erg laag uit.
pi_203781462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Of je woont naast je werk en hebt geen reiskosten, als hij 200 kilometer moet rijden voor 19 cent de kilometer dan is het natuurlijk amper een onderdeel van netto loon, maar een slechte compensatie. Dan moet je natuurlijk de kosten van je auto er ook daadwerkelijk af trekken en dan valt je loon ineens erg laag uit.
Op zich heb je wel gelijk, maar toen ik recentelijk van een werkgever wisselde waarvoor ik een eindje met de trein moest reizen, naar een werkgever waar ik nog verder met de trein moet reizen, maar wel met een veel betere compensatie voor die reiskosten, ging mijn besteedbaar inkomen best flink omhoog.
pi_203781713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:21 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Op zich heb je wel gelijk, maar toen ik recentelijk van een werkgever wisselde waarvoor ik een eindje met de trein moest reizen, naar een werkgever waar ik nog verder met de trein moet reizen, maar wel met een veel betere compensatie voor die reiskosten, ging mijn besteedbaar inkomen best flink omhoog.
Ja maar als je naast je baas was gaan wonen had je helemaal geen reiskosten. Snap je wat ik bedoel? Besteedbaar inkomen is nu eenmaal geen netto inkomen. Helemaal niet met zaken zoals reiskosten, die zijn gewoon veel te variabel.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:53:57 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203781760
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja maar als je naast je baas was gaan wonen had je helemaal geen reiskosten. Snap je wat ik bedoel? Besteedbaar inkomen is nu eenmaal geen netto inkomen. Helemaal niet met zaken zoals reiskosten, die zijn gewoon veel te variabel.
Het kan zelfs voordeliger zijn om een eindje van je werk te wonen als je een mobiliteitsbudget hebt maar goedkoop weet te reizen (buiten de spits bijvoorbeeld).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203781834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja maar als je naast je baas was gaan wonen had je helemaal geen reiskosten. Snap je wat ik bedoel? Besteedbaar inkomen is nu eenmaal geen netto inkomen. Helemaal niet met zaken zoals reiskosten, die zijn gewoon veel te variabel.
Nee snap ik, maar naast je baas wonen is niet altijd een optie; en kan duurder zijn (afhankelijk van locatie, zeker nu). Maar liever geen reiskosten hoor; ik ben erop vooruit geggan als in dat mijn kosten omlaag zijn gegaan, mijn inkomen is niet hoger (ja eigenlijk wel, maar dat staat los van de reiskosten...)

Maar, zoals Leandra hieronder zegt, het kan in je voordeel werken; zeker als je baas een oogje sluit als het gaat om thuiswerken ipv werken op locatie ten aanzien van de reiskostenvergoeding :7
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:06:04 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203781888
Voor een bruto netto traject zijn reiskosten helemaal niet zo interessant. Die komen er gemiddeld genomen aan het eind netto bovenop, klaar. Iemand die een NS business card van de baas krijgt heeft niet minder te besteden dan iemand die 0.19 per km krijgt. Sterker nog met de huidige benzineprijzen is de reiskostenvergoeding niet eens meer dekkend voor de benzine en heeft de auto rijder nog minder te besteden omdat hij er op toe moet leggen.

Wat het onderlinge verschil echt maakt is pensioenpremie, bijtelling auto, ploegentoeslag etc. Al die bruto componenten die met een zelfde totaal aan bruto inkomsten toch een wisselend resultaat aan netto kunnen geven en wat je dus vrij te besteden hebt.

Bij mijn werkgever wordt er over ploegentoeslag bijvoorbeeld geen pensioen opgebouwd. Daarom kan salaris + ploegentoeslag een hoger netto opleveren dan enkel salaris van hetzelfde bruto bedrag.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203782113
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Of je woont naast je werk en hebt geen reiskosten, als hij 200 kilometer moet rijden voor 19 cent de kilometer dan is het natuurlijk amper een onderdeel van netto loon, maar een slechte compensatie. Dan moet je natuurlijk de kosten van je auto er ook daadwerkelijk af trekken en dan valt je loon ineens erg laag uit.
Je zou een punt hebben als reiskosten echt volledig 1 op 1 dekkend zou zijn. Helaas niet het geval. Mijn punt is nu juist dat het niet in alle gevallen "een slechte compensatie is". Aangezien ik mijn mobiliteitslasten toch wel heb is het dus een belangrijk onderdeel van het salaris. Want hoe meer ik krijg, hoe meer ik over houd.

Zelfs zo belangrijk, ik hoor van m'n collega's dat hier hele sollicitatieprocedures op stuklopen.

En ik wil dat nu juist wel zien. Hoe dat geregeld is bij andere bedrijven. Dit topic is bedoeld om te kunnen vergelijken en ik wil weten of ik een gunstige reiskostenvergoeding heb. Niet alle werkgevers gebruiken hun fiscale ruimte maximaal.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:47:19 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203782309
Ja maar dan is het handiger om reiskosten gewoon als apart kopje op te nemen. Want het in het netto stoppen helpt je totaal niet om die vergelijking te maken.
Dan kan je beter vragen of iedereen zijn reiskostenregeling uit wil schrijven.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203782560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het kan zelfs voordeliger zijn om een eindje van je werk te wonen als je een mobiliteitsbudget hebt maar goedkoop weet te reizen (buiten de spits bijvoorbeeld).
Zeker, maar dat is wederom een individuele situatie ;-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:30 schreef Daboman het volgende:

[..]
Je zou een punt hebben als reiskosten echt volledig 1 op 1 dekkend zou zijn. Helaas niet het geval. Mijn punt is nu juist dat het niet in alle gevallen "een slechte compensatie is". Aangezien ik mijn mobiliteitslasten toch wel heb is het dus een belangrijk onderdeel van het salaris. Want hoe meer ik krijg, hoe meer ik over houd.

Zelfs zo belangrijk, ik hoor van m'n collega's dat hier hele sollicitatieprocedures op stuklopen.

En ik wil dat nu juist wel zien. Hoe dat geregeld is bij andere bedrijven. Dit topic is bedoeld om te kunnen vergelijken en ik wil weten of ik een gunstige reiskostenvergoeding heb. Niet alle werkgevers gebruiken hun fiscale ruimte maximaal.
Dan moet je het toevoegen als extra kopje. Als jij gaat verhuizen dan maakt het ook die reiskosten anders. Het is niet vergelijkbaar tussen verschillende medewerkers binnen hetzelfde bedrijf. Jij en je collega hebben een ander netto loon puur op basis van de plaats waar je woont. Het is nutteloos.
pi_203782769
Ik heb overigens wel bij mijn vorige werkgever 250 euro bruto extra bedongen vanwege de reiskosten die ik moest gaan maken; bovenop mijn CAO-loon, dat hoefde niemand van mijn collega's te weten, en leverde me nog steeds minder op dan collega's die in de buurt woonden, maar hielp wel erg bij de onderhandelingen voor mijn huidige baan.

Reiskosten zijn een lastig, maar soms ook handig iets om te gebruiken bij je onderhandelingen...
pi_203819703
Kreeg bij de start van bovenstaande baan in 2019 dus eerst geen reiskostenvergoeding.. buitenlands bedrijf was eerst UK nu USA dus die kenden dat niet als standaard onderdeel van je pakket.
Salaris was prima dus niet hard over onderhandeld wel gemeld dat ze beter die bruto post in konden ruilen ivm belastingen. Vorig jaar uiteindelijk toch toegevoegd aan de benefits en met 128eur waar ik 92eur betaal voor mijn treinabbo prima kostendekkend.
pi_203835897
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja maar als je naast je baas was gaan wonen had je helemaal geen reiskosten. Snap je wat ik bedoel? Besteedbaar inkomen is nu eenmaal geen netto inkomen. Helemaal niet met zaken zoals reiskosten, die zijn gewoon veel te variabel.
Maar als je baas een jood was geweest had je reiskosten kunnen hebben zonder reiskostenvergoeding. OV kan je dan nog wel zelf aftrekken in de IB maar als je met de auto naar je werk gaat niet. Dat kan netto een behoorlijk verlies zijn, dus maakt het zeker wel relevant.

Ik had nog wat leukers toen ik nog in loondienst werkte. M'n vader werkte bij de NS dus ik mag gratis met de trein, maar ik kreeg reiskosten 19 cent op basis van auto. Als ik de trein pakte maakte ik al direct winst voor de dag begonnen was >:)
Facts don't care about your feelings
pi_203836074
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Maar als je baas een jood was geweest had je reiskosten kunnen hebben zonder reiskostenvergoeding. OV kan je dan nog wel zelf aftrekken in de IB maar als je met de auto naar je werk gaat niet. Dat kan netto een behoorlijk verlies zijn, dus maakt het zeker wel relevant.

Ik had nog wat leukers toen ik nog in loondienst werkte. M'n vader werkte bij de NS dus ik mag gratis met de trein, maar ik kreeg reiskosten 19 cent op basis van auto. Als ik de trein pakte maakte ik al direct winst voor de dag begonnen was >:)
En dat zijn dus zulke individuele omstandigheden, dat er geen zak over te zeggen is mbt de lonen. Het maakt de getallen waardeloos.
pi_203841952
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En dat zijn dus zulke individuele omstandigheden, dat er geen zak over te zeggen is mbt de lonen. Het maakt de getallen waardeloos.
Waar is dit topic voor dan? Als het allemaal hetzelfde was geweest op basis van opleiding + werkervaring had je het ook kunnen googlen. Ik zie toch best wat verschillende getallen voorbij komen hoor, zelfs bij redelijk vergelijkbare beroepen. Als je reiskosten wel betaald worden tov niet betaald worden is dat gewoon een voordeel, net als bijv. een laptop van de zaak of pensioen.
Facts don't care about your feelings
pi_203842268
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Maar als je baas een jood was geweest had je reiskosten kunnen hebben zonder reiskostenvergoeding. OV kan je dan nog wel zelf aftrekken in de IB maar als je met de auto naar je werk gaat niet. Dat kan netto een behoorlijk verlies zijn, dus maakt het zeker wel relevant.

Ik had nog wat leukers toen ik nog in loondienst werkte. M'n vader werkte bij de NS dus ik mag gratis met de trein, maar ik kreeg reiskosten 19 cent op basis van auto. Als ik de trein pakte maakte ik al direct winst voor de dag begonnen was >:)
Doe eens even normaal met je Jood.
Whatever...
pi_203843186
Het is geen inkomen.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:15:31 #195
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203843902
Goed. Lijstjes. Thanks.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_203844228
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 10:18:30 #197
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203859035
Even uit nieuwsgierigheid (geen zin om er een speciaal topic voor aan te maken ;) )

Ik krijg in mijn nieuwsfeed zo nu en dan van die blog artikelen over “het salaris en de spaarrekening van …”.
En dan lichten ze dus uit wat iemand verdiend en hoeveel ie op dat moment gespaard heeft.

Daar komen dan regelmatig mensen van midden 20 of uiterlijk nét begin 30 voorbij die echt 4 tot 6K netto binnenharken en een spaarrekening hebben van 50+ K

Dan zit ik echt als eind dertiger van… HOE DAN. Toen ik midden twintig was had ik echt in no way zo’n salaris en spaarrekening en helaas zelfs op mijn huidige leeftijd niet.
Dus ofwel, ik krijg een heel scheef beeld hierdoor van jong werkend Nederland, of ik doe echt iets significant verkeerd in mijn leven :')
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 10:27:05 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203859150
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid (geen zin om er een speciaal topic voor aan te maken ;) )

Ik krijg in mijn nieuwsfeed zo nu en dan van die blog artikelen over “het salaris en de spaarrekening van …”.
En dan lichten ze dus uit wat iemand verdiend en hoeveel ie op dat moment gespaard heeft.

Daar komen dan regelmatig mensen van midden 20 of uiterlijk nét begin 30 voorbij die echt 4 tot 6K netto binnenharken en een spaarrekening hebben van 50+ K

Dan zit ik echt als eind dertiger van… HOE DAN. Toen ik midden twintig was had ik echt in no way zo’n salaris en spaarrekening en helaas zelfs op mijn huidige leeftijd niet.
Dus ofwel, ik krijg een heel scheef beeld hierdoor van jong werkend Nederland, of ik doe echt iets significant verkeerd in mijn leven :')
Mensen liegen.
Verdraaien bruto en netto
Tijden zijn veranderd. In 10jr tijd zijn de starterssalarissen in mijn branche al snel 500eu bruto per maand gestegen. Zo niet nog meer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 10:30:20 #199
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203859207
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:27 schreef Rene het volgende:

[..]
Mensen liegen.
Verdraaien bruto en netto
Tijden zijn veranderd. In 10jr tijd zijn de starterssalarissen in mijn branche al snel 500eu bruto per maand gestegen. Zo niet nog meer.
Ugh, heb ik al die jaren zitten werken voor een hongerloontje terwijl de kids van nu voor hetzelfde werk dik meer betaald krijgen.

Nu voel ik me een zure boomer, kutzooi :') :P
pi_203859218
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid (geen zin om er een speciaal topic voor aan te maken ;) )

Ik krijg in mijn nieuwsfeed zo nu en dan van die blog artikelen over “het salaris en de spaarrekening van …”.
En dan lichten ze dus uit wat iemand verdiend en hoeveel ie op dat moment gespaard heeft.

Daar komen dan regelmatig mensen van midden 20 of uiterlijk nét begin 30 voorbij die echt 4 tot 6K netto binnenharken en een spaarrekening hebben van 50+ K

Dan zit ik echt als eind dertiger van… HOE DAN. Toen ik midden twintig was had ik echt in no way zo’n salaris en spaarrekening en helaas zelfs op mijn huidige leeftijd niet.
Dus ofwel, ik krijg een heel scheef beeld hierdoor van jong werkend Nederland, of ik doe echt iets significant verkeerd in mijn leven :')
Er zijn (jonge) ondernemers die (zeer) goed verdienen als ZZP'er (maar vaak geen rekening houden met allerlei verzekeringen en premies die mensen in loondienst samen met 'de baas' wel aftikken). Er zijn ook een paar sectoren waar relatief goed verdiend wordt (zoals ICT, zie bijvoorbeeld het topic wat verdient ICT'er). Ook doen vaker mensen mee aan dit soort lijstjes die het relatief goed doen, al zijn sommige van die verhalen ook wel debieus. De rubriek bij het AD heeft ook wel een paar van die dubieuze verhalen, maar is voor een groot deel ook wel representatief denk ik (4k tot 6k netto komt daar niet heel vaak voor). Maar het beste kan je hiervoor naar het CBS kijken en dan zie je dat 4k tot 6k op zijn zachtst gezegd niet de norm is (daar gaan ze uit van besteedbaar inkomen wat de facto netto is).

[ Bericht 0% gewijzigd door Beldewouten op 27-02-2022 11:39:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')