Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:55 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Undercover heeft nooit gepretendeerd dat ze gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Seizoen 1 was losjes gebaseerd op een echt bestaande drugsbaron die in Brabant wat dingetjes deed.
Gebaseerd zijn op de realiteit betekent niet dat het realistisch moet zijn.
Geen idee eigenlijk waarom je kijkt als je zo op dat soort details bent en je daaraan stoort. Ik zie het niet eens, want het boeit mij geen snars. Ze gaan zogenaamd naar Polen en verzeilen daar in een situatie. Of ze dat nu in Polen filmen of bij mij om de hoek, het maakt mij niets uit.
Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar voor de rest boeien die details mij niet. Het zou niet eens in mij opkomen om het te gaan opzoeken zo weinig boeit het mij. Het verhaal gaat over een ranch, dus vind het plaats op een ranch. Dat is alles wat er voor mij toe doet bij simpel vermaak als een televisieserie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.
Dat wordt anders als men pretendeert in Polen te zitten, maar je ziet de Chinese muur op de achtergrond of zo.
Zoals elke serie die gebaseerd is op een werkelijk verhaal. In seizoen 1 wordt een dergelijk verhaal verteld, als het aanslaat dan schrijft men in dezelfde trend door. Dat is bij Undercover met S2 niet helemaal goed gegaan, dat geef ik direct toe. Maar met S3 pakken ze de draad weer goed op.quote:Undercover 1 is gebaseerd op Janus van W. Niet alles klopt 1 op 1, maar dat boeit verder niet. In Undercover 3 lijken de vele plots een doel op zich geworden te zijn. Waardoor het erg rommelig wordt en het realisme echt heel ver te zoeken is.
Eens. Verhaal gaat over een ranch, dus het zal verder wel. Het wordt pas ongeloofwaardig (vind ik) als er opzichtig landmarks uit een compleet andere streek zichtbaar zijn. Dat er Assenede op een bord stond, stoort me verder niet echt, maar ik vind het wel een slordige fout.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:12 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar voor de rest boeien die details mij niet. Het zou niet eens in mij opkomen om het te gaan opzoeken zo weinig boeit het mij. Het verhaal gaat over een ranch, dus vind het plaats op een ranch. Dat is alles wat er voor mij toe doet bij simpel vermaak als een televisieserie.
[..]
Tweede seizoen vond ik prima. Weinig Ferry, maar die zat natuurlijk ook in de bak. De broertjes Berger vond ik een prima duo. Bij het grote publiek in Nederland zullen ze natuurlijk minder aanslaan dan Ferry Bouman.quote:Zoals elke serie die gebaseerd is op een werkelijk verhaal. In seizoen 1 wordt een dergelijk verhaal verteld, als het aanslaat dan schrijft men in dezelfde trend door. Dat is bij Undercover met S2 niet helemaal goed gegaan, dat geef ik direct toe. Maar met S3 pakken ze de draad weer goed op.
Het realisme is het probleem niet. Het gaat er dit seizoen om dat er te geforceerd problemen worden gecreëerd om het verhaal op gang te houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef Coritchando het volgende:
Ik blijf het lachwekkend vinden dat NL series altijd afgezeken worden "omdat het niet realistisch is". Net of dat het doel van vermaak moet zijn, dat het realistisch is.
Maar een van de hoogst gewaardeerde Amerikaanse series, Breaking Bad, hoeft dan aan geen enkel realistisch beeld te voldoen
Gezien de kijkcijfers hoog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:03 schreef Halcon het volgende:
Hoe schatten jullie de kansen in op een vierde seizoen?
Over Polen gesproken, misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen voor seizoen 4, zoals dat stukje in seizoen 1. Lekker goedkoop filmen ookquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.
Dat wordt anders als men pretendeert in Polen te zitten, maar je ziet de Chinese muur op de achtergrond of zo.
Undercover 1 is gebaseerd op Janus van W. Niet alles klopt 1 op 1, maar dat boeit verder niet. In Undercover 3 lijken de vele plots een doel op zich geworden te zijn. Waardoor het erg rommelig wordt en het realisme echt heel ver te zoeken is.
Ja, Bob als undercover in het Belgische drugsmilieu voor de 3e keer is wel heel erg fanta. Die zal naar het buitenland moeten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:24 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Over Polen gesproken, misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen voor seizoen 4, zoals dat stukje in seizoen 1. Lekker goedkoop filmen ook
Hoe laat ongeveer dan?quote:Op zondag 9 januari 2022 17:46 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Hoezo is dat vreemd? Hij komt elke zondagavond online en niet eerder.
Zoals gezegd rond 21:10.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hoe laat ongeveer dan?
Ik dacht gewoon elke zondag
Net als de afgelopen jaren...quote:Op zaterdag 8 januari 2022 08:25 schreef Halcon het volgende:
Heb gelezen dat de agenda van Waes al t/m 2023 vol zat. Hij heeft niet gezegd waarmee.
Niet heel spannend einde nee, maar wel een prima seizoenquote:Op zondag 9 januari 2022 21:58 schreef tompsv18 het volgende:
Beetje slap einde eigenlijk na een verder heel sterk seizoen.
Jaquote:Op zondag 9 januari 2022 22:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ferry vraagt aan Laila waarom ze Peter niet belt. Maar Ferry reed bij Kalverstraat 4 voorbij en zag dat er een dode werd opgehaald. Ik neem aan dat Ferry dacht dat dit Peter was
Ja het is wel leuk geweest inderdaad, al zie ik ze nog wel een vierde seizoen proberen omdat het einde nog redelijk open was met Ferry die weer begint.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:20 schreef gilmore2000 het volgende:
Prima einde voor de serie. Wat mij betreft geen vierde seizoen, Sommige series hoeven niet al te lang te duren en voor Undercover is drie seizoenen naar mijn idee een mooie cirkel om te stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |