Die van ons bleef pas maar bezig, zat vast in een hoepel.quote:Op maandag 29 november 2021 17:15 schreef hilliebillie het volgende:
Waar ik dus ook aan het twijfelen ben over weer zo’n robot, maar mezelf kennende wordt dat niks omdat ik dan last minut bedenk dat ik moet opruimen omdat ‘sjefke’ weer aan de gang gaat![]()
Ja, die staat ook heel hoog op mijn verlanglijstje. Mijn toko'tje draait steeds beter dus bijna durf ik het weer aan.quote:
Ja weet je, die tests waren zo onnoemelijk licht, ik denk, ik wil wat meer zekerheid. Maar ja, die krijg ik dus niet.quote:Op maandag 29 november 2021 17:51 schreef Lemijn het volgende:
Wat een ellende zeg. Ik heb geen advies SQ, ik zou ook niet weten wat ik daar voor conclusie uit moest trekken. Behalve dan dat een tweede zelftest doen niet slim was![]()
!
Wijsheid komt met de jaren!quote:Op maandag 29 november 2021 17:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik zit hier onder werktijd aan iemand uit dit topic uit te leggen wat een bbc is en ik ga echt stuk
dat zou ik ook doen denk ik..quote:Op maandag 29 november 2021 18:16 schreef Vaiana het volgende:
Wat een rotsituatie SQ.
Misschien op basis van negatieve zelftest voor oudste het gewoon voorleggen aan de feestjes-organisatoren? Als kind geen klachten heeft, negatief test en zij vinden het geen probleem..
Haha, ja ik wist niet eens dat Sint Pannekoek iets was. Sowieso is pannekoeken een weekend ding hier want verloofde bakt die.quote:Op maandag 29 november 2021 18:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dag te vroeg, Sint Pannenkoek is vandaag.
Inderdaad.quote:Op maandag 29 november 2021 18:16 schreef Vaiana het volgende:
Wat een rotsituatie SQ.
Misschien op basis van negatieve zelftest voor oudste het gewoon voorleggen aan de feestjes-organisatoren? Als kind geen klachten heeft, negatief test en zij vinden het geen probleem..
Meh. Ook dat voelt niet goed. Niets voelt momenteel goed eigenlijk.quote:Op maandag 29 november 2021 18:16 schreef Vaiana het volgende:
Wat een rotsituatie SQ.
Lievelings deze! En ik moest er ook meteen aan denken toen ik zag dat het Sint Pannenkoek isquote:
Zus woont in een studiootje in Tilburg en bij papa en mama. Maar beide zussen zijn nogal snel in paniek en gaan dan vooral met mijn vader botsen. Dus voor de lieve vrede en ook wel de verstandige zorg ben ik wel degene die het beter kan doen.quote:Op maandag 29 november 2021 19:38 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een kl*te toestanden allemaal. Veel sterkte aan wie het op dit moment nodig heeft![]()
@:lesage wat een lastige situatie. Ook dat jij er dan alleen voor staat voor de zorg voor je vader, ondanks dat je zus thuis woont(?) of begrijp ik dat verkeerd. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan
Nou inderdaad! Maar ik hoop voor je dat het zover niet komt, LeSage.quote:Op maandag 29 november 2021 20:10 schreef hilliebillie het volgende:
Klinkt inderdaad alsof je beter zelf de zorg op je kunt nemen als het nodig is LeSage.
Wij hebben een ‘Roomba’ van de Lidl. Veel minder duur, maar stofzuigt ook echt prima. Vond ik beter te verantwoorden naar mezelf toequote:Op maandag 29 november 2021 21:34 schreef Lemijn het volgende:
Oke nu wil ik ook een Roomba. Terwijl ik al een steelstofzuiger heb en die om de dag even door de benedenverdieping zwaai. Maar onder de bedden boven kom ik zelden. Alleen krijg ik binnenkort ook weer een schoonmaakster... dus dat maakt het een beetje onzin toch?.
Wij hebben een Roomba en een schoonmaakster hoorquote:Op maandag 29 november 2021 21:34 schreef Lemijn het volgende:
Oke nu wil ik ook een Roomba. Terwijl ik al een steelstofzuiger heb en die om de dag even door de benedenverdieping zwaai. Maar onder de bedden boven kom ik zelden. Alleen krijg ik binnenkort ook weer een schoonmaakster... dus dat maakt het een beetje onzin toch?.
Dank je wel, ook alle anderenquote:Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef Quoi het volgende:
Nou, hier een negatieveling. Kleuter (verkouden, al weken, maar weer eens een test gedaan en negatief, dus naar school vanmorgen) komt vanmiddag thuis met het verhaal dat de juf tegen hem heeft gezegd dat hij thuis moet blijven omdat hij anders iedereen aansteekt. Hij is as we speak een persconferentie aan het geven aan zijn vriendjes dat zijn 'show' niet doorgaat over een paar dagen.
Die persconferentie en show zijn zelfverzonnen. Aan creativiteit en fantasie geen gebrek![]()
Alleen vind ik de boodschap van de juf niet zo fijn via mijn kind. Ik weet natuurlijk niet wat er écht gezegd is, maar het geeft toch onrust zo. Blijkt uit de persco nuSchool zegt zelf trouwens nog duidelijk te gaan schaffen over het al dan niet thuis moeten blijven met snotneus en negatieve (GGD/zelf-)test.
Ik word heel opstandig van het gebrek aan testcapaciteit en dat wat er nu wordt gevraagd van ouders.
En vriend en ik dachten beiden dat we eten hadden gekocht voor vanavond. Nee dus. Net Indiaas besteld, gewoon op een maandagavond, omdat omdat.
/einde rant
Daarnaast @:phaidra denk aan jullie. Zo verdrietig.
quote:Op maandag 29 november 2021 17:47 schreef SQ het volgende:
Net weer beide jongens nog een keer getest, omo wit
Ik kan ook echt alleen nog maar huilen, hoe kun je nou nog weten wat de juiste keuze is? Met een kind wat continu hysterisch moet huilen omdat ze niet naar haar feestjes kan en misschien wel allemaal voor niks. En ik probeer het echt goed te doen maar niks is goed. Godvergeten kakzooi. Kut.
Zo hebben wij het ook met een licht verkouden kind gedaan op een familieverjaardag. Zij vonden het geen probleem, dus zijn we gewoon gegaan.quote:Op maandag 29 november 2021 18:16 schreef Vaiana het volgende:
Wat een rotsituatie SQ.
Ik lees vooral niet koken en lekker Indiaas eten op een gewone dag. Dat lijkt me toch een positief einde van de dag. En verder zou ik contact opnemen met de juf om dit even uit te praten. Heel handig heeft ze het niet gedaan.quote:Op maandag 29 november 2021 17:16 schreef Quoi het volgende:
En vriend en ik dachten beiden dat we eten hadden gekocht voor vanavond. Nee dus. Net Indiaas besteld, gewoon op een maandagavond, omdat omdat.
Wat een tof dingquote:Op maandag 29 november 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Wie deed er hier ook alweer aan discobad voor de kinderen (met glowsticks in bad)?
Ik heb zojuist je upgrade gevonden![]()
https://www.radbag.nl/bad(...)_source=facebook.com
quote:Op dinsdag 30 november 2021 07:42 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben een roborock s5 maxik vind dat echt een uitkomst.
En mijn mama is positief en wordt langzamerhand steeds zieker. Ze hoest als een zeehond... En dat met een 9-jarige thuis (pleegdochter) en niemand om de zorg mee te delen.
Ik knal er zo nog een test tegenaan, voel me niet echt lekker.
Nu wil ik dit ding voor in mijn axolotlaquariumquote:Op maandag 29 november 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Wie deed er hier ook alweer aan discobad voor de kinderen (met glowsticks in bad)?
Ik heb zojuist je upgrade gevonden![]()
https://www.radbag.nl/bad(...)_source=facebook.com
Waarom nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nu wil ik dit ding voor in mijn axolotlaquarium
Wandelende piemels.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nu wil ik dit ding voor in mijn axolotlaquarium
Ik ook hoor, heb niet echt verder gekeken naar de herkomst oidquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:42 schreef hilliebillie het volgende:
Cool, heb je een axolotls?! Die beestjes vind ik zo lelijk dat ze weer leuk zijn![]()
Overigens ziet de site van die link er uit als die van een dropshipper.. kun je het beter zelf op Ali bestellen voor minder dan de helft ofzo. En net zo lang levertijd. (Sorry heb een hekel aan dropshippers)
Dank, we hebben geen Jumbo hier in de buurt. Ik kan kiezen tussen het Kruidvat, Hema, een soort Marskramer/Praxis/Blokker winkel, heul veel boetiekjes, slagers etc. De Dirk is misschien nog een optie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:51 schreef vencodark het volgende:
@:exode Ik heb ze gisteren nog in de Jumbo gezien.
Ja, ook een goede! Hier is een Bruna in de buurt, helemaal niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:52 schreef mousemicky het volgende:
Hier komen de chocoladeadventkalenders van de primera. Vast niet de lekkerste chocolade, maar dat boeit onze kinderen niet echt geloof ik...
Onderwaterpikkiesquote:
Haha, nee dat is iets te ver fietsen. Ik zou dus vandaag naar kantoor gaan dan had ik vast keuze te over in Utrecht, maar ja, ik nies vrij vaak nu en dan word ik het pand uitgezet denk ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:54 schreef vencodark het volgende:
Die van ons komt van de Ikea. Heb je zeker ook geen tijd voor? @:exode
Ik vind foto's hier plaatsen ingewikkeld.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Waarom niet![]()
(En wat gaaaaaf axolotls!!foto?)
Die van ons doet 's ochtends heel vroeg zijn ding, zodat hij al klaar is voordat wij opstaan. Ik ben dol op Huub.quote:Op dinsdag 30 november 2021 07:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Grootste nadeel van zo'n robotstofzuiger is het geluidvooral icm thuiswerken. Heb nu de zachtste besteld die ik kon vinden, hopelijk vind ik hem dan minder storend.
Moet zeggen dat de voorganger ook een hele domme was die zichzelf steeds klem reed ergens en dan hysterisch ging staan piepen (bij voorkeur op een onbereikbare plek onder een kast of bank)
Los daarvan vind ik het echt de uitvinding van de eeuw.
Kruidvat heeft dat meestal wel toch?quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:50 schreef exode het volgende:
En nu een ander issue, waar kan je van die choco adventskalenders kopen? Heeft de Hema die? AH, Vomar en Etos had ze niet in het dorp. Ze 'moeten' vanavond in de schoenen, dus we zijn rijkelijk laat met zoeken.
Supermarkt. Bij de Lidl lagen er hier nog zat. Ook met boekjes erin trouwens. En de kruidvat en de action hebben ze ook.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:50 schreef exode het volgende:
Oh wat naar Tink, hopelijk voel je je snel beter.
Mijn schoonmoeder zou vandaag komen, ik had al gezegd dat ik dat niet verstandig vindt. Ze is nog steeds herstellende en zwak. Ik ben al 2 weken licht verkouden. En de besmettingen lopen om ons heen aardig op, ook op school van B.
Gelukkig kwam ze zelf tot inkeer en Appte net dat ze toch niet komt.
En nu een ander issue, waar kan je van die choco adventskalenders kopen? Heeft de Hema die? AH, Vomar en Etos had ze niet in het dorp. Ze 'moeten' vanavond in de schoenen, dus we zijn rijkelijk laat met zoeken.
Vast wel. Living on the edge!quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:06 schreef exode het volgende:
Nou, AH en Vomar had ze dus niet gisteren. Dan heb ik als supermarkt alleen de Dirk nog in het dorp. Maar ik ga even naar Kruidvat en de Bruna, die zitten tegenover elkaar en de Hema zit dan om het hoekje, ergens moeten ze toch nog liggen.
Wij hebben normaal de Lego adventskalender en de kraskalenders. Maar die van Lego vinden we dit jaar niet leuk en kraskalenders kopen we gewoon, zonder schoenzetten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:06 schreef vencodark het volgende:
Wij hadden ze gewoon al in september in huis!![]()
Eerste keer ooit.
Bij het Kruidvat hadden ze Lego-adventkalendersquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:50 schreef exode het volgende:
Oh wat naar Tink, hopelijk voel je je snel beter.
Mijn schoonmoeder zou vandaag komen, ik had al gezegd dat ik dat niet verstandig vindt. Ze is nog steeds herstellende en zwak. Ik ben al 2 weken licht verkouden. En de besmettingen lopen om ons heen aardig op, ook op school van B.
Gelukkig kwam ze zelf tot inkeer en Appte net dat ze toch niet komt.
Die van vorig jaar vonden we ok, die van het jaar daarvoor heel leuk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:12 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij het Kruidvat hadden ze Lego-adventkalenders![]()
Die staat hier al klaar op de kachel om vanaf morgen open te gaan maken!
Ah, zie nu dat je die niet leuk vindt, haha. Onze jongens zijn er super blij mee gelukkig. En het tafereeltje kan mooi tot kerst blijven staan![]()
Vroeger hadden wij die van de Jamin. Nu doen we er niet meer aan, ivm lactose-intolerantie van de jongste. Dat vind ik dus wel jammer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 08:53 schreef exode het volgende:
[..]
Dank, we hebben geen Jumbo hier in de buurt. Ik kan kiezen tussen het Kruidvat, Hema, een soort Marskramer/Praxis/Blokker winkel, heul veel boetiekjes, slagers etc. De Dirk is misschien nog een optie.
Ik moet even snel tussendoor vandaag dus ik kan niet het hele dorp af.
Wat ik van onze Neato de allerbeste feature vind, zijn de no-go lines. De eerste keer dat hij aangaat maakt hij een plattegrond van de kamer, en als die is opgeslagen, kan je met lijnen aangeven waar hij niet moet komen de volgende keer. Zo hebben wij de convectorput als no-go area bestempeld, omdat de wielen daar tussen passen en hij dus steeds vastloopt daar. Idem voor de ruimte onder de oven. Daar past hij wel onder, maar komt niet meer weg. En ook handig als er een hoekje is met een berg speelgoed en je geen zin hebt om alles op te ruimenquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
VerkoudenZo naar de teststraat
![]()
Wij hebben een roomba. Ik vind het aan de ene kant handig maar aan de andere kant is het ding zo dom en bonk ie voortdurend overal tegenaan. Dus overdag kan hij nauwelijks aan vanwege herrie bij het thuiswerken 's nachts nauwelijks vanwege herrie bij het slapenEn hij denkt voortdurend dat ons vloerkleed een levensgevaarlijke klif is dus hij moet ook aan de lopende band gered. Voor de hoeveelheid geld dit dit kosten is hij niet bepaald zelfredzaam
Wat vindt hij leuk?quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:12 schreef mousemicky het volgende:
Wij wachten nog steeds op de uitslag van de test van zoonHoop echt voor hem dat die er morgenochtend uiterlijk is, bij negatief kan ie dan iig nog met de surprise-ochtend meedoen in de klas.
Ik zit dus nu thuis t werken met tegenover mij zoonlief die 'schoolwerk' doet op de laptop. Hij heeft al een verhaal geschreven, tafels geoefend, gerekend, taalopdrachten gemaakt. Zometeen nog een half uur lezen. Iemand nog verdere inspiratie voor een groep 5 kind? Hij gaat te snel, en zonder invulling wordt t een lange dag vrees ik...
Mijn oudste kan zich lange tijd vermaken met de spelletjes op tafeldiploma.nlquote:Op dinsdag 30 november 2021 10:12 schreef mousemicky het volgende:
Wij wachten nog steeds op de uitslag van de test van zoonHoop echt voor hem dat die er morgenochtend uiterlijk is, bij negatief kan ie dan iig nog met de surprise-ochtend meedoen in de klas.
Ik zit dus nu thuis t werken met tegenover mij zoonlief die 'schoolwerk' doet op de laptop. Hij heeft al een verhaal geschreven, tafels geoefend, gerekend, taalopdrachten gemaakt. Zometeen nog een half uur lezen. Iemand nog verdere inspiratie voor een groep 5 kind? Hij gaat te snel, en zonder invulling wordt t een lange dag vrees ik...
De domme die we nu hebben die botst de hele tijd overal tegenaan en eindigt met luid piepen ergens onder de bankquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Action had hier nog heel veel van die vieze goedkope chocolade adventsdingen. Uiteraard heb ik er ook 3 gekocht. Blij dat ze ermee zijn, die kinders.
En over herrie makende robotstofzuigers... die van ons doet zijn rondje 's nachts om 01:00 uur en ik hoor hem nooit, misschien is dat een oplossing voor het thuiswerken met robotstofzuiger probleem.
Nog aparter... stapt mijn vader hier binnen net toen ik op "verzenden" drukte bij die postquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:30 schreef F_r het volgende:
@:leandra dat komt dan wel even binnen
@:vencodark hoe is het nu met je ouders?
@:phaidra hoe ging het gisteren? Hebben jullie de kat begraven?
@:lesage hoe is het met je moeder?
quote:Op maandag 29 november 2021 15:21 schreef vencodark het volgende: [..] Wat lief dat je het vraagt! Pa hetzelfde. Moe maar kan eten en keutelt een beetje door het huis. Ma heeft vandaag voor het eerst weer een hongergevoel en dat na zo’n 1,5 week. Vanmorgen dus thee gedronken en brood gegeten. Wel nog heeeeel moe maar iiietsje beter aanwezig/aanspreekbaar. Hopelijk is dit een goed teken dat het beter zal gaan.
Ja, irritant is dat, bij mij duurde het de laatste keer zelfs langer dan die 15 minutenquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:48 schreef mousemicky het volgende:
Mailtje: "De uitslag van uw test is bekend. Het kan nog ongeveer 15 minuten duren voordat uw uitslag online zichtbaar is. Ga naar coronatest.nl om deze te bekijken."
85x refreshen, nog niks. Ze houden zich denk ik exact aan deze 15 minuten... (intussen roept zoonlief op de achtergrond Ik ga nu niet meer naar school hoor, morgen misschien!)
Gefeliciteerd met Sonealquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nog aparter... stapt mijn vader hier binnen net toen ik op "verzenden" drukte bij die post
Normaal gooit hij de krant in de brievenbus maar omdat Soneal vandaag jarig is kwam hij even binnen om N en mij te feliciteren.
Wat lief dat je naar iedereen vraagtquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:30 schreef F_r het volgende:
Het ging op zich goed. Beide kinderen wilden mee. De oudste was echt heel verdrietig, tranen met tuiten de hele tijd. De jongste was alleen heel druk en maakte steeds ongepaste opmerkingen tussendoor (mama, ik denk dat hij al dood is! Zou je de ogen er ook uit kunnen halen??quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:30 schreef F_r het volgende:
Negatiefquote:Op dinsdag 30 november 2021 11:48 schreef mousemicky het volgende:
Mailtje: "De uitslag van uw test is bekend. Het kan nog ongeveer 15 minuten duren voordat uw uitslag online zichtbaar is. Ga naar coronatest.nl om deze te bekijken."
85x refreshen, nog niks. Ze houden zich denk ik exact aan deze 15 minuten... (intussen roept zoonlief op de achtergrond Ik ga nu niet meer naar school hoor, morgen misschien!)
Echt, wij hadden een roomba en nu een andere. De roomba was zo stom en zo luid, en deze nieuwe is zo zelfredzaam en zacht, en kan ook nog eens (goed) dweilen en (goed) zuigen. Ik vind het zo'n ideaal ding.quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
VerkoudenZo naar de teststraat
![]()
Wij hebben een roomba. Ik vind het aan de ene kant handig maar aan de andere kant is het ding zo dom en bonk ie voortdurend overal tegenaan. Dus overdag kan hij nauwelijks aan vanwege herrie bij het thuiswerken 's nachts nauwelijks vanwege herrie bij het slapenEn hij denkt voortdurend dat ons vloerkleed een levensgevaarlijke klif is dus hij moet ook aan de lopende band gered. Voor de hoeveelheid geld dit dit kosten is hij niet bepaald zelfredzaam
Grote kat zeg.quote:Op dinsdag 30 november 2021 12:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het ging op zich goed. Beide kinderen wilden mee. De oudste was echt heel verdrietig, tranen met tuiten de hele tijd. De jongste was alleen heel druk en maakte steeds ongepaste opmerkingen tussendoor (mama, ik denk dat hij al dood is! Zou je de ogen er ook uit kunnen halen??). Maar het verliep heel rustig en liefdevol, het was alsof hij het aanvoelde en er ook vrede mee had. Thuis was hij heel onrustig steeds, maar eenmaal daar was dat over. Ik heb ook heel wat tranen gelaten, dus voel me vandaag nog niet echt top. Gelukkig een rustig dagje vandaag.
Hij wordt gecremeerd, we halen de as later op. Onze tuin is niet geschikt voor begraven, in alle stukken border/aarde zitten zo gigantisch veel wortels dat zelfs een tulpenbol ingraven lastig gaat. Een kat van 6 kg gaat ‘m niet worden.
Leandra, wat een bizarre samenloop zo.En gefeliciteerd met je jongste zoon!
Zorgverlof?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:19 schreef Kyara het volgende:
Hier gaat de school een week dicht. Inmiddels zitten 5 van de 8 groepen thuis. Mijn meiden zitten sinds gisteren al in quarantaine.
Gecombineerd met een niet zo coulante werkgever en kinderen die toch moeite hebben om het allemaal zelf te doen. Dus daaaag vakantiedagen van 2022
Geen Sint ding meer te vinden in de action vanochtend. WTF kan daar boos over worden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:04 schreef exode het volgende:
De adventskalenders zijn binnen, ik herhaal de adventskalenders zijn binnen.
Bij de Vomar, in een vergeten hoek, tussen de lege schappen waar ooit Sint spullen lagen.
Er lag bij onze Vomar nog 1 verdwaalde zak kruidnoten en dus 2 adventskalenders. Ik begrijp daar ook weinig van, gelukkig hebben we veel kruidnoten liggen voor komend weekend.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Geen Sint ding meer te vinden in de action vanochtend. WTF kan daar boos over worden.
Mijn kind wil zo'n cheapie adventskalender maar ik ga er en land echt niet voor af lopen. Zucht.
Hier zijn ze nog wel te krijgen bij de meeste supermarkten. Maar ik las ergens in het nieuws dat er super veel zelftesten zijn, maar dat winkels bevoorraad moeten worden en dat dat deze week gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef PKM het volgende:
Ik test vast ook wel positief op iets. Na vijf jaar niet overgeven kon ik het gisteren niet meer binnen houden. Het luchtte wel enorm op.
Mijn zelftesten bij Bol zijn geannuleerd. Wie weet waar ik ze nog kan bestellen?
Koopjesdrogisterij.nl en anders even aan de balie van de supermarkt vragen. Bij onze ah en jumbo liggen ze niet meer in de winkel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:38 schreef PKM het volgende:
Bedankt @:Aure zal binnenkort nog eens in de winkel kijken.
Peuter wil graag weten waarom al zijn Youtube filmpjes hetzelfde melodietje hebben. Dus ik heb wat uitgelegd over auteursrechten enzo.
"Wil papa dan voor mij wel een keer de dure liedjes kopen?"
Heb je de houdbaarheidsdatum van de chocolade bekeken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:04 schreef exode het volgende:
De adventskalenders zijn binnen, ik herhaal de adventskalenders zijn binnen.
Bij de Vomar, in een vergeten hoek, tussen de lege schappen waar ooit Sint spullen lagen.
Dat merk ik wel toch, als ze die dingen gaan vreten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heb je de houdbaarheidsdatum van de chocolade bekeken?
Ik had ze laagst na een dag binnen via https://www.deboerdental.nl/coronatest-kopen/quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef PKM het volgende:
Ik test vast ook wel positief op iets. Na vijf jaar niet overgeven kon ik het gisteren niet meer binnen houden. Het luchtte wel enorm op.
Mijn zelftesten bij Bol zijn geannuleerd. Wie weet waar ik ze nog kan bestellen?
Mijn man met een hele doos.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:34 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben blij dat mijn man in het VO werkt, die kwam gisteren met een stapeltje thuis.
Ik ook idd. 5st. dus niet een mega-voorraad, maar vooruit. Morgen komen ze binnen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:16 schreef Nijna het volgende:
Ik heb vorige week nog besteld bij de etos, vooruitziende blik gehad ofzo...
Wasbare zelftests?quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:47 schreef oh-oh het volgende:
Wasbaar ftw, ik gebruik al de hele pandemie 3 van die dingen
Hopelijk slaap je vannacht goed. Ik was altijd bloed nerveus bij zulke dagen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:22 schreef Cathmar het volgende:
Mensen ik heb morgen mijn eerste werkdag! Laatste werkdag ooit was in januari 2017. En ik heb me toch last van stress ineens. Tijdens het soliciteren de afgelopen tijd dacht ik: wie zit er op mij te wachten? En nu denk ik: whaaaaaaa stel je voor dat het allemaal niet lukt!
Komt wel goed schatjequote:Op dinsdag 30 november 2021 17:22 schreef Cathmar het volgende:
Mensen ik heb morgen mijn eerste werkdag! Laatste werkdag ooit was in januari 2017. En ik heb me toch last van stress ineens. Tijdens het soliciteren de afgelopen tijd dacht ik: wie zit er op mij te wachten? En nu denk ik: whaaaaaaa stel je voor dat het allemaal niet lukt!
terecht, zo blijkt uit het nieuws...quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb juist wegwerp, medische met een keurmerk. Als ik dan toch iets draag, dan maar liever iets wat zo goed mogelijk werkt/beschermt. Heb ook fpp2 maskers voor als ik naar een echt drukke plek moet.
Moet er wel bij zeggen dat ik zwanger ben en daarom bewust voorzichtiger ben
Ze hebben kwaliteiten in je gezien, dat is vast niet voor niets. En op je eerste werkdag wordt er niet van je verwacht dat alles lukt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 17:22 schreef Cathmar het volgende:
Hopelijk milde klachtenquote:Op dinsdag 30 november 2021 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik schuif aan bij de positievelingenZes dagen na mijn booster, lekker op de valreep
Zou het niet door de booster kunnen komen eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik schuif aan bij de positievelingenZes dagen na mijn booster, lekker op de valreep
Ja, geen idee. Ze zeggen dat dat niet kan. Ga ik ook niet achterkomen denk ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Zou het niet door de booster kunnen komen eigenlijk?
quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:35 schreef BE het volgende:
In het kader van happy-shallow: ik ben zo blij met de nieuwe Roomba!Ik had er helemaal niet op gerekend maar hij is zo veel stiller dan de oude!
![]()
Hij doet nu een rondje stofzuigend en ik kan er echt prima bij werken. Straks het dweilen eens uitproberen.
En ik word zo blij van het programmeer-gedeelte. Hij gaat nu gewoon elke avond om 01.00. Hoef ik er nooit meer over na te denken!
Bij mij staat er juist bij dat het wel kan in het donker dacht ik. Zeker als je het vaste patroon kiest ipv zuigen op sensor naar vuil.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]![]()
De mijne staat nog ongeopend op tafelgeen zin om de vloer een beetje vrij te maken.
Voor snachts stofzuigen zou hij licht nodig hebben begreep ik uit een mail die ik kreeg. Anders ziet hij niks en zouden de sensoren niet werken oid.
Laten anderen ook een lamp aan voor hun stofzuiger? Zou niet in me opgekomen zijn nl.
Oh hier is niks aan de hand, ik begin dus echt te vrezen voor vals-positievenquote:
Wij doen dat niet. Nu gaat hij hier 's ochtends en dat is in elk seizoen behalve de winter niet in het donker. Maar vooralsnog doet hij het ook op donkere winterochtenden prima.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]![]()
De mijne staat nog ongeopend op tafelgeen zin om de vloer een beetje vrij te maken.
Voor snachts stofzuigen zou hij licht nodig hebben begreep ik uit een mail die ik kreeg. Anders ziet hij niks en zouden de sensoren niet werken oid.
Laten anderen ook een lamp aan voor hun stofzuiger? Zou niet in me opgekomen zijn nl.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh hier is niks aan de hand, ik begin dus echt te vrezen voor vals-positievenm'n kind dus straks voor niets al die feestjes gemist. We mogen morgen testen, zodra ik de negatieve uitslag heb gaan ze linea recta naar school...
Dat zou echt heel zuur zijn zeg… Ik hoop dat die uitslagen er snel zijn, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh hier is niks aan de hand, ik begin dus echt te vrezen voor vals-positievenm'n kind dus straks voor niets al die feestjes gemist. We mogen morgen testen, zodra ik de negatieve uitslag heb gaan ze linea recta naar school...
Ik ben benieuwd naar hoe goed het werkt, en later ook een linkje. Laat tzt maar even weten als hij over een paar weken binnen is.quote:
Ik ben al 10 dagen in huis met drie positief geteste personen en alle zelftests en twee ggd tests zijn vooralsnog negatief. Ik houd er nog steeds rekening mee dat ik donderdag positief testquote:Op dinsdag 30 november 2021 21:29 schreef LeSage het volgende:
Mijn zelftest was wonder boven wonder net alweer negatief.
Lang in de auto met mama, een dag voor ze positief werd bevonden, je zou toch denken dat ik het dan ook zou krijgen.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar hoe goed het werkt, en later ook een linkje. Laat tzt maar even weten als hij over een paar weken binnen is.
Er is geen pijl op te trekken soms. Dat is inmiddels allang duidelijk.quote:Op woensdag 1 december 2021 07:17 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik ben al 10 dagen in huis met drie positief geteste personen en alle zelftests en twee ggd tests zijn vooralsnog negatief. Ik houd er nog steeds rekening mee dat ik donderdag positief test![]()
Sinterklaas
Hoe is het met je moeder?
Het schijnt dat buikgriep heel vaak eigenlijk voedselvergiftiging is. Daar kan je lang beroerd van zijn ook. Beterschap!quote:Op woensdag 1 december 2021 08:42 schreef exode het volgende:
Wat een nacht, verloofde was weer goed beroerd.
Enorm misselijk, licht in haar hoofd, zweten, het hele plaatje.
Nu bedacht ze zich dat ze het de laatste keren had na of het eten van filet of het uit eten gaan. Behalve dan toen ze zwanger was.
Als ik het zo opzoek/lees, zou het een voedselvergiftiging kunnen zijn.
Maar goed, ze belt zo met de huisarts. Het gaat nu weer ok, ze heeft zelfs ontbeten.
Er komt zo een bedrijf om te kijken of en waar van die warmte terugwin ventilatie dingen ingebouwd kunnen worden. En gisteren is alle Lego van B uit elkaar gehaald en gebadderd. Kortom het is 1 grote hindernisbaan hier. Echt wij plannen dat soort dingen altijd zo goed.
Het zou wellicht ook in de richting van prikkelbare darm kunnen liggen. Ik heb dat zelf ook en het uit zich echt op allerlei verschillende manieren.quote:Op woensdag 1 december 2021 08:42 schreef exode het volgende:
Wat een nacht, verloofde was weer goed beroerd.
Enorm misselijk, licht in haar hoofd, zweten, het hele plaatje.
Nu bedacht ze zich dat ze het de laatste keren had na of het eten van filet of het uit eten gaan. Behalve dan toen ze zwanger was.
Als ik het zo opzoek/lees, zou het een voedselvergiftiging kunnen zijn.
Maar goed, ze belt zo met de huisarts. Het gaat nu weer ok, ze heeft zelfs ontbeten.
Ja, het is lastig denk ik. Ze heeft het in de afgelopen 5 jaar een keer of 8 gehad denk ik. De eerste keer weet ik nog goed omdat ze toen dacht dat ze zwanger was. De tweede keer was ze dus zwanger en constateerde de verloskundige lage bloeddruk.quote:Op woensdag 1 december 2021 09:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Het zou wellicht ook in de richting van prikkelbare darm kunnen liggen. Ik heb dat zelf ook en het uit zich echt op allerlei verschillende manieren.
(Ik vond het overigens echt een zeikdiagnose toen ik hem kreeg, een beetje " ja we weten niet wat het precies is, dus dan is het pds" . En dat na allerhande scopieen ect. Ik vond dat het een grote " het zit tussen je oren" vibe had)
Kan het ook niet-fysiek zijn? (Ik herken eea van de tijd dat ik nog regelmatig paniekaanvallen had..)quote:Op woensdag 1 december 2021 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, het is lastig denk ik. Ze heeft het in de afgelopen 5 jaar een keer of 8 gehad denk ik. De eerste keer weet ik nog goed omdat ze toen dacht dat ze zwanger was. De tweede keer was ze dus zwanger en constateerde de verloskundige lage bloeddruk.
Het gebeurt ook op steeds andere momenten van de dag. Gisteren was het tijdens de lunch, de keer hiervoor stond ze voor de klas en daar weer voor werd ze er 's nachts wakker van.
Ze voelt zich dan zo beroerd dat ze ook volledig in paniek raakt.
Zelf denkt ze dus door eten, maar vaak hebben we hetzelfde gegeten en heb ik nergens last van.
Wij hebben van die neopreen dingen, van Safesave, die gooi ik in de 60 graden was en hang ze daarna op, dan zijn ze niet heel erg gekreukt (ok ook niet kreukloos), maar als je de moeite neemt om te op te hangen dan valt het erg mee en ze zijn ook snel weer droog.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:44 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben pas 3 dozen wegwerp gehaald bij ze Hoogvliet. 50 voor ¤ 3,00.
Wasbaar is niks voor mij. Ik vergeet die dingen te wassen en als ik ze dan gewassen heb is het 1 grote piskreukel
Ik heb ook de dag voordat mijn vader positief testte met hem in de auto gezeten... ook niks gekregen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:29 schreef LeSage het volgende:
Mijn zelftest was wonder boven wonder net alweer negatief.
Lang in de auto met mama, een dag voor ze positief werd bevonden, je zou toch denken dat ik het dan ook zou krijgen.
Heb je het fodmap dieet al eens geprobeerd?quote:Op woensdag 1 december 2021 10:15 schreef Peacefulll het volgende:
Naar is dat voor jouw verloofde Exode. Moet ze vandaag nog voor de klas?
Ik heb zelf ook PDS. Ben er nog niet helemaal achter wat de triggers zijn, maar de inkoppertjes als stress en vet/suikerrijk eten zijn sowieso recepten voor uren op de WC en enorme aanvallen.
Ik ging laatst met manlief uit eten en bestelde een medium biefstuk. Een uur daarna zaten we bij de film en was het helemaal mis. We hebben de film niet afgekeken
Ik heb geen idee, maar het zou me ook niet echt verbazen als dat gebeurd is. Mensen van kinderen met alleen een snotneus die het zielig vonden om hun kind het kamp te ontzeggen bijvoorbeeld. Geen idee, maar ik ben blij dat wij er niets mee te maken hebben.quote:Op woensdag 1 december 2021 10:27 schreef Deepfreeze het volgende:
@:_NIKKI_, hier noemen ze vanuit school soms de namen, soms niet.. Maar dan vraagje gewoon even aan je kind wie er niet is en dan weet je het ookDat werkt alleen niet met zo'n kamp.. Of zouden die ouders een verkouden kind hebben afgeleverd en bang zijn voor de reacties?
Hier ook PDS. En dat zat deels in mijn hoofd, vooral de verbinding naar beneden.. Stress in mijn hoofd slaat te snel op mijn buik.. Andere deel is intoleranties en hormooninvloed.. Het fodmapdieet en hypnotherapie maken het wel werkbaar hier..
Wat een gedoe. Ik zou nu nog positief testen ook wel erg zuur voor je vinden. Hebben jullie een alternatief plan voor Sinterklaas?quote:Op woensdag 1 december 2021 07:17 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik ben al 10 dagen in huis met drie positief geteste personen en alle zelftests en twee ggd tests zijn vooralsnog negatief. Ik houd er nog steeds rekening mee dat ik donderdag positief test![]()
Sinterklaas
Misschien ook gekscherend gezegd? Ach en als gisteren op school niemand klachten had is er een kleine kans dat iemand moest testen (en sowieso vandaag nog terecht zou kunnenquote:Op woensdag 1 december 2021 10:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar het zou me ook niet echt verbazen als dat gebeurd is. Mensen van kinderen met alleen een snotneus die het zielig vonden om hun kind het kamp te ontzeggen bijvoorbeeld. Geen idee, maar ik ben blij dat wij er niets mee te maken hebben.
De leraar van onze groep 8-er heeft de klas gisteren ook een nogal bijzonder verzoek gedaan: niemand mocht tussen gisteren na schooltijd en vanmorgen testen. De reden is dat ze vanmorgen surprises doen in de klas en bij de eerstvolgende besmetting moet de hele klas in quarantaine. Alle klasgenoten van L vinden de leraar nu een held geloof ik.
Nee, ga eens Googlen. Wel al onder begeleiding geweest van een diëtist en nu van een hormooncoach.quote:Op woensdag 1 december 2021 10:38 schreef PKM het volgende:
[..]
Heb je het fodmap dieet al eens geprobeerd?
Wonderbaarlijk genoeg kunnen mijn partner en kind vanmiddag al terecht bij de teststraatquote:Op woensdag 1 december 2021 10:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Misschien ook gekscherend gezegd? Ach en als gisteren op school niemand klachten had is er een kleine kans dat iemand moest testen (en sowieso vandaag nog terecht zou kunnen)
Als je het doet, kies dan een dietist die er ervaring mee heeft. Het is best even puzzelen. En de fodmap app van monash. Kost 7 euro ofzo, maar is echt geweldig. Gebruik hem jaren na het dieet nog regelmatig.quote:Op woensdag 1 december 2021 11:03 schreef Peacefulll het volgende:
Nee, ga eens Googlen. Wel al onder begeleiding geweest van een diëtist en nu van een hormooncoach.
Lekkere actie, ik snap hem wel, maar juist een leraar had er even iets beter over na moeten denken lijkt me..quote:Op woensdag 1 december 2021 10:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
De leraar van onze groep 8-er heeft de klas gisteren ook een nogal bijzonder verzoek gedaan: niemand mocht tussen gisteren na schooltijd en vanmorgen testen. De reden is dat ze vanmorgen surprises doen in de klas en bij de eerstvolgende besmetting moet de hele klas in quarantaine. Alle klasgenoten van L vinden de leraar nu een held geloof ik.
Nee, ze is op dinsdag en woensdag vrij. Morgen is ze lesvrij, op donderdag heeft ze geen lesgebonden taken, dan mag ze lekker managen.quote:Op woensdag 1 december 2021 10:15 schreef Peacefulll het volgende:
Naar is dat voor jouw verloofde Exode. Moet ze vandaag nog voor de klas?
Ik heb zelf ook PDS. Ben er nog niet helemaal achter wat de triggers zijn, maar de inkoppertjes als stress en vet/suikerrijk eten zijn sowieso recepten voor uren op de WC en enorme aanvallen.
Ik ging laatst met manlief uit eten en bestelde een medium biefstuk. Een uur daarna zaten we bij de film en was het helemaal mis. We hebben de film niet afgekeken
Aanrader! Mijn man is ook een fanatieke Fodmapper. Ook vers eten (niet uit pakjes en zakjes) bijvoorbeeld, draagt ook bij aan een stuk minder klachten. Nu aten wij dat al niet zoveel, maar we zijn er nog sterker op gaan letten, het maakt degelijk verschil. Sterkte! Het is zo naarquote:Op woensdag 1 december 2021 10:38 schreef PKM het volgende:
[..]
Heb je het fodmap dieet al eens geprobeerd?
Nou ja, ze mogen het gewoonweg niet melden. De privacy wetgeving is in Nederland strikt met hoge boetes.quote:Op woensdag 1 december 2021 11:32 schreef twist02 het volgende:
Ik snap wel dat scholen en werkgevers er inderdaad voorzichtig mee omgaan.
En vaak is het ook een wisselwerking natuurlijk: hoe beter de onderlinge sfeer en verstandhouding vooraf is, hoe opener mensen (durven te) zijn. Maar als je inderdaad merkt dat er lullig over gedaan wordt, word je vanzelf terughoudender.
Ik zou het zelf wel gewoon melden aan m'n directe collega's (al zit ik in principe thuis) en inderdaad ook aan de klasgenoten waarvan ik weet dat de kinderen het meeste omgaan.
Verder vertrouw ik daarbij vooral op de inschatting van school.
Met toestemming wel ja, maar als iemand dat niet wil, om wat voor reden dan ook, ook prima.quote:Op woensdag 1 december 2021 11:50 schreef Lemijn het volgende:
Met toestemming mogen ze best melden hoor. Hier gaat alles anoniem, maar 'een leerling uit groep X' maakt het voor de andere ouders vrij simpel om ofwel te zien dat ik nooit meer op het plein sta deze week, of hun kinderen melden dat Jacob er niet is. En ik vind dat prima, ik schaam me er niet voor verder en ik weet vrij zeker dat hij het op school opgelopen heeft ook.
Ja, ik vis ook regelmatig bij Maxquote:Op woensdag 1 december 2021 11:36 schreef twist02 het volgende:
En ik vis inderdaad ook wel eens bij de oudste of er kindjes niet op school waren ja
Ze hebben net een nieuwe plek gekregen in de klas (2 aan 2 i.p.v. groepjes) en uiteraard precies haar 'buurman' was er maandag niet, "want die moest ook zo'n test"
Maar gelukkig was ie er gisteren weer wel, want negatief
Maar waarom ga je daar vanuit? Dat andere ouders het zouden melden? Dat hoeft toch helemaal niet? Je hoort het vanzelf via school als je er iets mee zou moeten. Ik meld het in ieder geval niet in de ouderapp. School doet wat ze moet doen.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:59 schreef exode het volgende:
Ik ga er ook vanuit dat ouders het zouden melden, dat zou ik andersom ook doen. Ook aan eventuele collega's als ik op kantoor ben geweest.
Wij hebben geen ouderApp. Ik bedoel dat als B bij een kindje heeft gespeeld en die is een paar dagen later positief dat de ouder dat wel even meld aan ons. School staat daar buiten wat mij betreft. B zijn school meldt geen namen en dat vind ik dus prima. Dat bedoel ik. Ik hoor het wel 1 op 1 van een ouder als er iets te melden is.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Maar waarom ga je daar vanuit? Dat andere ouders het zouden melden? Dat hoeft toch helemaal niet? Je hoort het vanzelf via school als je er iets mee zou moeten. Ik meld het in ieder geval niet in de ouderapp. School doet wat ze moet doen.
Als er privé contact is dan is het handig om iemand te informeren ja, want dan kan het zijn dat er iets met quarantaine moet. ‘Een paar dagen later’ is dan overigens een rekbaar begrip, het gaat om 24 uur ervoorquote:Op woensdag 1 december 2021 14:05 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben geen ouderApp. Ik bedoel dat als B bij een kindje heeft gespeeld en die is een paar dagen later positief dat de ouder dat wel even meld aan ons. School staat daar buiten wat mij betreft. B zijn school meldt geen namen en dat vind ik dus prima. Dat bedoel ik. Ik hoor het wel 1 op 1 van een ouder als er iets te melden is.
Nou lekker is dat. Ik kreeg op mijn 16e ofzo al een 'diagnose' PDS, terwijl ik welgeteld 0 (nul) onderzoeken heb gehad. Nou ja, 1x een bezoek aan de huisarts nadat ik bijna flauwviel op school. Nu geloof ik niet dat ik iets anders heb hoor, want het is eigenlijk altijd stressgerelateerd en soms ook hormoongerelateerd, maar bijzonder is het wel.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik had ook ooit de diagnose pds, maar dat bleek na verder onderzoek een te snel werkende schildklier te zijn. Ook niet tof, overigens. Mijn internist zei laatst wel dat de diagnose pds vaak te snel uitgedeeld wordt. Die mag eigenlijknpas gegeven worden nadat al het andere is uitgesloten.
Dat bedoelde ik dus, ik vis dus niet bij B. Ze zitten nou eenmaal met zijn allen in die klas. Als er 1 positief test, is het een kwestie van extra goed opletten lijkt mij.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Als er privé contact is dan is het handig om iemand te informeren ja, want dan kan het zijn dat er iets met quarantaine moet. ‘Een paar dagen later’ is dan overigens een rekbaar begrip, het gaat om 24 uur ervoor
Maar je hebt het overleefdquote:Op woensdag 1 december 2021 14:49 schreef SQ het volgende:
Nou dat was echt fantastisch joh, met een baby en een kleuter in de teststraat
Kun je niet een paar kapjes in de schooltas proppen?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar je hebt het overleefd![]()
. Nu hopen dat je een beetje vlot iets hoort...
.
Even een rant op de regel voor mondkapjes voor kinderen. Het zit nog niet in mijn systeem en al 2 dagen op rij halverwege school moeten omkeren omdat we dat @#$!%^ kloteding waren vergeten. Op de fiets, in de stromende regen.
Kreeg Goud ook een stok in z'n neus of doen ze dat met zo'n speekseltest?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:49 schreef SQ het volgende:
Beiden de Stok.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef Aure het volgende:
[..]
Kreeg Goud ook een stok in z'n neus of doen ze dat met zo'n speekseltest?
Succes met wachten tot de uitslag, hopelijk toch niks aan de hand
Dat is probleem 2: ik heb nog niet genoeg passende mondkapjes voor hem. Genoeg liggen, wegwerp en wasbaar, maar er zijn er maar 2 die hij past. De komende dagen moet ik gewoon werken, maar in het weekend ga ik er inderdaad meer kopen en in zijn tas doen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Kun je niet een paar kapjes in de schooltas proppen?
Ach, toen mijn vader en moeder moesten testen, heeft mijn moeder stennis geschopt.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:49 schreef SQ het volgende:
Heeft ze ook gegild?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ach, toen mijn vader en moeder moesten testen, heeft mijn moeder stennis geschopt.
Die werd panisch van die stok ofzo en in discussie met de testafnemer.![]()
Mijn vader helemaal gegeneerd.
Darn... en dat terwijl de kans op een besmetting (en mogelijk moeten testen) zoveel kleiner is als je gevaccineerd bentquote:Op woensdag 1 december 2021 14:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ach, toen mijn vader en moeder moesten testen, heeft mijn moeder stennis geschopt.
Die werd panisch van die stok ofzo en in discussie met de testafnemer.![]()
Mijn vader helemaal gegeneerd.
Nou ja als je al zo bang bent voor het wattenstaafje zal het vooruitzicht op een prikje je niet over de streep trekkenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Darn... en dat terwijl de kans op een besmetting (en mogelijk moeten testen) zoveel kleiner is als je gevaccineerd bent
Mama voelt zich nog steeds niet goed. Maar hopelijk gaat het snel beter…quote:Op woensdag 1 december 2021 07:17 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Sinterklaas
Mwah... dat weet ik zo net niet, ik vond de test keer op keer vervelender dan de vaccinatie, alleen de 2 dagen ziek na de vaccinatie waren minder.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja als je al zo bang bent voor het wattenstaafje zal het vooruitzicht op een prikje je niet over de streep trekken
Ik ben inderdaad goed onderzocht door de MDL-arts. Bij mij is het ontstaan na 2 weken vreselijke stress. Het alarm-systeem van mijn darmen is kapot gegaanquote:Op woensdag 1 december 2021 13:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik had ook ooit de diagnose pds, maar dat bleek na verder onderzoek een te snel werkende schildklier te zijn. Ook niet tof, overigens. Mijn internist zei laatst wel dat de diagnose pds vaak te snel uitgedeeld wordt. Die mag eigenlijknpas gegeven worden nadat al het andere is uitgesloten.
Wat de internist zei tegen Tink is niet wat de richtlijnen zeggen. Als je zelf twijfelt kan het nooit kwaad het weer eens met de huisarts te bespreken natuurlijk.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou lekker is dat. Ik kreeg op mijn 16e ofzo al een 'diagnose' PDS, terwijl ik welgeteld 0 (nul) onderzoeken heb gehad. Nou ja, 1x een bezoek aan de huisarts nadat ik bijna flauwviel op school. Nu geloof ik niet dat ik iets anders heb hoor, want het is eigenlijk altijd stressgerelateerd en soms ook hormoongerelateerd, maar bijzonder is het wel.
De testers hebben natuurlijk ook al (meer dan) een jaar flink kunnen oefenen!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:34 schreef Deepfreeze het volgende:
De tester bij C was gisteren echt snel. Vorig jaar (precies een jaar geleden voor het laatste getest) was het echt kokhalzen en traanogen. In ieder geval weer negatief terug. Dus morgen mag hij gewoon weer naar school.
[..]
Ik ben inderdaad goed onderzocht door de MDL-arts. Bij mij is het ontstaan na 2 weken vreselijke stress. Het alarm-systeem van mijn darmen is kapot gegaan![]()
Gelukkig nu weer onder controle, meestal.
De klachten zijn tegenwoordig flink minder dan toen ik rond de 15-20 was. Zolang ik overwegend gezond eet en niet te vaak te vet, dan gaat het meestal goed. Sowieso moet ik oppassen met veel vet in 1x, omdat ik geen galblaas meer heb. Dus dubbel zoveel winst bij gezond etenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:05 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat de internist zei tegen Tink is niet wat de richtlijnen zeggen. Als je zelf twijfelt kan het nooit kwaad het weer eens met de huisarts te bespreken natuurlijk.
Sambal maak ik zelf of koop ik bij mensen die het zelf maken, ik kweek zelfs mijn eigen pepers. Vetsin krijg ik migraine vanquote:Op woensdag 1 december 2021 16:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben voor mijn PDS diagnose ook uitgebreid doorgelicht door de internist en MDL arts om alle eerdere vermoedens (PCOS, endometriose,crohn en collitis) uit te sluiten. Hoop onprettige onderzoeken gehad.
Bij mij is het waarschijnlijk ontstaan door een nare voedselvergiftiging of parasiet in Azië. Nooit meer over gegaan maar gelukkig niet altijd op de voorgrond gelukkig, er zijn wel wat voedingsmiddelen die vrijwel altijd fout gaantomaten, sambal en producten met veel vetsin.
Ik had de afgelopen keer een tester die vond dat ik mijn wenkbrauwen moest optrekken tijdens het stokje in de neus.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:20 schreef Leandra het volgende:
Overigens maakt het ook nogal uit wie de test afneemt en hoe.
De ene tester is de andere niet, bij de een moet je juist wel omhoog kijken en bij de ander juist weer niet, mijn ervaring is dat de test in de neus een stuk vervelender is als je niet omhoog hoeft te kijken.
Maar anderen kunnen dat weer anders ervaren.
Aiii dat is balen.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden zijn positief. Ik zag hem niet aankomen want geen klachten. Zelf inmiddels wel verkouden aan het worden
En toch gedaan?quote:Op woensdag 1 december 2021 23:13 schreef Hupje het volgende:
Balen, @:Kyara Hopelijk valt het mee bij jullie.
Zelftest doe ik al maanden voor m'n werk. Nu ook bovenbouw kinderen aan het leren hoe je om zou moeten gaan met mondkapjes. Wat een rare wereld, eigenlijk. Dat kon je je 2 jaar geleden niet voorstellen.
Ik kreeg een code voor een video van Sint. Ik ben niet de doelgroep, geloof ik. Wat een geldklopperijIk heb hem in elkaar geklikt. Sint gaat mijn naam nog inspreken
en dan ontvang ik hem. Ik ben benieuwd.
argh kak!quote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden zijn positief. Ik zag hem niet aankomen want geen klachten. Zelf inmiddels wel verkouden aan het worden
Ja, gratis wilde ik het wel proberenquote:Op donderdag 2 december 2021 07:44 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
En toch gedaan?![]()
Nou hier is het een enorme hit! Echt heel leuk gedaan allemaal. Vorig jaar zat A gespannen te kijken. Ze zag foto's van zichzelf langskomen in het Grote Boek, haar tekening hing aan de muur en op het eind verklapte Sint waar de cadeautjes lagen.
Dit jaar weer gedaan, en de video is nog leuker dan vorig jaar (heb hem al gezien). Is met de cast van de Club van Sinterklaas. Ben net met A naar de theatershow geweest en de film heeft ze in de bios gezien
Nu ben ik ook benieuwd, wat zeggen ze dan?quote:Op donderdag 2 december 2021 08:49 schreef F_r het volgende:
Ik las in de krant een stukje van het Nibud en wat je buffer moet zijn. Nou dat redden wij dus echt niet. Ik vind het ook echt een heel hoog bedrag wat ze als buffer adviseren.
https://bufferberekenaar.nibud.nl/quote:Op donderdag 2 december 2021 08:51 schreef exode het volgende:
[..]
Nu ben ik ook benieuwd, wat zeggen ze dan?
Thanks, ook te laag hier, ze berekenen gewoon 8000 Euro voor inventaris. Dat is aardig pessimistisch.quote:Op donderdag 2 december 2021 08:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://bufferberekenaar.nibud.nl/
Hier kun je het uitrekenen. Ik krijg een hoog bedrag omdat we een relatief dure auto hebben. Maar als de nood hoog is. gaan we natuurlijk niet precies die auto terugkopen.
We moeten een ton aan buffer hebbenquote:Op donderdag 2 december 2021 08:51 schreef exode het volgende:
[..]
Nu ben ik ook benieuwd, wat zeggen ze dan?
Mijn inventaris hoeft 'maar' 6000 buffer volgens Nibud.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:00 schreef exode het volgende:
[..]
Thanks, ook te laag hier, ze berekenen gewoon 8000 Euro voor inventaris. Dat is aardig pessimistisch.
Gek ook dat ze niets vragen over je zorgverzekering etc. Ach het is een richting.
Precies, dat van die auto is zo'n onzin.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:08 schreef Hupje het volgende:
[..]
Mijn inventaris hoeft 'maar' 6000 buffer volgens Nibud.![]()
5/6 van hun advies buffer is voor de auto's, daar wordt gekeken naar de nieuwwaarde terwijl ze tweedehands gekocht zijn.
Toch vreemd, daar vallen met name je wasmachine etc onder, voor 8000 kan ik heel wat noodzakelijke apparaten kopen.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:08 schreef Hupje het volgende:
[..]
Mijn inventaris hoeft 'maar' 6000 buffer volgens Nibud.![]()
5/6 van hun advies buffer is voor de auto's, daar wordt gekeken naar de nieuwwaarde terwijl ze tweedehands gekocht zijn.
Ik had me ook aangeboden als surprise taxi voor 2 kinderen. Eentje was al opgelost. Maar van die andere was de surprise er nog niet eens.. Had nog een likje verf nodig volgens het kindquote:Op donderdag 2 december 2021 08:52 schreef Clubsoda het volgende:
Onze school heeft een soort surprisetaxi opgezetVandaag komt iemand de door kind geknutselde surprise ophalen en ze proberen dan morgenochtend alle surprise voor de quarantaine-kinderen thuis te bezorgen zodat ze digitaal aanwezig kunnen zijn bij de viering. Zo lief.
Wij 1900 Euroquote:Op donderdag 2 december 2021 09:13 schreef SQ het volgende:
Ik vind de 2500 euro "onderhoud huis en tuin" dan wel weer intrigerend. Dat is bij ons wel iets meer. Voor 2500 euro komen we niet zo ver!
Kortom, een gruwelijk generieke tool waar je precies niks mee kunt
quote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Kyara het volgende:
Dit telt toch nooit op tot 85? Wat staat er bij inventaris (want die laat je nu weg). Jouw onderhoud huis & tuin is een factor 5 hoger dan bij mij en bij de meesten hier?quote:Op donderdag 2 december 2021 09:16 schreef F_r het volgende:
Inventaris
¤13.200,-Onderhoud huis & tuin
¤1.650,-Onderhoud auto
¤17.487,-Vervanging auto
¤1.000,-Onverwachte rekeningen
¤85.037,-Persoonlijke adviesbuffer
Oke geen ton maar toch nog heel veel
plus de woz waarde van je huis. Die is tegenwoordig best wel hoog.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ze nemen daarbij inderdaad de hoogte van je inkomen mee. Maar dat is eigenlijk ook best gek, want ten eerste betekent meer inkomen niet dat je meer overhoudt en ten tweede is zo'n buffer vooral belangrijk wanneer je inkomen wegvalt
Waardeloze tool dus nogmaals. Er zijn wel betere manieren om het te berekenen.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ze nemen daarbij inderdaad de hoogte van je inkomen mee. Maar dat is eigenlijk ook best gek, want ten eerste betekent meer inkomen niet dat je meer overhoudt en ten tweede is zo'n buffer vooral belangrijk wanneer je inkomen wegvalt
¤51.700,-Inventarisquote:Op donderdag 2 december 2021 09:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit telt toch nooit op tot 85? Wat staat er bij inventaris (want die laat je nu weg). Jouw onderhoud huis & tuin is een factor 5 hoger dan bij mij en bij de meesten hier?
Ik zit ook op de max WOZ maar dan kom ik nog niet uit op jouw bedragen. Of jullie hebben een laag inkomen en een duur huis en auto?quote:Op donderdag 2 december 2021 09:19 schreef F_r het volgende:
[..]
plus de woz waarde van je huis. Die is tegenwoordig best wel hoog.
51.700 inventaris? Wow!quote:Op donderdag 2 december 2021 09:20 schreef F_r het volgende:
[..]
¤51.700,-Inventaris
¤13.200,-Onderhoud huis & tuin
¤1.650,-Onderhoud auto
¤17.487,-Vervanging auto
¤85.037,-Persoonlijke adviesbuffer
Ik heb hem even opnieuw ingevuld. Ik las jaarsalaris ipv maandsalaris.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zit ook op de max WOZ maar dan kom ik nog niet uit op jouw bedragen. Of jullie hebben een laag inkomen en een duur huis en auto?
Resistance is futilequote:Op donderdag 2 december 2021 09:24 schreef SQ het volgende:
Nou, dan kunnen we het er collectief over eens zijn dat het waardeloze informatie is en je dus beter je gezond verstand kan gebruiken
Voordat we straks anderhalf topic lang een NIBUD rekentool opsom hebben
Dat dus het was vroeg vanmorgenquote:Op donderdag 2 december 2021 09:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik krijg alleen dat bedrag bij een enorm maandinkomen, als in rond een ton per maand. Heb je niet per ongeluk je jaarinkomen ingevuld?
quote:Op donderdag 2 december 2021 09:25 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik heb hem even opnieuw ingevuld. Ik las jaarsalaris ipv maandsalaris.
¤7.450,-Inventaris
¤2.150,-Onderhoud huis & tuin
¤1.650,-Onderhoud auto
¤17.487,-Vervanging auto
¤29.737,-Persoonlijke adviesbuffer
Precies. Als student kon ik ook best rondkomen van 200 euro leefgeld in de maand (dus boodschappen en leuke dingen en een beetje sparen) dat lukt nu ook niet meer. Je uitgaven groeien ook mee met je inkomsten.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Waardeloze tool dus nogmaals. Er zijn wel betere manieren om het te berekenen.
Ik zou volgens deze tool geld overhouden maar ik kan je verzekeren dat er bij ons elke maand meer geld uit gaat dan dat er binnen komt. En dan leven we echt niet buitengewoon flamboyant ofzo
Wees blij dat het slechts een wenochtendje is een geen ritme wat compleet op de schop gaatquote:Op donderdag 2 december 2021 09:29 schreef vencodark het volgende:
Nou, groep 1 mag geheel in quarantine. Juf + 2 leerlingen ziek.
Z. zou volgende week haar eerste ochtendje wennen. Jammer weer.![]()
Het is allemaal niet het ergste natuurlijk maar wel gruwelijk irritant.
Hele sterke thee?quote:
Kakquote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Kyara het volgende:
200 was krap maar ja, het ging vaak wel. Ik kwam een week wel door op een pak WASA, een kuipje smeerkaas, wat potjes HAK, 2 zakken ovenfriet, een tube mayo en 2 kratten bierquote:Op donderdag 2 december 2021 09:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies. Als student kon ik ook best rondkomen van 200 euro leefgeld in de maand (dus boodschappen en leuke dingen en een beetje sparen) dat lukt nu ook niet meer. Je uitgaven groeien ook mee met je inkomsten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |